Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam, odniosę się później, ale tak na szybko:..

Zgrabnie napisane i z wiekszoscia nie sposob sie nie zgodzic :cool2:

Dzieki za link, ja moze spojrze na niego z innej perspektywy jezeli pozwolisz:

https://europe.autonews.com/automakers/bmw-2022-sales-fell-china-supply-shortages


1. Sprzedaz Tesli w 2022r wzrosla nie pamietam, o 40% rok do roku?

2. Sprzedazy marki BMW spadla o 5,1% i jest to fakt dokonany. Slonik - moze sie wypowiedz po Twoich bunczucznych postach?

3. Te 200k sprzedanych BEV tyczy sie grupy BMW a nie marki BMW, nie koloryzujmy. Ile z tego jest elektrycznych Mini? 50-70k? Mini to Mini, BMW to BMW, jak Tesla kupi za 50B $ NIO to nie podbije sobie sprzedazy o milion elektrykow tylko bedzie sprzedawala Tesle i NIO (glupi przyklad oczywiscie ale mam nadzieje wiadomo o co chodzi)

4. "New retail model

BMW also said on Tuesday it was moving to a direct sales model in 24 European markets, with agents acting as sales representatives, it said, with the aim of reaching out to "new, online-savvy customer target groups."

The Mini brand will be sold via this model from 2024, with the BMW brand to follow in 2026."

Czy nie o tym pisalem od 3 lat? Ze beda kopiowac 1:1 to co robi Tesla? Adapt or die, tyle w temacie.

Wielbicieli kawy i dzag na recepcji zapraszamy niedlugo do salonow Porsche bo plebejska marke BMW bedzie sie kupowac na ipadzie lezac w salonie niedlugo.

5. Sprzedaz elektrykow BMW (cala grupa bo nie jest rozbite na marki) wzrosla rok do roku o 107% gdy sprzedaz ogolna ich aut spadla o 5%

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0407340EN/bmw-group-stays-on-track-for-success-in-2022-maintains-no-1-position-in-global-premium-segment?utm_source=article-extern&utm_campaign=BMW%20Group%20PressClub%20Global&utm_medium=Email

Powiedz kolego BMFun co Ci to mowi - czy BMW zaspalo czy nie zaspalo, bo ja juz nie umiem prosciej spytac - jezeli BMW sprzedaje 2x wiecej elektrykow a sprzedaz ich samochodow ogolnie spada to co Ci to mowi? 2-3 lata temu wklejalem pelno debilnych wywiadow Frochlicha, ktory zarzekal sie ze NIKT nie chce kupowac elektrykow a oni mogliby zalac nimi caly swiat - ale tylko w Kaliforni je kupuja ekoswiry - moge Ci powklejac cytaty z tego watku bo to wszystko tu przerabialismy.

.

Opublikowano
@adam a nie sugeruje to, że większe nerki nie zwiększają sprzedaży? :lol: Przecież nowe BMW są tak okrutnie brzydkie, że coraz mniej ludzi chce to kupować i idzie do konkurencji? I to nie mówię o czystych BEV, tylko ICE + hybrydy różnej maści.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Adam, odniosę się później, ale tak na szybko:..

Zgrabnie napisane i z wiekszoscia nie sposob sie nie zgodzic :cool2:

Dzieki za link, ja moze spojrze na niego z innej perspektywy jezeli pozwolisz:

https://europe.autonews.com/automakers/bmw-2022-sales-fell-china-supply-shortages


1. Sprzedaz Tesli w 2022r wzrosla nie pamietam, o 40% rok do roku?

2. Sprzedazy marki BMW spadla o 5,1% i jest to fakt dokonany. Slonik - moze sie wypowiedz po Twoich bunczucznych postach?

