Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

US-electric-vehicle-sales-by-model-YTD-2022-5.png

Równie dobre możesz pokazać ranking Tesli w sprzedaży aut spalinowych, czy ciągników siodłowych.

Generalnie czepiasz się, że BMW, czy inni nie produkują Tesli.

Idź do warzywniaka i zrób burdę, że polędwicy w ofercie nie mają :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wiekszosc producentow albo dostarcza w bardzo ograniczonej liczbie albo jak np vw dopiero buduje farbyki w USA, dlatego wyglada to jak wyglada.

natomiast: https://www.caranddriver.com/news/g39628015/best-selling-cars-2022/


tesle sa na miejscu

16. Tesla Model 3 (138,100 units sold, estimated)

13. Tesla Model Y (162,000 units sold, estimated)


wyprzedzaja ja takie superauta jak:

9. Toyota Corolla (171,556 units sold)

8. Jeep Grand Cherokee (172,545 units sold)

6. Honda CR-V (178,687 units sold)

5. Toyota Camry (214,403 units sold)

4. Toyota RAV4 (303,341 units sold)


pickupy pominalem.

Opublikowano
Abstrakcyjne porównanie, ale "statystyczny Pan Kowalski" się 3 razy za głowę złapie. Nie chce mi się liczyć ile by musiał jeździć by mu się zwróciło 184 tys. za benzynę, jeszcze jakiś błąd popełnię i zostanę matematycznym analfabetą.

 

Ja ledwo zdalem mature z matmy i to w dodatku 30 lat temu wiec sie pokusze:


Zalozenia:


1. prąd jest ZA DARMO

2. litr benzyny kosztuje 10 zlotych

3. samochod pali 10l/100km czyli 1l/10km


Proste obliczenia w pamieci pokazuja ze juz po przejechaniu 184tys km zakup elektryka w tym przypadku zaczyna sie zwracac...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kraj Średni roczny przebieg samochodu

Austria 13 699 km

Niemcy 13 602 km

Holandia 12 849 km

Wielka Brytania 12 630 km

Francja 12 223 km

Grecja 10 786 km

Hiszpania 10 591 km

Portugalia 9879 km

Polska 8607 km

Włochy 8464 km

 

Po 25 latach sie zwroci jak Polak kupi m5, ktore pali 10litrow na 100, benzyna podrozeje do 10pln i elektrykiem nigdzie w podroz sie nie wybierze zeby tankowac tylk oza darmo z PV ktora mu z nieba spadla.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam, popełniasz jeden fundamentalny błąd - mierzysz ludzi swoją miarą.

Wrzucam tutaj od ~3 lat dziesiatki jak nie setki statystyk rynkowych/ankiet/wynikow sprzedazy/komentarzy ludzi ze swiata moto etc wiec nie, nie moge sie zgodzic.

 

Twoje zakupy są przemyślane. Problem jest taki, że stanowisz zdecydowaną mniejszość ludzi na świecie.

Większość ludzi na świecie myśli kompletnie odmiennie. Głównie patrzą przez emocje.

Bzdura!, przykro mi :roll:

W rankingch sprzedazy kroluje Octavia, Corolla, Auris - gdzie tu emocje?

Sprzedaz BMW silnikami R4 stoi - gdzie tu emocje?

No chyba ze masz na mysli to, ze klient idzie ogladac nowe M4 do salonu a wraca z 320i bo taki ma po prostu portfel (pomimo emocji) :norty:

 

jak silnik będzie brzmiał,

Umowmy sie, 90% silnikow na drogach nie brzmi tylko generuje mniej lub bardziej nieprzyjemny halas. Zgadzamy sie?

 

Ludzie chcą kupić i nie myśleć o aucie, a jak istnieje ryzyko że zabraknie zasięgu i trzeba będzie tracić czas na ładowanie, albo będzie chciał przewieźć coś ciężkiego a "ładowność" elektryka mu na to nie pozwoli, to mu w głowie te ograniczenia będą siedziały cały rok. Ludzie nie myślą statystką, tylko emocjami, więc jak jest ryzyko, to ono jest przez cały rok.

Masz po czesci racje tu (tylko wyciagasz zle wnioski imho), ludzie maja niepoparte zdrowym rozsadkiem czy rzeczywistoscia fobie i uprzedzenia, stad rola panstwa zeby je "ukierunkowac", w detalach odniose sie ponizej.

