Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Tzn jezeli za 650k PLN dostajesz ~2s do setki i cwiartke w ~9s to marki stricte sportowe nie beda mialy tutaj duzo wiecej do zaoferowania i zacznie sie zwracac uwage bardziej na ograniczenie masy, fun z jazdy, zachowanie na torze, emocje, luksus i inne niuanse. Z korzyscia dla klienta.

 

Już od wielu lat za 500-600k można dostać auta przewyższające w 0-100 auta sportowe. Wystarczy spojrzeć na amerykańskie misce cary czy mki. Auta sportowe czy tez pseudo sportowe sprzedaja się świetnie. Mało tego wiele lambo czy Ferrari służy wpraktyce jedynie do spokojnego przekuwania się pomieście. Te auta sa tak niskie ze jazda jimi to jest udręka. Sa głośne ze można prawie se ogluchnac. Głównym zadaniem tych aut jest zrobić show. O-100 czy ćwiartka nie doda aute prestiżu czy luksusu bo chociażby taki hellcat z podobnym do plaida przyspieszeniem tez nie ma. Główna wada phateona był brak proper badge. Zakorzeniło się w ludziach ze vw to auto dla ludu i nikt luksusu od vw nie chciał. BMW jednak sites postrzegane za markę luksusowa dlatego xm ma szanse być hitem sprzedaży. Tak samo ludzie marudzili jak wychodziło x6 a już wogole jak x6m. Jest drogie i sprzedaje się świetnie. Wytłumaczysz mi fenomen x6?


Poza rym rekord na 100 i ćwiartke należy do nevera rimac a nie plaida. Różnica jest dosyć znaczna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
BMW jednak sites postrzegane za markę luksusowa dlatego xm ma szanse być hitem sprzedaży. Tak samo ludzie marudzili jak wychodziło x6 a już wogole jak x6m. Jest drogie i sprzedaje się świetnie. Wytłumaczysz mi fenomen x6?

 

Czyż Tesla Model X oraz Model Y, to nic innego jak naśladowanie BMW który wymyślił to już 14 lat temu w x6 a potem x4? :D Jakie Adam było Twoje pierwsze wrażenie i komentarz jak BMW zaprezentowało x6? Może też że marka idzie w zła stronę i przespała, bo teraz cały świat chce normalnego SUV? ;)


Ale jak zamontuje ktoś tablet w samochodzie albo zmniejszy liczbę przycisków to znaczy ze kopiuje od nieomylnej Tesli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co do cen to x1 z najmocniejszym 2.0 dieslem kosztuje tyle co ix1 z o wiele lepszymi parametrami

 

Sprawdziłem konfigurując pod żonę bogatsza opcje i jak nie kombinuje to iX1 wychodzi ok 300k, a 20d 250k. Oczywiście zakładając bogatsze wyposażenie, a z salonów wyjeżdża mnóstwo 18i z uboższym wyposażeniem gdzie różnica będzie sięgać 100k do iX1. Ekonomia w Polsce znów wygra z „przewagami” bev.

 

Źle zobaczyłem. 23d nie ma podejścia osiągami do ix1. 30e ma praktycznie taka sama moc i przyspiszenie jak ix1 i kosztuje 15 tys mniej. Czyli ceny są tu praktycznie na tym samym poziomie. W zależności kto ile jeździ, gdzie, tak będzie wybierał. Nie można po prostu stwierdzić, która wersja lepsza, bo zależy co dla kogo jest decydujące. Ja bym raczej w tym wypadku poszedł w elektryka, bo hybryda dla mnie zawsze,e była złym pomysłem, bo ona ma sens tylko przy wolnej jeździe w trasie...


