Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
@piotrc to chciałeś ten skupek dla klientow czy dla siebie? Nie wiem co za biznes prowadzisz ale żeby miało to sens to klienci musieli by u ciebie spędzać przynajmniej te 5 godzin.

 

miał być system łączony, dla siebie + dostępny dla klientów,

taki chwyt marketingowy i pro eko itp.

nawet jak ktoś podjedzie elektrykiem na godzinę to coś się doładuje..


btw wczoraj trasa one way 450 km..

z czego pierwsze 380 km w 3h.. :nienie:

spalanie wg kompa 9,5/100 km = 76 zł/100 km

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tanio jeśli chodzi o prąd już było. Nowy cennik GW: https://data.greenway.sk/clientzone/pl/GWP_pricelist_PL.pdf

 

Czy ja wiem czy drogo, jezeli ktos faktycznie z GW korzysta w trasach, przy abonamencie 30 PLN energia kosztuje 2-2,2 PLN/kWh, jak na moje nie jest drogo przy obecnych cenach rynkowych energii/benzyny.


PS. GW w przeciwienstwie do np Ionity pozwala wlaczac/wylaczac/zmieniac plany taryfowe z miesiaca na miesiac czyli jak ktos planuje intensywne wakacje elektrykiem po PL moze sobie wykupic na miesiac plan max i sie ladowac za 1,7 PLN/kWh, to jest odpowiednik spalania ~4l/100km wiec imho luzik


52434478968_99f5a83fc5_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tanio jeśli chodzi o prąd już było. Nowy cennik GW: https://data.greenway.sk/clientzone/pl/GWP_pricelist_PL.pdf

 

Czy ja wiem czy drogo, jezeli ktos faktycznie z GW korzysta w trasach, przy abonamencie 30 PLN energia kosztuje 2-2,2 PLN/kWh, jak na moje nie jest drogo przy obecnych cenach rynkowych energii/benzyny.


52434478968_99f5a83fc5_o.jpg

 

Wiesz, tylko może to skrajny przykład, ale raz byłem zmuszony swoim smokiem v8 jechać 120kmh jednostajnie (typowy przejazd elektrykiem) i miałem spalanie 10l/100km (zima). W tych samych warunkach iX3 spaliłby mi ze 25kWh (zima), to różnica w koszcie przy dzisiejszych cenach Pb, to 70zł vs 50zł (a właściwie to 70zł vs 63zł, bo żeby porównywać jabłko z jabłkami, to powinienem wziąć cenę standard za abonament 0zł który na GW mam). Wybór (wygoda) jest wtedy prosty, bo odpada mi planowanie i czas na ładowanie. Nie liczę już porównania R4 vs BEV, bo przy stylu jazdy jak w elektryku, to R4 spali pewnie 6-7l i wychodzi taniej niż na prąd.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy 120 to mi Jeep V8 spali 12 l gazu, tj. 36 zł :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Przy 120 to mi Jeep V8 spali 12 l gazu, tj. 36 zł :cool2:

 

Czyli problem ekonomii na trasie PB/ON nie jest sam rodzaj paliwa, ale styl jazdy :)


W mieście, rachunek jest prosty, bo przy moim stylu jazdy i typowych odległości oba palą identycznie - 18-24kWh vs 18-24l Pb i tutaj BEV deklasuje PB w kosztach 3-krotnie na ładowarkach GW, a przy ładowaniu "w domu" to już 8-krotnie (6-krotnie od 2023). I dlatego miasto to jest naturalne środowisko BEV i tutaj najwięcej go używam.

Edytowane przez BMFun
Opublikowano (edytowane)
Tak z ciekawosci, nie przeszkadzal ci kaganiec na predkosc? czerpales z takiej podrozy radosc z jazdy?

Jechałem wolniej aniżeli Szwedzi jeżdżą w praktyce po Szwedzkich autostradach, a tam też jest ograniczenie do 120 km/h to sam sobie odpowiedz :)

Tak jak pisałem to była moja najwolniejsza podróż przy tak korzystnych warunkach drogowych.

na bookingu jest opcja zaznaczenia hoteli z ładowarką.

Oczywiście, można jeszcze zaznaczyć psa, 1 łóżko, śniadanie, wallboxa itd i w końcu jedziemy nie tam gdzie chcemy tylko gdzie "możemy".

