Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jest korzysc zakupu BEV wzgledem ICE i nie zawiera ulgi podatkowej bez wzgledu na naped.

225k (maks limit odliczenia BEV) - 150k(maks limit odliczenia ICE)=75k wiecej mozna odliczyc za BEV = 18 tysiecy zwrotu w podatkach za BEV wiecej

27k - doplata z programu moj elektryk


27k + 18k = 45k zwrotu ekstra jesli kupimy elektryka w granicy maksymalnego mozliwego odliczenia BEV w porownaniu do ICE w tej samej cenie. Pisze ucziciwie jak jest. Do tego 36k odliczenia w ramach limitu 150k co daje nam realnie 81k oszczednosci w podatkach/odliczeniach ktore bysmy musieli oddac US.

Opublikowano
I te wszystkie wyliczenia mają sens jedynie przy założeniu, że rozmawiamy o JDG. Na etacie nie ma żadnych odliczeń VATu, a jedyne co można to dostać ulgę z programu, która wcale nie jest automatyczna, wiąże się z tzw "naborem" czyli składaniem wniosku, rozpatrywaniem, czekaniem czy się człowiek załapie i dopiero zwrotem pieniędzy. Limit ceny samochodu jest 225k PLN. Zwrot przy zadeklarowaniu przejazdów ponad 15000km rocznie to 27k PLN (poniżej to 18750 PLN). Większość populacji pracującej w PL to jednak nie jest JDG. Przy infrastrukturze ładowarek oraz przy założeniu jeżdżenia wokół komina zrobienie 15tys km w rok też jest wyzwaniem. To są całkowicie abstrakcyjne warunki dla Kowalskiego i dlatego najlepiej sprzedającym się nowym samochodem w PL jest Toyota Corolla, którą można mieć za niecałe 100k PLN.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@dpassent nie bez powodu ogromna wiekszosc samochodow osobowych kupowana jest przez firmy :D Dostane w pierwszym roku karte bmw charge do go po trasie przegonie kilka razy zeby nabic kilometrow (ta slynna kawa na molo w sopocie :D ). Za 10k gratis jakos sie te 120km/h przemecze, bedzie na kawe chociaz przy tej inflacji moze i na to nie starczyc :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...

 

Do tego dojdzie kolejne 20k PLN zaoszczedzone na paliwie przez 3 lata nawet przy kulaniu sie wokol komina i okazuje sie jednak, ze nawet w PL naped elektryczny potrafi byc tanszy i konkurencyjny w porownaniu do spalinowego odpowiednika.

Zakladajac oczywiscie, ze punktem odniesienia jest X1 czy inne X3 a nie najtansza Ducia Duster czy Corolla za 100k.


A pamietam jak ze dwa lata temu nazwyzywales mnie od najgorszych bo napisalem, ze do rozpoczecia lawiny w PL bedzie potrzeba w ten czy inny sposob jakichs dofinansowan czy zwolnien podatkowych zeby ludzi po prostu zachecic do nowego. I zebym nie wyciagal lap po cudze pieniadze ^^

Jak to sie szybko zmienia punkt widzenia :twisted:

Sasiad zobaczy ze masz elektryka, podpyta z czym to sie je, dowie sie ze mozna 40k "zaoszczedzic", ze nie smrodzi, ze ma webasto, ze jest ciche, pojdzie do salonu i zacznie sie dopytywac o te "elektryki". I tak po jakims czasie zacznie tego przybywac. Az w koncu jak juz kula sniezna bedzie nie do zatrzymania bedzie mozna sie z doplat zaczac wycofywac jak w Norwegii to sie dzieje obecnie.


Dlatego od lat pisze, ze GUS nie klamie jezeli chodzi o pokonywane km, przecietny Kowalski jezdzi malo i spokojnie co drugie czy trzecie auto w PL mogloby byc elektryczne bez zbednego kompromisu dla codziennych przyzwyczajen Kowalskiego.

 

Za 10k gratis jakos sie te 120km/h przemecze, bedzie na kawe chociaz przy tej inflacji moze i na to nie starczyc :D

Czekam na relacje apropo koloru majtek Grazyn w Zafirach ^^

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jest korzysc zakupu BEV wzgledem ICE i nie zawiera ulgi podatkowej bez wzgledu na naped.