Aha, problemem elektryków w PL jest infrastruktura

Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja z kolei widzę coraz większy sens w hybrydzie. Najdroższy element w bev czyli bateria jest ograniczony do minimum. Na mieście gdzie i tak kazdy się kula takie BMW czy Porsche ma silnik elektryczny o mocy 200KM (mam na myśli nowa 7) a w trasie można jechać pełnym ogniem. Wiadomo kazdy ma inna naturę, oczekiwanie ale mnie naprawdę szlak trafia jak jadę autostrada z kagańcem na prędkość puściutka droga aż błaga o pełny ogień a tu nie można.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ix 1 startuje od 250k. Za ta kasę możesz kupić x3 w 20d z podobnymi osiągami https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x3-bmw-x3-xdrive20d-2022-ID6EVQpN.html

 

Teraz to pojechałeś z tymi podobnymi osiągami. 313 KM vs 190 KM. Porównujmy jabłka z jabłkami, zaraz można stwierdzić, że jeszcze lepiej hupic kie sportage niż x1 bo oba mają 4,5 m. I znowu, dla niektórych tak, lepiej, a dla innych nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ix 1 startuje od 250k. Za ta kasę możesz kupić x3 w 20d z podobnymi osiągami https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x3-bmw-x3-xdrive20d-2022-ID6EVQpN.html

 

Teraz to pojechałeś z tymi podobnymi osiągami. 313 KM vs 190 KM. Porównujmy jabłka z jabłkami, zaraz można stwierdzić, że jeszcze lepiej hupic kie sportage niż x1 bo oba mają 4,5 m. I znowu, dla niektórych tak, lepiej, a dla innych nie.

 

Kriss popełniasz błąd który Adam ciagle popełnia. Większość ludzi nie myśli tak i moc powyżej 200KM nie zwiększa dla nich istotnie wartości użytkowej auta, a wręcz pogarsza bo zwiększa koszt eksploatacji. Ale założę się że nawet Adam, gdyby nie było Tesli to nie kupiłby 500KM BMW, ale rozsądnie wziąłby 2.0 250-300KM? Chyba ze się mylę Adam? :)


Tak jak Ty myśli większość osób tutaj na forum, ale mimo tego jakoś nikt nie rzucił się na iX3 który przez moment był tańszy niż spalinowki. Może poza jednym naiwnym :P Za to pamietam rok temu jak duży stock iX3 znikał w oczach. Sprzed nosa u jednego dealera zwinęła mi całe 10szt podobno jakaś firma, która policzyła ze robiąc krótkie dystanse opłaca im się wejść w elektryki.


Przeciętny Kowalski wybierze x3 20d vs iX1, bo większy, pakowniejszy i bardziej komfortowy. Za rok możesz mnie złapać za słowo i pokazać dane sprzedaży w PL jednego i drugiego modelu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Już od wielu lat za 500-600k można dostać auta przewyższające w 0-100 auta sportowe. Wystarczy spojrzeć na amerykańskie misce cary czy mki.

bzdura

 

O-100 czy ćwiartka nie doda aute prestiżu czy luksusu bo chociażby taki hellcat z podobnym do plaida przyspieszeniem tez nie ma.

musisz miec racje, dlatego zarowno Ferrari jak Lambo robia obecnie hybrydy plugin do topowych wersji, zeby byly ekologiczniejsze :cool2:

 

Główna wada phateona był brak proper badge.

BMW w tej cenie tez nie ma "proper badge"

 

Zakorzeniło się w ludziach ze vw to auto dla ludu i nikt luksusu od vw nie chciał. BMW jednak sites postrzegane za markę luksusowa

BMW jest postrzegane za marke luksusowa przez uzytkownikow VW czy innej Toyoty.

Przy kwotach 200k$ BMW to marka plebejska, dla ludzi ktorzy sie obracaja wsrod Ferrari, Porsche, Lambo etc to BMW sie kupuje do wozenia psa i jezdzenia na dzialke w gumofilcach :cool2:

 

Poza rym rekord na 100 i ćwiartke należy do nevera rimac a nie plaida. Różnica jest dosyć znaczna

to nie jest auto seryjnie produkowane

 

Ix 1 startuje od 250k. Za ta kasę możesz kupić x3 w 20d z podobnymi osiągami https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x3-bmw-x3-xdrive20d-2022-ID6EVQpN.html

Teraz to pojechałeś z tymi podobnymi osiągami. 313 KM vs 190 KM. Porównujmy jabłka z jabłkami, zaraz można stwierdzić, że jeszcze lepiej hupic kie sportage niż x1 bo oba mają 4,5 m. I znowu, dla niektórych tak, lepiej, a dla innych nie.