 

Nie bierzesz Adam pod uwagę, że wzrosty za granicą są w dużej mierze w bogatych krajach, gdzie prawdopodobnie odliczając pasjonatów BEV, większość kupuje jako 2 lub 3cie auto. Jeśli BEV ma być jako jedyny, to tutaj opór będzie bardzo duży, a szczególnie w Polsce, a już to co się dzieje na rynku energetycznym, to tym bardziej napędzi ludziom stracha. Piszę to oczywiście w oparciu o moje odczucia i statystykę ludzi dookoła mnie uogólniając to na całe społeczeństwo, więc nie przedstawię Ci co do tego badań.

1. Kazda nowa technologia (a taka jest tez elektromobilnosc) rodzi sie w krajach rozwinietych/bogatych a pozniej splywa na reszte.

2. EV jako 2-3 auto w rodzinie jest super rozwiazaniem, zapewni zbyt na kolejne dekady w milionach sprzedanych sztuk (mamy ~miliard aut na swiecie, wiele rodzin ma po kilka aut w gospodarstwie), nikt nie kaze zamieniac od razu calej floty na EV (!), to nierealne w wiekszosci przypadkow zarowno finansowo, logistycznie jak i infrastrukturalnie (w NO z tym duzo latwiej oczywiscie).

Zamiana 2. czy 3. auta w rodzinie na EV to i tak LAWINA ELEKTROMOBILNOSCI na swiecie!

 

Główny konkurent Tesli Model 3, czyli np Skoda Octavia 2.0TDI

Tu przykro mi powiedziec, odlatujesz juz w opary absurdu :shock:

Widzialem wiele aut porownywanych do TM3 (i4, Polestar, M340i, M2, M3 etc etc) ale Octavii w TDI jeszcze nie :norty:

1. Segment nie ten C/D, tutaj by pasowal jakis ID.3 czy Leaf

2. Cennik nie ten, tam gdzie Octavia sie konczy w cenniku (150k PLN za RS), to najtansze TM3 zaczyna sie 100k PLN pozniej (250k PLN)

3. Skode Octavie TDI to gazety porownuja raczej do BMW 3-er (spoiler - Octavia wygrywa) :norty:


51448638470_76d47e7e53_o.jpg

 

2. Ładowność elektryków. 388kg. Przeciętna rodzina 2+2 to już z 360kg

Tutaj kolejne opardy absurdu!

Rodzina 2+2 to 360kg czyli 4x90kg?

Chyba rodzina mutantow z Matplanety :duh:

DLa przykladu moja rodzina - 80kg, 50kg, 25kg, 25kg --> to jest 180kg czyli POLOWA tego co piszesz :shock:


Juz pal licho, pojde Ci na reke i zakladajac nie rodzine 2+2 a 4 osoby dorosle (popatrz co w kazdej windzie jest napisane apropo wagi) mamy 300kg.

To pozostawia 90kg wagi czyli 4 duze walizki lotnicze.

Zgadzam sie ze to niezbyt duzo ale tez nie dramatyzujmy - 4 dorosle osoby i 4 walizki lotnicze wypchane na max to nie jest tragedia :roll:

Do wozenia pol tony gresu z Leroy Merlin sa inne auta :cool2:


Natomiast co do meritum sie zgadzam (zeby nie bylo), 390kg to malo jak na auto segmentu D :cool2:

To jest problem wielu EV, np ID3 z bateria 80kWh bylo homologowane jako 4 osobowe bo bylo juz zbyt ciezkie na 5 miejsc.

 

3. Pojemność bagażnika. Skoda Octavia - 580L, Tesla Model 3 - 405L.

Tutaj oczywiscie zgoda, tylko

a. pominales wygodnie frunk

b. porownujesz liftbacka z najwiekszym bagaznikiem wsrod aut segmentu C/D z sedanem ktory robi co chce z takim M2 na cwiartke czy dorownuje mu na torze, mowimy o jablkach i pomaranczach, bez sensu :roll:

Jezeli pojemnosc bagaznika i cena auta jest priorytetem to Octavia 1.0 TSI w manualu i kombi bedzie zawsze na pierwszym miejscu, Ameryki tu nie odkrywamy.

