Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wezcie tez pod uwage ze jest sporo wieksze: this new car is longer (119 mm), wider (16 mm), and lower (11 mm), at 4,575mm from bumper to bumper. Width: 1887mm


dla porownania BMW 3 e90

Length: Length 4520 mm, Width : 181.7 cm

 

Wychodzi na to, ze jest wieksze od bmw 3 e90

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tym gorzej, że większe i cięższe

. Tak uważam. 1700 kg to waży 528i F10

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wezcie tez pod uwage ze jest sporo wieksze

dla porownania BMW 3 e90

 

Po co porownujesz z 3-er sprzed prawie 20 lat?

Nowa M2 jest wieksza od M4 F80, ze wazy od niej 200+ kg wiecej?

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam nie mieszaj z tą wagą.


M2 F87 automat - 1525 kg (25 kg mniej manual)

M2 G87 automat - 1725 kg (25 kg mniej manual)


M4 F82 automat - 1615 kg

M4 G82 automat i ixdrive - 1775 kg


Adam nowe M2 jest mniejsze od M4 F82


https://www.auto-data.net/pl/bmw-m2-g87-3.0-460hp-46670

https://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_M4

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam nie mieszaj z tą wagą.

M2 G87 automat - 1725 kg (25 kg mniej manual)

M4 F82 automat - 1615 kg

https://www.auto-data.net/pl/bmw-m2-g87-3.0-460hp-46670

https://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_M4

Kriss, nie wiem co chcesz udowodnic wklejajac linki z wikipedii :roll:

Wkleilem Ci oficjalne dane techniczne ze strony BMW :roll:

Dla F80 sa rzeczywiscie podane dla manuala wiec roznica nie wynosi 230kg a 200kg, obie wersje RWD.

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0404444EN/the-all-new-bmw-m2?language=en

https://www.press.bmwgroup.com/united-kingdom/article/detail/T0184062EN_GB/the-new-bmw-m3-and-m4-coup%C3%A9-press-pack?language=en_GB


Co do "mniejszy" to z tego co widze nowe M2 jest odrobine szersze i wyzsze F80, za to krotsze o ~10cm.

Nie wiem gdzie oni upchali te 200kg, nikt mi nie powie ze w wygluszenie ;P

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

haha, dobre, takie duże wkleiłeś, że jakoś to ominąłem i bez sensu szukałem w jakiejś Wikipedii :cry2: sorry :D


a ile wynosi waga wg DIN dla F87 ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
haha, dobre, takie duże wkleiłeś, że jakoś to ominąłem i bez sensu szukałem w jakiejś Wikipedii :cry2: sorry :D

a ile wynosi waga wg DIN dla F87 ?

 

BMW F80 M4 aut, RWD, waga DIN (bez kierowcy) --> 1522kg

BMW F87 M2 aut, RWD, waga DIN (bez kierowcy) --> 1520kg

https://unicorncars.in/wp-content/uploads/2020/08/BMW-M2-Coupe-F87-Sales-literature-Catalogue-Aug-2017-en.pdf.asset_.1558956847792.pdf


W katalogu jest podana waga "EU" czyli waga auta z kierowca ("DIN" + 75kg)


Generalnie stare M2 to juz ciezkie auto jak na swoje rozmiary i imho zadne auto sportowe, nowe M2 z waga +200kg i karbonowymi dachami, lusterkami czy kublami w katalogu, po kilkadziesiat k PLN, ktore obnizaja wage o kilka kg, to plucie klientom w twarz i odcinanie kuponow od literki "M". Tym bardziej, ze osiagi auta sa "takie se" w porownaniu do konkurencji.


Ciekawy jestem co Slawomir powie, czy nowe BMW M2 to tez auto sportowe?

I jezeli tak, to czy jest gdzie granica wagi przy ktorej auto przestaje byc sportowe :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

prosche 911: Masa własna od 1515 kg do 1675 kg


Czy to tez nie jest auto sportowe? Nowa 911 ma byc hybrydowa wiec masa pewnie up

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kto jeździ ten wie jak jeździ :)


Za sprawą 6-cylindrowego silnika rzędowego o mocy 338 kW (460 KM), opcjonalnej 6-biegowej skrzyni manualnej i napędu na tył druga generacja kompaktowego samochodu sportowego o wysokich osiągach daje czystą radość z jazdy. Debiut nowego BMW M2 jest kolejnym punktem ofensywy modelowej z okazji 50. jubileuszu firmy BMW M GmbH i umożliwia jeszcze bardziej atrakcyjne wejście w świat jej samochodów wyczynowych.


https://www.press.bmwgroup.com/poland/article/detail/T0404602PL/nowe-bmw-m2?showMedia=photo

Opublikowano

To nowe M2 to jest jakiś ponury żart. Stare było wg mnie dosyć ciężkie, choć na szczęście nie było tego aż tak czuć.


Ale to już nie mój problem, przestałem w zasadzie być klientem BMW, przynajmniej jeśli chodzi o samochód dla siebie. Z aktualnej gamy modelowej nie ma niczego już, co by mnie jakoś pociągało.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

"W tej chwili naładowanie samochodu elektrycznego jest mniej opłacalne niż zatankowanie chociażby diesla."