2 strony temu porownywali TM3 do Ocatvii 2.0 TDI, mnie tu juz nic nie zdziwi :norty:

Nie wiem czemu jeszcze w porownaniach nie pojawil sie Duster :twisted:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ix 1 startuje od 250k. Za ta kasę możesz kupić x3 w 20d z podobnymi osiągami https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x3-bmw-x3-xdrive20d-2022-ID6EVQpN.html

 

Teraz to pojechałeś z tymi podobnymi osiągami. 313 KM vs 190 KM. Porównujmy jabłka z jabłkami, zaraz można stwierdzić, że jeszcze lepiej hupic kie sportage niż x1 bo oba mają 4,5 m. I znowu, dla niektórych tak, lepiej, a dla innych nie.

 

Kriss popełniasz błąd który Adam ciagle popełnia. Większość ludzi nie myśli tak i moc powyżej 200KM nie zwiększa dla nich istotnie wartości użytkowej auta, a wręcz pogarsza bo zwiększa koszt eksploatacji. Ale założę się że nawet Adam, gdyby nie było Tesli to nie kupiłby 500KM BMW, ale rozsądnie wziąłby 2.0 250-300KM? Chyba ze się mylę Adam? :)


Tak jak Ty myśli większość osób tutaj na forum, ale mimo tego jakoś nikt nie rzucił się na iX3 który przez moment był tańszy niż spalinowki. Może poza jednym naiwnym :P Za to pamietam rok temu jak duży stock iX3 znikał w oczach. Sprzed nosa u jednego dealera zwinęła mi całe 10szt podobno jakaś firma, która policzyła ze robiąc krótkie dystanse opłaca im się wejść w elektryki.


Przeciętny Kowalski wybierze x3 20d vs iX1, bo większy, pakowniejszy i bardziej komfortowy. Za rok możesz mnie złapać za słowo i pokazać dane sprzedaży w PL jednego i drugiego modelu :-)

 

Ja napisałem co ja bym zrobił, czyli którą wersję x1 bym wybrał chcąc kupić BMW x1, a nie jakie auto najkorzystniej kupić za 250 tys zł Co do większości ludzi, to mało mnie obchodzi, ja wolę byc w mniejszości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://www.hotcars.com/fastest-quarter-mile-production-cars-2022/


Na pierwszym miejscu masz nevera wiec nie zaklinaj rzeczywistości za to

5/10

Dodge Challenger SRT Demon ćwiartka - 9.57s vs bodajże 9.2 w plaid. Auto z 2019 roku.

Na piątym miejscu masz challengera, amerykańskiego muscle car w plebejskiej cenie. Mało tego. W pl możesz kupic v8 w cenie 320d no Ford mustang. Pomimo tego ludzie wyjeżdżają 320d a nie mustangami. Tak jak pisze @BMFun wszystko powyżej 200KM to na polskie drogi jest już aż nad. Wyprzedza się 99 procent aut. Wszystko ponad to już fanaberia a większy bagażnik czy tez wygodniejsze fotele to bardziej wymierna korzyść.


Najwidoczniej mało się orientujesz w cenach aut bo za 200 tysięcy dolarów przynajmniej w pl to w lambo, Ferrari rr czy Bentley to nie masz czego szukać. Zeby patrzeć na te marki to musisz mieć budżet 2-3 miliony. Tutaj BMW z modelem xm doskonale wstrzelą się w lukę jaka dziela ceny xm od bentaygi czy tez Ursusa. Zdradzę ci tajemnice ze Porsche tez pracuje nad jeszcze większym i bardziej luksusowym od cayenne suvem.


