Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Nowe ceny ładowania na Orlenie, DC 100 kW za 2,89 zł/kWh - paliwo jeszcze stare ceny (manipulacja na całego) :duh:

i4, tempomat 120 km/h, 15 stopni C, "pali" w trasie w przeliczeniu na ON (jeszcze 7,7 zł) 8,2 l/100km i w przeliczeniu na PB (jeszcze 6,5 zł) 9,8 l/100km.

Podaję przykład Orlen bo są to w niektórych województwach! właściwie jedyne "szybkie" ładowarki.

Pisałem już kiedyś, że przy 120km/h mój x5m pali ok 10.5l, czyli w zimie trasa nim byłaby tańsza! Chociaż tutaj uczciwie trzeba też powiedzieć o czym Adam wspominał, że jednak elektryka częściowo ładuje się w domu czy miejscu docelowym po zupełnie innych (niższych) stawkach.


Wróciłem niedawno ze swojej nadmorskiej trasy x5m, ale tym razem s7 zamiast a1/a2 i odkładając ekonomię na bok, to jednak totalnie inny komfort podróżowania w trasie spalinowym niż elektrykiem. Na 7ce nie ma szybkich ładowarek, więc jest się skazanym na 120kmh jak kiedyś Ty jechałeś, co powoduje że trasa na maxa monotonna. A w spalinowym można się pobawić trochę nie martwiąc się o ładowanie. Efekt - trasa spalinowym s7 vs a1/a2 elektrykiem to różnica 1-1.5h. To bardzo dużo, szczególnie że większość moich tras kończy się ok 1:00 w nocy, więc każda 1h to duża różnica.


Dla kontrastu obiektywnej recenzji Adama z jazdy i40 vs Tesla, muszę powiedzieć że x5m miażdży Model Y, więc technologia ICE jednak górą :lol: Nic nie trzęsie się, bardzo cicho w środku, rewelacja zawieszenie - bardzo pewne ale i komfortowe, no i nie ma gier w drive, więc mi dzieciaki nie ładują się na przednie siedzenia żeby grać :) A na poważnie to Adam Twój przykład dokładnie potwierdza to moją teorię, że jedyny fundamentalny powód dla którego elektryków nie przybywa (szczególnie w Polsce) jest to że są znacznie droższe w zakupie. Jestem przekonany że gdyby Tesla kosztowała tyle co i30, to Tesla biłaby rekordy sprzedaży i nikogo nie trzeba zachęcać do technologii EV. Mogłaby mieć nawet 200KM i nie miałoby to znaczenia wtedy. Większość ludzi z którymi w Polsce rozmawiam o EV, mówi "nie jest przeciw, ale przyglądam się i pewnie kiedyś kupię", to znaczy w wolnym tłumaczeniu - "nie spina się nijak ekonomicznie, ale jak będą tańsze od spalinowych, to kupię".

 

No ale jak, że Twoja rodzina nie narzeka na to że musi naciskać fizyczne przyciski, nie ma gier w multimediach i autopilota? :8)

a bo to takie burki ze wsi :lol:

I co najwazniejsze caly czas wierny marce :cool2:

To zwykły pragmatyzm, choć nie tylko :cool2: , 12 lat to samo miejsce zakupu, obsługi, serwisu, ci sami ludzie......

 

Mam dokładnie to samo podejście. Mam w okolicy kilka serwisów BMW, znam konkretne osoby i wiem że pomogą w mniej typowych sytuacjach czy problemach. U mnie ten pragmatyzm bardziej przechylił szalę na BMW przy decyzji o wyborze iX3 vs Tesla (poza oczywiście 40tys różnicy które musiałbym do Tesli dopłacić :mrgreen: ). Jednak oba auta dawały fun, a Tesla nawet w kwestii mocy i napędu 4x4 dawała trochę więcej funu. Bardziej właśnie ten pragmatyzm + przyzwyczajenie do obsługi UI, przycisków, różnych akcesoriów typu roleta/siatka w bagażnku itp, niż jakieś ideologiczne fanbojstwo.

