Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

rozumiem, że w G05 xDrive 45e?

Jak użytkujesz auto, czy zawsze w trybie hybrydowym czy czasem wyłącznie w elektrycznym? Czy bez ładowania baterii jazda w trybie hybrydowym zapewnia cały czas pełną moc, czy tak jak niektórzy "znawcy" piszą, że hybryda plugin jest bez sensu, bo jak sie wyładuje bateria, to masz tylko silnik benzynowy?

Opublikowano
rozumiem, że w G05 xDrive 45e?

Jak użytkujesz auto, czy zawsze w trybie hybrydowym czy czasem wyłącznie w elektrycznym? Czy bez ładowania baterii jazda w trybie hybrydowym zapewnia cały czas pełną moc, czy tak jak niektórzy "znawcy" piszą, że hybryda plugin jest bez sensu, bo jak sie wyładuje bateria, to masz tylko silnik benzynowy?

 

Tak Kriss33, tym razem chodzi o 45e. Użytkuje głównie żona (zakupy, dzieci do szkoły czyli wokół komina ). Żony nie interesują tryby i ma zawsze włączony hybrydowy, jak ja jeżdzę to czasem włączam sport ale głównie jak jadę na trasie. Nie ma utraty mocy przy pustej baterii i osiągi są zawsze takie same bo auto nie dopuszcza do całkowitego rozładowania. BMW jest na tyle "mądre", że wyjeżdżając w trasę na podstawie danych z nawigacji potrafi zoptymalizować zużycie prądu i np. używa wyłącznie silnika spalinowego na autostradzie zostawiając prąd na koniec trasy gdy wie że, będzie się poruszać w mieście bliżej miejsca docelowego. Auto jest codziennie ładowane po powrocie do domu, żeby rano mieć pełną baterie. W przypadku plug-ina to podstawa żeby to miało sens.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam albo jesteś uparty, albo złośliwy, albo nie masz argumentów....

Umiem też liczyć jakby co, Ty już słonikowi liczyłeś, więc daruj sobie.

To znaczy wklejasz clicbaitowy/wyssany z palca artykul, ktory nie ma nic wspolnego z realiami uzytkowania elektrykow (nawet autor tego artykulu nieposiadajacy BEV o tym pisze), a jak pisze Ci jak to wyglada w praktyce to piszesz "daruj sobie"?

To po kiego wklejac takie clikcbaitowe artykuly? :roll:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Specjalnie zapytałem czy gość dobrze pisze czy głupoty, bo zwykle podważasz informacje ze stron, których nie akceptujesz. To jest Twoja opinia, że jest to klikbajtowy artykuł, dopóki nie napiszesz gdzie gość pisze głupoty.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Specjalnie zapytałem czy gość dobrze pisze czy głupoty, bo zwykle podważasz informacje ze stron, których nie akceptujesz. To jest Twoja opinia, że jest to klikbajtowy artykuł, dopóki nie napiszesz gdzie gość pisze głupoty.

 

"Ile kosztuje ładowanie samochodów elektrycznych w 2023? Policzyłem to i jestem przerażony"


"Samochody elektryczne można tanio ładować w domu, ale nie uwzględniłem tego w wyliczeniach, bo:

-nie da się tego robić z tak dużą mocą jak na najszybszych stacjach ładowania

-koszt ładowania elektryka w domu każdy może oszacować sobie sam na podstawie swoich stawek za prąd"


Nie, to wcale nie jest clickbaitowy artykul :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i ok, rozumiem o co się czepiasz, masz rację, takie teksty to dla przeciwników tematu, którzy nie chcą go przyswoić są ciekawe. Ja to nawet na to uwagi nie zwróciłem, bo ja nie jestem przeciwnikiem :cool2: Pomijając to przeciętny człowiek jeździ dieslem co mu spala max 7 litrów i płaci max 50 zł na 100 km. Jak usłyszy, że ładowanie elektryka w trasie tez tyle kosztuje, a nawet 2 x więcej to...obliczy, że i tak jeździ 3 razy w roku w trasę, więc go to nie dotyczy :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i ok, rozumiem o co się czepiasz, masz rację, takie teksty to dla przeciwników tematu, którzy nie chcą go przyswoić są ciekawe. Ja to nawet na to uwagi nie zwróciłem, bo ja nie jestem przeciwnikiem :cool2: Pomijając to przeciętny człowiek jeździ dieslem co mu spala max 7 litrów i płaci max 50 zł na 100 km. Jak usłyszy, że ładowanie elektryka w trasie tez tyle kosztuje, a nawet 2 x więcej to...obliczy, że i tak jeździ 3 razy w roku w trasę, więc go to nie dotyczy :D

 

W tych artykulach przewija sie ciagle jedna i ta sama glupota - od pierwszego km "trasy" licza, ze 1kWh to koszt 3 PLN.