225k (maks limit odliczenia BEV) - 150k(maks limit odliczenia ICE)=75k wiecej mozna odliczyc za BEV = 18 tysiecy zwrotu w podatkach za BEV wiecej

27k - doplata z programu moj elektryk


27k + 18k = 45k zwrotu ekstra jesli kupimy elektryka w granicy maksymalnego mozliwego odliczenia BEV w porownaniu do ICE w tej samej cenie. Pisze ucziciwie jak jest. Do tego 36k odliczenia w ramach limitu 150k co daje nam realnie 81k oszczednosci w podatkach/odliczeniach ktore bysmy musieli oddac US.

 

Chyba nie jest aż tak różowo, bo część tych odliczeń oddasz przy sprzedaży :) nie mówiąc o całym VAT który się naliczy pewnie (co prawda od mniejszej kwoty). No ale nie jestem księgowym, to nie będę polemizował :)


Z ciekawości jaką wersję kupiłeś że zmieściło Ci się w limicie? M pakiet udało się wcisnąć chociaż? Ja dofinansowanie przy iX3 odpuściłem, bo musiałbym brać wersję m.in. bez kamer 360 i słabszym audio, a takie kompromisy nie wchodziły w grę ;-) Do tego dochodzi jeszcze ta piękna naklejka reklamująca NFOŚiGW :)


7372-11a88ae273b4985ffcd442d8b7ef1a54.jpg

Opublikowano
Raczej chodzilo mi o to ze nawet uwzgledniajac ten "upust" to nie jest to nawet w 99% przypadkow 10%, czyli nawet nie polowa VATu. O czym my wiec mowimy, nie porownujmy Norwegi do PL :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z ciekawości jaką wersję kupiłeś że zmieściło Ci się w limicie?

Tu adam bedzie mial polewke. Totalny golas, a nie przepraszam dodalem alarm :mad2: co do oddania przy odsprzedazy to nic nie oddam bo auto zostanie darowane czlonkowi rodziny po wykupieniu, ktory po pol roku ma pelne prawo sprzedazy auta. Z naklejki zona sie akurat cieszy bo wstydzi sie jezdzic drogimi autami po miescie a tak bedzie miala wytlumaczenie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba VAT od wartości na umowie darowizny też będziesz musiał oddać do US. Niech się ktoś wypowie bo ja nie księgowy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze chwila i trzeba będzie zlot elektrycznych BMW zorganizować ;-) Właściciele elektryków innych marek, ale marzących o idealnym elektrycznym BMW też byliby mile widziani ;-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja swoim golasem bede wstydzil sie przyjechac. Najbardziej mnie martwi srodek i te felgi, chociaz handlowiec mnie zapewnial ze na zywo wyglada duzo lepiej i ze jest naprawde OK juz w podstawie. Najwyzej juz nic wiecej u niego nie kupie :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja swoim golasem bede wstydzil sie przyjechac. Najbardziej mnie martwi srodek i te felgi, chociaz handlowiec mnie zapewnial ze na zywo wyglada duzo lepiej i ze jest naprawde OK juz w podstawie. Najwyzej juz nic wiecej u niego nie kupie :cool2:

 

To ten co Ci sprzedał i4 M50 za 300k, a który gdybyś nie anulował, to właśnie byś odebierał i sprzedał za 400k? ;-) Jeśli to ten, to bym mu zaufał :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak to ten sam :D wtedy tez mogłem go posłuchać jak radził mi poczekać na auto ale co tam zamiast doposozanego po kokardy i4m50i za 300k będzie golas ix1 za 200k
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z ciekawości jaką wersję kupiłeś że zmieściło Ci się w limicie?

Tu adam bedzie mial polewke. Totalny golas, a nie przepraszam dodalem alarm :mad2:

Znecac sie nie bede za bardzo bo wiadomo o co chodzi (ccc) ale powiem Ci jedno - po 500 stronach bicia piany tutaj jakie to BMW jest PREMIUM bo masz mozliwosc "personalizacji" a Tesla plebejska - bedziesz mial auto z 17" felgami, szmaciana tapicerka, bez CA, bez ladowania telefonu, bez podgrzewanych siedzen(!) czy wzmacniacza audio. I tak strzelam bedzie wygladalo 80% wszystkich elektrycznych X1 w Polsce ze wzgledu na limit doplat. "Premium" pelna geba z wyposazeniem gorszym od dowolnej Kia czy Hyundai :roll:


Na plus zaliczam czujniki parkowania, w TMYP do tej pory nie dzialaja ^^


PS. 225k PLN za jakby nie patrzec BMW z AWD i <6s do setki to swietna oferta, szkoda tylko ze polityka doplat do EV jest tak bezdennie glupia, za dodatkowe 20-30k PLN to auto byloby naprawde milo juz doposazone w niezbedne rzeczy.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wypraszam sobie. Grzane siedzenia można później dokupic lub jakmktomwoli wziąć je wnabonament :cool2:
Opublikowano

Przy jdg z 50% odliczeniem VAT, limit wartości auta elektrycznego to 248.205,-

Lojalny klient marki zakupi za to iX1 z ledami, 18” koła, kamera, sportowe stołki, alarm, dostęp komfortowy.

