Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niebardzo mam teraz czas pisać dlaczego uwazam, ze elektryk w trasę dla mnie to słabe rozwiązanie, jutro opisze ale na przyjemny wieczór polecam lekturę opisu świątecznego wyjazdu bodajze wlasciciela tesli z forum … elektrowozu :D


https://forum.elektrowoz.pl/threads/na-swieta-elektrykiem-no-nie-wiem.2982/

Opublikowano
Nieźle się rok zaczyna. Mamy 3 stycznia, a Słonik postawił poprzeczkę dokonując spektakularnego elektrycznego coming out roku. No to może chyba przebić już tylko zmiana Krissowego M2 na TM3P albo Sławomira V12 na Plaid :-)

W zeszłym roku kupiłem jednego elektryka. Dla żony, Canyon Neuron:ON :lol:

Jakby Plaid był szybszy od V12 to bym się zastanowił, a kupować tylko po to, żeby udowodnić coś na forum to mi się nie chce, choć powiem szczerze, myślałem o tym :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na forum nie ma co udowadniać, bo tu świadomi ludzie :cool2: Ten wątek naprawdę dużo wnosi. Za to nasze społeczeństwo to w większości ciemnogród w temacie. Tyle się o tym mówi i pisze w koło, a dzisiaj pytam kolegę-przeciwnika elektryków, ile razy był w tamtym roku w trasie powyżej 300 km. Odpowiedź - 3. Wiec mówię, czyli mógłbyś mieć elektryka? Tak, ale spalinowe i tak bym musiał mieć, żeby te 3 x nad morze pojechać... Nie rozumiem tej polskiej histerii nt zasięgu, gdzie większość kilka razy w roku robi trasy powyżej 300 km.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzisiaj akcje Tesli w dół 12 %


Amerykański producent pojazdów elektrycznych, Tesla (NASDAQ:TSLA) został ukarany grzywną w wysokości 2,2 miliona dolarów przez Koreańską Komisję Uczciwego Handlu (KFTC) za niepoinformowanie swoich klientów o krótszym zasięgu jazdy swoich pojazdów elektrycznych (EV) w niskich temperaturach. Koreański regulator antymonopolowy stwierdził, że Tesla wyolbrzymiała "zasięgi jazdy swoich samochodów na jednym ładowaniu, ich opłacalność paliwową w porównaniu z pojazdami benzynowymi, a także wydajność swoich Superchargerów" na swojej oficjalnej lokalnej stronie internetowej od sierpnia 2019 r. do niedawna.


Według oświadczenia KFTC z wtorku, zasięg jazdy pojazdów Tesla jest krótszy w zimnej pogodzie nawet o 50,5% w stosunku do tego, jak są one reklamowane online.


https://pl.investing.com/news/stock-market-news/korea-poludniowa-naklada-na-tesle-kare-22-mln-dolarow-za-falszywa-reklame-432SI-359830

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzisiaj akcje Tesli w dół 12 %

Zlozylem zlecenie kupna po 105$ ale nie weszlo :oops:

Ciekawie bedzie jak jutro dadza rady zrzucic na 99.99 gdzie pewnie jest mnostwo SL, bylby piekny krwawy wodospad ^^

 

hit :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też myślę, że to okazja by zarobić :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
oby nie bylo jak przy cenach 170-200$. Pokreci kilka koleczek w tych widelkach i kolejny duzy zjazd w dol. Trzeba miec z tylu glowy, ze wycena bazuje na obietnichac muska wzrost sprzedazy o 50% kazdego roku. W zeszlym roku sie to nie udalo (wzrost 40%) w tym uwazam bedzie jeszcze trudniej.
Opublikowano
Tyle się o tym mówi i pisze w koło, a dzisiaj pytam kolegę-przeciwnika elektryków, ile razy był w tamtym roku w trasie powyżej 300 km. Odpowiedź - 3. Wiec mówię, czyli mógłbyś mieć elektryka? Tak, ale spalinowe i tak bym musiał mieć, żeby te 3 x nad morze pojechać... Nie rozumiem tej polskiej histerii nt zasięgu, gdzie większość kilka razy w roku robi trasy powyżej 300 km.

A ja się nie zgodzę. Raz, co z tego że nie robisz zasięgu >300km, skoro to teoretyczny zasięg latem przy w pełni naładowanym aku. Startujesz zimą przy np. 75% naładowania, bo nie zdążyłeś więcej i jesteś w d. Dwa, to wszystko przy założeniu, że jedziesz turbo-ekonomicznie. Jak tylko chcesz wykorzystać osiągi tracisz prąd po zrobieniu 150km. No i sam przytoczyłeś info o tej karze w Korei, co też pokazuje problem teoretyczności EV.


Jeśli wydajesz 200-500tys na jakby nie było luksusowe auto (w końcu nie mówimy o Daci czy 18 letnim E90), to oczekujesz komfortu. Komfortem jest móc ruszyć w każdym momencie i mieć pełnie osiągów i zasięgu. Tego EV nie daje, a na pewno nie w PL.