 

A jak ktoś chce "ekonomiczne" i ciekawe auto i jeździć tak jak się jeździ elektrykiem, to polecam:

Fajne auto, po 3 latach utrata wartosci rowna cenie nowej TM3P, ale kto bogatemu zabroni :cool2:

 

Ja nie mam argumentów dla żadnego z sąsiadów żeby powiedzieć im - idź, weź sobie Tesle na weekend, zakochasz się i kupisz. Poznasz te gigantyczne "przewagi" BEV. Scenariusz rozmowy po takiej propozycji wygląda jak poniżej:

W tym momencie rozmowa o zaletach się urywa,

Ciekawe argumenty i z wieloma sie zgadzam :cool2:

Odwroce kota ogonem - jak by wygladala dyskusja sasiada przy zakupie np X3 30i/20d za ~300k PLN w porownaniu do TMY LR za te same 300k PLN?

Dlaczego wybrales iX3 zamiast X3 30i nie majac nawet wallboxa?

Bo to, ze Octavia 1.0TSI w manualu i kombi za 100k PLN czy Corolla hybrydowa za 120k PLN nie ma odpowiednika w BEV juz ustalilismy i sie zgodzilem :cool2:

 

A Ty Adam jakich argumentów byś użył? Może podejmę jeszcze jedną próbę żeby kogoś namówić na jazdę testową Teslą?

Szczerze? Mi sie coraz mniej chce argumentowac bo to juz sie samo kreci.

Dzisiaj nawet w PL ludzie zyja jak w matrixie - idziesz do salonu BMW, za 320d jako tako wyposazone placisz 250-300k PLN bo rabaty i odliczenia podatkowe nedzne, czekasz na nie rok badz dluzej, w miedzyczasie jestes dymany na terminach odbioru czy restrykcjach (watek ma ponad 300 tron juz)

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=375565&start=4740

, pozniej je odbierasz a na Orlenie diesel po 8 PLN i trzeba tysiaka co miesiac dokladac do raty leasingowej.

A po 3 latach 100-150k PLN wyparowalo utraty wartosci bo auto nie rokuje bo elektromobilnosc pozera rynek.



Ja sobie z boku ogladam ten matrix i widze jak szybko rynek bedzie sie czyscil, 3 lata temu byla tu wesola kpina z BEV a dzisiaj w katalogu BMW masz to:

(wyobraz sobie gdzie bedziemy za kolejne 2-3 lata :cool2: )


52440939791_a5126e1ed1_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprzedaz BMW silnikami R4 stoi - gdzie tu emocje?

 

A sprzedaz tesli czym stoi? Standard rangem z przyspieszeniem gorszym od R4?

 

b. porownujesz liftbacka z najwiekszym bagaznikiem wsrod aut segmentu C/D z sedanem ktory robi co chce z takim M2 na cwiartke czy dorownuje mu na torze, mowimy o jablkach i pomaranczach, bez sensu :roll:

Jezeli pojemnosc bagaznika i cena auta jest priorytetem to Octavia 1.0 TSI w manualu i kombi bedzie zawsze na pierwszym miejscu, Ameryki tu nie odkrywamy.

 

A jakie niby inne priorytety sa przy zakupie auta? Cena, bagaznik i w miare dynamiczna jazda. Stad octavia nalezy do najlepiej sprzedajacych sie aut w Polsce.

 

3. Skode Octavie TDI to gazety porownuja raczej do BMW 3-er (spoiler - Octavia wygrywa) :norty:

 

Ne pewnie ze wygra. Jest przestronniejsza i do tego tansza, wracamy do priorytetow.

 

z sedanem ktory robi co chce z takim M2 na cwiartke

 

Kiedy ostatnio zrobiles tego sedana na cwiartke? Jak czesto robiasz jakies auto na cwiartke? Zejdz na ziemie. Duzy bagaznik i cena jest wazniejsza od tej cwiartki.

 

A po 3 latach 100-150k PLN wyparowalo utraty wartosci bo auto nie rokuje bo elektromobilnosc pozera rynek.

 

Twoj rydwan zapewne tylko zyska a Elon bedzie sprzedawal miliony aut w zamian za nerki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Sprzedaz BMW silnikami R4 stoi - gdzie tu emocje?