 

U mnie podobnie :D elektryczna x1 dla zony ostatnio zamowiona, w trasy tym wynalazkiem juz sie niestety nie oplaca jezdzic :cry2:

ceny orlenu

 

Gratulacje Słonik! Żona będzie zachwycona, bo elektryczny suv wokół komina to idealne połączenie dla kobiety. Dobrze że w końcu BMW dla takich aut daje już 4x4 i trochę więcej (313KM) mocy :cool2: A trasy do 200km z ładowaniem w domu myślę że bardzo szybko polubisz nawet w porównaniu do 530i.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Gratulacje Słonik! Żona będzie zachwycona, bo elektryczny suv wokół komina to idealne połączenie dla kobiety. Dobrze że w końcu BMW dla takich aut daje już 4x4 i trochę więcej (313KM) mocy :cool2: A trasy do 200km z ładowaniem w domu myślę że bardzo szybko polubisz nawet w porównaniu do 530i.

 

Dzieki. G30 tez idzie do odstrzalu zapewne wkrotce (zobaczymy co pokaze cayenne i x5 po FL). x1 wzieta z czystego pragmatyzmu bo pilnie potrzeba kosztow a podobno ma szybko przyjsc. Zamawiajac mialem wlasnie Twoje slowa z tylu glowy, ze przydalo by sie 4x4 i sekunda szybciej jak w ix3. Rozwazalem jeszcze c40 ale sporo dluzsze czekanie wiec skreslilem

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gratulacje Słonik! Żona będzie zachwycona, bo elektryczny suv wokół komina to idealne połączenie dla kobiety. Dobrze że w końcu BMW dla takich aut daje już 4x4 i trochę więcej (313KM) mocy :cool2: A trasy do 200km z ładowaniem w domu myślę że bardzo szybko polubisz nawet w porównaniu do 530i.

 

Dzieki. G30 tez idzie do odstrzalu zapewne wkrotce (zobaczymy co pokaze cayenne i x5 po FL). x1 wzieta z czystego pragmatyzmu bo pilnie potrzeba kosztow a podobno ma szybko przyjsc. Zamawiajac mialem wlasnie Twoje slowa z tylu glowy, ze przydalo by sie 4x4 i sekunda szybciej jak w x3. rozwazalem jeszcze c40 ale sporo dluzsze czekanie wiec skreslilem

 

Obyś tylko się nie rozmyślił i nie wycofał zamówienia ;-) A jak z szacowanym terminem odbioru? Niedawno pytałem sprzedawcy o elektryki, to mówi że iX3, i4 40 i iX 40 w miarę ok się produkują, ale wszystko co powyżej to dramat i na niektóre nie przyjmują zamówień nawet.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
juz raczej sie nie rozmysle bo zaliczka poszla. podobno produkcja 6 tydzien roku (polowa lutego) wiec na poczatku marca moze bedzie :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
juz raczej sie nie rozmysle bo zaliczka poszla. podobno produkcja 6 tydzien roku (polowa lutego) wiec na poczatku marca moze bedzie :D

 

No to będzie kolejny BEV na forum :cool2: Działania Adama w poszerzaniu wiedzy o EV przynoszą widzę owoce :)


A dla porządku zapytam...dlaczego nie Tesla? ;-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zonie tesla sie mowiac delikatnie nie podoba. Poza tym rozmiar x1 jest akurat na miasto, osiagi tez sa juz calkiem przyzwoite.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja jeszcze wroce do oplat ladowania. Ionity zagralo grubo na nosie tesli. Podobno wycofalo sie z abonamentow. Jedynie wlasciciele aut do ktorych ioinity wspolnalezy maja mozliwosc wykupienia abo na ta siec. Jednoczesnie podnoszac ceny ladowania do niemal 4zl/kwh dalo ekslusywnosc wlascicielom tych marek. w abo koszt ladowania 1,5. W moim przypadku ionity maja duuuzo leszpe polozenie niz suc tesli (a1). notabene przy cenach ladowania siegajacych niemal 4zl za 1 kwh moje g30 jezdzi niedaz ze szybciej to jeszcze sporo taniej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja jeszcze wroce do oplat ladowania. Ionity zagralo grubo na nosie tesli. Podobno wycofalo sie z abonamentow. Jedynie wlasciciele aut do ktorych ioinity wspolnalezy maja mozliwosc wykupienia abo na ta siec. Jednoczesnie podnoszac ceny ladowania do niemal 4zl/kwh dalo ekslusywnosc wlascicielom tych marek. w abo koszt ladowania 1,5. W moim przypadku ionity maja duuuzo leszpe polozenie niz suc tesli (a1). notabene przy cenach ladowania siegajacych niemal 4zl za 1 kwh moje g30 jezdzi niedaz ze szybciej to jeszcze sporo taniej.

