Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystkie testy pokazuje ze elektryczne BMW sa bardzo oszczedne (praktycznie dorownuja tesli pomimo wyzszej masy) ale kolega Adam dalej swoje. No i troszke historii odnosnie zaspania:

 

Having ranked third amongst electric cars sold worldwide from 2014 to 2016,[16][17][18] its global sales totaled over 220,000 units worldwide by the end of 2021.[19] Germany is listed as its best-selling market with over 47,500 units delivered through December 2021, followed by the U.S. with over 45,000.[20]


The i3 has won two World Car of the Year Awards, selected as 2014 World Green Car of the Year and also as 2014 World Car Design of the Year.[21] The i3 received an iF Product Design Gold Award, and won both UK Car of the Year 2014 and Best Supermini of 2014 in the first UK Car of the Year Awards.

 

i dla porownania

Development of the Model S began prior to 2007, under the codename "WhiteStar". The Model S was officially announced on June 30, 2008, and a prototype vehicle was unveiled in March 2009. The Model S debuted on June 22, 2012.[8] A revised, dual-motor, all-wheel-drive version, known as the 60D, debuted on October 9, 2014.

car of the year 2013

 

Krotko mowiac pierwszy elektryczny samochod od BMW wyjechal na drogi w 2014, natomiast tesla model s w 2012 (nie licze roadstera ktory byl przerobionym lotusem). Firmy maja podobne doswiadczenie w produkcji samochodow elektrycznych. bmw i3 bylo w nastepnym rokju po tesli car of the year. Prosze nie pisac tu bzdur o jakiejs kosmicznej roznicy w latach doswiadczenia. To ze BMW ma nieco inny model biznesowy niz tesla nie znaczy ze jest gorsze a czesto jest lepsze. Moj golas bedzie mial adaptacyjne zawieszenie (duzo wiekszy komfort w stosunku do tm3), bedzie cichszy w srodku, oswietlenie wnetrza i na zewnatrz to klasa sama w sobie, o wykonaniu nie wspomne a to ze bedzie szmata zamiast ceraty to tylko plus bo sie nie bede do siedzen przyklejal. Cisze i zawias bede docenial na kazdym metrze pokonywanej drogi natomiast cala raszta to bardziej lub mniej zbedne gadgety.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Trzeba bylo kupic Tesle to bys teraz nie marudzil na zuzycie energii albo poczekac na Neue Klasse od BMW kilka lat bo dopiero wtedy marka zabierze sie na powaznie za BEV, na razie to robi je (i sprzedaje) na alibi i stad m.in ten watek.

he he na taki wpis czekałem :mrgreen:

Pozostałe Twoje wypowiedzi niech każdy sam oceni. :cool2:

 

Bo to trochę jak dyskusja o spalaniu, która zawsze tak samo się kończy na każdym forum od 1er do 7er :-) Tylko tutaj dodatkowo mamy lekko wyidealizowany obraz Tesli. Ok, sa trochę bardziej ekonomiczne ale nie przesadzałbym z ta ekonomia bo nie są to aż tak wielkie różnice w porównaniu do podobnej klasy elektryków innych Marek.


Kluczowa kwestia to po prostu styl jazdy. Ja mam średnie z 10tys km 25kW, tylko moja trasa elektrykiem to 140kmh, Adam większość robi z max 110 bo tyle wynosi ograniczenie w NO. Miasto u mnie to sporo dwupsmowek i tryb 0/1 jak ruch uliczny pozwala od pierwszych sekund. Nie patrzę na zużycie. W NO pewnie trudno o taki styl jazdy. Jakbym jeździł Tesla w PL to pewnie miałbym z +20% więcej niż Adam.


Przykładowo: jest na YT film z testu przejazdu przez Warszawę ix3 ze zużyciem coś ok 14kW/h, ja swoim stylem jazdy mam 24kWh w lecie i 28-30kwh w zimie przy krótkich 5-10km dynamicznych trasach miejskich.


