Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adamie czy to czasem nie ty wklejałeś film z testu i4 bodajże z the throtle house w którym panowie wywnioskowali ze lepiej kupic 440xi?
Opublikowano

ahaha, absolutne zloto, ludzie nie kupuja BEV bo sa hypowane czy dlatego ze sa ekologiczne. kupuja je bo praktycznie pod kazdym wzgledem deklasuja napedy spalinowe, a technologia dopiero raczkuje przeciez, za kilka lat jazda samochodem spalinowym bedzie wygladala jak chodzenie dzisiaj z walkmanem Sony :duh:

Z tą deklasacją to jak zwykle popłynąłeś w tym swoim trollowaniu.

I4 M50 jest gorszym autem aniżeli G30 540i, jedyna wyższość to koszt przejechanego kilometra i zdalne sterowanie klimą.

Ekscytacja momentem kopiącym w plecy i czas 0-100, w tym wypadku, to dobre dla Janusza internetu, który przesiadł się z 318d do Tesli.

Jak juz chcesz rozmawiac sam ze soba, to nie wklejaj prosze moich cytatow :cool2:

A jak juz je wklejasz to sie odnos do tego co jest w nich napisane, na tym polega cytowanie.

Ja pisze o typie napedu a Ty porownujesz auta klasy D z E, pozniej jakies 318d, wtf, pite juz bylo z rana?

Ciągły bełkot dla podbicia tematu :norty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jakby te elektryki były takie dobre/fajne to byśmy nie dyskutowali :mad2: SZACH MAT


Ooooooo, jakie dobre wiadomości i to na elektrowozie, Adam chyba już nie czyta... :D


Prezes BMW: Nie powinno się zakazywać silników spalinowych. A jakby co, stację paliw konwertuje się na wodór w 2 dni


https://elektrowoz.pl/auta/prezes-bmw-nie-powinno-sie-zakazywac-silnikow-spalinowych-a-jakby-co-stacje-paliw-konwertuje-sie-na-wodor-w-2-dni/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jakby te elektryki były takie dobre/fajne to byśmy nie dyskutowali :mad2: SZACH MAT

Ooooooo, jakie dobre wiadomości i to na elektrowozie, Adam chyba już nie czyta... :D

Czytam, tylko czasem poziom dyskusji jest zenujaco niski i szkoda sie babrac w blocie. Na ostatnie posty slonika czy klakiera szkoda klawiatury przeciez.

Co do BMW i napedow wodorowych.. Co ten biedny Zipse ma powiedziec?

Spoznil sie z Toyoda na impreze BEV, dostawy baterii w dobrych cenach, nowoczesne fabryki czy dedykowane platformy sa na za kilka lat wiec do tego czasu pierd**** jak potluczeni o wodorze i innych smokach, wciskaja tez hybrydy gdzie sie da, nawet jak nie ma to zadnego sensu, na ktore juz nawet najbardziej zagorzali fanboje BMW pluja bo golym okiem widac, ze to zenujaca technologia, polsrodek w porownaniu do wspolczesnych EV.

Ja mam beke bo Tesla zwieksza produkcje po 40-50% rok w rok, maja jasno wytyczony cel i go realizuja a Zipse niech dalej sobie zaklina rzeczywistosc. W tym roku mialo byc sprzedanych 200k BEV a tu do 150k nie dobija i rynek ich rozliczy z niespelnionych zapowiedzi juz niedlugo.

Nie zdziwilbym sie zupelnie jakby skonczylo sie na tym, ze za 10 lat jakis BYD czy inny chinski konglomerat wciagna ta firme nosem za jakies grosze jak to zrobil Geely z Volvo.

Brzmi nierealnie? Heh, poczekajmy, bedzie wesolo najblizsze lata :8)

.

Opublikowano

Raczej brzmi smutno, bo to co robi BMW na pewno nie podnosi im prestiżu. Mam wrażenie, że dzisiaj BMW próbuje strzelać na ślepo z dziwnymi pomysłami, licząc na to, że któryś może chwyci.


A poziom dyskusji jest taki, jacy są forumowicze ;) Niektórzy uważają, że USA jest potentatem wydobycia litu, a potem zaklinają rzeczywistość na gierkach słownych produkcja vs wydobycie.


