Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
@rkmi09 rozkminiam temat z moim elektrykiem\podzwonilem tez po sklepach i co do tej hondy ktora ty zamowiles to elektryk mi napomknal ze nie bardzo sie nadaje poniewaz nie ma stabilizacji napiecia. Jak sobie radzisz z tym tematem?

 

Tak wiem o tym. Dokupię zewnętrzny stabilizator. Zależało mi na hondzie za w miarę rozsądne pieniądze a takie nie mają ani AVR ani automatycznego startu:(

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nadrabiam zaległości na forach po dłuższej przerwie i natknąłem się na takie coś w wątku o iX3:

„Właśnie zakończyłem wycieczkę po Skandynawii (Kraków-Nordkapp-Kraków) i mogę podzielić się informacją o zużyciu na odcinku niemal 6900km. Z całej trasy średnie zużycie według komputera to 16,9 kWh/100km.

Do czasu wjechanie na teren RP wynosiło 16,7 kWh :)”


Trochę zaskoczony jestem tymi wynikami, bo wyglada na to że nie umiem jeździć elektrykami ;) A Ty Adam jakie wyniki na roadtrip do PL osiągałeś w TM3P i TM3 rwd?


Btw. Udało mi się w czasie wakacji dorwać TMY z wypożyczalni i miałem bezpośrednie porównanie z dłuższa jazda BMW 430i i powiem szczerze że niespodziewanie Tesla bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła ;-) Wbrew pozorom nie są takie głupie te auta, chociaz nie bez wad. W wolnej chwili napisze krótka recenzje z prawie 2tys km testu w dosyć trudnych warunkach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mijalem wczoraj biała tesle y na a1 w kierunku Gdańska na norweskich numerach. Jaki to jest brzydki, garbaty kaszalot. Lo matko :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprzedaz tesli 3 pikuje w dół jak japoński kamikadze. Czysty tesla modelem y kanibalizowala jedynie sama siebie?
Opublikowano
Pewnie tak, w końcu to TMY miała być wg Muska najlepiej sprzedającym się modelem marki, a dzięki optymalizacjom fabryk przynoszącym największy zysk.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No elon grubo optymalizuje. W nowej wersji y będą baterie od chińskiego startupu o nazwie BYD. Kiedyś kolega Adam się śmiał ze w BMW będą baterie z tesli to ja się teraz pośmieje ze w tesli będą baterie od Chińczyka, chociaZ już i tak od wielu lat sa :D :D :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
baterie od chińskiego startupu o nazwie BYD

startup :norty:


ev-top-battery-makers-battery-trends-2022.png

.

Opublikowano
baterie od chińskiego startupu o nazwie BYD

startup :norty:


ev-top-battery-makers-battery-trends-2022.png

 

Oczywiście, że startup - jest DOPIERO trzeci, dopiero się rozpędza w biznesie. Wyprzedzając Panasonica... xD

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oczywiście, że startup - jest DOPIERO trzeci, dopiero się rozpędza w biznesie. Wyprzedzając Panasonica... xD

No i zatrudnia tylko 300k ludzi na swiecie a kapitalizacja na gieldzie jest tylko 1,5x wieksza od PKB Polski :norty:

Slonikowe cytaty z tego watku to kopalnia memow :twisted:

 

Nadrabiam zaległości na forach po dłuższej przerwie i natknąłem się na takie coś w wątku o iX3:

„Właśnie zakończyłem wycieczkę po Skandynawii (Kraków-Nordkapp-Kraków) i mogę podzielić się informacją o zużyciu na odcinku niemal 6900km. Z całej trasy średnie zużycie według komputera to 16,9 kWh/100km.

Do czasu wjechanie na teren RP wynosiło 16,7 kWh :)”

Trochę zaskoczony jestem tymi wynikami, bo wyglada na to że nie umiem jeździć elektrykami ;) A Ty Adam jakie wyniki na roadtrip do PL osiągałeś w TM3P i TM3 rwd?

U mnie to bylo 19kWh w TM3P i 16kWh w TM3 SR+

To jest przy spokojnej jezdzie ~120-130km/h, elektryki ucza cierpliwosci w trasie ^^

Btw. Udało mi się w czasie wakacji dorwać TMY z wypożyczalni i miałem bezpośrednie porównanie z dłuższa jazda BMW 430i i powiem szczerze że niespodziewanie Tesla bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła ;-) Wbrew pozorom nie są takie głupie te auta, chociaz nie bez wad. W wolnej chwili napisze krótka recenzje z prawie 2tys km testu w dosyć trudnych warunkach.

