Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
300km przy 120 to niecale 200 przy 150 i to jest realny zasieg. W zime zapewne 150km. Dno, dna.

Az 150km? Przebijam. Ostatnio zima bylo -30C, spieszylem sie bo dzwonili ze szpitala, zona akurat rodzi, EV nie do konca bylo naladowane, jechalem 260 km/h i po pol godziny sie rozladowal, dobrze ze mialem namiot i spiwor, sprzedaje ten badziew, nie ma to jednak jak stary dobry diesel :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Az 150km? Przebijam. Ostatnio zima bylo -30C, spieszylem sie bo dzwonili ze szpitala, zona akurat rodzi, EV nie do konca bylo naladowane, jechalem 260 km/h i po pol godziny sie rozladowal, dobrze ze mialem namiot i spiwor, sprzedaje ten badziew, nie ma to jednak jak stary dobry diesel :cool2:

 

Jakby mi rzad doplacil 50% do auta a na drugie dorzucil tyle samo podatkow to tez bym kupil to co ty i sie cieszyl, nie ma co ukrywac. Niestety zyjemy w innych rzeczywistosciach. Inne drogi, inne zageszczenie ludnosci oraz inna siec ladowarek, inne podatki. Podejrzewam ze nie doswiadczyles nigdy chociazby jazdy pod wiatr na A1 miedzy lodzia a gdanskiem, gdzie teren plaski jak stol, praktycznie zero drzew a wieje jak holera. Kolega @BMFun doskonale przedstawil ekonomike zakupu. Octavia w Polsce zabije tesle pod kazdym wzgledem funkcjonalnym, sam nie potrafisz podac sensownych alternatyw chociazby dla zakupu kia sportage w cenie 120k. Jesli nawet tak wielki propagator nie jest w stanie tego zrobic to co sie dziwisz, ze ludzie wybieraja ICE i leja ze smiechu jak slysza o zakupie BEV.


Jeszcze taka ciekawostka odnosnie porsche. Sprzedaz porsche taycan w tym roku leci na leb, na szyje. Wyprzedzila ja nawet stara jak swiat panamera i to pomimo poszerzenia oferty taycanow o sport tourismo. Po poczatkowym peaku kiedy bylo totalna nowoscia klienci wybieraja z tej marki coraz wiecej ICE.


https://newsroom.porsche.com/en/2022/company/porsche-deliveries-first-nine-months-2022-30040.html

https://911supercars.com/en/worldwide-third-quarter-sales-2022/


@BMFun te spalanie m5 jest genialne. Czy u ciebie jest podobnie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

A jeszcze 3 grosze odnośnie ekonomii BEV w Polsce na przykładzie tego "gorszego sortu" 50% mieszkańców żyjących w blokach. Dostałem wycenę montażu punktu ładowania ok 5tys + 3tys wallbox. Z całkiem pokaźnej liczby zainteresowanych sąsiadów żeby wspólnie zamówić sobie punkty ładowania, zrobiło się już chyba 0 osób. Entuzjazm do BEV drastycznie spadł, a duża część osób ma po 2 samochody w rodzinie, większość nie wydaje się fanami motoryzacji, większość pewnie jeździ głównie mieście.


Ja nie mam argumentów dla żadnego z sąsiadów żeby powiedzieć im - idź, weź sobie Tesle na weekend, zakochasz się i kupisz. Poznasz te gigantyczne "przewagi" BEV. Scenariusz rozmowy po takiej propozycji wygląda jak poniżej:

- Jak kupisz BEV, to nie musisz jeździć na stacje benzynową - ale ja i tak jeżdżę raz na miesiąc, mam zawsze po drodze, przy okazji kupię kawę albo hot doga albo dam na myjnię automatyczną

- będziesz miał klimę w lecie - ale po co mi, skoro upały są rzadkie, głównie parkuję w garażu, a jak auto się nagrzeje, to klima w 3min schłodzi. Potrzebę grzania auta widać po popularności Webasto

- będziesz miał tańszą eksploatację - co z tego jak nadpłacę na dzień dobry ze 100tys + 10tys przyłącze do miejsca garażowego. W całym rozrachunku jestem grubo do tyłu

- mniej będziesz zatruwał powietrze - mam to w d... i tak bardziej trują piece węglowe

- Twoje auto będzie ciche i bezszelestne - ale mam ciche auto, a poza tym i tak słucham radia

- Nie będziesz musiał rozgrzewać silnika i chłodzić turbiny - a co to jest rozgrzewanie silnika i co to jest turbina?

