Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

slonik, mowilem Ci tyle razy, chcesz porzadne auto elektryczne - kup Tesle, nie bedziesz mial takich problemow :norty:

Cala Twoja opowiesc to mech i paprocie :cool2:

 

mam okolo 40% baterii naladowanej. Wsiadam znowu w auto, robie pare kilometrow i znowu poziom naladowania spada do okolo 20%.

Jezeli rozladowujesz 20% baterii przejezdzajac "pare kilometrow" to znaczy, ze masz popsute auto, moze gdzies jest w baterii nieszczelnosc i elektrony ulatuja? :think:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A moze po prostu korzystam z osiagow auta? Wejdź sobie na forum ix3 tam nawet zalinkowalem artykuł z uk o mocach ładowania. Tesla to badziew. Tak samo szybciej się ich auta ładują jak same potrafią jezdzic :D
Opublikowano
Na dlugo przed 2035r pies z kulawa noga nie bedzie myslal juz o zakupie kolejnego auta spalinowego, mowie oczywiscie o Europie. Za 4-5 lat bedziesz mogl tu na forum policzyc na palcach jednej reki ludzi, ktorzy beda zainteresowani zakupem kolejnego 330i czy 530i, zamiast elektrycznej Neue Klasse.

 

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

A Tesla dalej będzie klepać to samo, czy coś zmieni za te 4-5 lat?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Pierdzenie z głośników dostanie nowe brzmienie w ramach software update :D

Ja myślę, że pójdą na bogato i będą jakieś wypasione gry, żeby ładowanie było przyjemnością.

Oczywiście dostęp za abonamentem, skoro na serwisie nie zarabiają.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Wszystkie miejsca w których próbowałem ładować "z gniazdka" to są efektywnie 2kW, bo dla bezpieczeństwa większości instalacji lepiej stosować 10A i np BMW dostarcza z autem ładowarkę przenośną która z jednofazowego gniazdka daje 10A i nigdzie nie udało mi się zmusić jej na więcej.

Teslowa ladowarka UMC obsluguje 13A :roll:

I z kronikarskiego obowiazku musze powiedziec, ze w obydwu elektrykach nie uzylem tej ladowarki ani razu - standardem w trasie jest DC badz AC 11kW (type 2) a w domu wallbox. Tesla z tego co czytalem przestala je w ogole dolaczac obecnie do nowych aut bo praktycznie nikt z tego nie korzystal i tak :roll:

Gratuluję podejścia - nie używałem to się wypowiem :D To tak jak wypowiadasz się o M2, M3 i innych Ferrari. Nie jeździłeś, to się wypowiesz - Tesla jest autem "sportowym" i jest lepsza :duh:


Ja też rzadko używam i głównie na mieści AC 11kW lub DC, ale jak sam sugerowałeś, niektórzy mają tylko gniazdko z już położoną instalacją i nie zawsze mogą sobie pozwolić na jej wymianę. I oni muszą się liczyć że najczęściej będą ładować z mocą 2kW.

 

ładowanie trwa:

- 0-100% - 37h, czyli 1,5 doby

- 10%-80% - 26h, czyli lekko ponad 1 dobę

Ladowales sie kiedys od 0%, w sensie w praktyce?

Czy tak bardziej realnie jest to jednak 10, 20 czy tez 30%?

 

Niestety jest to za wolno, bo już kilka razy wybierając się na kilkudniowy wyjazd (dom nad morzem/jeziorem itp), ani razu nie udało mi się naładować do 100% przed wyjazdem, ponieważ lokalnie autem trochę jeździłem i nie byłem w stanie go wystarczająco szybko doładować.

Zgoda, tyle, ze w praktyce, czy sie naladujesz do 80% czy 90% to wiekszego znaczenia nie ma. 100% to nie jest jakis mus przeciez? Te 200-300 km ktore odzyskasz starczy spokojnie zeby wracac i gdzies tam po drodze sie doladowac najwyzej.

W praktyce od 10-20% w takich warunkach, ale wyjeżdżałem nieraz z 70-80%, co mnie kosztowało większej gimnastyki na ładowarce i planowaniu.


 

Ładowanie >10A jest bardziej ryzykowne ładując w nieznanym miejscu z nieznanej instalacji elektrycznej (nagrzewanie kabla w ścianie, strzelanie korków jak ktoś włączy jakieś dodatkowe urządzenie itp), więc stąd pewnie wynikają te ograniczenia. Nie muszę tłumaczyć jaki entuzjazm wzbudziłaby nowoczesna technologia, gdy w wieczorem w czasie ładowania nagle strzelałyby korki i gasło światło. A przeciętny człowiek nie będzie analizował planów instalacji elektrycznej w każde miejsce gdzie pojedzie. Wystarczy że musi brudzić sobie ręce uświnionym zazwyczaj kablem leżącym byle gdzie w czasie ładowania.

Stosowanie kabli o przekroju 2,5mm2 na gniazda elektryczne jest od dwna powszechne, wytrzymuja dlugotrwale +20A.

Kabel o przekroju 1,5mm2 to nadal obciazalnosc pradowa dlugotrwala 16A (dla kabli pod tynkiem!)

Ladowanie z natezeniem pradu 13A jest absolutnie bezpieczne, zaden kabel sie nie bedzie nagrzewal ( :roll: ), nie siejmy polprawd i opowiesci z mchu i paproci :cool2:

image322.jpg

Sorry, ale to co wypisujesz, to nie jest śmieszne, ale niebezpieczne, bo Ty wprowadzasz czytelnika w błąd. Czytałem na ten temat trochę internety (nie jestem elektrykiem) i w większości piszą że co prawda do 16A "Czasami może być i 1,5 mm², ale to zależy od sposobu prowadzenia i układania przewodów", a także ich długości, czy są w ścianie itp. Jak wynajmuję dom nad morzem, to nie proszę o schemat instalacji i nie przyjeżdżam z elektrykiem który robi mi inspekcje i potwierdza czy 16A jest bezpieczne czy 13A czy 10A. Pewnie dlatego ładowarki mają ograniczenie dla bezpieczeństwa do 10A i to jest REALNA moce ładowania z gniazdka, skoro większość się taką ładowarką posługuje. Tesla może nie przejmuje się tym, bo jak coś się sfajczy, to będzie wina instalacji a nie samochodu, za to w katalogach lepiej będzie wyglądać i będzie miał większą "przewagę" nad konkurencją.


Temat wtyczek i przejściówek nie jest tak prosty jakby się wydawało, bo inaczej nie powstawałyby takie artykuły jak poniżej, A dla porównania nowoczesnej technologii z technologią średniowieczną - zobacz ile masz "typów" końcówek dystrybutora? Ja znam 3: PB, ON i ON TIR. No dobra jeszcze jakby się uprzeć to dla pasjonatów LPG z kilkoma przejściówkami, ale tego nie liczę.


https://bezszelestni.pl/rodzaje-gniazdek-elektrycznych-jak-naladowac-elektryka-w-domu-wychowanieelektromobilne-lekcja-2/


Szkoda, że nie masz dystansu do siebie i wszystko przyjmujesz jako atak i za wszelką cenę musisz dyskredytować zamiast czasem przyznać rację. Ten wątek byłby wtedy ciekawszy, bardziej merytoryczny, a dyskusja odbywała się z mniejszą ilością negatywnych emocji. To nie jest polityka, w której ludzie nie chcą się wizerunkowo przyznać do błędów. To forum gdzie wymieniamy się informacjami, czasem się mylimy, czasem kogoś nakierujemy. A Ty za wszelką cenę kreujesz się na nieomylnego i we wszystkim musisz udawać że Twoje na wierzchu. Myślę że trochę zrażasz niepotrzebnie tym innych.

 

Fajnie manipulujesz liczbami w prostych kwestiach, bo jak mówisz że o sprzedaży na świecie BEV, to zaznaczasz że Tesla 3/Y przoduje, a 85% jej produkcji ma 77kWh baterii netto, a jak chcesz Słonikowi udowodnić nieprawdę, to bierzesz liczbę która bardziej pasuje do Twojej tezy :) A dlaczego nie wziąłeś np baterii Skody 77kWh, iX 105kWh, Tesli Model S/X ponad 100kWh, czy ID4 77kWh albo Tron 86kWh? Przecież oprócz iX i Model S/X, reszta to jedne z popularniejszych modeli.