W raportach zużycia energii Tesli w Polsce dopatrywałbym się innego czynnika - slbajej sieci sc. A przecież sc jest lepszy niż gw i mając Tesle tez bym nie chciał się bawić w karty/aplikacje. Już dawno producenci powinni się dogadać i skopiować pomysł Muska.


Np Warszawy nad morze jest 1 SC w Ciechocinku, wiec żeby do niego dojechać trzeba jeździć 120kmh. Nigdy nie spotkałem na tej trasie Tesli jadącej szybciej. Ja zawsze lecę 140 czasem szybciej elektrykiem.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

mialem ix3 na weekend ktorym zrobilem niecpo ponad 900km. Przy calodniowej jezdzie w cieply dzien zuzycie oscylowalo w okolicach 18kw/100km. Podobnie mial id4. Taycan i xc40 zuzycie mialy nieco ponad 20kw. U nas sa wyzsze prfedkosci i jezdzi sie dynamiczniej jak w NO. przyklad spirited driving wykonywany przez Adama kolega sam wkleil kilka tygodni temu jak go 30 letnie x5 wyprzedzilo.


Zasieg wltp dla model x i ixm60 przy porownywalnej baterii:

tesla model X: 543 km

BMW ix M60: 566 kilometres


w modelu X nieco mniejszy zasieg ale bateria tez nieco mniejsza wiec pi razy drzwi zasieg niemal identyczny.

Opublikowano
Dzisiaj akcje Tesli w dół 12 %

Zlozylem zlecenie kupna po 105$ ale nie weszlo :oops:

Ciekawie bedzie jak jutro dadza rady zrzucic na 99.99 gdzie pewnie jest mnostwo SL, bylby piekny krwawy wodospad ^^

 

2b8a45c5c8076.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I tak kolejne 500 stron takich "prawd". Wpisy w rodzaju: "nie jest to niemożliwe", "da się", "u mnie" itd.

Podróż Teslą lato, czy zima to u Ciebie zużycie ok 20 kWh/100km. To jak Ty jeździsz :?:

1. Jestesmy na forum motoryzacyjnym. Chetnie wklejam rozne testy, analizy, tabelki etc ale skoro mam juz 4-te EV no to wybacz, masz pretensje, ze pisze "u mnie jest to tak czy tak"??

2. Moja TM3P ma na dzisiaj po 35k km srednie zuzycie 18,2kWh/100km - jest to srednia z 3 sezonow zimowych i 2 sezonow letnich

Bylem nia zarowno latem jak i zima w PL, jezdzilem kilka tys km normalnie po autostradach, bawilem sie jazda Vmax etc etc


52608534185_69b99c336f_o.jpg

 

Tak, to forum motoryzacyjne. Testujemy auta. Ja też testowałem Tesle Model Y rok temu w zimie wersję LR na balonach. Przyspieszenie 5.0 do 100 fajne, ale bez szału, więc ze 2-3 razy przyspieszyłem mocniej, a testowałem normalną jazdę ekspresówką większość 120-130kmh i trochę lokalnymi drogami. Testowe auta mają limiter 140kmh, więc nie da się szybciej. Wynik mojego testu 15km poniżej. Te 226km to kilku innych kierowców którzy testowali przede mną:


HeOEGj7.jpeg


Z moim stylem jazdy porównując na podobnej trasie to iX3 zużyje max 10% więcej, co pomimo napędu tylko na tył, ale za to dużej masie, wyższym prześcwicie, mniej opływowej i niezoptymalizowanej do BEV nadwoziu uważam za całkiem dobry wynik świadczący o przyzwoitych komponentach EV BMW (silnik, soft, bateria). Najważniejsze że ma tunel z tyłu i zakupy mi się nie chleboczą :)


Wklejam jeszcze podsumowanie zużycia energii w Tesli Model Y, którą jeździłem przez tydzień w gorącym Texasie (30-40stopni). Za to jazda sporo z rodziną, bez testowania, głównie dwupasmówkami, trzymając się mocnych ograniczeń prędkości, ale w miarę dynamicznie. No i oczywiście w ciągu dnia z chodzącą mocno klimą, ale też sporo jazdy wieczornej kiedy sporo chłodniej.