Aries w Wiśle, 4 gwiazdki, w sierpniu, słupki stoją, jeszcze nieczynne itd itp

Wiem ze opisales fakty, z tego co rozumiem nie jestes uprzedzony juz do ladowarek Orlenu (zrobily sie duzo przyjazniejsze ostatnimi czasy!!)

Korzystałem z dwóch 100 kW i działały bardzo dobrze, ładowały 75 kWh.

150 kW GW w Warszawie też ładował 75 kWh tylko były jeszcze 2 inne auta podpięte.

, podejrzewam ze to nie bedzie Twoja ostatnia dluga trasa EV? :twisted:

To zależy od stopnia komplikacji konieczności planowania podróży vs ekonomia, czyli raczej cienko to widzę w niedalekiej przyszłości :D

Zgodzisz sie czy masz inny punkt widzenia i zakup i4 byl jednak bledem?

Mój wybór był świadomy: i4 wokół komina i w zasięgu domowego ładowania, a X6 trasy. Nie żałuje zakupu i4 ani nawet i3s :mrgreen:

Tylko ja nie jestem przeciętnym Kowalskim i mam kilka aut o różnym przeznaczeniu.

Pojedyncze ladowarki to zlo, zgadzam sie w 100%, ale z drugiej strony - stawales na Orlenie i bylo wolne za kazdym razem z tego co rozumiem (?) wiec ciezko sie dziwic ze Orlen nie stawia ich po 10 szt na raz, .............

Jeszcze nigdy nie jechałem tak pustą S7, to była pustynia w obie strony.(Tym bardziej irytowała tak powolna jazda)

W sezonie to jakoś nie widzę szans na szybkie ładowanie z tego jednego przyłącza i raczej nie podejmę rękawicy sprawdzenia tego dla Was :D

Edytowane przez klakierek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiesz, tylko może to skrajny przykład, ale raz byłem zmuszony swoim smokiem v8 jechać 120kmh jednostajnie (typowy przejazd elektrykiem) i miałem spalanie 10l/100km (zima). W tych samych warunkach iX3 spaliłby mi ze 25kWh (zima), to różnica w koszcie przy dzisiejszych cenach Pb, to 70zł vs 50zł (a właściwie to 70zł vs 63zł, bo żeby porównywać jabłko z jabłkami, to powinienem wziąć cenę standard za abonament 0zł który na GW mam). Wybór (wygoda) jest wtedy prosty, bo odpada mi planowanie i czas na ładowanie. Nie liczę już porównania R4 vs BEV, bo przy stylu jazdy jak w elektryku, to R4 spali pewnie 6-7l i wychodzi taniej niż na prąd.

W sumie ok, tylko

1. 25kWh/100km nawet zima to bardzo duze zuzycie energii, W TM3 jak jezdze na zimowkach 18" to mam zuzycie circa bardzo podobne do tego letniego na 20" kolach.

(zaznaczam ze mowie o TM3, nie wiem jak to wyglada w iX3 w praktyce)

2. Pamietamy, ze pierwsze ~300-350km robimy na energii zaladowanej w domu, tanio, wiec dla jablek z jablkami tez powinienes to przeliczyc troche inaczej :cool2:

3. Zgadzam sie z tym --> jezeli ktos w Polsce czy Niemczech (bo NO czy malych krajow europejskich to nie dotyczy zbytnio) wiekszosc czasu spedza na autostradach/ekspresowkach --> EV nie jest najszczesliwszym wyborem (ale nie ze wzgledu na $ a ze wzgledu na czeste stopy i koniecznosc leniwej jazdy)

.

Opublikowano

W mieście, rachunek jest prosty, bo przy moim stylu jazdy i typowych odległości oba palą identycznie - 18-24kWh vs 18-24l Pb i tutaj BEV deklasuje PB w kosztach 3-krotnie na ładowarkach GW, a przy ładowaniu "w domu" to już 8-krotnie (6-krotnie od 2023). I dlatego miasto to jest naturalne środowisko BEV i tutaj najwięcej go używam.