A jest to po prostu bzdura dla 99% posiadaczy EV bo jak sie jedzie w trase to sie wyrusza z naladowana bateria w domu/pracy/garazu i wtedy:

dla aut z ~70-80kWh bateria ---> pierwsze 300km trasy jest jeszcze na energii domowej

dla aut z ~90-100kWh bateria (model S, EQE, e-tron GT etc) ---> pierwsze 400 km trasy jest jeszcze na energii domowej


Wiec jak ktos chce sobie oszacowac ile go bedzie kosztowal elektryk "w trasie" to powinien liczyc te pierwsze 300-400km po cenach energii domowej a dopiero pozostale kilometry po cenie energii z ladowarek DC


I kolejna rzecz o ktorej warto pamietac majac BEV:

Jezeli ktos moze sie ladowac u siebie w domu/garazu - powiedzmy 10h/dobe (np 20.00-06.00) to zakladajac nawet 1-faz ladowanie 16A (3,6kW) mowimy o 36kWh energii na dobe czyli ~1100kWh miesiecznie.

Czyli ladujac sie codziennie wieczorem w domu, gdy spimy, moznaby teoretycznie przejezdzac tylko na domowej energii ponad 5000km miesiecznie (60k km rocznie), zakladajac zuzycie energii BEV na poziomie 20kWh/100km.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
400km etronem gt to dobry żart. Jeździłem taycanem przez weekend i żarło to około 30kwh na 100km :D jAk nie wierzysz to odszukaj test grzyba. Jechał z Gdyni chyba do Łodzi. Jak się załadował na autostradzie na ionity to bawiąc się osiągami pod koniec musialzdjac nogę z gazu bo do kolejnej ładowarki ionity w okolicach Łodzi by nie dojechał :D według mojej obserwacji wszystkie elektryki to tak 200-300km i to przy spokojnej jezdzie(autostrada)
Opublikowano

Wiec jak ktos chce sobie oszacowac ile go bedzie kosztowal elektryk "w trasie" to powinien liczyc te pierwsze 300-400km po cenach energii domowej a dopiero pozostale kilometry po cenie energii z ladowarek DC

Takie drobne szczegóły - ten ktoś musi jeździć paździerzem od Tesli, nie szybciej niż 120 km/h, wiosna/lato i specjalnie dla niego musi stać ładowarka jak już zużyje 90% baterii od wyjazdu, niezależnie gdzie ten jego dom się znajduje.

Pomijam fakt, że nie każdy podróż rozpoczyna się spod domu.

Miłego dnia :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiec jak ktos chce sobie oszacowac ile go bedzie kosztowal elektryk "w trasie" to powinien liczyc te pierwsze 300-400km po cenach energii domowej a dopiero pozostale kilometry po cenie energii z ladowarek DC

Takie drobne szczegóły - ten ktoś musi jeździć paździerzem od Tesli, nie szybciej niż 120 km/h, wiosna/lato i specjalnie dla niego musi stać ładowarka jak już zużyje 90% baterii od wyjazdu, niezależnie gdzie ten jego dom się znajduje.

Pomijam fakt, że nie każdy podróż rozpoczyna się spod domu.

Miłego dnia :cool2:

W punkt

Mozna dopisac ze w wiekszosci "zachodniej" Europy jest to juz standard a w PL trzeba jeszcze poczekac kilka lat stad przepychanki od 500 stron ^^


PS. Ojczyzna VW, narod z tak mocno zakorzenionym patriotyzmem gospodarczym, a jednak wybieraja amerykanskie pazdzierze ^^

https://elektrowoz.pl/auta/niemcy-osiagnieto-1-milion-samochodow-elektrycznych-jezdzacych-po-drogach-diw-hity-2022-1-model-y-2-model-3-fiat-500e/


52617315613_4e0f7d427c_o.jpg

.