Nie ma aut bez wad, brakuje headupa, wentylowanych siedzen, lepszej wizualizacji pasow w navi, nadal jest miejsce do lepszych materialow w srodku etc.

Ale generalnie - dosyc powszechne jest to, ze kazdy kto troche dluzej pojezdzi Tesla zaczyna te auta doceniac bo zaczyna dostrzegac mnostwo detali ktore sprawiaja, ze jazda na codzien jest latwiejsza/przyjemniejsza.

Daj znac na ile doceniasz/nie doceniasz roznice pomiedzy TMY/iX3 - np klamki na przycisk, GUI, frunk, brak tunelu, SC (jezeli korzystales), brak przycisku start i tego typu drobnostki ;)

.

Opublikowano

Prawie 600 km na jednym ładowaniu.


Bjørn Nyland: BMW i4 M50 Sunday driving


Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Prawie 600 km na jednym ładowaniu.

Bjørn Nyland: BMW i4 M50 Sunday driving

Dla zobrazowania dlaczego Norwedzy nie maja problemow juz dzis z przejsciem w 100% na auta elektryczne.

600km drogami krajowymi to ~11h jazdy :norty:

Konia z rzedem temu kto po 11h jazdy nie bedzie chcial zrobic 20-30 min przerwy na podladowanie sie na kolejne 10h jazdy :norty:


Ciekawy jestem jak bedzie wygladala asymilacja EV w najblizszych latach w krajach jak Polska czy Niemcy gdzie ludzie chca, moga i jezdza 160-180km/h przez wiele godzin na rownych jak stol autostradach.

Nie za bardzo chce mi sie wierzyc, ze w ciagu kilku lat BEV zaczna przejezdzac 2x wieksze odleglosci przy takich predkosciach a wiec w gre wchodzi jedynie drastyczne zmniejszenie predkosci przelotowych badz rownolegle wciaz hybrydy na trasy :think:


Z drugiej strony nie zdziwilbym sie gdyby pod pretekstem niedoboru ropy/gazu/pradu (bo wojna, bo kryzys etc) EU przeforsowala np max 120km/h na autostradach odgornie i egzekwowala to z pelna surowoscia poprzez np pomiary odcinkowe. "Ciekawe" czasy przed nami.


52301733554_e3183b37ca_o.png

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Kriss33 tak sie kiedys jezdzilo po Polsce, poki nie bylo autostrad. Korki, nerwy i kazda podroz ponad 250km to sie czlowiek 3 razy zastanowil zanim pojechal. Jesli dzis jade 2-3 godziny te 250km to az chce sie wyskoczyc gdzies na weekend w jakies fajne miejsce. Przy takich czasach jak w NO tez bym chyba siedzial co weekend w domu bo szkoda by mi bylo zmarnowanego na podroz czasu. w 11 godzin to ja do Austrii na narty jade ale jade na tydzien a nie na weekend.
  • Moderatorzy
Opublikowano
600 km w 11 h, smutne

 

Masakra jakaś.


Tu standard jazda w Polsce.

Autostrada, eska, krajówki.


Katowice (Pyrzowice)->Koszalin (stąd tylko 15 km do morza) 586 km w 5h i 12 min.


Starczył bak paliwa, bez żadnego postoju (pasazerowie spali) silnik 3.0 benzyna biturbo.

9e448285b8c18e3cmed.jpg


Robiąc to w 10 -11h, zaraz byloby jedzenie, sikanie i mega zmęczenie kierowcy.

Chyba jeszcze trochę poczekamy na odpowiednie elektryki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Katowice (Pyrzowice)->Koszalin (stąd tylko 15 km do morza) 586 km w 5h i 12 min.

Starczył bak paliwa, bez żadnego postoju (pasazerowie spali) silnik 3.0 benzyna biturbo.

Robiąc to w 10 -11h, zaraz byloby jedzenie, sikanie i mega zmęczenie kierowcy.

Chyba jeszcze trochę poczekamy na odpowiednie elektryki.

