Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Droższy prąd? Auto elektryczne naładujemy najtaniej w historii.


https://wysokienapiecie.pl/78191-drozszy-prad-auto-elektryczne-naladujemy-najtaniej-w-historii/

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Rotfl 6 cylindrowy silnik palący 9 litrow przy spokojnej jeździe pokonał „najszybszy” produkcyjny samochód świata :cry2: :cry2: @romi09 jak długo ta promocja na GreenWay? Całe 1.5 miesiąca w martwym sezonie kiedy malo kto jezdzi i na ładowarkach hula wiatr?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 


Dobry art :cool2: niezły zarobek jak na "bańkę i wydmuszkę".

nagłówek po Polsku mógłby brzmieć "jak zarobić ale się nie narobić" :D


btw - skoro model 3 oraz Y stanowią 90% sprzedaży oraz zysków, model S i X to margines; tesla pewnie główkuje nad liftingiem / poszerzeniem oferty, żeby nie nastąpiło "zmęczenie materiału" tzn znudzenie się modelu, jego powszechność (w wybranych rejonach / segmentach), brak świeżości.

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

no i co teraz? Adam się chyba obraził i nic się nie dowiemy jak Tesla śmiga, Adam gratuluję !

widzę, że w podpisie tylko wersje performance, słusznie, nie ma to tamto :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze można wiele zarzucić "naszej" marce BMW w pewnych kwestiach designu czy jakości poszczególnych modeli,ale ogólnie rzecz biorąc jak patrzę na tesle ... To są mega mdłe i tandetne te samochody. Technologia ma na pewno swoje plusy,ale jak dzisiaj na parkingu obok stała Tesla S i tak na nią popatrzyłem i na swoje 640i które dla wielu jest brzydkie no to... Nie ma co porównywać.


I coś czuję,że im więcej będzie tych elektryków przybywać to nie widzę szans by Tesla była liderem rynku. Chyba,że w końcu coś zrobią z designem i jakością samochodów bo samymi cyferkami na papierze nie przebija konkurencji. Zresztą niech każdy sobie odpowie na to co by kupił mając duży budżet... Taycana,eqs czy tandete od Muska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A mi się akurat Model S podoba :-) A TMY też jest ok, ma dużo fajniejsze proporcje od model 3 jak dla mnie i bym nawet mógł jeździć nią, gdyby nie wyższy pułap cenowy niż BMW ix3 :)


Adam, gratulacje! I daj znać jak się jeździ wersja performance vs LR, bo nigdy nie udało się jej przetestować. Jakby Tesla zrobiła jakieś rabaty, to może bym rozważył ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pojawiła się konkurencja :mad2:


https://elektrowoz.pl/auta/nowe-volvo-ex90-cena-479-900-zlotych-7-miejsc-111-kwh-baterii-380-kw-517-km-w-najmocniejszej-wersji/


https://elektrowoz.pl/auta/nowe-audi-q8-e-tron-55-z-bateria-o-pojemnosci-114-106-kwh-zastepuje-audi-e-tron-quattro-jest-tez-sq8-e-tron/


Audi SQ8 e-tron - 296 i 308 kilometrów przy jeździe autostradowej z szybkością 120 km/h


Czy to jest ośmieszanie motoryzacji czy robienie z ludzi idiotów? A może to już zniewolenie? Kto z własnej woli, za swoje pieniądze ( nie te rosnące na drzewie) kupi takie auto, które kosztuje pół banki i najkrócej mówiąc nie jedzie. Bo jak pojedzie to nigdzie nie dojedzie, co najwyżej do ładowarki... Jazda autostradowa takimi autami 120 km/h, smutne. :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Filip masz racje. W nowych s nie na kierownicy bo już potrafią jezdzic same :D tak wogole elon w tym roku pretenduje do loosera roku. Jego majątek skurczył się o 50 procent, przebił juz nawet Marcka Zuckerberga :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy


Audi SQ8 e-tron - 296 i 308 kilometrów przy jeździe autostradowej z szybkością 120 km/h:

 

Dobrze że nie podali zasięgu zimą przy 140km/h.