Nic dodać nic ująć :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@klakierek ja jechalem kilka razy A1 BEV w sezonie i praktyka sprowadzala sie ze podrozowalem ostatecznie z predkoscia 80-90 km/h. Za to moglem przyjzec sie jakie majtochy wiezie na wakacje Karina w zafirze wypakowanej po dach. Dlaczego nie moglem jechac 120 km/h? Bo lewy pas jechal sporo szybciej. Jak sie wbijalem na lewy pas to po chwili nawikacja mi krakala, ze zuzycie energii jest zbyt duze zeby do celu dojechac. Jadac 120km/h lewym masz sznur aut siedzacych ci na ogonie i slusznie probujacych zepchac zamulacza z lewego pasa. Przy duzym ruchu jak sie jedzie te 80-90 km/h to nie jest latwo wbic sie na lewy pas, gdzie ludzie jada 140-180km/h bez zajechania komus drogi i zmuzenia do wiekszego hamowania. Zapytalem cie o to radosc z jazdy bo jak ja jade te 80-120 km/h to mi sie rodzina buntuje czemu zamulam, ze ich nurzy i ze mam przyspieszyc.


Adamie te szzagaty z abonamentami\zmianami to potraktuje jako ponury zart. Studentow tu na forum nie ma zeby musieli planowac byle jaka trase jak wyprawe na ksiezyc z analiza jakiej firmy abonament zakupic i w jakiej wysokosci aby pare groszy zaoszczedzic. Ekonomia jest po stronie ICE w trasach na dzien dzisiejszy i tego nie zmienisz. Wasacze w teslach 3 ktorych czesto mijam beda musieli sie z tym pogodzic, ze niedaz ze jada za tirem to jeszcze wcale nie taniej niz ja :D


W koncu doszlismy do konsensusu, ze tania jazda to wolna jazda :D Moja 530xi do 130km/h pali ponizej 7, przy 180 zapewne ze 12 i tak mam to gdzies bo fun z jazdy z wieksza predkoscia jest wart kazdej zlotowki ktora przepalam a ktorej braku w domowym budzecie nawet nie zauwaze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No właśnie też nie pomyślałem, że jak chcemy porównywać koszty podróży, to uczciwie jest porownywac do spalania paliwa przy 120 km/h.a to zupełnie zmienia sytuację, bo dla mnie spalanie przy 120 jest ak samo teoretyczne jak osiągi elektryków...Co do przyjemności z jazdy, to nie ma nic gorszego jak jazda że stała prędkością i to jeszcze 120. Jak bym miał jeździć na wycieczki 120 to bym zrezygnował..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do przyjemności z jazdy, to nie ma nic gorszego jak jazda że stała prędkością i to jeszcze 120.

 

120 to mozesz jechac przy pustej autostradzie\drodze jak klakierek w tenn weekend. W wakacje tyle nie pojedziesz bo lewy pas jedzie 80-90 km/h (ciekawe jakie maja wtedy spalanie, u mnie pewnie bylo by tyo w okolicy 6l/100 :D ) a prawy zasuwa 140-180 i zwyczajnie na tkaich zamulaczy ze stala 120 km/h brakuje miejsca.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. 25kWh/100km nawet zima to bardzo duze zuzycie energii, W TM3 jak jezdze na zimowkach 18" to mam zuzycie circa bardzo podobne do tego letniego na 20" kolach.

(zaznaczam ze mowie o TM3, nie wiem jak to wyglada w iX3 w praktyce)

 

Wg testów Bjorn w warunkach zimowych przy 120kmh:

https://drive.google.com/drive/folders/1HOwktdiZmm40atGPwymzrxErMi1ZrKPP


Tesla Model 3 LR 2021 - 20.8kWh

Tesla Model 3 Performance 2021 - 21.9kWh

Tesla Model Y LR - 21.4kWh


iX3 niestety "pali" te 15-20% więcej (pewnie w dużym stopniu wynika to z dużo większego prześwitu oraz astronomicznej wagi 2.4T).

 

2. Pamietamy, ze pierwsze ~300-350km robimy na energii zaladowanej w domu, tanio, wiec dla jablek z jablkami tez powinienes to przeliczyc troche inaczej :cool2:

 

Racja, ale to już komplikuje wyliczenia. Na krótkich faktycznie trochę poprawia, ale przy takiej Chorwacji czy tour po Europie, to już nie ma znaczenia.