Na odcinku 1900km średnie zużycie to prawie 24kwh/100km (przypominam że moja średnia z 10tys km ix3 to 25kwh/100km z czego spora część to szybkie trasy 140kmh).


Warto zwrócić uwagę na zużycie z ostatnich 10mil "since last charge" od kiedy spieszyłem się na lotnisko, ale jadąc przepisowo uzyskałem prawie 28kWh/100km :)


kwnhX4U.jpeg



Z porównania tych 3 obrazków wniosek jest taki że jeździsz spokojniej, oszczędniej, szczególnie że mieszkasz w kraju gdzie taki styl jest powszechny i są bardzo mocne limity. Nie świadczy tym że elektryki BMW są do bani a Tesli najlepsze.


Oczywiście można powiedzieć że trafiłem 2 razy na trefny egzemplarz, ale mogę poszukać wyników testu TM3 LR, TM3 Performance i TMY Performance, tylko nie chce mi się szukać :) Czekam na komentarz że nie umiem jeździć elektrykiem ;-)

Opublikowano (edytowane)
.........(przypominam że moja średnia z 10tys km ix3 to 25kwh/100km z czego spora część to szybkie trasy 140kmh).

U mnie w i4 po 13 tys km identycznie' date=' jeżdżę normalnie, nie oszczędzam.[/quote']

Źle zapamiętałem, 25kWh to od jesieni (kiedy temp spadła do zera), a od nowości (4 m-ce) to 23 kWh/100km.

Edytowane przez klakierek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
.........(przypominam że moja średnia z 10tys km ix3 to 25kwh/100km z czego spora część to szybkie trasy 140kmh).

U mnie w i4 po 13 tys km identycznie, jeżdżę normalnie, nie oszczędzam.

Czekam na komentarz że nie umiem jeździć elektrykiem ;-)

Nie umiesz jeździć Teslą :P

 

Może przez to nie powinienem jeździć Teslą :) Ale wychodzę z założenia że jeżdżąc autem za ok 300k oszczędzanie nie jest najwyższym priorytetem, nawet w elektryku.


Test Bjorna pokazuje różnicę ok 15% przy 120kmh, ale pamiętajmy iX3 waży 300kg więcej (większa bateria, adoptowana platforma od ICE), wyższy prześwit, większa ładowność itp. Zasięg mniejszy o mniej niż 10% powoduje że wolę cięższy lepiej wyciszony samochód z lepszymi materiałami i headupem :)


duaRQWE.jpeg


Przy i4 tak różowo nie jest, bo różnica to ok 27%. Pewnie waga 400kg robi swoje + adoptowana platforma ICE. Tutaj różnica w zasięgu zauważalna:


HZJcjKG.jpeg


Ale iX50 vs Tesla Model X które testował Bjorn pokazują że zużycie jest podobne. 10% mniej Model X, ale był testowany w letnich warunkach, a iX w zimowych. Mimo tego i tak iX większy zasięg!


wWHDU62.jpeg

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

do tego model y jest sporo nizszy:

tesla model y long range: 1624mm

bmw ix3: 1668 mm


a to ma duzy wplyw przy 120km/h. Z kolei naped 4wd vs 2wd przynajmniej w teorii powinien miec znikome znaczenie (jedna os przewaznie w elektryku przy jezdzie ze stala predkosci powinna byc odlaczana)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do norweskiego stylu jazdy myślę że pasowałby Ci Adam i4 M50. W tym norweskim teście użytkownik uzyskał średnią ok 15kWh/100km i zasięg grubo ponad 500km :)



Także jak to zauważył Klakierek, MOŻNA to nie znaczy że u każdego. W i4 MOŻNA jeździć ze zużyciem energii 15kWh :) I nadal jest to normalna jazda. Normalna jazda dla każdego po prostu oznacza kompletnie co innego.


