Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

Pertyn testuje i4 40e

Nie wydaje się być obiektywny i dość skrupulatny i w ocenie BMW (klapki na oczach) i elektromobilności (wręcz ma alergię) :D

 

Tak, chyba ma słabość do i4 szczególnie do M50 :D

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/toyota/rav4/v/suv-facelifting/silnik-benzynowy-2.0-dual-vvt-ie-173km-od-2022/

vs

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/bmw/x3/g01/suv-facelifting/silnik-benzynowy-2.0-20i-184km-od-2021/


Okazuje się, że X3 jest dokładnie....425kg cięższy od Toyoty (1450kg vs 1875kg). Porównuję z Audi Q5 i jest 385kg różnicy, może chociaż Mercedes potrafi robić GLC porządnie? Niestety różnica 320-420kg zależnie od generacji GLC.

 

Takie zawsze odnosiłem wrażenie, ale nie porównywałem wagi :D

Dla mnie BMW było przed Mercedesem w kwestii wykończenia. Ale przed BMW zauroczyłem się Land Roverem i jak widać nie bez powodu - jeden z najtańszych waży już 1901 kg (https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/land-rover/discovery-sport/suv-facelifting/silnik-benzynowy-2.0-p-i4-200km-od-2019/).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Porównanie jest trochę nie fair bo 1450 to toyota waży w manualu FWD a z AWD i automatem już 1560

 

Słusznie, to różnica ok 100kg mniejsza. Pewnie gdyby przeanalizować różnice w wyposażeniu też mają znaczenie. Np szklany dach będzie sporo ważył, czy większe felgi itp.

 

bo kto kupuje auto na tor ;-)

Obecny!


Waga ma znaczenie, bo przekłada się na większe spalanie, gorsze zachowanie w zakrętach, szybciej na śliskim wypadniesz z drogi przy normalnej jeździe. Oczywiście jak czyjaś żona używa Range Rovera do odwożenia dzieciaka pod szkołę i na zakupy, to bez znaczenia zwykle.

 

No Ty jesteś torowym wyjadaczem :) Ale jako daily na trasy pewnie częściej bierzesz ciężką 7 z V12, niż M2. Mi chodzi po głowie jako 3cie auto jakaś 911, czy chwalone tutaj M2, ale bardziej do weekendowych przejażdżek. Ja tylko kilka razy na torze byłem autem i motocyklem, ale X5M nigdy i nie mam w planach :) Ale to chyba Słonik stwierdził kiedyś, że auta nie kupuje się na tor :)


Bo to trochę dylemat - mieć ciastko i zjeść ciastko. Nie da się mieć samochodu do wszystkiego. Jeśli cenimy sobie sportową jazdę na każdym kroku, to kupujemy M2, 911 lub coś innego i tym wozimy dzieci, jak chcemy wygodnego SUV, to kupujemy X5 40d na pneumatyce z dużym zasięgiem, a jak chcemy połączyć te wszystkie funkcje to jakimś nieidealnym kompromisem są auta typu RS6, GLE 63S czy X5M. Ja wolę mieć cięższe auto, ale dobrze wyciszone, mieć szklany dach, Bowers'a, hak, silnik V12 gdyby montowali w X5 ;) itp. a jednocześnie nie obawiać się wjechać w polną drogę żeby dojechać do jakiegoś wakacyjnego domu daleko od cywilizacji.

 

Natomiast wydaje mi się bardzo mocno, że producenci po prostu testują "na ile nadwagi klienci nie będą narzekać".

 

To prawda i takiemu BMW rośnie sprzedaż, więc dlaczego ma odchudzać. Jedyną kurację odchudzającą jaką kojarzę była przy zmianie z F10 na G30.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
fajny UI i osiągi mu całkowicie rekompensują (albo przesłaniają) mu te kwestie. Przecież każdy najmniejszy drobiazg swoje waży.

