Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano
Przez chwilę znów dało się czytać ten wątek ale teslokrucjata powróciła, a szkoda :lol:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na grupie elektrykow widzialem, ze ktos szalal plaidem po okolicach warszawy i byla to chyba demowka wiec mozesz sprobowac. Model S w srodku akurat wyglada bardzo OK.
Opublikowano
Przez chwilę znów dało się czytać ten wątek ale teslokrucjata powróciła, a szkoda :lol:

To bardziej prostowanie Teslahype promowanego przez Adama ;)

  • Moderatorzy
Opublikowano

Wracając do meritum a nie obrzucania się g*&nem to Model X Plaid nieźle podaje:




Szkoda że w tym wypadku do debilnej kierownicy w zestawie mamy jeszcze idiotyczne drzwi :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
swietnie na tym filmiku slychac ta bezglosna jazde prz yprzyspieszaniu. Ten pisk wysokiej czestotliwosci jest mega irytujacy. a ja czytam przez 2 lata o jakiejs mitycznej ciszy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dzieje sie. Tesla sciela ceny do 20% w Polsce :D :D :D :D https://www.tesla.com/pl_PL/modely/design#overview tonacy brzytwy sie chwyta.

 

Długo nie trzeba było czekać. Ceny są już niezłe. Ciekawe jaka będzie reakcja klientów którzy niedawno kupili w Europie i Stanach. Dostałem nawet maila od Tesli :)


"Stań się właścicielem Tesli już od 219,990 zł

Naszym celem w Tesli jest przyspieszenie przejścia na zrównoważoną energię.


Wraz ze wzrostem produkcji w naszych Gigafactory jesteśmy w stanie sprawić, że nasze pojazdy będą bardziej przystępne cenowo. Model 3 zaczyna się teraz od 219,990 zł, a Model Y od 229,990 zł."


Jak stanieje jeszcze o co najmniej 10%, to chyba sprzedam iX3 i wezmę TMY :)


Teraz to są konkurencyjne ceny, a w Polsce pare modeli weszło w granice dopłat. Swoją drogą ciekawa strategia cenowa. Różnica TM3/TMY LR to tylko 5tys. Mam nadzieję że to skłoni innych producentów do obniżek. Ciekawie się zaczął 2023.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Matko Boska miej w swej opiece europejskich producentow motoryzacyjnych sprzedajacych EV :norty:

TMY LR, AWD, 400 KM, praktycznie w pelni wyposazona za 260k PLN ^^


Przyznaje sie, ze nie spodziewalem sie takich obnizek :shock:


Powodzenia zycze BMW w sprzedazy golej iX3 od 297k PLN czy golej iX1 od 260k PLN :cool2:

To bedzie prawdziwy test na "premium" i "jestem wierny marce" :twisted:


Jednego jestem pewny, TMY bedzie prawdziwym "karaluchem" Europy jak sie te ceny utrzymaja :norty: :norty:


Kolejna sprawa - przy roznicy w cenie 5k PLN pomiedzy modelem 3 i modelem Y - sprzedaz tego pierwszego po prostu umrze bo jakby nie patrzec model Y jest nieskonczenie bardziej praktyczny i "modniejszy" jezeli chodzi o gabaryty.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

no ale jak sprzedaz modelu 3 umrze? Gdzie ta slawetna przyjemnosc z jazdy? Mniejsza masa? Swoja droga pisalem wielokrotnie ze ceny pojda w dol. Ci co kupowali w zeszlym roku zostali nabici w tesle :D Zjazd wartosci bedzie bolesny. Swoja droga IX1 u mnie nadal sie broni. Po doplacie wyszlo okolo 200k a na zadna tesle doplaty bym nie dostal. Poza tym IX1 jest lepsze zarowna od y jak i 3 RWD (Szybsza, AWD, wieksza bateria, lepiej wykonczona) .Wziecie golasa to byl dobry ruch bo czulem w kosciach ze nie ma sensy za te wynalazki przeplacac :cool2:


Swoja droga model 3 performance wraca niemal do ceny z przed 4 lat, Biorac pod uwage inflacje znaczy ze na elektryku tesli najwiecej sie na dzis dzien traci.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Matko Boska miej w swej opiece europejskich producentow motoryzacyjnych sprzedajacych EV :norty:

TMY LR, AWD, 400 KM, praktycznie w pelni wyposazona za 260k PLN ^^


Przyznaje sie, ze nie spodziewalem sie takich obnizek :shock:


Powodzenia zycze BMW w sprzedazy golej iX3 od 297k PLN czy golej iX1 od 260k PLN :cool2:

To bedzie prawdziwy test na "premium" i "jestem wierny marce" :twisted:


Jednego jestem pewny, TMY bedzie prawdziwym "karaluchem" Europy jak sie te ceny utrzymaja :norty: :norty:

 

-20% na najpopularniejszych modelach LR. To ile tej marży miała Tesla i ile jej teraz zostanie? Ciekawy jestem jak giełda zareaguje o 15:30 na tak dużo obniżki w US i Europie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Matko Boska miej w swej opiece europejskich producentow motoryzacyjnych sprzedajacych EV :norty:

 

Przeciez tak samo moga zjechac z marzy. Przy tak wysokich cenach pradu sprzedaz BEV zacznie szorowac po dnie w Europie wczesniej czy pozniej.

 

To bedzie prawdziwy test na "premium" i "jestem wierny marce" :twisted:

 

Myslisz, ze nagle wszystkim te brzydale zaczna sie podobac?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no ale jak sprzedaz modelu 3 umrze? Gdzie ta slawetna przyjemnosc z jazdy? Mniejsza masa?

Czesc ludzi bedzie nadal wolala troche lepszy zasieg czy wieksza frajde z jazdy ale jak na moje 90% ludzi wybierze model Y przy tych cenach.

 

Swoja droga model 3 performance wraca niemal do ceny z przed 4 lat, Biorac pod uwage inflacje znaczy ze na elektryku tesli najwiecej sie na dzis dzien traci.

Ciekawe wnioski, ja kupowalem 2 lata temu TM3P za 514k NOK, dzis kosztuje po obnizkach 565k NOK.

Najtansze 2-latki na norweskim otomoto chodza po 440k NOK czyli utrata wartosci 15% po 2 latach, zyczylbym sobie zeby kazde moje nowe auto tak tracilo na wartosci ^^

 

-20% na najpopularniejszych modelach LR. To ile tej marży miała Tesla i ile jej teraz zostanie? Ciekawy jestem jak giełda zareaguje o 15:30 na tak dużo obniżki w US i Europie.

Q3 2022 mieli 28% wiec jest z czego schodzic :shock:

https://www.shacknews.com/article/132740/tesla-tsla-q3-2022-gross-margin


Jak na moje dlugo tak nie pociagna przy tych cenach bo az tak wielkiej produkcji w GigaBerlin jeszcze nie ma, podejrzewam, ze chca sie pozbyc wszystkich zalegajacych aut na placach i beda badac gdzie jest granica ceny popyt/podaz.

Inni producenci maja marze o wiele nizsze na BEV wiec nie beda ochoczo obnizac cen bo dokladanie do interesu nie wchodzi raczej w gre ^^

 

Matko Boska miej w swej opiece europejskich producentow motoryzacyjnych sprzedajacych EV :norty:

Przeciez tak samo moga zjechac z marzy.

Z pewnoscia, nie moge sie doczekac zeby to zobaczyc (oraz wyniki kwartalne po tych obnizkach) :norty:

Europejscy managerowie automotive maja dzisiaj niezla zagwozdke co dalej robic - probowac obnizac ceny wiedzac, ze nie sa i tak w stanie dostarczac zamowionych BEV bo najzwyczajniej w swiecie nie maja mocy przerobowych/baterii/polprzewodnikow czy czego tam jeszcze czy nie ruszac cen i patrzec jak backorder Tesli znowu leci w setki tysiecy szt.

 

To bedzie prawdziwy test na "premium" i "jestem wierny marce" :twisted:

Myslisz, ze nagle wszystkim te brzydale zaczna sie podobac?

Mysle, ze jak sa ludzie gotowi kupic auto bez podgrzewanych siedzen np byle tylko bylo tanio to tym bardziej skusza sie na te "brzydale" ^^

 

Ciekawe ile spadły ceny w Norwegii :D

Moja TMYP o cale 2,6% :oops:

Za to TMY RWD o ~60k PLN i na nia nie ma wciaz VAT, to bedzie najpopularniejsze auto w NO 2023, mozna juz smialo zakladac w styczniu ^^

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam garaż i podgrzewane siedzenia to zbędny gadżet. Poza tym w każdej chwili mogę je dokupic przez aplikacje bmw bądź wziąć w abonamet. Ja odnoszę ceny teslin3 performance w Polsce. Najtaniej były po 267k jak pamietam, teraz 285k wiec wzrost ceny mizerny na przestrzeni 4 lat.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no ale jak sprzedaz modelu 3 umrze? Gdzie ta slawetna przyjemnosc z jazdy? Mniejsza masa?