 

3. Zgadzam sie z tym --> jezeli ktos w Polsce czy Niemczech (bo NO czy malych krajow europejskich to nie dotyczy zbytnio) wiekszosc czasu spedza na autostradach/ekspresowkach --> EV nie jest najszczesliwszym wyborem (ale nie ze wzgledu na $ a ze wzgledu na czeste stopy i koniecznosc leniwej jazdy)

 

Może dlatego nieduże kraje typu Holandia przodują w EV. W wakacje ponad miesiąc obserwowałem rynek motoryzacyjny w Stanach i tutaj z EV spotyka się wyłącznie Tesle, ale widzi się ich może ze 3x częściej niż np w Warszawie, ale wciąż to margines. Za to mocno mi się opatrzyła w pozytywnym tego słowa znaczeniu :) W Stanach są duże odległości do pokonywania, względnie tanie paliwo, chociaż bez szału, bo zależnie od stanu, to w przeliczeniu na nasze to jakieś 4.5-5.5zł/l przy kursie 4.5PLNUSD. To powoduje że nawet bardzo gęsta sieć ładowarek nie powoduje że ludzie rzucają na elektryki. Za to widok 10 ładujących się tesli na SC z 20 stanowiskami nie jest taki rzadki, co oznacza że pomimo że ludzie mają się gdzie ładować, to jednak jeżdżą na SC.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Adamie te szzagaty z abonamentami\zmianami to potraktuje jako ponury zart. Studentow tu na forum nie ma zeby musieli planowac byle jaka trase jak wyprawe na ksiezyc z analiza jakiej firmy abonament zakupic i w jakiej wysokosci aby pare groszy zaoszczedzic. Ekonomia jest po stronie ICE w trasach na dzien dzisiejszy i tego nie zmienisz. Wasacze w teslach 3 ktorych czesto mijam beda musieli sie z tym pogodzic, ze niedaz ze jada za tirem to jeszcze wcale nie taniej niz ja :D


W koncu doszlismy do konsensusu, ze tania jazda to wolna jazda :D Moja 530xi do 130km/h pali ponizej 7, przy 180 zapewne ze 12 i tak mam to gdzies bo fun z jazdy z wieksza predkoscia jest wart kazdej zlotowki ktora przepalam a ktorej braku w domowym budzecie nawet nie zauwaze.

Abonamentu GreenWay nie masz czasu analizowac ale po 30 groszy Obajtkowe na Orlenie miales czas sie pochylic, nie? :norty: :norty:

 

2. Pamietamy, ze pierwsze ~300-350km robimy na energii zaladowanej w domu, tanio, wiec dla jablek z jablkami tez powinienes to przeliczyc troche inaczej :cool2:

Racja, ale to już komplikuje wyliczenia. Na krótkich faktycznie trochę poprawia, ale przy takiej Chorwacji czy tour po Europie, to już nie ma znaczenia.

Oczywiscie, mi tylko chodzi o to, ze praktycznie wszystkie trasy do 300-400 km robimy na taniej energii "domowej".

Trasa 300-600km to polowa energii z DC a polowa z domu, wiec srednia cena nadal jest imho NISKA, cos kolo 1-1,5 PLN/kWh czyli 20-30 PLN/100km

Dopiero trasy sporo powyzej 600km ciurkiem jednego dnia, gdy ladujemy sie tylko na DC, sa w cenie >2 PLN/kWh

Przy kilku dniach trasy trzeba pamietac, ze sa przeciez jeszcze tanie ladowarki "nocne" AC w hotelach czy punktach turystycznych etc - ok w PL jest ich poki co malo ale ich liczba rosnie z tygodnia na tydzien (doslownie).


Wiec kazdy musi sobie zadac pytanie jak czesto wypuszcza sie elektrykiem w trasy rzedu >600-700km od strzalu.

Dla mnie to jest promil mojej jazdy i moglbym placic i 4 PLN/kWh i mysle ze specjalnie by mnie to nie bolalo raz czy dwa razy w roku :roll:

 

W wakacje ponad miesiąc obserwowałem rynek motoryzacyjny w Stanach i tutaj z EV spotyka się wyłącznie Tesle, ale widzi się ich może ze 3x częściej niż np w Warszawie, ale wciąż to margines. Za to mocno mi się opatrzyła w pozytywnym tego słowa znaczeniu :)

W Norwegii nie przejedziesz kilkuset metrow droga bez zobaczenia Tesli, dlatego tez mi sie opatrzyla w pozytywnym sensie.

