Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolega @BMFun ma racje. Moc Long Range na hamowni to okolo 340KM https://samochodyelektryczne.org/tesla_model_3_long_range_na_hamowni_z_wynikiem_250_kw_mocy_na_kolach.htm zapewne w dowodzie masz moc przy silniku nie na kolach, elektryki slabo to przekladaja stad takie roznice,

 

Czyli ~85% Kowalskich wybierajac TM3 wybiera wersje >450 HP, ponial? :cool2:

 

Nie zapomnij dopisac, ze long range to tez wiekszy zasieg i akumulator, no i naped 4x4. U BMW tez 90% sprzedazy to xdrive. Ludzie chca 4x4. Ze strony tesli:

 


ze strony tesli


tesla model 3

225km/h

Maksymalna prędkość

6,1s

0-100 km/h

 

dla porownania 330i xdrive

MOC SILNIKA

180 kW (245 KM)

ZUŻYCIE (CYKL MIESZANY)

7,8 − 7 l / 100 km

RODZAJ NAPĘDU

Napęd na cztery koła

PRZYSPIESZENIE (0-100 KM/H)

5,7 s

EMISJA CO₂ (CYKL MIESZANY)

175 − 158 g/km

 

Model 3 ma gorsze osiagii od plebejskiego 330i xdrive :D :D model 3 performance ma tez gorsze wyniki od m4 :D zrobiony na platformie ICE i4 m50 nieustepuje osiagami modelowi 3 performance. Takie sa realia i czas sie z tym pogodzic.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Ekscytujesz się Adam danymi papierowymi jak gimnazjalista. Potwierdza to co inni mówią ze teoretyk jesteś.

Ale to Ty dzwonisz!? lol

Piszesz swoje przemyslenia apropo oczekiwanej mocy BEV przez klientow, pozniej piszesz po prostu nieprawde, a gdy to prostuje to sie obruszasz i wyjezdzasz z gimnazjalista :duh:

Tak jak mowilem wczesniej - slonikowatosc w najgorszym wydaniu :naughty:

 

Te konie Tesli jakieś wychudzone że Tesla potrzebuje grubo powyżej 500km w TM3P żeby o 0.3s odjechać 400KM RS3 na ćwiartkę i minimalnie przegrać z rolki z prehistoryczna technologia.

Te konie Tesli chude i dostają zadyszki przy wyższych prędkościach z RS3 czy 530KM i4 z 400kg nadwaga jak to cytujesz. Ale ciesz się danymi na papierze :cool:

1. I powiedz mi ktos sie ekscytuje jak gimnazjalista? ;)

2. Do Twojej wiadomosci - KM to jednostka fizyczna, jak np metr, nie moze byc wychudzony czy tlusty, KM to KM

3. Lepiej mowic oczywiscie jednak o osiagach bo sama moc auta to jedno a na osiagi wplywa tez kilka innych czynnikow.

 

A może po prostu moc silników nie sumuje się? Nie wiem, nie znam się, ale empirycznie nie wychodzą mi Twoje dane na papierze.

To jest temat do innej rozmowy bo rzeczywiscie jest roznie, zalezy jaki efekt chce producent osiagnac (ekonomia np Lexus czy osiagi jak np Porsche)

Tylko powiedz mi co masz sumowac w 320 HP Tesli model 3 SR+ jezeli tam jest jeden silnik?


Od kogo jak kogo ale po Tobie spodziewalem sie po prostu normalnego "machnalem sie, prostuje, jest jak piszesz" zamiast wicia sie jak wegorz :roll:


Ja z mojej strony napisze, ze jezeli poczules sie obrazony wczorajszymi przytykami - przepraszam, nie mialem nic zlego na mysli i niepotrzebne byly te wstawki o piciu w weekend :handshake:


Co do wersji LR jeszcze - ona ma praktycznie identyczne silniki jak wersja Performance.

Z przodu obie wersje maja identyczny silnik 215HP, z tylu P. ma 320HP a LR 298 HP tyle, ze jest mocno softwarowo stlumiony, za ~10k PLN osiagi spadaja z 4,4s na 3,9s.

