Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i Adam nadal niczego z filmu nie zdyskredytowałeś ;)

ok, znalazlem chwile, jedziemy z tematem

 

Gdyby 90% ludzi przeszło na elektryki, to ludzie w spalinówkach byli by królami dróg :) Głównie dlatego, że jako jedyni mogli by normalnie jeździć.

Twoj poglad implikuje jedynie 2 rzeczy - 1. lamanie przepisow drogowych (zbyt duza predkosc max) 2. konkurs "kto dluzej wytrzyma bez siku"

Jak na moje, wolniejsza jazda i obowiazkowe pitstopy na ladowanie/rozprostowanie nog co kilka godz spowoduja zdecydowana poprawe bezpieczenstwa na drogach, gdzie jak gdzie ale w Polsce potrzebne jak zdrowie.

 

BEV ma nierealne zużycie prądu, którego nie jest w stanie udźwignąć żadna krajowa sieć energetyczna.

bzdura obalana juz wielokrotnie

 

ICE przepala paliwo nieskutecznie, a BEV bez sensu przewozi pół tony baterii zawsze i wszędzie.

bateria ulega recyklingowi po 10-15 latach, raz wyprodukowana, >90% da sie odzyskac, - benzyna idzie w eter, absolutnie nieefektywny naped, technologia wczoraj, jak telewizory kineskopowe, lampy zarowe, kasety video czy kuchenki gazowe

 

I jak wspomniałem, jak tylko do szerszej publiki dojdzie, że BEVy nie są ekologiczne, to cały ten hype zniknie.

ahaha, absolutne zloto, ludzie nie kupuja BEV bo sa hypowane czy dlatego ze sa ekologiczne. kupuja je bo praktycznie pod kazdym wzgledem deklasuja napedy spalinowe, a technologia dopiero raczkuje przeciez, za kilka lat jazda samochodem spalinowym bedzie wygladala jak chodzenie dzisiaj z walkmanem Sony :duh:


wracajac do filmu

3:15 obrazek 1:52, gestosc energetyczna - omawialismy, obrazek zupelnie od czapy, nie majacy nic wspolnego z logika/rzeczywistoscia. Do tego tylko doloze - jezeli te ogniwa w autach elektrycznych zajmuja tak duzo miejsca - dlaczego BEV sa o wiele obszerniejsze w srodku, auta kompaktowe BEV nierzadko maja wiecej miejsca na pasazerow/bagaze od aut spalinowych o klase wyzszych. Jezeli masa baterii w BEV to taka nieefektywnosc to dlaczego auta spalinowe nie sa o te 500kg lzejsze? Dlaczego rozmawia autor tylko o samej benzynie/bateriach a nie mowi o braku dziesiatek czesci mechanicznych ktorych nie ma w BEV w porownaniu do ICE?


3:50 - emisyjna produkcja akumulatorow. Nadworny temat hejterow BEV. Sto razy powtarzam - benzyna rosnie na drzewach w poblizu stacji Orlenu. Nie wydobywa sie jej z kilometrow pod ziemia/morzem, nie transportuje statkami/ciezarowkami do rafinerii, nie rafinuje, nie zuzywa sie na to energii etc etc

Produkcja/utylizacja milionow ton oleju silnikowego to pryszcz. Produkcja setek milionow DPF/GPF (z czego sie je wytwarza) to pryszcz, to samo skrzynie biegow, wtryskiwacze, rozrzady etc etc


4:00 dostepnosc litu. Jest pelno opracowan ze znane juz dzis zrodla litu to pomiedzy 75 a 200 lat produkowania EV. I znowu magiczne slowo - recykling.


5:12 Chiny rzadza produkcja i dostawami litu. Kontroluja dostawy/produkcje. Bzdura. Najwiekszymi producentami sa USA/Chile.


5:28 Raport LCA - "Adwokat diabla" "podobno walnelo sie w obliczeniach" - co on pier... za przeproszeniem. Agencja oficjalnie na swojej stronie napisala, ze raport (jego wyniki) sa z czapy bo liczyli 2x emisje z baterii :duh: Pisalismy o tym, wklejalem screeny z ich strony.


6:40 "elektryki moga mniej zatruwac srodowisko" - nie komentuje, zapraszam do centrum Wawy czy Gdanska na kilka glebszych wdechow swiezego powietrza.


7:40 "samochody elektryczne nie sa przyjazne srodowisku" "chodzenie piechota" etc - ogolnie autor jest demagogiem(czy tez raczej chytrym liskiem na kliki youtubowe i monetyzacja)/ gada zupelnie od rzeczy bo narracja jego filmiku jest "elektryki maja zbawic swiat" etc co oczywiscie jest debilnym zalozeniem. Elektryki sa ewolucja napedow w autach i tyle.


