Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Prawdę mówiąc w środku też mi się bardzo podoba. Jedynie do czego bym się przyczepił oprócz ceny, to linia boczna za bardzo przypomina mi iX oraz te złote ramki trochę odpustowe, ale może jest jakaś opcja black dla nich.

 

Złote ramki są tragiczne, ale nic nie dodadzą - w konfiguratorze jest M Shadowline o rozszerzonym zakresie za 1600 zł dzięki czemu stają się one czarne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aj, jestes bezlitosny, pocisk w samo serce :norty:

Postaram sie wiecej pracowac, wczesniej wstawac, to na cos ze stajni BMW moze kiedys starczy, taka 530i w M-pakiecie to by bylo cos, pierwsze co bym zrobil to 1500km do Chorwacji (z jednym 5 min stopem na krotkie siku i tankowanie!) z nieprzyzwoitymi predkosciami typu 145km/h :cool2:

 

Tu nie chodzi o bezlitosnosc ale o uczciwe postawienie tematu. Przeliczyles swoje value for money i podjales taka decyzje a nie inna. Nikt Ci nie ma tego za zle ale czemu pijesz do ludzi ktorzy wybieraja inaczej? Ja jak kupowalem 530xi to taniej moglem zamowic model 3 performance ale jednak wybralem 530xi i po dzis uwazam, ze dla mnie byl to duzo lepszy wybor. Jezdzimy w zupelnie innych warunkach, Ty w kraju gdzie za predkosc powyzej 120 mozna trafic do pierdla ja gdzie jazda 180km/h autostrada nie jest niczym nadzwyczajnym. Tym bardziej mnie dziwi twoj zachwyt nad osiagami. Moze kiedys wystarczajaco dorosniesz i to zrozumiesz.

 

Złote ramki są tragiczne, ale nic nie dodadzą - w konfiguratorze jest M Shadowline o rozszerzonym zakresie za 1600 zł dzięki czemu stają się one czarne.

 

Bez przesady te zlote ramki nie wygladaja zle. Porsche cayenne turbo gt tez ma zlote dodatki galleryBig-1644168663e388c9.jpeg

Opublikowano

Wygląda fatalnie z tymi złotymi alufelgami.

Znajomy potrzebował auta, zamówił MB, ale czegoś tam nie było i musiał czekać niewiadomo ile. To wziął z placu BMW M550i. Czarną. Ze złotymi właśnie alufelgami. :vomit:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie chcę rozpoczynać jakiegoś shitstorm, ale bym powiedział że efektywnością silników to nawet przegonił Teslę.

Chyba w tej kwestii BMW zerwało się ze swojego zaspania i w rok dogoniło 10 lat przewagi Tesli.

Mowisz mam rozumiec konkretnie o klasie D?


Dlatego np predkosc maksymalna jest ograniczona do 225km/h, a moc maksymalna dostepna w trybie boost przez cale 20s? :twisted:

Takie widoki nie dla kierowcow i4 M50 :wink:


52165738939_2ec85cf7a0_o.jpg

 

Tesla w swojej optymalnej budzie projektowanej pod EV potrzebuje aż 512KM (30KM mniej) żeby 400kg cięższego i4

 

Mala poprawka - 460kg ciezszego, BMW okazalo sie malym klamczuszkiem i te 2290kg (EU) ze specyfikacji mozna pomiedzy bajki wlozyc.