Tak Adamie możemy wrócić do dacii która notabene się świetnie sprzedaje w Europie. Dowiezie cie na miejsce tak samo jak twoja tesla a w trasie nawet i szzybciej i kosztuje 30 procent ceny twojego auta. Ktoś kto kupi dacie jak mu zaczniesz nawijać o tym jakie oszczędności ty nie robisz uśmieje ci się prosto w twarz i będzie miał racje. Kupno BMW to jest fanaberia, wiąże się z duża straty no ale do holery na coś ta kasę trzeba wydawać. Nie można wszystkiego tylko chomikowac i osZczedzac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Swego czasu moja żona dostała od swojej mamy 5 letnią skode octavie, z przebiegiem 37 tys km, salonowa oczywiście. Pojeździła kilka tygodni i powiedziała, NIE, nie będę tym jeżdzić. No i kupiliśmy Nissana Navarę, w której nigdy nic nie było wożone na pace... bo jej się spodobał, tyle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kriss popełniasz błąd który Adam ciagle popełnia. Większość ludzi nie myśli tak i moc powyżej 200KM nie zwiększa dla nich istotnie wartości użytkowej auta, a wręcz pogarsza bo zwiększa koszt eksploatacji. Ale założę się że nawet Adam, gdyby nie było Tesli to nie kupiłby 500KM BMW, ale rozsądnie wziąłby 2.0 250-300KM? Chyba ze się mylę Adam? :)

1. Nie bierzesz pod uwage, ze dodatkowe KM w BEV sa po prostu tanie w porownaniu do ICE i jak dla mnie jest to duza zaleta technologii bo nawet jak nie potrzebujesz na codzien zbytnio tych dodatkowych 200 KM to czasem mozna "depnac" dla zabawy, Tesla w sumie wyrobila sobie renome na osiagach, filmikow na YT milion, auta kojarza sie przede wszystkim ze sa "szybkie". Wiec nie zgadzam sie, ze dla "wiekszosci ludzi" to lotto.

2. W ICE przeskok o raptem 100 KM (np 330i/340i czy 530d/540d) to nierzadko 80-100k PLN czyli sporo dla Kowalskiego. Mocniejsze silniki sa juz z reguly mniej oszczedne, maja zupelnie inny osprzet, do tego dochodza jakies glupie akcyzy/podatki etc

3. Wprowadzasz w blad mowiac, ze dodatkowa moc zwieksza koszt eksploatacji, czy jezdzisz i4 e40 czy i4 M50, czy jezdzisz TM3 SR+ czy LR to roznice w kosztach eksploatacji sa praktycznie pomijalne. TM3P ma 20" opony ewentualnie drozsze, jak chcesz mozesz tam wepchac 18" na upartego. Jazda po miescie jest oszczedna zarowno w 150 KM BEV jak i 700 KM BEV i to znowu kolejna bardzo duza zaleta technologii bo przepalanie 15-20 litrow benzyny po miescie w V8 jest po prostu slabe na codzien :cool2:


Szef VW wprowadzajac do oferty VW ID.4 mial dokladnie takie samo bledne zalozenie - moc niewazna, predkosc ladowania niewazna, soft jakos sie ogarnie, ponizej masz VW screen z prezentacji ID.4 i cytaty\

"established dealer"

"acceleration (not volume market relevant)

VW-id.4-Tesla-Model-Y-comparison.jpg

 

Przeciętny Kowalski wybierze x3 20d vs iX1, bo większy, pakowniejszy i bardziej komfortowy. Za rok możesz mnie złapać za słowo i pokazać dane sprzedaży w PL jednego i drugiego modelu :-)

dopisek - Kowalski w Polsce, kraju ktory niestety nadal jest na dorobku i ccc

Kowalski w Niemczech bedzie juz mial odrobine inne myslenie, bedzie w stanie doplacic odrobine wiecej za komfort BEV, za brak smierdzacych spalin, brak skrzyni biegow, brak wibracji, za webasto etc etc

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeździłem zarówno bev jak i ice. Gowno prawda ze komfort w bev większy. Duzo bardziej komfortowa jest moja 5 od tesli model 3 czy tez vw id4. Brak webasto? Auta u mnie stoją w ogrzewanym garażu. Wsiadam do nich w koszulce. Dzisiejsze auta szczególnie premium maja ogrzewanie elektryczne, od razu dmucha ciepłe powietrze nie trzeba czekać aż się ogrzeje silnik. Brak skrzyni? Dobry żart. Praca skrzyni ze jest praktycznie niewyczuwalna.