Haha, niezle odwracanie kota ogonem i antylogika ;)

To wez sobie jeszcze wage jednego jedynego "porzadnego" elektryka BMW do rownania - i3 i sprawdz ile wazy dla swojej wiadomosci - tam sie BMW udalo, ale design i koszty lekkich materialow robily swoje, przez co marze byly male czy wrecz zadne, BMW sie sparzylo na EV na wiele lat, pewnie inwestorzy dbali o swoje wygodne zrodelko kwartalne.

Jezeli sie chce to da sie, ale oczywiscie latwiej napchac co sie da i nic nie optymalizowac i narzekac na zasieg, w benzynie czy spalil katalogowe 8l czy realne 12l nie bylo problemu - EU miala w nosie rozbieznosci a tankowalo sie szybko.

A ze przy ciezkich EV z zasiegiem sie robi lipa a "tankowanie" trwa to Houston mamy problem.

Dla jasnosci - platformy i4, iX3 czy iX nie sa dedykowane, marketingowa pulpa dla pelikanow :cool2:

Co do wzorow felg czy wplywie lamp na wage sie nie wypowiadam bo to juz glebiny/odmety za ciezkie nawet dla mnie ;)

 

Wniosek jest taki. Jeśli dla kogoś te różnice nie są istotne, albo nie widzi różnicy, to tak jak było kiedyś w reklamie Dosi - po co przepłacać za premium :)

Mowi kolega, ktory sam przyznal, ze wybral iX3 bo bylo tansze od modelu Y, chapeau bas :cool2:

Testowalem oba auta (jedno w koncu kupilem) i z tych 2 aut tylko jedno jest premium, i zapewniam Cie ze nie jest to te ze znaczkiem BMW :cool2:

Nie chce znowu shitstormu zaczynac ale akurat iX3 nie ma w sobie nic z premium poza znaczkiem firmy ktora je wyprodukowala (juz nawet lokalizacje fabryk nie sa premium - kiedys montowali je Niemcy i kojarzylo sie z solidnoscia a dzis robia to Meksykanie badz Chinczycy - temat na osobna dyskusje :roll: )

 

Tesla to porządne auto, ale ma konkretną grupę odbiorców, która jest do tego bardzo liczna, co świetnie widać w wynikach sprzedaży Model 3/Y.

Tutaj lyzka dziegdziu, cos o czym mowilem od 3 lat w tym watku, do rozkminy wlasnej i oczywiscie mozna sobie to "usprawiedliwiac" komfortem zawieszenia i roleta bagaznika :norty: :norty:

https://www.thedrive.com/news/tesla-takes-top-spot-in-us-luxury-car-sales-dethroning-bmw

https://greekcitytimes.com/2023/01/12/tesla-beats-bmw-to-claim-title-of-top-us-luxury-brand-in-2022-for-the-first-time/

 

mimo że jeżdżę wysokim kolosem o wadze 2.5ton, to nie mam problemu z pokonywaniem rond i nie psuje mi to czerpania duuuuużo większego funu z jazdy X5M w porównaniu do TM3 Performance, którą jeździłem, a która miała porównywalny jedynie czas 0-100kmh lub na ćwiartkę na prostej. Przejechałbyś się Adam takim 600kg cięższym autem, to myślę że waga nagle okazałaby się elementem nie psującym tak bardzo radości z jazdy, nie zakładając oczywiście udziału w rajdach czy jazdy po torze, bo kto kupuje auto na tor ;-)

Dla mnie auta pokroju X5M czy model X Plaid to jakies abominacje, przyjemniej mi sie jezdzilo m-pakietowym 116i zchipowanym na 200KM, mowie to z reka na sercu, widac kazdy szuka czego innego w motoryzacji na codzien, krucjaty przeciwko szybkim SUVom nie bede rozpoczynal bo wiem, ze maja swoja liczna rzesze wielbicieli, dla kazdego cos dobrego :cool2:


PS. Kolego BMFun - zauwazylem, ze starasz sie ostatnio czesto deprecjonowac Tesle tymi porownaniami do Skody i Toyoty, ostatnie posty to jednak naprawde antylogika i proponuje sie zastanowic, porownywac TM3 do Corolli? Przeciez to auta z roznych segmentow (jedno to segment kompaktowy C, drugie klasa srednia D), rozne ceny (jedno zaczyna sie od 100k PLN, drugie od 250k PLN), zupelnie rozne osiagi, wymiary zewnatrz i wewnatrz, skad Ci takie pomysly do glowy przychodza? :)

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
fajny UI i osiągi mu całkowicie rekompensują (albo przesłaniają) mu te kwestie. Przecież każdy najmniejszy drobiazg swoje waży.

