Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No, ale śmiejesz się, a to jest cena Tesli w Chinach po obniżkach. To Tesla tak wycenia swoje auta, a Ty "przepłaciłeś" po 100tys na każdym ;-)

 

Te "innowacje" z ktorych slonik szydzi to jest najnormalniejsza w swiecie ultra optymalizacja produkcji - budowanie fabryk pod konkretny proces produkcyjny danego modelu (a modeli jest niewiele jak wiemy), wertykalna integracja podzespolow, brak slynnej "personalizacji", gigaprasy i duze aluminiowe odlewy. Zipse mowil o tym dawno - w teslowych gigafactory produkcja auta trwa 10h a w skostnialych fabrykach VW czy BMW 30h, to sa wlasnie te drobne roznice, ktore sprawiaja, ze Tesla ma na swoich autach marze po 20-30%.

I nie mysl, ze reszta producentow nie bedzie w przeciagu kilku lat kopiowac wsciekle tego know-how - beda robic dokladnie to samo albo skoncza jako przystawka dla jakiegos BYDa czy NIO :norty:


Nie wiem jak tam ceny w Chinach (czy sa z podatkiem etc) ale ja za swoja TM3P na gotowo zaplacilem niecale 230k PLN po dzisiejszym kursie wiec duzo nie przeplacilem wydaje mi sie ;) Kolejna sprawa to niewazna jest cena zakupu a TCO, dzici juz nawet o tym wiedza. Co z tego ze samochod drogi jak po 3 latach wartosc rezydualna jest wysoka albo co z tego ze tani jak po 3 latach trzeba sprzedac za czapke gruszek.

 

Inna sprawa, że w Tesli drzemie taki potencjał, że po tak dużych obniżkach może szybko na świecie zostać Toyotą wśród elektryków, bo nawet Słonik czy ja byśmy za 200tys kupili Tesle :)

Z tego co rozumiem taki jest Muskowy plan - duzo gigafactory i produkcja na szeroka skale. Pewnie za jakis czas pojawi sie kompakt w segmencie C z dzisiejsza cena ~30k $ zoptymalizowany do ostatniej srubki i sprzedaz bedzie szla w miliony, taki wspolczesny Garbus. Pozyjemy zobaczymy, ale pod to wlasnie kupuje akcje Tesli, ze za 10-15 lat beda warte 10x tyle co teraz bo po prostu ciezko bedzie innym producentom nadgonic rozpedzona produkcje Tesli.

 

Raz jescze przypomne, ze tesla obnizyla c eny swojich aut w Chinach do 24%. Tak, 1/4 ceny mniej i dziwie sie jesli europejczycy wiedzac o tym jeszcze ten pazdzierz w aktualnej cenie beda zamawiac.

Ceny dyktuje rynek i konkurencja, szkoda ze nie mamy w Europie producentow jak BYD czy NIO ktorzy klepia elektryki w setkach tysiecy sztuk, gdybysmy mieli to nie trzeba by bylo przeplacac za Tesle i dawac Muskowi zarabiac po 20%-30% na kazdym egzemplarzu.

Zapominasz tez troche, ze przed obnizkami byly ze 3-4 podwyzki.

Kolejna sprawa to dostepnosc aut - malo kto ma ochote czekac rok czy dluzej na swoje auto, juz nie mowie o tym, ze np w Norwegii na dzis dzien w i4 nie mozna zamowic np w ogole audio HK bo brakuje komponentow wciaz lol.

 

Adamie przeciez sam napisales ze aktualna cena id3 okolo 200k to jest kpina

Kpina nie kpina, cena jest realna i zanim sie zorientujesz reszta producentow bedzie do tego poziomu rownala.

A w przeciwienstwie do TM3 to sa auta segment nizej i z podstawowym wyposazeniem.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

no dobra, klepanie aut w setkach egzemplarzy, optymalizacja do ostatniej srubki ale jak to sie ma do produktu premium?