Spoko można szybko doładować na ładowarce za 2,5zl/kWh :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A w przypadku małej stłuczki obawa o uszkodzenie baterii która może wyjść wiele tygodni po naprawie https://elektrowoz.pl/porady/koszt-wymiany-baterii-tesli-model-3-lr-to-109-92808-zl-duzo-bardzo-duzo/ jak takich przypadków będzie więcej to koszt ubezpieczenia dla aut elektrycznych poszybuje ostro w gore
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://www.electrifying.com/blog/article/bmw-confirms-new-battery-tech-for-next-gen-models-with-30-range-improvement


BMW przyspiesza plany elektryfikacji, potwierdzając, że w następnej generacji samochodów elektrycznych wprowadzi nowy projekt ogniw akumulatorowych. Niemiecka marka ma wprowadzić na rynek samochody w oparciu o ramy, które nazywa „Neue Klasse” (Nowa Klasa).


Nowo opracowana szósta generacja ogniw litowo-jonowych charakteryzuje się wzrostem gęstości energii o ponad 20 procent, lepszą prędkością ładowania nawet o 30 procent i poprawą zasięgu nawet o 30 procent.


Oczekuje się również, że nowe okrągłe ogniwa będą tańsze w produkcji dzięki dążeniu do skrócenia łańcucha dostaw opakowań. BMW przyznało już wielomiliardowe kontrakty produkcyjne na nowe ogniwa i planuje wprowadzić je w 2025 r. Opierając się na obecnych założeniach rynkowych, BMW szacuje, że koszty można obniżyć nawet o 50 procent w porównaniu z obecnymi ogniwami piątej generacji .


Marka twierdzi również, że nowy proces produkcyjny zmniejszy emisję CO2 nawet o 60%. Nowe ogniwa zostaną zbudowane w sześciu nowych lokalizacjach, dwóch w Chinach, dwóch w Europie i dwóch w Ameryce. Każda elektrownia będzie miała roczną zdolność produkcyjną do 20 GWh. Komentując nowe obiekty, Joachim Post , członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za zakupy i sieć dostawców. „Osiągnęliśmy również porozumienie z naszymi partnerami, że będą wykorzystywać procent materiałów wtórnych do surowców litu, kobaltu i niklu, a także wykorzystywać zieloną energię do produkcji, aby zapewnić produkcję o obniżonej emisji CO 2 ”.


„Nowa klasa” wprowadza nowe podejście do budowy samochodów. Tam, gdzie obecne modele, takie jak i4 i iX3, są samochodami z silnikami spalinowymi, które mogą pomieścić elektryczne układy napędowe, modele nowej klasy będą oparte na platformie elektrycznej, która może również pomieścić silniki spalinowe. Zmiana akcentów pozwoli BMW zmaksymalizować przestrzeń w kabinie i umożliwić instalację większych pakietów.


Oczekuje się, że pierwsze modele nowej klasy będą następcą obecnej serii 3 (skierowanej na Teslę Model 3) i kompaktowym SUV-em, który zostanie zestawiony z Teslą Model Y. Oba mają zostać wprowadzone na rynek w 2025 roku.


aaaa, jeszcze odnośnie tego nowego Volvo, nie wiem czy to istotne, ale wazy 2.8 Tony :mad2: :mad2: :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To 2025 szykuje się ciekawie jeśli chodzi o zwiększenie fajnych opcji BEV. Na dziś nie ma za dużo ciekawych jak dla mnie. W 2025 pojawi się też Macan ev, który może być fajnym kompromisem użyteczności, właściwości jezdnych i zasięgu. O ten ostatni parametr najbardziej się obawiam, ale może wcisną baterie z Taycan lub lepiej coś 100+.


Przyglądałem się kilka razy Volvo, ale zupełnie nie leży mi ta marka. W wakacje miałem na tydzień Volvo xc90 i bardzo się w nim męczyłem. Odżyłem dopiero jak pojeździłem 4 cabrio i Tesla Y :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.