 

model 3 performance ma tez gorsze wyniki od m4 :D

No rzeczywiscie, wstyd jak cholera w cenie 306k PLN w pelnym wyposazeniu :norty:

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolega @BMFun ma racje. Moc Long Range na hamowni to okolo 340KM https://samochodyelektryczne.org/tesla_model_3_long_range_na_hamowni_z_wynikiem_250_kw_mocy_na_kolach.htm zapewne w dowodzie masz moc przy silniku nie na kolach, elektryki slabo to przekladaja stad takie roznice,

 

Czyli 85% Kowalskich wybiera Teslę o mocy <=340KM bo nie potrzebują większej mimo symbolicznej dopłaty 5%. Z czego jak Słonik zauważył większość wybiera tą mocniejszą 340KM, bo ma większy zasięg który jest w elektryku krytyczny oraz 4x4 który jest bardzo popularny. Pewnie w statystykach sprzedaży Ioniq, etron, Kia rozkład też by był podobny.


Ile % ludzi do LR dokupiło softwarowego boosta za kilka tyś zł zmniejszającego przyspieszenie 0-100 z 4.4 do 4.0s?

 

Widzisz, Ty snujesz domysly i wklejasz artykuly z Autoswiata sprzed 5 lat.

Ja patrze na swoj dowod rejestracyjny w ktorym jest napisane 320HP, chociaz zrodla podaja tez 325HP czasami.

Tesla moze sobie oficjalnie nie podawac na stronie natomiast jezeli chce sprzedawac auto na jakimkolwiek rynku to te dane sa podane bardzo precyzyjnie.

Do setki moje SR+ ma 5,6s tak apropo :cool2:

Cały internet o tym pisze, ale dla Ciebie papier jest ważniejszy :mad2: i do tego jeszcze dowód rejestracyjny w którym np w PL jest dużo błędów.


Sęk w tym, że ludzie nie jeżdżą na dowodzie rejestracyjnym tylko na kołach :)


Ciekawy jestem czy dalej będziesz brnął i odstawiał fikołki czy cytując klasyka

PS1. Nieumiejetnosc przyznania sie do bledu jest brzydka cecha kolego i zalatuje troche slonikowatoscia :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja się zapytam, skoro ludziom zależy tak na osiągach to dlaczego prawie nikt nie dopłaca paru złotych do wersji performance? Dostaną wieksza felgę, lepsze hamulce plus lotke wiec dopłata to jakieś marne grosze. Wiecej w Bmw sprzedaje się m pakietów. Dopłatę do long range rozumiem. Wieksza bateria, największy zasięg plus napęd 4x4 to bardzo wymierna korzyść. Sam bym to wybrał od standard range


Jakim cudem model 3 sr o wadze zbliżonej do 330i jest od niego znacząco wolniejsze nawet do 100, bo później już jest pogrom tesli? 30 procent słabsze 4 cylindrowe ice przewyższa osiągami bev? Co poszło nie tak?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cały internet o tym pisze, ale dla Ciebie papier jest ważniejszy :mad2: i do tego jeszcze dowód rejestracyjny w którym np w PL jest dużo błędów.

Sęk w tym, że ludzie nie jeżdżą na dowodzie rejestracyjnym tylko na kołach :)

Mysle ze na tym mozna zakonczyc ta "merytoryczna" dyskusje apropo mocy, nie powiem, popisales sie argumentami :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Adamie czekam na odpowiedz jak to mozliwe ze posiadajacy 30% mniej mocy ICE o podobnej wadze do tesli model 3 jest szybszy od niej 0-100? Ggdzie sa te konie? Moze w dowodzie w NO zostaly? :D Jak zwykle probujesz przemilczec niewygodne fakty. Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Ekscytujesz się Adam danymi papierowymi jak gimnazjalista. Potwierdza to co inni mówią ze teoretyk jesteś.

Ale to Ty dzwonisz!? lol

Piszesz swoje przemyslenia apropo oczekiwanej mocy BEV przez klientow, pozniej piszesz po prostu nieprawde, a gdy to prostuje to sie obruszasz i wyjezdzasz z gimnazjalista :duh:

Tak jak mowilem wczesniej - slonikowatosc w najgorszym wydaniu :naughty:

 

Te konie Tesli jakieś wychudzone że Tesla potrzebuje grubo powyżej 500km w TM3P żeby o 0.3s odjechać 400KM RS3 na ćwiartkę i minimalnie przegrać z rolki z prehistoryczna technologia.