8:12 "motoryzacja jest antyekologiczna" takich debilizmow to juz w ogole szkoda komentowac. Ludzkosc ogolnie tez jest antyekologiczna, najlepiej popelnijmy zbiorowe samobojstwo, planeta odetchnie, zwierzeta i rosliny beda mialy lzej.


10:10 "samochody to maly procent globalnej emisji gazow cieplarnianych". A kogo obchodzi globalna emisja?? Jezeli moj sasiad i jego sasiad i jego sasiad jezdza elektrykami to ja i moje dzieci jestesmy automatycznie zdrowsi, nie wdychamy na codzien gowna z rury wydechowej, jezeli w Indiach czy gdzie tam jeszcz chca miec smog i zdychac w wieku 40 lat czy srac na ulicy - ich wybor, mi to w Europie nie przeszkadza.


11:10 "czy ktokolwiek mysli ze europejski ban na samochody spalinowe przyniesie jakakolwiek ulge planecie?" - patrz wyzej - autor nie rozumie po co i dlaczego wprowadza sie auta elektryczne do mainstreamu


12:25 "share of fossil fuels in gross available energy" " prad pochodzi z wegla albo gazu" - auto nie rozumie co wkleja albo rozumie i swiadomie wprowadza w blad. Dla przykladu - Norwegia to 98% energii z elektrowni wodnych. Jak to sie ma do jego tabelki? O czym on w ogole gada? :shock:


13:17 powrot Niemiec do elektrowni weglowych - fajnie, ze gada o Niemczech. Moze by dla odmiany np o Francji cos powiedzial? Czy nie pasuje do narracji?


14:00 bezpieczne elektrownie atomowe - z pewnoscia. Mamy swietny przyklad - najwiekszej elektrowni atomowej w Europie - w Ukrainie, w Zaporozu. Stacjonuja tam ruskie i terroryzuja Europe. Super bezpieczne!


14:55 - wonder of the seas (i te wysrywy o prywatnych samolotach etc) - tu juz w ogole jakies tlenki siarki sie pojawily dla wygody wtf? :duh: Dopoki wonder of seas nie plywa w centrum warszawy - imho nie jest to dla mnie palacy problem.


Jeszcze raz - autor mami, mamrocze cos o "zbawianiu swiata", nawiedzony, wszystkowiedzacy, "oczytany" raportami o CO2, niezrozumiany. Filmik jakich tysiace na YT, oby nazbieral klikami na fajnego elektryka rotfl


Ps filmik tak w ogole jest ordynarnym plagiatem :duh:

.

Opublikowano
Gdyby 90% ludzi przeszło na elektryki, to ludzie w spalinówkach byli by królami dróg :) Głównie dlatego, że jako jedyni mogli by normalnie jeździć.

Twoj poglad implikuje jedynie 2 rzeczy - 1. lamanie przepisow drogowych (zbyt duza predkosc max) 2. konkurs "kto dluzej wytrzyma bez siku"

Jak na moje, wolniejsza jazda i obowiazkowe pitstopy na ladowanie/rozprostowanie nog co kilka godz spowoduja zdecydowana poprawe bezpieczenstwa na drogach, gdzie jak gdzie ale w Polsce potrzebne jak zdrowie.

 

BEV ma nierealne zużycie prądu, którego nie jest w stanie udźwignąć żadna krajowa sieć energetyczna.

bzdura obalana juz wielokrotnie

Jaka prędkość max? Mówię o tym, że nie istnieje na świecie tyle prądu aby ładować samochody elektryczne dla każdego. Już teraz Niemcy przygotowują plany, żeby elektrykom ograniczać ładowanie w dzień, bo spodziewają się możliwych blackoutów. Nie wiem co tyś obalonego widział.

 

ICE przepala paliwo nieskutecznie, a BEV bez sensu przewozi pół tony baterii zawsze i wszędzie.

bateria ulega recyklingowi po 10-15 latach, raz wyprodukowana, >90% da sie odzyskac, - benzyna idzie w eter, absolutnie nieefektywny naped, technologia wczoraj, jak telewizory kineskopowe, lampy zarowe, kasety video czy kuchenki gazowe

Także niezmiennie - BEVy wożą pół tony baterii, bo technologia przechowywania prądu jest nieefektywna.

 

I jak wspomniałem, jak tylko do szerszej publiki dojdzie, że BEVy nie są ekologiczne, to cały ten hype zniknie.

ahaha, absolutne zloto, ludzie nie kupuja BEV bo sa hypowane czy dlatego ze sa ekologiczne. kupuja je bo praktycznie pod kazdym wzgledem deklasuja napedy spalinowe, a technologia dopiero raczkuje przeciez, za kilka lat jazda samochodem spalinowym bedzie wygladala jak chodzenie dzisiaj z walkmanem Sony :duh:

Jeśli uważasz, że ludzie nie kupują elektryków z powodów ekologicznych to ciężko mi znaleźć określenie na poziom Twojej ignorancji. Co do "deklasacji", mylisz swoją własną niepowszechną opinię z faktami. Na razie nie zapowiada się, żeby się elektryki ze spalinówkami zwrównały.