3. Te 200k sprzedanych BEV tyczy sie grupy BMW a nie marki BMW, nie koloryzujmy. Ile z tego jest elektrycznych Mini? 50-70k? Mini to Mini, BMW to BMW, jak Tesla kupi za 50B $ NIO to nie podbije sobie sprzedazy o milion elektrykow tylko bedzie sprzedawala Tesle i NIO (glupi przyklad oczywiscie ale mam nadzieje wiadomo o co chodzi)

4. "New retail model

BMW also said on Tuesday it was moving to a direct sales model in 24 European markets, with agents acting as sales representatives, it said, with the aim of reaching out to "new, online-savvy customer target groups."

The Mini brand will be sold via this model from 2024, with the BMW brand to follow in 2026."

Czy nie o tym pisalem od 3 lat? Ze beda kopiowac 1:1 to co robi Tesla? Adapt or die, tyle w temacie.

Wielbicieli kawy i dzag na recepcji zapraszamy niedlugo do salonow Porsche bo plebejska marke BMW bedzie sie kupowac na ipadzie lezac w salonie niedlugo.

5. Sprzedaz elektrykow BMW (cala grupa bo nie jest rozbite na marki) wzrosla rok do roku o 107% gdy sprzedaz ogolna ich aut spadla o 5%

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0407340EN/bmw-group-stays-on-track-for-success-in-2022-maintains-no-1-position-in-global-premium-segment?utm_source=article-extern&utm_campaign=BMW%20Group%20PressClub%20Global&utm_medium=Email

Powiedz kolego BMFun co Ci to mowi - czy BMW zaspalo czy nie zaspalo, bo ja juz nie umiem prosciej spytac - jezeli BMW sprzedaje 2x wiecej elektrykow a sprzedaz ich samochodow ogolnie spada to co Ci to mowi? 2-3 lata temu wklejalem pelno debilnych wywiadow Frochlicha, ktory zarzekal sie ze NIKT nie chce kupowac elektrykow a oni mogliby zalac nimi caly swiat - ale tylko w Kaliforni je kupuja ekoswiry - moge Ci powklejac cytaty z tego watku bo to wszystko tu przerabialismy.

 

ad.1. Zależy jak na to patrzysz. Wzrost BEV Tesli to 40%, a BEV BMW 106%. Jakbyś to wielokrotnie mówiłeś "w tym tempie" to BMW milion przekroczy za 2 lata. W tym roku deklarują podwojenie wyniku (w poprzednim jak widać dotrzymali swoich obietnic).

ad.2. Ale to nadam ponad 2 miliony aut. Niestety wojna, poważne problemy z dostawami swoje zrobiły. W firmie w zeszłym roku odebrane zostało auto zamówione 1,5 roku temu. Swoje robi też inwazja EV w Chinach, które jest dużym rynkiem dla BMW oraz kryzys energetyczny w Europie, które każą wstrzymywać się z decyzjami o zakupie. Kriss pokazywał raport jak runęła sprzedaż wszystkich aut w Polsce. A to że rynek BEV rośnie, to jest bezdyskusyjny fakt, więc nie wiem co Ciebie dziwi.

EDITED: Proszę, tutaj masz wyjaśnienie. W czwartym kwartale jest odbicie:

"BMW sales recover in fourth quarter as supply chain issues ease.(...)

BERLIN (Reuters) - BMW fourth-quarter group sales rose 10.6%, the carmaker said on Tuesday, helped by easing supply chain bottlenecks in a year that has been plagued by war in Ukraine and lockdowns in China. Full-year deliveries were down 4.8%, with Europe and China hardest hit by supply chain troubles that curbed output, particularly in the first half of the year. But sales bounced back in the fourth quarter as the group rejigged supply chains in Europe and lockdowns were lifted in China. Sales grew 10.9% and 12.7% year on year in Europe and China respectively."