Te konie Tesli chude i dostają zadyszki przy wyższych prędkościach z RS3 czy 530KM i4 z 400kg nadwaga jak to cytujesz. Ale ciesz się danymi na papierze :cool:

1. I powiedz mi ktos sie ekscytuje jak gimnazjalista? ;)

2. Do Twojej wiadomosci - KM to jednostka fizyczna, jak np metr, nie moze byc wychudzony czy tlusty, KM to KM

3. Lepiej mowic oczywiscie jednak o osiagach bo sama moc auta to jedno a na osiagi wplywa tez kilka innych czynnikow.

 

A może po prostu moc silników nie sumuje się? Nie wiem, nie znam się, ale empirycznie nie wychodzą mi Twoje dane na papierze.

To jest temat do innej rozmowy bo rzeczywiscie jest roznie, zalezy jaki efekt chce producent osiagnac (ekonomia np Lexus czy osiagi jak np Porsche)

Tylko powiedz mi co masz sumowac w 320 HP Tesli model 3 SR+ jezeli tam jest jeden silnik?


Od kogo jak kogo ale po Tobie spodziewalem sie po prostu normalnego "machnalem sie, prostuje, jest jak piszesz" zamiast wicia sie jak wegorz :roll:


Ja z mojej strony napisze, ze jezeli poczules sie obrazony wczorajszymi przytykami - przepraszam, nie mialem nic zlego na mysli i niepotrzebne byly te wstawki o piciu w weekend :handshake:


Co do wersji LR jeszcze - ona ma praktycznie identyczne silniki jak wersja Performance.

Z przodu obie wersje maja identyczny silnik 215HP, z tylu P. ma 320HP a LR 298 HP tyle, ze jest mocno softwarowo stlumiony, za ~10k PLN osiagi spadaja z 4,4s na 3,9s.

 

model 3 performance ma tez gorsze wyniki od m4 :D

No rzeczywiscie, wstyd jak cholera w cenie 306k PLN w pelnym wyposazeniu :norty:

 

Adam, utwierdziłeś mnie w moim przekonaniu. Obniżyłeś loty merytorycznej dyskusji, co jest smutne bo przez większość czasu byłeś dosyć merytoryczny i ciekawe fakty przytaczałeś :-( Dalej bez sensu brniesz, aby mieć ostatnie słowo. Cała dyskusja jest o tym ile mocy potrzebuje Kowalski (na kołach, a nie w dowodzie) i dalej mi wychodzi że 85% ludzi którzy kupują Teslę (wg Ciebie dla osiągów), kupuje wersję max 340KM, co jest zdecydowanie więcej niż potrzebują.



Przez kilkaset stron contentu mówisz jak to Tesla optymalizuje swoje silniki, ma dedykowaną platformę z super CX a potem okazuje się że BMW i4 M50 z "400kg nadwagi" z 544KM minimalnie pokonuje na ćwiartki∑ Teslę M3P mającą wg Ciebie zbliżoną moc :duh: (btw. możesz podać moc TM3P ze swojego dowodu?). Albo moc TM3P nie jest zbliżona do i4 (internety mówią że TM3P ma ok 487KM co by się zgadzało), albo tych koni nie ma tyle co teraz piszesz. Nie da się mieć ciastka i zjeść ciastko, gdzieś się musisz mylić. Zamotałeś się w tych ekscytacjach danymi na papierze.

 

Ja z mojej strony napisze, ze jezeli poczules sie obrazony wczorajszymi przytykami - przepraszam, nie mialem nic zlego na mysli i niepotrzebne byly te wstawki o piciu w weekend :handshake:

To najbardziej merytoryczna część Twojej wypowiedzi :) Przyjmuję i lekko odzyskuję wiarę że można trzymać jakiś poziom. Wypowiedź była o tyle nietrafiona że cały weekend aktywnie spędzałem z dziećmi odpisując czasem w biegu z placu zabaw, parku, obiadu. Polecam aktywny weekend na świeżym powietrzu, ponieważ pozwala nabrać dystansu po całym tygodniu siedzenia za biurkiem i gonitwą za sprawami codziennymi. Także warto się chwilę zastanowić zanim się coś chlapnie, ale przyjmuję i nie ma tematu, nie musimy do tego wracać :handshake:

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

320HP to sa progi silnika 40i. Silnik ten zabija osiagami ta smieszna tesle pomimo duzo mniejszego momentu i cezszej budy przykadowo w serii 5. https://de.accelerationtimes.com/models/bmw-540i-g30


Wniosiek jest jeden. Tej mocy tam NIE MA. albo jest, przez ulamek sekundy...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja się zapytam, skoro ludziom zależy tak na osiągach to dlaczego prawie nikt nie dopłaca paru złotych do wersji performance? Dostaną wieksza felgę, lepsze hamulce plus lotke wiec dopłata to jakieś marne grosze.