Szkoda, że nikt się nie odniósł do tego, jak wiele premier nowych spalinówek miało ostatnimi czasy. Dziwne, że nowe super/hiper samochody są jednak spalinowe, pomimo że już kilka lat temu były hiper-hybrydy typu McLaren P1. A może to wynika z tego, że do P1 koszt wymiany baterii to 740tys złotych (157tys $) ? :roll: I dziwne, że ludziom nadal się chcę rozwijać technologię z XIX wieku, nie Adam? :D


Ale to, co uparcie ignorujesz, czyli mizerna ekologiczność aut elektrycznych spowoduje, że to trafi w końcu na ścianę, a nie zmiecie spalinówki z dróg. Zresztą moim zdaniem spokojnie by mogli do cen paliw (wszystkich) dodać koszt neutralizacji ekologicznej i problem by się zrównoważył sam ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic do cen nie trzeba dodawać. Na forach samochodów elektrycznych już płaczą ze prąd będzie drogi. Pojawiają soe artykuły ze 1kwh na ładowarkach dc może w przyszłym roku kosztować nawet 4zl. To szybko zmiecie z rynku większość entuzjastów ev i równie dobrze za kilka lat możemy śmiać sie z tesli ze ich wynalazki zalegają na płacach.
Opublikowano

Nieco dalsze plany BMW:


1/2/X1:

F70 1 series hatch, Germany, 7/24-6/30

F74 2 series GC, Germany, 11/24-10/30

NB0 i1, Germany, 11/27-10/35

NB5 iX1, Germany, 7/27-6/35

NB8 i2, Germany, 7/28-6/35

3/4/X3/X4

G50/G51 3 series sedan and touring, 7/27-12/34, G84 M3 sedan possible within that timeframe.

G45/G97 X3, iX3, X3M, Spartanburg, 8/24-10/33.

G46 X4 may have been cancelled - not confirmed.

NA0/NA1 i3 sedan and touring, Germany, SLP, 11/26-10/34 (SLP starts with one year delay).

NA2/NA3 i4 coupe and cabrio, Germany, 7/28-10/36

NA5 iX3, Hungary and SLP, 8/25-10/33 (again, SLP starts with a delay of over a year).

NA7 iX4, Hungary, 11/26-6/34

X5/X6/X7/XM

G65/G95 X5, iX5, X5M, Spartanburg, 12/26-7/33

G66/G96 X6, iX6, X6M, Spartanburg, 4/28-3/35

G67 X7, iX7, Spartanburg, 8/27-11/34

G79 iXM, Spartanburg, 12/28-11/35

7/8

G75/G76/G77/G93, 8 series coupe, cabrio, GC, M8GC, Germany, 7/26-6/33

ND0 i7, Germany, 7/29-6/37

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niektórzy uważają, że USA jest potentatem wydobycia litu, a potem zaklinają rzeczywistość na gierkach słownych produkcja vs wydobycie.

Najwieksza firma na swiecie wydobywajaca lit jest amerykanska firma Albemarle. Stalo sie to w 2014r gdy przejeli Rockwooda za 6B $. Razem z 3 innymi firmami kontroluja 90% wydobycia litu na swiecie. Tak kolego, USA sa swiatowym potentatem wydobycia litu.

To, ze pomieszales wydobycie litu z produkcja baterii to juz inna inszosc :roll:

Taniej jest budowac akumulatory do EV w Chinach, to jest oczywiscie fakt, mamy czasy jakie mamy i wszystko sie dzis produkuje w Chinach.

Nie zmienia to jednak protego faktu, ze przyszlosc EV nie jest w zaden sposob zalezna od Chin, w razie co, z mniejszym lub wiekszym bolem, da sie w kilka lat przeorganizowac produkcje akumulatorow poza Chiny. Zreszta juz sie to dzieje bo wojna z Chinami (czy gospodarcza czy rzeczywista - jest tylko kwestia czasu) - z polprzewodnikami jest to samo.

https://www.electrive.com/2021/01/09/albemarle-to-double-lithium-capacity-by-2025/

 

Szkoda, że nikt się nie odniósł do tego, jak wiele premier nowych spalinówek miało ostatnimi czasy. Dziwne, że nowe super/hiper samochody są jednak spalinowe, pomimo że już kilka lat temu były hiper-hybrydy typu McLaren P1. A może to wynika z tego, że do P1 koszt wymiany baterii to 740tys złotych (157tys $) ? :roll: I dziwne, że ludziom nadal się chcę rozwijać technologię z XIX wieku, nie Adam? :D

Tutaj nie kwestionuje Twojego zdania bo sie z nim zgadzam - motosport czy transport ciezki - na to poczekamy jezeli chodzi o elektromobilnosc bo poki co elektryki musza wygryzc spalinowe auta Kowalskiego, ktory przez 90% czasu kula sie dom-praca-dom. Za dekade czy dwie dopracuje sie technologie i zobaczymy jakie da efekty na torze czy w transporcie. Tam gdzie Ty definitywnie widzisz sciane, ja daje kredyt zaufania. Ludzie sa madrzy, jak sie wszystkie firmy wezma na powaznie za EV czeka nas jeszcze wiele ciekawych inzynieryjnych newsow za naszego zycia jezeli chodzi o motoryzacje.

