Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

430i GC (245HP, 6,2s/100km/h) --> 235k PLN

i4 e35 67kWh (286KM, 6,0s/100km/h) --> 240k PLN (minus jeszcze doplata z "moj elektryk" 18k PLN?)

35 jako wersja tylko po mieście z ograniczoną baterią doposażona sensownie, ale z rozsądkiem to już 300tys, ale ma ograniczoną mocno baterię oraz brak 4x4, czyli realnie duży minus, a sporo pieniędzy. Myślę że większość jedna wybierze 420i xDrive tańszy 20tys lub bardziej 318i tańszego pewnie z 50tys. Ale fakt oferta BMW mocno się rozszerza i różnice gdzieniegdzie mocno zmniejszają.

Mi po roku w iX3 przeszkadza RWD. Ani nie podriftujesz, a lekki deszcz i nie wiesz kiedy stracisz trakcję, a jednak mimo dużej wagi, to uderzenie momentu jest nagłe i denerwuje zrywanie trakcji w tak ciężkim aucie.

 

1. Nie wiem jak tam z efektywnoscia tego napedu ale jezeli kulajac sie po miescie i okolicach (2. auto w rodzinie) masz 16-17kWh/100km w tym e35 to bedziesz mial ~400km zasiegu, to jest ~70-80km dziennie i ladowanie sie raz w tygodniu w weekend - jak dla mnie jak na 2. auto to jest absolutnie wystarczajace

2. nie mozesz porownywac takiego i4 e35 do 318i, nie badz prosze slonikiem bo schodzimy do oparow absurdu, idac tym tokiem myslenia to zamiast 318i mozna wziac Skode Octavie, zamiast Skody Dustera a najlepiej to 10 letnia 530d z reichu i zostanie kasy na cysterne paliwa :duh: i4 to liftback i jego odpowiednikiem spalinowym jest 4-er a nie 3-er (dla wielu ludzi to bardzo wazne), przyspieszenie do setki 6s a 8,6s to sa 2 rozne swiaty jezeli chodzi o fun na codzien, jedno auto tankujesz za 8 PLN/litr, drugie za 80 groszy za kWh, wartosc rezydualna bedzie inna, komfort zupelnie inny (cisza, webasto, brak wibracji, mniejszy zakres serwisowy etc)

3. 4x4 dobry argument tylko spojrz w galerie 3-er/4-er (nie mowie o SUVach) ile osob wybiera przy 4 cylindrowych silnikach x-drive? Imho niezbyt duzo wiec klientela na RWD na pewno bedzie.

Jezdze na codzien TM3 zarowno RWD jak i AWD i powiem szczerze roznicy wielkiej nie ma a na pewno zimy sa bardziej wymagajace w NO niz w PL.

Jak jest naprawde zla sytuacja na drogach (szklanka), to i teslowe AWD wymieka i nie pomaga zbytnio :roll:

4. co do ceny, imho podstawowej wersji nie ma sensu wyposazac pod korek a bazowa wersja juz jest calkiem przyzwoicie wyposazona (navi, tempomat, elektryczny bagaznik, kamera cofania, sportowe fotele, PDC etc) i na upartego to w tym aucie brakuje grzanych siedzen, CA, HK, jakiejs kierownicy sportowej moze, wszystko razem w 20k sie zamknie.

5. Roznica w kosztach eksploatacji 430i/e35 to bedzie z ~10k PLN rocznie co przy ~3-4 latach uzytkowania da juz 30-40k PLN oszczednosci czyli niemalo, imho wartosc rezydualna e35 bedzie wyzsza tez nic 430i za 3-4 lata.


Generalnie duzo tu filozofowania, mi chodzi tylko o to, ze tak jak dla Corolii za 120k nie ma BEV alternatywy, tak dla 430i jest juz zupelnie przyzwoita i mysle ze swoich klientow znajdzie.

 

Adam, ale dopłata z mój elektryk jest tylko do 225k zł, chyba że masz kartę dużej rodziny (3 dzieci lub więcej), więc i4 będzie dla 90% populacji bez dopłat. Takie to wszystko przyjazne...

Dzieki za doprecyzowanie, nie interesowalem sie tym az tak bardzo :cool2:

Powinni ta kwote waloryzowac o inflacje ostatnimi czasy bo niedlugo za te 225k PLN ID.3 sie nie kupi..

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ktoś tu niedawno posiadał 16i, 18d i był zadowolony co można znaleźć w historycznych postach wiec z 318i tez na pewno zadowoleni się znajda
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ktoś tu niedawno posiadał 16i, 18d i był zadowolony co można znaleźć w historycznych postach wiec z 318i tez na pewno zadowoleni się znajda

500 stron minelo w tym watku a mnie nadal fascynuje Twoja nieumiejetnosc czytania ze zrozumieniem i robienia fikolkow tylko po to zeby znowu cos palnac bez sensu :shock:

Dam Ci darmowa lekcje:

Jezeli ktos pisze, ze i4 e35 nie powinno sie porownywac z 318i bo to 2 rozne wersje nadwozia i BMW ma inne modele spalinowe do porownania, a do tego jedno auto jest o ponad 80% mocniejsze od drugiego, to NIE znaczy, ze krytykuje sam wybor 318 czy tez sam fakt istnienia/potrzeby tej wersji silnikowej.