Jak tam ktoś wcześniej pisał (BMFun chyba :P ) do miasta EV pierwszy wybór. Siedzę akurat w Krakowie, zresztą to samo w Wawie, tutaj zakaz wjazdu do centrum ICE byłby serio spoko, tudzież obarczony wysokim abonamentem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zanim zamowilem ixa 1 mialem na weekend: ix3, id4, taycan gts oraz xc40 p8. Kazdym z nich zrobilem okolo 600-1000km ale i kazdy z nich przejechal ta sama trase dom-trojmiasto (troche pokrecenie sie po trojmiescie) i spowrotem dom (w dwie strony oklo 450-500km). Wszystkimi autami zrobilem trase w 2 strony tego samego dnia (rano wyjazd, poznym popoludniem powrot). Da sie? oczywiscie ze sie da. Czy jest to wygodne? Nie. Czy jest to bezstresowe? nie. Dlaczego akurat taka trasa? Bo to jest moj czesty use case. Mam rodzine w trojmiescie, na mazurach (w obie strony okolo 700-800km), jezdze czesto na weekend nad morze w okolice mielna i czasami w polskie gory lub tez odwiedzic znajomych w okolicach Bielska (okolo 450km w jedna strone). No i kilka razy w roku na lotnisko (katowice, poznan badz warszawa). Swoim g30 schemat mam zawsze taki sam. Tankuje dzien przed lub w dniu wyjazdu po drodze na swojej lokalnej stacji (permamentny brak kolejek) i mam caly weekend swiety spokoj. O nic sie nie martwie i wszedzie dojade (no z bielska tylko raz udalo mi sie na jednym baku wrocic ale to bylo po andrzejkach). Praktycznie gdzie nie jade oprocz trasy do mielna to jest bardzo duzy procent autostrad, ewentualnie ekspresowek (mazury). Niestety przy takiej przykladowej wycieczce do gdanska w jedna strone trzeba jechac te 120-130km/h bo inaczej sie nie dojedzie. Juz opisywalem ze jak jest wiekszy ruch to jest to niemozliwe i trzeba podziwiac gacie Haliny w zafirze przy predkosci 80-90km/h. Jesli ktos robi trasy 2 razy w roku, jest mega cierpliwym czlowiekiem to OK, sie przemeczy. Ja jadac g30 zapinam te 160-180km/h, jak ktos mi zajedzie lub jedzie wolniej to zdejme noge z gazu i praktycznie cala autostrade przejezdzam lewym pasem w dosyc krotkim czasie praktycznie nie uzywajac hamulca. Ostatnio wracajac z Gdanska xc40 z predkoscia 120km/h moja zona wypalila dokladnie, to co napisal slawomir. Ze to jest glupota wydac 300k za auto zeby pozniej wlec sie 120km/h. Generalnie jej to bardzo przeszkadza, szczegolnie ze jest przyzwyczajona ze podrozujemy szybciej niz wiekszosc. No i teraz tak rozpatrzmy taki typowy wyjazd. Jade do rodzinki na urodziny jakiegos dzieciora na 3-4 godziny. Oczywiscie rodzina mieszka w bloku. Pomimo ze blok jest nowy, ma hale to miejsc do ladowania brak. Tracimy 0.5-1h godziny na wolniejszej jezdzie w kazda strone plus ze 30-40 minut na doladowanie sie. To jest bardzo duzo czasu i kiedy czlowiek dojezdza juz na miejsce to chcialby jak najszybciej zobaczyc rodzine (nie chce sie wtedy ladowac) a po wyjsciu od rodziny chce jak najszybciej znalezc sie w domu (tez nie chce sie ladowac). Ale OK zdarza mi sie tez wskoczyc w trojmiescie na zakupy. Bylem ostatnio w riwierze w Gdyni(najwieksze centrum handlowe w trojmiescie) i ladowarki byly zaklejone czerwona tasma i wylaczone. Z kolei na matarni byla kolejka (musialem czekac pol godziny). O problemach z greenwayami juz tu pisalem, o tym ze wszedzie jest tylko jedno zlacze CCS tez. Jaki jest tego efekt? Majac doswiadczenie z wieszajacymi sie ladowarkami, wiedzac ze na miejscu jest tylko jedno CCS a wiec moze byc zajeta nawet sekunde przed naszy mzajechaniem jedziemy w STRESIE. Caly czas czlowiek mysli, czy bedzie wolne, czy bedzie dzialac, czy uda sie naladowac. Jeszcze z rok temu mozna sie bylo pocieszyc ze przynajmniej jest sporo taniej, ale dzis nawet ten argument nie jest juz aktualny.


Stad decyzja u mnie taka a nie inna. Golas ix1 (postawilem na 4x4 i osiagi wzgledem nieco lepiej wyposazonego ICE z 1.5 FWD). Gdybym chcial doposazyc auto powedrowalbym w okolice 300k (bez mozliwosci wrzucenia w koszty) a ta roznice wole dolozyc do lepszego wyposazenia/silnika x5 czy tez cayenne co jest moim priorytetem. Poza tym za 300k chyba jednak wolalbym volvo c40 bo jest jeszcze szybsze, mocniejsze, ma wieksza baterie i ma sporo wiekszy przeswit, no ale trzeba czekac a ix1 moze sie uda odebrac nawet pod koniec lutego a to znaczy 10-11 rat w koszty jeszcze w tym roku.

Opublikowano

Według oświadczenia KFTC z wtorku, zasięg jazdy pojazdów Tesla jest krótszy w zimnej pogodzie nawet o 50,5% w stosunku do tego, jak są one reklamowane online.

Możemy chyba uznać, ze to nie są informacje z "pudelka"?