 

wracajac do filmu

3:15 obrazek 1:52, gestosc energetyczna - omawialismy, obrazek zupelnie od czapy, nie majacy nic wspolnego z logika/rzeczywistoscia. Do tego tylko doloze - jezeli te ogniwa w autach elektrycznych zajmuja tak duzo miejsca - dlaczego BEV sa o wiele obszerniejsze w srodku, auta kompaktowe BEV nierzadko maja wiecej miejsca na pasazerow/bagaze od aut spalinowych o klase wyzszych. Jezeli masa baterii w BEV to taka nieefektywnosc to dlaczego auta spalinowe nie sa o te 500kg lzejsze? Dlaczego rozmawia autor tylko o samej benzynie/bateriach a nie mowi o braku dziesiatek czesci mechanicznych ktorych nie ma w BEV w porownaniu do ICE?

Nie mówi też o tym, jak wiele aut elektrycznych trafia na złom po lekkiej stłuczce, bo batery pack się uszkodził i nie można go naprawić sensownie. Co do miejsca - dziwne, w żadnym elektryku nie widziałem tyle miejsca co w mojej V-klasie. W sumie to nawet połowy tego miejsca. Co do wagi, nie rób sobie jaj. Elektryki to najcięższa kategoria samochodów i raczej się to nie zmieni. Ile kg jest różnicy zależy od typu auta, natomiast chodziło mi o coś innego: od tej "wspaniałej" wydajności elektryka trzeba odjąć ile traci, bo zawsze nadwagę musi mieć. Przy okazji, w tej chwili jak zakładasz farmę wiatrową to już powoli staje się standardem, że trzeba mieć magazyn energii. Ciekawe jaka jest różnica w postawieniu 1000l zbiornika na ropę, a postawienie 18tonowego batery packu?


Co do reszty, wszystkie rzeczy które piszesz są mętne, naciągnięte i w 100% niepotwierdzone niczym. W odróżnieniu od filmiku na YT, gdzie masz wykresy i odwołania. Mając więc do wyboru, wierzyć fanboyowi Tesli z forum, a facetowi któremu ufa co raz więcej osób, bo cechuje się merytoryczną wiedzą, sorry - jak nie wkleisz badań, artykułów, to potem mogę Ci wytykać bzdury jak z tym litem :D USA ma 1% produkcji litu. Tutaj masz kto to kontroluje: https://elements.visualcapitalist.com/ranked-top-10-ev-battery-makers/

Chiny, Japonia, Korea, z czego Chiny mają prawie połowę.


Dla Ciebie może nie być istotne, jak bardzo syfią hindusi. Dla mnie jest, bo dzisiaj każda ryba na świecie praktycznie ma w sobie mikroplastik, który zjadamy. Z powodu globalnego ocieplenia rosną ceny wszystkiego w stosunku do wynagrodzenia. Jeśli Chińczycy przestali przyjmować import śmieci, to my tych śmieci będziemy mieli więcej, szczególnie w płucach. Świat jest globalny i wszystko ostatecznie ma jakiś wpływ na całość. Oczywiście że lepiej jest, jeśli zatrute powietrze jest gdzieś dalej, ale auta elektryczne tego nie naprawią !!! Zimą mamy smog nie z powodu aut, a z powodu niskiej emisji. Auta to 10% smogu. A i tak ciężko wyeliminować najbardziej paliwożerne pojazdy, bo nie da się zastąpić w TIRze diesla "deklasującą" 10 tonową baterią.


A z tymi elektrowniami atomowymi to żeś sobie w kolano strzelił :lol: Może jeszcze dodaj, że głosujesz na PiS i Glapiński to najlepszy prezes NBP :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze wiele lat uplynie a byc moze nigdy sie to nie stanie nim samochody na baterie dogonia pod pewnymi wzgledami samochody ICE.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaka prędkość max? Mówię o tym, że nie istnieje na świecie tyle prądu aby ładować samochody elektryczne dla każdego.

Nie istnieje tez taka ilosc gotowki w banku gdyby wszyscy chcieli wyplacic naraz pieniadze ze swoich lokat/RORow. Nie przeszkadza to w zaden sposob funkcjonowac bankowosci.