 

Nie wiem jak tam ceny w Chinach (czy sa z podatkiem etc) ale ja za swoja TM3P na gotowo zaplacilem niecale 230k PLN po dzisiejszym kursie wiec duzo nie przeplacilem wydaje mi sie

 

Czyli praktycznie tyle, ile napisalem ze przy takiej cenie moglbym kupno rozwazyc, wiec czemu sie smiales ze niby jest wiecej warte?


Jak fabryki tesli sie rozpedza to CTO bedzie leciec na leb na szyje w stosunku do aktualnych cen.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
No, ale śmiejesz się, a to jest cena Tesli w Chinach po obniżkach. To Tesla tak wycenia swoje auta, a Ty "przepłaciłeś" po 100tys na każdym ;-)

 

Te "innowacje" z ktorych slonik szydzi to jest najnormalniejsza w swiecie ultra optymalizacja produkcji - budowanie fabryk pod konkretny proces produkcyjny danego modelu (a modeli jest niewiele jak wiemy), wertykalna integracja podzespolow, brak slynnej "personalizacji", gigaprasy i duze aluminiowe odlewy. Zipse mowil o tym dawno - w teslowych gigafactory produkcja auta trwa 10h a w skostnialych fabrykach VW czy BMW 30h, to sa wlasnie te drobne roznice, ktore sprawiaja, ze Tesla ma na swoich autach marze po 20-30%.

I nie mysl, ze reszta producentow nie bedzie w przeciagu kilku lat kopiowac wsciekle tego know-how - beda robic dokladnie to samo albo skoncza jako przystawka dla jakiegos BYDa czy NIO :norty:

Te innowacje, to jest bełkot marketingowy, bo chodzi o to że Teslę dogoniły różne BYDy po części skopiowały, dorzuciły trochę swoich pomysłów i te naście lat doświadczenia Tesli są do zrobienia w parę lat. I to właśnie teraz wiele niemieckich marek robi na szybko, bo nie postawiły wszystkiego na jedną kartę, tylko czekały co się wydarzy z Teslą która była pionierem w kwestii BEV. Można to nazwać że zaspały mniej lub bardziej, a można powiedzieć, że chronili pieniądze inwestorów przed nadmiernym ryzykiem. Czy mogły wcześniej iść w kierunku BEV? Pewnie trochę wcześniej można by było, ale daleki jestem od mówienia że przegrali, znikną, będą Kodakiem itp. Mówienie że BMW powinno dawno wejść w BEV, to tak jakbyś mówił że dobrym inwestorem jest ten co kupił 10 lat temu akcje Tesli czy inne bitcoiny za wszystkie oszczędności swojego życia niż inwestor, który latami budował zrównoważony koszyk i dywersyfikował ryzyko. Elon Musk wyczuł moment, zrobił do z wielką pasją i zaangażowaniem i dokonał rewolucji. Nikt tego nie umniejsza. Co nie znaczy że gdyby się pomylił, to dzisiaj nikt by nie znał jego nazwiska, a co niektórzy kojarzyliby że to jest jakiś człowiek od rakiet.


A co do tego braku konfiguracji. Tak się bronisz rękami i nogami porównania z Toyotą czy Skodą, ale to właśnie takie marki jak Toyota sprzedają kilka konfiguracji i mają swój tort 10m aut rocznie. Na tej podstawie głosisz koniec niemieckich marek typu Mercedes, BMW, VAGi itp. Tylko że zakładasz że każdy będzie chciał mieć pojazd jak inni, byleby był tani. Nie dociera do Ciebie, że Tesla ma 5 kolorów na krzyż, a Taycan ma 15 na dzień dobry + cała masa individual oraz niezliczoną ilość opcji. Tesla będzie gryzła takiemu BMW 1er, 2er, 3er i może 5er, ale to koniec. Dlatego BMW w tych klasach testuje model konfiguracji Tesli, ale nie znaczy że zmienia swoją strategię! Zdejmij trochę klapek z oczu z teslocentryczności. Świat jest bardziej kolorowy niż liczba kolorów nadwozia Tesli :) Mam nadzieję że nie odbierasz tego personalnie, bo nie taki mój cel, ale takie mam właśnie zdanie o tym jak patrzysz na motoryzacje. Może się mylę, to mnie sprostuj.