źródło: https://finance.yahoo.com/news/bmw-brand-delivers-2-1-080834425.html


ad.3. BMW group. Bez jaj, przecież to jedna grupa trafiająca do różnych targetów klientów. Mają wspólne prawie wszystko oprócz wyglądu nadwozia i marketingu. Nawet salony są wspólne. Jak Tesla kupi jakąś markę to tak, wtedy będzie miała wzrost sprzedaży. Bo firmy rosną organicznie i poprzez przejęcia, tak jest świat skonstruowany.

ad.4. Świat się zmienia, wchodzą ludzie młodzi, firmy muszą się dostosowywać, próbować. I o czym to świadczy? Elon Musk wymyślił bezpośredni model sprzedaży? Nie, wprowadziło go w automotive. Czy się sprawdzi w innych markach, czas pokaże. Nie mam przekonania że w segmentach premium i luksusowych się sprawdzi, ale nie jestem też socjologiem i nie mam szklanej kuli. Równie dobrze można powiedzieć że Elon Musk skopiował wszystko konstruując pierwszy samochód łącznie z silnikiem elektrycznym który od dawna jest w wiertarkach, pralkach i lokomotywach, tyle że z tego nic nie wynika. Wymień w jak wielu kwestiach Elon Musk się mylił. Ty wybierasz jedną i udowadniasz jego geniusz i wyższość Tesli....tylko po co?

ad.5. No pisałem przecież. Zaspali powiedzmy 2 lata z rewolucją BEV i przestawienie się na produkcję BEV na masową skale. Widzieliśmy tutaj jak buksowali w miejscu nie mogąc się określić, ale teraz jak widać po ich dynamice wzrostu czy patrząc na BYDy i inne marki, to jest szybkie do nadrobienia. Nadal uważam że dobrze było wstrzymać się i poczekać czy pionierzy (Tesla) się sparzą na tym, czy temat chwyci na świecie. Pierwszy na rynku nie zawsze ma najlepiej, bo popełnia najwięcej błędów, a inni mogą pewne rzeczy powielać robiąc to lepiej. Tak jest świat skonstruowany i tutaj nie ma żadnego odkrycia.


Fajnie że w punktach się odniosłeś, łatwiej prowadzić dyskusję.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@adam a nie sugeruje to, że większe nerki nie zwiększają sprzedaży? :lol: Przecież nowe BMW są tak okrutnie brzydkie, że coraz mniej ludzi chce to kupować i idzie do konkurencji? I to nie mówię o czystych BEV, tylko ICE + hybrydy różnej maści.

 

Chyba nie, bo Tesla nie najładniejsza, a sprzedaż rośnie :) Ale faktem jest, że liczba brzydkich BMW jest spora :/ Ale nadal są modele, które mi się podobają. Może BMW otwiera się po prostu na inne targety i w niektórych klasach chce konkurować ze Skodą i Toyotą.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5% spadek sprzedazy przy tak duzych problemach z lancuchem dostaw i znacznym podniesieniu cen to jest cale nic. 200% wzrost sprzedazy bev vs 40% tesla pokazuje ze firma rozwija sie 4 razy szybciej i to widac na gieldzie. BMW UP, UP, tesla regularny freefal. Spekula sie skonczyla a naiwniacy ubrani w akcje po 300 albo sprzedadza za orzeszki albo beda marzyc latami ze jeszcze kiedys wzrosnie. Sam znam kilku takich co kupili 10-20 lat temu akcje roznych firm i do dzisiaj licza ze odzyskaja kase :D
Opublikowano

Błagam Słonik używaj głowy chociaż czasami. Serio. Bardzo. Tego się czytać nie da.

I nie chodzi o to, czy masz rację czy nie, ale Twoje argumenty obali sprytny 10 latek.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
200% wzrost sprzedazy bev vs 40% tesla pokazuje ze firma rozwija sie 4 razy szybciej i to widac na gieldzie. BMW UP, UP, tesla regularny freefal.

Jak takiego zlota nie podkradac do sygnaturek? :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sam jeszcze 2 lata temu zachwycales sie jak tesla zwiekszala sprzedaz o kilkaset procent z 20 do 50 tysiecy modeli rocznie a teraz to deprecjonujesz?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niech ten wykres posłuży za dowód jak Tesla jest pozycjonowana jako marka i jak wielkie stanowi zagrożenie dla i7, przyszłego i5, EQE, EQS itp.