- Będziesz miał 6 lat gwarancji na baterie - ale ja mam 5 lat gwarancji na auto, poza tym najczęściej po 3-5 latach zmieniam na nowe

- jak weźmiesz TM3 Performance, to poszalejesz - ale ja jeżdżę w większości przepisowo + 20-30kmh. Jak chcę poszaleć, to mam funcar (np 911 15 letnią czy jakiegoś Jaguara sportowego youngtimera)

- będziesz trendy - jestem wegetarianinem, mam konto na insta, piję kawę z mlekiem sojowym, więc jestem trendy

- rzadziej będziesz odwiedzał ASO - ale ja tam jestem raz na 2 lata/30tys km przebiegu i zrobię to przy okazji zmiany kół na zimowe/letnie

- masz mniej części w aucie i prostszą budowa - a co mnie to obchodzi

- nie będziesz miał tunelu z tyłu - tutaj w odpowiedzi wybuch śmiechu

- będziesz miał frunk - reakcja jak powyżej


W tym momencie rozmowa o zaletach się urywa, gadamy jeszcze o pogodzie, chwilę narzekamy na politykę i każdy rozchodzi się w swoją stronę. O wadach elektryków nie udaje mi się już porozmawiać, bo wiem że nawet nie wyolbrzymione przez media, dadzą na końcu w większości przypadków i tak bilans ujemny jeśli chodzi o korzyści zakupowe.


Tak szczerze mówiąc "bycie trendy" czy ciekawość/gadżeciarstwo, to są chyba główne powody decyzji zakupu elektryka w Polsce. Nie widzę innych istotnych. I nikt mi nie wmówi że w takiej Norwegii mainstream podejmuje decyzję z innego powodu niż ekonomiczny ze względu na konstrukcje podatkowe.


A Ty Adam jakich argumentów byś użył? Może podejmę jeszcze jedną próbę żeby kogoś namówić na jazdę testową Teslą?

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ale po co sie pchac w te teoretyczne zasiegi skoro dla kogos kto chce jezdzic tylko na pradzie po miescie sa swietne hybrydy. Przedsmak mamy w bmw 7:


60E

MOC SYSTEMOWA 420 kW (571 KM) 280 kW (381 KM) napęd spalinowy + maks. 145 kW (197 KM) napęd elektryczny

PRZYSPIESZENIE (0-100 KM/H) 4,3 s

ZUŻYCIE ENERGII (CYKL MIESZANY) 21,8 − 20,2 kWh/ 100 km

ZUŻYCIE (CYKL MIESZANY) 1,3 − 1 l / 100 km

EMISJA CO₂ (CYKL MIESZANY) 29 − 23 g/km

ZASIĘG ELEKTRYCZNY (CYKL MIESZANY) 85 − 77 km

POJEMNOŚĆ BATERII (BRUTTO/NETTO) 22,1 kWh / 18,7 kWh

CZAS ŁADOWANIA (AC, 0-100% SOC) 3 h

MAKSYMALNA WYDAJNOŚĆ ŁADOWANIA AC 7.4 kW


50E

MOC SYSTEMOWA 360 kW (489 KM) *230 kW (313 KM) napęd spalinowy + maks. 145 kW (197 KM) napęd elektryczny

PRZYSPIESZENIE (0-100 KM/H) 4,8 s

ZUŻYCIE ENERGII (CYKL MIESZANY) 20,8 − 19,7 kWh/ 100 km

ZUŻYCIE (CYKL MIESZANY) 1,1 − 1 l / 100 km

EMISJA CO₂ (CYKL MIESZANY) 25 − 22 g/km

ZASIĘG ELEKTRYCZNY (CYKL MIESZANY) 87 − 83 km

POJEMNOŚĆ BATERII (BRUTTO/NETTO) 22,1 kWh / 18,7 kWh

CZAS ŁADOWANIA (AC, 0-100% SOC) 3 h

MAKSYMALNA WYDAJNOŚĆ ŁADOWANIA AC 7.4 kW


jak zapakuja ten naped do serii 3-5 x3-x5 a zapewne tak sie stanie to beda to rakiety chroniace nasze zdrowie w miescie i dajace komfort w trasie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@BMFun te spalanie m5 jest genialne. Czy u ciebie jest podobnie?