Aut z mniejszymi bateriami sprzedaje sie wiecej na swiecie, nie ma w tym zadnej manipulacji.

Jezeli wezmiesz baterie 77kWh, to zamiast 16h bedziesz mial 22h, czy to jest "2,5 dnia"?

Jezeli wezmiesz baterie 105kWh, to zamiast 16h bedziesz mial 30h, czy to jest "2,5 dnia"?


Bo jezeli zadna z tych baterii nie laduje sie "2,5 dnia" to znaczy, ze to co mowi slonik jest falszem/nieprawda, zgadzamy sie co do pryncypiow czy bedziesz dalej relatywizowal..?

Atakujesz mnie, a ja wprost napisałem że realia ładowania nonstop są pośrodku tego co napisał Słonik i Ty. Dla Ciebie ważniejsze jest żeby udowodnić Słonikowi że nie ma racji, a potem jeszcze mi. Zamiast zrozumieć Słonika punkt widzenia. Jak wyjaśnił jakie założenia przyjął, to faktycznie w praktyce muszę przyznać że ktoś może ładować się te 2,5 dnia jeśli regularnie korzysta z auta. Jaśniej by było gdyby napisał to od razu, ale wtedy pewnie przyczepiłbyś się do czegoś innego. Ja jako że używałem, to potwierdzam że jeśli dojeżdżasz prawie pustą baterią do domu (10-20%), to przy założeniu że się trochę kręcisz, to naładowanie do pełna czy nawet 80% w praktyce zająć może te 2,5 czy nawet skrajnie 3 dni. Dlatego dla komfortu trzeba mieć min gniazdko siłowe, a najlepiej wallbox 11kW i wtedy powinien być już komfort ładowania.


Przy okazji pamiętaj też że jak mówisz o 50% populacji mieszkających w domach, to mnóstwo (większość) z nich ma przyłącze 14kW, co oznacza że jak ładujesz auto 11kW, włączysz czajnik elektryczny i pralkę, to światła gasną :)


Przykładowe wypowiedzi z fora internetowego o budowaniu domów:

"W większości wypadków do domu jednorodzinnego zaleca się 11kW, ja mam u siebie w tej chwili 8 kW i wszystko działa bez problemu: LCD, dwa kompy, lodówka, kocioł, alarm, czajnik 2kW, oświetlenie i inne standardowe pierdoły"

"Standardowe wymgania to teraz 16,5 kW przynajmniej tak mi powiedziano w energetyce. To w zupełności wystarczy. 25 kW to chyba że w garażu jakaś mała działalność. (spawarkii kompresory,chulające elektronarządznia nontoper) U mnie w starym domu do rozbiórki jest 5,5 kW i da sie żyć"


Dużo się mówi o problemach z sieciami przesyłowymi w Polsce i to był jeden z problemów FW i "sprzedawaniu" prądu do sieci. Nie jestem takim entuzjastą, że te 50% gospodarstw może sobie ot taki zwiększyć mocy przyłącza z 5-14kW do 20-25kW.

 

Chyba przetestuję wkrótce ponownie podróż nad morze elektrykiem 500km x 2, żeby spróbować pobić zeszłoroczny rekord czasu przejazdu z rodziną (+1h względem ICE) i przetestować nowe szybkie ładowarki ;-) Co ciekawe na A1/A2 jest duża poprawa patrząc po mapie ładowarek (sporo takich 100kW+), tak na S7 jest nadal dramat. Spróbuję przejechać trasę z prędkością 140kmh. Powoli zaczynam się zastanawiać czy ze mną jest coś nie tak czy jestem pod tak silnym wpływem Adama na forum :-)

Z pewnoscia nie mam z tym nic wspolnego, jest pelno statystyk mowiacych, ze po zakupie auta elektrycznego pokonuje sie nim wieksze odleglosci niz autem spalinowym.

Jezdzi sie wiecej. (wbrew powszechnie panujacym tu stereotypom na forum)

Nie zrozumiałeś mnie :) tak jak nie zrozumiałeś Krissa myśląc że go nie stać na elektryka na którego chciałby zamienić swojego starego V8 i pewnie paru innych osób na forum. U mnie ICE vs BEV, to 16tys km vs 6tys km w tym samym czasie :) Nie odstawiłem ICE, tylko w pewnych sytuacjach wolę jeździć BEV, tak jak Sławomir w pewnych sytuacją jedzie klasą V zamiast M760i. Poza tym czy Skoda jest lepsza od Ferrari skoro Skody robią większe przebiegi? :lol:


Te statystyki o których mówisz wynikają z tego że ktoś już Ci tutaj napisał - jeśli ktoś wydaje dużo więcej pieniędzy na BEV niż ICE, to musiał to przemyśleć tak dalece, że świadomie podjął tą decyzję i dlatego korzysta więcej z BEV bo tym się kierował przy zakupie. Nawet na logikę jak już ktoś przepłacił za elektryka, to z niego więcej korzysta, bo sama eksploatacja jest od 2-3x (na trasie) do 7-8x (w mieście) tańsza :) Czyli wyciągasz bardzo ogólne globalne wnioski na podstawie bardzo wyselekcjonowanej świadomej grupy osób. Jakbyś przeprowadził badania ile osób przy zakupie przymierzało się do elektryka, ale wybrało finalnie ICE, to mógłbyś dopiero powiedzieć że wyciągasz poprawne wnioski.


Jak sam wielokrotnie mówisz - "ludzie głosują portfelem". Powinno Cię zatem zastanawiać dlaczego im mniejsze dopłaty tym mniejsza sprzedaż elektryków na świecie. Ty upatrujesz problem w "spisku mediów" i artykułach które zniechęcają do elektryków, ale to nieprawda. Nawet przy takim hejcie na szczepionki, kilkadziesiąt % ludzi zaszczepiło się przeciwko covid. Dlaczego z tak negatywną prasą to się udało, a nie udaje się w Polsce sprzedawać kilkadziesiąt % nowych elektryków rocznie? 5G też hejtowali, ale lepsza technologia wchodzi i wypiera starszą. Tylko jakoś "lepsza" technologia BEV nie może wyprzeć swoją "lepszością" tego spalinowego średniowiecza. Ja uważam i tego się trzymam, że BEV jest lepsze w pewnych zastosowaniach, ale nie mam póki co przekonania że jako całość jest lepszy od ICE. Zapewne pominiesz w odpowiedzi ten niewygodny wątek i się do niego nie odniesiesz jak to masz w zwyczaju w takich przypadkach :)

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czasem warto przyjąć, że ktoś może mieć inny punkt widzenia, a nie zakładać, że ja wiem najlepiej. Przecież jakby elektryk był dla mnie lepszy to bym sobie kupił, a nie kupował trzeciego auta, które pali 20 l...Nie trzeba się z tym zgadzać, nie trzeba nawet rozumieć, ale warto założyć, że może ktoś ma inne potrzeby.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Może w Norwegii elektryki się sprawdzają:

Wolna jazda, dofinansowania, infrastruktura umożliwiają montaz stacji ładowania.


W Polsce nie ma szans.

https://e.autokult.pl/najwiekszy-problem-polskiej-elektromobilnosci-o-ktorym-sie-nie-mowi-to-nie-akumulatory-ani-ladowarki,6819360946296961a


Rozmawiałem z osobami odpowiedzialnymi za sieci energetyczne, itp.

Stacje transformatorowe nie udźwigną obciażenia.

W mniejszych miejscowościach w Polsce pln/zach są jeszcze poniemieckie budynki stacji, w których są wiekowe elementy, a nowe się nie mieszczą.

Kable które są pod ziemia na większości osiedli się usmażą, znajomy podawał mi przekroje, współczynniki równoczesności itp.