 

Nie wiem jak tam ceny w Chinach (czy sa z podatkiem etc) ale ja za swoja TM3P na gotowo zaplacilem niecale 230k PLN po dzisiejszym kursie wiec duzo nie przeplacilem wydaje mi sie ;)

Wykorzystałeś dobrą cenę w NO oraz "dopłatę" podatkową w postaci nienaliczania VAT. To się da jeden raz zrobić i super że to zrobiłeś, ale to nie zmienia faktu że w Polsce Tesla Y LR kosztuje 320k, a w Chinach 200k. Wiemy że na podwyżki w Chinach nie ma szans ze względu na konkurencję, więc możemy spodziewać się stopniowych obniżek cen Tesli na świecie. Myślę że Elona Muska chińczycy zaskoczyli jak szybko go dogonili i był zmuszony do obniżenia gwałtownego cen. Obstawiam, że miał w planach obniżanie cen wraz z uruchamianiem kolejnych fabryk. Ciekawy będzie 2023 pod tym względem. Cieszę się tylko że nie kupiłem Tesli w 2022 :)

 

Kolejna sprawa to niewazna jest cena zakupu a TCO, dzici juz nawet o tym wiedza. Co z tego ze samochod drogi jak po 3 latach wartosc rezydualna jest wysoka albo co z tego ze tani jak po 3 latach trzeba sprzedac za czapke gruszek.

Cieszę się że rownież nie jesteś już dzieckiem i patrzysz na TCO o czym wcześniej pisałem, że robi tak większość kupujących nowe auta. Jednak porównujemy teraz elektryki do elektryków oraz Tesle chińskie do tych europejskich, więc po co rozmawiać o TCO.


 

Inna sprawa, że w Tesli drzemie taki potencjał, że po tak dużych obniżkach może szybko na świecie zostać Toyotą wśród elektryków, bo nawet Słonik czy ja byśmy za 200tys kupili Tesle :)

Z tego co rozumiem taki jest Muskowy plan - duzo gigafactory i produkcja na szeroka skale. Pewnie za jakis czas pojawi sie kompakt w segmencie C z dzisiejsza cena ~30k $ zoptymalizowany do ostatniej srubki i sprzedaz bedzie szla w miliony, taki wspolczesny Garbus. Pozyjemy zobaczymy, ale pod to wlasnie kupuje akcje Tesli, ze za 10-15 lat beda warte 10x tyle co teraz bo po prostu ciezko bedzie innym producentom nadgonic rozpedzona produkcje Tesli.

Tesla to dla mnie spekulacyjna inwestycja od samego początku. Takie cechują się dużymi skokami, co widać co chwilę oraz na przestrzeni kilku/kilkunastu lat. Twoja sprawa, Twoje pieniądze. Ja bym w życiu nie kupił akcji Tesli, nawet pomimo że wierzę w elektromobilność, dlatego preferuję inwestycję w ETFy składające się z bardzo wielu światowych firm zajmujących się EV. Ale "no risk, no fun" :)


Sam plan Muska nie jest zły i faktycznie mając taką marżę, uproszczony proces produkcyjny i sprzedażowy, ma szansę na wzrost wolumenu sprzedaży, ale proporcjonalnie do tego zyski jak widać nie będą wzrastać.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie no przeciez byly innowacje. Usuneli Lidar, podparcie ledzwiowe a ostatnio nawet czujniki parkowania :D Moj golas bedzie lepiej wyposazony :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zero komentarza w sprawie statystyk sprzedaży aut w PL. Dlaczego Polacy kupują auta spalinowe, a nie elektryczne, skoro są takie dobre ??? :mad2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zero komentarza w sprawie statystyk sprzedaży aut w PL. Dlaczego Polacy kupują auta spalinowe, a nie elektryczne, skoro są takie dobre ??? :mad2:

 

2.7%. To potwierdza co tutaj mówiliśmy wielokrotnie. Ekonomia zakupu, a dokładnie tco. A jak widać na przykładzie cen Tesli, w Polsce jedne z najdroższych są.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mamy jedne z najstarszych samochodów w Europie, ale jeśli już Polak kupuje drogie auto, to idzie na całość. Polska jest drugim największym na Starym Kontynencie rynkiem Mercedesa-Maybacha Klasy S, kosztującego minimum prawie milion złotych, a nowych BMW rejestruje się u nas prawie cztery razy więcej niż Fiatów.