 

Przez prawie rok czasu "zapomniałem" przetestować ;-) Poza tym cały czas szukam przycisku eco pro, chyba zapomnieli zamontować, muszę zgłosić reklamację w aso. Jedyny wymuszony "test" ekonomii to stała jazda 120kmh (ok 10.5l/100km) i 140kmh w drodze nad morze ze śpiącymi dziećmi i godzinami nudów (13.5l/100km). Także aerodynamika kiosku ruchu powoduje wykładniczy wzrost spalania wraz z prędkością.

 

ale po co sie pchac w te teoretyczne zasiegi skoro dla kogos kto chce jezdzic tylko na pradzie po miescie sa swietne hybrydy. Przedsmak mamy w bmw 7:

Hmm, te parametry (zasięg na EV, moc elektryczna) zaczynają mieć sens. Do turlania się po mieści 197km nawet dla tak dużego samochodu wystarczy. Jedyna główna wada to mniejszy bagażnik, który jeszcze można pewnie przeżyć w przypadku 7 czy dużego SUV.



BTW. gdzieś tam padło że zasięg elektryków mocno zmienia się wraz z wiatrem. Przypomniałem sobie że jak testowałem iX3 w trasie to uderzyła mnie duża wrażliwość zużycia energii na ukształtowanie terenu oraz kierunków wiatru, co bardzo utrudniało wyliczenie średniego zużycia, bo nawet na przestrzeni kilkunastu km wyniki były mocno rozstrzelone. O tym również należy pamiętać planując trasę do rzadko rozmieszczonych ładowarek. Podobna sytuacja jest z zimą o czym wszyscy wiedzą, więc nagle może się okazać że realny zasięg na autostradzie z tych 300km autostradowej prędkości, zmniejszy nam się w jakichś skrajnych przypadkach do 180-200km i trzeba zwalniać z tych 140km do 120 czy 100kmh.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W Polsce setki km autostrad sa na otwartej przestrzeni gdzie wieje jak holera przez wiekszosc roku, Stad zapewne tak wielka ilosc watkow/wpisow o podatnosci na wiatr. Sam narzekalem swego czasu ze przy ponad 180 km/h sa dni ze trzeba uwazac bo potrafi z pasa wywalic.
Opublikowano
Dostałem wycenę montażu punktu ładowania ok 5tys + 3tys wallbox.

 

Ja podobnie. Dodatkowo w tej cenie było "tylko przygotowanie do instalacji przyłącza elektrycznego 3,7kW". Gdybym chciał szybszą ładowarkę, musiałbym słono dopłacić. Biorąc pod uwagę wysokość cen za prąd oraz związaną z tym niepewność co do niedalekiej przyszłości, bardzo szybko porzuciłem jakiekolwiek pomysły o wymianie samochody na chociażby PHEV. Bądźmy szczerzy - eksploatacja tego typu samochodów mieszkając w bloku jest absolutnie nieopłacalna.


Mój kolega, który też lubi wszystko liczyć, właśnie mi napisał że rozważając VW id5 vs Alfa Romeo Tonale, musiałby jeździć 50k rocznie przez 10 lat żeby ta "inwestycja" mu się zwróciła. To wszystko zakładając benzynę po 7PLN.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Dostałem wycenę montażu punktu ładowania ok 5tys + 3tys wallbox.

 

Ja podobnie. Dodatkowo w tej cenie było "tylko przygotowanie do instalacji przyłącza elektrycznego 3,7kW". Gdybym chciał szybszą ładowarkę, musiałbym słono dopłacić. Biorąc pod uwagę wysokość cen za prąd oraz związaną z tym niepewność co do niedalekiej przyszłości, bardzo szybko porzuciłem jakiekolwiek pomysły o wymianie samochody na chociażby PHEV. Bądźmy szczerzy - eksploatacja tego typu samochodów mieszkając w bloku jest absolutnie nieopłacalna..

 

W moim przypadku to już cen za 11kW, a nawet 22kW, którego jeszcze nie wykorzystam. Ja chyba założę dla wygody, bo mi się to raczej nie zwróci. „Tankuje” raz na 3-4 tygodnie, ale czasem zdarza się ze jedyne DC w okolicy jest akurat zajęte a nie mam czasu na AC i dyskomfort powoduje sama myśl ze mogę nie naładować się jak potrzebuje.