 

Przez pierwszy rok będziesz miał gratis abonament BMW Charging i Ionity, więc na chwilę obecną ceny masz:

AC: 1.07 (od lutego)

DC: 1.80 (od lutego)

Ionity: 1.40


Dla posiadaczy i7 darmowe ładowanie na ionity przez pierwszy rok gratis! ;-)


Po roku 40zł/mc + opcjonalnie 56zł za ionity, co przy cenach Greenway z abonamentem jest dużo lepszą alternatywą, bo BMW Charging zawiera cały Greenway, ionity i parę innych mniejszych sieci.


Lokalizacje na A1 i A2 Ionity są znakomite, a szybkość ładowania doskonała.


W tym samym czasie Tesla podniosła ceny na Superchargerach do 2.65zł! https://elektrowoz.pl/ladowarki/nowy-cennik-na-superchargerach-skok-o-okolo-50-groszy-w-gore-dobre-wiesci-powstaje-supercharger-lublin/


W komentarzach użytkownicy Tesli piszą że przerzucają się na Orlen ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla kontrastu obiektywnej recenzji Adama z jazdy i40 vs Tesla, muszę powiedzieć że x5m miażdży Model Y, więc technologia ICE jednak górą :lol: Nic nie trzęsie się, bardzo cicho w środku, rewelacja zawieszenie - bardzo pewne ale i komfortowe, no i nie ma gier w drive, więc mi dzieciaki nie ładują się na przednie siedzenia żeby grać :) A na poważnie to Adam Twój przykład dokładnie potwierdza to moją teorię, że jedyny fundamentalny powód dla którego elektryków nie przybywa (szczególnie w Polsce) jest to że są znacznie droższe w zakupie. Jestem przekonany że gdyby Tesla kosztowała tyle co i30, to Tesla biłaby rekordy sprzedaży i nikogo nie trzeba zachęcać do technologii EV. Mogłaby mieć nawet 200KM i nie miałoby to znaczenia wtedy. Większość ludzi z którymi w Polsce rozmawiam o EV, mówi "nie jest przeciw, ale przyglądam się i pewnie kiedyś kupię", to znaczy w wolnym tłumaczeniu - "nie spina się nijak ekonomicznie, ale jak będą tańsze od spalinowych, to kupię".

 

Wszystko sie zgadza.

Mi tylko chodzi o to, ze jednak takich 3 cylindrowych Hyundai jezdzi jednak po ulicach "troche" wiecej niz X5M czy 7-er no i komfort takiego auta (mowie konkretnie o napedzie) przy predkosciach +100km/h jest po prostu fatalny. Zreszta jazda po miescie i machanie galka biegow, rzezenie silnika przy gazowaniu czy wibracje w kabinie w sumie sa tak samo tragiczne co jazda po ekspresowce/autostradzie na tempomacie.

Za x-nascie czy x-dziesiat lat, jak (albo "jezeli" wg niektorych) juz na polskich ulicach bedzie wiekszosc elektrykow, bedzie to wygladalo duzo sensowniej imho tzn kazde auto bedzie mialo prawie bezglosny naped, nie bedzie smrodzic, kazde auto bedzie mialo tez skrzynie automatyczna (zwloka kierowcow na swiatlach jest mocno irytujaca, w EV katapultujesz sie w ulamku sekundy spod swiatel) i inne nowoczesniejsze rozwiazania.