Haha, niezle odwracanie kota ogonem i antylogika ;)

To wez sobie jeszcze wage jednego jedynego "porzadnego" elektryka BMW do rownania - i3 i sprawdz ile wazy dla swojej wiadomosci - tam sie BMW udalo, ale design i koszty lekkich materialow robily swoje, przez co marze byly male czy wrecz zadne, BMW sie sparzylo na EV na wiele lat, pewnie inwestorzy dbali o swoje wygodne zrodelko kwartalne.

Jezeli sie chce to da sie, ale oczywiscie latwiej napchac co sie da i nic nie optymalizowac i narzekac na zasieg, w benzynie czy spalil katalogowe 8l czy realne 12l nie bylo problemu - EU miala w nosie rozbieznosci a tankowalo sie szybko.

A ze przy ciezkich EV z zasiegiem sie robi lipa a "tankowanie" trwa to Houston mamy problem.

Dla jasnosci - platformy i4, iX3 czy iX nie sa dedykowane, marketingowa pulpa dla pelikanow :cool2:

Co do wzorow felg czy wplywie lamp na wage sie nie wypowiadam bo to juz glebiny/odmety za ciezkie nawet dla mnie ;)

 

Zgadzam się z wszystkim co napisałeś :cool2: poza tym że "odwracam kota ogonem i antylogiką" :) bo nie powiedziałem że większa masa elektryków premium wyniki tylko z tego o czym wspomniałem. Producenci aut premium muszą czuć presję na optymalizację wagi, szczególnie w elektrykach, bo tutaj to problem jest bardzo duży, ale nie można zapominać że "premium" swoje kosztuje.

 

Wniosek jest taki. Jeśli dla kogoś te różnice nie są istotne, albo nie widzi różnicy, to tak jak było kiedyś w reklamie Dosi - po co przepłacać za premium :)

Mowi kolega, ktory sam przyznal, ze wybral iX3 bo bylo tansze od modelu Y, chapeau bas :cool2:

Ale wybieranie tańszego nie jest żadną ujmą, więc nie rozumiem oburzenia :) Np X5M wybrałem bo był tańszy od Cayene Turbo S oraz Urusa i również nie czuję się z tym źle :)


W iX3 czuję bardziej premium. Jadę nim 140 albo 160 i jest cisza, można normalnie rozmawiać. TMY jest sporo głośniejszy. Komfort i cisza zawieszenia i jakość materiałów zdecydowanie lepsza od TMY. UI może gorszy, ale dla mnie wystarczający i bardzo intuicyjny. Napęd - gorszy bez dwóch zdań, ale wcześniejsze zalety + znacznie niższa cena (wtedy, już nie teraz bo mocno poszły w górę).


Kierownie się ceną/value to podstawa większości kupujący. I jeśli będzie Ci raźniej, to powiem że iX3 była "Dosią" porównując do EQC i Audi etron :)

 

Testowalem oba auta (jedno w koncu kupilem) i z tych 2 aut tylko jedno jest premium, i zapewniam Cie ze nie jest to te ze znaczkiem BMW :cool2:

Nie chce znowu shitstormu zaczynac ale akurat iX3 nie ma w sobie nic z premium poza znaczkiem firmy ktora je wyprodukowala (juz nawet lokalizacje fabryk nie sa premium - kiedys montowali je Niemcy i kojarzylo sie z solidnoscia a dzis robia to Meksykanie badz Chinczycy - temat na osobna dyskusje :roll: )

No i super, każdy ma swoje zdanie i podejmuje własne decyzje. Cieszymy się że mamy wybór i nie musimy innym udowadniać że podjęliśmy słuszne decyzje. Ja przynajmniej nie mam takiej potrzeby.

