Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i właśnie o to mi chodzi, że być może klienci indywidualni też będą płacić po przekroczeniu limitu takie stawki. Oczywiście nikt tego nie wie. Morawiecki coś gada, zeby cena była max 750 zł na MWh. Pewnie do wyborów będą trzymać ceny, a co potem? Nie wiadomo. Mi chodzi tylko o to, żeby nie wywalać bez sensu kasy, jak w tym przykładzie gdzie diesel wyjdzie 100 zł za 100 km. Co innego jak BMW Fun ma X5M i mu spala 20, ale to nie jest wyrzucanie pieniędzy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kriss kupując auto za 200k+, możesz kupić za 150k a resztę przeznaczyć na benzynę. Cena wyjdzie ta sama a wygodę w podróży zachowasz. Jeszcze pytanie jaki procent będziesz ladowal się w domu a jaki na publicznych ładowarkach w cenie niemal benzyny. Przy dzisiejszych cenach węgla pompa jest rzeczywiście dobra alternatywa. Warunkiem jest dobrze ocieplony dom, nie za duży, plus najlepiej ogrzewanie podłogowe. W przeciwnym wypadku narażamy się na marznięcie w duże mrozy. Pompa ciepła ma tym mniejsza sprawność im jest zimniej. Nie Jest to to idealne rozwiązanie, jak wszystko ma swoje zalety i wady i nie wszedzie się nadaje. Mnie tez pv wyszła około 35k, cos tam odliczę od podatku wiec pewnie wyjdzie koło 30k. Po 10 latach się zwróci jak się nic nie zepsuje. Podchodziłem tez do pompy ciepła, ale na razie odpuściłem. Mam ogrzewanie gazowe, poki co kosztowało mnie około 3500 rocznie wiec pompa nie ma na dziś dzień uzasadnienia finansowego. Wygoda ta sama, bo wszystko jest automatyczne. Co będzie dalej zobaczymy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dobra kończmy ten poboczny wątek prądu, ogrzewania itp, grunt to kupować fajne samochody :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kriss na dziś dzień nie ma zadnej alternatywy dla twojego granda. Nie ma suva premium w pełni elektrycznego z dobrymi właściwościami terenowymi dostępnego na europejskim rynku. Nawet ix w zestawieniu z taka x5 przegrywa pod względem właściwości jezdnych. Mam wrażenie ze mamy za to wysyp takich małych wypierdkow jak megane etech, Fiat 500 czy jakieś śmieszne araye czy ioniq które sa w sumie niewiadomo czym, Ok cross overani cokolwiek to znaczy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie mam pół powodu, żeby teraz wymieniać swoje auta na inne, zona jeździ tyle co kot napłakał, głównie jeździmy moim, a ja mimo V8 mam LPG, a poza tym tak lubimy nim jeździć, ze koszty paliwa nie spowodują zmiany na inny. Tylko to jest na dziś, a co będzie jutro, nie wiadomo, zawsze trzeba być gotowym :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie u żony tak samo. Swoim autem robi góra 3-5 tysięcy rocznie. Sens ekonomiczny kupna droższego auta zeby zaoszczędzić na paliwie zaden. Gdzieś ostatnio spotkałem się z tekstem ze Polak średnio przejeżdża 9 tysięcy rocznie. Przy tak małym przebiegu różnica wieki się będzie zwracać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Żonom to się kupuje to co chcą, a nie to co ekonomiczne :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Backlog zamówień tesli topi się jak śnieg na wiosnę https://insideevs.com/news/611874/estimated-tesla-order-backlog-decreased/ w Chinach czas oczekiwania na niektóre wersje skrócił się do 1 tygodnia, pojawiły się pierwsze promocje a przecież nowe fabryki w texas i Berlin pracują jeszcze na pol gwizdka. Co zrobi musk? Będzie regularnie obniżał ceny aut aby sięgać to większej ilości kieszeni, wprowadzi nowe wersje z zasięgiem 50km, czy zmniejszy znacząco produkcje aut? U innych producentów wcale lepiej nie jest. Jeszcze kilka miesięcy temu rabat na audi q7 to zero procent i czas oczekiwania ponad rok, dzisiaj 17 procent i odbiór od ręki dla wybranych wersji silnikowych. Czy wysokie ceny pradu pchna sprzedaż samochodów elektrycznych w przepaść?
  • Moderatorzy
Opublikowano

Na wiosnę myślałem na zmiana na G30 kombi.