Jezeli komus ciezko sobie wyobrazic 460kg to niech wsadzi do malego sedana dodatkowo 6 doroslych mezczyzn, tak mniej wiecej wyglada handling, fun i "sheer driving pleasure" :duh:


52452498922_405ccd91d9_o.jpg

 

Moje wrażenia z jazdy i4 M50 są z grubsza takie:

+ po wejściu do samochodu duży plus za odczucia "premium" jeśli chodzi o materiału i ogólny feeling o klasę lepiej do Tesli

+ silnik - mega plus jak chodzi

+ wyciszenie

i4 ma sporo wiecej plusow :cool2: , kiedys porownywalem po jezdzie testowej

 

+/- trochę nie czułem prowadzenia, a szczególnie mocne przyspieszanie powoduje zbyt mocne odciążenie przodu i poczucie dużo gorszego sterowania. Trochę nienaturalne uczucie i w X5M go nie doświadczam, może to przez lekki przód i inne proporcje masy. W TM3P już nie pamiętam czy też jest ten efekt, ale jeśli tak, to mniejszy, bo nie utkwił mi w głowie

+/- jak dla mnie trochę ciasnawy i nie jest SUVem ;)

Jestes mistrzem niedopowiedzen :norty: :norty:


Auto w klasie D, w ktorym z tylu jest miejsca mniej niz w Golfie, ktore wazy 2,4 tony, ponad 100kg wiecej (!!) niz 7-er w longu z silnikiem V12 (M760ix) to jest jakas kuriozalna abominacja, prawdziwi petrolheadzi BMW w grobie sie przewracaja, a to wszystko okraszone 30 znaczkami ///M :cool2:


Z jednym nie sposob sie nie zgodzic - jak sie tym nie jezdzi tylko np patrzy na parkingu jak stoi zaparkowane obok TM3 --> to TM3 wyglada jak ubogi krewny :cool2:

A to, ze pomimo tego jak to auto jezdzi, jest dziesiatki tysiecy zamowien, ktorych BMW nie jest w stanie zrealizowac --> daje tylko laurke temu watkowi jak bardzo firma zaspala.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mala poprawka - 460kg ciezszego, BMW okazalo sie malym klamczuszkiem i te 2290kg (EU) ze specyfikacji mozna pomiedzy bajki wlozyc

 

alez to jeszcze gorzej swiadczy o tesli model 3. Jakim cudem samochod ciezszy o 460kg i niewiele wyzszej mocy przyspiesza podobnie a przy wiekszych predkosciach nawet i lepiej? Gdzie sa te konie w tesli? Dlaczego szybsza na papierze tesla i lzejsza o kilkaset kilogramow jest na kretym torze wolniejsza od taycana 4s? Co poszlo nie tak? Czy czasem jak postawisz na torze i4 i tesle to rezultat nie bedzie podobny co porownanie z taycanem? Niedaz ze tesla to golas w srodku to ma na tyle prymitywne zawieszenie ze raz ze jest strasznie niewygodny a 2 nie jest w stanie dotrzymac templa wolniejszemu i ziezszemu taycanowi. To jest kompletna klapa inzynierii.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://e.autokult.pl/amp/porsche-macan-ev-zadebiutuje-z-opoznieniem-przez-problemy-z-oprogramowaniem,6822851292728128a


Kolejne opoznienie premiery. Macan dopiero w 2024. Ciekawe czy powtórzy sukces Taycana. Trochę trudne dla mnie do zrozumienia tłumaczenie, przeciez większość softu jest współdzielona pomiędzy modelami. Chyba ze coś zupełnie nowego powstaje.

Opublikowano

Ciekawostka - w top 20 sa juz 2 chinskie auta - BYD Tang oraz Hongqi E-HS9

 

widziałem to auto kilkukrotnie w norwegii, mega "ostentacyjne";

ten wielki grill a'la rolls.. robi wrażenie i przyciąga uwagę..

nie wiem kto to kupuje, być może sprzedaż dyktuje brak konkurencji.

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mala poprawka - 460kg ciezszego, BMW okazalo sie malym klamczuszkiem i te 2290kg (EU) ze specyfikacji mozna pomiedzy bajki wlozyc

alez to jeszcze gorzej swiadczy o tesli model 3.