 

Dla mnie auta pokroju X5M czy model X Plaid to jakies abominacje, przyjemniej mi sie jezdzilo m-pakietowym 116i zchipowanym na 200KM, mowie to z reka na sercu, widac kazdy szuka czego innego w motoryzacji na codzien, krucjaty przeciwko szybkim SUVom nie bede rozpoczynal bo wiem, ze maja swoja liczna rzesze wielbicieli, dla kazdego cos dobrego :cool2:

Z ciekawości zapytam czy przejechałeś się nimi, że mówisz że przyjemniej Ci się jeździło? Zgadzam się, że to są specyficzne bardzo auta i dla większości są "gorsze" ze względu na twardsze zawieszenie, "zbyt głośny wydech" ("na szczęście" dzięki UE już nie tak bardzo) i parę innych wad. Ja należę do tej wąskiej grupy zwolenników i nie próbuje przekonać do nich, tylko napisałem że ciężkie auto też może dawać fun. Może nie jest idealne do driftowania pod Tesco, ale jakimś tam kompromisem ciekawym dla mnie jest.


 

PS. Kolego BMFun - zauwazylem, ze starasz sie ostatnio czesto deprecjonowac Tesle tymi porownaniami do Skody i Toyoty, ostatnie posty to jednak naprawde antylogika i proponuje sie zastanowic, porownywac TM3 do Corolli? Przeciez to auta z roznych segmentow (jedno to segment kompaktowy C, drugie klasa srednia D), rozne ceny (jedno zaczyna sie od 100k PLN, drugie od 250k PLN), zupelnie rozne osiagi, wymiary zewnatrz i wewnatrz, skad Ci takie pomysly do glowy przychodza? :)

 

Dzięki za zwrócenie na to uwagi :) Pisałem "trochę większy od Corolli oraz z duuużo lepszym UI i napędem", więc nie dokładnie do Corolli porównałem, ale mogłeś tak odebrać. A napisałem tak, bo Avensisa nie ma w sprzedaży, a Camry to zupełnie inny segment. Natomiast koncepcja masowej produkcji dużo nie różniących się od siebie wersji, którą ma Toyota bardzo mi przypomina koncepcję którą ma Tesla. Stąd porównanie. Natomiast nie mam na celu dyskredytowanie Tesli, bo Toyota to bardzo porządny samochód z wysokim wolumenem sprzedaży, więc cenionym bardzo na świecie.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@adam i dodaj jeszcze, że BMW nie produkuje sportowych aut.

Nie ma nic luksusowego w 3 i Y, może S i X jakoś jeszcze się bronią, natomiast te pierwsze to jest to wyczyn marketingowy niczym Skoda, która udawała że Octavia to prawie Passat itp.

No i Tesla nie przeskoczyła BMW autami premium, tylko konkurentami dla Toyoty, więc to całe porównanie jest z d.


Mam bardzo dużą nadzieję, że wyznacznikiem luksusu wkrótce będą fizyczne przyciski tak jak w najnowszym elektrycznym Rolls-Roysie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A mówienie, że wzrost Tesli TM3 i TMY odbywa się kosztem marek premium od których jest spektakularny odwrót, to wytwór fanboyów Tesli na podstawie anegdotycznych dowodów. Skończmy z tym mitem na przykładzie danych o sprzedaży z US na którym Tesla króluje. W Europie sytuacja jest podobna, w Chinach nie sprawdzałem. Obecnie największym konkurentem TM3 jest TMY ;-)


Niech każdy sobie to zestawi ze wzrostami Tesli i wskaże gdzie jest korelacja pomiędzy wykresami :)


1kBtWIN.png


Nk4PkAA.png


6oga26X.png


A mistrzostwem będzie wskazanie korelacji pomiędzy wzrostem sprzedaży Modelu S i X z 5er i X5 :-)