Nadal uwazam, ze TM3/TMY z przodu i tylu wyglada "tak sobie" przy np G20 czy X3 (pre-LCI, bo lift X3 z tylu to tez kupa) ale czlowiek sie przyzwyczail do tych oblosci/zabowatosci i juz tak nie mierzi, ascetyka srodka mi sie za to podobala od samego poczatku, lubie minimalizm.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tesla Model 3 LR 2021 - 20.8kWh

Tesla Model 3 Performance 2021 - 21.9kWh

Tesla Model Y LR - 21.4kWh


iX3 niestety "pali" te 15-20% więcej (pewnie w dużym stopniu wynika to z dużo większego prześwitu oraz astronomicznej wagi 2.4T).

 

Dodaj do tego 10-15 procent strat przy ladowaniu. https://insideevs.com/news/456957/bjorn-nyland-charging-loss-video/ a jeszcze trzeba by doliczyc podgrzanie baterii przed ladowaniem w zime.


IX3 jest tez wyzszy: Wysokość : 166.8 cm vs tesla model Y: Wysokość: 1626 mm

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Abonamentu GreenWay nie masz czasu analizowac ale po 30 groszy Obajtkowe na Orlenie miales czas sie pochylic, nie? :norty: :norty:

 

bo to mnie kosztowalo zero minut. Apke i tak mam. wystarczylo kliknac w apce odbierz kupon przed platnoscia.

Opublikowano

Oczywiście, można jeszcze zaznaczyć psa, 1 łóżko, śniadanie, wallboxa itd i w końcu jedziemy nie tam gdzie chcemy tylko gdzie "możemy".

Aries w Wiśle, 4 gwiazdki, w sierpniu, słupki stoją, jeszcze nieczynne itd itp

 

to pokazuje kierunek zmian..

five star hotel będzie chciał przyciągnąć klientów na długie weekendy w "kurorcie", to będzie inwestował w ładowarki.

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Opublikowano

"Kriss33" - zwracam honor;

wczoraj byłem u znajomego,

ma taryfę c11 i za wrzesień dostał na rachunku 2,31 za kWh :roll:

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://strefabiznesu.pl/oszczednosci-polakow-topnieja-w-oczach-zjada-je-inflacja/ar/c3-16967129

 

W ciągu ostatniego półrocza co drugi Polak musiał sięgnąć po oszczędności, aby zapłacić za podstawowe produkty, jak jedzenie, rachunki, opał czy zakup paliwa – wynika z badania Quality Watch na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Osoby te najczęściej dokładały do zakupu paliwa.

 

https://strefabiznesu.pl/zle-wiesci-dla-kierowcow-znow-drozej-na-stacjach-benzynowych-o-optymizm-raczej-trudno-co-dalej-z-cenami-paliw/ar/c3-16966869

 

Złe wieści dla kierowców. Znów drożej na stacjach benzynowych. "O optymizm raczej trudno". Co dalej z cenami paliw?

Te punkty, które do tej pory nie wprowadziły tego droższego paliwa, robią to dopiero teraz i te ceny są pomału podbijane i podbijane będą – prognozuje. Najwięcej zapłacą kierowcy tankujący diesla. W jego przypadku, ceny przekraczające 8 zł za litr będę się utrzymywały jeszcze przez dłuższy czas.

Na ten tydzień dla diesla spodziewamy się cen ma poziomie 8,12- 8,32 zł/l

Z ciekawosci, tankowal ktos paliwo na autostradzie/MOP?

Dobija do 9 PLN czy ceny jak na innych stacjach?


https://www.bankier.pl/wiadomosc/Francuzi-dostana-wieksze-doplaty-do-elektrykow-Kwota-robi-wrazenie-8424005.html

Francuzi dostaną większe dopłaty do elektryków. Kwota robi wrażenie

„Premia ekologiczna” zostanie zwiększona do 7 tys. euro dla połowy gospodarstw domowych kupujących samochód elektryczny – zapowiedział prezydent Francji Emmanuel Macron w opublikowanym w poniedziałek wywiadzie dla dziennika „Les Echos”.

.