1. 20" kola to dla wielu wada nie zaleta, ogranicza komfort na drodze, ogranicza zasieg o ~50km, opony sa drozsze, sporo ludzi wymienia te kola na 18" badz 19".

2. zawieszenie nizsze o 10mm to tez dla wielu wada przez gorszy komfort

3. najwazniejsza wada (w NO) - wersja P. TM3 nie ma haka, w NO auto bez haka to auto ulomne, przy odsprzedazy wersja TM3 bez haka traci na wartosci z 15-20k PLN spokojnie (SR/LR z/bez haka)

4. zimowki do Perf. homologowane sa tylko 20", zeby zamontowac 18" trzeba sie troche nagimnastykowac z aftermarketowymi felgami

5. chyba tez wazne - 4,4s w wersji LR do setki to swiat i ludzie jezeli chodzi o codzienna jazde, to sa ~osiagi poprzedniej M3 F80 czy M340i, dla przecietnego zjadacza chleba w polaczeniu z absolutnym brakiem laga/natychmiastowa reakcja na gaz to jest rakieta a nie auto.

 

Jakim cudem model 3 sr o wadze zbliżonej do 330i jest od niego znacząco wolniejsze nawet do 100, bo później już jest pogrom tesli? 30 procent słabsze 4 cylindrowe ice przewyższa osiągami bev? Co poszło nie tak?

Nawet nie wiem od czego zaczac prostowanie bzdur w tym jednym krotkim zdaniu :shock:

1. Model SR+ jest ponad 200kg ciezszy od G20 330i.

2. Jak TM3 SR+ moze byc "znacząco wolniejsze nawet do 100, bo później już jest pogrom tesli" jezeli TM3 SR+ jest szybsza na cwiartke, szybsza 0-160 km/h i szybsza 0-200 km/h od G20 330i?

https://fastestlaps.com/models/bmw-330i-g20

https://fastestlaps.com/models/tesla-model-3-standard-range-plus

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wypowiedź była o tyle nietrafiona że cały weekend aktywnie spędzałem z dziećmi odpisując czasem w biegu z placu zabaw, parku, obiadu. Polecam aktywny weekend na świeżym powietrzu, ponieważ pozwala nabrać dystansu po całym tygodniu siedzenia za biurkiem i gonitwą za sprawami codziennymi.

Zaliczylem w ten weekend 2 biegi amatorskie po 12 km i dopingowalem zone na zawodach w bieganiu na 10km (bralo udzial 800 osob, byla na 2. miejscu w kategorii kobiety, 30+(!))

Oprocz tego silka i 2h basenu z dziecmi moimi (2) oraz podrzuconymi sasiadow (2) :cool2:

Mimo notorycznego "obzerania sie parowkami" na ladowarkach DC z racji ulomnosci technologii EV jakos daje rady ;)

Milego tygodnia!

.

Opublikowano

Jak oderwane od rzeczywistości są argumenty o szybkości od realiów zakupu samochodu. To czym się tu przerzucacie, czy coś robi 4.4 czy 4.0 do setki to prawie nigdy nie jest argument przy zakupie auta, a przynajmniej nie dla Kowalskiego. Nawet ja jak kupuje auta, to osiągi są na zasadzie "biorę co mi dają", gdyby moje V12 miało 4.7 zamiast 3.7 do setki i tak by to mojej decyzji nie zmieniło. Szczególnie jak się kupuje auto do jazdy na codzień, a 3er czy TM3 to są dobre auta daily, a nie jakieś nie wiadomo jak emocjonujące wybory.