Tesla stoi na elektrycznej takiej trochę większej Corolli (i Corolli Verso) i na to zapotrzebowanie na świecie jest ogromne. Przez technologię produkcji ma perspektywę dużych wzrostów, szczególnie jak wypuści elektryczną odmianę Yarisa. Premium w Tesli są tylko osiągi i software. Oczywiście to nie jest obraźliwe, bo Toyota to druga największa firma motoryzacyjna świata :)



Tesla-quarterly-model-sales-Q4-2022-logo-1536x934.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Premium w Tesli są tylko osiągi i software.

Ja bym z pewnoscia dodal jeszcze taka drobnostke jak siec 40k dedykowanych SC rozsianych po swiecie :cool2:

Polecam sie wybrac w krotka przejazdzke iX3 po Europie i zdac relacje z ladowania na Ionity ^^


Dla ludzi ktorzy nie szukaja premium osiagow ani softwaru zawsze mozna polecic w cenie 300k doposazone 330i/330e w m-pakiecie :cool2:


PS. W TM3P znowu szwankuje silownik klapy bagaznika (juz raz byl wymieniany ~rok temu), ewidentnie jakis technologiczny fail.

Zgloszone w piatek przed weekendem, mobilny serwis przyjedzie wymienic jutro na parking pod moja praca, sam sobie auto otworzy, naprawi co trzeba, i zniknie jakby go nigdy nie bylo.

Wiec serwis tez bym powiedzial w porownaniu do moich poprzednich BMW - zdecydowanie premium :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam przypomnij, 4 cylindry to nie premium?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bev się i tak tylko praktycznie wokół komina nadaje wiec nie ma to większego znaczenia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam przypomnij, 4 cylindry to nie premium?

W swiecie 3-cylindrow albo jezdzenia autobusem moze i tak :cool2:

Tylko jak popatrzysz blizej i jak osiagow nie ma, softu dobrego nie ma, wyposazenia najczesciej nie ma, kultura napedu slaba i nie rozniaca sie jakos zbytnio od pierwszego lepszego Passata, to gdzie to mityczne premium?

W 25 znaczkach ///M naklejonych jak w cyganskiej 316i? Czy w tym mitycznym spasowaniu i materialach? ^^

Bo to, ze sa gdzies tam w katalogu mityczne wersje 6 cylindrowe po 400-500KM, doposazone pod korek po 400-500k PLN, ktorych na ulicy jest jak na lekarstwo i na kazda 6-cyl przypada 50 szt 318/320i to raczej slaba pociecha i dowartosciowywanie sie dla posiadacza takiej 318 czy 330i :roll:

Ech, wracamy do punktu wyjscia, nie ma co brnac w te tematy bo kolejne 500 stron nabijemy offtopu ^^


PS. Zeby nie bylo, i4 M50 ktora testowalem byla zdecydowanie bardziej "premium" w srodku od TM3 :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok, rozumiem Twój punkt widzenia. Co do 4 cylindrów to jak kupiłem F10 528i ( 4 cylindry) to był technologiczny przeskok w stosunku do E60, ale silnikowo 530d było wg mnie lepsze, mimo, że to diesel. Co do Twoich porównań do potencjalnego Passata to nie będę komentował, każdy ma swoje zdanie, ale na pewno coś w tym jest.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Juz w golasie dostajesz duuzo lepsze zawieszenie i wyciszenie w porównaniu z taka tesla ale widzę cie cały czas tyłek piecze do marki bmw. Gdzieś widziałem ostatnio artykuł odnośnie nio i według różnych badań klienci Premium dużo mocniej zwracają uwagę na markę stad żadna konreanska/chińska marka nie jest w stanie się przebić w tym segmencie i przynajmniej do tej pory żadnej się nie udało, elon zapewne tez to wie stad założeniem biznesowym są auta dla ludu które musza być jak najtańsze w produkcji. Doskonale to tez widać po ilości sprzedaży tesli model s/x gdzie pomimo nowych modeli sprzedaż praktycznie nie drgnęła od kilku ładnych lat.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Premium w Tesli są tylko osiągi i software.