Edytowane przez BMFun
Opublikowano
A wg mnie głównymi powodami dlaczego w Polsce nie ma szansy na duże nasycenie, to wbrew pozorom nie słaba sieć ładowarek, bo tutaj uważam że wraz ze wzrostem liczby samochodów będzie się mocno poprawiać, ale na dzień dzisiejszy:

1. Z ekonomicznego punktu widzenia nie ma sensu. Główny konkurent Tesli Model 3, czyli np Skoda Octavia 2.0TDI przewyższający ją uniwersalnością (ładowność, pojemność bagażnika), pali: 3.4l przy 90kmh, 5.7l przy 140kmh i 8.5l w mieście (

). W trasie Tesla jest droższa, w mieście jest sporo tańsza, ale kwoty nie są na tyle duże, żeby to bolało przeciętnego Polaka patrząc na cytowane przez Adama GUSowskie dane. Różnica w cenie zakupu gigantyczna: 120tys vs 285tys (245tys najtańsza wersja, która zasięgiem jeszcze bardziej ogranicza).

2. Ładowność elektryków. Przez ciężar baterii jest dużo mniejsza. Tesla - 388kg, Skoda Octavia 2.0TDI - 580kg. 388kg. Przeciętna rodzina 2+2 to już z 360kg, a dodaj do tego bagaż. Słonik Ci najlepiej opowie co ludzie w Polsce wożą, bo się naoglądał jadąc kilka tys km elektrykami 90kmh.

3. Pojemność bagażnika. Skoda Octavia - 580L, Tesla Model 3 - 405L. Jeżeli ktoś ma 1 auto, to musi być uniwersalne i pakowane. To akurat jest powód na dzisiaj, bo pewnie większa oferta elektryków rozwiąże ten problem. Oczywiście wszystko się da i entuzjastą nawet maluchem zrobi tour po Europie, ale mówimy o przeciętnym Kowalskim dla którego auto to lodówka, która ma być tania, tania w eksplotacji i nie powodować dla niego ograniczeń (nawet w 1% przypadków zastosowań)


A jak ktoś chce "ekonomiczne" i ciekawe auto i jeździć tak jak się jeździ elektrykiem, to polecam:

Spalanie 7.1L przy 90kmh i 9.3L przy 140kmh, zasięg 730km przy 90kmh, czas "ładowania" 0-100%: 2min. 100% kompatybilność ze wszystkimi końcówkami dystrybutorów na całym świecie. Do tego 8tys stacji ładowania w Polsce bez konieczności szukania ich w polu z szybkością "ładowania" 6km zasięgu na sekundę, czyli 22tys km zasięgu na godzinę :-) To odpowiednik ładowarki 20 000 kW dostępne w całym zakresie 0-100%. No może dolewając "pod korek" trochę spada ;-)

Złoto :) 22tys km na godzinę zrobiło mi dzień :D Ale idźmy dalej, znalazłem że tak plus minus, w 35min można doładować na elektryku 100mil, czyli 160km. To daje 274km ładowania na godzinę, czyli lepsza technologia EV daje 80 razy wolniejsze tankowanie. Zakładając, że szybkość ładowania się podwaja np. co 3 lata, to już za jakieś 20lat elektryki dogonią spalinowe w prędkości ładowania :D


Co do Octavii, źle to argumentujesz. Od razu widać, że jesteś antyekologiczny i żyjesz w świecie samochodów z przeszłości. Liczy się wielkość ekranu LCD, na którym będziesz mógł grać w gry podczas ładowania auta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@BMFun zaorał temat i dokładnie odzwierciedlił realia w Polsce a tego x5m to mu zazdroszczę, ix3 już natomiast nie :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Złoto :) 22tys km na godzinę zrobiło mi dzień :D Ale idźmy dalej, znalazłem że tak plus minus, w 35min można doładować na elektryku 100mil, czyli 160km. To daje 274km ładowania na godzinę, czyli lepsza technologia EV daje 80 razy wolniejsze tankowanie. Zakładając, że szybkość ładowania się podwaja np. co 3 lata, to już za jakieś 20lat elektryki dogonią spalinowe w prędkości ładowania :D

Podobno producenci pojazdów ICE czując na plecach oddech nadchodzącej elektromobilnej rewolucji nie próżnują i staroświecki mechaniczny korek zamieniają na system Pług&Refuel. Podjeżdżasz pod instrybutor, który poprzez bluetooth wysyła sygnał do auta, otwiera się automatycznie klapka wlewu paliwa a Ty musisz jedynie włożyć pistolet do wlewu. Pogrubiony 3 krotnie kabel z zaawansowanym systemem chłodzenia, pozwala na pięciokrotnie szybsze tankowanie zwiększa zasięg do 100tys km/h. Niestety wymagało to zastosowania skomplikowanej elektroniki w samochodzie która poprzez bluetooth komunikuje się ze stacją i steruje szybkością przepływu zmniejszając prędkość ładowania pod sam koniec żeby nie obryzgać paliwem kierowcy i całej okolicy. Dzięki temu entuzjaści BEV mogą wrócić do ICE, bo podczas tankowania w końcu nie śmierdzą im ręce.