1SfayMz.jpeg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja zawsze mówię ile może spalić moje auto i ile pali. To skrajnie różne wartości. Jak kilkanaście lat temu mialem E60 530d to pytałem kolegow ile Ci pali przy 200 ? Ale przy elektrykach to nawet nie próbuję...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, to forum motoryzacyjne. Testujemy auta. Ja też testowałem Tesle Model Y rok temu w zimie wersję LR na balonach. Przyspieszenie 5.0 do 100 fajne, ale bez szału, więc ze 2-3 razy przyspieszyłem mocniej, a testowałem normalną jazdę ekspresówką większość 120-130kmh i trochę lokalnymi drogami. Testowe auta mają limiter 140kmh, więc nie da się szybciej. Wynik mojego testu 15km poniżej. Te 226km to kilku innych kierowców którzy testowali przede mną:

HeOEGj7.jpeg

Wklejam jeszcze podsumowanie zużycia energii w Tesli Model Y, którą jeździłem przez tydzień w gorącym Texasie (30-40stopni). Za to jazda sporo z rodziną, bez testowania, głównie dwupasmówkami, trzymając się mocnych ograniczeń prędkości, ale w miarę dynamicznie. No i oczywiście w ciągu dnia z chodzącą mocno klimą, ale też sporo jazdy wieczornej kiedy sporo chłodniej.

Na odcinku 1900km średnie zużycie to prawie 24kwh/100km (przypominam że moja średnia z 10tys km ix3 to 25kwh/100km z czego spora część to szybkie trasy 140kmh).

Warto zwrócić uwagę na zużycie z ostatnich 10mil "since last charge" od kiedy spieszyłem się na lotnisko, ale jadąc przepisowo uzyskałem prawie 28kWh/100km :)

kwnhX4U.jpeg

Z porównania tych 3 obrazków wniosek jest taki że jeździsz spokojniej, oszczędniej, szczególnie że mieszkasz w kraju gdzie taki styl jest powszechny i są bardzo mocne limity. Nie świadczy tym że elektryki BMW są do bani a Tesli najlepsze.

Oczywiście można powiedzieć że trafiłem 2 razy na trefny egzemplarz, ale mogę poszukać wyników testu TM3 LR, TM3 Performance i TMY Performance, tylko nie chce mi się szukać :) Czekam na komentarz że nie umiem jeździć elektrykiem ;-)

BMFun - ze wszystkiem sie zgadzam, styl jazdy i srednia predkosc determinuje glownie zuzycie.

Ja tylko ciagle odnosze sie do tych 40kWh/100km z jakichs 20km w klakierkowym i4 i wyciagania z tego wnioskow, ze zasieg Tesli zima to bedzie 170km bo spada o 50% :duh:


Co do Twoich testow TMY - w demowce zima srednia 23kWh czy nawet 27kWh brzmi rozsadnie, kazdy tam depcze po kilka razy i sprawdza te 4-5s do setki na prostej, oczywista rzecz.


Przykladowe testy norweskie lato/zima przy podobnym (spokojnym) stylu jazdy pokazuja mniej wiecej realne spadki zasiegu zima:

i4 M50

https://nye.naf.no/bilguiden/bilmodell/bmw-i4-m50/rekkeviddetest-bmw-i4-m50

lato - 16,1kWh, zima - 19,6kWh czyli spadek zasiegu o 22%


TMY LR

https://nye.naf.no/bilguiden/bilmodell/tesla-model-3/rekkeviddetest-tesla-model-3-long-range

lato - 13,2kWh, zima - 15,8kWh czyli spadek zasiegu o 20%


TM3P w tescie nie ma, jest za to TM3 LR (TM3P nie powinno sie znaczaco roznic jak ma 18" felgi zimowe)

https://nye.naf.no/bilguiden/bilmodell/tesla-model-3/rekkeviddetest-tesla-model-3-long-range-awd-2021

lato - 12,4kWh, zima - 13,7kWh czyli spadek zasiegu o 10%


Pisanie o 40kWh/100km czy spadkach zasiegu o 50% wklejajac jakies koreanskie kary jest naciaganiem hard, tyle, nic wiecej.