To jest skonfrontowanie kłamliwej dezinformacji, rozpowszechnianej masowo przez marketingowców/fanatyków Tesli w sieci, z rzeczywistością.

..........jedziemy w STRESIE. Caly czas czlowiek mysli, czy bedzie wolne, czy bedzie dzialac, czy uda sie naladowac.

Trochę w tym racji jest. Na pewno trzeba non stop planować jazdę, postoje, ładowania.

Jak jest za dużo niewiadomych to jadę smrodem :cool2:

......... no ale trzeba czekac a ix1 moze sie uda odebrac nawet pod koniec lutego a to znaczy 10-11 rat w koszty jeszcze w tym roku.

Kup dwa to więcej zaoszczędzisz :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Według oświadczenia KFTC z wtorku, zasięg jazdy pojazdów Tesla jest krótszy w zimnej pogodzie nawet o 50,5% w stosunku do tego, jak są one reklamowane online.

Możemy chyba uznać, ze to nie są informacje z "pudelka"?

To jest skonfrontowanie kłamliwej dezinformacji, rozpowszechnianej masowo przez marketingowców/fanatyków Tesli w sieci, z rzeczywistością.

A jak nazwac srednie spalanie 9,9l/100km w M5 F10 wg oficjalnej broszury BMW?

Dezinformacja czy rzeczywistosc?

http://australiancar.reviews/_pdfs/BMW_M5_F10I_Specifications_201302.pdf


A jak nazwac srednie spalanie 1,6-1,9l/100km w BMW G20 330e wg oficjalnej broszury BMW?

Dezinformacja czy rzeczywistosc?

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwiXjvHy2638AhVwmIsKHUZsAI4QFnoECBIQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.press.bmwgroup.com%2Fglobal%2Farticle%2Fattachment%2FT0298940EN%2F436987&usg=AOvVaw14912tSUe3xOpseAUCYKXv

 

Bo to jest moj czesty use case. Mam rodzine w trojmiescie, na mazurach (w obie strony okolo 700-800km), jezdze czesto na weekend nad morze w okolice mielna i czasami w polskie gory lub tez odwiedzic znajomych w okolicach Bielska (okolo 450km w jedna strone). No i kilka razy w roku na lotnisko (katowice, poznan badz warszawa). S..

Ja jadac g30 zapinam te 160-180km/h, jak ktos mi zajedzie lub jedzie wolniej to zdejme noge z gazu i praktycznie cala autostrade przejezdzam lewym pasem w dosyc krotkim czasie praktycznie nie uzywajac hamulca.

 

slonik, piekna historia :cool2:

W tygodniu kulasz sie kilka km po miescie, a wiekszosc weekendow spedzasz na ekspresowkach/autostradach latajac 160-180km/h - Mielno, gory, rodzina/znajomi rozsiani po Polsce i kilka razy do roku lotnisko.


Mozesz jeszcze raz tak dla potomnosci napisac ile lat/miesiecy masz G30, jaki ma teraz przebieg i jaka srednia predkosc widnieje na liczniku?

(bez poetyckich opisow, krotkie - "przejezdzam srednio xxx km miesiecznie ze srednia predkoscia xx km/h)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tyle się o tym mówi i pisze w koło, a dzisiaj pytam kolegę-przeciwnika elektryków, ile razy był w tamtym roku w trasie powyżej 300 km. Odpowiedź - 3. Wiec mówię, czyli mógłbyś mieć elektryka? Tak, ale spalinowe i tak bym musiał mieć, żeby te 3 x nad morze pojechać... Nie rozumiem tej polskiej histerii nt zasięgu, gdzie większość kilka razy w roku robi trasy powyżej 300 km.

A ja się nie zgodzę. Raz, co z tego że nie robisz zasięgu >300km, skoro to teoretyczny zasięg latem przy w pełni naładowanym aku. Startujesz zimą przy np. 75% naładowania, bo nie zdążyłeś więcej i jesteś w d. Dwa, to wszystko przy założeniu, że jedziesz turbo-ekonomicznie. Jak tylko chcesz wykorzystać osiągi tracisz prąd po zrobieniu 150km. No i sam przytoczyłeś info o tej karze w Korei, co też pokazuje problem teoretyczności EV.


Jeśli wydajesz 200-500tys na jakby nie było luksusowe auto (w końcu nie mówimy o Daci czy 18 letnim E90), to oczekujesz komfortu. Komfortem jest móc ruszyć w każdym momencie i mieć pełnie osiągów i zasięgu. Tego EV nie daje, a na pewno nie w PL.


Jak tam ktoś wcześniej pisał (BMFun chyba :P ) do miasta EV pierwszy wybór. Siedzę akurat w Krakowie, zresztą to samo w Wawie, tutaj zakaz wjazdu do centrum ICE byłby serio spoko, tudzież obarczony wysokim abonamentem.