Taka rewolucja w tankowaniu paliwa pozwoli na utrzymanie ostatniej przewagi przestarzałych samochodów spalinowych i ich eksploatację kolejnych 50 lat. Pierwsze takie instrybutory zamontowane są testowo w Polsce na Orlenie, w kraju który jako jeden z ostatni bastionów opiera się elektryfikacji.


Aktualnie największy problem stanowi zwiększenie liczby części, które zastąpiły prosty mechaniczny korek i jest obawa że auta będą się częściej psuły i pokonają Teslę w raportach usterkowości.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Stad rola panstwa w zmianie mentalnosci bo inaczej bysmy dalej tkwili w sredniowieczu.

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/rzad-rusza-na-drogie-zakupy-na-luksusowe-auta-wyda-kilkadziesiat-milionow/j2fekvm

Więc odnieś się do mojego artykułu, skoro nawet państwo polskie nie chce BEV. Mają kasę, powinni świecić przykładem dla ciemnego Twoim zdaniem ludu. I co? w 17% kupują BEV, reszta spalinówki, mówimy o nowych autach które posłużą wiele lat. Przypadek? Nie sądzę :D

A może po prostu wiedzą że ta nowa technologia to wielkie g..., które może się nie przyjąć lub ma zbyt wiele minusów przykrywających plusy w codziennym użytkowaniu?

Mozesz sie pofatygowac i wkleic jakies rzetelniejsze zrodlo, link do przetargu/umowy ramowej, wymagan etc?

Nie wiem czemu jest tam tak malo elektrykow, powodow moze byc sporo - max. cena, jakies konkretne wyposazenie, typ nadwozia etc

Dla przykladu - potrzebuja limuzyny 5m to w EV maja Tesle model S czy EQE czy e-trona GT, auta po 400-500k PLN to przeciez zaden polityk tym nie bedzie chcial jezdzic bo jutro bedzie artykul w Fakcie "patrzcie go, my nie mamy na wegiel a ten sie wozi autem za pol miliona zamiast Skoda Superb 1.4 TSI"

Ten artykul jest na podstawie artykulu Rzeczypospolitej

https://www.rp.pl/polityka/art37220971-wielki-przetarg-na-auta-dla-instytucji-rzadowych

a tam pisza cytuje:

"Postępowanie na zakup samochodów jest realizowane na potrzeby 21 instytucji” – wyjaśnia. „Zawarte umowy ramowe nie przesądzają o ostatecznej liczbie zakupionych pojazdów. Ostateczna decyzja o zakupie aut będzie uzależniona od faktycznych potrzeb oraz możliwości finansowych każdej instytucji"

 

W odróżnieniu od Purosangue z V12, którego zamówienia zalały Ferrari.

Slawomir, zamowienia na Purosangue sa rekordowe bo to pierwszy SUV od Ferrari, V12 ma z tym cale nic wspolnego :duh:

Powiem wiecej, jakby tam wstawili 700KM R4 PHEV jak w nowej C63 to by tych zamowien mieli 10x wiecej co nie znaczyloby, ze nagle klienci polubili R4 :duh:

Ferrari sie sprzedaje bo to Ferrari, z V12/PHEV/EV/wodorem, bez roznicy imho.

 

Wodór można generować samemu w domu. Dlaczego nadmiarowy prąd z solarów właśnie nie miałby iść w wodór?

Moze dlatego, ze energia potrzebna na samo wytworzenie wodoru jest wieksza niz zuzywa BEV podczas jazdy? Ze to nie ma zadnego sensu logicznego?

Moze dlatego ze mamy w kazdym kraju pobudowana juz infrastrukture energetyczna - elektrownie, sieci przesylowe, transformatory i gniazda elektryczne w domach z ktorych mozna ladowac auta elektryczne juz DZIS?

 

1% problemów znaczy, że 2 razy w roku utkniesz gdzieś, na 3h, a może na dzień, bo masz niedopracowaną infrastrukturę.