Już wtedy był ten egzemplarz

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-bmw-sikora-530i-xdrive-touring-individual-samochod-demo-ID6EdqxA.html


Jest już październik, a tylko zmieniają cenę miedzy 299 -309 tys

Sprzedaz aut stoi, kredyty i leasingi drogie.

Stoki zaraz się zapełnią i będą rabaty.

Dużo cesji leasingu, ale jak mi powiedzili w leasingu sporo osób jest już ugotowanych. Suma rat + wykup wychodzi dużo więcej niz za gotówkę. Jak mi powiedzieli sporo osób brało bez wplaty z dużym wykupem, jak byl pieniadz za darmo.I teraz jest płacz, bo nowa fura ma ratę wyższa 1000 -2000 więcej. No i brak jeleni do przejęcia takiego leasingu.

Dlatego, jak brałem teraz leasing to w kombinacji 3 lata.

Wplaty 45%/5%/5% / potem raty i wykup 0,1%.


Prąd drogi to elektryki do odstrzału.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mnie kusi żeby q7 55tfsi przytulić. Przecena z 503 na 415. Trochę mnie wstrzymuje ze jednak stary model. Leasing tak samo. Maks wpłata i 2-3 latka bo później odsetki lecą w kosmos. Tak jak piszesz golasy, cwaniaki co brali fury bez wpłaty to teraz płaczą. Niedaz ze wzięli bez rabatu, to jeszcze raty balonowe. Będzie płacz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

300k PLN za uzywane 5-er z cherlawym, 2 litrowym silnikiem, w starej budzie ktora premiere miala ponad 5 lat temu?

Za kilka miesiecy premiera 5-er G60 i wartosc tego auta poleci na leb na szyje :roll:

Za 250k PLN bedzie im ciezko znalezc kupca imho.

 

Prąd drogi to elektryki do odstrzału.

Tak jak mowisz, pewnie dlatego Tesla w Q3 2022 zwiekszyla swoja sprzedaz rok do roku o jedyne 42% :norty:

https://insideevs.com/news/613845/tesla-production-deliveries-2022q3/

 

Mnie kusi żeby q7 55tfsi przytulić.

W zeszlym tygodniu Cayenne, w tym Q7.

I tak sie kreci karuzela fantazji od 3 lat w tym watku :norty: :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdybym rozważał między ta 5 a tm3/y jako automorfizmem wziąłbym g30 bez zastanowienia. Zupełnie inny poziom komfortu, wyciszenia i swobody podróżowania na autostradzie.


Co do moich zakupów już ci pisałem wielokrotnie ze nie spieszę się, widzę co się od półtora roku dzieje i spokojnie obserwuje rynek zeby w odlowiednim momencie zakupić odpowiednie auto. Cayenne ma facelift w najbliższych tygodniach wiec bez sensu teraz kupować, to samo x5. Co za problem zostawić moja g40 u dealera jako pierwsza wpłaty i płacić takie same raty jak za g30? Spłaciłem g30 to i kolejne spłacę.


Napisz jeszcze ile tesli kupisz po inwestycji w akcje tej firmy? Ponad 45 wzrost a na giełdzie tesla szoruje po dnie. Wzrost to jest z backlogu który topnieje z dnia na dzień

Opublikowano
Tak jak piszesz golasy, cwaniaki co brali fury bez wpłaty to teraz płaczą. Niedaz ze wzięli bez rabatu, to jeszcze raty balonowe. Będzie płacz.

 

Te cwaniaki brali leasing ze stałą stopą :) i jak się potargowali to rabat też był, i to wcale nie taki mały :).

Wtedy było tanio i dzisiaj są 2.000-3.000PLN/mc do przodu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak ktoś mial na tyle oleju w głowie i byl swiadomy ze raty zerowe caly czas nie będą to wziął stała ratę i zadbal o wszystko a wtedy to co innego. Zapewne wtedy opłata wstępna tez musiała być odpowiednia i nie byl to najem.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Tak jak piszesz golasy, cwaniaki co brali fury bez wpłaty to teraz płaczą. Niedaz ze wzięli bez rabatu, to jeszcze raty balonowe. Będzie płacz.