https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/polska-wyroznia-sie-w-europie-wysoka-sprzedaza-superdrogich-aut/fys235p


Oto zestawienie dwudziestu modeli samochodów osobowych, które cieszą się największym wzięciem klientów za naszą zachodnią granicą. Cytowany ranking tradycyjnie zdominowały Volkswageny, choć dobrze wypadli też m.in. reprezentanci marki Fiat, Opel oraz Tesla.


https://autokatalog.pl/blog/2023/ranking-najpopularniejszych-modeli-top-20-niemcy-rok-2022

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzis czytałem artykuł ze w USA ceny używanych tesli spadły o 20 procent podczas gdy średnia rynku to 4 procent. Jak znajdę art to podlinkuje. Podobno związane jest to poniekąd z fliperami którzy myśleli ze wszystko będzie wiecznie drożeć a ludzie nerki zaczną sprzedawać zeby od nich tesle odkupić. Przejechali się na tym
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Twoje zestawienie top20 mnie olśniło.


Lokowanie produktu:


NOWA DACIA SPRING

W 100% ELEKTRYCZNY SAMOCHÓD MIEJSKI

897 zł / miesiąc

RRSO: 10,01 %


już od

106 900 zł


Kto tu mówił ze nie ma elektryka dla Kowalskiego? Ciekawe ile spalinowy odpowiednik.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dacia spring jest w wersji wyłącznie elektrycznej i ma z tego co pamiętam 45 KM. Dla mnie to nie jest samochód, widzieliście to na żywo?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Sporo większy samochód miejski:


NOWA DACIA SANDERO

NOWOCZESNY I ATRAKCYJNY SAMOCHÓD MIEJSKI

721 zł / miesiąc

RRSO: 10,96 %


już od

59 900 zł


Mniejszy elektryk BEV prawie 80% droższy (4000mm vs 3750mm). Z max dopłatami 35% droższy i jest konieczność robienia 15tys km rocznie co w aucie miejskim prawie niemożliwe albo mieć duża rodzine (tylko gdzie ja wtedy wozić).


Przy takim maleństwie koszty eksploatacji na paliwie nie powinny być zauważalnie wyższe niż BEV.



No i jak ma być więcej niż 2.7% BEV w Polsce jak to się nie spina w $$$?

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dacia spring jest w wersji wyłącznie elektrycznej i ma z tego co pamiętam 45 KM. Dla mnie to nie jest samochód, widzieliście to na żywo?

Balbym sie tym autem w PL jezdzic, dla przykladu jak to wyglada przy miejskim Renault Zoe:


Dacia-Spring-Renault-Zoe.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dla mnie to matiz zawsze był autem do którego bym nie wsiadł nawet jak by mi go ktoś dał, ale to wygląda jeszcze gorzej
Opublikowano
Odnieście to auto do wozidełek na kat. B1 i zmieni się wam punkt widzenia. Zależy komu co potrzebne.
Opublikowano
Mamy jedne z najstarszych samochodów w Europie, ale jeśli już Polak kupuje drogie auto, to idzie na całość. Polska jest drugim największym na Starym Kontynencie rynkiem Mercedesa-Maybacha Klasy S, kosztującego minimum prawie milion złotych, a nowych BMW rejestruje się u nas prawie cztery razy więcej niż Fiatów.

 

Zupełnie mnie to nie dziwi. Przeciętny Kowalski to myśli raczej o tym, żeby mu do pierwszego wystarczyło, a nie o tym, żeby biec po samochód do salonu. A jak już kogoś stać na coś konkretnego, to stać go też na coś jeszcze trochę droższego w leasingu. A co do wieku aut, to w Polsce jednak bardziej szanuje się starsze auta, ale wyższej klasy. Zreszta biorąc pod uwagę jak bardzo wystrzeliły w ciągu ostatnich lat ceny podstawowych aut takich jak Fiat Tipo czy Opel Corsa to również zero zaskoczenia. Taki Fiat zaczyna się od 86 tysięcy… Za tyle można kupić kilkuletnie Audi A4 czy BMW 3, które będzie większe, bardziej komfortowe i będzie dawało więcej przyjemności z jazdy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odnieście to auto do wozidełek na kat. B1 i zmieni się wam punkt widzenia. Zależy komu co potrzebne.