Zakladanie, ze dzis mamy 1% BEV a jutro bedzie 100% (dla kazdego) jest mysleniem na poziomie 6 latka. Takie procesy zachodza dekadami, wraz z rewolucja w motoryzacji bedzie szla reka w reke rewolucja w przechowywaniu/produkowaniu energii.

 

Już teraz Niemcy przygotowują plany, żeby elektrykom ograniczać ładowanie w dzień, bo spodziewają się możliwych blackoutów. Nie wiem co tyś obalonego widział.

Miazdzaca wiekszosc elektrykow laduje sie w nocy, gdy spimy, gdy zuzycie energii w sieci krajowej jest male, nie w dzien. Jak bedziesz meczyl to poszukam publikacji, bylo obalane wielokrotnie, miliony dodatkowych BEV nie maja wiekszego wplywu na fukcjonowanie sieci energetycznych.

 

Także niezmiennie - BEVy wożą pół tony baterii, bo technologia przechowywania prądu jest nieefektywna.

Jest efektywna juz dzis na tyle, ze wypiera z rynku ostatnie sto lat motoryzacji spalinowej. Zaklinaj rzeczywistosc dalej :cool2:

 

Jeśli uważasz, że ludzie nie kupują elektryków z powodów ekologicznych to ciężko mi znaleźć określenie na poziom Twojej ignorancji. Co do "deklasacji", mylisz swoją własną niepowszechną opinię z faktami.

Jakas ankieta/badanie na poparcie swojej smialej tezy n/t wiedzy o potrzebach klientow oprocz hejtu 15 latkow na pudelkach?

Za 2 miesiace odbieram swojego trzeciego elektryka i ekologia jest na ktoryms tam 5tym czy 6tym miejscu na liscie priorytetow.

Naped elektryczny deklasuje naped spalinowy praktycznie pod kazdym wzgledem, ekologia jest tylko wisienka na torcie.

Janusz w Passacie za 10k czy przedstawiciel handlowy jezdzacy 180km/h dzien w dzien Gdansk-Warszawa moze miec oczywiscie inne zdanie n/t BEV poki co, nie neguje tego.

Jezeli moja opinia jest niepowszechna to te >90% mega zadowolonych uzytkownikow EV jest tak jak pisalem wczesniej, zbiorowa halucynacja bo przeciez 2.0 TDI for life!

 

Nie mówi też o tym, jak wiele aut elektrycznych trafia na złom po lekkiej stłuczce, bo batery pack się uszkodził i nie można go naprawić sensownie.

Jakies dane? Jakiez to zatrwazajace ilosci, podaj konkrety a nie naglowki ze spiderswebu.

 

Co do miejsca - dziwne, w żadnym elektryku nie widziałem tyle miejsca co w mojej V-klasie.

Kup autobus, bedzie jeszcze wiecej miejsca i bedziesz mogl szydzic z obszernosci osobowych BEV. Tak jak pisalem - argumenty ala 6-latek :shock:

Porownaj Golfa do ID.3, Leafa do jakiejs Corolli, X5 do iX i wtedy porozmawiamy na powaznie.

 

Co do wagi, nie rób sobie jaj. Elektryki to najcięższa kategoria samochodów i raczej się to nie zmieni. Ile kg jest różnicy zależy od typu auta, natomiast chodziło mi o coś innego: od tej "wspaniałej" wydajności elektryka trzeba odjąć ile traci, bo zawsze nadwagę musi mieć.

Ciekawe argumenty kiedy spalinowe 4-er AWD dochodzi do 2 ton, o hybrydach juz nie wspominam.

 

Co do reszty, wszystkie rzeczy które piszesz są mętne, naciągnięte i w 100% niepotwierdzone niczym.

Moge znalezc dane/statystyki na kazdy temat ktory poruszylem, nie chce mi sie bo robie/robilem to juz wielokrotnie od 400 stron i wracamy za kazdym razem do punktu wyjscia a na rynku mamy juz sytuacje diametralnie inna niz 2-3 lata temu kiedy zaczynalem ten watek. Nie musze juz przekonywac bo rynek BEV sie rozkreca wbrew takim povagovanym liskom, ktorzy tworza "content" za pare miedziakow dla piwnicowych foliarzy.

Cos ala "stop making stupid people famous" (filmik)

 

W odróżnieniu od filmiku na YT, gdzie masz wykresy i odwołania.

Jedyne co tam masz to nieudolny plagiat dla ludzi nie umiejacych w angielski, szokujaca "prawde" rodem z Faktu :cool2:

 

Mając więc do wyboru, wierzyć fanboyowi Tesli z forum, a facetowi któremu ufa co raz więcej osób, bo cechuje się merytoryczną wiedzą,

Ponownie - filmik to kalka/plagiat angielskiego filmiku, a na poparcie swojej "wiedzy" wydrukowal i polozyl na biurku 3 dokumenty wydrukowane z pdf :norty: :norty:

Nie rozsmieszaj mnie :D

Co do bycia fanbojem Tesli - jak BMW zacznie robic konkurencyjne elektryki zamiast wtornego dziadostwa - wroce do bycia fanbojem BMW, obiecuje.