Źródło:

https://carsalesbase.com/us-bmw-x3/

https://carsalesbase.com/us-bmw-3-series/

https://carsalesbase.com/us-bmw-4-series/


EDIT:

Myliłem się co do Chin. Tutaj wyraźnie BYD wygryza BMW 3 ;-)


NsOA8Nu.png



https://carsalesbase.com/china-bmw-3-series-l/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przeciez sam elon musk projektowali cały czas podkreślanie tesla model 3 i y to sa auta dla ludu które maja być najlepiejnsprzwdajscymi sie modelami na świecie wogole. Jakim trzeba być ślepym funboyem zeby wierzyć ze te modele maja coś wspólnego z premium. Takie premium dla każdego? To juznwtedy nie premium. Adam sam pisałeś ze gdyby nie wyższa cena to kupiłbyś i4, nie kupiłeś bo bylonzandrogie anteraz dorabiasz bullshit logike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
BMFun byłem dzisiaj z moim synem w salonie (odbieraliśmy M2 po serwisie). Najfajniejszym dla nas autem było bezapelacyjnie X5M, Cudowny samochód, duży, wygodny i na pewno świetnie jeździ. To tak chciałem swoje zdanie nt napisać, bo widziałem, że ktoś wcześniej jakieś herezje pisał na jego temat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki Kriss, bo już myślałem ogłoszenie dawać, bo uświadomiłem sobie ze się chyba przez ponad rok samooszukiwałem ;) Tylko nie wiem na co zmieniać jak Model X tez kiepski, a TM3/Y i Model S tak swobodnie bym nie jeździł po bezdrożach :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
do takiego auta wystarczy wsiąść, odpalić V8, zrobić jakąś dramę i bez jazdy się gęba cieszy :cool2: ale czekaj skoro w Stanach najlepiej sprzedaje się Tesla to jest najlepsza, a my od 3 lat jakieś przepychanki... ależ to wszystko jest śmieszne...normalnie korci mnie wziąć taką Tesle na jazde i nagrać to, ale nie chce mi się na lawetę czekać po kilkudziesięciu minutach jazdy :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Lubię te momenty, w których pojawia się argument, że iX3 to nie premium, bo to oznaka że skończyły się już argumenty merytoryczne ;-) Ale dzisiaj to jeszcze X5M okazało się nieudanym autem :cool2:


Tak się zastanawiam, który Adam jest ten prawdziwy...


Adam z dzisiaj:

Wniosek jest taki. Jeśli dla kogoś te różnice nie są istotne, albo nie widzi różnicy, to tak jak było kiedyś w reklamie Dosi - po co przepłacać za premium :)

Mowi kolega, ktory sam przyznal, ze wybral iX3 bo bylo tansze od modelu Y, chapeau bas :cool2:

Testowalem oba auta (jedno w koncu kupilem) i z tych 2 aut tylko jedno jest premium, i zapewniam Cie ze nie jest to te ze znaczkiem BMW :cool2:

Nie chce znowu shitstormu zaczynac ale akurat iX3 nie ma w sobie nic z premium poza znaczkiem firmy ktora je wyprodukowala (juz nawet lokalizacje fabryk nie sa premium - kiedys montowali je Niemcy i kojarzylo sie z solidnoscia a dzis robia to Meksykanie badz Chinczycy - temat na osobna dyskusje :roll: )

 

Adam z wczoraj:

Bo to, ze sa gdzies tam w katalogu mityczne wersje 6 cylindrowe po 400-500KM, doposazone pod korek po 400-500k PLN, ktorych na ulicy jest jak na lekarstwo i na kazda 6-cyl przypada 50 szt 318/320i to raczej slaba pociecha i dowartosciowywanie sie dla posiadacza takiej 318 czy 330i :roll:

Ech, wracamy do punktu wyjscia, nie ma co brnac w te tematy bo kolejne 500 stron nabijemy offtopu ^^


PS. Zeby nie bylo, i4 M50 ktora testowalem byla zdecydowanie bardziej "premium" w srodku od TM3 :cool2:

 

Dodam, że i4 i iX3 kompletnie w środku się niczym nie różnią jeśli chodzi o materiały czy nawet design, może poza nowszym systemem w wersji 8 w i4, który jest podobno gorszy :)

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

BMFun odlatujesz, w cudzyslowie sie wkleja cytaty (juz pomine se jeden jest Slawomira) a nie jakies odloty/interpretacje.