 

W kategorii B1 to spalinowe motorowery są bezkonkurencyjne cenowo. Ale idźmy dalej - rowery albo hulajnogi wspomagane silnikiem. W ten kategorii jest już szach i mat dla elektryków, które zdominowały rynek. Spalinowe nie mają tutaj nic sensownego do zaproponowania :-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te innowacje, to jest bełkot marketingowy, bo chodzi o to że Teslę dogoniły różne BYDy po części skopiowały, dorzuciły trochę swoich pomysłów i te naście lat doświadczenia Tesli są do zrobienia w parę lat. I to właśnie teraz wiele niemieckich marek robi na szybko

To w koncu "dogonily" czy "do zrobienia w pare lat"?

O jakim rynku mowimy konkretnie?

Bo jezeli o lokalnym chinskim to ok, tam sie BYD niezle rozwija.

Tylko popatrz, ze taka Tesla w USA dzieli i rzadzi jezeli chodzi o BEV, w Chinach konkuruje z lokalnymi producentami, w Europie jest w top3 elektrykow w wiekszosci krajow - rozgrywa na wszystkie fronty.

Gdzie w tym wszystkim widzisz BYD poza Chinami? Albo przykladowe BMW BEV poza Europa?

Zupelnie nie ta skala poki co.

 

A co do tego braku konfiguracji. Tak się bronisz rękami i nogami porównania z Toyotą czy Skodą, ale to właśnie takie marki jak Toyota sprzedają kilka konfiguracji i mają swój tort 10m aut rocznie...

Tylko że zakładasz że każdy będzie chciał mieć pojazd jak inni, byleby był tani. Nie dociera do Ciebie, że Tesla ma 5 kolorów na krzyż, a Taycan ma 15 na dzień dobry + cała masa individual oraz niezliczoną ilość opcji.

Wolumen sprzedazy a "personalizacja" to 2 rozne rzeczy - takie BMW nie wiem czy wiesz sprzedaje wiecej aut od wyszydzanej tu Skody bo dawno temu zrobilo sie masowka, wiekszosc sprzedawanych modeli jest niewiele drozsza od przykladowego Golfa czy Passata (bo klient kupuje znaczek bez wyposazenia i z podstawowym silnikiem u mysli ze jezdzi autem "premium" czy "nie dla ludu"), wplatanie do tego porownania Taycana ktore zaczyna sie od pol banki jest nieporozumieniem bo te auta sa dla garstki wybranych.

O tych kolorach to juz mi sie smiac chce - ile masz kolorow w przecietnej 3-er na ulicy --> czarna, biala, srebrna, szara, niebieska i to jest pewnie 95% ogolu. Wez pod uwage, ze Tesla ma 10 lat historii raptem a ostatnie 8 lat to byla walka kwartal w kwartal zeby nie zbankrutowac i rozkrecic masowa produkcje, firma przynosila ciagle straty.

Daj im jeszcze 5-10 lat na ustabilizowanie pozycji i tez pewnie pojda w fantazyjne lakiery, personalizacje i inne bajery zeby przyciagac wiecej klientow.

Poki co wygrywa ten kto moze dostarczyc w miare szybko, w miare konkurencyjnie cenowo elektryka i tu Musk mial 100% racji a reszta producentow po prostu zaspala.


 

Tesla będzie gryzła takiemu BMW 1er, 2er, 3er i może 5er, ale to koniec. Dlatego BMW w tych klasach testuje model konfiguracji Tesli, ale nie znaczy że zmienia swoją strategię!

Spoko, czyli tak na oko jakies 90% sprzedazy wymieniasz bo auta pokroju 7-er czy X7 to promil sprzedazy.