A tak mi jeszcze chodzi po głowie, jak brałem M760i, to jak porównywałem to z S-klasą to nawet nie sprawdziłem parametrów technicznych - oceniałem wygląd, wygodę i czy mi się podoba, a nie bzdury typu cyferki. Do A8 się nawet nie odnosiłem, bo cztery zera na masce to nie dla mnie mentalnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wypowiedź była o tyle nietrafiona że cały weekend aktywnie spędzałem z dziećmi odpisując czasem w biegu z placu zabaw, parku, obiadu. Polecam aktywny weekend na świeżym powietrzu, ponieważ pozwala nabrać dystansu po całym tygodniu siedzenia za biurkiem i gonitwą za sprawami codziennymi.

Zaliczylem w ten weekend 2 biegi amatorskie po 12 km i dopingowalem zone na zawodach w bieganiu na 10km (bralo udzial 800 osob, byla na 2. miejscu w kategorii kobiety, 30+(!))

Oprocz tego silka i 2h basenu z dziecmi moimi (2) oraz podrzuconymi sasiadow (2) :cool2:

Mimo notorycznego "obzerania sie parowkami" na ladowarkach DC z racji ulomnosci technologii EV jakos daje rady ;)

Milego tygodnia!

Gratuluję :cool2: Zawsze warto promować sport, a szczególnie ten na świeżym powietrzu, którego w NO najbardziej zazdroszczę. Ja na stałe mam 4 treningi w tygodniu w różnych dyscyplinach, ale może dlatego że oszczędzam czas "nie siedząc na ładowarkach DC i nie obżerając się parówkami" ;P

Milego tygodnia!

Wzajemnie!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

5. chyba tez wazne - 4,4s w wersji LR do setki to swiat i ludzie jezeli chodzi o codzienna jazde, to sa ~osiagi poprzedniej M3 F80 czy M340i, dla przecietnego zjadacza chleba w polaczeniu z absolutnym brakiem laga/natychmiastowa reakcja na gaz to jest rakieta a nie auto.

 

to sa osiagi "zaledwie" 370KM G20 m40i, gdzie jest reszta koni?

waga G20 m40i: a curb weight of 3770 lbs (1710 kgs) https://www.ultimatespecs.com/car-specs/BMW/121309/BMW-G20-3-Series-M340i-xDrive.html

waga tesla 3 long range: Curb Weight : 1726 Kg / 3805 lbs to samo zrodlo


waga 330i Curb Weight : 1445 Kg / 3186 lbs

waga 330i xdrive: a curb weight of 3395 lbs (1540 kgs)

waga starszego tesla model 3 SR (lzejszego ale ciagle wolniejszego od 330i) Curb Weight : 1584 Kg / 3492 lbs

waga nowszego z nieco wieksza bateria i wolniejszego standard range: Curb Weight : 1645 Kg / 3627 lbs


Miedzy xdrive a pierwsza wersja standard range jest tylko 40kg roznicy wiec gdzie jest te 30% roznicy w mocy? Gdzie jest ta roznica w mocy miedzy m40i a long range?

 

Gratuluję :cool2: Zawsze warto promować sport, a szczególnie ten na świeżym powietrzu, którego w NO najbardziej zazdroszczę. Ja na stałe mam 4 treningi w tygodniu w różnych dyscyplinach, ale może dlatego że oszczędzam czas "nie siedząc na ładowarkach DC i nie obżerając się parówkami" ;P

 

2 biegi w ciagu weekendu 12km, kogos tutaj fantazja niezle poniosla. Kto biega, wie o co chodzi :D troche biegam, temat znam. U mnie standardowo silka i bieganie. Pod silka wiekszosc to BMW, od razu widac jakiej marki uzytkownicy bardziej dbaja o zdrowie. Kierowcy ktorych mijam w tesli za to przewaznie to was, koszula w krate i wydatny brzuszek :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Ja się zapytam, skoro ludziom zależy tak na osiągach to dlaczego prawie nikt nie dopłaca paru złotych do wersji performance? Dostaną wieksza felgę, lepsze hamulce plus lotke wiec dopłata to jakieś marne grosze.

1. 20" kola to dla wielu wada nie zaleta, ogranicza komfort na drodze, ogranicza zasieg o ~50km, opony sa drozsze, sporo ludzi wymienia te kola na 18" badz 19".