318i to swietne auto, ma porzadny 4 cylindrowy silnik (w przeciwienstwie do poprzedniej generacji) i dziesiatki tysiecy ludzi w Europie jest przezadowolona z jazdy tym modelem.

Natomiast nie zmienia to zdania, ze po to mamy 318i, 320i, 330i, 420i, 430i etc zeby moc rzetelnie porownywac jablka z jablkami a nie jablka z pomaranczami.

.

Opublikowano

Ale ta strona to rak :D

 

Oto kwoty, jakie regularnie widuję na stacjach benzynowych

Czyli to nie jest badanie, ankieta, itp, tylko obserwacja autora? :D

 

Ci regularnie tankujący kierowcy odwiedzają stację, żeby uzupełnić 100-180 kilometrów zasięgu. W porywach do 340-370 kilometrów

Nooo, tankowanie do pełna tyle uzupełnia :D Dla mnie to normalne, że pełny bak przy V12 trzeba czasem tankować co 250km, zresztą na ile to też może starczyć 90l benzyny :lol: :lol: :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@slawomir nie można się zbyt wiele spodziewać po stronie prowadzonej przez jedna osobę czerpiąca wiedzę z internetow z praktycznie zerowym doświadczeniem motoryzacyjnym. Jak pewnych rzeczy nie doświadczysz na własnej skórze to nie zrozumiesz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Generalnie duzo tu filozofowania, mi chodzi tylko o to, ze tak jak dla Corolii za 120k nie ma BEV alternatywy, tak dla 430i jest juz zupelnie przyzwoita i mysle ze swoich klientow znajdzie.

 

Z grubsza się zgadza. Może źle się wyraziłem. Ktoś kto chce parametry 430i i ładniejsza budę, to ma już alternatywę BEV, chociaz dla 430i to 4x4 wtedy prawie must patrząc po tym co ludzie zamawiają. Ale da 318i/d czy 320d już alternatywy elektrycznej brak, a to są właśnie najpopularniejsze auta w tej klasie.


A może to jest droga BMW - przyzwyczajać ludzi do ev dając im przez wiele lat wybór. Dzięki temu stoją po obi stronach barykady zależnie jak trend pójdzie w przyszłości i jak szybko. Nie skazują się na jeden napęd. Kto pewny swego weźmie auta z gamy i na dedykowanej budzie pod EV (iX, i7 etc).

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla mnie silnik 30i to xdrive to must have. Nawet dzisiaj tylna oska usliznela mi się ze 3 razy. Wystarczy luźnawa nawierzchnia, włączanie się do ruchu z bocznej drogi i kola się ślizgają. Notabene łatwo wtedy zauważyć jak duża jest dysproporcja pomiędzy przeniesieniem napędu miedzy tył a przód w bmw bo zawsze uslizguja sie tylne kola. Nie jest to oczywiście cos strasznego bo z tym można normalnie żyć ale jednak napęd na 4 łapy sprawia ze takie włączenie się do ruchu jest dużo skuteczniejsze.


@BMFun masz tu racje. Skazywanie się na jeden napęd jest bez sensu. Zawsze warto rozważyć wszystkie opcje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podpis pod tym artykułem na elektrowozie: "BY XXX YYY – FILOZOF NOWYCH TECHNOLOGII · PUBLISHED 25/10/2022 · UPDATED 26/10/2022"


Chyba wystarczy za komentarz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jest zwykly troll, zielonego pojecia na wiele tematow nie ma, chce zarobic troche grosze przyklejajac sie do mobilnosci i tesli. Sam sie kiedys podlozyl artykulem podsumuwujacym rok. O ile pamiec mnie nie myli to jest student (wieczny?) ktory chce sie wybic na fali popularnosci tesli i tak targetuje swe artykuly. Nie wchodze tam i nie czytam tych smieci ale kiedys niemal kazdy artykul byl podsumowany i tak tesla jest lepsza :D Jesli ktos chce zaczerpnac wartosciowej wiedzy i zna angielski to zamiast czytac domoroslego znaffcy polecam kanal Bjorna Nylanda: https://www.youtube.com/user/bjornnyland Duzo wartosciowych tekstow i wnioskow a takze kilka excelli z porownaniem parametrow testowanych aut.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://gazetawroclawska.pl/najwieksza-europejska-fabryka-baterii-do-aut-elektrycznych-znajduje-sie-pod-wroclawiem-i-wciaz-sie-rozbudowuje/ar/c1-16993409


"Zatrudnia ponad 10 tys. osób i nadal szuka pracowników."


"LG Energy Solution ogłosiło wyniki finansowe za trzeci kwartał 2022 roku. Odnotowano 7,648 bln KRW (25,5 mld złotych) skonsolidowanych przychodów i 522 mld KRW (1,75 mld złotych) zysku operacyjnego. To najwyższy kwartalny wynik w historii."