 

Ale to, co uparcie ignorujesz, czyli mizerna ekologiczność aut elektrycznych spowoduje, że to trafi w końcu na ścianę, a nie zmiecie spalinówki z dróg. Zresztą moim zdaniem spokojnie by mogli do cen paliw (wszystkich) dodać koszt neutralizacji ekologicznej i problem by się zrównoważył sam ;)

Tutaj nasze wizje sie diametralnie rozjezdzaja, nic na to nie poradze. Ja z pierwszej reki obserwuje ofensywe elektromobilnosci, sledze poczynania prowodyra - Tesle i obserwuje zmiany zachodzace u konkurencji. I to pozwala mi na jakas tam ocene sytuacji czego wynikiem jest w sumie ten watek.

Co do cen paliwa etc - gdy przyjdzie czas pojdziesz pokornie po elektryka, trzeba do tego dojrzec. Sasiedzi juz kupia, do centrum kopciuchem nie wjedziesz, mechanik ktory naprawial Ci silniki przebranzowil sie na regeneracje baterii, ulubiona stacje benzynowa przerobia na stacje ladowania EV etc etc.

.

Opublikowano

Dziwną masz mentalność, jeśli wpływ na auto którym TY będziesz jeździć mają sąsiedzi :lol: :lol: :lol:


Jak od dawna zawsze jadę po dieslach (kupowanych często do miasta), tak sam sobie kupiłem jednego, bo nie jestem mentalnie zabetonowany. Myślę nawet o Plaidzie, ale nie dlatego że mnie to auto jara, tylko żeby sprawdzić. Ale powoli zmienia mi się mentalność, nadmiar samochodów w domu robi mi tylko problemy, więc raczej zmniejszę ilość posiadanych pojazdów, jak tylko pogodzę się z bólem pozbycia czegoś :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie zmienia to jednak protego faktu, ze przyszlosc EV nie jest w zaden sposob zalezna od Chin, w razie co, z mniejszym lub wiekszym bolem, da sie w kilka lat przeorganizowac produkcje akumulatorow poza Chiny.

 

Cos ci się znowu pomieszało. Chińskie catl, byd wyrastają na potentatów producentów baterii na świecie a Amerykanie oraz europejczycy ustawiają się jako klienci grzecznie w kolejce. Mało tego, podpisują nawet umowy zeby te firmy budowały swoje fabryki w USA czy Europie. Tak. Chińskie firmy produkujące baterie będą je produkowaly także w USA czy Europie. Dlaczego? Bo maja surowce i technologie której nie maja Amerykanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sasiedzi juz kupia, do centrum kopciuchem nie wjedziesz, mechanik ktory naprawial Ci silniki przebranzowil sie na regeneracje baterii, ulubiona stacje benzynowa przerobia na stacje ladowania EV etc etc.



wątpię żeby mechanika jarała regeneracja baterii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przez ostatni rok z droższych aut jakie pojawiło się u moich sasiadow to a6 2.0 diesel, oraz x5 30d. Obaj sa zachwyceni zarówno autem jak i spalaniem. Ale oddając prawdę zaobserwowałem jednego nowego elektryka na mieście. Jest to jakieś stare zoe a zakupiła go pizzeria do rozwożenia pizzy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chińskie firmy produkujące baterie będą je produkowaly także w USA czy Europie. Dlaczego? Bo maja surowce i technologie której nie maja Amerykanie.

Podaj prosze jakies technologie produkcji baterii ktore maja Chinczycy a nie maja Amerykanie


I odnies sie prosze do poprzedniego pytania:

tam gdzie auta opodatkowane sa po rowno sprzedaja sie duuzo gorzej)

Mozesz podac konkretne przyklady?