 

2. W ICE przeskok o raptem 100 KM (np 330i/340i czy 530d/540d) to nierzadko 80-100k PLN czyli sporo dla Kowalskiego. Mocniejsze

Przeskok 90 procent to podsadki. Akcyza na auto so 2 litrow na większe silniki 18procent. Ludzie nie chcą dopłacać tyle stad wybierają słabsze silniki. Ubezpieczenie to samo im większy silnik tym droższe. W bev zapewne za chwile będzie to samo stawki i podatki uzależnia od mocy tak aby zerżnąć więcej kasy od klientów z grubym portfelem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

EV łączy ogromną moc z niewiarygodnym przyspieszeniem, a wszystko to opakowane jest w eleganckie, skórzane opakowanie.


Nie ma krzykliwej, nachalnej stylistyki Bugatti Chiron czy McLarena Senna, która krzyczy: "Kosztuję więcej niż twój dom i mogę osiągnąć 300 km/h, jak gdyby nigdy nic".


Oczywiście obie te cechy są prawdą również w przypadku Pininfariny. Firma twierdzi, że jej celem było uzyskanie bardziej ponadczasowego wyglądu.

 

Dodatkowo emisja dźwięku zeby wszyscy słyszeli ze nadjeżdżasz bo nie ma sensu przejeżdżać szybki kiedy nikt tego nie zauważy i auto się trzęsie przy dotyku zeby udawać posiadanie silnika. :D


To auto jest jak seks z dmuchana lala :D ale kwintesencja posiadania super auta ujęta w punkt. Ma krzyczeć na kilometr, hej popatrz na mnie, mam droższe auto niz cały twój majątek razem wzięty :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Bez sensu to auto :roll:

A ile czasu bedzie jechac Gdansk - Zakopane 160 km/h?

A ile walizek lotniczych sie zapakuje do bagaznika jak bede np chcial nim pojechac na lotnisko?

Czy da rade wsadzic 400kg gresu z Liroya, bo jak nie to do Superb w kombi nie ma w ogole podjazdu.

No i co z wydechem, przeciez jak nie robi "brum brum" jak prawilne V8 czy V12 to nikt tego nie kupi :norty:


Zapomnialem o torze :duh:

Jaki to ma czas na ringu, przejedzie to w ogole ze 3 okrazenia?

Na bank M3 za 5% ceny jest duzo lepsze na tor :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1. Nie bierzesz pod uwage, ze dodatkowe KM w BEV sa po prostu tanie w porownaniu do ICE i jak dla mnie jest to duza zaleta technologii bo nawet jak nie potrzebujesz na codzien zbytnio tych dodatkowych 200 KM to czasem mozna "depnac" dla zabawy, Tesla w sumie wyrobila sobie renome na osiagach, filmikow na YT milion, auta kojarza sie przede wszystkim ze sa "szybkie". Wiec nie zgadzam sie, ze dla "wiekszosci ludzi" to lotto.

A Ty nie czytasz ze zrozumieniem, bo pisałem że tańszy wzrost mocy to zaleta BEV. Dodatkowo większa moc nie podnosi „spalania”.


To ze ma osiągi to fakt i ze na tym marketing był to tez fakt, ale to ze większość ludzi tego chce to akurat sam sobie zaprzeczyłeś wielokrotnie, bo skoro dopłata jest 5% to każdy powinien brać, a tymczasem Performance wersja to kilkanaście % sprzedaży a ludziom głównie wystarcza LR ze swymi 350KM. Takze to potwierdza teorie ze Kowalski w PL, DE, NO, US ma w d… auta które maja moc większa niż ten 200-300KM i nie chodzi nawet o ekonomie ale większość nie potrzebuje albo nawet nie lubi mocnych przyspieszeń.