Opublikowano

PS. Ojczyzna VW, narod z tak mocno zakorzenionym patriotyzmem gospodarczym, a jednak wybieraja amerykanskie pazdzierze ^^

Znający historię wiedzą, że nie we wszystkim należy innych naśladować, a w szczególności Niemców.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Juz rozmawialiśmy o tym ze VAg oferuje cały warzywniak a tesla tylko kartofle. Smieziowoz jak zwykle W formie. Brak bliźniaczego eniaqa, q4 w zestawieniu czy tez cupry born, etrony czy taycany no ale wtedy świetność tesli która w Chinach poraz drugi w ciągu ostatnich 3 miesięcy mocno obniża ceny bo pazdzierze zalegają na placu by mocno zbladła.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Juz rozmawialiśmy o tym ze VAg oferuje cały warzywniak a tesla tylko kartofle. Smieziowoz jak zwykle W formie. Brak bliźniaczego eniaqa, q4 w zestawieniu czy tez cupry born, etrony czy taycany no ale wtedy świetność tesli która w Chinach poraz drugi w ciągu ostatnich 3 miesięcy mocno obniża ceny bo pazdzierze zalegają na placu by mocno zbladła.

Widze slonik, ze gul Ci mocno skacze, zupelnie niepotrzebnie :)


To jest ranking najczesciej kupowanych aut elektrycznych a nie zestawienie, ktory producent motoryzacyjny sprzedal najwiecej EV.

Grupa VW jak wiemy skupia z 10 roznych marek samochodowych natomiast laczenie wynikow sprzedazy VW Golfa, Audi A3, Skody Octavii czy Seata Leona nie ma wielkiego sensu jezeli mowimy o najczesciej kupowanym modelu w jakims kraju (lol, powaznie?)


Watek sie zaczal 3 lata temu, byla mowa o Tesli jako o wydmuszce, startupie, szwindlu etc etc, w styczniu 2020r nikt nie slyszal jeszcze nawet o Tesli model Y, minely 3 lata a 2 najczesciej wybierane elektryki w Niemczech(!!) to Tesle .

Jezeli to nie jest imponujace i nie swiadczy o tym, ze BMW czy inne niemieckie marki "zaspaly" w temacie elektromobilnosci to juz nie wiem co ^^


VW uaktualnil cennik kompaktu ID.3, najtanszy model z 60kWh bateria zaczyna sie od 200k PLN (!) gdzie wiekszy SUV ID.4 z 75kWh bateria kosztuje raptem 20k PLN wiecej.


Dla mnie znaczy to tylko jedno - VW odpuszcza najtansze elektryki, segment kompaktow, nie jest prawdopodobnie w stanie na nich za duzo zarabiac i skupia sie na autach na ktorych ma wieksze marze - jest to smutna wiadomosc dla klientow bo znaczy, ze prog wejscia w EV systematycznie rosnie i "tanie" kompakty EV zaczynaja znikac z rynku tak jak znikaja spalinowe auta miejskie (segment B). Moze sytuacja sie unormuje za kilka lat jak produkcja baterii do EV wystrzeli ale nie ma sie co oszukiwac, poki co kazda ilosc bedzie wchlaniana przez rynek w tempie ekspresowym a na wiekszych SUV zarabia sie po prostu lepiej :/

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dlaczego mialby mi skakac niby gul? Juz pisalem tutaj wielokrotnie, nie interesuja mnie i nigdy nie interesowaly auta dla ludu. Zycze tesli jak najlepiej ale sam bede siegal do innego koszyka. Zapomniales tez napisac o tych setkach postow w ktorych przewidywales upadek marki BMW, o tym ile to tesla nie jest warta i jak wszystkie inne marki z torbami pojda. Wspominam o innych markach bo to tak naprawde te same auta tylko w innej budzie (id3/id4, cupra born, eniaq, q4 etron). Prawda, jest taka, ze VAG w te 2 lata przegonil sprzedaza tesle w Europie. Nie zapominaj takze ze doplaty do bev w Niemczech zostaly zmniejszone od poczatku tego roku wiec duzo ludzi spieszylo sie z zakupem auta co tez nie bylo bez przyczyny. Drozejace baterie to akurat bardzo zla wiadomosc zarowno dla nowych kupujacych jak i aktualnych posiadaczy (koszty naprawy). Wychodzi na to, ze male auta robia sie zbyt drogie bo lwia czesc to koszt baterii. Swoja droga jesli tesla obnizyla ceny o ponad 20% w Chinach i nadal oplaci im sie sprzedawac, ile te samochody sa tak naprawde warte? Fakt jest taki, ze jak sie do tesli wsiada i kawalek przejedzie to widac oszczednosci golym okiem, ludzie z powodu braku aut przeplacali za nie ale patrzac na rynek Chinski powoli wsyzsttko wraca do normy.