Ja bym z pewnoscia dodal jeszcze taka drobnostke jak siec 40k dedykowanych SC rozsianych po swiecie :cool2:

Polecam sie wybrac w krotka przejazdzke iX3 po Europie i zdac relacje z ladowania na Ionity ^^

 

To liczyłem w kategorii software, bo to software i brak standaryzacji jest głównym winowajcą, że nie działa pług and charge. Ale dla Ciebie mogę wyróżnić jako oddzielna kategoria :)


 

Dla ludzi ktorzy nie szukaja premium osiagow ani softwaru zawsze mozna polecic w cenie 300k doposazone 330i/330e w m-pakiecie :cool2:

 

Za 20-40% więcej niż w innych markach dostaniesz fajniejszy samochód od innych marek. Jeszcze może nie elektryki, a przynajmniej nie wszystkie, ale to kwestia czasu. Za 2 lata sprawdzisz sam i się przekonasz :)


Jak to mówił klasyk, "ludzie głosują portfelem", a takich nabywców BMW póki co jest ponad 2miliony.

 

PS. W TM3P znowu szwankuje silownik klapy bagaznika (juz raz byl wymieniany ~rok temu), ewidentnie jakis technologiczny fail.

Zgloszone w piatek przed weekendem, mobilny serwis przyjedzie wymienic jutro na parking pod moja praca, sam sobie auto otworzy, naprawi co trzeba, i zniknie jakby go nigdy nie bylo.

Wiec serwis tez bym powiedzial w porownaniu do moich poprzednich BMW - zdecydowanie premium :cool2:

 

Premium to np jak Ci trzeszczy fotel to Ci cały wymieniają i naprawiają świszczenia, trzeszczenia do skutku, albo bez skutku, bo nieraz nie radzą sobie. Już widzę jak Ci pod domem fotel wymianiają :D Albo z kanałem Ci robią przegląd luzów, stanu przewodów hamulcowych i zawieszenia itp co przy każdej wymianie oleju mi robi asa i wysyła film z całości.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Za 2900 dokupiłem sobie do ix1 pakiet przeglądów na 6 lat bez limitu przebiegu, dostałem w tym rok gwarancji gratis. Tak jak napisał kolego wyżej, wymienia w tym płyn hamulcowy co 2 lata, przejrzą cały samochód na podnośniku i do tego go umyją. Do salonu pojadę z przyjemnością napić się kawy, pooglądać nowości i odbyć jazde próbna jakims ciekawym modelem w tym czasie. Dodatkowo w 2 minuty dodzwonię się w godzinach pracy do salonu i załatwię wszystko co potrzeba. Jaki poziom obsługi jest w tesli widać po forach. Dodzwonić się nie idzie, na maile nie odpisują a aplikacje potrafią pokazać bardzo odległe terminy. Aa i zapomniałem. Zeskladuja i wymienia mi koła letnie/zimowe żebym nie musiał sprawdzać czy się w bagażniku zmieszczą :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Juz w golasie dostajesz duuzo lepsze zawieszenie i wyciszenie w porównaniu z taka tesla

Zgadzam sie, szkoda tylko ze okupione 300-500kg dodatkowej wagi co zabija "sheer driving pleasure".

Dla mnie BMW zawsze na pierwszym miejscu kojarzylo sie z funem z jazdy i pierwszorzednym prowadzeniem czy "feelingiem" z autem a komfort czy wyciszenie bylo domena raczej MB, ot ten drobny szkopul dla ludzi lubiacych frajde z jazdy.

 

To liczyłem w kategorii software, bo to software i brak standaryzacji jest głównym winowajcą, że nie działa pług and charge. Ale dla Ciebie mogę wyróżnić jako oddzielna kategoria :)

Musowo oddzielna kategoria :D

To, ze jest plug&charge to jedno ale to, ze w niektorych lokalizacjach masz po 20-30 ladowarek SC 250kW to jest i jeszcze dlugo bedzie domena premium Tesli i "hardware" ;)

 

Za 20-40% więcej niż w innych markach dostaniesz fajniejszy samochód od innych marek. Jeszcze może nie elektryki, a przynajmniej nie wszystkie, ale to kwestia czasu. Za 2 lata sprawdzisz sam i się przekonasz :)