 

2. W ICE przeskok o raptem 100 KM (np 330i/340i czy 530d/540d) to nierzadko 80-100k PLN czyli sporo dla Kowalskiego. Mocniejsze silniki sa juz z reguly mniej oszczedne, maja zupelnie inny osprzet, do tego dochodza jakies glupie akcyzy/podatki etc

 

Przeskok nie jest duży tam gdzie podatki są normalne np DE. Porównaj tam ceny np x5 25d, 30d i 40d i powiedz dlaczego ludzie kupują tam głównie 30d a nie 40d.

 

3. Wprowadzasz w blad mowiac, ze dodatkowa moc zwieksza koszt eksploatacji, czy jezdzisz i4 e40 czy i4 M50, czy jezdzisz TM3 SR+ czy LR to roznice w kosztach eksploatacji sa praktycznie pomijalne. TM3P ma 20" opony ewentualnie drozsze, jak chcesz mozesz tam wepchac 18" na upartego. Jazda po miescie jest oszczedna zarowno w 150 KM BEV jak i 700 KM BEV i to znowu kolejna bardzo duza zaleta technologii bo przepalanie 15-20 litrow benzyny po miescie w V8 jest po prostu slabe na codzien :cool2:

Ty wprowadzasz w błąd, bo nigdzie nie napisałem czegos takiego. A co słabego jest w jeździe na codzień v8?? A już słabe nie jest latanie przez Norwegów samolotami na dystansie >200km kiedy normalnie Europejczycy wsiadają w samochód?

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A Ty nie czytasz ze zrozumieniem, bo pisałem że tańszy wzrost mocy to zaleta BEV. Dodatkowo większa moc nie podnosi „spalania”.

Jak ma to rozumiec wtedy? O ubezpieczeniu pisales, klockach hamulcowych? Please..

i moc powyżej 200KM nie zwiększa dla nich istotnie wartości użytkowej auta, a wręcz pogarsza bo zwiększa koszt eksploatacji.

 

bo skoro dopłata jest 5% to każdy powinien brać, a tymczasem Performance wersja to kilkanaście % sprzedaży a ludziom głównie wystarcza LR ze swymi 350KM. Takze to potwierdza teorie ze Kowalski w PL, DE, NO, US ma w d… auta które maja moc większa niż ten 200-300KM i nie chodzi nawet o ekonomie ale większość nie potrzebuje albo nawet nie lubi mocnych przyspieszeń.

Proponuje sie doedukowac w takim razie przed dalsza dyskusja :cool2:

TM3 LR ma ~450-460HP a wersja 300 HP (SR+ czy teraz po prostu TM3) to tak jak Performance okolo ~15% sprzedazy.

Czyli ~85% Kowalskich wybierajac TM3 wybiera wersje >450 HP, ponial? :cool2:

 

Przeskok nie jest duży tam gdzie podatki są normalne np DE. Porównaj tam ceny np x5 25d, 30d i 40d i powiedz dlaczego ludzie kupują tam głównie 30d a nie 40d.

Sprytnie sobie dobierasz fakty ktore pasuja - 2+ tonowe SUVy, Niemcy :cool2:

Wez do porownania inne europejskie kraje oraz 3-er czy 5-er, popatrz na stytystyki sprzedazy, ile przypada sztuk 520d na kazde sprzedane 530d? 320d na 330d?

5szt, 10 szt, 15 szt?


 

3. Wprowadzasz w blad mowiac, ze dodatkowa moc zwieksza koszt eksploatacji

Ty wprowadzasz w błąd, bo nigdzie nie napisałem czegos takiego.

To ja chyba slepy jestem, pite bylo pewnie przy weekendzie ;)

i moc powyżej 200KM nie zwiększa dla nich istotnie wartości użytkowej auta, a wręcz pogarsza bo zwiększa koszt eksploatacji.

 

A co słabego jest w jeździe na codzień v8??

Spalanie. I drogi serwis po gwarancji. Tyle i az tyle.