Jeszcze aby uczcicwie spojrzec na caly rynek motoryzacyjny w Niemczech: https://www.best-selling-cars.com/germany/2022-full-year-germany-best-selling-car-brands/ Tesla zajela oszalamiajace 14 miejsce w ilosci sprzedanych samochodow w 2022 roku. Czy Niemcy zaspali? 14 miejsce to jest beniaminek sprzedazy. takie sa fakty.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

To świadczy tylko o tym, że ta technologia jest droga i poza pojedynczymi wyjątkami, odpowiednik spalinowy jest tańszy, a segmenty C w dół nie ma nawet podejścia do spalinowego jak widać, a to właśnie ten segment ma sens największy jako auta miejskie elektryczne. Tesla tez ciagle podnosi ceny. Ceny takiego eqs zwalają z nóg.


Problemem jest jedynie bateria czy coś tam innego jest kosztochlonne?


Jeśli bateria, to pewnie rynek sam się będzie regulował - jak ceny będą spadać to popyt na elektryki będzie wzrastał i ceny baterii będą rosnąć co będzie czynnikiem hamującym wzrost elektryków. Oznacza to, że ceny elektryków nie będą korzystniejsze. Dlatego skłaniam się do tezy Sławomira, że BEV będzie jednym z wielu napędów. Ludzie maja w d… brak tuneli środkowych czy innych frunkow. Patrzą na ekonomie i usability jakie dostają za ta kasę. Większość ludzi TCO umie policzyć (przynajmniej wśród kupujących nowe auta). Ten efekt widać jak przez ostatnie 20 lat przepływają klienci między Pb a ON i potem spowrotem do Pb.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dokladnie jest jak pisze kolega @BMFun. to tez mocno widac po sprzedazy aut w UK czy tez Niemczech. Te napedy ktore maja wieksze ulgi sprzedaja sie najlepiej (tam sa wysokie podatki od posiadania auta). Tak samo jak ja teraz kupowalem auto. Przeliczylem sobie value for money i tak wybralem. Mam to gdzies czy w aucie bedzie silnik spalinowy\hybrydowy\diesel czy czysta benezynka. Frunk, tunel? Jakie to ma znaczenie? Tam gdzie dostane wiecej (osiagi\jakosc wykonczenia per koszt) taki rodzaj napedu wezme. Z tym podnoszeniem cen przez tesle to bym raczej odwrotnego trendu sie spodziewal. Na poczatku roku tesla w Chinach obnizyla ceny poraz drugi w przeciagu trzech miesiecy i to znacznie. https://www.money.pl/gospodarka/tesla-obniza-ceny-w-chinach-topnieje-sprzedaz-na-najwiekszym-rynku-motoryzacyjnym-6826413314567104a.html W Nienczech tez obiecala klientom obnizenie ceny o wysokosc malejacej ulgi w tym roku dla tych klientow ktorzy nie zdaza do konca poprzedniego roku odebrac


Mozna tez poczytac, ze niektorzy klienci tesli ktorzy zakupili ostatnio auta po wyzszej cenie protestowali w salonach. Doszlo nawet do przepychanek\zniszczen i kradziezy :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dokladnie jest jak pisze kolega @BMFun. to tez mocno widac po sprzedazy aut w UK czy tez Niemczech. Te napedy ktore maja wieksze ulgi sprzedaja sie najlepiej (tam sa wysokie podatki od posiadania auta). Tak samo jak ja teraz kupowalem auto. Przeliczylem sobie value for money i tak wybralem. Mam to gdzies czy w aucie bedzie silnik spalinowy\hybrydowy\diesel czy czysta benezynka. Frunk, tunel? Jakie to ma znaczenie? Tam gdzie dostane wiecej (osiagi\jakosc wykonczenia per koszt) taki rodzaj napedu wezme. Z tym podnoszeniem cen przez tesle to bym raczej odwrotnego trendu sie spodziewal. Na poczatku roku tesla w Chinach obnizyla ceny poraz drugi w przeciagu trzech miesiecy i to znacznie. https://www.money.pl/gospodarka/tesla-obniza-ceny-w-chinach-topnieje-sprzedaz-na-najwiekszym-rynku-motoryzacyjnym-6826413314567104a.html W Nienczech tez obiecala klientom obnizenie ceny o wysokosc malejacej ulgi w tym roku dla tych klientow ktorzy nie zdaza do konca poprzedniego roku odebrac