Jezeli rzucacie argumentami X5M czy Slawomirowe GT3 etc etc vs EV - zgadzam sie z grubsza, to sa dlugie dziesiatki lat ewolucji motoryzacji spalinowej ktorych ukoronowaniem sa takie rodzynki.

Ale dajmy firmom sportowym podlubac w elektrykach 10 czy 20 lat i jestem pewny ze bedzie duzo duzo lepiej jeszcze jezeli chodzi o frajde z jazdy EV.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jezeli rzucacie argumentami X5M czy Slawomirowe GT3 etc etc vs EV - zgadzam sie z grubsza, to sa dlugie dziesiatki lat ewolucji motoryzacji spalinowej ktorych ukoronowaniem sa takie rodzynki.

Ale dajmy firmom sportowym podlubac w elektrykach 10 czy 20 lat i jestem pewny ze bedzie duzo duzo lepiej jeszcze jezeli chodzi o frajde z jazdy EV.

 

Żeby nie było, brakuje mi webasto, które ma elektryk, bo będąc w otoczeniu lasów i prawie kompletnej ciszy, jakoś tak słabo włączać silnik żeby się auto nagrzało. Oprócz hałasu, to jednak jest ten smród spalin mimo zastosowania najnowszego EuroX. Ten sam problem w garażu.


Co do aut, to jakiś czas temu rozmawiałem ze znajomym, który po wielu zmianach samochodów i kupowaniu mniej lub bardziej udanych używek, kupił Dacie Duster i powiedział że to jest idealny samochód jak dla niego. I jak tutaj takiego przekonać żeby wydał 4x tyle na auto elektryczne? Póki co to ceny aut EV vs ICE się oddalają, bo jakby EV szybciej drożeje patrząc np na Teslę albo i4/iX3. Także chyba lepiej nie będzie bez jakiegoś przełomu technologicznego. Do tego rozmawiałem z ludźmi z branży ubezpieczeniowej i potwierdzają że koszt napraw BEV i HEV jest wyraźnie wyższy a prawdopodobieństwo całki większe, także to się sukcesywnie będzie odbijało na składkach. A poważniejsze naprawy w EV związane z baterią są rączej związane mocno z całką, a takiego problemy np nie ma w przypadku naprawy baku paliwa w ICE :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moim zdaniem tesla w połowie roku a najpóźniej pod koniec obniży ceny. Kilka krajów w Europie zmniejszało lub eliminowało dopłaty wiec ludzie się spieszyli, ten rok będzie trudny bi zwiekszona sprzedaż w roku ubiegłym odbije się dołkiem, do tego bardzo drogi prąd i kryzys. Fabryka w Berlinie powoli się rozkręca, czas oczekiwanie drastycznie się skurczył, w Chinach tez sprzedaż mocno siadła wiec zaraz samochody mogą zalegać na placu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
juz raczej sie nie rozmysle bo zaliczka poszla. podobno produkcja 6 tydzien roku (polowa lutego) wiec na poczatku marca moze bedzie :D

No to będzie kolejny BEV na forum :cool2: Działania Adama w poszerzaniu wiedzy o EV przynoszą widzę owoce :)

 

slonik - post do Ciebie, tak mnie naszlo na przemyslenia co do Twojego zamowienia elektrycznego X1 (cieszy mnie kazdy elektryk zeby nie bylo, po to w sumie zalozylem ten watek!)


3 lata w tym watku siedzisz, plujesz na EV od samego poczatku jaka to technologia beznadziejna, ze za chwile EV beda bezwartosciowe bo solid state juz tuz tuz za rogiem, ze EV zupelnie nieoplacalne na codzien bo przeciez hybrydy czy benzyny lepsze i tansze w eksploatacji, ze dlugie ladowanie jest dla frajerow bo tankujesz 2 min tylko a ladowanie EV to 2 dni podobno, ze EV sa awaryjne, ze sie pala, ze sie nie da z normalnymi predkosciami jezdzic, ze to, tamto i milion i jeden powodow jakie te elektryki sa ogolnie beznadziejne.