 

sorry - jak nie wkleisz badań, artykułów, to potem mogę Ci wytykać bzdury jak z tym litem :D USA ma 1% produkcji litu. Tutaj masz kto to kontroluje: https://elements.visualcapitalist.com/ranked-top-10-ev-battery-makers/ Chiny, Japonia, Korea, z czego Chiny mają prawie połowę.

Jestes jak ten povagovany, nie rozumiesz o czym w ogole piszesz jezeli chodzi o technologie EV, chyba ze celowo odwracasz kota ogonem.

Litu sie nie produkuje, lit sie pozyskuje, lit to nie czesc mechaniczna ktora sie produkuje w fabryce a pierwiastek wystepujacy w wodzie/w ziemi.

Wklejasz infografike n/t produkcji baterii elektrycznych na poparcie tezy o wydobyciu litu, brawo Ty :duh: :duh:

 

Dla Ciebie może nie być istotne, jak bardzo syfią hindusi. Dla mnie jest, bo dzisiaj każda ryba na świecie praktycznie ma w sobie mikroplastik, który zjadamy. Z powodu globalnego ocieplenia rosną ceny wszystkiego w stosunku do wynagrodzenia. Jeśli Chińczycy przestali przyjmować import śmieci, to my tych śmieci będziemy mieli więcej, szczególnie w płucach. Świat jest globalny i wszystko ostatecznie ma jakiś wpływ na całość. Oczywiście że lepiej jest, jeśli zatrute powietrze jest gdzieś dalej, ale auta elektryczne tego nie naprawią !!!

Taki mam charakter, nie przejmuje sie rzeczami na ktore nie mam zadnego wplywu, robie odgornie moja dzialke, jezdze EV (bo lepszy od spalinowego i ekologiczniejszy), sortuje smieci, uzywam oszczednych LED, nie smiece w lesie (odwrotnie, zbieram czasami smieci po innych), ucze dzieci tego samego. Dbam o moje najblizsze otoczenie bo na to i tylko na to mam wplyw.

 

Zimą mamy smog nie z powodu aut, a z powodu niskiej emisji. Auta to 10% smogu. A i tak ciężko wyeliminować najbardziej paliwożerne pojazdy, bo nie da się zastąpić w TIRze diesla "deklasującą" 10 tonową baterią.

Nie odwracaj kota ogonem. Jezeli chodzi o sama ekologie/smog to oczywiscie w PL bardziej "palacym" problemem jest swiatopoglad i przyzwyczajenia ludzi, ktorzy pala oponami/plastikiem w piecu, zgadzam sie. Tyle ze nie o tym mowimy, mylisz watek BEV na forum motoryzacyjnym z watkiem ratowania swiata przez bezemisyjnosc. Nie to forum.

 

A z tymi elektrowniami atomowymi to żeś sobie w kolano strzelił :lol: Może jeszcze dodaj, że głosujesz na PiS i Glapiński to najlepszy prezes NBP :D

Na nikogo nie glosuje. Polacy maja takich politykow, na jakich sobie zasluzyli i jakich sobie wybrali i nie zamierzam o tym bagnie dyskutowac, to nie forum polityczne :D

Nie bez powodu mieszkam w Norwegii i obserwuje to wszystko z daleka jedzac popcorn ;)


PS. Sorry za chaotyczne posty ostatnie ale Liga Mistrzow, na gieldach duzo sie dzieje, w pracy nowy projekt - doba ma tylko 24h :cool2:

.

Opublikowano
Co do elektryków mam tylko 1 pytanie: jakie jest zużycie w TM3 przy 150 km/h? Potrzebuje zasięgu 500 km przy takiej prędkości. Do 80 lat jeszcze mi trochę brakuje więc jestem w stanie wytrzymać w aucie bez siku te 3-3,5h.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

miliony dodatkowych BEV nie maja wiekszego wplywu na fukcjonowanie sieci energetycznych.

 

Wiekszych bzdur dawno nie czytalem. Wieksze zuzycie to wieksze zapotrzebowanie na surowce ktorych BRAKUJE. Rope dzis sciagniesz z wielu zakatkow swiata, surowcow do wytworzenia pradu brak. Nie wsyzstkie kraje to dzika i malo zamieszkana Norwegia z idealnymi warunkami do OZE.

 

Za 2 miesiace odbieram swojego trzeciego elektryka i ekologia jest na ktoryms tam 5tym czy 6tym miejscu na liscie priorytetow.