"Aktualnie moce produkcyjne w naszej fabryce wynoszą 70 GWh. Jeszcze do końca roku osiągniemy zdolność na poziomie 86 GWh, lecz docelowo będzie to aż 115 GWh w 2025 roku - mówi Agata Marcinkiewicz."


Ta jedna jedyna fabryka LG w Polsce ma moc produkcyjna 70GWh, do konca roku ma to byc 86GWh.

Jezeli ktos sie zastanawia ile to jest --> rocznie jest w stanie wyprodukowac ~milion baterii 70-80kWh do BEV - tylko ta jedna fabryka.


Takie fabryki powstaja obecnie na calym swiecie jak grzyby po deszczu, proponuje to miec na uwadze filozofujac o przyszlosci BEV, bedzie sie latwiej rozmawialo :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

niekoniecznie na calym swiecie. Polska staje sie drugim eksporterem baterii, zaraz po Chinach. https://moto.rp.pl/na-prad/art37257071-polska-swiatowa-potega-eksportu-akumulatorow-do-aut-elektrycznych

LG w Polsce poza bateriami ma wiele innych fabryk.

Do tego dolicz northvolt ktore w trojmiescie zamierza sie otworzyc https://mycompanypolska.pl/artykul/wielka-inwestycja-w-polsce-northvolt-zbuduje-fabryke-baterii-do-pojazdow-elektrycznych/6224

Opublikowano

Jezeli ktos sie zastanawia ile to jest --> rocznie jest w stanie wyprodukowac ~milion baterii 70-80kWh do BEV - tylko ta jedna fabryka.

troche się zagalopowałeś... to nie jest tak że 100%n aku idzie na baterie do automotive...

 

Takie fabryki powstaja obecnie na calym swiecie jak grzyby po deszczu, proponuje to miec na uwadze filozofujac o przyszlosci BEV, bedzie sie latwiej rozmawialo :cool2:

czy ja wiem? w przypadku LG jedna w EU, jedna w US, 3 w Chinach...

Opublikowano

Co rok to prorok.

Ci wszyscy co od tysięcy lat trąbili o końcu świata mieli pewnie rację tylko z terminem nie trafili - jeszcze czekamy, podobnie jak na pogrom ICE.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Smiech na sali 190k za avengera vs 105K za wiekszego renegade https://www.jeep.pl/jeep-renegade/benzyna


Piekne porownanie jak przewaga technologiczna dostaje w dupe od VW pod wzgledem predkosci i czasu ladowania:



kolega @BMFun swego czasu z tego co pamietam, tlumaczyl ze wazniejsze od predkosci ladowania jest krzywa. Tutaj to swietnie widac.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://www.auto-swiat.pl/ev/wiadomosci/wylaczaja-ladowarki-do-samochodow-elektrycznych-ustawa-kaze-oszczedzac-prad/wqlhmc9


Hit, takie rzeczy tylko w Polsce. Urząd Miasta Legionowo udostępnił darmowe ladowarki 50 KW !!! Oczywiście zainteresowanie byli ogromne i po 2 tygodniach zostały wylaczone, b jest ustawa, że trzeba oszczędzać prąd.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Smutny to widok dla mnie jak auto o wysokich osiągach Tesla jedzie 120 gdy lecisz 200...
Opublikowano

Dziwaczne wnioski :shock:

Gdy lecisz 200 to 99,99(9)% aut jedzie wolniej i nie cena, ani osiągi aut o tym decydują :roll:

Smutne to jest jak jedziesz szybkim autem i zaraz jakiś gruz się podczepia kij wie po co.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

to mnie uspokoiłeś, czyli Tesla jedzie 120, bo chce, a nie musi... :cool2:


i jeszcze przypomniało mi sie jak Adam żartował, że Tesla 3, nawet nie Performance łyka jak chce takie M2 :nana:

Opublikowano
to mnie uspokoiłeś, czyli Tesla jedzie 120, bo chce, a nie musi... :cool2:

Różne ludzie mają powody, ja jeżdżę 120 na ekspresówkach, bo Policja mnie już pamięta :lol: :lol: :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sławowomir jakim autem jeździsz 120 na expresówkach? Spróbuje sobie to wyobrazić :mad2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Smutny to widok dla mnie jak auto o wysokich osiągach Tesla jedzie 120 gdy lecisz 200...

Kriss, zerknij na ten filmik, sytuacja sprzed godziny, to jest smutne a nie nie-jezdzenie 200km/h :roll:

Koles jechal dokladnie 21 km/h na 40-tce jakby ktos sie dopytywal.

Zobacz jak zareagowal :cool2:

Gdybym byl odrobine mniej wyrozumialy i musnal lekko pedal gazu to skonczyloby sie na malej czolowce.


https://streamable.com/l1qfqs

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam proszę Cię, nie odwracaj kota ogonem. Są idioci na drodze i niestety będą. Byłem w Niemczech więc mogłem i miałem czym. Tesla może, ale nie ma czym. Dobrze wiecie o co mi chodzi. Elektryk nadaje się do jazdy z prędkościami do 140 km/h. Koniec kropka. Ani to źle ani dobrze. Każdy sam ocenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.