 

Dziwną masz mentalność, jeśli wpływ na auto którym TY będziesz jeździć mają sąsiedzi :lol: :lol: :lol:

Jest to oczywista oczywistosc, czlowiek jest zwierzeciem stadnym i wplyw otoczenia ma takze posredni wplyw na jego decyzje.

Nie widze w tym nic zlego, zakladajac, ze obracasz sie/mieszkasz w towarzystwie na Twoim poziomie.

Jezeli wszyscy sasiedzi dookola instaluja fotowoltaike - mimowolnie zaczynasz interesowac sie tematem bo sie o tym rozmawia w towarzystwie.

Jezeli wiekszosc znajomych zaczyna grac w golfa w pewnym wieku czy kupuja Ferrari - mimowolnie zaczynasz interesowac sie tematem bo cos jest na rzeczy.

Moj sasiad jak tylko zobaczyl, ze kupilem BEV - w weekend zaczal wypytywac jak sie tym jezdzi, jak laduje, z czym to sie je ogolnie i po kilku tygodniach tez kupil elektryka.

 

Jak od dawna zawsze jadę po dieslach (kupowanych często do miasta), tak sam sobie kupiłem jednego, bo nie jestem mentalnie zabetonowany.

I bardzo dobrze.

Pamietaj, ze uzytkownicy BEV przed elektrykami jezdzili benzyna, dieslem i hybrydami i skoro tak chwala sobie BEV to cos jest na rzeczy.

Zanim przesiadlem sie na BEV dalem szanse PHEV BMW i nie ganilbym tak bardzo gdyby technologia nie byla beznadziejna w porownaniu do BEV.

Kup elektryka do kolekcji, pouzywaj przez kilka mies i jestem pewny ze znadziesz dziesiatki okazji do pochwal tego napedu i uznasz, ze w wielu zastosowaniach deklasuje ICE.

 

Myślę nawet o Plaidzie, ale nie dlatego że mnie to auto jara, tylko żeby sprawdzić. Ale powoli zmienia mi się mentalność, nadmiar samochodów w domu robi mi tylko problemy

Oj tam oj tam, przeciez dojazd do ASO na serwis trwa 2x 10 min rocznie tylko a auta benzynowe nie sa wcale tak awaryjne czy wymagajace zaangazowania, nie? ;)

Czekam kiedy moj dealer Tesli bedzie mial Plaida w salonie, chetnie sie tym autem przejade, kto wie, moze zaiskrzy (pomimo rozmiarow), TM3P zaraz dwa lata stuknie, czas szybko leci.


Edit - z tego co czytalem od dzisiaj wchodzi nowy taryfikator mandatow w Polsce takze noga z gazu :cool2:

https://moto.trojmiasto.pl/Duze-zmiany-dla-kierowcow-Co-sie-zmieni-17-wrzesnia-n170792.html


3269419.jpg


3269055.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adamie proszę cie bardzo

Niemcy: https://www.best-selling-cars.com/germany/2022-half-year-germany-best-selling-car-brands/ w top 20 najlepiej sprzedających się aut w pierwszej połowie 2022 roku ani jednego elektryka.

UK: https://www.thecarexpert.co.uk/britains-best-selling-cars-of-2022/ w top 10 ani jednego elektryka

Polska: https://www.wyborkierowcow.pl/sprzedaz-nowych-aut-w-polsce-w-i-polroczu-2022-roku/ ani jednego elektryka.


Wrócę do baterii. Proszę bardzo https://www.reuters.com/technology/exclusive-catl-planning-ev-battery-production-united-states-vetting-sites-2022-05-06/

Przyklady r&d catl https://electrek.co/2022/07/22/catl-m3p-batteries/

Ciekawy cytat

Bloomberg News reported on Tuesday that CATL was delaying a decision on a North American plant after U.S. House Speaker Nancy Pelosi's visit to Taiwan, saying that an announcement could still come by September or October.

 

Odpowiedz jeszcze czy czasem w teslach nie są baterie od catl i byd? Tak to,dziś wyglada. Amerykańskie firmy proszę chińczyków o otwarcie ich fabryk u nich w kraju.


Jeszcze ciekawe „nieco inne” spojrzenie na sprzedaż bev w Norwegii


https://www.team-bhp.com/forum/electric-cars/252545-party-over-evs-norway-sales-falling-govt-incentives-reduced.html

 

The party is over for EVs in Norway! Sales falling as govt incentives are reduced


EV sales in Norway went up to 80% of new cars the first quarter of 2022. The incentives like zero taxes and other advantages like free parking and toll roads and ferries are over.