Mozna tez poczytac, ze niektorzy klienci tesli ktorzy zakupili ostatnio auta po wyzszej cenie protestowali w salonach. Doszlo nawet do przepychanek\zniszczen i kradziezy :D

 

Nie znam się na podatkach w Chinach, ale jeśli cena TM3 zaczyna się tam o 160tys, a u nas od 245tys, to nieźle nas golą. Trzeba być niezłym fanbojem żeby cieszyć się że producent ma na nas wysoką marżę i mówić to w kategoriach zalety. To dokładnie takie samo uczucie jakie mi towarzyszy kupując kolejny nowy model iphone'a :) ale tutaj nie ukrywam że jestem fanbojem i przepłacam. Ale niektórzy użytkownicy Tesli ukrywają ten fakt przed światem ;-) No chyba że uznają to za towar luksusowy na którym z założenia jest duża marża i ta marża dodaje produktowi wyjątkowości, a jego użytkownikom prestiżu :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Hmm, wszedłem na stronę Tesli w wersji chińskiej i różnica jest jeszcze większa. Model 3 zaczyna się od ok 147tys vs 245tys w PL (229 900CNY)! Najpopularniejszy Model Y LR to 309 900 CNY, czyli ok 198tys PLN vs 315tys PLN w PL. WTF? Mam nadzieję, że nie uwzględniam jakichś podatków albo czegoś, bo nie mogę uwierzyć w tak dużą różnicę w cenie i tego ile tak naprawdę Tesla jest warta.


Inna sprawa, że w Polsce ceny są wg mnie przeszacowane. Np TMY Perf kosztuje w PL 330tys, w No kosztuje po przeliczeniu 290tys PLN, w Stanach ok 305tys PLN, ale takie różnice mogą wynikać z jakichś różnic w VAT który u nas jest wysoki czy innych podatków.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdzies widziałem artykuł, ze marzą tesli jest 10 razy wyższa od marzy toyoty, także tak, masz dobre uczucie ze klienci tej marki są robieni bez wazeliny. Ostatnio tesla wydała oświadczenie, ze obniżyła ceny w Chinach dzięki nowinkom technologicznym pozwalającym obniżyć cenę :D :D najwyraźniej te „nowinki” jeszcze do nas nie dotarły


200k to jest uczciwa cena za model y long range.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdzies widziałem artykuł, ze marzą tesli jest 10 razy wyższa od marzy toyoty, także tak, masz dobre uczucie ze klienci tej marki są robieni bez wazeliny. Ostatnio tesla wydała oświadczenie, ze obniżyła ceny w Chinach dzięki nowinkom technologicznym pozwalającym obniżyć cenę :D :D najwyraźniej te „nowinki” jeszcze do nas nie dotarły

 


Ciekawe co na kanałach YT by powiedzieli wszyscy EV celebryci kupujący Tesle jakby te "nowinki" dotarły do całej Europy w tym Polski :) Ciekawe czy w Europie wtedy byłyby podobne sceny jak Chinach:


https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2023-01-08/chiny-wlasciciele-tesli-organizuja-protesty-czuja-sie-oszukani/

 

200k to jest uczciwa cena za model y long range.

 

Za tyle to by Ci się chyba Słonik spięło i byś wziął Teslę Y "golasa" zamiast BMW iX1? :) Ja za tyle bym kupił TMY zamiast iX3 :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak, jakby LR byl do 225k to bylbym w stanie ja wziac zamiast golego IX1 ale tylko dlatego ze jest nieznacznie szybsza od IX1 i ma wieksza baterie/zasieg. TMY RWD nie wzialbym nawet za 200k (kiepskie osiagi, naped tylko na tyl, malutka bateria i kiepski zasieg). Dla mnie TMY RWD to jest odpowiednik bazy ID4 i tyle powinien kosztowac.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Elektryków brak w zakupach Polaków?


https://www.bankier.pl/moto/zapasc-na-rynku-sprzedazy-nowych-aut-te-modele-polacy-wybierali-najczesciej-w-2022-roku-12642/


Lp.