W takim wypadku BMW powinno zrobic i4 o wadze 2,5-2,6 tony, osmieszyli by TM3 jeszcze bardziej :cool2:

 

Czy czasem jak postawisz na torze i4 i tesle to rezultat nie bedzie podobny co porownanie z taycanem?

Widzialem nawet trailer tego pojedynku, czekam z popcornem :norty:


52233999060_9d9b6ab06f_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
cena pradu w domu w gore, tlum pedzi do ladowarek, cena niska w wybranych godzinach, ludzie pedza podlaczac/odlaczac auto na parking a szczesliwcy do garazu. Powinni jakiegos wallboksa laczacego sie z apka z cenami energii i wlaczajacym\wylaczajacym w wybranych godzinach ladowanie na podstawie cen sprzedawac :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widzialem nawet trailer tego pojedynku, czekam z popcornem :norty:

 

Porownaj jablka z jablkami a nie auto z RWD do AWD bo to olbrzymia roznica. Dodaj jeszcze ze bmw wypadlo z toru przy wylaczonym ESC + RWD no ale uczciwosc nigdy nie byla Twoja najmocniejsza strona.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://moto.trojmiasto.pl/Tesla-otworzy-salon-w-Gdansku-n172040.html?strona=0#opinie


Srednie spalanie 300 HP TM3 RWD, ~1/3 trasy i 2/3 miasto - 14,5kWh

Przy ladowaniu w domu po 0,8 PLN/kWh --> koszt przejechania 100km to 12 PLN, odpowiednik 1,5l benzyny :cool2:


52455654045_46f41db9ab_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

cena tesla 3 RWD. 250 tysiecy. Koszt ubezpieczenia sredno 2,5% (zakladajac 0 szkod) 8 tysiecy rocznie. Statystyczny Kowalski ma na benzyne na caly rok = jezdzi za darmo. Interes zycia. Polacy rzucaja sie na zakup elektryka.


dla porownania: Skoda octavia 2.0 TSI 4x4 140 kW (190 KM) automatyczna, 7-biegowa DSG 142 750 zł -153 700 zł, podobne osiagi. 100k roznicy. 2500 zlotych w samym ubezpieczeniu.


Wiekszosc wybierze to: 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 110 kW (150 KM) automatyczna, 7-biegowa DSG - 116 500 zł ,126 200 zł ,136 850 zł i jak im powiesz ze jezdzisz taniej to parskna smiechem i beda mieli racje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeszcze raz powtarzam i tego się będę trzymał, że dużym hamulcowym w rozwoju EV (a w Polsce niemalże blokerem) jest:

1. Ekonomia rozumiana jako wieloletnie TCO (koszt zakupu, ubezpieczenie, paliwo itp). Jesteśmy na tyle niezamożnym krajem, że ekonomia liczy się przed ideami.

2. Dostępność modeli. Chociaż tutaj przez 3 lata sporo się zmieniło i będzie dalej się zmieniać. Mimo tego, na dzień dzisiejszy jakbym chciał wyjść z prehistorycznej technologii ICE, to w sensownego pieniądzach nie mam pod siebie żadnego fajnego dużego SUVa ani nie widzę żadnego dla siebie średniego szybkiego crossovera/SUVa. Chwilowe anomalie że się zdarzy BEV tańszy od ICE są bardzo rzadkie, a dopłata do BEV 50-100tys przy cenach pojazdów 100-300tys jest nieekonomiczna z punktu widzenia TCO. Najbliższy cenowo mniejszy SUV do miasta jaki bym widział dla mnie to TMY Performance, ale to +70tys do tego co już mam. Inne opcje szybkich małych SUV to 400k+ i zbyt dużo kompromisów.


Wbrew pozorom o rozwój infrastruktury się nie boję, bo ona będzie podążać za wzrostem aut, a pewnie UE wymusi systemowe rozwiązania w tym zakresie.