Na to licze, ten i VIsion Dee mi sie naprawde podoba (bez szydery), moze sie doczekam i bedzie warto porzucic TM3 :twisted:

 

Premium to np jak Ci trzeszczy fotel to Ci cały wymieniają i naprawiają świszczenia, trzeszczenia do skutku, albo bez skutku, bo nieraz nie radzą sobie. Już widzę jak Ci pod domem fotel wymianiają :D

Dla mnie premium jest wtedy, jak serwis po zgloszeniu problemu w apce sprawdzil sobie logi OTA, zdiagnozowal problem, ocenil czy dadza rade wymienic mobilnie i w ciagu niecalego tygodnia od zgloszenia ogarnie temat bez ZADNEJ ingerencji uzytkownika auta :cool2: Ale spokojnie - jeszcze kilka lat i BMW tez wypusci notke prasowa, ze bedzie rewolucja w serwisie :cool2:




Co do foteli to tak smiesznie sie sklada, ze w F20 u lokalnego dealera zglosilem calkowicie zardzewialy stelaz.

Wiesz jak rozwiazali problem? Olali mnie zupelnie i nawet nie odpowiedzieli, takie to premium :cool2:

O szemranych fakturach na 7 czy 8k PLN ktore mi "pomylkowo" wysylali tez juz nie wspominam :norty:


51200632039_6d2ab94103_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adamie najwyraźniej wyglada, ze ktos ci wcisnął auto po powodzi, bo inaczej się nie da wytłumaczyć zardzewiałego stelaża w kabinie gdzie jest zawsze sucho.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adamie najwyraźniej wyglada, ze ktos ci wcisnął auto po powodzi, bo inaczej się nie da wytłumaczyć zardzewiałego stelaża w kabinie gdzie jest zawsze sucho.

Da sie, wtopa jak u kazdego producenta, fotel przy kazdym zakrecie skrzypial jak w jakims Polonezie, premium pelna geba ^^

Pelno tego bylo swego czasu w F20 i F30:

https://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?t=743476

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=726583&page=4

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jeszcze taka refleksja mi się nasunęła w kwestii wagi, która wynoszona jest na piedestały w przypadku Tesli.


Spojrzałem na wyniki Bjorna, który waży każde auto, to okazało się że po posortowaniu od najcięższego do najlżejszego. W czołówce wagi jest BMW, Mercedes, Audi. I to także te projektowane jako auto elektryczne od podstaw. Przypadek? A może zmowa tych producentów, żeby robić cięższe auta, żeby były "gorsze" i słabiej się sprzedawały? A może po prostu takie auta są cięższe ze względu na to że są premium w kwestii użytych materiałów, jakości wyposażenia, materiałów wygłuszających, wzornictwa felg, wielowahaczowego bardziej złożonego zawieszenia, lepszych świateł itp. A to że modele BEV tych marek osiągają wartości 2.5-2.9t wynika z niedojrzałości technologii BEV z ultra ciężkimi bateriami, które dodatkowo muszą być większe żeby dać sensowny zasięg pojazdom cięższym z racji wskazanych powyżej cech segmentu premium.


Spojrzałem na podawaną tutaj wielokrotnie za przykład Toyotę RAV4 i zestawiłem z popularnym X3 z silnikami o tej samej pojemności oba niehybrydowe:

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/toyota/rav4/v/suv-facelifting/silnik-benzynowy-2.0-dual-vvt-ie-173km-od-2022/

vs

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/bmw/x3/g01/suv-facelifting/silnik-benzynowy-2.0-20i-184km-od-2021/


Okazuje się, że X3 jest dokładnie....425kg cięższy od Toyoty (1450kg vs 1875kg). Porównuję z Audi Q5 i jest 385kg różnicy, może chociaż Mercedes potrafi robić GLC porządnie? Niestety różnica 320-420kg zależnie od generacji GLC.