 

Do norweskiego stylu jazdy myślę że pasowałby Ci Adam i4 M50. W tym norweskim teście użytkownik uzyskał średnią ok 15kWh/100km i zasięg grubo ponad 500km :)

Mi zasieg nie jest do niczego potrzebny przez 350 czy nawet 360 dni w roku, rownie dobrze moglbym jezdzic "3 tonowym etronem" z zasiegiem 200km i by mi to zbytnio nie przeszkadzalo.

i4M50 to tlusta locha z niedzisiejszym GUI, fajnie ze BMW, fajnie ze elektryczne, fajnie ze ma headup ale przyjemnosci z jazdy w zakretach na codzien w tym aucie nie ma zbytnio albo jest bardzo malo w porownaniu do TM3.

W NO jest tego juz 160szt na sprzedaz, ludzie chca zainkasowac ~50k PLN premii po odbiorze auta ;)

https://www.finn.no/car/used/search.html?model=1.749.2000557&sort=PUBLISHED_DESC

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam tak na szybko spojrzałem to Tesla 3 perf. Jest 200 tys koron tańsza od BMW???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam tak na szybko spojrzałem to Tesla 3 perf. Jest 200 tys koron tańsza od BMW???

Tak, w PL to samo TM3P 310k PLN, w miare doposazona i4 M50 410-420k PLN (bez laserow, Vernasci, HU etc)

.

Opublikowano

Ja tylko ciagle odnosze sie do tych 40kWh/100km z jakichs 20km w klakierkowym i4 i wyciagania z tego wnioskow, ze zasieg Tesli zima to bedzie 170km bo spada o 50% :duh:

Przestań kłamać :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pisanie ze bmw ma przestarzałe gui to jest już jakaś mania tesli. Bmw ma identyczne gui co widać firmy it na rynku czyli Apple, android oraz Windows. Wszędzie sa ikonki notabene bardzo do siebie podobne. Za to bmw ma jeszcze coś czego nie ma tesla czyli android auto i Apple car play czyli np mapy gooogle doskonale zintegrowane włącznie z wyświetlaniem ich na środkowym cyfer blacie. To sa lata świetlne jeżeli chodzi o wygodę.


Tak wogole ogromna większość recenzji krytykuje tesle za brak fizycznych przycisków

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ciekawe kto jeszcze w PL kupi elektryka, póki co coraz mniej zachęt, a miało być tak pięknie, 10 x taniej, ale to już było




https://www.wyborkierowcow.pl/nawet-114-zl-za-100-km-jazda-elektrykiem-duzo-drozsza-niz-dieslem-i-benzyna/?fbclid=IwAR1DfJqUIDBVyUg63cFY5_Wnl3LAjZ09sPxPQTmyyJwRNYIJMzDEZCuA2K8

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pisanie ze bmw ma przestarzałe gui to jest już jakaś mania tesli.

Multum recenzentow o tym rowniez opowiada, nowe OS8 to spory krok wstecz w porownaniu do OS7, nieintuicyjny, nieprzyjazny w obsludze (duzo za duzo podmenu w ktorych do wyboru sa doslownie 2-3 opcje), nieczytelny ze wzgledu na male ikonki (i ich zbyt duza liczbe).

Zrobiony na sile ot zeby bylo nowe, niekoniecznie lepsze.