A sprzedaz tesli czym stoi? Standard rangem z przyspieszeniem gorszym od R4?

LR klamczuszku, ktore ma przyspieszenie na poziomie M340i/M2 :cool2:

Wersja SR+ to niecale 15% sprzedazy (przynajmniej w NO)

https://teslastats.no/

 

A po 3 latach 100-150k PLN wyparowalo utraty wartosci bo auto nie rokuje bo elektromobilnosc pozera rynek.

Twoj rydwan zapewne tylko zyska a Elon bedzie sprzedawal miliony aut w zamian za nerki.

Dziekuje za troske, rzeczywiscie sprzedaje po poltora roku uzytkowania za wiecej niz kupilem, wymianiam na TMYP :cool2:


----------------------------------

https://wysokienapiecie.pl/77248-autem-elektrycznym-wokol-balkanow-co-pokazal-erajd-na-wschod/


erajd_wschod_2022_bosfor_balkany_czas_koszty-2048x1174.jpg

 

Pierwszą, pozytywną, refleksją, jaka się nam nasuwa po powrocie jest to, że dziś w najbiedniejszych krajach Europy (Albanii, Czarnogórze) jest już dużo łatwiej o stacje ładowania aut elektrycznych niż cztery lata temu na północy najbogatszego państwa kontynentu i lidera rozwoju elektromobilności – Norwegii.

 

Drugą, smutną, refleksją jest to, że Polska zostaje na szarym końcu rozwoju stacji ładowania w Unii Europejskiej. Pod względem liczby ładowarek, ich mocy, a także dostępności kilku punktów ładowania w jednym miejscu (tzw. hubów) wyprzedziły nas już nie tylko bogatsze państwa regionu − Austria, Słowenia, czy Słowacja, ale też biedniejsze od nas Chorwacja, Bułgaria i Rumunia.

 

Uśredniona cena za ładowanie na całej trasie wyniosła ok. 2 zł/kWh, co przy średnim zużyciu Hyundaia Kony na całej trasie, równym 15,6 kWh/100 km, oznaczało koszt pokonania 100 km na poziomie 30 zł. Średni koszt paliwa, które nie tylko na południu Europy było droższe niż w Polsce, ale znacząco podrożało w całej Europie podczas naszej podróży, szacowalibyśmy na przynajmniej 8 zł/l. Podróż benzynową Koną kosztowałaby nas zatem nawet dwukrotnie więcej.

 

Mimo pogarszającej się sytuacji gospodarczej praktycznie we wszystkich segmentach sektora elektromobilności w Polsce liczba nowo zarejestrowanych pojazdów jest wyższa niż w roku ubiegłym. Szczególnie duży wzrost odnotowaliśmy w przypadku elektrycznych pojazdów użytkowych. Od stycznia do września 2022 r. na polskie drogi wyjechało prawie tyle samo zeroemisyjnych dostawczaków i ciężarówek co w całym 2021 roku – mówi Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA.

 

Niedawno wynikami pochwalił się też największy leasingodawca finansujący auta elektryczne ze wsparciem z programu „Mój elektryk”. − W ciągu ostatnich ośmiu miesięcy, w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym, Grupa PKO Leasing zanotowała kilkukrotny wzrost realizowanych transakcji w obszarze finansowania pojazdów zeroemisyjnych. Aż 80% wszystkich aktywnych umów zakwalifikowało się do programu „Mój elektryk” – wylicza Maciej Matelski, Dyrektor Biura Kompetencji ds. Rynku Samochodów Osobowych w PKO Leasing.

 

W tym roku przejazd przez Bałkany, w tym jedne z najbiedniejszych państw Europy – Albanię i Czarnogórę – nie sprawił nam już żadnego problemu. To pokazuje jak szybko elektromobilność się rozwija.
Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wlasciciele ICE dzis tez sprzedaja auta za wiecej niz kupili 1.5 roku temu a nie z opisywana przez ciebie strata klamczuszku:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bo co tu dywagowac. Aby auta elektryczne trafily do mainstreamu musza byc ich lepsze/tansze alternatywy dla najlepiej sprzedajacych sie aut w Polsce. Dzisiaj za 1 polrocze 2022 roku wyglada to tak:

 

Top 10 najchętniej kupowane modele w I półroczu 2022 roku:

Toyota Corolla (10 896 szt.)