2. zawieszenie nizsze o 10mm to tez dla wielu wada przez gorszy komfort

3. najwazniejsza wada (w NO) - wersja P. TM3 nie ma haka, w NO auto bez haka to auto ulomne, przy odsprzedazy wersja TM3 bez haka traci na wartosci z 15-20k PLN spokojnie (SR/LR z/bez haka)

4. zimowki do Perf. homologowane sa tylko 20", zeby zamontowac 18" trzeba sie troche nagimnastykowac z aftermarketowymi felgami

5. chyba tez wazne - 4,4s w wersji LR do setki to swiat i ludzie jezeli chodzi o codzienna jazde, to sa ~osiagi poprzedniej M3 F80 czy M340i, dla przecietnego zjadacza chleba w polaczeniu z absolutnym brakiem laga/natychmiastowa reakcja na gaz to jest rakieta a nie auto.

 

No i super że doszedłeś sam do wniosku, który tutaj większość Ci próbuje wyjaśnić :cool2: Nie dla osiągów ludzie kupują, ale dla praktyczności. Osiągi są "enough" dla większości w SR+, której brakuje tylko zasięgu i 4x4. Sam jeździłeś wiele lat BMW 530s i 330e mając 200-260KM czyli mniej niż SR+, mimo że jesteś fanem motoryzacji. To czego ma oczekiwać przeciętny Kowalski jeśli chodzi o osiągi? Nadal twierdzę że mu wystarczy 200-300KM. Jak ma coś ponadto, to go to grzeje i by z nich zrezygnował nawet dla takiego "haka" o którym piszesz.

Jakim cudem model 3 sr o wadze zbliżonej do 330i jest od niego znacząco wolniejsze nawet do 100, bo później już jest pogrom tesli? 30 procent słabsze 4 cylindrowe ice przewyższa osiągami bev? Co poszło nie tak?

Nawet nie wiem od czego zaczac prostowanie bzdur w tym jednym krotkim zdaniu :shock:

1. Model SR+ jest ponad 200kg ciezszy od G20 330i.

2. Jak TM3 SR+ moze byc "znacząco wolniejsze nawet do 100, bo później już jest pogrom tesli" jezeli TM3 SR+ jest szybsza na cwiartke, szybsza 0-160 km/h i szybsza 0-200 km/h od G20 330i?

https://fastestlaps.com/models/bmw-330i-g20

https://fastestlaps.com/models/tesla-model-3-standard-range-plus

fastestlaps to dane "papierowe" teoretyczne, a nie z testów. Tutaj masz lepsze porównanie bazujące na rzeczywistych testach prowadzonych przez różne pisma motoryzacyjne:

https://zeperfs.com/en/duel9245-9098.htm


Tutaj dane pokazują że SR+ ma 285KM, LR ma 351KM, a TM3P jest w 2 wersjach: 487KM i 513KM. Adam, nie jestem ekspertem, ale na logikę moc silników nie może się sumować, bo nawet pomijając straty na poszczególnych elementach mechanicznych, mało parawdopodobne jest żeby krzywe mocy obu różnych silników "spotkały" się w swoich maxach mocy i momentu. Nawet święty elektrowóz podaje że TM3P mający 0-100 o 1s(!) lepszy niż LR ma wg danych producenta 462KM, choć ktoś zmierzył 513KM:

https://elektrowoz.pl/testy/tesla-model-3-performance-na-hamowni-zmierzona-moc-o-13-procent-wyzsza-niz-deklaruje-tesla-385-kw/


Ciekawe jest zestawienie tej mocniejszej wersji w ZEPERFS (513KM) z i4 M50 (544KM) cięższym o 400kg. Zastanawiam się co poszło nie tak inżynierom Tesli z wydajnością silników, baterii i napędu że do 160kmh przewaga Tesli jest nieduża (w większości o 0.1s), a powyżej tej prędkości przegrywa z i4 (przy 0-200 o 1.4sek). Przypomnę Weight/Power Ratio 3.8kg/PS Tesla i 4.4kg/PS i4. Zastanawiam się co nie tak poszło inżynierom Tesli, że BMW które zaspało będąc cięższe o 400kg, w totalnie nieoptymalnej dla EV budzie, osiągnęło lepszą efektywność zespołu silnik+napęd+bateria od Tesli.


https://zeperfs.com/en/duel9222-9641.htm

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

real life:



no i drugi:


https://evglobe.com/2022/05/02/drag-race-bmw-i4-m50-vs-tesla-model-3-performance/


Tesla me lepszy start, BMW jest szybsze przy wyzszych predkosciach. W drugim filmie oboje testujacych gdyby oni wybierali kupili by BMW :D


Co poszlo nie tak, ze inzynieryjne dzielo nie radzi sobie z przerobionym na baterie, ulepionym na predko niemal pol tony ciezszym ICE?