Grzanie kierownicy, stołków i asystentów jazdy można dokupić później. Jak na takie auto to tragedii nie ma.

Duży plus za 4x4, konkurencja przy takiej cenie tego nie ma.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

PS. 225k PLN za jakby nie patrzec BMW z AWD i <6s do setki to swietna oferta, szkoda tylko ze polityka doplat do EV jest tak bezdennie glupia, za dodatkowe 20-30k PLN to auto byloby naprawde milo juz doposazone w niezbedne rzeczy.

 

Jeśli nie jest VATowcem, to ma limit 225tys. VATowiec ma 225tys+50%vat limitu. Jeśli w tych 225k zmieściłeś się z SUV o takich parametrach, to oznacza 14% rabatu i cenowo BMW ma niezłą ofertę i Tesla tutaj nie ma podejścia. A wyposażenie dla żony, która traktuje auto jak lodówkę nie będzie tam istotne. Moja żona z ponad 3/4 opcji nie korzysta, chciała tylko kamery 360, resztę brałem pod siebie.


To teraz tylko nie anuluj zamówienia :) Jak się przyzwyczaisz do elektryków to w 2025 weźmiesz Macana EV albo Taycan jako główne i pozamiatasz ten wątek :-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sluchajcie sporo myślałem czy dolozyc i olać dotacje ale prawda jest taka ze to auto jest kupowane bardziej z musu i rozsądku. Chciałbym w końcu zmienić g30 no ale facelift zarówno x5 oraz cayenne które na dziś dzień rozważam opóźniły się o rok, cały czas sa problemy z restrykcjami i jest możliwość ze w tym roku nie odbiore auta a koszty potrzebne na już. Wziąłem wiec dla żony to co było praktycznie na już. Tak jak mówił klakierek kilka rzeczy można później dokupic bo bmw daje taka możliwość, felgi większe tez można kupic i z audio tez pokombinować. Zeby doposażyć auto tak jak chce to jest min 100k więcej (brak dopłaty, hak, naturalne skory, m pack, szyberdach, szybkie ladowanie, adaptacyjne światła, asystenty profesional i jeszcze kilka innych gadgetow) z drugiej strony mam golasa którym żona jeździ 3km do pracy co jej zajmuje 5 minut. Auto jest szybkie dynamiczne ma napęd na 4 łapy a duże balony sa zaleta w mieście bo felgi nie uszkodzi. Brak dobrego audio nie zauważy bo i tak słucha radia przez te całe 5 minut w akompaniamencie dracych gęby dzieciaków.


@nmfun ten macan ev cały czas mam z tylu głowy ale ile można czekać? Nawet wy już się ze mnie śmiejecie, pol rodziny tez ze 2 lata auto kupuje i kupic nie mogę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@nmfun ten macan ev cały czas mam z tylu głowy ale ile można czekać? Nawet wy już się ze mnie śmiejecie, pol rodziny tez ze 2 lata auto kupuje i kupic nie mogę.

 

Nie, no dobrze zrobiłeś. Odbierzesz, wrzucisz fotki i się uwiarygodnisz, bo jeszcze pare zmian i Adam powie ze kupujesz auta jak ten gość od x6/x7 i kół zimowych w bagażniku :)


Obtrzaskasz się z technologia i polubisz trochę. Ciekawy jestem czy będziesz miał ten efekt o którym Adam mówi a który u mnie wystąpił, że na jazdę wokół komina ev bedzie pierwszym wyborem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Będzie musiał być. 30k w 2 lata przy dopłacie będę musiał zrobić. No ja tez mam nadzieje ze tym razem już nic się nie wydarzy. Tym razem sytuacja jest jednak inna bo mam już slot na 6 tydzień roku. Pod koniec stycznia się usztywni a wniosek o leasing już poszedł. Mam nadzieje odpukać tym razem bez perypetii. To jest tez zaleta brania golasa, brak elementów które mogą zostać objęte restrykcja
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koledzy przyszedł Nowy Rok, więc dla Was wszystkich i Waszych rodzin, w tym "drących gęby dzieciaków" wszystkiego najlepszego i co tam sobie wymarzycie Wam życzę :D