Toyota Yaris (6217 szt.)

Kia Sportage (6169 szt.) Toyota RAV4 (6163 szt.)

Toyota C-HR (5543 szt.)

Hyundai Tucson (5404 szt.)

Hyundai i30 (4962 szt.)

Dacia Duster (4639 szt.)

Kia Ceed (4216 szt.)

Volkswagen T-Roc (4065 szt.


Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/sprzedaz-nowych-aut-w-polsce-w-i-polroczu-2022-roku/

 

Brak alternatyw to brak sprzedazy a brak sprzedazy to brak rozwoju infrastruktury, Kilku zapalencow co kupi elektryka w PL bedzie sie z nim meczyc przez wiele lat.

Opublikowano
Ale tu się shitstorm robi :]

Dla mnie zawsze był.

Ciekawe ilu tu zostało przekonanych do zakupu Tesli, bo we mnie akurat ugruntował się raczej negatywny obraz marki postrzegany przez pryzmat jej użytkowników/promotorów.

Taki mój słaby znajomy zakupił swego czasu Tesle i na moje stwierdzeni, że brzydka zawyrokował, że mnie objedzie (i4), no co zrobisz, takie szkolenia z yt czerpią :mrgreen:

Oczywiście do dzisiaj nie "objechał" - żenujący marketing ćwiartki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja dosyc czesto mijam kierowcow tesli na autostradach\drogach szybkiego ruchu. Jadac w peletonie za Grazynami wygladaja na smutnych panow jak ich wyprzedzam spogladajac na mnie zlowrogo. Niektorym nawet ambicja sie na sekunde wlaczy i przyspiesza na chwile. Dosyc szybko jednak nikna we wstecznynm lusterku zostajac sprowadzeni na ziemie nawet przez kierowcow obsmiewanego tutaj 320D.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciekawe ilu tu zostało przekonanych do zakupu Tesli, bo we mnie akurat ugruntował się raczej negatywny obraz marki postrzegany przez pryzmat jej użytkowników/promotorów.

Mysle, ze odnosisz mylne wrazenie, ta strona nigdy nie miala nikogo przekonac do zakupu Tesli :nienie:

Byla raczej efektem krotkowzrocznej i mylnej polityki bylego szefa firmy i bylego szefa R&D apropo elektromobilnosci.

Pozniej ewoluowala w strone hydeparku i tego, czy TM3 zastapi w PL Octavie w kombi ale to juz inna inszosc, niektorzy pisza co im slina na jezyk przyniesie zapominajac jak ten watek sie w ogole nazywa. I tak jestesmy tu 500 stron pozniej :roll:

 

Taki mój słaby znajomy zakupił swego czasu Tesle i na moje stwierdzeni, że brzydka zawyrokował, że mnie objedzie (i4), no co zrobisz, takie szkolenia z yt czerpią :mrgreen:

Oczywiście do dzisiaj nie "objechał" - żenujący marketing ćwiartki.

Mi zupelnie nie przeszkadza jak ktos mowi, ze brzydka, w dobie aut pokroju i7, M2, X5M, iX, czy i3 TM3 jest wyjatkowo udanym projektem stylistycznym :norty:

Co mi natomiast przeszkadza to waga i4 ala dorodnej lochy bo dodatkowe 400kg zabija "sheer driving pleasure" a za to pokochalem kiedys BMW :roll:


PS. Minelo juz kilka ladnych miesiecy od debiutu i4, sa jakies ciekawe filmiki z toru jak sie sprawuje ta 2,3 tonowa maszyna na kretych zakretach?

.

Opublikowano
Ja dosyc czesto mijam kierowcow tesli na autostradach\drogach szybkiego ruchu. Jadac w peletonie za Grazynami wygladaja na smutnych panow jak ich wyprzedzam spogladajac na mnie zlowrogo. Niektorym nawet ambicja sie na sekunde wlaczy i przyspiesza na chwile. Dosyc szybko jednak nikna we wstecznynm lusterku zostajac sprowadzeni na ziemie nawet przez kierowcow obsmiewanego tutaj 320D.