A jak przychodzi co do czego i trzeba kupic auto za 250k PLN to majac dom i fotowoltaike idziesz pokornie po elektryka.


Dla mnie to jest naturalna kolej rzeczy, swiadomy klient widzi co sie dzieje i dokonuje logicznych wyborow - ICE sa wyraznie w odwrocie, ceny benzyny dla Kowalskiego sa wprost wulgarne w porownaniu do statystycznych zarobkow w PL obecnie, naped EV jest o rzad wielkosci doskonalszy od spalinowego. Ale dla Ciebie?


Zdziwiony po prostu jestem bo taka postawa to dla mnie jednak koltunstwo/trolling i tlumaczenia "potrzebowalem kosztow na gwalt" etc sa delikatnie mowiac slabe. Ja zachwalam EV od 3 lat, kupilem od tego czasu juz 4 EV a Ty plujesz, plujesz, wszystkich do EV zniechecasz a na koniec idziesz po iX1, wtf? ^^

.

Opublikowano
juz raczej sie nie rozmysle bo zaliczka poszla. podobno produkcja 6 tydzien roku (polowa lutego) wiec na poczatku marca moze bedzie :D

No to będzie kolejny BEV na forum :cool2: Działania Adama w poszerzaniu wiedzy o EV przynoszą widzę owoce :)

 

slonik - post do Ciebie, tak mnie naszlo na przemyslenia co do Twojego zamowienia elektrycznego X1 (cieszy mnie kazdy elektryk zeby nie bylo, po to w sumie zalozylem ten watek!)


3 lata w tym watku siedzisz, plujesz na EV od samego poczatku jaka to technologia beznadziejna, ze za chwile EV beda bezwartosciowe bo solid state juz tuz tuz za rogiem, ze EV zupelnie nieoplacalne na codzien bo przeciez hybrydy czy benzyny lepsze i tansze w eksploatacji, ze dlugie ladowanie jest dla frajerow bo tankujesz 2 min tylko a ladowanie EV to 2 dni podobno, ze EV sa awaryjne, ze sie pala, ze sie nie da z normalnymi predkosciami jezdzic, ze to, tamto i milion i jeden powodow jakie te elektryki sa ogolnie beznadziejne.


A jak przychodzi co do czego i trzeba kupic auto za 250k PLN to majac dom i fotowoltaike idziesz pokornie po elektryka.


Dla mnie to jest naturalna kolej rzeczy, swiadomy klient widzi co sie dzieje i dokonuje logicznych wyborow - ICE sa wyraznie w odwrocie, ceny benzyny dla Kowalskiego sa wprost wulgarne w porownaniu do statystycznych zarobkow w PL obecnie, naped EV jest o rzad wielkosci doskonalszy od spalinowego. Ale dla Ciebie?


Zdziwiony po prostu jestem bo taka postawa to dla mnie jednak koltunstwo/trolling i tlumaczenia "potrzebowalem kosztow na gwalt" etc sa delikatnie mowiac slabe. Ja zachwalam EV od 3 lat, kupilem od tego czasu juz 4 EV a Ty plujesz, plujesz, wszystkich do EV zniechecasz a na koniec idziesz po iX1, wtf? ^^

 