 

Zapomniales dopisac, ze mieszkasz w kraju o tak chorym systemie podatkowym, ze w koncu Cie stac na nowe auto bo na dobrego spaliniaka przecietneg onorwega stac nie bylo. Obudz sie w koncu i popatrz na statystyki w USA czy Europe gdzie ludzie wciaz wybieraja ICE w przytlaczajacej wiekszosci.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do elektryków mam tylko 1 pytanie: jakie jest zużycie w TM3 przy 150 km/h?

23kWh/100km

Potrzebuje zasięgu 500 km przy takiej prędkości. Do 80 lat jeszcze mi trochę brakuje więc jestem w stanie wytrzymać w aucie bez siku te 3-3,5h.

TM3 przy tej predkosci ma zasieg ~310km, jezeli polgodzinna przerwa w tej trasie jest deal breakerem - EV nie sa poki co dla Ciebie :cool2:

 

Zapomniales dopisac, ze mieszkasz w kraju o tak chorym systemie podatkowym, ze w koncu Cie stac na nowe auto bo na dobrego spaliniaka przecietneg onorwega stac nie bylo. Obudz sie w koncu i popatrz na statystyki w USA czy Europe gdzie ludzie wciaz wybieraja ICE w przytlaczajacej wiekszosci.

dane za 2020


mediana wynagrodzen w Norwegii - 44k NOK brutto czyli jakies 31k NOK netto

https://frifagbevegelse.no/foreign-workers/jak-wyglada-przecietna-pensja-w-norwegii-tak-mowia-statystyki-6.539.829335.12e55dbf64


BMW 530xd - 815k NOK - 35% wplata wlasna, 5 lat kredyt, rata miesieczna 10.800 NOK --> 35% pensji netto


mediana wynagrodzen w Polsce - 4700 PLN brutto czyli jakies 3530 PLN netto

https://300gospodarka.pl/news/mediana-wynagrodzen-polska-2020


BMW 530xd - 312k PLN - 35% wplata wlasna, 5 lat kredyt, rata miesieczna 4600 PLN --> 130% pensji netto


Masz racje, przecietnego Norwega nie stac na dobrego spaliniaka (w przeciwienstwie do Kowalskiego w Polsce) :cool2:

.

Opublikowano
Co do elektryków mam tylko 1 pytanie: jakie jest zużycie w TM3 przy 150 km/h?

23kWh/100km

Potrzebuje zasięgu 500 km przy takiej prędkości. Do 80 lat jeszcze mi trochę brakuje więc jestem w stanie wytrzymać w aucie bez siku te 3-3,5h.

TM3 przy tej predkosci ma zasieg ~310km, jezeli polgodzinna przerwa w tej trasie jest deal breakerem - EV nie sa poki co dla Ciebie :cool2: [/quote"]


Dzięki, czyli tak jak myślałem - EV nie są i jeszcze wiele lat nie będą dla mnie. TM3 i tak spoko bo chociaż da się tym raz na jakiś czas szybciej pojechać. Taki enyaq i jego V max 160 km/h przy cenie 200tys+ to jakieś kuriozum...


Co do zarobków w PL i Norwegii to nawet szkoda porównywać. U nas wiek auta to 15 lat: https://www.bankier.pl/moto/dom-starcow-na-drogach-i-to-bez-martwych-dusz-jezdzimy-coraz-starszymi-autami-11527/

Już widzę te elektryki kupowane w średniej cenie 30tys... Wybór przeogromny a za 15 lat nie wiadomo czy do czegoś się będą nadawać. Czas pokaże ale PL to nie Norwegia i nigdy nie będzie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

mediana wynagrodzen w Norwegii - 44k NOK brutto czyli jakies 31k NOK netto

 

no to ceny aut:


tesle:

Model 3 Performance AWD 499900 NOK

Model Y Performance AWD 589900 NOK

SQ7 V8 TFSI quattro cena OD: 1526700 NOK

BMW 3-serie M340i xDrive Touring cena od: 858 300 NOK

BMW X3 M40i 1039900 NOK


x3 m40i oraz 3 m40i jest conajmniej 2 razy drozsza od tesla y czy modelu 3. Ot cala tajemnica dobrej sprzedazy... Cala tajemnica nowoczesnosci napedu $$ :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Slonik, zdecyduj sie w koncu o czym piszesz :roll:

Pisales o tym, ze przecietnego Norwega nie stac na auto spalinowe.

Wiec Ci uswiadomilem, ze kasjerka pracujaca w norweskiej biedronce moze kupic sobie na raty nowe m3 za polowe pensji jak jest petrolheadem i mieszka u mamusi na garnuszku.