Pomimo mojego optymizmu do BEV i tego że nie zdarzyło mi się jeszcze odjechać od ładowarki, to może trafić szlag jak co jakiś czas mam sytuację jak ostatnio:

- Podjeżdżam pod szybką (!!! :) )ładowarkę 50kW na której postanowiłem się podładować korzystając z okazji że kupuję kawę - tak jak to powinno wyglądać

- Miejsce zajęte przez nie podłączony pojazd elektryczny (BMW :) ). Myślę jest nieźle, nagminnie miejsca dla elektryków zastawiają samochody spalinowe (głównie te droższe), a hitem było Porsche V8 (nie mam nic do V8 żeby nie było ;) ), które zaparkowało na jednym z dwóch ultrawąskich miejsc do ładowania (miejsca krojone chyba pod Nissan leaf albo inna małe miejskie elektryki). Udało mi się wtedy zaparkować na drugim miejscu wjeżdżając dosłownie na kilkanaście centymetrów od Porsche.

- W tym przypadku poradziłem sobie gimnastykując się i pokracznie parkując na sąsiednich miejscach tak, żeby starczyło kabla

- Podłączam kabel, przykładam kartę BMW Charging (pod siedzibą BMW Polska). Nie działa

- Wchodzę do aplikacji BMW Charging - nie ma już możliwości startowania z aplikacji

- Wchodzę w aplikację Greenway (to partnerski punkt ładowania) - ładowarka niewidoczna

- Dzwonię na infolinię dukając przez telefon adres email - udało się zdalnie odpalić i dalej wszystko się potoczyło poprawnie.


Infolinia GW jak zwykle działa błyskawicznie i szybko pomagają, ale jednak całość zajęła 5min, gdzie wielokrotne ładowanie na SC zajmowało 10 - 15 sekund (kilkanaście ladowań w czasie użytkownika Tesli za granicą). Daleko mi niestety do Adama 3sek ;) ale 10-15sek uważam za pomijalny czas, chociaż ręka mi potem śmierdziała hot dogiem z ketchupem :P ale lepsze to niż zapach benzyny.


Nie odjechałem bez ładowania, ale liczba czynności które trzeba było wykonać (nie pierwszy raz się zdarzyło) jest delikatnie mówiąc za dużo. Dobrze że nie musiałem wypisywać czeku za rozliczenie ładowania...


Nie tak to powinno wyglądać niestety :( Ale dla kontrastu podłączyłem się na mieście kiedyś pod punkt ładowania i próbuję w aplikacji odpalić ładowanie i ciągle wyskakuje błąd. Miałem odłączyć kabel, ale okazało się że ładowanie wystartowało samo i wyczytałem za rac w internecie, że ładowarka AC tam jest darmowa. Spędziłem zgodnie z planem kilka godzin w czasie których naładowało mi gratis 20->100%. I jak tutaj po takim ładowaniu mówić że koszt na 100km dla elektryków zrównał się z kosztem aut spalinowych :lol: :lol: :lol:


Infrastruktura będzie się poprawiać, czuć że tutaj jest progress, a jak sprzedaż ruszy to dynamika przyspieszy. Żeby tylko coś zrobić z cenami elektryków które nie chcą spadać pomimo wielomilionowej produkcji na całym świecie. To jest jedyny element żeby rewolucja przyspieszyła. Wtedy zasięg też dla większości ludzi tak jak Adam pisze nie będzie problemem. Tutaj musi spaść cena u źródła, bo nie wyobrażam sobie żeby na całym świecie nawet bogate kraje mogły sobie pozwolić na takie dopłaty jak są w Norwegii.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pomimo mojego optymizmu do BEV i tego że nie zdarzyło mi się jeszcze odjechać od ładowarki, to może trafić szlag jak co jakiś czas mam sytuację jak ostatnio:

- Podjeżdżam pod szybką (!!! :) )ładowarkę 50kW na której postanowiłem się podładować korzystając z okazji że kupuję kawę - tak jak to powinno wyglądać