 

Sławek ten kolega jeździ przepisowo i jak jedzie nad morze to nie przekracza 120 km/h...wg mnie jest idealnym klientem na elektryka, przy założeniu, że elektryka ładujesz za 40 gr za 1 KWh i wtedy 100 km kosztuje 8 zł. Wiem, że Tobie takie myślenie jest obce ( i dobrze), ale tak myśli większość ludzi w PL, bo Polacy to biedny naród, niestety.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
G30 mam 4,5 roku, kupione nowe, aktualnie nalatane 85 tysiecy ale w tzw miedzy czasie przez poltora roku duzo mniej jezdzone niz zwykle wiez srednia nieco zanizona bedzie (w miedzy czasie urodzilo mi sie 2 dziecko). Na codzien prawie ze wogole nie jezdze (male miasto, z jednego konca do drugiego 3km + home office) no ale zalozmy te 50km tygodniowo. Srednie spalanie nie wiem ile jest, a jak jade do gdanska srednia predkosc z calej podrozy wacha sie miedzy 100-120km/h. Generalnie moja srednia przebiegu rocznego w samochodzie rodzinnym oscyluje w granicach 20-25 tysiecy rocznie, czyli okolo 20 tysiecy to same wyjazdy. Adamie czepianie sie lotniska kogos kto jezdzi nowymi autami i to nie najtanszymi, gdzie bilet na samolot czesto jest tanszy od paliwa to juz troszke smieszne jest :D
Opublikowano

A jak nazwac srednie spalanie 9,9l/100km w M5 F10 wg oficjalnej broszury BMW?.........

To jest skonfrontowanie kłamliwej dezinformacji, rozpowszechnianej masowo przez marketingowców/fanatyków Tesli w sieci, z rzeczywistością.

Chyba się nie zrozumieliśmy. To nie o broszury mi chodziło tylko o wpisy Tobie podobnych.

Ja nie kłamię i nie przedstawiam produktów (BMW) w różowych barwach, a Ty?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
G30 mam 4,5 roku, kupione nowe, aktualnie nalatane 85 tysiecy..

Generalnie moja srednia przebiegu rocznego w samochodzie rodzinnym oscyluje w granicach 20-25 tysiecy rocznie, czyli okolo 20 tysiecy to same wyjazdy.

Elektryki w PL ze wzgledu na wciaz kulejaca infrastrukture ladowarek DC oraz duzo wyzsze predkosci przelotowe na autostradach sa nie dla wszystkich, do takiego kompromisu juz tu w watku doszlismy ;)


Natomiast co mowia Twoje cyferki (nie mowie o "ale to, ale tamto, gdybym wtedy.. etc etc mowie tylko o realnych cyferkach)

85k km/4,5 roku to 19k km rocznie, z tego we wszelakich trasach okolo 16-17k km rocznie czyli ~1350-1400 km miesiecznie czyli realnie okolo 5-6 postojow na ladowarkach DC (co okolo 250-300km bo masz dom i wyjezdzasz ze 100% najczesciej), kazdy postoj po 20-45 min w zaleznosci jaka dluga trasa, jak daleko jestes akurat od domu (ile musisz doladowac) i jaka szybka ladowarka. Srednio pewnie cos kolo ~godziny tygodniowo na ladowarce DC.


Czesc ladowan w trasie mozna pominac ale trzeba oczywiscie kombinowac co nie kazdy lubi (ladowarki AC w hotelach/na lotniskach/w centrach handlowych etc)


Predkosc podrozna to oczywiscie 120-130 km/h zamiast +160km/h wiec tu tez troche lipa jak sie co tydzien-dwa gdzies dalej jezdzi.


Reasumujac, poki co bym pewnie tez odpuscil w PL EV w tych warunkach, jezeli auto smiga glownie na trasach to nadal jakies 530d bedzie rozsadniejszym wyborem, tym bardziej, ze klasa E premium BEV to bez 500k PLN nie podchodz wiec za duzo kompromisow jak na realne korzysci z posiadania BEV.

 

Chyba się nie zrozumieliśmy. To nie o broszury mi chodziło tylko o wpisy Tobie podobnych.

Ja nie kłamię i nie przedstawiam produktów (BMW) w różowych barwach, a Ty?

 

To mowimy o mnie czy o mitycznych "mi podobnych"?

Klamalem tu gdzies na forum mowiac ze zasieg zima=zasieg latem w BEV/Tesli, dasz jakis przyklad?


W Norwegii smiem twierdzic zimy gorsze niz w PL czy Korei, wklejalem tu niejednokrotnie zuzycie energii calkowite moich Tesli przeciez wiec nie wiem w sumie do czego pijesz.


Spadek zasiegu zima w TM3P u mnie to MOZE 10-15% wynikajacy z prostego faktu - kola letnie mam 20" a kola zimowe mam 18" (duzo oszczedniejsze) a do tego zima jezdzi sie duzo wolniej i plynniej, nie wyprzedza sie tyle w trasach, nie wariuje etc.


Jechalem z NO do PL zarowno w srodku lata jak i w srodku zimy i w praktyce roznice byly niewielkie, ladowalem sie na ladowarkach nadal co te ~250 km wiec jak dla mnie gadki o spadku zasiegu 50% mijaja sie sporo z rzeczywistoscia (chociaz na pewno da sie udowodnic jak sie chce, tak jak to ze np mozna rozladowac baterie TM3 w pol godziny na torze)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Predkosc podrozna to oczywiscie 120-130 km/h zamiast +160km/h wiec tu tez troche lipa jak sie co tydzien-dwa gdzies dalej jezdzi.

Reasumujac, poki co bym pewnie tez odpuscil w PL EV w tych warunkach, jezeli auto smiga glownie na trasach to nadal jakies 530d bedzie rozsadniejszym wyborem, tym bardziej, ze klasa E premium BEV to bez 500k PLN nie podchodz wiec za duzo kompromisow jak na realne korzysci z posiadania BEV.