 

Te cwaniaki brali leasing ze stałą stopą :) i jak się potargowali to rabat też był, i to wcale nie taki mały :).

Wtedy było tanio i dzisiaj są 2.000-3.000PLN/mc do przodu.

 

Ale zdecydowana większość brała zmienną, bo taniej.

Samemu brałem ze stałą, było nieco drożej niż że zmienną.

Kredyty mieszkaniowe też można było brać że stałą, ale cyferki (tj niższą rata) przysłoniły rozsądek i teraz lament.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może ktoś się poczuł tu urażony jak napisałem cwaniak. Problemem nie jest to czy stała czy zmienna ale to ze ludzie bezmyślnie bez żadnego zabezpieczenia, bez zadnej poduszki finansowej zapożyczają się pod korek. Ile bank da tyle biorą jadąc całkowicie po bandzie. Jak coś pójdzie troszkę nie tak to sa ugotowani. Zaciągając kredyt warto mieć zntylku głowy zeby jak coś sie wydarzy mieć odłożone na raty przynajmniej na ten rok-dwa lub być przygotowanym na wzrost oprocentowania do tych 20 procent. Tylko tyle i aż tyle.
Opublikowano
Może ktoś się poczuł tu urażony jak napisałem cwaniak. Problemem nie jest to czy stała czy zmienna ale to ze ludzie bezmyślnie bez żadnego zabezpieczenia, bez zadnej poduszki finansowej zapożyczają się pod korek. Ile bank da tyle biorą jadąc całkowicie po bandzie. Jak coś pójdzie troszkę nie tak to sa ugotowani. Zaciągając kredyt warto mieć zntylku głowy zeby jak coś sie wydarzy mieć odłożone na raty przynajmniej na ten rok-dwa lub być przygotowanym na wzrost oprocentowania do tych 20 procent. Tylko tyle i aż tyle.

 


Umówmy się,że we wakacje 2021 mało który ekspert finansowy przewidział że inflacja i za nią WIBOR aż tak bardzo poszubuje w tak relatywnie krótkim czasie. To z czym sie teraz zderzamy to anomalia i nie możesz miec chyba pretensji o to że ktoś nie miał szklanej kuli. Gdyby każdy aż tak ostrożnie i asekuracyjnie podchodził do decyzji finansowo-inwestycyjnych, gospodarka by stała w miejscu. Oczywiście głupotą jest zadłużanie sie pod korek i nie zostawiać sobie żadnego marginesu, ale to jest zupełnie inna sprawa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powiem tak, jak sobie poszukasz moich historycznych postów to już od ponad roku pisze, ze to wszystko walnie, ze to co się dzieje to nie jest normalne, ze poki co nie spieszę się z zakupem auta. W czerwcu 2021 roku kupiłem mieszkanie, po kilku miesiącach patrzę a tam deweloper sprzedaje 30 procent więcej. Firmy dostały olbrzymie pieniądze z funduszy przeciw COVID i to nie tylko te które miały jakiekolwiek straty.jak się wchodziło do salonów Premium to wyglądało to jakby właśnie przeszedł jakis huragan i wywiał wszystkie auta. Wiadomo, gospodarka rządzą cykle i nie jest tak ze tylko rośnie. Stad moje gorące tutaj dyskusje z kolega Adamem który uważa ze dla tesli nieba nie ma i zawsze będzie tylko rosła. Jak szybko wzrosła tak szybko może spaść. Pisze tu od kilku już lat ze giełda to gambling, ze jak szybko wzrosła tak szybko spadła. Oczywiście zgadzam się, ze Nie ma co być zbyt ostrożnym ale jest różnica miedzy inwestycja a konsumpcja. W drugim przypadku duży rozsądek wskazany. Czy wibor jest tak strasznie wysoki? Nie jest. Jest normalny jak w czasach kryzysowych. Trzeba mieć nierówno pod sufitem żeby uważać ze historycznie niski wibor utrzyma się przez wiele lat, tu masz wykres historyczny wibor


WIBOR3M_luty2013(1).JPG


Jak widać na ubranku w przeszłości być i 20 procent a jak go przeanalizujesz to 8 procent to normalna wartość na czasy kryzysowe. Niestety kryzys przychodzi gwałtownie, jest nieprzewidywalny i warto być zawsze przygotowanym.