W pasie nadmorskim linie przesyłowe prawie się smażą w sezonie pod napływem turystów/klimatyzacji/pieców do pizzy.

Wyobrażacie sobie weekendowe ładowanie w Mielnie/Kolobrzegu/Darlowie/Swinoujsciu kilkunastu tysięcy elektryków naraz w każdej z tych miejscowosci


Firmy od wiatraków nad morzem mają problem z dostaniem uzgodnien na budowę nowych wiatraków.

Brak Odległości oraz brak lokalnego zużycia energii, dlatego chcą od nich budowy magazynów energii, czyli dodatkowe koszty oraz brak miejsca na ich budowę. Maksymalna odległość od GPZ to 1,5km.

No i standardowo wieje w zasadzie wiosna lub jesienią.


Co do fotowoltaiki, obiecali ludziom, że będzie prad za darmo. Jedzie gościu z energetyki i sprawdza, napięcia na wsi, dużo paneli na każdej stodole, napięcie w gniazdkach 270V, bo instalatorzy rzeźbią przy instalacji.

Miałem też przypadki wymiany silnikow/sterowników w urządzeniach które nigdy się nie psuły, a tu po 2-3 latach elektronika martwa, piloty nie działają. Na dachu obowiązkowo fotowoltaika. Przypadkowa zbieżność......hm...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jeszcze nawiązując do "przewagi" BEV nad ICE od strony ceny i udowadnianie na przykładzie NO że nikt nie kupi M3 które jest 2x droższe od Tesli żeby mieć podobne osiągi. Tyle że patrząc na polski cennik w którym M3 zaczyna się od 432tys, to po odjęciu akcyzy 18,6% jego cena byłaby 364tys, to w porównaniu do Modelu performance za 306tys jest tanio biorąc pod uwagę jak duuuuużo więcej daje M3, ale będąc autem które jest nie dla każdego.


Jak porównamy osiągami TM3 LR z M340i, to tutaj po odjęciu akcyzy mamy M340i za 254tys vs 285tys za Teslę. A M340i jest duuużo ładniejsze, daje duuużo większy komfort, jakość wykończenia, ciszę itp. o zasięgu i czasie ładowania nie wspominając ;-) To ja pytam - gdzie tutaj jest przewaga technologii BEV i gdzie te "tanie osiągi"?


W Stanach za dużo lepsze (prowadzenie, komfort, jakość) M340i zaczyna się od $55tys, a Tesla 3 LR od ok $58tys, co pokazuje realną różnicę między technologiami. Tyle że zależnie od stanu, dopłata do elektryka to $7,5-10tys, a w planie są nawet dopłaty $12,5tys+. Kraj tak liberalny musi dopłacać do tej lepszej technologii. Czy przypominacie sobie żeby były dopłaty do iPhone'ów, żeby ludzie przestali korzystać z Nokii?


To czysta polityka, a nie przewaga technologii - zmniejszenie zależności gospodarki od ropy w kraju, który bardzo mocno stawia na OZE i chce mieć mniejszą zależność od krajów OPEC, to wg mnie główna przyczyna takiego lobby pchającego w kierunku BEV, a nie "lepszość" technologii. Chiny zależne od surowców z zewnątrz mają dokładnie taki sam interes w transformacji na BEV.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja jeszcze tak co do taniości jazdy. Ostatni mój powrót z gdanska. Ladowalem się w metropolii 17.33 kWh co mnie kosztowało 36.22 złote oraz na Orlenie zaraz po wjeździe na autobahne za 74.32 zł 36,4 kWh. Oczywiście wszedzie dostępny tylko jeden ccs. Czasu w metropolii nie liczę bo musiałem wyskoczyć do sklepu. Jak zacząłem ładować się w metropolii to miałem okolo 5 procent baterii i jak wróciłem do domu zostało tez okolo 5 procent. Podróż okolo 125-130 km/h. W sumie przejechałem okolo 220 -230 kilometrów. Jadąc 530 w podobny sposób spalił bym poniżej 7l/100 x 7 co kosztowało by mnie mniej więcej tyle samo ale nie wydał bym na kawę przy autostradzie w mc donaldzie no i nie musiał tam siedziec niemal pol godziny :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
..

Zanim Ci odpowiem konkretnie na poszczegolne fragmenty chcialem tylko napisac, ze rozmowa z Toba jest coraz bardziej meczaca, tak jak jeszcze kilka mies temu cenilem Twoje uwagi bo byly celne, bezstronne i rzeczowe tak teraz robi sie z Ciebie maly hejter co gorsza ad personam, robisz z siebie "rozjemce" watku czy glos rozsadku czesto sie niestety mylac, piszesz o rzeczach ktore rzekomo mowie innym i robisz to oczywiscie bez cytatow bo ponosi Cie fantazja, wydaje Ci sie ze to czy tamto, przekrecasz czesto fakty zamiast pisac konkrety, szkoda w sumie.


Do rzeczy:

 

Teslowa ladowarka UMC obsluguje 13A :roll:

I z kronikarskiego obowiazku musze powiedziec, ze w obydwu elektrykach nie uzylem tej ladowarki ani razu..

Gratuluję podejścia - nie używałem to się wypowiem :D To tak jak wypowiadasz się o M2, M3 i innych Ferrari. Nie jeździłeś, to się wypowiesz - Tesla jest autem "sportowym" i jest lepsza :duh:

A wiec tak - nie uzywalem jej nigdy w trasie bo nie mialem potrzeby, woze ja bezsensownie we frunku od 2 lat.

Co nie znaczy, ze nie testowalem jej w domu :duh:

Specjalnie dla Ciebie ja podlaczylem przed chwila zeby Ci pokazac ze laduje z moca 3kW i natezeniem 13A.

To, ze w iX3 masz uposledzona ladowarke nie znaczy, ze wszystkie takie sa, masz po prostu slabego elektryka (to nie wstyd, o tym w sumie caly ten watek), robionego na "odczep sie" to nie dziw sie ze rozwiazania technologiczne sa jakie sa - wybrales go z calym "dobrodziejstwem" inwentarza jakie serwuje BMW bo jestes "fanbojem" znaczka co kiedys napisales. Nie oceniam, Twoja sprawa.


Co do:

Tesla jest autem "sportowym"

Znajdz mi prosze cytat gdzie tak kiedykolwiek napisalem.

Bo ja moge Ci powiedziec, ze bajdurzysz i to co pisalem na poczatku postu - wkladasz w moje usta cos czego nigdy nie wypowiedzialem.

Dzieci badz internetowe trolle tak robia, do przemyslenia :cool2:


52484262481_51a4c8e94f_o.png


52484810838_ca5094a297_o.png

 

niektórzy mają tylko gniazdko z już położoną instalacją i nie zawsze mogą sobie pozwolić na jej wymianę. I oni muszą się liczyć że najczęściej będą ładować z mocą 2kW.

Nie, nie musza.

Gdybys mial odrobine wiecej rozeznania w temacie to wiedzialbys, ze slabym punktem jest dolaczona ladowarka a nie zdolnosc do ladowania AC samego elektryka.

Zdecydowana wiekszosc elektrykow pozwala na ladowanie jednofazowe AC nie tylko 16A a wrecz 32A (7,4kW) - lacznie z Twoim iX3 - a tylko dolaczona ladowarka jest slabym punktem.

Dolaczona ladowarke mozna wyrzucic w kosz i pojsc kupic taka 13A czy wrecz 16A jak sie dostalo badziew w salonie. Plus oczywiscie adaptery >16A, nie wiem czy daja je w BMW.


I zeby nie bylo - ladowanie dolaczona ladowarka z gniazda schuko to nie jest "codziennosc" czy rzecz zalecana, sto razy w tym watku pisalem, ze chcesz elektryka - pomysl najpierw o wallboksie bo ladowanie sie z gniazda to oczywiscie mordega i jest to rozwiazanie jedynie "awaryjne". No chyba, ze mowimy o hybrydach czy BEV z malymi bateriami rzedu 30-40kWh to da sie z tym zyc jako tako.