Nie zapominaj, że jeśli lecisz autostradą np. w BMW M5, to na bank wyprzedzi Cię jakaś służbowa Skoda w dieslu :D Zresztą pamiętam, jak kiedyś w M135i nie mogłem dać rady Octavii, bo leciała pod 290 zdaje się, a ja miałem ogranicznik prędkości :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym proponowal zrobic ankiete. Tesle 3 performance na drogach widujemy tutaj wszyscy juz ponad 3 lata. Kogo i ile razy objechal ten sportowy bolid i ile razy ktos objechal tesle. U mnie poki co to jest jakies 40:0 dla mnie. Sheer driving pleasure i real life experience.

 

Nie zapominaj, że jeśli lecisz autostradą np. w BMW M5, to na bank wyprzedzi Cię jakaś służbowa Skoda w dieslu :D Zresztą pamiętam, jak kiedyś w M135i nie mogłem dać rady Octavii, bo leciała pod 290 zdaje się, a ja miałem ogranicznik prędkości :P

@slawomir sluzbowe octavie zawsze sa najszybsze :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ja znam osobiście co najmniej 3 użytkowników Tesli (1xPerformance i 2xLR). Każdy z nich jest normalnym człowiekiem, z dystansem do siebie i swojego samochodu. Lubią Teslę, ale nie traktują tego w kategoriach wiary. Jeden z nich ostatnio przyznał że po wypowiedziach nieomylnego Muska nt obecnej geopolityki, wstydzi się trochę jeździć Teslą. Żaden z nich nie przekonywał mnie że jeżdżę staroświecką technologią czy że kupiłem g...ego iX3, który nie dorasta Tesli do pięt, za to jeden użytkownik Tesli przekonywał mnie kiedyś przed zakupem elektryka żeby wziął elektryka BMW bo będę z niego bardziej zadowolony :)


Co ciekawe większość z nich pierwsze co zrobiła to włączyła po zakupie trybu chill, bo "nie da się normalnie bez tego jeździć", więc ta "przewaga" szybkiego rozwijania mocy w mocnych elektrykach to taka znów "papierowa", bo ludzie sami sobie kaganiec zakładają. Może to głupio zabrzmi przy 286KM ciężkim SUVie elektrycznym, ale sam nie lubię w trybie sport jeździć tylko wolę ecopro właśnie przez gwałtowne uderzenie momentu obrotowego co jest niewygodne szczególnie przy parkowaniu. Właściciel wersji Performance mówi że chill jest potrzebny, bo gwałtowne uderzenie przy przyspieszaniu jest nieprzyjemne, co potwierdziło moje odczucia po jeździe testowej TM3 Performance. Zdecydowanie wolę bardziej linionwe przyspieszanie benzynowców, chociaż mniejszy lag w elektryku jest fajny w mieście.


A Tesla Model 3 Performance objechał mnie w X5M jakiś czas temu przy starcie spod świateł na mokrej nawierzchni. Ja się bawiłem trybami jazdy i ich wpływem na działanie ESP, wsłuchiwałem w dźwięk silnika i nie wiedziałem że się ścigam. Niestety przegrałem, więc w moim przypadku 0:1 dla Tesli :) Jednak coś w tym marketingu o hiperczasach Tesli na ćwiartkę jest, że użytkownicy Tesli lubią sobie to udowadniać. Za to na trasie jedyny elektryk który mnie wyprzedził to zielony Tycan na A1 w okolicach Torunia. Chyba Słonik też go kiedyś spotkał.

Edytowane przez BMFun
  • Moderatorzy
Opublikowano

Często jeżdżę na S6 Koszalin - Szczecin.

170 km w jedną stronę. Tempomat na 155kmh to jadę nieco ponad godzinę.

Jako, że dominują wiatry zachodnie to z Koszalin do Szczecina elektryki snują się 110kmh.

Ci co jadą z powrotem idą ogniem z wiatrem 120kmh.

Pod praca widzę ładowarkę na stacji paliw (lokalna firma). Latem dlugo stojące elektryki/kolejka.

Wszyscy tam zjeżdżają, bo to koniec eSki.


Na Orlenie naprzeciwko szybkie tankowanie a i tak mega zator. Hot dogow ciągle nie ma. Takie są realia tras nadmorskich w sezonie. I teraz widzę jak te elektryki ładują energię.