I gwarantuje Ci, ze albo BMW dostosuje sie do gry Muska i zacznie kroic personalizacje i znaczaco upraszczac produkcje albo zacznie wypadac z peletonu i sprzedaz bedzie leciala w dol bo nie beda po prostu w stanie konkurowac cenowo/technologicznie.

Model sprzedazy bezposredni to kolejna rzecz ktora europejscy producenci beda wprowadzac bo to kolejne topione miliardy w salony - klient juz zadecydowal i nie ma to znaczenia czy jest to bogata Norwegia czy biedniejsze kraje pokroju Polski - ilosc kolorow nadwozia czy slynna "personalizacja" nie maja na dzis wiekszego znaczenia przy wyborze auta - swoje iX3 kupiles w jednej z 3 wersji wyposazenia, slonik swoje iX1 kupil gole i wesole z podstawowym lakierem - gdzie i do czego ta "personalizacja" potrzebna przecietnemu Kowalskiemu? Ogrzewane fotele, wzmacniacz audio czy CA w opcjach to zadna personalizacja a plucie klientowi w twarz w przypadku BMW, ale to juz inna historia.

 

w Polsce Tesla Y LR kosztuje 320k, a w Chinach 200k. Wiemy że na podwyżki w Chinach nie ma szans ze względu na konkurencję, więc możemy spodziewać się stopniowych obniżek cen Tesli na świecie.

Dopoki auta typu gole X3 30i w Europie bedziesz mial w cenie od 260k PLN to dostaniesz fige z makiem a nie obnizki ceny Tesli w Europie. Jestesmy dymani w EU na cenach aut odkad pamietam i tyle. Poki co kazdy producent BEV w EU podnosi ceny i za nedznie wyposazone, RWD, 200 KM elektryki SUV becalujesz od 250k PLN. Patrz jak Tesla bedzie obnizac ceny jezeli czas oczekiwania u innych producentow wynosi nierzadko rok czasu.

W USA bylo z 5-6 podwyzek to wcale sie nie zdziwie jak jakies obnizki beda ale z drugiej storny przy tej inflacji na duzo bym sie nie nastawial.

PS. w PL TMY jest o 30k PLN drozsza niz w Niemczech, cos tu sie bardzo rozjechaly ceny, jezeli bedzie korekta cen to ze wzgledu na EUR/PLN imho.


Ogolnie w wielu kwestiach sie zgadzam z Toba (te watki na ktore nie odpisuje), a w czesci mysle ze sie jednak mylisz, na szczescie mamy forum a czas szybko plynie - zobaczymy gdzie bedziemy za kolejne 2-3 lata jezeli chodzi o BEV i poszczegolnych producentow motoryzacyjnych - zerknij sobie na pierwsze strony w tym watku i powiedz czy bardziej mialem czy nie mialem racje jezeli chodzi o rozwoj Tesli, o pluginy BMW, o zaspanie, o wodor etc etc.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprzedaz tesli w Chinach coraz bardziej szoruje po dnie i nie tylko Byd tesle wyprzedzil ale i NIO. Niemal polowa sprzedazy tesli wypada na Chiny stad te rozpaczliwe obnizki. Kiedy ty wciskasz te swoje pierdoly o 3 kolorach i 2 modelach, startup nio pokazuje kolejne modele (ma ich juz w ofercie ze 2 razy wiecej od tesli). Tesla niestety zaspala, przez ostatnie 5 lat jedynie co pokazala to nadmuchana trojke. zaden postep technologiczny w zasiegu/bateriach czy tez FSD. Nic nie potrafi wypuscic na czas (cybertruck), konkurencja ja zjada i jedyne co ja ratuje to to, ze auta sa dostepne niemal od reki. BMW jest znaczaco drozsze (patrz i7 vs tesla model s czy tez i4 vs tesla model3) a jednak wciaz znajduje wielu klientow i wszystko na pniu sie sprzedaje. Tesla to konkuruje ale z toyota camry, corolla czy tez honda accord. Zobaczymy sprzedaz tewsali/BEV w tym roku gdzie wiele krajow zmniejszylo doplaty. W zeslzym roku kazdy sie spieszyl zeby zgarnac kase od rzadu, taka prawda.
Opublikowano