Czesc ludzi bedzie nadal wolala troche lepszy zasieg czy wieksza frajde z jazdy ale jak na moje 90% ludzi wybierze model Y przy tych cenach.

Z ręką na sercu jakbym dzisiaj kupował przy dzisiejszych cenach, to już bym mocno rozważał TMY LR za 260k niż iX3 za 280k za najwyższą wersję po rabatach (rabaty typu 12% wróciły do wielu modeli wg tego co ludzie na innych forach piszą). Zaakceptowałbym wady Tesli oraz wszystkie jej zalety :)

 

Swoja droga model 3 performance wraca niemal do ceny z przed 4 lat, Biorac pod uwage inflacje znaczy ze na elektryku tesli najwiecej sie na dzis dzien traci.

Ciekawe wnioski, ja kupowalem 2 lata temu TM3P za 514k NOK, dzis kosztuje po obnizkach 565k NOK.

Najtansze 2-latki na norweskim otomoto chodza po 440k NOK czyli utrata wartosci 15% po 2 latach, zyczylbym sobie zeby kazde moje nowe auto tak tracilo na wartosci ^^

Ty porównujesz cenę zakupu z dofinansowaniem do ceny sprzedaży jak już dofinansowania nie ma. Znajomy kupował TM3 LR 3 lata temu, za coś ok 320k (z FSD) i po dzisiejszych obniżkach to jak myślisz jaką utratę wartości może mieć jak nówkę kupują ludzie za 260k. Nie wiem jaki procent ludzi dopłaca za FSD jeszcze. W Polsce na otomoto TM3 LR 3 letnie chodzą po 190-250k odrzucając najtańsze oferty.

 

-20% na najpopularniejszych modelach LR. To ile tej marży miała Tesla i ile jej teraz zostanie? Ciekawy jestem jak giełda zareaguje o 15:30 na tak dużo obniżki w US i Europie.

Q3 2022 mieli 28% wiec jest z czego schodzic :shock:

https://www.shacknews.com/article/132740/tesla-tsla-q3-2022-gross-margin

Udało mi się znaleźć, że po podwyżkach, to nawet 32.9% (https://elektrowoz.pl/auta/tesla-z-marza-wynoszaca-329-procent-z-kwartalu-na-kwartal-rosnie-reszta-branzy-cieszy-sie-gdy-jest-dwucyfrowa/), więc jest z czego schodzić, ale jakby nie patrzeć to ta marża będzie nieco większa niż 10% i już buforu dużego nie ma. Ciekawy jestem reakcji inwestorów, bo wiara w przyszłość to jedno, ale tam liczby i rentowność musi potwierdzać odpowiedni trend.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Drogo - zle, tanio - tez zle :twisted:

Mnostwo ludzi psioczy na Tesle bo jest to po prostu modne a firma jakby nie patrzec robi za******* duzo dla rozwoju EV na swiecie, w przeciwienstwie do wielu innych zabetonowanych dziadow.


Fakty sa takie, ze mozna dzis kupic za 230k PLN duzy crossover segmentu D, z 7s do setki, ~2m przestrzeni bagazowej, z zasiegiem 300-400km na codzien, wyposazony naprawde bardzo przyzwoicie - 19" felgi, nawi 15", matrycowe LEDy, 2 indukcyjne ladowarki, audio na poziomie HK, podgrzewane siedzenia przod/tyl, elektryka foteli, dach panoramiczny, elektryczna kierownica, lusterka z fotochromami, z dobrymi asystentami i mnostwem innych gazdetow. Z odbiorem w ciagu ~2 mies.


A za kolejne 30k PLN doplaty miec AWD, 5s do setki i jeszcze wiekszy zasieg.


Imho to jest gruba oferta i na pewno skusi nie jednego do przesiadki z ICE nawet w PL, juz nie mowiac o reszcie Europy.

 

Znajomy kupował TM3 LR 3 lata temu, za coś ok 320k (z FSD) i po dzisiejszych obniżkach to jak myślisz jaką utratę wartości może mieć jak nówkę kupują ludzie za 260k. Nie wiem jaki procent ludzi dopłaca za FSD jeszcze.

No ale zeby byc uczciwym to trzeba napisac, ze TM3 LR z FSD nadal kosztuje 300k PLN.

To czy ktos kupowal FSD czy nie to juz jego sprawa, ja bylem zawsze sceptyczny bo poki co lubie jezdzic a FSD jest wciaz w fazie beta czy wrecz alfa, ewentualnie jak bede juz mogl spac w jadacym samochodzie to sie skusze ;)

 

jakby nie patrzeć to ta marża będzie nieco większa niż 10% i już buforu dużego nie ma. Ciekawy jestem reakcji inwestorów, bo wiara w przyszłość to jedno, ale tam liczby i rentowność musi potwierdzać odpowiedni trend.