Ja to miałem wczoraj napisać, że piekło chyba zamarzło jak zobaczyłem że słonik elektryka zamówił po tym co tu wypisywał :shock:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adamie widzisz co chcesz zobaczyc a tymczasem w PL od zeszlego roku skladka zdrowotna to 5% (zamiast stalej oplaty) co przy liniowce daje 24% podatku. Dolicz do tego wyzszy limit odliczen 225k BEV vs 150k ICE. Porozgladalem sie po rynku i za 150k to sie kupi na dzis dzien w premium jakas slaba przednionapedowke i to jeszcze o zgrozo czasami w manualu, to juz wole pare zlotych dolozyc z czego i tak 1/4 odzyskam, bonus mam najmocniejsze auto w ofercie. Jako alternatywe rozpatrywalem RS Q3, ale jednak ix1 wyjdzie znaczaco taniej (od rsa bym odliczyl tylko 50% przez limit). Poza tym recenzje mowia ze ten rs wcale taki szybki nie jest. Dodatkowo w zeszlym roku moze troche bezmyslnie zalozyclem 10kwp instalacji a zuzywam mniej niz polowe co tez jest nie bez znaczenia (zlodziejom nie chce oddawac pradu za darmo). Moze nieco ci umknelo ale zamiast taycana ktorego rozwazalem pojawi sie u mnie maly miejski suv ( przynajmniej teoretycznie maly) z niezbyt duza bateria. Dlaczego? otoz nadal uwazam, ze w trasy jest to auto beznadziejne (a przejechalem juz kilka tras roznymi elektrykami) i do tego DROZSZE w uzytkowaniu na trase na dzis dzien. Piszesz o absurdalnie drogim paliwie? Przy predkosci 120-130km/h moja g30 pali okolo 7 litrow/100 * 7 zlotych(jest taniej ale zaokroglam w gore)=49zlotych/100km. W tym samym czasie elektryki wciagna 20-25kwh/100km * niemal 3zl/kwh to daje srednio 70zl/100km. ICE wychodzi taniej i wygodniej. To ze baterie moga sie okazac awaryjne/spadek wartosci moze byc ogromny itd... nadal tak uwazam, nie zmienam zdania w tym temacie. To jest nowa technologia, jajko niespodzianka i trzeba miec dystans. Niemniej jednak jak zaplacone 1/4 wraca do ciebie w formie bonusow podatkowych to sie troche inaczej patrzy na temat. Krotka pilka. Dzis kupuje nowe, odlicze 1/4 za 3-4 lata sprzedam za 50-60% wartosci i strata jest stosunkowo niewielka. Tylko tyle i az tyle.
Opublikowano

EV z dopłatą, po odliczeniach i na domowym prądzie to po prostu "tani" pojazd na tle innych, dostępnych teraz opcji, a właściwie to ich braku.

Kto chce, powinien z tego korzystać teraz, bo za 3-5 lat to nie wiadomo co będzie (w Polsce).

Taka ciekawostka, za i3S do dziś nie otrzymałem dopłaty, a bodaj termin 30 dni roboczych ich obowiązuje - żałosne, bananowe państwo.

Wszystko wskazuje na to, że tak 8-10 m-cy od daty zakupu powinna być na moim koncie :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@klakierek dokladnie tak jest i tak traktuje zakup ix1. Tani dupowoz dla zony do jazdy po miescie na ktory zrzuca sie podatnicy. Nie ma co tu zadnej ideoologii dorabiac.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym to krótko podsumował tak. Są tylko 3 powody, które w Polsce (i pewnie nie tylko) powstrzymują masowy rozwój elektromobilności:


1. ekonomia

2. ekonomia

3. ekonomia


Norwegia i Polska są w tej kwestii 2 skrajnymi przykładami potwierdzającymi tą tezę. I nikt mi nie wmówi że brak tunelu środkowego z tyłu czy inne "cechy" którejkolwiek technologii spowodują że ludzie się rzucą do zakupu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@BMFun przy rozpatrywaniu auta dla zony tunel srodkowy czy tez frunk obchodzil mnie tyle co zeszloroczny snieg. Kobiety w aucie najbardziej patrza na wyglad, wyglad no i jeszcze ...kolor :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@BMFun przy rozpatrywaniu auta dla zony tunel srodkowy czy tez frunk obchodzil mnie tyle co zeszloroczny snieg. Kobiety w aucie najbardziej patrza na wyglad, wyglad no i jeszcze ...kolor :D

 

Ja wręcz oceniam że brak tunelu dla mnie to w 99% przypadków wada :) Nieraz wożę drobne zakupy i dzięki tunelowi nic się nie przewraca i nie lata :)

Opublikowano

Ja wręcz oceniam że brak tunelu dla mnie to w 99% przypadków wada :) Nieraz wożę drobne zakupy i dzięki tunelowi nic się nie przewraca i nie lata :)

Już dawno o tym pisałem i zostałem wyśmiany.