Co w iX3 jest "premium" wg Ciebie, wez napisz to sie posmiejemy


Jak juz jestesmy przy premium to tez napisz co premium jest w slonikowym golasie iX1, przypominam premium to cos ekstra czego nie ma w przecietnym aucie dla ludu w podobnym sevmencie (osiagi, materialy, IT, rozwiazania technologiczne, cokklwiek?)

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ok, nie chce shitstorm, wiec wycofuje te cytaty, ale sam przyznasz ze o tych „lokalizacjach nie premium” to trochę odleciałeś :)


Wróćmy do merytorycznej dyskusji. Jak oceniasz korelacje sprzedaży BMW 3er, 4er, x3 z dużymi wzrostami TM3/TMY w ostatnich latach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak juz jestesmy przy premium to tez napisz co premium jest w slonikowym golasie iX1, przypominam premium to cos ekstra czego nie ma w przecietnym aucie dla ludu w podobnym sevmencie (osiagi, materialy, IT, rozwiazania technologiczne, cokklwiek?)

Ix1 nie jeździłem, ale znając BMW obstawiam przyzwoite spasowanie, ciche wnętrze, lepsze i ciche zawieszenie, lepszy soft (porównując do Toyoty czy jakichś innych marek niepremium), przyjemniejsze ASO niż w innych markach i lepsza obsługa. Byłem kiedyś w paru innych salonach nie Premium i różnica jest.


Różnice przy 1er, 3er, x1, x3 w podstawowych wersjach nie są juz tak duże np w porównaniu do VW czy nawet Skody, ale nadal są.

 

Co w iX3 jest "premium" wg Ciebie, wez napisz to sie posmiejemy

Jeśli celem jest tylko pośmiać się, to nie będę sie powtarzał.


Natomiast ciekaw jestem co dla Ciebie było premium we wnętrzu i4, bo w sumie to wszystko powinno dotyczyć tez iX3 :-)

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chyba już tu napisaliśmy co jest premium. Zawias i wyciszenie. Najważniejsze rzeczy w aucie. Do tego świetne osiągi, lepsze od bazowej tmy oraz tm3. Tak się zastanawiam po ci ci dobre audio w głośnym aucie? Słuchasz tylko na postoju czy głośnym basen zagłuszacz hałas z zewnatrz? Do masy tez się nie bardzo możesz przy zrobić bo jest niemal podobna do tm3 czy tez y. Wisienka na torcie jest proper badge. Poza tym między szmata a cerata zdecydowanie wolałbym szmatę. [BAD] nie będzie mi się pocić w lecie a w zimie marznąć. Podgrzewanych siedzeń nie lubie bo mam uczucie jakbym się zlał. Poza tym moje auta stoją w garażu, zawsze temperatura w środku jest akurat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Poza tym nie śmiejmy się że taki golas. Ma np webasto w standardzie, którego BMW nawet w X5M nie daje nawet za dopłata :-)


No i niech ktoś mi pokaże podstawowa wersje elektryka w tym segmencie co ma 313KM i 5.6s do 100 i 4x4.