 

Sorry, ale to co wypisujesz, to nie jest śmieszne, ale niebezpieczne, bo Ty wprowadzasz czytelnika w błąd. Czytałem na ten temat trochę internety (nie jestem elektrykiem)

Widzisz, Ty "czytales troche internety" a ja od 15 lat zajmuje sie m.in. projektowaniem instalacji elektrycznych.

I gdy ja Ci wklejam tabelke obciazalnosci dlugotrwalej przewodow, z podzialem na sposob ich ulozenia, ktora obowiazuje w polskich normach technicznych, to Ty obrzucasz mnie blotem bo "czytales internety" :cool2:

 

Jak wynajmuję dom nad morzem, to nie proszę o schemat instalacji i nie przyjeżdżam z elektrykiem który robi mi inspekcje i potwierdza czy 16A jest bezpieczne czy 13A czy 10A. Pewnie dlatego ładowarki mają ograniczenie dla bezpieczeństwa do 10A i to jest REALNA moce ładowania z gniazdka, skoro większość się taką ładowarką posługuje. Tesla może nie przejmuje się tym, bo jak coś się sfajczy, to będzie wina instalacji a nie samochodu, za to w katalogach lepiej będzie wyglądać i będzie miał większą "przewagę" nad konkurencją.

bla bla bla, tak jak pisalem wczesniej opowiesci z mchu i paproci, madrosci internetowe.

Zabezpieczenie w rozdzielnicy chroni kabel, nie odbiornik, do zapamietania.

Jezeli instalacja jest prawidlowo wykonana to w najgorszym wypadku zadziala zabezpieczenie, do tego zostalo stworzone, z przewodem nie ma prawa sie nic stac przy 13 A bez znaczenia czy jest to ladowanie elektryka czy gotowanie wody w czajniku.

Przy obciazeniu 16A sprawa wyglada juz inaczej bo na 16A projektowane sa gniazda elektryczne i tu rzeczywiscie przy wielogodzinnej sesji ladowania, w przypadku jakichs badziewnych chinskich gniazd z alibaby za 2 PLN, moga sie po kilku miesiacach/latach popalic styki w gniezdzie i istnieje jakies tam realne ryzyko pozaru - stad zalecany jest po prostu wallbox albo adaptery przemyslowe przy tym natezeniu.


 

Szkoda, że nie masz dystansu do siebie i wszystko przyjmujesz jako atak i za wszelką cenę musisz dyskredytować zamiast czasem przyznać rację.

Przyznawalem tu racje innym niejednokrotnie, polecam tez sie zreflektowac czasami zamiast ad personam.

 

A Ty za wszelką cenę kreujesz się na nieomylnego i we wszystkim musisz udawać że Twoje na wierzchu. Myślę że trochę zrażasz niepotrzebnie tym innych.

j.w.

Ale ogolnie masz racje - watek zaczyna byc powoli meczacy, tez to dostrzegam.

 

Bo jezeli zadna z tych baterii nie laduje sie "2,5 dnia" to znaczy, ze to co mowi slonik jest falszem/nieprawda, zgadzamy sie co do pryncypiow czy bedziesz dalej relatywizowal..?

Atakujesz mnie, a ja wprost napisałem że realia ładowania nonstop są pośrodku tego co napisał Słonik i Ty.

Proste pytanie z oczekiwaniem na prosta odpowiedz.

Powiedz mi gdzie tu atak? :shock:

Nie interesuja mnie "realia ladowania" (a raczej Twoje relatywizowanie) - jedna osoba pisze, ze BEV z gniazda laduje sie 2,5 dnia, druga osoba mowi sprawdzam.

Moze napisze Ci prosto, zebys nie mogl robic fikolkow


Podaj mi jednego elektryka w sprzedazy, ktory po podlaczeniu domyslna OEM ladowarka do 16A gniazda gniazda elektrycznego bedzie sie ladowal "2,5 dnia" czyli 60h.

Moze byc od 0-100%.

Przyznam Ci racje, zakonczymy te przepychanki, moze byc?


Tylko nie piep** mi o atakach, o tym o co komu chodzilo, co to, co tamto - proste pytanie, prosta odpowiedz.

 

Zamiast zrozumieć Słonika punkt widzenia. Jak wyjaśnił jakie założenia przyjął,

Slonik to troll, pisze czesto glupoty, pozniej je pokracznie broni, objasnia, obkreca kota ogonem.

Na koniec obsrywa czesto szachownice.

Nie chce rozumiec jego "punktu widzenia" - jezeli cos pisze, ja to cytuje i jezeli jest to glupota ktora mozna szybko zweryfikowac to pisze ze jest to glupota. Bez relatywizowania.

 

w praktyce muszę przyznać że ktoś może ładować się te 2,5 dnia jeśli regularnie korzysta z auta.

Odpowiem brutalnie (nie obraz sie bo nie mam nic zlego na mysli) - .. /edit, nie bede eskalowal/

Rownie dobrze mozesz napisac, ze ladowanie elektryka trwa 2 miesiace bo co kilka dni musze go doladowac i jezdze ciagle na 40-60%. Czemu w sumie nie rok? Albo 5 lat?

A jednorazowe zatankowanie Golfa TDI kosztuje 2000 PLN bo dotankowuje go po 100 PLN co kilka dni i koszt sobie wyliczylem nie z calego baku a z 20x dotankowan po 1/4 baku.

Stary, w taki sposob to mozemy dojsc do najbardziej zwariowanych teorii bo zaprzeczasz jakiejkolwiek logice czy leksykologii :duh:

 

Przy okazji pamiętaj też że jak mówisz o 50% populacji mieszkających w domach, to mnóstwo (większość) z nich ma przyłącze 14kW, co oznacza że jak ładujesz auto 11kW, włączysz czajnik elektryczny i pralkę, to światła gasną :)

Nie nie gasna, znowu musze niestety powiedziec, ze nie masz zielonego pojecia o czym mowisz i w jaki sposob dziala automatyka wallboksow :duh:

Temat na kolejna przepychanke ewentualnie.

 

tak jak nie zrozumiałeś Krissa myśląc że go nie stać na elektryka na którego chciałby zamienić swojego starego V8

Patrz pierwszy akapit apropo bajdurzenia.

Napisz mi, gdzie napisalem "że go nie stać na elektryka" albo najnormalniej w swiecie sprostuj te bzdury :duh: :duh:

 

Poza tym czy Skoda jest lepsza od Ferrari skoro Skody robią większe przebiegi? :lol:

Rozmawiasz sam ze soba, gratuluje

 

Dlaczego z tak negatywną prasą to się udało, a nie udaje się w Polsce sprzedawać kilkadziesiąt % nowych elektryków rocznie?

Na powaznie? Abstrahuje od tego, ze Polacy sa biednym narodem na dorobku i bedziemy sie niestety przestawiac na elektryki ulepami z Niemiec mainstreamowo a poki co 15 letnie A4.

Zdajesz sobie sprawe, ze przez najblizsze x lat to producenci BEV beda dyktowac ilosc/cene sprzedanych BEV ze wzgledu na niedobor baterii? Klient bedzie mogl tupac nozkami co najwyzej.

Jezeli myslisz, ze za pol roku czy rok bedziesz widzial salony pelne BEV do odebrania od reki to jestes w srogim bledzie, bedzie tylko gorzej bo coraz wiecej osob bedzie chcialo kupic a produkcja ogniw magicznie nie wzrosnie wykladniczo. Myslisz, ze KIA ustawia cennik na EV6 GT na 400k PLN bo ma problem ze sprzedaza tego auta? Ze i4 M50 rosnie o 50k PLN bo chetnych brakuje?

Rozumiesz ze zamowienia na Cybertrucki, na F150, elektryczne Hummery ida w setki tysiecy egzemplarzy i mina lata zanim sie rozladuje backlog a budowa fabryk baterii idzie swoim tempem i pomimo ze buduje sie tego obecnie duzo to ssanie jest duzo wieksze. I bedzie coraz wieksze im blizej 2035?

Myslisz, ze Toyota czy BMW majac dzis baterie w rynkowej cenie nie sprzedawala by BEV w setkach tysiecy egzemplarzy?

