Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adamie nie spodziewałeś się chyba se Porsche coś co da za darmo. To jest firma gdzie za wszystko trzeba dopłacić za dywaniki, Za składane lusterka, za gaśnice. Za lusterka w kolorze nadwozia a jak chcesz mieć czarne to tez musisz dopłacić :D :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://greenwaypolska.pl/blog/media/plany-rozwojowe-green-way-1-5-tys-punktow-ladowania-w-4-lata


Podoba mi sie ta firma, gdyby byla notowana na gieldzie to kupilbym ich akcje :cool2:

Mam z nimi 2 lata doswiadczenia i moge powiedziec, ze sluchaja uzytkownikow, ich apka jest naprawde dobra w porownaniu do konkurencji, maja dobry support techniczny.

Rozwijaja sie w szybkim tempie, wiedza czego chca i konkretnie to realizuja - przypominaja mi firmy typu inpost czy allegro z poczatku swojej dzialalnosci.

Ewidentnie maja swietny management bo kultura firmy nie przypomina wielu "januszeksow" a porzadne, zachodnie korpo.


W sytuacji gdy kazda lokalizacja (a jest ich juz bardzo duzo) bedzie miala 100-150kW i bedzie po 2-3 ladowarki na lokalizacje (co jest dzisiaj glownym hamulcowym) - za kilka lat wartosc firmy kilkukrotnie wzrosnie i zostana lokalna potega na wiele lat. Klientow im nie zabraknie przez najblizsze dekady :norty:

 

"GreenWay Polska zainwestuje w rozwój sieci ładowania 330 milionów złotych do 2026 roku. Dla kierowców elektryków oznacza to półtora tysiąca nowych punktów ładowania, które pojawią się na mapie Polski w niecałe cztery lata. Jeszcze do końca tego roku GreenWay Polska włączy do sieci 120 punktów ładowania oraz wymieni 60 stacji na mocniejsze."


"Również w tym roku, GreenWay Polska wymieni 60 stacji ładowania o mocy 50 kW na urządzenia o znacznie większej mocy. Większość nowych stacji instalowanych w publicznej sieci GreenWay będzie dysponowała mocą 150 kW, a tam, gdzie będą takie możliwości, mocą 200 kW. Jedynym wyjątkiem mogą być lokalizacje, gdzie nie ma możliwości instalowania ładowarek o takiej mocy ze względu na infrastrukturę energetyczną."


"Nauczeni dotychczasowymi doświadczeniami w zakresie potrzeb kierowców, w naszych planach rozwojowych uwzględniliśmy także huby ładowania, czyli miejsca, w których elektromoblini będą mieli do swojej dyspozycji co najmniej kilka punktów ładowania. Kilka tego typu obiektów mamy już uruchomionych, w przygotowaniu jest kilkadziesiąt kolejnych."

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spoko, jeszcze niech poprawia sprawnosc urzadzen. 2 razy mialem nieprzyjemnosc korzystania z ich sieci i 2 razy z bardzo duzymi problemami (ladowanie sie nie chce rozpoczac, kabla nie mozna odlaczyc, ladowarka po restarcie pokazuje ze trwa sesja ladowania pomimo, ze nic sie nie laduje, ladowarka powiesila sie w trakcie ladowana). Na orlenie bylem 3 razy i zero problemow. Apke tez mogli by dopracowac bo np jak klikam w faktury to otwiera przegladarke z pusta strona :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 razy mialem nieprzyjemnosc korzystania z ich sieci i 2 razy z bardzo duzymi problemami (ladowanie sie nie chce rozpoczac, kabla nie mozna odlaczyc, ladowarka po restarcie pokazuje ze trwa sesja ladowania pomimo, ze nic sie nie laduje, ladowarka powiesila sie w trakcie ladowana).Na orlenie bylem 3 razy i zero problemow.

Orlen jeszcze rok temu to byla prawdziwa tragedia (nie laczyl, potrafil pobrac kilkukrotnie 200 PLN przedplaty etc), teraz jest sporo lepiej :cool2:

Z GW korzystalem z 15 razy i mam zdecydowanie lepsze doswiadczenia niz Ty, chociaz ze 2 razy na infolinie musialem dzwonic bo marudzila ladowarka z inicjacja ladowania co jest niedopuszczalne na dluzsza mete.