Słonik, nie wziąłeś „Pakietu Premium” za 7200?? Zamknąłbyś wtedy cała dyskusje czy masz Premium czy nie Premium :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wziąłbym gdyby nie to, ze musiałbym zapłacić za niego 40k. Ja jednak cały czas traktuje autka na bateryjki jak wynalazek. Wziąłem bo za ta cenę vs osiągi żal było nie brac :D gdybym go doposazyl tak jak chciałem to wyszło hy około 300k a za tyle to już chyba wolałbym rsq3. Jednak wróciłem do idei taniego auta na miasto dla żony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
do takiego auta wystarczy wsiąść, odpalić V8, zrobić jakąś dramę i bez jazdy się gęba cieszy :cool2: ale czekaj skoro w Stanach najlepiej sprzedaje się Tesla to jest najlepsza, a my od 3 lat jakieś przepychanki... ależ to wszystko jest śmieszne...normalnie korci mnie wziąć taką Tesle na jazde i nagrać to, ale nie chce mi się na lawetę czekać po kilkudziesięciu minutach jazdy :cool2:

 

W Stanach masowo porzucają SUVy BMW, bo odkryli nowe Premium do którego uciekają z BMW i innych Mercedesow ;-)


Do Europy też przyjdzie ten trend kiedyś ;)


https://carsalesbase.com/us-tesla-model-x/


https://carsalesbase.com/us-bmw-x5/


https://carsalesbase.com/us-mercedes-benz-gle/



„Z tymi autami "sportowymi" dzisiaj to jak z "premium" - BMW moze zrobic minivana, naped FWD, silnik R3, absolutny brak wyposazenia, w srodku plastiki ciosane siekiera, a czesc ludzi nadal bedzie mowic, ze to premium, ze to auto sportowe bo ma m-pakiet etc ^^


Jedno Ci powiem - jezeli jakiekolwiek auto w gamie BMW mialoby sie definicja zblizyc do auta sportowego - to z pewnoscia byloby to BMW M2, szczegolnie te w wersji Competition.”


Ty Kriss i tak masz dużo szczęścia, bo jeździsz BMW najbardziej zbliżonym do sportowego. Mój x5m nawet nie stał pewnie obok auta sportowego ;)

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wogole to trzeba najpierw by ustalić jaka masa własna jest odpowiednia. 2500kg w x5 to ciężka locha ale prawie 2 tony w ciasnym sedanie to już jest ok? Zdecydowanie wolałbym x5m niż ciasny 2 tonowy sedan który tez ani trochę autem sportowym nie jest i także będzie wykazywał duża nadwagę w zakrętach w stosunku np do takiego caymana także dyskusja czysto akademicka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ktoś pisał z rok temu w tym wątku, że na modele premium Tesli S/X jest tak dużo zamówień, że się Tesla zakorkowała i wstrzymane zostały zamówienia z Europy:


https://electrek.co/2021/12/10/tesla-stops-taking-model-s-x-orders-outside-north-america/


Ma ktoś jakieś info czy się odkorkowało? Bo rozważam sprzedaż mojego X5 i zamówienie Model X ;) Na polskiej stronie Tesli jest dla X/S ze dostawa Styczeń-Marzec 2023, ale obawiam się że to pomyłka i długo będę czekał na dostawę w kolejce za tłumem Amerykanów porzucających swoje Mercedesy i BMW ;)


A mówiąc całkiem poważnie, to zauważyłem właśnie ze Model S wróciło w polskim cenniku w wersji LR, która jest ciekawsza (zasięg, cena) od Plaid oraz….w modelu S wróciła normalna kierownica w standardzie, a wolant jest w opcji. Czyżby Elon się mylił? Ja podtrzymuje swoje zdanie, że Model S mi się podoba jako auto - linia, zegary za kierownica. Szkoda że na żywo nie można go obejrzeć w salonie.


Oglądałem jakiś czas temu 6 albo 8letni Model S z przebiegiem ok 80tys i mówiąc szczerze w środku bardzo słabo wyglądał. Skory na maxa powycierane, wszystko okropnie trzeszczało, a auto wyglądało jakby miało ze 300-400tys przebiegu.


Słyszałeś może Adam czy jest szansa że w Tesli da się kręcić liczniki? Mi na logikę wydaje się ze to prawie niemożliwe a przynajmniej jakoś jest to do wykrycia przy takiej elektronice, OTA, SC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.