Teraz jak przelknales, ze pisales glupoty apropo sily nabywczej, to przeskoczyles na argument --> elektryki sa tansze od mocnych ICE w Norwegii dlatego sie sprzedaja, czyli zmiana tematu.

Spoko, zgadza sie, w Norwegii elektryki sa tansze poki co o VAT a mocne auta spalinowe sa oblozone akcyza, tego nikt nie neguje.


Czego juz jednak nie ogarniasz to to, ze Norwegia to rynek mikroskopijny, sprzedaje sie tu mniej niz 5% wyprodukowanych Tesli, wiec co Ty chlopie chcesz udowodnic?

Pozostale 95% tez trafia do krajow z tak skonstruowanym podatkiem samochodowym? (pytanie retoryczne, nie musisz w sumie odpowiadac)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie to wlasnie chyba Ty nie ogarniasz, ze ludzie kupuja portfelem (value for money) i tam gdzie ceny elektrykow sa sztucznie zanizone (przez ulgi lub odpowiednio skonstruowane podatki) sprzedaja sie lepiej a tam gdzie auta opodatkowane sa po rowno sprzedaja sie duuzo gorzej) drogi prad przechyli szale w kierunku ICE stad tak rozny udzial w rynku sprzedazy tych aut na roznych rynkach. Wnioski takie, ze ludzie nie kupuja bev bo sa takie cudowne ale ze przez ulgi sa po prostu tansze. Z ta pania z Norweskiej biedronki w NO kupujaca m4 to juz kompletnie odleciales :D Pisalem juz, pracowalem\bywalem w Norwegii swego czasu i dobrze pamietam jak to tam wyglada. Moze jakis pryszczaty gimnazjalista sie zachwyci jak napiszesz, ze Norweg przecietnie zarabia 30k NOK netto ale co to jest w kraju w ktorym jak idziesz na piwo i pizze to lekko zostawiasz tysiaka na osobe?
Opublikowano

Zanim zamówiłem i odebrałem :) X5M Competition miałem na testach iX 40 (choć ja się przymierzałem do M60 ewentualnie 50) no i ta piękna elektromobilność poległa w momencie wyjazdu na drogę szybkiego ruchu - zasięg z 290km znikał w oczach :( - taki realny to 150km.

Cena za M60 podobna do X5MC, tyle tylko że na X5MC dostałem większy rabat :) niż na elektryka.

Z tego widać, że tylko Tesla i tylko Norwegia jest elektryczna, reszta świata (szczególnie Afryka ;)) jeszcze długo będzie tradycyjna. O ciężarowym transporcie to nawet się głośno nie mówi (poza ciężarówkami ala trolejbusy .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tam gdzie auta opodatkowane sa po rowno sprzedaja sie duuzo gorzej)

Mozesz podac konkretne przyklady?

co to jest w kraju w ktorym jak idziesz na piwo i pizze to lekko zostawiasz tysiaka na osobe?

Piwo na miescie albo nowe M3, jak zyc? :norty:

Te 315km przy 150km/h dla TM3 to jest przy baterii do 0-100 czy w jakims innym przedziale

Bateria uzyteczna w TM3 to 75kWh wiec przy zuzyciu 23kWh/h obstawiam 100-0.

W realnym swiecie gdy na autostradach sa ladowarki DC co ~50 km przy takiej predkosci bedziesz sie zatrzymywal co ~250km a po naladowaniu do 85-90% jeszcze mniej.

Autostrada + 150 km/h to slabe polaczenie dla BEV, jak ktos robi czesto takie trasy to albo nizsza predkosc przelotowa albo naped spalinowy.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Piwo na miescie albo nowe M3, jak zyc? :norty:

 

Dlatego dopóki samochody elektryczne się nie pojawiły kupowałeś używane niemieckie premium w dieslu albo 1,6 benzyna :D :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tanio już było. Na forum samochodów elektrycznych przez pół roku nabijali się z cen benzyny a od wczoraj placzki płaczą :D ja tam kupuje popcorn i mając pv będę obserwował jak wartość ich meleksów leci na łeb i szyje jesli bardzo wysokie ceny prądu staną się rzeczywistością na dłużej. Ciekawe komu elon sprzeda te miliony aut :D
Opublikowano
Tanio już było. Na forum samochodów elektrycznych przez pół roku nabijali się z cen benzyny a od wczoraj placzki płaczą :D ja tam kupuje popcorn i mając pv będę obserwował jak wartość ich meleksów leci na łeb i szyje jesli bardzo wysokie ceny prądu staną się rzeczywistością na dłużej. Ciekawe komu elon sprzeda te miliony aut :D

 

Załóżmy chwilowo te 2zł/kWh, czyli jeśli ten przysłowiowy elektryk pali 20, to koszt 100km to będzie 40zł. W dalszym ciągu wychodzi taniej od porównywalnego w radości z jazdy ICE, biznesowy atleta nie jest zaś porównywalny. Ja w każdym razie nie płaczę, a ładuję głównie w Polsce, i nie mam fotowoltaiki.