- Miejsce zajęte przez nie podłączony pojazd elektryczny (BMW :) ). Myślę jest nieźle, nagminnie miejsca dla elektryków zastawiają samochody spalinowe (głównie te droższe), a hitem było Porsche V8 (nie mam nic do V8 żeby nie było ;) ), które zaparkowało na jednym z dwóch ultrawąskich miejsc do ładowania (miejsca krojone chyba pod Nissan leaf albo inna małe miejskie elektryki). Udało mi się wtedy zaparkować na drugim miejscu wjeżdżając dosłownie na kilkanaście centymetrów od Porsche.

- W tym przypadku poradziłem sobie gimnastykując się i pokracznie parkując na sąsiednich miejscach tak, żeby starczyło kabla

- Podłączam kabel, przykładam kartę BMW Charging (pod siedzibą BMW Polska). Nie działa

- Wchodzę do aplikacji BMW Charging - nie ma już możliwości startowania z aplikacji

- Wchodzę w aplikację Greenway (to partnerski punkt ładowania) - ładowarka niewidoczna

- Dzwonię na infolinię dukając przez telefon adres email - udało się zdalnie odpalić i dalej wszystko się potoczyło poprawnie.

Nie odjechałem bez ładowania, ale liczba czynności które trzeba było wykonać (nie pierwszy raz się zdarzyło) jest delikatnie mówiąc za dużo. Dobrze że nie musiałem wypisywać czeku za rozliczenie ładowania...

Nie tak to powinno wyglądać niestety :(

I jak tu nie mowic, ze Musk nie jest wizjonerem ze swoimi SC?

Tak jak TM3 nie mialem zadnych obaw jechac do PL tak nie-Tesla nie wiem czy by mi sie chcialo, za duzo nerwow, ladowanie DC musi byc plug&play, inaczej nigdy sie nie przyjmie w mainstreamie.

 

gdzie wielokrotne ładowanie na SC zajmowało 10 - 15 sekund (kilkanaście ladowań w czasie użytkownika Tesli za granicą). Daleko mi niestety do Adama 3sek ;) ale 10-15sek uważam za pomijalny czas, chociaż ręka mi potem śmierdziała hot dogiem z ketchupem :P ale lepsze to niż zapach benzyny.

Tu musze sprostowac bo bawisz sie w gluchy telefon, rozmowa/niedoszly zaklad byl o moim wallboksie w domu a nie SC :cool2:

 

Żeby tylko coś zrobić z cenami elektryków które nie chcą spadać pomimo wielomilionowej produkcji na całym świecie. To jest jedyny element żeby rewolucja przyspieszyła. Wtedy zasięg też dla większości ludzi tak jak Adam pisze nie będzie problemem. Tutaj musi spaść cena u źródła, bo nie wyobrażam sobie żeby na całym świecie nawet bogate kraje mogły sobie pozwolić na takie dopłaty jak są w Norwegii.

Oczywiscie masz sporo racji, ale jak spojrzysz DZIS w polski cennik BMW:


430i GC (245HP, 6,2s/100km/h) --> 235k PLN

i4 e35 67kWh (286KM, 6,0s/100km/h) --> 240k PLN (minus jeszcze doplata z "moj elektryk" 18k PLN?)


Czy to jest wg Ciebie zla oferta?

 

dla porownania: Skoda octavia 2.0 TSI 4x4 140 kW (190 KM) automatyczna, 7-biegowa DSG 142 750 zł -153 700 zł, podobne osiagi. 100k roznicy. 2500 zlotych w samym ubezpieczeniu.