Dlatego strasznie doceniam bezproblemowa obsluge SC i GUI Tesli - oni zrozumieli to juz dekade temu - na ich ladowarkach nawet ekranu nie ma, wkladasz wtyczke i tyle, tak to powinno wygladac wszedzie jezeli elektromobilnosc ma byc w mainstreamie kiedys. To juz nawet nie chodzi o zbiorcze faktury ladowania BMW czy Audi (co tez jest od biedy dobrym pomyslem poki co) - ale to musi byc pelne plug & charge - czytalem, ze ostatnio Ford w mach-e i Taycan ogarnia to juz z Ionity, zobaczymy jak to sie rozwinie w praktyce.


https://ionity.eu/_Resources/Persistent/e/6/2/7/e62730454b1e3bec130c46be80cb5eaf3d38116b/20211012_IONITY_Plug-and-Charge_EN3.pdf

https://insideevs.com/news/540356/ionity-europe-plug-charge-feature/


"Plug & Charge is in accordance with ISO 15118 and enables drivers of electric cars such as the Porsche Taycan, Ford Mach-E and Mercedes EQS to charge and pay quickly, conveniently, and securely."

"With Plug & Charge, as soon as the charging cable is inserted in the vehicle, the vehicle is automatically identified at the charging station and authorized for charging. For this purpose, charging contracts are read directly from the car and protected by digital certificates. The charging process only starts after successful authentication. Billing is also automated with all the necessary information being stored in the vehicle's on-board system. With IONITY Plug & Charge, payments at the charging station are a thing of the past, which provides maximum convenience for drivers of electric vehicles. "

 

Apke tez mogli by dopracowac bo np jak klikam w faktury to otwiera przegladarke z pusta strona :D

To jakis bug chyba, jak klikniesz w polska flage to wszystkie faktury sie pojawiaja

52280515981_50d50262b0_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obejrzałem ten film, nikt nie wspomniał o masie własnej. Może dlatego, że jest znacznie niższa niż wersja M50 ( 2050 vs 2290 kg ). Osobiście uważam, że taki przeciętny użytkownik i przypadkowy klient BMW, któremu się podobał też "TYKAN, no ten Porsche TYKAN" ma to głęboko gdzieś. Bo taki przeciętny kierowca jeździ zgodnie z przepisami, nie spieszy mu się i ma średnie zużycie poniżej 20 kWh/100 km i taki będzie zadowolony z elektryka. Jego córka zapytała czy elektryk podjedzie pod górę??? Po przejażdżce elektrykiem od razu zapragnęła elektryka. Skąd te zachwyty ludzi?? Ile jest w tym po prostu lepszych osiągów? Czym Ci ludzie jeździli do tej pory? Gość z I4 był zachwycony przyspieszeniem w stosunku do Audi Q5, 100 KM słabszego itd
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po przejażdżce elektrykiem od razu zapragnęła elektryka. Skąd te zachwyty ludzi?? Ile jest w tym po prostu lepszych osiągów? Czym Ci ludzie jeździli do tej pory? Gość z I4 był zachwycony przyspieszeniem w stosunku do Audi Q5, 100 KM słabszego itd

Kultura napedu(!), sposob oddawania mocy (jednostajny i przede wszystkim bardzo precyzyjny), dynamika (bez zadnego laga) sprawiajaca, ze EV wydaja sie duzo mocniejsze niz sa w rzeczywistosci oraz bloga cisza podczas przyspieszania.

Tu nie chodzi o 0-100 ale to co napisalem powyzej.

Po jezdzie takim Q5 z napedem 2.0 TDI elektryki wydaja sie autami z przyszlosci :roll:


Bylem dzis w Bergen obejrzec sliczne E92 325i, mam niewytlumaczalny sentyment do tego modelu 3-er.

To auto obok 6-er F12/F13 to chyba najpiekniejsza bryla BMW ever, pomimo 14 lat wyglada jak milion dolarow zarowno w srodku jak i na zewnatrz.

Jeden wlasciciel od 9 lat, raptem ~150k km przebiegu no i Individual Audio 825W :norty: sprawily, ze sie wybralem obejrzec to cudo, korci mnie zeby sobie kupic i trzymac pod kocem bo te auta w Norwegii znikaja juz powoli z rynku wtornego zupelnie jak kiedys E46, zostaja tylko zajechane gruzy.


I tak jak design na zewnatrz oraz "analogowosc" auta w srodku sa wg mnie ponadczasowe i auto bedzie wygladalo nadal swietnie i za 20 lat, tak naped nie wytrzymuje proby czasu musze z zalem powiedziec :(

A przeciez to benzynowe R6, wizytowka marki. A w konfrontacji z TM3, nawet z najslabsza wersja, po prostu brakuje mu argumentow.

Nie mowie nawet o osiagach, na nich mi w sumie az tak bardzo nie zalezy w E90, chodzi o kulture pracy, prowadzenie, uklad kierowniczy.