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

2 biegi w ciagu weekendu 12km, kogos tutaj fantazja niezle poniosla. Kto biega, wie o co chodzi :D troche biegam, temat znam. U mnie standardowo silka i bieganie. Pod silka wiekszosc to BMW, od razu widac jakiej marki uzytkownicy bardziej dbaja o zdrowie. Kierowcy ktorych mijam w tesli za to przewaznie to was, koszula w krate i wydatny brzuszek :D

 

To widzę że na zlocie w Nurburgring oprócz czasu przejazdu Tesli vs BMW (lub Golf GTI jak Sławomir zauważył), trzeba jeszcze porównać czas na 1km w biegu na 12km, obwód w pasie i obwód bicka, żeby mieć pełny obraz sytuacji :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@BMFun jestem ciekawy jaki sok z gumi jagod kolega Adam pije, ze czas na regeneracje mu niepotrzebny i to w wieku 40+ :D Forma lepsza od Lewandowskiego.
Opublikowano

Tymczasem w UK:

 

The government’s new Electric Vehicles (Smart Charge Points) Regulations 2021 came into force on the 30th June 2022. The new measures were designed to help manage increasing electricity demand from the UK’s transition to electric vehicles (EVs).

These new regulations only apply to private chargepoints (domestic or workplace). Key parts of the regulations include that chargepoints will need to:

Come pre-configured with a charging schedule which encourages charging when demand for electricity is lower.

Apply a random delay of up to 10 minutes at the start or end of a schedule.

Have smart functionality, such as the ability to send or receive information over a network, adjust the rate of charge in response to signals, and demand side response services.

 

Źródło: https://pod-point.com/guides/smart-charge-point-regulations


Z innego źródła:

 

To combat peaks in electricity demand, all new chargers sold from 30 June 2022 must be set by default to avoid charging during peak hours, specifically between 8 am and 11 am and 4 pm to 10 pm.

 

https://blog.evbox.com/smart-charging-regulations#UK


EDIT:


Czy to nie UK była ostatnio w gronie innowacyjnych państw, które porzuciło elektryczne pociągi na rzecz starych Diesli? Ot, ekologia.

Opublikowano
2 biegi w ciagu weekendu 12km, kogos tutaj fantazja niezle poniosla. Kto biega, wie o co chodzi :D troche biegam, temat znam. U mnie standardowo silka i bieganie. Pod silka wiekszosc to BMW, od razu widac jakiej marki uzytkownicy bardziej dbaja o zdrowie. Kierowcy ktorych mijam w tesli za to przewaznie to was, koszula w krate i wydatny brzuszek :D

NrOThfu.png


Nom, BMW, siłka i dresy, powód do dumy właścicieli BMW :lol: :lol: :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Slawomir zapominales o najwazniejszym:



tak wogole calkiem niedawno nabylem niemal identyczny dres :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 biegi w ciagu weekendu 12km, kogos tutaj fantazja niezle poniosla. Kto biega, wie o co chodzi :D troche biegam, temat znam. U mnie standardowo silka i bieganie. Pod silka wiekszosc to BMW, od razu widac jakiej marki uzytkownicy bardziej dbaja o zdrowie. Kierowcy ktorych mijam w tesli za to przewaznie to was, koszula w krate i wydatny brzuszek :D

NrOThfu.png


Nom, BMW, siłka i dresy, powód do dumy właścicieli BMW :lol: :lol: :lol:

 

Klasyka :) Jak dawno temu pierwszy raz zobaczyłem jako Twój avatar, to przez chwilę myślałem że to Ty ;-)



Ten ze zdjęcia to zamiast siłki, raczej wygląda jakby biegał maratony i łykał po 2 wyścigi dzień po dniu w każdy weekend ;P


Teraz siłka jest passe. Teraz robi się cross-fity, funkcjonalne, ti ar exy, a zamiast pompek robi się pusz apy.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bieganie dlugodystansowe pasuje do silki jak świnia do siodła ale co tam, chlapnąć w internatach można nikt nie zauważy :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
waga starszego tesla model 3 SR (lzejszego ale ciagle wolniejszego od 330i) Curb Weight : 1584 Kg / 3492 lbs