1. Bzdura, rownie dobrze mozesz to odniesc do przebicia opony, raz na 100 wyjazdow ja przebijesz, stracisz 3h i jakos nie powstrzymuje Cie to przed wyjazdami.

2. Patrz, jezdze elektrykami 2 lata i nigdzie nie utknalem, nabijam po 15k km w kazdym elektryku co roku, akurat tyle co Kowalski :roll:

3. Przez kolejna dekade nikt nie zabrania miec w domu np jednego elektryka, jednej hybrydy/auta spalinowego - jest czas na poprawe infrastruktury.

 

Co do wzrostów Tesli, nie bądź Słonikiem i nie podawaj procent, bo one nie znaczą nic w tym kontekście. Oczywiście sprzedaje się więcej, ale to nadal ułamek tego co jeździ po drogach, wierzysz w to, że takie wzrosty będą wieczne?

W sumie nie wazne w co wierze, kupilem troche akcji bo mysle ze do 10M spokojnie dociagna w ciagu 10-15 lat bedac jednoczesnie prekursorami i spychajac marki pokroju BMW jedynie do nasladowania.

Dzisiaj bylem w Bergen na wycieczce, czekajac 20 min na prom pogralem na 2 padach z corka w polska strzelanke Skyforce, fantastycznie milo spedzony czas, nie dziwie sie, ze BMW kopiuje pomysl

Na promie standardowo :norty:


52438980502_84561f68b7_o.jpg


Norwegia jest fajnym miejscem na obserwowanie upodoban motoryzacyjnych apropo marek bo nie maja swojego przemyslu motoryzacyjnego i sa "neutralnymi" klientami - kupuja to co dobre, co praktyczne, co oplacalne, co nowoczesne, co modne.

I Tesla bije wszelkie rekordy bo jest wypadkowa/mixem wszystkiego co powyzsze.

W Niemczech zawsze beda podswiadomie preferowac VW, w Hiszpani Seata, w Szwecji Volvo etc, a mimo to ktos te miliony Muskowych aut kupuje, nie?

 

Podejrzewam ze nie doswiadczyles nigdy chociazby jazdy pod wiatr na A1 miedzy lodzia a gdanskiem, gdzie teren plaski jak stol, praktycznie zero drzew a wieje jak holera.

Jezdzilem tam moimi TM3 wielokrotnie, nawet Ci filmiki wrzucalem z jakimi szalonymi predkosciami tam M3 jezdza :norty:

A problemow zadnych nie mialem, pewnie dlatego, ze Tesla jest firma technologiczna i umieja w soft w przeciwienstwie do niemieckich dinozaurow :cool2:

Z rok temu byl update, dzieki ktoremu zuzycie energii i prognozowany zasieg jest korygowany na biezaco o predkosc wiatru oraz gestosc i wilgotnosc powietrza :cool2:

 

ale po co sie pchac w te teoretyczne zasiegi skoro dla kogos kto chce jezdzic tylko na pradzie po miescie sa swietne hybrydy. Przedsmak mamy w bmw 7:

60E

POJEMNOŚĆ BATERII (BRUTTO/NETTO) 22,1 kWh / 18,7 kWh

CZAS ŁADOWANIA (AC, 0-100% SOC) 3 h

MAKSYMALNA WYDAJNOŚĆ ŁADOWANIA AC 7.4 kW

BMW nawet w hybrydy nie umie :duh:

Ladowanie AC 7kW gdy najblizsza konkurencja (MB) oferuje 22kW AC i 50kW DC :duh: :duh:

Utrata wartosci tych hybrydowych 7-er bedzie LEGENDARNA :cool2:

 

Nie chce mi sie ogladac kolejnego oszoloma (zmeczylem ze 4 minuty), ktory przeczytal 2 pdfy w necie i jest juz ekspertem od elektromobilnosci i chce sie ogrzac w blasku tematu elektrykow.

Serio, oszołoma? Ja pitole trochę pokory, dyskretydujesz kolesia, który zajmuje się CYTOWANIEM, OMAWIANIEM ARTYKUŁÓW NAUKOWYCH. Masz tu link do opracowania, które omawiał ale zakładam że nie kliknąłeś przez przypadek w opis filmu bo tam jest źródło tego co mówi.

https://www.nature.com/articles/s41560-022-01105-7


Ten koles 2 dni temu byl specjalista od elektromobilnosci, tydzien temu od czarnych dziur, 3 tygodnie temu arachnologiem, 4 tyg temu specem od wojny nuklearnej etc etc

Stary, naprawde robienie filmikow co kilka dni o jednym z dziesiatek tysiecy randomowych opracowan z netu jest w sumie smieszne, gdyby nie bylo takie zenujace.