Właśnie zobaczyłem jak mocno poszerzyła się gama modeli elektrycznych Mercedesa. Nie dość że jest już praktycznie pokrycie elektrykami we wszystkich klasach od A do S, to jeszcze w każdej są różne wersje silnikowej w tym po 2 różne wersje AMG! Można nawet do elektrycznego AMG zamówić hamulce ceramiczne ;-)


To zaczyna mieć sens. BMW mocno zaspało w tej kwestii ;-) Ale jak widać Mercedesowi zajęło ze 3-4 lata żeby zbudować pewnie porządne elektryczne auta premium w 9 segmentach (2 limuzyny, 2 vany i 5 suv/crossover), a Tesla nadal oferuje auta raptem w 4 segmentach (w tym 2 suv/crossover). Do tego niektóre modele przebijają Teslę zasięgiem (np EQS). Zadam kontrowersyjne pytanie: czy Tesla zaspała?

 

Chyba się nie zrozumieliśmy. To nie o broszury mi chodziło tylko o wpisy Tobie podobnych.

Ja nie kłamię i nie przedstawiam produktów (BMW) w różowych barwach, a Ty?

 

To mowimy o mnie czy o mitycznych "mi podobnych"?

Klamalem tu gdzies na forum mowiac ze zasieg zima=zasieg latem w BEV/Tesli, dasz jakis przyklad?


W Norwegii smiem twierdzic zimy gorsze niz w PL czy Korei, wklejalem tu niejednokrotnie zuzycie energii calkowite moich Tesli przeciez wiec nie wiem w sumie do czego pijesz.


Spadek zasiegu zima w TM3P u mnie to MOZE 10-15% wynikajacy z prostego faktu - kola letnie mam 20" a kola zimowe mam 18" (duzo oszczedniejsze) a do tego zima jezdzi sie duzo wolniej i plynniej, nie wyprzedza sie tyle w trasach, nie wariuje etc.


Jechalem z NO do PL zarowno w srodku lata jak i w srodku zimy i w praktyce roznice byly niewielkie, ladowalem sie na ladowarkach nadal co te ~250 km wiec jak dla mnie gadki o spadku zasiegu 50% mijaja sie sporo z rzeczywistoscia (chociaz na pewno da sie udowodnic jak sie chce, tak jak to ze np mozna rozladowac baterie TM3 w pol godziny na torze)

Bo zależy od czego te 50% liczone. Jeśli od pokazywanych w broszurach zasięgu wg WLTP typu 600km, to 100% prawdy. Jeśli to porównanie lato vs zima, to potwierdzam co mówi Adam i jest max 20-30%. Mój ix3 ma 20-25% większe zużycie zimą, dlatego w zimie niechętnie bym się wybierał nim w trasy nawet w ramach "testu".


W spalinowym X5M wg katalogu średnia to 13.8l/100km, a ja z prawie 18tys km mam 18.5l/100km, czyli 35% więcej wiedząc że styl jazdy jest daleki od laboratoryjnego, a różnica zima/lato jest znikoma. Także rozumiem oburzenie gdy to zaczyna się rozjeżdżać o 50% od danych katalogowych.

 

 

Nie chcę zaczynać shitstormu starej dyskusji, bo zakładam że mamy nowy rok, nowe standardy i nową kulturę dyskusji :) ale bardzo spodobał mi się ten fragment:


"Dojechaliśmy do rodzinki, nowoczesny dom, solary, ledy, bajery, lasery, pompy ciepła... gniazdo siłowe 32A... ja mam moje jednofazowe EVSE ze wszystkimi przejściówkami, ale no tej siła 32A nie mam... ale co za różnica, będziemy tu nocować to poleci z 230V... podłączam ustawiam 10A żeby nie grzać gniazdka.


Wigilia, kot przemówił ludzkim głosem i powiedział że karp jest obrzydliwy... :p


3 w nocy... wyje syrena alarmowa, w domu brak prądu... no ciekawe co się stało.. brak jednej fazy... trudno, auto ma 60% jakoś to będzie... rano zimno w domu... bo nie chodzi pompa, sprawdzamy bezpieczniki są ok, sprawdzamy bezpieczniki w bramie, też niby ok, ale licznik zgłasza brak fazy 2."


Może ustawianie 10A czy nawet 12A ma sens niż dawanie pełnych 16A w ładowarkach na gniazdka i BMW nie robi tak głupio dając przy tej samej ładowarce 10A max przy gnizadku, a 16A lub 32A przy trójfazowej przejściówce :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie chcę zaczynać shitstormu starej dyskusji, bo zakładam że mamy nowy rok, nowe standardy i nową kulturę dyskusji :) ale bardzo spodobał mi się ten fragment:

"Dojechaliśmy do rodzinki, nowoczesny dom, solary, ledy, bajery, lasery, pompy ciepła... gniazdo siłowe 32A... ja mam moje jednofazowe EVSE ze wszystkimi przejściówkami, ale no tej siła 32A nie mam... ale co za różnica, będziemy tu nocować to poleci z 230V... podłączam ustawiam 10A żeby nie grzać gniazdka.

3 w nocy... wyje syrena alarmowa, w domu brak prądu... no ciekawe co się stało.. brak jednej fazy... trudno, auto ma 60% jakoś to będzie... rano zimno w domu... bo nie chodzi pompa, sprawdzamy bezpieczniki są ok, sprawdzamy bezpieczniki w bramie, też niby ok, ale licznik zgłasza brak fazy 2."