 

A w realnym swiecie, artykul z wczoraj :norty:

https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2022-10-14/ceny-paliw-olej-napedowy-najdrozszy-w-historii-prognozy-nie-napawaja-optymizmem/


Posiadacze fotowoltaiki i uzytkownicy taryf G12 wydaja z reguly ponizej 100 PLN miesiecznie na ladowanie swojego elektryka :cool2:

Warto o nich cieplo pomyslec podczas placenia 500 PLN tankujac swoje TDI na Orlenie :norty:


52429191060_5414a6da97_o.png

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też się zastanawiałem co ta Pani Prezes miała na myśli :). Póki co prąd od nowego roku 1,28 za KWh. Przy zużyciu 20 KWh na 100 km wzrasta z 14 do 25 zł na 100 km. Zapewne będzie taryfa nocna, ale cena nieznana jeszcze. Diesel nawet jak 5 spali to wychodzi 40 zł, ale hybryda 35 zł. Sens ekonomiczny elektryka słabnie.


Na przykladzie Kia Niro -hybryda 137 tys vs elektryk 191 tys zł.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pani prezes pier** farmazony bo ma w tym interes.

1. Pamietaj, ze ten prad nawet za 1,28 za kWh to

a) nie z fotowoltaki, ktora ma milion osob w PL

b) nie z pierwszych 2000-3000kWh zuzycia

c) nie z taryfy nocnej

2. Zuzycie 20kWh to spore naduzycie, Kowalski jezdzacy po miescie/krajowkach bedzie mial blizej 15-16kWh bo pamietamy, ze tam gdzie spaliniak sie meczy (miasto) tam elektryk jest bardzo oszczedny, i niewazne czy ma 100KM czy 600KM

3. Elektryk to nie tylko cena/przejechany km, to dziesiatki innych wygod i zalet ktore tu walkowalismy (oraz oczywiscie kilka wad) --> kazdy musi sam zadecydowac co mu bardziej odpowiada.


Tajemnica poliszynela jest to, ze im drosze auta, szczegolnie premium, tym bardziej elektryki zblizaja sie cenowo do ICE.

Co do hybryd/BEV - ludzie za kilka lat sie zdziwia jak bedzie sie zmieniac wartosc rezydualna aut wg rodzaju napedu.

Dzisiaj pieknym przykladem jest 330e, 530e, X5 40e, 740e --> auta te z bateriami po 5-7kWh i R4 "pieknie" sie starzeja :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam wiadomo jakie są plusy i minusy każdej z technologii. Podany przeze mnie przykład jest rzeczywisty. 2 kolego planuje kupić coś pokroju kia Niro, sportage i się zastanawiają czy wartos dopłacić do hybrydy 20 tys, a gdzie dopłata do elektryka... Przy droższych autach ludzie tak nie myślą, wiadomo, co innego decyduje o wyborze technologii
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kupując elektryka tez można kierować się ekonomia. Ja wziąłem bev iX3 za 260k za pełne wyposażenie i od ręki. Za podobnie wyposażone R4 20i musiałbym dopłacić jak pamietam z 20k. TMY była 60k droższa. Może zabrzmi dziwnie na forum BMW, ale przy porównywalnej cenie wziąłbym TMY, dlatego nie rozumiem obecnej ceny iX3.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Każdy szanujący swoje pieniądze człowiek, mniejszym czy większym stopniu bierze pod uwagę koszty zakupu i eksploatacji auta. Jak wybierałem swoje marzenie czyli M-kę to mnie to nie interesowało. Jak kupowałem V8 to tylko z LPG, bo w tych silnikach aż szkoda przepalać tyle kasy. Do X5M bym gazu nie założył :) Tak samo ja nie kupił bym Kii e-niro bo to w moim przypadku bez sensu, ale KIE EV6 GT czemu nie :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tajemnica poliszynela jest to, ze im drosze auta, szczegolnie premium, tym bardziej elektryki zblizaja sie cenowo do ICE.

 

To nie żadna tajemnica a czysta matematyka. Im bardziej premium auto tym napęd stanowi mniejszy procent kosztu wytworzenia a drogie materialy i marże zaczynaja wieść większy prym. Producenci samochodów luksowych jakby nie było niezbyt się spiesza z napędem elektrycznym. Prym wiodą jakieś nira, fiaty 500 nawet pierwsze BMW to był jakis mieszczuch i3. Już się o tej fotowoltaice, taryfach nocnych i milionach Polaków to czytać nie da no ale nie ma co wymagać wiedzy od kogoś kto w kraju bywa kilka dni w roku. Z tego miliona to jest nikły procent ktory ma jakakolwiek nadprodukcje i niewiele więcej może dolozyc paneli ze względu na to ze i tak już cały dach maja opierdzielony. Kosmicznie drogi wegiel będzie pchał wielu w kierunku pomp ciepła które potroją zużycie statystycznego gospodarstwa i zeby fotowoltaika to uciegnela potrzeba będzie instalacja ze 20kwp. Zeby taka instalacje założyć trzeba mieć naprawdę spory kawał pola.


@kriss dzisiaj w Polsce kupno bev ma bardzo słabe uzasadnienie ekonomiczne. Różnica w zakupie jest tak olbrzymia ze nie zwróci się nigdy chyba ze ktoś dorabia na ubierze lub rozwozi pizzę :D


@bmfun trafiłeś z ix3 w bardzo dobre okienko, przed podwyżkami dziś już tak Kolorowo nie jest. To tez nie jest do końca dobra wiadomość bo ewentualna naprawa baterii będzie jeszcze droższa przez ich duże podwyżki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.