Brawo Ty :D

 

Zapewne pominiesz w odpowiedzi ten niewygodny wątek i się do niego nie odniesiesz jak to masz w zwyczaju w takich przypadkach :)

Na zdrowie, chociaz musze Ci sie przyznac ze koncze pomalu z takimi dlugimi odpowiedziami bo szkoda czasu, dostosuje sie do poziomu ogolu - jakis bekowy mem, zdawkowe smiechy chichy, szydera etc

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli cos tu jest upośledzone Adamie to twoja wiedza na temat elektryki. Niestety. Nie wiem kto cie zatrudnił ale po głupotach jakie wypisujesz to bym cie chłopie zwolnił od reki. Zaznaczałem problem z wolnym ładowaniem to mi wciskałes ze z moja instalacja jest cos nie tak :mad2: ty najwyraźniej nie masz zielonego pojęcia o elektryce. Sugerowałem ci także abyś zajrzał na wątek o ładowaniu na forum ix3. Gdybys tam zajrzał to dowiedziałbyś się ze ładowarka jest w stanie ładować wiekszym prądem ale są różne kable z różnymi złączami. Dla naszych standardowych gniazdek producent przewidział mniejszy prąd ładowania i zapewne nie bez powodu. To ze w firmie krzak jest inaczej to mnie akurat nie dziwi, toc właściciel regularnie co kilka dni pierdolnie jakaś głupotę ze się pol świata z niego smieje. Nie wiem co palisz ale fantazje znowu cie ponosi bo sprzedaż tesli model 3 uprawia regularny frefall, pajac wprowadza suva z rwd z mikro bateria (przez 2 lata się tu śmiejesz z ix3) a w Chinach obniża ceny bo na badziew chętnych brakuje. :cool2: :cool2: to ze się cieszysz ze baterii zabraknie to już nawet nie skomentuje bo jak ci tylko ona w aucie padnie to przy braku nowych części zostanie ci jedynie wycięcie dziury w podłodze i jazda w stylu Flinstona :cry2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak trollu, a teraz przytul sie juz do poduszki i idz spac, pozno juz :sad2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
..

Zanim Ci odpowiem konkretnie na poszczegolne fragmenty chcialem tylko napisac, ze rozmowa z Toba jest coraz bardziej meczaca, tak jak jeszcze kilka mies temu cenilem Twoje uwagi bo byly celne, bezstronne i rzeczowe tak teraz robi sie z Ciebie maly hejter co gorsza ad personam, robisz z siebie "rozjemce" watku czy glos rozsadku czesto sie niestety mylac, piszesz o rzeczach ktore rzekomo mowie innym i robisz to oczywiscie bez cytatow bo ponosi Cie fantazja, wydaje Ci sie ze to czy tamto, przekrecasz czesto fakty zamiast pisac konkrety, szkoda w sumie.

Nie rozumiem dlaczego na mnie trafiło z wylaniem swoich frustracji, tym bardziej że jak piszesz staram się być rzeczowy i bezstronny. Może dlatego że czasem zbyt sarkastyczny, ale Twoja nienaturalna stronniczość wypowiedzi jakoś mnie mocno prowokuje :) Może trochę odpuszczę na przyszłość...


Jednak piszesz że używam argumentów ad persona. Myślę że jak ochłoniesz, to się zreflektujesz po tym co napisałeś, ale pozwól że zacytuję Ci z tego posta kilka Twoich cytatów tylko w odniesieniu do tej kwestii:

- "robi sie z Ciebie maly hejter co gorsza ad personam" - to w końcu ja używam argumentów ad persona? :)

- Odpowiem brutalnie (nie obraz sie bo nie mam nic zlego na mysli) - .. /edit, nie bede eskalowal/ - dziękuję że wyedytowałeś, zdążyłem przeczytać i tym bardziej doceniam że jednak małą refleksja nastąpiła u Ciebie i sobie uświadomiłeś że przesadziłeś :cool2:

Nie proszę Cię o cytowanie moich "argumentów" ad persona, bo takich staram się nie stosować i jeśli gdzieś się trafiły to przepraszam, ale Ciebie proszę tylko o chwilę refleksji jak mocno się nakręciłeś w tych wszystkich dyskusjach.


Poniżej nie odpowiem Ci jak to masz w zwyczaju że "napisałeś głupoty", tylko pokażę Ci czego nie zrozumiałeś/nie doczytałeś, bo mam wrażenie że nie z Twojej niewiedzy wynikają gafy, a tego że często nie zrozumiesz autora - czytasz pobieżnie i wydaje Ci się że wiesz co inni myślą. Chyba Kriss nawet to zauważył.

 

Teslowa ladowarka UMC obsluguje 13A :roll:

I z kronikarskiego obowiazku musze powiedziec, ze w obydwu elektrykach nie uzylem tej ladowarki ani razu..

Gratuluję podejścia - nie używałem to się wypowiem :D To tak jak wypowiadasz się o M2, M3 i innych Ferrari. Nie jeździłeś, to się wypowiesz - Tesla jest autem "sportowym" i jest lepsza :duh:

A wiec tak - nie uzywalem jej nigdy w trasie bo nie mialem potrzeby, woze ja bezsensownie we frunku od 2 lat.

Co nie znaczy, ze nie testowalem jej w domu :duh:

Specjalnie dla Ciebie ja podlaczylem przed chwila zeby Ci pokazac ze laduje z moca 3kW i natezeniem 13A.

To, ze w iX3 masz uposledzona ladowarke nie znaczy, ze wszystkie takie sa, masz po prostu slabego elektryka (to nie wstyd, o tym w sumie caly ten watek), robionego na "odczep sie" to nie dziw sie ze rozwiazania technologiczne sa jakie sa - wybrales go z calym "dobrodziejstwem" inwentarza jakie serwuje BMW bo jestes "fanbojem" znaczka co kiedys napisales. Nie oceniam, Twoja sprawa.

Przeczytaj jeszcze raz co Ci pisałem - nigdzie nie padło że nie da się 3kW, bo uczyłem się fizyki i znam wzór P=U*I, ale co poczułeś się mądrzejszy udowadniając "niewiedzę", to Twoje.


"w iX3 masz uposledzona ladowarke " :D Upośledzona to jest Twoja wiedza na ten temat specyfikacji. Ładowarka dołączana do BMW jest całkiem spoko - oferuje ładowanie nawet 3fazowe do 11kW, obsługuje 16A i po dodaniu przejściówek obsługuje większość gniazdek. Co więcej opcjonalnie można dokupić uchwyt montażowy na ścianę i z tymi 11kW może służyć jako wallbox. Mimo tego nie wypisuję że ładowarka Tesli jest "upośledzona" bo obsługuje tylko 2 fazy tylko zastanawiam się dlaczego celowo w ładowarce BMW ograniczono maksymalny prąd dla gniazdek E+F do 10A. Wszystkie informacje które znalazłem w sieci wskazują na kwestię bezpieczeństwa, w której najwyraźniej Tesla postawiła gdzieś indziej granicę.


https://www.bmw.pl/content/dam/bmw/common/topics/fascination-bmw/electromobility2020-new/charging-support/poland/ffc/bea-01295A02C10_2.2_pl_pl.pdf.asset.1649100725841.pdf


Liczę że jednak zreflektujesz się i potwierdzisz że źle zrozumiałeś. Mimo tego że Ci nawet Słonik pisał, że na forum iX3 jest o tym świeży wątek i możesz sobie go przeczytać.


Poza tym dzięki że mi "udowadniasz". Do M2 i M3 też wskoczysz w pobliskim salonie, żeby przetestować szybko i potwierdzisz że Tesla daje większą radość z jazdy? ;)

 

Co do:

Tesla jest autem "sportowym"

Znajdz mi prosze cytat gdzie tak kiedykolwiek napisalem.

Bo ja moge Ci powiedziec, ze bajdurzysz i to co pisalem na poczatku postu - wkladasz w moje usta cos czego nigdy nie wypowiedzialem.