Moze nie dla pierwszego wlasciciela przez pierwsze 2-3 lata leasingu (chociaz tu tez dysusyjnie patrzac na motoryzacyjne trendy) bo utrata wartosci i tak jest kilkukrotnie wieksza ale kolejne 10-15 lat auta spalaja nieprzyzwoicie duzo oraz wymagaja znacznych $ w serwisie w porownaniu do swojej wartosci stad wartosc rezydualna leci na leb na szyje wiekszosci popularnych V8 - ludzie to gazuja, zaniedbuja, jezdza jakies mikro kilometry bo czesto gesto nie stac ich ani na eksploatacje ani na porzadny serwis.

Kolejna sprawa to awaryjnosc, wszyscy wiedza jak to wyglada w przypadku silnikow V8 np w BMW (oprocz Slawomira, ktory da sobie reke obciac, ze to pomowienia bo N62/N63 to przeciez synonimy niezawodnosci :norty: :norty: )


To nie przypadek ze przez ostatnie 30 lat miales raptem jedna wersje M3 w V8 czy to, ze obecne C63 jest 4 cylindrowa hybryda, malo kto ma ochote tankowac swoje V8 co kilka dni za 500 PLN i przyznanie sie do tego nie jest objawem bycia "dusigroszem" tylko otaczajacej rzeczywistosci.

 

przepalanie 15-20 litrow benzyny po miescie w V8 jest po prostu slabe na codzien :cool2:

Nie jest słabe, tylko przyjemne panie teoretyku :8)

"slabe" to nie jest antonim slowa "przyjemne" :cool2:

np picie Glenfiddicha codziennie jest bardzo przyjemne ale jest niestety slabe :norty:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To ja chyba slepy jestem, pite bylo pewnie przy weekendzie ;)

 

 

przepalanie 15-20 litrow benzyny po miescie w V8 jest po prostu slabe na codzien :cool2:

 

Nie jest słabe, tylko przyjemne panie teoretyku :8)

 

"slabe" to nie jest antonim slowa "przyjemne" :cool2:

np picie Glenfiddicha codziennie jest bardzo przyjemne ale jest niestety slabe :norty:

 

Adam, Ty loty obniżyłeś ostatnio tak drastycznie, że dyskusja z Tobą stała się bardzo ciężka. Wiele osób stara się do Ciebie merytorycznie, a Ty odpowiadasz wybiórczo, nie czytając tego co inni piszą tylko żyjesz swoimi uprzedzeniami.


A o tym piciu to pudło i chyba coś jest na rzeczy że ciagle do tego wracasz :-) I nie wiem czy sam masz z tym problem czy to może zazdrość że podatki w NO sprawiły ze nie tylko ICE stało się dla Ciebie niedostępne ale także inne używki :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Proponuje sie doedukowac w takim razie przed dalsza dyskusja :cool2:

TM3 LR ma ~450-460HP a wersja 300 HP (SR+ czy teraz po prostu TM3) to tak jak Performance okolo ~15% sprzedazy.

Czyli ~85% Kowalskich wybierajac TM3 wybiera wersje >450 HP, ponial? :cool2:

 

http://samochodyelektryczne.org/tesla_model_3_long_range_na_hamowni_z_wynikiem_250_kw_mocy_na_kolach.htm


https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-nowych-samochodow/tesla-model-3-jak-jezdzi-samochod-po-ktory-ustawiaja-sie-kolejki/50ny9wy.amp


Wyniki na hamowni mówią coś innego, Tesla oficjalnie nie podaje danych, ale Ty wiesz wszystko lepiej.


Etron GT ma Ok 470KM i jest dużo cięższy o 300-400kg, a ma 4.1s do 100ki vs 4.4 LR, co pokazuje ze Twoja estymacja mocy LR jest chybiona totalnie. LR to Max 350-370Km.


Eqs 500 ma 449KM I 4.8s do 100 czyli niewiele więcej niż LR, a wazy 800kg(!!) więcej niż LR I ma 5.2m długości.


SR+ ma 300KM? Hahaha. Wyśmiewany przez Ciebie iX3 który jest Suvem cięższym o 500kg ma przy 286KM 6.5s do 100 przy 6.1 w SR+. Wyśmiewany ociężały i4 35 ma 286KM a ma 6s 0-100.


Proszę Cie Adam, ale pojechałeś grubo tym razem.