25% VAT will be added to all EVs starting 1.January 2023.


EV sales have already dropped and many on the waiting lists have cancelled their orders that wont arrive this year. Most of these cars cost from 50,000 euros and up to around 200,000 euros. EVs costing less than 50,000 euros will be eligible for a tax rebate.


This shows that it was not the environment but money that was the main driving force for people to buy EVs. Same with me. I bought an EV only for the benefits.


Total cost for electricty for 2000 km has come to less than 30 euros. That is about 370 euros less than what I used to pay for diesel for the same distance.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przez te 2 lata od założenia wątku ile osób z forum przesiadło się z BMW na elektryka? jest choć 1? nie mówię o dokupieniu auta za przysłowiowe 300 koła, tylko o pozbyciu się spalinowego na rzecz elektryka
Opublikowano
przez te 2 lata od założenia wątku ile osób z forum przesiadło się z BMW na elektryka? jest choć 1? nie mówię o dokupieniu auta za przysłowiowe 300 koła, tylko o pozbyciu się spalinowego na rzecz elektryka

 

Kriss33, mi się udało pół roku temu przesiąść z 330 ix na i4 M50, no ale to była zamiana z BMW na BMW ;)

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No o to mi chodziło, czyli sprzedanie spalinowego BMW na elektryka. No to napisz proszę co Tobą kierowało i w czym jest lepszy elektryk? Dlaczego nie wybrałeś M340i czy M3
Opublikowano

Brałem pod uwagę M440i ale jak zamawiałem wychodził drożej od elektryka nie mówiąc o M3. Mam dom z fotowoltaniką. Wcześniej żonie wziąłem X5 45e i stwierdziłem, że całkiem przyjemnie jeździ się na prądzie. Do tego pozytywnie zaskoczyła mnie początkową cena i dostępny przyzwoity rabat na i4 M50, więc zamówiłem w ciemno. Robię małe przebiegi dzienne do 100 km więc zasięg dla mnie nie ma aż takiego znaczenia.

W czym lepszy jest elektryk ? Z mojego punktu widzenia to w kolejności: tania ekspluatacja (tani prąd z FV, rzadsza wymiana klocków, brak wymiany większości płynów ), ładowanie auta we własnym garażu, niesamowite osiągi dostępne w tej cenie, wysoki komfort jazdy.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Faktycznie na początku i4 był w rewelacyjnej cenie. Jak ja składałem zamówienie to za nieco ponad 300k po rabacie był wypakowany po kokardy. Ja mam jeszcze do kolegi pytanie jak duża pv ma. 2 auta, pompa ciepła to już jest sporo ponad 10mwh roczne zużycie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Brałem pod uwagę M440i ale jak zamawiałem wychodził drożej od elektryka nie mówiąc o M3. Mam dom z fotowoltaniką. Wcześniej żonie wziąłem X5 45e i stwierdziłem, że całkiem przyjemnie jeździ się na prądzie. Do tego pozytywnie zaskoczyła mnie początkową cena i dostępny przyzwoity rabat na i4 M50, więc zamówiłem w ciemno. Robię małe przebiegi dzienne do 100 km więc zasięg dla mnie nie ma aż takiego znaczenia.

W czym lepszy jest elektryk ? Z mojego punktu widzenia to w kolejności: tania ekspluatacja (tani prąd z FV, rzadsza wymiana klocków, brak wymiany większości płynów ), ładowanie auta we własnym garażu, niesamowite osiągi dostępne w tej cenie, wysoki komfort jazdy.

 

Na czym polega wysoki komfort jazdy w elektryku vs spalinowy?


Reszta to tzw. Value for the many. I to rozumiem, akceptuje, ale czy to jest lepsze że wymiana klocków co 200 tys km zamiast co 100, czy tylko tańsze?


F10 miałem 5 lat i zrobiłem 90 tys km. Wymieniałem kłocki z tyłu podczas przeglądu. Dla mnie nie ma argumentu ,że elektryk jest lepszy , bo po 10 latach będą kłocki do wymiany.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na czym polega wysoki komfort jazdy w elektryku vs spalinowy?

ja bym np powiedzial:

- wyjazd/przyjazd do domu/hali garazowej - brak spalin, brak dzwiekow z silnika/wydechu, brak wibracji pochodzacych z silnika

- nie trzeba sie martwic o rozgrzewanie/chlodzenie silnika, mozna depnac od razu

- czyste (elektryczne) frikowe webasto w kazdym EV, zaoszczedzone 10k i pelna kultura latem/zima