Dzieci badz internetowe trolle tak robia, do przemyslenia :cool2:

Oj, proszę, była dramatyczna dyskusja o tym co to jest auto sportowe/usportowione. Proszę, nie każ mi szukać cytatów czy napisałeś że "sportowe" czy "usportowione". To już wybieram opcję że to sobie przemyślę :D :D

 

niektórzy mają tylko gniazdko z już położoną instalacją i nie zawsze mogą sobie pozwolić na jej wymianę. I oni muszą się liczyć że najczęściej będą ładować z mocą 2kW.

Nie, nie musza.

Gdybys mial odrobine wiecej rozeznania w temacie to wiedzialbys, ze slabym punktem jest dolaczona ladowarka a nie zdolnosc do ladowania AC samego elektryka.

Zdecydowana wiekszosc elektrykow pozwala na ladowanie jednofazowe AC nie tylko 16A a wrecz 32A (7,4kW) - lacznie z Twoim iX3 - a tylko dolaczona ladowarka jest slabym punktem.

Dolaczona ladowarke mozna wyrzucic w kosz i pojsc kupic taka 13A czy wrecz 16A jak sie dostalo badziew w salonie. Plus oczywiscie adaptery >16A, nie wiem czy daja je w BMW.

 

Pozwól, że nie wyrzucę swojej ładowarki "w kosz", bo ona obsługuje 16A, ale zakładam że już się zreflektowałeś.

 

I zeby nie bylo - ladowanie dolaczona ladowarka z gniazda schuko to nie jest "codziennosc" czy rzecz zalecana, sto razy w tym watku pisalem, ze chcesz elektryka - pomysl najpierw o wallboksie bo ladowanie sie z gniazda to oczywiscie mordega i jest to rozwiazanie jedynie "awaryjne". No chyba, ze mowimy o hybrydach czy BEV z malymi bateriami rzedu 30-40kWh to da sie z tym zyc jako tako.

Tak, dlatego tyle razy powtarzałeś że każdy ma infrastrukturę pod elektryki i kolegę od szeregowego domku przekonywałeś że da się jakoś kabel poprowadzić do zwykłego gniazdka. Oczywiście pisząc że 50% ludzi w Polsce dsprawdziłeś, że w każdej polskiej wsi bez problemu zwiększysz moc ładowania o te 11kW.

 

Sorry, ale to co wypisujesz, to nie jest śmieszne, ale niebezpieczne, bo Ty wprowadzasz czytelnika w błąd. Czytałem na ten temat trochę internety (nie jestem elektrykiem)

Widzisz, Ty "czytales troche internety" a ja od 15 lat zajmuje sie m.in. projektowaniem instalacji elektrycznych.

I gdy ja Ci wklejam tabelke obciazalnosci dlugotrwalej przewodow, z podzialem na sposob ich ulozenia, ktora obowiazuje w polskich normach technicznych, to Ty obrzucasz mnie blotem bo "czytales internety" :cool2:

Widzisz, a ja od 20 lat "zajmuję się IT", ale nie podkreślam tego że się na tym nie znasz przy każdej okazji jak piszesz o softwarze czy procesorach i nie dyskredytuje Twojej wiedzy wyszukanej (zakładam skrupulatnie) w internecie. Nawet Słonik, którego nazywasz "trollem" tego nie robi.


Zakładam że po raz kolejny się zreflektujesz i pokażesz mi cytat w którym "obrzuciłem Cię błotem" albo napisałem że przewód 1,5mm nie obsłuży 16A. To teraz zobacz co ja napisałem:

"Czytałem na ten temat trochę internety (nie jestem elektrykiem) i w większości piszą że co prawda do 16A "Czasami może być i 1,5 mm², ale to zależy od sposobu prowadzenia i układania przewodów", a także ich długości, czy są w ścianie itp. Jak wynajmuję dom nad morzem, to nie proszę o schemat instalacji i nie przyjeżdżam z elektrykiem który robi mi inspekcje i potwierdza czy 16A jest bezpieczne czy 13A czy 10A"


A poniżej cytat tego co sam napisałeś chwilę później. Ja piszę o całej instalacji a nie przewodzie, więc potwierdziłeś dokładnie to co ja napisałem, ale po drodze pisząc że nie mam racji. Czekam na Twoją refleksję w temacie i tego że nie czytasz uważnie tego co inni piszą, bo uważasz że wiesz co myślą.


"Jezeli instalacja jest prawidlowo wykonana to w najgorszym wypadku zadziala zabezpieczenie, do tego zostalo stworzone, z przewodem nie ma prawa sie nic stac przy 13 A bez znaczenia czy jest to ladowanie elektryka czy gotowanie wody w czajniku.

Przy obciazeniu 16A sprawa wyglada juz inaczej bo na 16A projektowane sa gniazda elektryczne i tu rzeczywiscie przy wielogodzinnej sesji ladowania, w przypadku jakichs badziewnych chinskich gniazd z alibaby za 2 PLN, moga sie po kilku miesiacach/latach popalic styki w gniezdzie i istnieje jakies tam realne ryzyko pozaru - stad zalecany jest po prostu wallbox albo adaptery przemyslowe przy tym natezeniu."


Bardzo wnikliwie czytałem w internecie, żeby zrozumieć tą kwestię i wyczytałem, że to co jest najczęstszym problemem w instalacji, to właśnie gniazdka, łączenia przewodów w gniazdkach gdzie najczęściej może zdarzyć się iskra, która może spowodować pożar. I co z tego jak prąd większy nie pójdzie, bo zwarcia nie było? A ja nie wiem czy w domku nad morzem gniazdko jest zamontowane w spróchniałym drzewie i akurat tam iskra nie przeskoczy przy wielogodzinnym ładowaniu. Dlatego po tej lekturze doszedłem do wniosku, że te 10A wynika ze względów bezpieczeństwa, bo większość użytkowników (w tym ja przed przeszukaniem internetu w tym temacie), by podłączyła do gniazdka bez względu czy prąd ładowania był 10A, 13A czy 16A. Dla gniazdek mniej popularnych (campingowych itp) ładowarka obsługuje 16A, ale pewnie producent zakłada że takie gniazdko nie jest pospolite i powinno być porządniej zrobione.

 

Przy obciazeniu 16A sprawa wyglada juz inaczej bo na 16A projektowane sa gniazda elektryczne i tu rzeczywiscie przy wielogodzinnej sesji ladowania, w przypadku jakichs badziewnych chinskich gniazd z alibaby za 2 PLN, moga sie po kilku miesiacach/latach popalic styki w gniezdzie i istnieje jakies tam realne ryzyko pozaru - stad zalecany jest po prostu wallbox albo adaptery przemyslowe przy tym natezeniu.

No tak, 16A może się coś stać, ale już 13A to nic się nie może stać przy wielogodzinnym ładowaniu, bo tak Tesla wyspecyfikowała ładowarkę, więc nie może być "upośledzona". Sorry za sarkazm.

 

Szkoda, że nie masz dystansu do siebie i wszystko przyjmujesz jako atak i za wszelką cenę musisz dyskredytować zamiast czasem przyznać rację.

Przyznawalem tu racje innym niejednokrotnie, polecam tez sie zreflektowac czasami zamiast ad personam.

 

A Ty za wszelką cenę kreujesz się na nieomylnego i we wszystkim musisz udawać że Twoje na wierzchu. Myślę że trochę zrażasz niepotrzebnie tym innych.

j.w.

Ale ogolnie masz racje - watek zaczyna byc powoli meczacy, tez to dostrzegam.

Niestety, ale tak odbieram Ciebie, szczególnie w ostatnim czasie. Może powinienem napisać, że nie czytasz tego co inni piszą tylko z góry piszesz że to "głupoty", "kłamstewka", "półprawdy", "opowieści mchu i paproci". Zgubiłeś dystans, ale to nie jest wymierzone w Ciebie i Cię nie obrażam. I też przyznaje że padają tutaj w wątku nieprawdziwe informacje, ale sam też sprytnie manewrujesz liczbami i faktami żeby udowodnić tezę. Mimo wszystko czasem podziwiam za cierpliwość, chociaż żałuję że jednak chętniej odpisujesz na coś oczywistego niż na mniej wygodne fakty. Ale niech będzie że to moje wrażenie, nie będę uprawiał archeologii szukając przykładów :)

 

Bo jezeli zadna z tych baterii nie laduje sie "2,5 dnia" to znaczy, ze to co mowi slonik jest falszem/nieprawda, zgadzamy sie co do pryncypiow czy bedziesz dalej relatywizowal..?