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/tesla-sold-55796-china-made-vehicles-december-2023-01-05/


Tutaj jest to opisane. A to ciekawe, bo jak produkcja pozostałych brandów zacznie nadążać, to faktycznie Tesla przestanie rosnąć również poza Chinami. Ale też się nie dziwie, bo ile można sprzedać mając 4 modele, z czego nic specjalnie świeżego. Sam design zewnętrzny mocno się oklepał, zostanie czekać na model 2, pewnie podniesie sprzedaż chwilowo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dodajmy do tego, ze Elon jeszcze w pazdzierniku obiecywal rekordowo wysoka sprzedaz na q4 i wartosc tesli wieksza na gieldzie niz apple i saudi aramco razem wziete :D tu art, ze nio wyprzedfzil tesle: https://wccftech.com/nio-becomes-the-second-largest-bev-manufacturer-in-china-by-revenue-at-the-start-of-2023/?fbclid=IwAR0x-PQ65GuF58aXxMsuKTCPmceI0F7skogXOMro4KBho2SprWz_jsW7OKg jak widac 2 modele i 3 kolory jednak sie nie sprawdzaja zbytnio kiedy konkurencja sie pojawi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam, odniosę się później, ale tak na szybko:


BMW sprzedało 215tys czystych BEV w 2022 (https://europe.autonews.com/automakers/bmw-2022-sales-fell-china-supply-shortages)

Co jak na firmę która:

- zaspała (fakt, mogli trochę wcześniej temat ta masową skalę ruszyć o te max 2 lata)

- ma ogromne problemy z produkcją - to fakt, a wstrzymanie zamówień na i4 M50 i iX M50/60 u polskich dealerów do jeden z wielu dowodów

- ma mało ciekawych modeli elektrycznych - tutaj wszyscy się zgadzamy, szczególnie że część to przerabiane nie do końca doskonałe modele


To jak na te wady, uważam że wynik niezły i jak ciekawych modeli będzie więcej, a produkcję ogarną, to sprzedaż bardzo wzrośnie, a ludzie będą płacić i 50% więcej niż za Teslę. W gamie 1er, 3er, Tesla będzie najbardziej podgryzać BMW, bo robią to Passaty, Skody i stąd jest efekt o którym mówisz, ale w segmentach 5er i wyżej Tesla się nie liczy i dłuuuugo nie będzie się liczyć. Tesle Model S/X kupują głównie entuzjaści marki którzy mają trochę więcej kasy, ale łączna produkcja X i S w 2022 coś ok 70tys to szału nie robi. Baaaardzo drogi Taycan sprzedaje się w ilości ponad 25tys szt rocznie, gdzie większość konfiguracji ma co najmniej 1 z przodu i 6 zer.


Tesla Model X w 2022 Q1-Q3 sprzedało całe 21tys szt - https://carfigures.com/us-market-brand/tesla/model-x


W całym 2022r. BMW ze wszystkimi problemami produkcyjnymi sprzedało iX ponad 20tys szt w samej Europie. A wg mnie to nie jest zbyt udany i ładny model.


Jeszcze nie widziałem testów porównawczych tego modelu z innymi, żeby była uznana za lepsze auto. Przegrywa z BMW, eTronami itp.


A pisanie, że Tesla (przypomnę bardzo innowacyjna firma, najwyżej wyceniana firma na rynku) nie może wprowadzić więcej kolorów, bo to "nie takie proste" jest po prostu lekko śmieszne :) Nie wprowadza, bo jest na inny target ludzi nastawiony. Niech będzie że to nie Skoda, a bardziej pasuje mi Toyota, tylko z rewelacyjnym softem (UI), dużą mocą, ale duuuużo większą awaryjnością. Może kiedyś wypracują segment premium jak Lexus, ale do tego daleka droga i dużo do nadrobienia dla Tesli. Wiele marek próbowało i poległo. Tesla ma dobry marketing, no ale ludzi z zasobnym portfelem trudniej jest przekonać, a amerykańskie samochody nie są cenione najbardziej za jakość i premium.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.