Wszystkie miejscowości nadmorskie mają braki prądu, dla 2 miesięcznego obciazenia zakład energetyczny nie pociągnie linii. Latem były sytuacje że całe Mielno nie miało prądu bo infrastruktura nie dawała rady.

Opublikowano

Mi zupelnie nie przeszkadza jak ktos mowi, ze brzydka, w dobie aut pokroju i7, M2, X5M, iX, czy i3 TM3 jest wyjatkowo udanym projektem stylistycznym :norty:

Wolałem już zakupić i3, pozostałych wymienionych nie planuję i w związku z tym nie rozpisuję się na temat ich brzydoty, ale rozumiem takie krytyczne, typowo "polskie" podejście.

Co mi natomiast przeszkadza to waga i4 ala dorodnej lochy bo dodatkowe 400kg zabija "sheer driving pleasure" a za to pokochalem kiedys BMW :roll:

Mi też, bo tym jeżdżę, ale Tobie :shock:

PS. Minelo juz kilka ladnych miesiecy od debiutu i4, sa jakies ciekawe filmiki z toru jak sie sprawuje ta 2,3 tonowa maszyna na kretych zakretach?

Dla mnie to wozidło do roboty, ale nie wnikam czym kto na tor jeździ i co uważa za synonim sportu, zależy od posiadanego doświadczenia w motoryzacji co doskonale tu widać :roll:

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jeden z nich ostatnio przyznał że po wypowiedziach nieomylnego Muska nt obecnej geopolityki, wstydzi się trochę jeździć Teslą.

 

Dobrze że o tym wspomniałeś, jak zobaczyłem co ten ćpun wypisuje to odechciało mi się Modelu Y mimo że sam samochód mi się bardzo spodobał o czym pisałem jakieś 359128 stron wcześniej :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Elon widzi, ze mu liczba zamowien spada i w porty robi wiec brzytwy sie chwyta wypisujac bzdury. Inaczej tego uargumentowac nie mozna.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nikt jeszcze nie zna ostatecznych cen na przyszły rok ale student na smieciowozie już filozofuje. Może za kilka lat dorobi się swojego pierwszego wymarzonego elektryka i przestanie płakać jak ze diesel po 8 złotych. Między szybka a wolna jazda u mnie różnica w spalaniu to jakieś 5 litrów na kazde 100km ale jakie to ma znaczenie przy cenie nowego wozu? Żadne ale student jeszcze tego nie rozumie bo i jak :D syty głodnego nie zrozumie.
Opublikowano
większość z nich pierwsze co zrobiła to włączyła po zakupie trybu chill, bo "nie da się normalnie bez tego jeździć", więc ta "przewaga" szybkiego rozwijania mocy w mocnych elektrykach to taka znów "papierowa", bo ludzie sami sobie kaganiec zakładają. Może to głupio zabrzmi przy 286KM ciężkim SUVie elektrycznym, ale sam nie lubię w trybie sport jeździć tylko wolę ecopro właśnie przez gwałtowne uderzenie momentu obrotowego co jest niewygodne szczególnie przy parkowaniu. Właściciel wersji Performance mówi że chill jest potrzebny, bo gwałtowne uderzenie przy przyspieszaniu jest nieprzyjemne, co potwierdziło moje odczucia po jeździe testowej TM3 Performance.

 

Mhm, ja wychowany na BMW najwyraźniej jestem inny. Potrafię manewrować na parkingu bez trybu chill, kagańca nie używam, da się normalnie jeździć, a samochód sportowy daje mi radość z jazdy. Przyspieszenie w ciszy jest tak przyjemne, że z kompletu koni nie korzystam jedynie przy wożeniu delikatnych rzeczy.


Gadanie o tym graniu na konsoli elektryka podczas czekania jest całkiem urocze z ust użytkowników pojazdów, co muszą stać w korku koło buspasa.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sportowy samochód, dobre :D tych buspasow to tez dziesiątki kilometrów. To jest chyba „jedyny” sportowy samochód na świecie, który na trasie o nieco szybszym ruchu jest notorycznie wyprzedzany przez fabie 1.4. Filipie jakie osiągnięcia w motorsporcie ma ten sportowy samochód. Pochwalisz się?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.