Może ustawianie 10A czy nawet 12A ma sens niż dawanie pełnych 16A w ładowarkach na gniazdka i BMW nie robi tak głupio dając przy tej samej ładowarce 10A max przy gnizadku, a 16A lub 32A przy trójfazowej przejściówce :)

 

Nie wiem czy dobrze przeczytales ale on sie wlasnie ladowal 10A i nie pomoglo mu to zbytnio :norty:

Historia jakos kupy sie nie trzyma, w domu gniazdo silowe 32A a zabezpieczenie 20A? czegos chyba nie rozumiem ;)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie chcę zaczynać shitstormu starej dyskusji, bo zakładam że mamy nowy rok, nowe standardy i nową kulturę dyskusji :) ale bardzo spodobał mi się ten fragment:

"Dojechaliśmy do rodzinki, nowoczesny dom, solary, ledy, bajery, lasery, pompy ciepła... gniazdo siłowe 32A... ja mam moje jednofazowe EVSE ze wszystkimi przejściówkami, ale no tej siła 32A nie mam... ale co za różnica, będziemy tu nocować to poleci z 230V... podłączam ustawiam 10A żeby nie grzać gniazdka.

3 w nocy... wyje syrena alarmowa, w domu brak prądu... no ciekawe co się stało.. brak jednej fazy... trudno, auto ma 60% jakoś to będzie... rano zimno w domu... bo nie chodzi pompa, sprawdzamy bezpieczniki są ok, sprawdzamy bezpieczniki w bramie, też niby ok, ale licznik zgłasza brak fazy 2."

Może ustawianie 10A czy nawet 12A ma sens niż dawanie pełnych 16A w ładowarkach na gniazdka i BMW nie robi tak głupio dając przy tej samej ładowarce 10A max przy gnizadku, a 16A lub 32A przy trójfazowej przejściówce :)

 

Nie wiem czy dobrze przeczytales ale on sie wlasnie ladowal 10A i nie pomoglo mu to zbytnio :norty:

Historia jakos kupy sie nie trzyma, w domu gniazdo silowe 32A a zabezpieczenie 20A? czegos chyba nie rozumiem ;)

 

Trudno ocenić historię, bo faktycznie dziwne połączenie - i fotowoltaika i gniazdo siłowe, a gdzieś tam topikowe bezpieczniki. Może stary budynek, stara instalacja i częściowo tylko zmodernizowana. No ale na elektryce się nie znam, więc się nie wypowiadam :)


Dobrze doczytałem. Tutaj w przypadku ładowarki BMW w tym przypadku pewnie by ten sam problem wystąpił. Ten użytkownik świadomy i sam obniżył do 10A, ale takie firmy jak BMW bardzo zachowawczo "myślą za użytkowników" ograniczając prąd ładowania do 10A z gniazdka, czy wymuszając trzymanie rąk na kierownicy przy autopilocie, czy blokując niektóre funkcje UI jak pojazd się porusza (co szczególnie bywa irytujące).


Mówiąc wprost: ja od roku jeżdżąc pojazdem EV nie byłem kompletnie świadomy tego jakim prądem można ładować z gniazdka, jaki jest bezpieczny itp i właśnie dla takich ludzi jak ja czy pewnie masa innych takie ograniczenie do 10A może mieć sens żeby sobie kuku nie zrobić korzystając ze starej czy nieznanej instalacji elektrycznej. Tesla zdaje się też, tylko tam jest 12A. Po roku czasu z własnej ciekawości zastanawiając się dlaczego ładuje mi z mocą tylko 2kW, zacząłem przeszukiwać internet i wyczytałem jakie są normy dla kabli, gniazdek, jakie typowe bezpieczniki czy popularne moce przyłączeniowe. Ilu jest takich użytkowników samochodów? 1%?


Ja nie wiem nawet jaką mam moc przyłączeniową w swoim mieszkaniu, ani jakie bezpieczniki :) Także w sumie dobrze że mam to ograniczenie ładowarki do 10A nie wiedząc o tym i nie znając się na tym, bo np parę razy ładowałem auto z gniazdka zamontowanego w drewnianej ścianie domku letniskowego w którym spałem ja i moja rodzina. Nawet jeśli ryzyko przegrzania gniazdka i zapłonu drewnianej ściany wynosi jak 1 do 100tys :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nowy EQE SUV w wersji AMG 687hp. Mercedes w przeciwieństwie do BMW potrafi ładne elektryki robić. Zarówno na zewnątrz wygląda bardzo zgrabnie i ciekawie jak i w środku. Jakością materiałów bije po oczach. Ciekawa alternatywa do X5M, Porsche Cayenne :P @Słonik, pojeździsz chwilę iX1, zakochasz się w elektrykach i może w tą stronę pójdziesz ;-)




Najlepszy moment, to prezentacja widoku zegarów "Track pace" w prawie 3 tonowym SUV (19 minuta). Fajnie też ten widok kontrastuje z wyświetlanym maksymalnym zasięgiem 255km ;-)


Wersja z tym silnikiem w nadwoziu limuzyny ma całkiem ciekawe dane: 3.3s do 100kmh, zasięg 540km, masa 2.4t:

https://www.auto-data.net/pl/mercedes-benz-eqe-v295-amg-eqe-53-100-kwh-687hp-4matic-amg-dynamic-plus-45423


Ciekawe alternatywy dla Tesli Model S/X LR.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie powiem ze nie patrzyłem na Eqe. Ładne auto. Tutaj masz porównanie drogich elektrycznych suvow

w tym Eqe, q8 etron, ix oraz nowy x plaid. Zaspojleruje trochę, autor wybrał by ix a jeśli chodzi o wyglada i obsługę auta to q8 etron. Mimo wszystko ciekawie się tez zapowiada nowy macan. 100kwh bateria w stosunkowo niedużym aucie może przełożyć się na przyzwoity zasięg.