Opublikowano
Serio Ty nie zapomniałeś o jakim kraju mówimy? Dla kogoś kto z powodu inflacji musi sięgać po oszczędności, żeby zapłacić za jedzenie, paliwo czy rachunki jak piszą w tym artykule co wkleiłeś szczytem możliwości finansowych jest kupić auto za 10-20k i żadne dopłaty do elektryków nic tu nie zmienią. Żeby tacy ludzie zaczęli oszczędzać, nawet na jeździe po mieście elektrykiem, to najpierw trzeba mieć na jego zakup a to dla nich perspektywa najwcześniej za 10-15 lat. Obudź się.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

No wreszcie ktoś napisał to co ja tu ciągle piszę

Obudź się,najlepsze

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Francuzi-dostana-wieksze-doplaty-do-elektrykow-Kwota-robi-wrazenie-8424005.html

Francuzi dostaną większe dopłaty do elektryków. Kwota robi wrażenie

„Premia ekologiczna” zostanie zwiększona do 7 tys. euro dla połowy gospodarstw domowych kupujących samochód elektryczny – zapowiedział prezydent Francji Emmanuel Macron w opublikowanym w poniedziałek wywiadzie dla dziennika „Les Echos”.

 

Jak dla mnie to się cały czas mocno gryzie z tym co Adam od 2 lat piszesz o tej przewadze technologii BEV. Ta cała transformacja jest wymuszona przez rządy - jedne bardziej, inne mniej, bo gdyby nie to, to BEV miałby przewagę głównie jako 2 czy N-ty samochód, co dotyczy 1% albo mniej konsumentów. Ja czy Klakierek jesteśmy wciąż zadowoleni z naszych wyborów, ale się pewnie mieścimy w tym 1%. Nie trzyma się kupy ta argumentacja że jest tyle przewag. Zgadzam się, BEV ma trochę zalet, ale przy tym sporo wad przez które ludzie ich nie kupują bez kija (zakazów) i marchewki (dopłat).


Piszę to jako entuzjasta BEV i chciałbym aby w moim mieście większość to były BEV, ale wciąż technologia BEV jest niedojrzała żeby tak było, albo może nie jest rozwiązaniem i czeka nas mix np wodór/BEV, bo jednak co by nie było ponad 10 lat rozwoju technologii, a wielkich postępów nie ma. Głównie zmieniają się procesory w Teslach, nowsze gry, koncert świateł, a w kwestii zasięgu to postęp jest może 10-20%, głównie dzięki dodatkom typu pompa ciepła niż poprawa samej baterii.


Czy mi jakieś Ministerstwo Cyfryzacji proponowało dopłatę do iPhone'a czy innego smartfona, żebym przeszedł z Nokii 3310? Albo robiły to rządy Norwegii czy UE przyjmowała dyrektywy wymuszające przejście z Nokii albo telefonu stacjonarnego do jakiegoś tam roku? I jeszcze ludziom bateria zamiast 2 tygodnie, trzymała 1 dzień, a jakoś z własnej woli zmieniali aparaty. Dlaczego to się nie dzieje w przypadku aut BEV? Ok, rzadziej się zmienia auto niż telefon, ale skoro te zalety są tak przeważające, to wystarczy dłużej poczekać i ludzie sami dokonają transformacji?

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dlatego ze bez fikołków z podatkami i dopłatami bev jest niemal 2 razy droższe w każdej klasie. Nawet benzyna po 10 złotych nie sprawi ze ta różnica się kiedyś zwróci. Pamiętaj tez ze droższa rzecz w zakupie jest tak samo droższa i w u ubezpieczeniu i w naprawie. Cena za auta skądś wynika jest to suma kosztu komponentów i ich złożenia.
Opublikowano

Swoją drogą ciekawe kto tak naprawde stoi za tymi "eko dopłatami" to że lobby to wiadomo, ale czy to właściciele kopalni w Kongo gdzie dzieci pracują czy moze ustawiający się już w kolejce wielki biznes recyclingowy ?


Tutaj mała ciekawostka

https://magazynauto.pl/wiadomosci/czy-zasilanie-wodorem-pomoze-uratowac-silnik-diesla-australijscy-naukowcy-znalezli-przelomowe-rozwiazanie,aid,2528


Ja osobiście bardziej stawiałbym na wodór patrząc długoplanowo, być może nadejdzie dzień w którym wielki biznes pstryknie wyłacznik i już elektryki będa beee a wodór cacy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.