Atakujesz mnie, a ja wprost napisałem że realia ładowania nonstop są pośrodku tego co napisał Słonik i Ty.

Proste pytanie z oczekiwaniem na prosta odpowiedz.

Powiedz mi gdzie tu atak? :shock:

 

Atakiem jest ogólny wydźwięk Twojego postu i ciągłe powtarzanie o "nie siejmy polprawd i opowiesci z mchu i paproci :cool2: ".

 

Nie interesuja mnie "realia ladowania" (a raczej Twoje relatywizowanie) - jedna osoba pisze, ze BEV z gniazda laduje sie 2,5 dnia, druga osoba mowi sprawdzam.

Moze napisze Ci prosto, zebys nie mogl robic fikolkow


Podaj mi jednego elektryka w sprzedazy, ktory po podlaczeniu domyslna OEM ladowarka do 16A gniazda gniazda elektrycznego bedzie sie ladowal "2,5 dnia" czyli 60h.

Moze byc od 0-100%.

Przyznam Ci racje, zakonczymy te przepychanki, moze byc?


Tylko nie piep** mi o atakach, o tym o co komu chodzilo, co to, co tamto - proste pytanie, prosta odpowiedz.

Może jak przeczytasz jeszcze raz na spokojnie co napisałem, to zrozumiesz że Twoje pytanie do mnie jest bez sensu, bo nigdzie nie napisałem że "ciągłe" ładowanie trwa 2,5 doby za to napisałem że iX3, czyli "elektryk w sprzedazy, ktory po podlaczeniu domyslna OEM ladowarka do 16A gniazda gniazda elektrycznego" ładuje się 1,5 doby 0-100% i 1 dobę 10-80%. Czego tutaj nie rozumiesz?


"Wszystkie miejsca w których próbowałem ładować "z gniazdka" to są efektywnie 2kW, bo dla bezpieczeństwa większości instalacji lepiej stosować 10A i np BMW dostarcza z autem ładowarkę przenośną która z jednofazowego gniazdka daje 10A i nigdzie nie udało mi się zmusić jej na więcej.


Oznacza to, że w moim iX3 baterią netto 74kWh (taka przeciętna żeby nie powiedzieć średnia wartość i nie piszę o iX czy innych eTronów z bateriami 100kWh+) ładowanie trwa:

- 0-100% - 37h, czyli 1,5 doby

- 10%-80% - 26h, czyli lekko ponad 1 dobę"


Co więcej, napisałem Ci :

"Zamiast zrozumieć Słonika punkt widzenia. Jak wyjaśnił jakie założenia przyjął, to faktycznie w praktyce muszę przyznać że ktoś może ładować się te 2,5 dnia jeśli regularnie korzysta z auta. Jaśniej by było gdyby napisał to od razu, ale wtedy pewnie przyczepiłbyś się do czegoś innego. Ja jako że używałem, to potwierdzam że jeśli dojeżdżasz prawie pustą baterią do domu (10-20%), to przy założeniu że się trochę kręcisz, to naładowanie do pełna czy nawet 80% w praktyce zająć może te 2,5 czy nawet skrajnie 3 dni. Dlatego dla komfortu trzeba mieć min gniazdko siłowe, a najlepiej wallbox 11kW i wtedy powinien być już komfort ładowania."


To są REALIA i Twoje przysłowiowe statystyczne 20-30km dziennie które robi Kowalski. On nie ładuje auta non stop, tylko robi to w nocy. Rano pojedzie na parę godzin w jedno, drugie miejsce i wieczorem podłącza. W idealnych warunkach 1,5 doby, a w praktyce nawet 2,5 doby. Czego tutaj nie rozumiesz? Podpieram realia "Twoją" statystyką powtarzaną przez Ciebie 500 razy. To teraz już tak Kowalski nie jeździ w ten sposób czy jak?

 

Zamiast zrozumieć Słonika punkt widzenia. Jak wyjaśnił jakie założenia przyjął,

Slonik to troll, pisze czesto glupoty, pozniej je pokracznie broni, objasnia, obkreca kota ogonem.

Na koniec obsrywa czesto szachownice.

Nie chce rozumiec jego "punktu widzenia" - jezeli cos pisze, ja to cytuje i jezeli jest to glupota ktora mozna szybko zweryfikowac to pisze ze jest to glupota. Bez relatywizowania.

Sorry, ale to jest poziom dyskusji na poziomie przedszkola. Jak "nie chcesz rozumieć czyjegoś punktu widzenia", to jak chcesz z kimś dyskutować i mu odpowiadać. To się nie nazywa wtedy dyskusja tylko trolling albo karmienie trolla, zależnie z której strony patrzysz.

 

w praktyce muszę przyznać że ktoś może ładować się te 2,5 dnia jeśli regularnie korzysta z auta.

Odpowiem brutalnie (nie obraz sie bo nie mam nic zlego na mysli) - .. /edit, nie bede eskalowal/

Rownie dobrze mozesz napisac, ze ladowanie elektryka trwa 2 miesiace bo co kilka dni musze go doladowac i jezdze ciagle na 40-60%. Czemu w sumie nie rok? Albo 5 lat?


A jednorazowe zatankowanie Golfa TDI kosztuje 2000 PLN bo dotankowuje go po 100 PLN co kilka dni i koszt sobie wyliczylem nie z calego baku a z 20x dotankowan po 1/4 baku.

Stary, w taki sposob to mozemy dojsc do najbardziej zwariowanych teorii bo zaprzeczasz jakiejkolwiek logice czy leksykologii :duh:

Dyskutujesz sam ze sobą? :)

 

Przy okazji pamiętaj też że jak mówisz o 50% populacji mieszkających w domach, to mnóstwo (większość) z nich ma przyłącze 14kW, co oznacza że jak ładujesz auto 11kW, włączysz czajnik elektryczny i pralkę, to światła gasną :)

Nie nie gasna, znowu musze niestety powiedziec, ze nie masz zielonego pojecia o czym mowisz i w jaki sposob dziala automatyka wallboksow :duh:

Temat na kolejna przepychanke ewentualnie.

No Panie Elektryku z "zielonym pojęciem". Co się stanie jak przeciążysz instalację w której pójdzie za duży prąd, bo pod jeden bezpiecznik podłączony jest elektryk 11kW, i kilka innych urządzeń powodując przekroczenie prądu w "wyłączniku nadprądowym". W Polsce wtedy "strzela" bezpiecznik i gasną światła, co widziałem parę razy, ale może w NO inaczej robi się instalacje. Nie znam się to się nie wypowiem :)

 

tak jak nie zrozumiałeś Krissa myśląc że go nie stać na elektryka na którego chciałby zamienić swojego starego V8

Patrz pierwszy akapit apropo bajdurzenia.

Napisz mi, gdzie napisalem "że go nie stać na elektryka" albo najnormalniej w swiecie sprostuj te bzdury :duh: :duh:

Dobrze, nie chcę tutaj shitstormu uprawiać w tym temacie. Wycofuję. Kto ma wiedzieć co kto powiedział, ten wie :)

 

Poza tym czy Skoda jest lepsza od Ferrari skoro Skody robią większe przebiegi? :lol:

Rozmawiasz sam ze soba, gratuluje

No i zobacz, przynajmniej jest pełne zrozumienie :D :D

 

Dlaczego z tak negatywną prasą to się udało, a nie udaje się w Polsce sprzedawać kilkadziesiąt % nowych elektryków rocznie?

Na powaznie? Abstrahuje od tego, ze Polacy sa biednym narodem na dorobku i bedziemy sie niestety przestawiac na elektryki ulepami z Niemiec mainstreamowo a poki co 15 letnie A4.