Radość z jazdy
Opublikowano
Wartość opałowa jednego litra Pb95 wynosi 8,4 kWh, to daje przy spalaniu 10l/100 km około 84 kWh prądu. silnik spalinowy potrzebuje w takim razie na każde 100 km jakieś 4,5x więcej energii niż przeciętny BEV. Daje to do myślenia...
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprzedaz elektrykow BMW w Norwegii - modele i4 i iX3.


W 2022 sprzedaja sie lepiej chinskie Hongqi E-HS9 oraz BYD Tang :duh:


I zeby nie bylo ze sprzedaja sie bo sa tanie, BYD to ~350k PLN, Hongqi ~450k PLN.


Tylko iX fason trzyma (bo zaprojektowany od podstaw jako BEV?)


iX3 pies z kulawa noga nie chce kupowac, absolutny niewypal rynkowy.

i4 - podobno jest ponad 10k zamowien w samej Norwegii ale BMW nie jest w stanie dostarczac aut, przez 9 mies dostarczyli 1000 sztuk :shock:


Proponuje obejrzec jak oba te chinskie auta wygladaja w srodku, oj zdziwia sie europejscy producenci motoryzacyjni za kilka lat, tu bedzie grube przetasowanie :roll:


https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=272154579

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=272388995


52360867804_cd63cf5c95_o.png

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

biznesowy atleta nie jest zaś porównywalny.

 

Masz racje. Jest dużo bardziej luksusowy, cichy, komfortowy i połyka kilometry na autostradzie jak reksio szynkę. Wielbicielom hot dogów na stacjach, kanapek na krawężnikach i jazdy za tirem tez podoła. Za to model 3 performance stracił jedyny argument nad takim m40xi w postaci dużo tańszej jazdy.


Adamie co się stalo ze sprzedażą modelu 3.8 miejsce? Kilka vag przed? Ix od bmw przed?

 

Wartość opałowa jednego litra Pb95 wynosi 8,4 kWh, to daje przy spalaniu 10l/100 km około 84 kWh prądu. silnik spalinowy potrzebuje w takim razie na każde 100 km jakieś 4,5x więcej energii niż przeciętny BEV. Daje to do myślenia...

 

Do myslenia daje takze to ze ten litr benzyny wazy niecaly kg plus pare kilo na ciezar baku, natomiast bateria ktora pomiesci 8,4 kWh wazy gdzies okolo 50kg. Jakies ponad 50 razy wiecej tablicy Mendelejewa :D

Opublikowano

ahaha, absolutne zloto, ludzie nie kupuja BEV bo sa hypowane czy dlatego ze sa ekologiczne. kupuja je bo praktycznie pod kazdym wzgledem deklasuja napedy spalinowe, a technologia dopiero raczkuje przeciez, za kilka lat jazda samochodem spalinowym bedzie wygladala jak chodzenie dzisiaj z walkmanem Sony :duh:

Z tą deklasacją to jak zwykle popłynąłeś w tym swoim trollowaniu.

I4 M50 jest gorszym autem aniżeli G30 540i, jedyna wyższość to koszt przejechanego kilometra i zdalne sterowanie klimą.

Ekscytacja momentem kopiącym w plecy i czas 0-100, w tym wypadku, to dobre dla Janusza internetu, który przesiadł się z 318d do Tesli.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ahaha, absolutne zloto, ludzie nie kupuja BEV bo sa hypowane czy dlatego ze sa ekologiczne. kupuja je bo praktycznie pod kazdym wzgledem deklasuja napedy spalinowe, a technologia dopiero raczkuje przeciez, za kilka lat jazda samochodem spalinowym bedzie wygladala jak chodzenie dzisiaj z walkmanem Sony :duh:

Z tą deklasacją to jak zwykle popłynąłeś w tym swoim trollowaniu.

I4 M50 jest gorszym autem aniżeli G30 540i, jedyna wyższość to koszt przejechanego kilometra i zdalne sterowanie klimą.

Ekscytacja momentem kopiącym w plecy i czas 0-100, w tym wypadku, to dobre dla Janusza internetu, który przesiadł się z 318d do Tesli.

Jak juz chcesz rozmawiac sam ze soba, to nie wklejaj prosze moich cytatow :cool2:

A jak juz je wklejasz to sie odnos do tego co jest w nich napisane, na tym polega cytowanie.

Ja pisze o typie napedu a Ty porownujesz auta klasy D z E, pozniej jakies 318d, wtf, pite juz bylo z rana?

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.