Jest 120 innych naukowych opracowan z przeciwstawnymi wnioskami, w sumie zalezy kto pisze, kto oplaca piszacego, kto publikuje etc.

Chcesz to podyskutuje jak wyluskasz jakies ciekawe fragmenty, nie mam ochoty naprawde na to godziny zycia marnowac.

 

..

Ustosunkuje sie jutro/pojutrze bo duzo ciekawej tresci, szanuje :cool2:

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Norwegia jest fajnym miejscem na obserwowanie upodoban motoryzacyjnych apropo marek bo nie maja swojego przemyslu motoryzacyjnego i sa "neutralnymi" klientami - kupuja to co dobre, co praktyczne, co oplacalne, co nowoczesne, co modne.

 

Bardzo fajnym i ani trochę nie wpływającym na preferencje klientow. Jest to chyba jedyny kraj na świecie gdzie kia z manualem i 1.5 pod maska jest w cenie tesli 3 performance :D


Fajnie ze udało ci sie 5 razy a1 przejechać w wakacje kiedy pogoda jest idealna. Nie żyjesz w tym kraju na codzień, nie jeździsz przez cały rok, do tego jesteś człowiekiem małej wiary i nie uwierzysz jak sam nie doświadczysz. Fajny ten twoj soft, w mocno wietrzysty, mroźny chłodny dzień zaproponuje ci zwolnienie na autostradzie do 70km/h po,uwzględnieniu warunków. To i tak więcej niż predkosc minimalna wiec możesz jechac spokojnie :D


Apropo limuzyn. Rzeczywiście musza kupować skody

z24264845Q,Wicepremier-Beata-Szydlo-w-krakowskim-sadzie-tuz-p.jpg

sop.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest to chyba jedyny kraj na świecie gdzie kia z manualem i 1.5 pod maska jest w cenie tesli 3 performance :D

Wkleisz link do konkretnego modelu?

Dla ulatwienia - https://www.kia.com/no/


Jezeli nie to bede Cie musial nazwac po raz 20ty w tym watku ordynarnym klamca :roll:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Porównanie podatków ice vs bev dla golfa. Różnica 50 procent wartości, źródło https://elbil.no/english/norwegian-ev-policy/


Co do cen kianki wklejałem kilkanaście postów temu cenę sportage vs tm3, ze źródła https://www.skatteetaten.no/globalassets/tabeller-og-satser/listepris-bil/bp11_21pskatt.pdf odszukaj sobie.


VWGplussVWE.png


Adamie na tej twojej stronie po norwesku co udało mi się znaleźć to pro ceed https://www.kia.com/no/modeller/proceed/opplev-kia-proceed/ cena 475k koron, tesla 3 long range 494k koron, performance 534k

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Padło ostatnio dużo dobrych argumentów przeciw elektrykom, ale Adam zachowuje spokój, bo jest pewny swego. Psy szczekają, a karawana jedzie dalej. Czy nam się to podoba czy nie czeka nas zalew elektryków. Zgadza się Adam ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Taki zalew jak chętnie po nie sięgają sąsiedzi @BMFun. Wszystko zalezy do podatkow i cen. Poki co sprżedaja się tym lepiej tam, gdzie sa wyższe dopłaty ale to się powoli zaczyna kończyć.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest to chyba jedyny kraj na świecie gdzie kia z manualem i 1.5 pod maska jest w cenie tesli 3 performance :D

Wkleisz link do konkretnego modelu?

Jezeli nie to bede Cie musial nazwac po raz 20ty w tym watku ordynarnym klamca :roll:

 

Adamie na tej twojej stronie po norwesku co udało mi się znaleźć to pro ceed https://www.kia.com/no/modeller/proceed/opplev-kia-proceed/ cena 475k koron, tesla 3 long range 494k koron, performance 534k

 

Czyli reasumujac:

Silnik 1.5? - nieprawda

manual? - nieprawda

cena? - nieprawda (najtansza TM3P kosztuje 549k NOK)


Czyli 3/3 nieprawdy :cool2:


W zwiazku z powyzszym po raz 20ty zmuszony jestem powiedziec, slonik jest KLAMCA :cool2: :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z ciekawostek ze swiata:


- udzial Tesli wsrod BEV w Stanach Zjednoczonych Q1-3 2022

/BMW nic nie zaspalo :cool2: /

https://electrek.co/2022/10/18/us-electric-vehicle-sales-by-maker-and-ev-model-through-q3-2022/


US-electric-vehicle-sales-by-model-YTD-2022-5.png


Przeses grupy Stellantis (dlaa przypomnienia 4-ta grupa motoryzacyjna swiata) - /to ta grupa co wg tutejszych ekspertow jest anty-EV/

https://electrek.co/2022/10/19/stellantis-exec-the-people-have-decided-we-will-be-purely-electric/


styczen 2022 - "What is clear is that electrification is a technology chosen by politicians, not by industry."

pazdziernik 2022 - "The people have decided: We will be purely electric."


boki zrywac, chlopaki na forum wiedza lepiej, nie da sie do Chorwacji zima 150 km/h ciurkiem jechac wiec technologia EV to dno :cool2:

.

Opublikowano
styczen 2022 - "What is clear is that electrification is a technology chosen by politicians, not by industry."

pazdziernik 2022 - "The people have decided: We will be purely electric."


boki zrywac, chlopaki na forum wiedza lepiej, nie da sie do Chorwacji zima 150 km/h ciurkiem jechac wiec technologia EV to dno :cool2:

Bardzo ciekawe, że Rivian w końcu produkuje na jakąkolwiek skale swoje auta. Myślałem, że to będzie wydmuszka, jak Lucid Air :D


Co do wyroczni z zarządów motoryzacyjnych, ile to razy już wysławili się oderwanymi od rzeczywistości bzdurami?


Ja tam głosuje portfelem. Właśnie policzyłem z ciekawości, u mnie w garażu średnia pojemność silnika, uwzględniając nawet V-kę z 2.0 pod maską, wynosi 4.5l :D Jestem zapewne tak reprezentatywny jak typowy mieszkaniec Norwegii w PL :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli reasumujac:

Silnik 1.5? - nieprawda

manual? - nieprawda

cena? - nieprawda (najtansza TM3P kosztuje 549k NOK)'


Czyli 3/3 nieprawdy :cool2:

 

https://www.kia.com/no/finn-din-kia/bygg-din-bil/#/bilvelger

Ekskluzywny

1.6 T-GDi PHEV 265 KM 4WD 6AT579 900 Koron

Cena całkowita

kr 579 900


https://www.tesla.com/no_NO/model3/design#overview


tesla model 3 performance 534990


579 900 kia > 534990 tesla model 3 performance


Faktycznie 1.5 nie da sie znalezc na stronie kia, wiec nie wiem czemu w zalaczonym pdf jest. Za to jest 1.6 :D Hybryda, ktora tez ma nizsze podatki wzgledem czystej benzyny.

Opublikowano
Jest to chyba jedyny kraj na świecie gdzie kia z manualem i 1.5 pod maska jest w cenie tesli 3 performance :D

Wkleisz link do konkretnego modelu?

Jezeli nie to bede Cie musial nazwac po raz 20ty w tym watku ordynarnym klamca :roll:

 

Adamie na tej twojej stronie po norwesku co udało mi się znaleźć to pro ceed https://www.kia.com/no/modeller/proceed/opplev-kia-proceed/ cena 475k koron, tesla 3 long range 494k koron, performance 534k

 

Czyli reasumujac:

Silnik 1.5? - nieprawda

manual? - nieprawda

cena? - nieprawda (najtansza TM3P kosztuje 549k NOK)


Czyli 3/3 nieprawdy :cool2:


W zwiazku z powyzszym po raz 20ty zmuszony jestem powiedziec, slonik jest KLAMCA :cool2: :norty:

Ale żenada...

Weźmy jednak te 549k vs 475k - różnica 15%. Nie powiesz mi chyba, że to normalny rynek, w którym wersja performance Tesli kosztuje 15-16% więcej od gołej Kia Proceed. Też bym wybrał Tesle jakbym miał taki budżet na samochód.

Tymczasem w Polsce: goła Kia Proceed w manualu (z tego co widzę nawet nie da się wybrać silnika w automacie) - cena 122 k

Tesla 3 Performance - najtaniej 306 k. Różnica 250%.

Abstrakcyjne porównanie, ale "statystyczny Pan Kowalski" się 3 razy za głowę złapie. Nie chce mi się liczyć ile by musiał jeździć by mu się zwróciło 184 tys. za benzynę, jeszcze jakiś błąd popełnię i zostanę matematycznym analfabetą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.