Obsluge glosowa w jezyku polskim z litosci przemilcze (to nie wina GUI tylko olewactwa firmy)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeciez wszystko możesz sobie spersonalizować inwyciagnac to co ci potrzeba na wierzch. Trochę zabawy i masz wszystko pod siebie i za jednym klikiem :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie używałem os8, ale wiem ze moje zderzenie z gui Tesli było bolesne. Nic nie mogłem tam znaleźć. Po kilku godzinach się już poruszałem. Ale sterowanie auto pilotem to po 2 dniach odkryłem :)


Z os8 byłoby pewnie podobnie. To ludzkie jest i każde wdrożenie systemu IT zaczyna się od hejtu i „stare było lepsze”, a potem dziwnym trafem nikt już na stary patrzeć nie chce.


Na pocieszenie jeździłem tydzień czasu Volvo xc90 i nie ogarniałem UI :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano



Nowe 3-er nie bedzie mialo licznika/ekranu przed kierownica?

Awangarda :norty:


Zarty na bok, concept mi sie podoba, w koncu czuc powiew swiezosci, czesc tych zajawek (otwieranie auta np) byly juz w ktorejs czesci Mission Impossible z tego co pamietam.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No musze przyznać, ze tesla jednak miała racje z tym ekranem i bmw kopiuje jej pomysły. A nie czekaj ekranu na srodku tez nie ma a wszystko bedzie prezentowane przez headup i augmented reality. i kto tu kogo musi gonić i kopiować pomysły? Jednak trzeba przyznać, ze tesli idzie to sprawnie, już można zamówić 4 kolor, kiedy w tym samym czasie bmw pracuje nad technologia która pozwala dowolnie w każdej chwili go zmienić na jeden z 32. Odnośnie tych kryształów 3D i samo otwierających się drzwi co sa na koncepcie to jest to już w nowej 7. Generalnie ostatnio miałem okazje obejrzeć i7 w salonie konfig wyceniony na 900k i auto robi fantastyczne wrażenie, ten telewizor z tylu to totalny odjazd. Sama bryła konceptu ma fantastyczne proporcje. Adam na neue classe tez będziesz narzekał bo z tego co czytałem to tam tez będą pakowane różne napędy. Gdzieś czytałem ze różnice miedzy aktualna platforma bedzie główny focus nad bev z możliwością instalacji innego napędu, w aktualnej platformie było odwrotnie ale efekt raczej podobny. W każdym razie concept ma swietne proporcje i auto mi się mega podoba.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam na neue classe tez będziesz narzekał bo z tego co czytałem to tam tez będą pakowane różne napędy. Gdzieś czytałem ze różnice miedzy aktualna platforma bedzie główny focus nad bev z możliwością instalacji innego napędu, w aktualnej platformie było odwrotnie ale efekt raczej podobny.

 

Nie, BMW widzac co wyrabia Tesla z produkcja BEV juz sie rakiem wycofalo z napedow spalinowych w Neue Klasse.

Platforma Neue Klasse bedzie czysto elektryczna w 3-er (bakaja jeszcze cos o wodorze ale to juz tylko Toyoda wierzy chyba w powodzenie tego standardu ^^)


Kazdy producent juz widzi co sie dzieje, jezeli Tesla sprzedaje prawie 1,5 mln czystych elektrykow w 2022r to wprowadzanie nowej platformy za 3 lata i wydawanie na nia miliardow $ zeby potem wkladac tam jakies smierdzace uturbione EURO7 3-4 cylindrowe silniki wydaje sie zartem na dzisiaj juz tylko widzac spojna polityke Europy/Chin/USA :norty:


https://europe.autonews.com/cars-concepts/bmw-use-neue-klasse-platform-3-series-segment-full-evs

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Całkiem możliwe. Wiadomo w takich firmach jak bmw siedzą dziesiątki analityków którzy badają rynki itd. Itd.. i to się wszystko może zmieniać w zależności od sytuacji. Jak się jutro okaże ze prąd droższy od benzyńy to pies z kulawa noga się bev nie zainteresuje, wszystko się rozbije o koszty taka prawda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.