Inaczej - w Norwegii mozesz miec i Ferrari SF90 i ta 600km trase nadal bedziesz w 11h robil bo czynnik limitujacy to drogi, a nie naped auta.

Brak autostrad, krete drogi w dolinach gor, pelno tuneli, promow po drodze etc.

Stad Norwegom na pewno latwiej sie przesiadac na EV bo nie czuja ich ograniczen za bardzo.


W PL taka trasa jak Twoja to w i4/TM3 musisz dodac 30-40 min na ladowanie po drodze i predkosci przelotowe mozesz miec ~takie same jak w C43.

A na ile taki postoj to deal-breaker w posiadaniu EV kazdy musi sobie sam odpowiedziec.

 

Chińczycy dostarczą baterię do nowych elektryków BMW.

https://e.autokult.pl/45819,chinczycy-dostarcza-baterie-do-nowych-elektrykow-bmw

W tej chwili i tak Chinczycy dostarczaja najwiecej baterii do BMW (CATL)

Z tego co czytalem rozbija sie o to, ze do Neue Klasse BMW chce juz stosowac format baterii, ktore Tesla niedawno zaprezentowala - 4680

Jak zgapiac to od najlepszych ;)

https://electrek.co/2022/08/17/bmw-reportedly-adopt-tesla-4680-battery-format/

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wychodzi na to, ze Chinczycy wyrastaja na leadera technologii jesli chodzi o baterie. Cala reszta, lacznie z tesla moze sie jedynie grzecznie po zakupy ustawic. To ze BMW bedzie mialo takie same baterie jak w tesli oznacza, ze tesla najwyrazniej nie ma zadnych patentow, nie ma zadnej przewagi technologicznej bo wlascicielem technologii sa firmy produkujace baterie, Zreszta baterie cylindryczne sa na rynku od kilkudziesieciu lat.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zasoby to jedno a Know how to drugie. Jeszcze pare lat temu zachód miał know how i eksploatował takie państwa jak Chiny. Teraz to chińskie firmy maja i technologie i zasoby. Role się odwróciły. Zachodnie firmy kierowane rządzą maksymalnego zysku przenosiły produkcje tam gdzie taniej a sprytni Chińczycy czerpali z tego garściami wynosząc technologie śrubka po śrubce z zachodnich fabryk. Jeszcze trochę to zachód oprócz rynku zbytu nic nie będzie miał

Chinom do zaoferowania. Smutne to.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zasoby to jedno a Know how to drugie. Jeszcze pare lat temu zachód miał know how i eksploatował takie państwa jak Chiny. Teraz to chińskie firmy maja i technologie i zasoby. Role się odwróciły. Zachodnie firmy kierowane rządzą maksymalnego zysku przenosiły produkcje tam gdzie taniej a sprytni Chińczycy czerpali z tego garściami wynosząc technologie śrubka po śrubce z zachodnich fabryk. Jeszcze trochę to zachód oprócz rynku zbytu nic nie będzie miał

Chinom do zaoferowania. Smutne to.

Nie widze w tym nic smutnego.

Kiedys, jezeli chodzi o elektronike/motoryzacje, dominowala Japonia, teraz paleczke przejmuje Korea Poludniowa, a za 10-15 lat przejma ja Chiny. Naturalna kolej rzeczy.

Azjaci sa bardziej pracowici i zdyscyplinowani jako spoleczenstwo w porownaniu do Europy, ktora patrzac wszelka miara popadla obecnie w stagnacje i dekadencje.

Na szczescie nasz kontynent zdazyl sie w miedzy czasie porzadnie rozwinac kulturowo i technologicznie i zgromadzic duzy majatek z ktorego bedzie mozna jeszcze czerpac wiele dekad.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no wlasnie ta przewage technologiczna tracimy na rzecz Chin, ktore notabene jest panstwem totalitarnym zaczynajacym dyktowac nowy porzadek na swiecie. Nie maja oporow przed wspolpraca z Rosja, nie przeszkadza im atak Rosji na Ukraine i maja tez coraz wieksze zapedy na Tajwan a to nie wrozy zbyt dobrze dla nas Europejczykow. Chiny potrzebuja Rosji jako dostawcy surowcow i jeszcze troche to my nie bedziemy mieli nic do zaoferowania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.