Przejechałem trochę kilometrów Teslami 3 i Y i powiem tak: trzeba być głuchym albo zaślepionym fanatyzmem, żeby nie czuć różnicy w komforcie zawieszenia, w materiałach, w ciszy wnętrza przy większych prędkościach czy ciszy zawieszenia przy pokonywaniu nierówności. Nawet Adam te różnice widzi i o nich mówi, ale być może nie są one dla niego aż tak istotne, a fajny UI i osiągi mu całkowicie rekompensują (albo przesłaniają) mu te kwestie. Przecież każdy najmniejszy drobiazg swoje waży. Głupia roleta w moim iX3 waży na oko z 5kg, a w Tesli 0kg. Przepraszam dodali dyktę 0.5kg, której użytkowanie to jakiś dramat. Siatka oddzielająca bagażnik montowana do sufitu z metalową ramą waży na oko z 2-3kg, a w Tesli nie ma czegoś takiego i pewnie jest cała masa innych drobiazgów. Jak do tego dodamy "odlewane" Tesle w gigaprasach, co pewnie w przyszłości utrudni naprawę tych aut, bo wszystko będzie zlane jak w chińskich zabawkach albo iPhone'ach, a naprawa będzie odbywać się przez wymianę na nowe. Konwencjonalna dotychczasowa produkcja pewnie dokłada więcej elementów z których pojazd jest składany, więcej i śrubek i innych elementów jest więcej, co wpływa też na masę. Może rynek motoryzacyjny będzie szedł w kierunku "jednorazówek", klienci o tym zdecydują. Nie wiem tylko czy chcemy takiej motoryzacji.


Wniosek jest taki. Jeśli dla kogoś te różnice nie są istotne, albo nie widzi różnicy, to tak jak było kiedyś w reklamie Dosi - po co przepłacać za premium :)

1501459941_8ewzf5_600.jpg


Jak ktoś nie widzi różnicy, to Tesla (z 3 elementami Premium jak już ustaliliśmy :) ) w zupełności wystarczy dla bardzo wielu osób. Tesla to porządne auto, ale ma konkretną grupę odbiorców, która jest do tego bardzo liczna, co świetnie widać w wynikach sprzedaży Model 3/Y. Dla nas konsumentów najważniejsze żeby był po prostu większy wybór :-) Póki co ja wybieram premium i mimo że jeżdżę wysokim kolosem o wadze 2.5ton, to nie mam problemu z pokonywaniem rond i nie psuje mi to czerpania duuuuużo większego funu z jazdy X5M w porównaniu do TM3 Performance, którą jeździłem, a która miała porównywalny jedynie czas 0-100kmh lub na ćwiartkę na prostej. Przejechałbyś się Adam takim 600kg cięższym autem, to myślę że waga nagle okazałaby się elementem nie psującym tak bardzo radości z jazdy, nie zakładając oczywiście udziału w rajdach czy jazdy po torze, bo kto kupuje auto na tor ;-)

Opublikowano

Zgadzam sie, szkoda tylko ze okupione 300-500kg dodatkowej wagi co zabija "sheer driving pleasure".

Dla mnie BMW zawsze na pierwszym miejscu kojarzylo sie z funem z jazdy i pierwszorzednym prowadzeniem czy "feelingiem" z autem a komfort czy wyciszenie bylo domena raczej MB, ot ten drobny szkopul dla ludzi lubiacych frajde z jazdy.

Powyższe opinie to na podstawie aut, które posiadałeś, czy choćby objeździłeś cały park maszynowy BMW?

Opublikowano
bo kto kupuje auto na tor ;-)

Obecny!


Waga ma znaczenie, bo przekłada się na większe spalanie, gorsze zachowanie w zakrętach, szybciej na śliskim wypadniesz z drogi przy normalnej jeździe. Oczywiście jak czyjaś żona używa Range Rovera do odwożenia dzieciaka pod szkołę i na zakupy, to bez znaczenia zwykle.


Natomiast wydaje mi się bardzo mocno, że producenci po prostu testują "na ile nadwagi klienci nie będą narzekać".

Opublikowano

Pertyn testuje i4 40e


Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.