A najładniejszy elektryczny suv jaki widziałem to polestar 3 oraz lotus Eletre. Szkoda ze nie można kupić ich w Polsce.

Opublikowano
Spadek zasiegu zima w TM3P u mnie to MOZE 10-15% wynikajacy z prostego faktu - kola letnie mam 20" a kola zimowe mam 18" (duzo oszczedniejsze) a do tego zima jezdzi sie duzo wolniej i plynniej, nie wyprzedza sie tyle w trasach, nie wariuje etc.

Jechalem z NO do PL zarowno w srodku lata jak i w srodku zimy i w praktyce roznice byly niewielkie, ladowalem sie na ladowarkach nadal co te ~250 km wiec jak dla mnie gadki o spadku zasiegu 50% mijaja sie sporo z rzeczywistoscia (chociaz na pewno da sie udowodnic jak sie chce, tak jak to ze np mozna rozladowac baterie TM3 w pol godziny na torze)

I tak kolejne 500 stron takich "prawd". Wpisy w rodzaju: "nie jest to niemożliwe", "da się", "u mnie" itd.

Podróż Teslą lato, czy zima to u Ciebie zużycie ok 20 kWh/100km. To jak Ty jeździsz :?:

A już wiem "dużo wolniej i płynniej" :lol: Ciekawe jak latem "wariujesz" :mrgreen:

Oczywiście Twoja "podróż" do/po Polsce zaczyna się zawsze spod jakiegoś (mitycznego) domu, masz 100% i podgrzaną baterię :norty:

Na Elektrowozie, Tesle w Polsce, w podróży, zimową porą konsumują użytkownikom po 30kWh/100km i nikt ich tam nie opluł za takie wpisy.

Czyli Tesla, zimą w podróży po Polsce musi być ładowana co 170 km i taki ma zasięg jakby ktoś pytał.

I nie interesuje mnie jakie mieli koła, jaki był kierunek wiatru i czy kierowca był na czczo. Kogo to wszystko obchodzi przy codziennym użytkowaniu auta, zlituj się...... :?

 

Jeśli to porównanie lato vs zima, to potwierdzam co mówi Adam i jest max 20-30%. Mój ix3 ma 20-25% większe zużycie zimą, dlatego w zimie niechętnie bym się wybierał nim w trasy nawet w ramach "testu".

Akurat Adam mówi, że spadek zasięgu u niego, to "MOŻE" 10-15%.

"Zimy" to są u nas tylko z nazwy od kilku/nastu lat i warto jednak podawać wartości zużycia w odniesieniu do temperatury, a zużycie wzrasta skokowo przy ujemnych temperaturach.

Zaraz ktoś wyskoczy, że zimą (styczeń 2023) ma niższe zużycie niż wiosną w przymrozki majowe i to też będzie "prawda".

Poniżej -5 stopni, flegmatyczna jazda po mieście odnotowałem ok 40kWh/100km i to była średnia z przejechanych (tylko po mieście) 20 km.

Może mogłem ogrzewanie wnętrza, kierownicy i siedzeń wyłączyć, nie pomyślałem :mad2:

I jeszcze koła na mniejsze zmienić :8)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I jeszcze koła na mniejsze zmienić :8)

Ja nie bede musial, w golasie sa najmniejsze mozliwe :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I tak kolejne 500 stron takich "prawd". Wpisy w rodzaju: "nie jest to niemożliwe", "da się", "u mnie" itd.

Podróż Teslą lato, czy zima to u Ciebie zużycie ok 20 kWh/100km. To jak Ty jeździsz :?:

1. Jestesmy na forum motoryzacyjnym. Chetnie wklejam rozne testy, analizy, tabelki etc ale skoro mam juz 4-te EV no to wybacz, masz pretensje, ze pisze "u mnie jest to tak czy tak"??

2. Moja TM3P ma na dzisiaj po 35k km srednie zuzycie 18,2kWh/100km - jest to srednia z 3 sezonow zimowych i 2 sezonow letnich

Bylem nia zarowno latem jak i zima w PL, jezdzilem kilka tys km normalnie po autostradach, bawilem sie jazda Vmax etc etc


52608534185_69b99c336f_o.jpg

 

A już wiem "dużo wolniej i płynniej" :lol: Ciekawe jak latem "wariujesz" :mrgreen:

Nie wiem co Cie bawi :roll:

Zima sie jezdzi wolniej i plynniej, nie wyprzedza sie na wariata, nie jezdzi z wysokimi predkosciami a w polaczeniu z 2" mniejszymi oponami (w EV robi duza roznice) daje podobne zuzycie do letniego. Dla mnie to jest normalne, Ciebie widze dziwi bo zasieg przeciez spada o 50% bo w Korei nalozyli na Tesle 2mln $ kary lol


 

Oczywiście Twoja "podróż" do/po Polsce zaczyna się zawsze spod jakiegoś (mitycznego) domu, masz 100% i podgrzaną baterię :norty:

No tak, po to kupilem wallboxa i po to mam apke w telefonie, ze jak wiem, ze jade gdzies dalej, to laduje baterie do 100%, kolejny raz - co Cie tu tak dziwi??