Zdejmij Adam klapki z oczu i przestań pouczać, a czasem i obrażać innych.


„poniał”? :)


Dodatkowo nie wiemy ilu by wybrało SR+ zamiast LR gdyby miało 4x4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam, Ty loty obniżyłeś ostatnio tak drastycznie, że dyskusja z Tobą stała się bardzo ciężka. Wiele osób stara się do Ciebie merytorycznie, a Ty odpowiadasz wybiórczo, nie czytając tego co inni piszą tylko żyjesz swoimi uprzedzeniami.

Napisalem Ci merytorycznie, z konkretnymi cytatami, ze zaprzeczasz sam sobie to sie odpaliles juz oczywiscie niemerytorycznie, zupelnie niepotrzebnie zreszta :roll:

 

A o tym piciu to pudło i chyba coś jest na rzeczy że ciagle do tego wracasz :-) I nie wiem czy sam masz z tym problem czy to może zazdrość że podatki w NO sprawiły ze nie tylko ICE stało się dla Ciebie niedostępne ale także inne używki :P

No jezeli zaprzeczasz sam sobie bezposrednio w 2 postach napisanych w ciagu jednego wieczora to jakie mam wnioski wyciagac?

Tak, nie stac w Norwegii na ICE, nie stac na alkohol, generalnie bieda az piszczy, mam nadzieje ze pomoglem :cool2:

PS. Dzieci tez porywaja jakby co :cool2:

 

Wyniki na hamowni mówią coś innego, Tesla oficjalnie nie podaje danych, ale Ty wiesz wszystko lepiej.

SR+ ma 300KM? Hahaha. Wyśmiewany przez Ciebie iX3 który jest Suvem cięższym o 500kg ma przy 286KM 6.5s do 100 przy 6.1 w SR+. Wyśmiewany ociężały i4 35 ma 286KM a ma 6s 0-100.

 

Widzisz, Ty snujesz domysly i wklejasz artykuly z Autoswiata sprzed 5 lat.

Ja patrze na swoj dowod rejestracyjny w ktorym jest napisane 320HP, chociaz zrodla podaja tez 325HP czasami.

Tesla moze sobie oficjalnie nie podawac na stronie natomiast jezeli chce sprzedawac auto na jakimkolwiek rynku to te dane sa podane bardzo precyzyjnie.

Do setki moje SR+ ma 5,6s tak apropo :cool2:


52448640827_f297b38e53_o.png

 

Dodatkowo nie wiemy ilu by wybrało SR+ zamiast LR gdyby miało 4x4

Gdyby ciocia miala wasy bylaby wujaszkiem..


PS1. Nieumiejetnosc przyznania sie do bledu jest brzydka cecha kolego i zalatuje troche slonikowatoscia :cool2:

PS2. Dowod rejestracyjny LR wrzuce Ci w najblizszym czasie, wezme od kolegi z pracy :roll:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie chce mi się wyszukiwać i Ci wskazywać palcem co źle zrozumiałeś bo mi szkoda na to czasu. Wybiórczo cytujesz i to co Ci pasuje. Jeśli jesteś nieprzekonany to zapraszam na priv, bo tu śmietnik bysmy zrobili.


Jeśli chodzi o moc, to wyglada jak nabici w elektryka: https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/szykuje-sie-kolejna-afera-electricgate-tuz-za-rogiem/yssleh6.amp


Ekscytujesz się Adam danymi papierowymi jak gimnazjalista. Potwierdza to co inni mówią ze teoretyk jesteś.


Te konie Tesli jakieś wychudzone że Tesla potrzebuje grubo powyżej 500km w TM3P żeby o 0.3s odjechać 400KM RS3 na ćwiartkę i minimalnie przegrać z rolki z prehistoryczna technologia. A może po prostu moc silników nie sumuje się? Nie wiem, nie znam się, ale empirycznie nie wychodzą mi Twoje dane na papierze.


Te konie Tesli chude i dostają zadyszki przy wyższych prędkościach z RS3 czy 530KM i4 z 400kg nadwaga jak to cytujesz. Ale ciesz się danymi na papierze :cool:


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.