1.

Model

toyota yaris cross

Liczba zarejestrowanych egzemplarzy

5570

Lp.

2.

Model

dacia duster

Liczba zarejestrowanych egzemplarzy

5347

Lp.

3.

Model

toyota yaris

Liczba zarejestrowanych egzemplarzy

5289

Lp.

4.

Model

kia sportage

Liczba zarejestrowanych egzemplarzy

5061

Lp.

5.

Model

dacia sandero

Liczba zarejestrowanych egzemplarzy

3614

Lp.

6.

Model

toyota rav4

Liczba zarejestrowanych egzemplarzy

3590

Lp.

7.

Model

hyundai tucson

Liczba zarejestrowanych egzemplarzy

3559

Lp.

8.

Model

volkswagen t-roc

Liczba zarejestrowanych egzemplarzy

3426

Lp.

9.

Model

skoda kamiq

Liczba zarejestrowanych egzemplarzy

2989

Lp.

10.

Model

toyota c-hr

Liczba zarejestrowanych egzemplarzy

2835

Lp.

11.

Model

toyota corolla

Liczba zarejestrowanych egzemplarzy

2736

Lp.

12.

Model

kia xceed

Liczba zarejestrowanych egzemplarzy

2247

Lp.

13.

Model

kia stonic

Liczba zarejestrowanych egzemplarzy

2229

Lp.

14.

Model

skoda fabia

Liczba zarejestrowanych egzemplarzy

2168

Lp.

15.

Model

toyota aygo x

Liczba zarejestrowanych egzemplarzy

1963

Lp.

16.

Model

volkswagen tiguan

Liczba zarejestrowanych egzemplarzy

1732

Lp.

17.

Model

skoda karoq

Liczba zarejestrowanych egzemplarzy

1713

Lp.

18.

Model

renault captur

Liczba zarejestrowanych egzemplarzy

1678

Lp.

19.

Model

fiat 500

Liczba zarejestrowanych egzemplarzy

1484

Lp.

20.

Model

suzuki vitara

Liczba zarejestrowanych egzemplarzy

1374

Lp.

1-20.

Model


Liczba zarejestrowanych egzemplarzy

60 604

Lp.

Pozostałe

Model


Liczba zarejestrowanych egzemplarzy

60 969

Lp.

Suma

Model


Liczba zarejestrowanych egzemplarzy

121 573

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
200k to jest uczciwa cena za model y long range.

Ciezko sie nie zgodzic!

200k PLN za kompakt VW ID.3 (RWD, 200KM, bez zadnego wyposazenia) badz 200k PLN za segment wiekszy crossover, 400KM, 4WD, z wieksza o 20kWh bateria i pelnym wyposazeniem.

Ciezka decyzja, Teslo obnizaj ceny :DD

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
200k to jest uczciwa cena za model y long range.

Ciezko sie nie zgodzic!

200k PLN za kompakt VW ID.3 (RWD, 200KM, bez zadnego wyposazenia) badz 200k PLN za segment wiekszy crossover, 400KM, 4WD, z wieksza o 20kWh bateria i pelnym wyposazeniem.

Ciezka decyzja, Teslo obnizaj ceny :DD

 

No, ale śmiejesz się, a to jest cena Tesli w Chinach po obniżkach. To Tesla tak wycenia swoje auta, a Ty "przepłaciłeś" po 100tys na każdym ;-)


Inna sprawa, że w Tesli drzemie taki potencjał, że po tak dużych obniżkach może szybko na świecie zostać Toyotą wśród elektryków, bo nawet Słonik czy ja byśmy za 200tys kupili Tesle :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adamie przeciez sam napisales ze aktualna cena id3 okolo 200k to jest kpina i tutaj sie z toba zgadzam. max 150k ten badziew jest warty. za 200k to z salonu wyjechalbym hot hatchem np swietnym hyundaiem i30N. Raz jescze przypomne, ze tesla obnizyla c eny swojich aut w Chinach do 24%. Tak, 1/4 ceny mniej i dziwie sie jesli europejczycy wiedzac o tym jeszcze ten pazdzierz w aktualnej cenie beda zamawiac.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.