Opublikowano
Powiem tak, jak sobie poszukasz moich historycznych postów to już od ponad roku pisze, ze to wszystko walnie, ze to co się dzieje to nie jest normalne, ze poki co nie spieszę się z zakupem auta. W czerwcu 2021 roku kupiłem mieszkanie, po kilku miesiącach patrzę a tam deweloper sprzedaje 30 procent więcej. Firmy dostały olbrzymie pieniądze z funduszy przeciw COVID i to nie tylko te które miały jakiekolwiek straty.jak się wchodziło do salonów Premium to wyglądało to jakby właśnie przeszedł jakis huragan i wywiał wszystkie auta. Wiadomo, gospodarka rządzą cykle i nie jest tak ze tylko rośnie. Stad moje gorące tutaj dyskusje z kolega Adamem który uważa ze dla tesli nieba nie ma i zawsze będzie tylko rosła. Jak szybko wzrosła tak szybko może spaść. Pisze tu od kilku już lat ze giełda to gambling, ze jak szybko wzrosła tak szybko spadła. Oczywiście zgadzam się, ze Nie ma co być zbyt ostrożnym ale jest różnica miedzy inwestycja a konsumpcja. W drugim przypadku duży rozsądek wskazany. Czy wibor jest tak strasznie wysoki? Nie jest. Jest normalny jak w czasach kryzysowych. Trzeba mieć nierówno pod sufitem żeby uważać ze historycznie niski wibor utrzyma się przez wiele lat, tu masz wykres historyczny wibor


WIBOR3M_luty2013(1).JPG


Jak widać na ubranku w przeszłości być i 20 procent a jak go przeanalizujesz to 8 procent to normalna wartość na czasy kryzysowe. Niestety kryzys przychodzi gwałtownie, jest nieprzewidywalny i warto być zawsze przygotowanym.

 

Troszeczke zbyt upraszczasz sprawe, przypomne że WIBOR 1M za czasów poprzedniego kryzysu wzrósł z długo się utrzymującego poziomu ok 4,1% (marzec 2007) do max poziomu 6,55% (pażdz 2008) wiec tak w 1,5 roku wzrósł o ok 2,5%. Obecnie mieliśmy przyrost od niemalże zera (pażdz 2021) do ok 6,5% (lipiec 2022) czyli ponad 6% w 9 miesiecy. Jest to anomalia i naprawde mało kto mógł zakładać tak duży wzrost w tak krótkim czasie. Nie czarujmy sie i nie zgrywajmy geniuszy ekonomii, to zaskoczyło wszystkich. Zgodzę się natomiast że w okresie przed X 2021 WIBOR był nie naturalnie niski i troche "uśpił" czujność. Pytanie czy gdyby nie wojna i covid taki wibor niski nie utrzymałby się kolejne 10-20 lat...?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

M60 nie ma więc dla fanów marki właściwie nic z literki M w jej tradycyjnym znaczeniu, bo i nie miało na to szans. Tych pozbawia go nie sam napęd, ale pośrednio wynikające z jego zastosowania skutki, czyli absurdalna waga auta (dokładnie 2584 kg) oraz bliższy grze komputerowej niż poważnemu autu sportowemu sposób pracy układów kierowniczego i hamulcowego.


https://e.autokult.pl/test-bmw-ix-m60-niemcy-maja-w-koncu-swoja-tesle,6820442627414848a

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@peter08 oczywiscie masz racje ze nigdy tak szybko nie zmieniały się stopy. Historycznie niskie były właśnie przez COVID zeby rozruszać gospodarkę, no to rozruszali. Nie mogło to się dobrze skończyć jesli pani z biedronki dostawała kredyt na bańkę i kupowała dom lub drogie auto niestety. Co do ekonomistów wypowiadających się na portalach. Większość z nich w portalach to zwykli naganiacze którzy ciagle tylko paplają ze wszystko będzie drozec, będziemy się rozwijać no i wogole wszyscy będą bogaci. Ktoś ostatnio wkleił takiego jednego orła z superauto na forum x5 co się nawet w podstawach leasingu nie orientował ale doradzał jaki najlepszy wziąć. Śmiech na sali.


@kriss tutaj masz porównanie x5 z ix

podsumowanie podnwzgledem przyjemności z jaZdy wygrywa x5 i to auto wybrał by autor testu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.