Tak samo frunk jest dla znacznej grupy użytkowników zbyteczny, jazda z kablami to jakieś nieporozumienie i powinno być zakazane przez EU.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Niemniej jednak jak zaplacone 1/4 wraca do ciebie w formie bonusow podatkowych to sie troche inaczej patrzy na temat. Krotka pilka. Dzis kupuje nowe, odlicze 1/4 za 3-4 lata sprzedam za 50-60% wartosci i strata jest stosunkowo niewielka. Tylko tyle i az tyle.
EV z dopłatą, po odliczeniach i na domowym prądzie to po prostu "tani" pojazd na tle innych, dostępnych teraz opcji, a właściwie to ich braku.
Ja bym to krótko podsumował tak. Są tylko 3 powody, które w Polsce (i pewnie nie tylko) powstrzymują masowy rozwój elektromobilności:

1. ekonomia 2. ekonomia 3. ekonomia

Norwegia i Polska są w tej kwestii 2 skrajnymi przykładami potwierdzającymi tą tezę.

 

Z tego co piszecie, sytuacja w Norwegii jak i w Polsce nie jest az tak rozna jezeli chodzi o finalne ulgi (za to podobna juz jezeli chodzi o cene paliwa ^^) - wystarczy 10-20% roznicy na korzysc EV (marchewka) w porownaniu do ICE i nagle okazuje sie, ze te elektryki nie sa jednak takie zle i nie ma problemu z przesiadka na nowa technologie, nie ma problemu z dlugim ladowaniem nagle, z krotkim zasiegiem, nie ma problemu z utrata wartosci, z pozarami, z brakiem brum-brum i wszystkimi innymi klepanymi tu od 500 stron wydumanymi problemami ^^


Dziwie sie tylko, ze nagle MHEVy/PHEVy nie sa juz atrakcyjne - tyle tu sie naczytal czlowiek w tym watku jakie Corolle hybrydowe czy inne RAV4 sa bezkonkurencyjne, ile to BMW super hybryd wypuscilo (slonik, tak slodziles pluginom BMW w innych watkach?) a tu nagle jednak bam, elektryk, bo 10 czy 20k PLN ekstra pomimo tych wszystkich wad napedu elektrycznego potrafi przekonac do zakupu ^^


Tylko po co bylo tyle pluc na EV, na Norwegow ze sa kuszeni brakiem VATu czy darmowym parkowaniem etc etc.


Co do Tesli jeszcze

https://electrek.co/2023/01/02/tesla-record-vehicles-delivered-q4-2022/


Niecale 3 lata temu - wydmuszka, startup, dotacje, kola i dachy odpadaja, psychofanboje etc etc

A tymczasem w 2022r firma sprzedala 1,3M aut i jest na dobrej drodze by w tym roku sprzedac ich 1,7-1,8M czyli mniej wiecej wolumen BMW. Przy najtanszym modelu za 250k PLN i wciaz braku oferty w segmencie kompaktow.

Gdzie bedziemy za kolejne 3 lata?

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesli już mówimy o liczbach to juenjest to 10k czy 20k ekstra a około 40k ekstra. To jest worek pieniędzy a mówimy o drugim aucie na miasto w dosyć małym budżecie. Jesli będziemy rozpatrywali auta droższe ponad 400k to różnica nie jest już taka wielka bo odpada 27k dopłaty plus odliczenie proporcjonalne. Wady i zalety żadnego z nich nie znikną i trzeba użyć proper tool for proper job. Nie mieszaj auta dla żony na dojazdy do pracy 3km w jedna stronę z autem rodzinnym latającym co drugi weekend 500-600km a na codzień kurczącym się w garażu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesli już mówimy o liczbach to juenjest to 10k czy 20k ekstra a około 40k ekstra.

Te 40k zawiera juz ulge podatkowa dla ICE czy jest ona magicznie pomijana w odliczeniach coby uwypuklic teze?

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.