Ciekawa oferta, jakbym np chcial kupic 5-er ale nie starczyloby funduszy na porzadny silnik czy adekwatne do klasy premium wyposazenie to moze bym sie skusil na przeczekanie az sie budzet bedzie spinal :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ciekawa oferta, jakbym np chcial kupic 5-er ale nie starczyloby funduszy na porzadny silnik czy adekwatne do klasy premium wyposazenie to moze bym sie skusil na przeczekanie az sie budzet bedzie spinal :cool2:

napisal byly posiadacz 116i po tuningu :cool2: Te czekanie slabo ci wychodzi: Moje BMW: ex E90 320d, F20 116i, E90 318d, F30 330e, F10 530d

 

i4 e35 67kWh (286KM, 6,0s/100km/h) --> 240k PLN (minus jeszcze doplata z "moj elektryk" 18k PLN?)

 

z mala bateria i marnym zasiegiem


ooo widze, ze nie tylko ja mialem problemy z ladowarkami :D Dla pocieszenia/niepocieszenia dodam, ze na wklejonym przez krissa filmie Daniel Grzyb tez mial problemy z ladowarkami w NO takze te problemy jeszcze zapewne dlugo beda sie przewijac. Niestety @BMFun na dzien dzisiejszy jesli chodzi o duzy SUV to jest calkowity brak alternatywy. Jedynie mocna hybryda typu Cayenne. No i cena. To jest lekka reka liczac ze 100k jesli porownujemy samochody tej samej klasy i segmentu np eqe vs gle, x5 vs IX, czy q7 vs etron. Dla duzych suvow w przedziale 300-450k praktycznie alternatywy brak. Wydanie 350k na tesle model Y. hmm w tej cenie zdecydowanie wolalbym x5.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I jak tu nie mowic, ze Musk nie jest wizjonerem ze swoimi SC?

Tak jak TM3 nie mialem zadnych obaw jechac do PL tak nie-Tesla nie wiem czy by mi sie chcialo, za duzo nerwow, ladowanie DC musi byc plug&play, inaczej nigdy sie nie przyjmie w mainstreamie.

Jest nim bez cienia wątpliwości i to akurat padało wielokrotnie. Największy zarzut jest do nadmiernego hype'u i legend jaki się wytworzył wśród fanów (żeby nie użyć innego sformułowania :lol: ) wokół marki i nieomylności Muska, który co jakiś czas wywołuje różne twitterowe skandale. Oglądałem w tym roku na żywo start rakiety Falcon 9 na przylądku Canaveral wynoszący starliniki i śledząc cały proces precyzyjnego lądowania członów rakiety. Majstersztyk technologiczny zrobiony za prywatne pieniądze - tego nie dokonał wcześniej nikt.

 

gdzie wielokrotne ładowanie na SC zajmowało 10 - 15 sekund (kilkanaście ladowań w czasie użytkownika Tesli za granicą). Daleko mi niestety do Adama 3sek ;) ale 10-15sek uważam za pomijalny czas, chociaż ręka mi potem śmierdziała hot dogiem z ketchupem :P ale lepsze to niż zapach benzyny.

Tu musze sprostowac bo bawisz sie w gluchy telefon, rozmowa/niedoszly zaklad byl o moim wallboksie w domu a nie SC :cool2:

 

Ok, to nie jest ze mną tak źle :) Jak zamontuję punkt ładowania w miejscu garażowym, to przetestuję z zegarkiem :)


 

Żeby tylko coś zrobić z cenami elektryków które nie chcą spadać pomimo wielomilionowej produkcji na całym świecie. To jest jedyny element żeby rewolucja przyspieszyła. Wtedy zasięg też dla większości ludzi tak jak Adam pisze nie będzie problemem. Tutaj musi spaść cena u źródła, bo nie wyobrażam sobie żeby na całym świecie nawet bogate kraje mogły sobie pozwolić na takie dopłaty jak są w Norwegii.

Oczywiscie masz sporo racji, ale jak spojrzysz DZIS w polski cennik BMW:


430i GC (245HP, 6,2s/100km/h) --> 235k PLN

i4 e35 67kWh (286KM, 6,0s/100km/h) --> 240k PLN (minus jeszcze doplata z "moj elektryk" 18k PLN?)