W swiecie slonikowych fantazji, mitow, polprawd, randomowych cytatow z forum onetu i smokow z Gry o Tron :roll:

A tymczasem w realnym swiecie :cool2:


52450231231_9b328f5ecc_o.jpg




Cala reszte bzdur moglbym tak samo gasic, zdanie po zdaniu, tak jak to zreszta robie od 500 :shock: stron w tym watku ale zaczynam myslec, ze po prostu szkoda zycia.

Jestes niereformowalnym trollem i co bym nie napisal tego nie zmieni :roll:

Dobrze, ze chociaz komentujesz kazdy, ale to kazdy post w tym watku i nabijasz ze 20% ruchu na tej stronie, moderatorzy na pewno sa zadowoleni :norty:

Generalnie jako puente tego watku przydaloby sie zebrac ze 100 bzdur ktore w tym watku napisales oraz kolejne 30 samochodow ktore kupujesz juz juz od 3 lat :duh:

Moze sie pokusze w jakis weekend :oops:

 

2 biegi w ciagu weekendu 12km, kogos tutaj fantazja niezle poniosla. Kto biega, wie o co chodzi :D troche biegam, temat znam.
Bieganie dlugodystansowe pasuje do silki jak świnia do siodła ale co tam, chlapnąć w internatach można nikt nie zauważy :D

Na bieganiu znasz sie zupelnie jak na motoryzacji i BEV, absolutnie zero zaskoczenia :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tutaj trochę danych technicznych od producenta nt Tesli M3:


https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/en_gb/GUID-E414862C-CFA1-4A0B-9548-BE21C32CAA58.html


Silniki są innego typu o zupełnie innych parametrach i przebiegu momentu/mocy, które pracują tak jak pozwala na to przyczepność danej osi, więc nie jest możliwe żeby moc się mogła sumować.


W przypadku BMW i4 M50 mamy moce silników:


https://www.evspecifications.com/en/model/df90142

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tutaj trochę danych technicznych od producenta nt Tesli M3:

https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/en_gb/GUID-E414862C-CFA1-4A0B-9548-BE21C32CAA58.html

Silniki są innego typu o zupełnie innych parametrach i przebiegu momentu/mocy, które pracują tak jak pozwala na to przyczepność danej osi, więc nie jest możliwe żeby moc się mogła sumować.

Ciekawe dane, natomiast niezgodne (nieaktualne?) z informacjami homologacyjnymi norweskiego urzedu dla TM3 2021/2022.


wersja LR:


52449785292_61ae57ff43_o.jpg


wersja Performance:


52450828378_c8bd8c9012_o.jpg


Dla wersji Performance tak jak widzisz moc systemowa jest rowna praktycznie mocy silnika przod + tyl (~515 HP) bo auto jest zorientowane na osiagi a nie na zasieg.

Podobnie np robi Porsche w swoich elektrykach.


Dla wersji LR (laczna moc silnikow ~500 HP) wartosci sie oczywiscie nie sumuja liniowo bo charakterystyka jest zorientowana na zasieg a nie osiagi, natomiast nijak to nie bedzie 350 HP przy tych osiagach i wadze.


Co do praktycznosci napedu 4x4 - zgoda, duzo ludzi bierze LR nad SR+ z tego wzgledu.

Ale z drugiej strony mozna odwrocic argumenty - duzo osob nie wybiera np wersji Perf. bo nie ma mozliwosci zamontowania haka (w NO), duzo ludzi nie chce nalesnikow 20" etc


Generalnie mozemy do rana dyskutowac i nikt nikogo nie przekona, na koniec dnia sprzedaz wersji LR + Perf. to sporo ponad 80% sprzedazy TM3.

A juz osiagi LR 4,4s do setki to sa osiagi F80 czy G20 M340i wiec ciezko mowic o "wystarcza 250-300 HP, wiecej ludzie nie biora"

Generalnie moze by sie wyjasnilo gdybysmy mieli 320 HP wersje SR+ z AWD (chociaz wtedy by byla gadka o pojemnosci baterii), poki jej nie ma to troche jalowa dyskusja.

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.