 

Na Elektrowozie, Tesle w Polsce, w podróży, zimową porą konsumują użytkownikom po 30kWh/100km i nikt ich tam nie opluł za takie wpisy.

Stary, 30kWh to zuzywaja mastodonty pokroju e-trona, o czym Ty piszesz??

Albo napisz od razu, ze bylo -20C, wyruszyles na lodowatej baterii i jechales 170 km/h po autostradzie i masz zuzycie 30kWh to Ci przyznam oczywiscie racje i zakonczymy ta dyskusje.


 

Czyli Tesla, zimą w podróży po Polsce musi być ładowana co 170 km i taki ma zasięg jakby ktoś pytał.

Bzdura

 

warto jednak podawać wartości zużycia w odniesieniu do temperatury, a zużycie wzrasta skokowo przy ujemnych temperaturach.

Nieprawda.

Jak masz rozgrzana baterie to czy jedziesz 120 km/h przy 0C czy jedziesz przy -10C roznice beda ledwo zauwazalne jak sie ma pompe ciepla.

Bedzie to blizej 10-15% tak jak pisalem wczesniej niz 30% czy 50% jak to insynuujesz.


 

Poniżej -5 stopni, flegmatyczna jazda po mieście odnotowałem ok 40kWh/100km i to była średnia z przejechanych (tylko po mieście) 20 km.

Wez jakiekolwiek auto spalinowe, chocby super oszczedne 1.6TDI, zostaw je na mrozie na noc i przejedz 20 km po miescie z rana.

Bedziesz mial zuzycie 2-3x wieksze od katalogowego, pewnie okolice 10-12l/10km.

Co w tym dziwnego?


Natomiast jezeli te 40kWh/100km jest prawdziwe to tylko oznacza, ze i4 jest po prostu gownianym elektrykiem z inzynieringiem na poziomie e-Golfa z 2014-15r czyli wyjety z 4-er silnik spalinowy, bak paliwa i caly osprzet ktory jest niepotrzebny w BEV, wsadzone baterie i silnik elektryczny, obnizony przez to przeswit, podwyzszona karoseria, dodane ponad 400kg masy w porownaniu do dedykowanego BEV czyli jednym zlowem ZERO OPTYMALIZACJI i voila - mamy "swietnego" i "nowoczesnego" elektryka AD 2022 by BMW. Trzeba bylo kupic Tesle to bys teraz nie marudzil na zuzycie energii albo poczekac na Neue Klasse od BMW kilka lat bo dopiero wtedy marka zabierze sie na powaznie za BEV, na razie to robi je (i sprzedaje) na alibi i stad m.in ten watek.

.

Opublikowano
Po roku czasu z własnej ciekawości zastanawiając się dlaczego ładuje mi z mocą tylko 2kW, zacząłem przeszukiwać internet i wyczytałem jakie są normy dla kabli, gniazdek, jakie typowe bezpieczniki czy popularne moce przyłączeniowe. Ilu jest takich użytkowników samochodów? 1%?

 

Trochę tak, trochę nie :wink: Nie trzeba być elektrykiem, żeby zgłębić kilka podstawowych informacji i w przypadku posiadania EV warto by je poznać (może są w instrukcji?). Trochę jak z paliwem - podjeżdżasz na stację i nie wkładasz do baku pierwszego pistoletu z brzegu, chciał nie chciał musisz trochę się znać, z którego co leci.

 

Ja nie wiem nawet jaką mam moc przyłączeniową w swoim mieszkaniu, ani jakie bezpieczniki :) Także w sumie dobrze że mam to ograniczenie ładowarki do 10A nie wiedząc o tym i nie znając się na tym, bo np parę razy ładowałem auto z gniazdka zamontowanego w drewnianej ścianie domku letniskowego w którym spałem ja i moja rodzina. Nawet jeśli ryzyko przegrzania gniazdka i zapłonu drewnianej ściany wynosi jak 1 do 100tys :)

 

Jeżeli instalacja jest poprawnie wykonana to nie masz ryzyka zapłonu drewnianej ściany, albo ryzyko jest mniej więcej podobne jak w przypadku używania czajnika elektrycznego w tym domku.

 

Ostatnio wracajac z Gdanska xc40 z predkoscia 120km/h moja zona wypalila dokladnie, to co napisal slawomir. Ze to jest glupota wydac 300k za auto zeby pozniej wlec sie 120km/h.

 

Te 120 km/h to wcale nie takie wlec... Jak już spotykam elektryka na trasie (np. wczoraj trasa Warszawa-Lublin-Warszawa widziałem JEDNĄ sztukę) to raczej jedzie z prędkościa zbliżoną do 100 km/h :lol:

Opublikowano
Trzeba bylo kupic Tesle to bys teraz nie marudzil na zuzycie energii albo poczekac na Neue Klasse od BMW kilka lat bo dopiero wtedy marka zabierze sie na powaznie za BEV, na razie to robi je (i sprzedaje) na alibi i stad m.in ten watek.

he he na taki wpis czekałem :mrgreen:

Pozostałe Twoje wypowiedzi niech każdy sam oceni. :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.