Czy to jest wg Ciebie zla oferta?

Dla mnie nieatrakcyjna, bo bym zmienił siekierkę (ix3) na kijek (i4 e35), ale dla zainteresowanych BMW 4 GC być może to ciekawa alternatywa, musiałbym spojrzeć w szczegóły - wielkość baterii itp. Na pierwszy rzut oka rzuca się w oczy brak 4x4 w e35. To jednak jest moda, coś jak hak w NO. Takich "detali" może być więcej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

i35 podziadowali na baterii

 

ZASIĘG ELEKTRYCZNY (CYKL MIESZANY)

478 km

POJEMNOŚĆ BATERII (BRUTTO/NETTO)

70,2 kWh / 67 kWh

 

zdecydowanie wolalbym 330xi

Opublikowano
Na pierwszy rzut oka rzuca się w oczy brak 4x4 w e35. To jednak jest moda, coś jak hak w NO. Takich "detali" może być więcej.

Gdyby nie brak 4x4 to brałbym e35. Mocniejsze elektryki to przerost formy nad treścią, sportowymi autami i tak póki co nie są.

Walka o zasięg i minimalizowanie kosztów podróży nie idą w parze z wykorzystaniem maksymalnych mocy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Żeby tylko coś zrobić z cenami elektryków które nie chcą spadać pomimo wielomilionowej produkcji na całym świecie. To jest jedyny element żeby rewolucja przyspieszyła. Wtedy zasięg też dla większości ludzi tak jak Adam pisze nie będzie problemem. Tutaj musi spaść cena u źródła, bo nie wyobrażam sobie żeby na całym świecie nawet bogate kraje mogły sobie pozwolić na takie dopłaty jak są w Norwegii.

Oczywiscie masz sporo racji, ale jak spojrzysz DZIS w polski cennik BMW:


430i GC (245HP, 6,2s/100km/h) --> 235k PLN

i4 e35 67kWh (286KM, 6,0s/100km/h) --> 240k PLN (minus jeszcze doplata z "moj elektryk" 18k PLN?)


Czy to jest wg Ciebie zla oferta?

35 jako wersja tylko po mieście z ograniczoną baterią doposażona sensownie, ale z rozsądkiem to już 300tys, ale ma ograniczoną mocno baterię oraz brak 4x4, czyli realnie duży minus, a sporo pieniędzy. Myślę że większość jedna wybierze 420i xDrive tańszy 20tys lub bardziej 318i tańszego pewnie z 50tys. Ale fakt oferta BMW mocno się rozszerza i różnice gdzieniegdzie mocno zmniejszają.


Mi po roku w iX3 przeszkadza RWD. Ani nie podriftujesz, a lekki deszcz i nie wiesz kiedy stracisz trakcję, a jednak mimo dużej wagi, to uderzenie momentu jest nagłe i denerwuje zrywanie trakcji w tak ciężkim aucie.

Opublikowano
Adam, ale dopłata z mój elektryk jest tylko do 225k zł, chyba że masz kartę dużej rodziny (3 dzieci lub więcej), więc i4 będzie dla 90% populacji bez dopłat. Takie to wszystko przyjazne...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mi po roku w iX3 przeszkadza RWD. Ani nie podriftujesz, a lekki deszcz i nie wiesz kiedy stracisz trakcję, a jednak mimo dużej wagi, to uderzenie momentu jest nagłe i denerwuje zrywanie trakcji w tak ciężkim aucie.

 

ja tez auta z napedem na jedna oske juz nie kupie. Wystarczy deszcz, mokry asfalt co wystwpuje przez wiekszosc roku a przyczepnosc jest zrywana momentalnie i cala moc idzie w gwizdek. 4x4 to podstawa, chyba ze ktos mieszka w slonecznej californi gdzie prawie nigdy nie pada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.