- jak ktos lubi jazda "one pedal driving"

- nie trzeba sie martwic o ladowanie aku, laduje sie z baterii glownej, mozna np na postoju podczas mycia auta sluchac przez godz czy dwie muzyki i nie rozladujemy akumulatora

- o wiele wiecej miejsca dla pasazerow/na bagaze z racji kompaktowego napedu (moze nie w i4 ale w wielu innych EV)

- brak turbolaga i problemow ze skrzynia biegow (szarpanie, wrzucanie zlych biegow -- w ZF w BMW jest ok, ale jak ktos jezdzil DSG to wie o czym mowie)

i dziesiatki innych podobnych, drobnych korzysci ktore czlowiek docenia na codzien

.

Opublikowano
Faktycznie na początku i4 był w rewelacyjnej cenie. Jak ja składałem zamówienie to za nieco ponad 300k po rabacie był wypakowany po kokardy. Ja mam jeszcze do kolegi pytanie jak duża pv ma. 2 auta, pompa ciepła to już jest sporo ponad 10mwh roczne zużycie.

 

Mam lekko przewymiarowane 10 kW z odcięciem na 9.99 kW. W planach magazyn energii i ew. mały wiatrak pionowy, żeby być off-grid. Szkoda, że i4 nie ma technologii V2D.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na czym polega wysoki komfort jazdy w elektryku vs spalinowy?

ja bym np powiedzial:

- wyjazd/przyjazd do domu/hali garazowej - brak spalin, brak dzwiekow z silnika/wydechu, brak wibracji pochodzacych z silnika

- nie trzeba sie martwic o rozgrzewanie/chlodzenie silnika, mozna depnac od razu

- czyste (elektryczne) frikowe webasto w kazdym EV, zaoszczedzone 10k i pelna kultura latem/zima

- jak ktos lubi jazda "one pedal driving"

- nie trzeba sie martwic o ladowanie aku, laduje sie z baterii glownej, mozna np na postoju podczas mycia auta sluchac przez godz czy dwie muzyki i nie rozladujemy akumulatora

- o wiele wiecej miejsca dla pasazerow/na bagaze z racji kompaktowego napedu (moze nie w i4 ale w wielu innych EV)

- brak turbolaga i problemow ze skrzynia biegow (szarpanie, wrzucanie zlych biegow -- w ZF w BMW jest ok, ale jak ktos jezdzil DSG to wie o czym mowie)

i dziesiatki innych podobnych, drobnych korzysci ktore czlowiek docenia na codzien

 

Szanuje pkt widzenia, ale żadne z tych zeczy w moich autach spalinowych nie powodują i nie powodowały dyskomforu . Nic z tych rzeczy mnie nie zachęca do przejścia na elektryka.

Opublikowano

Szanuje pkt widzenia, ale żadne z tych zeczy w moich autach spalinowych nie powodują i nie powodowały dyskomforu . Nic z tych rzeczy mnie nie zachęca do przejścia na elektryka.

W punkt :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szanuje pkt widzenia, ale żadne z tych zeczy w moich autach spalinowych nie powodują i nie powodowały dyskomforu . Nic z tych rzeczy mnie nie zachęca do przejścia na elektryka.

Nie mam z tym zadnego problemu, na swiecie miliony ludzi nie da sie przekonac, ze np kanalizacja jest lepsza od szamba.

I maja tez kilka dobrych powodow zeby nie podlaczac sie do kanalizacji, jest im dobrze jak jest i nikt ich nie przekona. Bo taniej, bo nie potrzebuja, bo sa przyzwyczajeni, bo lubia cykliczny zapach oprozniania szamba etc

To znaczy, ze budujac dowe domy mamy nie budowac domyslnie kanalizacji tylko trwac przy szambach bo niektorzy sa tak do nich przyzwyczajeni i nie maja z nimi zadnego problemu?

Jest okres przejsciowy, dekada czy dwie na przyzwyczajenie sie do BEV i tyle, nowe zastepuje stare, ot cala historia.


M2 jest kapitalnym samochodem, daje mnostwo frajdy z jazdy i wcale Ci sie nie dziwie, natomiast BMW przed banem na ICE ma jeszcze wiele lat na pokazanie elektryka, ktory Cie zainteresuje jako potencjalne zastepstwo M2, do tego czasu czerp przyjemnosc z kazdego przejechanego kilometra :cool2:

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.