Zdajesz sobie sprawe, ze przez najblizsze x lat to producenci BEV beda dyktowac ilosc/cene sprzedanych BEV ze wzgledu na niedobor baterii? Klient bedzie mogl tupac nozkami co najwyzej.

Jezeli myslisz, ze za pol roku czy rok bedziesz widzial salony pelne BEV do odebrania od reki to jestes w srogim bledzie, bedzie tylko gorzej bo coraz wiecej osob bedzie chcialo kupic a produkcja ogniw magicznie nie wzrosnie wykladniczo. Myslisz, ze KIA ustawia cennik na EV6 GT na 400k PLN bo ma problem ze sprzedaza tego auta? Ze i4 M50 rosnie o 50k PLN bo chetnych brakuje?

Rozumiesz ze zamowienia na Cybertrucki, na F150, elektryczne Hummery ida w setki tysiecy egzemplarzy i mina lata zanim sie rozladuje backlog a budowa fabryk baterii idzie swoim tempem i pomimo ze buduje sie tego obecnie duzo to ssanie jest duzo wieksze. I bedzie coraz wieksze im blizej 2035?

Myslisz, ze Toyota czy BMW majac dzis baterie w rynkowej cenie nie sprzedawala by BEV w setkach tysiecy egzemplarzy?

Brawo Ty :D

Znów nie zrozumiałeś mnie i dyskutujesz sam ze sobą. Chodziło mi o to, dlaczego wśród nowych samochodów (jednak duża część to auta 100tys+ i całkiem sporo takich 150tys+ i droższych) jest tak mało elektryków w Polsce? Mnóstwo ich właścicieli mieszka w nowych domach. Jakiś kolega podał przykład nowego osiedla szeregowców gdzie pełno nowych dobrych aut, albo inny podał zakupy dla administracji państwowej gdzie udział bev byłby pewnie zupełnie znikomy, dlatego musiał być wymuszony. Nie mów że Polacy są tacy biedni, bo tych aut nowych sprzedaje się całkiem sporo.


Ale zadam Ci w takim razie inaczej pytanie: jak myślisz jakby zmieniła się sprzedaż Tesli, gdyby elektryki w Polsce byłyby zwolnione z VAT? TM LR kosztowałby 230zł + dopłata, czyli 200tys, a BMW M340i kosztowałby 300tys?

Enyaq zaczynałby się od 170+27tys dopłaty, czyli ok 140tys? Wielu Kowalskich olałoby te clickbajtowe artykuły w prasie o płonących elektrykach i licząc niższy koszt eksploatacji i ogólnie sporo niższe TCO wyjeżdżali by z salonu masowo elektrykami. A prasa prześcigałaby się w prezentowaniu porównań i pięknych historii o elektrykach, które wtedy byłyby clickbajtowe.

 

Zapewne pominiesz w odpowiedzi ten niewygodny wątek i się do niego nie odniesiesz jak to masz w zwyczaju w takich przypadkach :)

Na zdrowie, chociaz musze Ci sie przyznac ze koncze pomalu z takimi dlugimi odpowiedziami bo szkoda czasu, dostosuje sie do poziomu ogolu - jakis bekowy mem, zdawkowe smiechy chichy, szydera etc

Dzięki, doceniam :) Chociaż wspaniała "autopolemika" Ci wyszła w tej kwestii :cool2:

Edytowane przez BMFun
  • Moderatorzy
Opublikowano
Przeglądam ten wątek co jakiś czas i mam nieodparte wrażenie że musisz Adam od niego troszkę odpocząć. Nie da się już tego czytać, serio. Twoje odpowiedzi są coraz bardziej prostackie i z góry zakładasz że każdy kto ma inne zdanie na temat elektryków jest idiotą a Ty jesteś wszechwiedzący w każdym temacie, od instalacji elektrycznych po giełdę. Nie chcę narazie stosować metod siłowych i wymuszonych urlopów ale zastanów się nad tym co tworzysz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
BMfun podziwiam za cierpliwość. Randall świetne podsumowanie. Albo wrócimy do wzajemnego szacunku i merytorycznej rozmowy, albo kończmy ten wątek, taka moja propozycja.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja jeszcze tylko wrócę do tej ladowarki. 10A nie podaje tylko ladowarka do BMW ale takze na pewno od Volvo i raczej na pewno od vw.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
tylko zastanawiam się dlaczego celowo w ładowarce BMW ograniczono maksymalny prąd dla gniazdek E+F do 10A. Wszystkie informacje które znalazłem w sieci wskazują na kwestię bezpieczeństwa, w której najwyraźniej Tesla postawiła gdzieś indziej granicę.

 

No tak, 16A może się coś stać, ale już 13A to nic się nie może stać przy wielogodzinnym ładowaniu, bo tak Tesla wyspecyfikowała ładowarkę, więc nie może być "upośledzona". Sorry za sarkazm.

 

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/9845149-stand-przew-lad-mode-2-przew-lad

https://allegro.pl/oferta/ladowarka-samochodowa-bmw-i-drive-mode-2-oryginal-8775544460

https://bmw.click/product/standard-charging-cable-mode-2-charging-cable/

https://www.bmw-faba.de/onlineshop/bmw/bmw-standardladekabel/mode-2-ladekabel#


52485843504_2760b8ab64_o.jpg

 

na przykładzie NO że nikt nie kupi M3 które jest 2x droższe od Tesli żeby mieć podobne osiągi. Tyle że patrząc na polski cennik w którym M3 zaczyna się od 432tys, to po odjęciu akcyzy 18,6% jego cena byłaby 364tys, to w porównaniu do Modelu performance za 306tys jest tanio biorąc pod uwagę jak duuuuużo więcej daje M3, ale będąc autem które jest nie dla każdego.

W DE nie ma akcyzy 18.6%

85,8kE = 402k PLN


52486133663_dc1c6fb32a_o.jpg

 

Jak porównamy osiągami TM3 LR z M340i, to tutaj po odjęciu akcyzy mamy M340i za 254tys vs 285tys za Teslę.

 

W DE nie ma akcyzy 18.6%

71,3kE = 334k PLN


52486060135_2b38a12624_o.jpg

 

Nie wiem co palisz ale fantazje znowu cie ponosi bo sprzedaż tesli model 3 uprawia regularny frefall

52486087605_5e133cf4bd_o.jpg

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poziom determinacji aby udowodnić swoje bzdury jest zadziwiający. Spojrzyj tutaj https://www.bmw.pl/pl/topics/offers-and-services/konfigurator-akcesoriow.zestaw-startowy-szybkiej-%C5%82adowarki-uniwersalnej-bmw-typ-e-f.html


Popatrz na akcesoria i jak zależy mocnladowania od rodzaju wtyczki/kabla. Zajrzyj tez do wątku na forum ix3. Tam kolega Pete wkleił link do dokumentacji z opisem rodzaj kabla per moc ładowania


Adamie to jest sprzedaz za 2021 rok. Oboje wiemy ze w tym roku sprzedaz modelu 3 jest kanibalizowana przez model Y przez co leci na leb i szyje.

Opublikowano

Klienci głosują portfelem.


https://autogaleria.pl/porsche-taycan-wyniki-sprzedazy


Najciekawsze cytaty:


"Elektryfikacja w Porsche pokazała, że ekologię można połączyć z doskonałymi wrażeniami z jazdy. Jednocześnie popularność tego modelu jasno wskazuje na to, że klienci tej firmy nie boją się nowych technologii."


"Przy okazji 100 000 wyprodukowanych aut, Porsche pochwaliło się Taycanami z największymi przebiegami


Rekordzistą jest tutaj Jean-Hubert Revolon, właściciel firmy transportowej z Francji. Swoje Porsche kupił w połowie sierpnia 2020 roku i od tamtej pory przejechał nim 188 119 kilometrów. To wersja 4S, używana głównie w długich trasach z Lyon do Szwajcarii, Włoch i Niemiec."

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano



W 4 minucie o emocjach w spalinowym AMG i ich braku w elektrycznym AMG

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.