Tak, maraz 10% robi sie juz chuda, licza, ze nadrobia wolumenem i ida na wojne mozna powiedziec zeby zachowac swoj udzial w rynku przy rosnacej produkcji. Na gieldzie obstawiam dzisiaj spore przeceny ^^

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wojna, pogrom? Adam ty na wojnei nie jestes. Dzieje sie to o czym pisalem od dawna i o czym od poczatku mowil Elon. Te Auta maja byc dla ludu, zalozeniem Muska byla elektryczna corolla, maja byc sprzedawane w bardzo wysokim wolumenie. Popyt nie jest z gumy, najwyrazniej sie nasycil wiec beda siegac do wiekszej ilosci kieszeni aby spelnic zalozenia. JEszcze przed nami nowy typ baterii (4568?) ktory ma dodatkowo obtanic auta wiec potencjal do obnizek jeszcze jest. Niestety to nie jest dobra wiadomosc dla tych co kupili na gorce, wtopa bedzie wysoka. W usa strata na uzywanych teslach jest od kilku miesiecy duzo wyzsza niz srednia branzy. U nas niedlugo bedzie to samo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wojna, pogrom? Adam ty na wojnei nie jestes. Dzieje sie to o czym pisalem od dawna i o czym od poczatku mowil Elon. Te Auta maja byc dla ludu, zalozeniem Muska byla elektryczna corolla, maja byc sprzedawane w bardzo wysokim wolumenie. Popyt nie jest z gumy, najwyrazniej sie nasycil wiec beda siegac do wiekszej ilosci kieszeni aby spelnic zalozenia. JEszcze przed nami nowy typ baterii (4568?) ktory ma dodatkowo obtanic auta wiec potencjal do obnizek jeszcze jest. Niestety to nie jest dobra wiadomosc dla tych co kupili na gorce, wtopa bedzie wysoka. W usa strata na uzywanych teslach jest od kilku miesiecy duzo wyzsza niz srednia branzy. U nas niedlugo bedzie to samo.

 

Żeby być uczciwym i nie zaczynać niezdrowego shitstormu kolejnego, to bardziej dawna Avensis (TM3) i obecna RAV4 (TMY), ale z znacznie ponadprzeciętnymi osiągami, ponadprzeciętnym softem i ponadprzeciętnym zapleczem SC. Może tylko z poniżej przeciętną jakością tylko, ale akceptowalną.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Alez sam Elon sie stargetowal na corolle: https://www.businessinsider.com/elon-musk-tesla-model-3-world-best-selling-car-electric-2021-4?IR=T


Slowa Elona:

 

"We think Model Y will be the best-selling car or vehicle of any kind in the world and probably next year,"

 

co sie sprzedaje najwiecej na swiecie

 

In 2019, the world's best-selling car was the Toyota Corolla, with sales surpassing 1.2 million, per Statistica.

 

Zakladam ze CEO wie co mowi. Te modele maja sie do BMW jak siodlo do swini.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W stanach się dzieje teraz. Nabici w tesle wyrażają swoje oburzenie. Elon obniżył cene pod koniec roku aby zachęcić ludzi do odbioru auta przed wejściem dotacji od nowego roku. Ci co będą zamawiać czy tez odbierać teraz dostaną i dotacje i duuuzo niższa cene.


Za to w norwegii cena najtańszej tesli 3 równa się cenie najtańszej wersji toyoty corolli

Corolla 1,8 Hybrid Sense cena 348 300 nok

Tesla model 3 369,900


Idę po popcorn :D

Opublikowano

Timo Resch (szef ds. klientów, marki i sprzedaży w BMW M GmbH): „Najlepiej sprzedającym się samochodem BMW M w 2022 r. jest w pełni elektryczne BMW i4 M50. Dla nas jest to wyraźny sygnał, że wyjątkowe uczucie M zagościło teraz z powodzeniem również w świecie pojazdów zelektryfikowanych.



https://www.bimmertoday.de/2023/01/13/bmw-m-absatz-rekord-2022-dank-elektro-bestseller-i4-m50/


Hand of God :)


https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/bmw-m-performance-evs-use-radical-4wd-technology

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poza drobnym szczególe ze To jest model m performance a nie m to i tak pogratulować :D

 

Do bestsellerów w portfolio M w 2022 r. należały również mocne SUV-y BMW X5 M i X6 M, które wkrótce zostaną poddane faceliftingowi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.