Słonik już parę dnie temu widziałem w Twoim opisie info o jakimś slocie na elektryka, ale nic nie pisałem, bo wiadomo, że Słonik sporo fantazjuje :oops: . Teraz widzę, że to nie na żarty, więc gratuluje zakupu nowego auta, zawsze nowe z salonu to fajne uczucie, dla wielu Polaków nigdy nie osiągalne :mad2: Jak bym chciał w tym segmencie auto kupić to tez bym wybrał iX1 :cool2: , ale jak bym miał kupić nowe auto, ale zrezygnować z wyposażenia to bym w to nie wszedł. Oczywiście Słonik nie odnoszę się do Twojego wyboru, bo jasno wyjaśniłeś swoje powody zakupu. Dla mnie wybór auta to jest absolutnie nr 1, a w drugiej kolejności wybór napędu, jak pasuje to elektryczny, a nie odwrotnie, gdzie celem jest zakup elektryka. Taka sytuacja z dzisiaj, jak ktoś zna drogę we Wrocławiu prowadzącą od centrum do Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, to zrozumie. Jest na niej 28 progów zwalniających, jak jadę tam BMW to chory jestem, 20 km/h. Dzisiaj gość jechał Panamerą i też tak kombinował jak je przejechać. No i to co pokazuje Jeep Grand Cheeroke w takiej sytuacji bezcenne..Takze Jeep dalej bez konkurencji elektrycznej :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kriss wiadomo kazdy wybiera auto pod siebie i kazdy ma inne preferencje. Wbrew pozorom ten golas ma już całkiem sporo w standardzie. Ma czujniki cofania, kamerę cofania, asystenta parkowania, elektryczna tylna klapę, nawigację, wszystkie te pierdoly connected z których się nie korzysta, bezprzewodowy Apple car play i android auto, do tego pakiet oświetlenia wnętrza z oświetleniem ambientowym oraz na zewnatrz tez włącznie z dywanem świetlnym po otwarciu drzwi. Standardowe audio podobno tez nie jest takie tragiczne i ma wzmacniacz ale wiadomo harman to to nie jest. Aa innantez regulowane zawieszenie m.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli nie taki golas, poza tym to nie planujesz na co dzień tym jeździć, ani w trasy. Z ciekawości czemu uważasz, że w trasy się nie nadaje, ze względu na napęd, czy się nie mieścicie rodziną/obniża Wam komfort?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Taka sytuacja z dzisiaj, jak ktoś zna drogę we Wrocławiu prowadzącą od centrum do Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, to zrozumie. Jest na niej 28 progów zwalniających, jak jadę tam BMW to chory jestem, 20 km/h. Dzisiaj gość jechał Panamerą i też tak kombinował jak je przejechać. No i to co pokazuje Jeep Grand Cheeroke w takiej sytuacji bezcenne..Takze Jeep dalej bez konkurencji elektrycznej :cool2:

Kriss, rozumiem co piszesz. Ja z kolei elektrycznym ix3 przejadę w krótszym czasie dowolny odcinek miasta i zaparkuje na każdym krawężniku szybciej niż ponad 300koni mocniejszym benzynowym suv :-)


A ta konkurencja dla Twojego jeepa powoli powstaje. Wystarczy ze podniosą limit dopłat i nas zaskoczysz meldując zamówiony nowy elektryczny f150 :-)



Nieźle się rok zaczyna. Mamy 3 stycznia, a Słonik postawił poprzeczkę dokonując spektakularnego elektrycznego coming out roku. No to może chyba przebić już tylko zmiana Krissowego M2 na TM3P albo Sławomira V12 na Plaid :-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
F150 genialny, ten otwierany przedni bagażnik to szach-mat :cool2: . 590 cm długości, bez sensu w Pl. Zamiana M2 na cokolwiek na dzisiaj nie wchodzi w grę, Gdyby drogi były bez dziur i progów zwalniających to bym pewnie jeździł nim na co dzień, ale sam, bo to auto dla kierowcy. Rodzina zdecydowanie woli dużego suva i mam dokładnie odwrotne podejście niż Adam w tym względzie, nie przeszkadza mi wożenie powietrza :D , bo komfort jaki daje na co dzień jest super. BMFan masz 2 suvy to wiesz jak jest. Dla mnie układ idealny, auto sportowe, SUV rodzinny, no i zona ma swojego, co już kompletnie ekonomicznie nieuzasadnione, ale tak nam pasuje i tyle. A co będzie jutro, wszystko się może zmienić :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.