Wszystko to wypada dzis blado w porownaniu do napedu TM3 (co gorsza porownuje do SR+) - silnik przy jezdzie miejskiej zamulony nawet w trybie sport (dopoki sie go mocno nie wkreci na obroty), 6 biegowy ZF najlepsze lata ma juz za soba niestety, hydrauliczny uklad kierowniczy w E90, ktory kiedys stawialem za wzor, jest gorszy, mniej precyzyjny, dajacy mniej feedbacku, stawiajacy mniejszy opor niz w TM3 :oops:


520_464353682.jpg


520_25542275.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam to co napisałeś całkowicie podzielam, tak podchodzi większość ludzi. Co do auta, jesli Ci się podoba i zawsze chciałeś takiego mieć to kupuj, żebyś potem na starość nie żałował :oops:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

330i w Norwegii po prostu nie ma, podejrzewam, ze nigdy tej wersji tu nie sprzedawali.

M3 - chetnie ale ten pociag odjechal ze 3-4 lata temu. Na dzisiaj ceny w Norwegii odlecialy w stratosfere, zadbane E92 M3 chodza po ~300k PLN a z calym szacunkiem nie uwazam, zeby to auto po 12-13 latach bylo warte polowe nowej G82. Ale po tyle chodza, ludzie glosuja portfelem znaczy sie tyle jest dzis warta :shock: Moj sentyment jej nie wycenia na 300k ;)

.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jeździłem e92 330i 272 km i również nie porwała mnie osiągami zupełnie. Poza tym n53 to trochę śliski temat.

Natomiast co do budy 100% zgody :) 335d najlepiej :twisted:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież Adam nie szuka osiągów, tylko podoba mu się ten model. Takie auta kupuje się emocjami, a nie rozumem.
Opublikowano

Adam, przesadzasz :P

Tzn tak - E92 jest piękne i wg mnie będzie dużo bardziej cenione od F30/F80. Generalnie ja też po tym aucie patrzę, nawet mało brakowało bym kupił od Marka z forum E92 M3, ale ostatecznie auto dawało mi za bardzo zbliżony do M2 "feeling" (rozmiarowo, osiągowo, wrażeniowo) no i czarny+czarny to nie moja kolorystyka absolutnie. Generalnie wnętrze serii E90 jest marne, szczególnie jeśli jest czarne. Wg mnie dużo lepiej to wygląda w jakiś dopasionych brązowo-bananowych skórach.


Natomiast porównywanie tego do TM3 jest bez sensu. Nie ta epoka. E92 nie ma być lepszym autem, ma być autem dającym analogowe wrażenia. Masz prawdziwy dźwięk silnika, super jak jest ręczna skrzynia, prawdziwe przyciski do wszystkiego, rzeczy przede wszystkim potrzebne do jazdy. Inna filozofia, tylko do Ciebie chyba już po prostu nie przemawia.


Ja ostatnio myslalem, czy by nie kupić jakiej Tesli dosłownie na rok i sprzedać, tylko po to, żeby móc się do tematu lepiej odnieść, ale akurat mam zły moment na tego typu zachcianki xD

I mówię o tym dlatego, że pomimo że mam garażu samochody z roczników np. 2021 i 2022, to nadal nie preferuje tych aut ponad inne z powodu tego, że akurat mają lepszy infotaiment/android auto/większy ekran dotykowy/itp. Serio jak ja jadę autem, to aktywny tempomat to najfajniejsza rzecz na długie trasy i tyle, a tak całą resztę mam gdzieś, bo podpinam telefon i w nosie mam co tam w aucie jest. Nawet w tych najnowszych nie używam systemowych nawigacji. A jak jadę na miasto, to w ogóle mam w nosie wszystko, auto ma jechać i najlepiej jak strzela z wydechu. Zresztą dźwięk wydechu to jest super fun, odpuszczanie sobie czegoś tak przyjemnego to chyba tylko jak się przechodzi z R4 na elektryka :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tzn tak - E92 jest piękne i wg mnie będzie dużo bardziej cenione od F30/F80. Generalnie ja też po tym aucie patrzę, nawet mało brakowało bym kupił od Marka z forum E92 M3, ale ostatecznie auto dawało mi za bardzo zbliżony do M2 "feeling" (rozmiarowo, osiągowo, wrażeniowo) no i czarny+czarny to nie moja kolorystyka absolutnie. Generalnie wnętrze serii E90 jest marne, szczególnie jeśli jest czarne. Wg mnie dużo lepiej to wygląda w jakiś dopasionych brązowo-bananowych skórach.

W Norwegii juz nie mozna wybrzydzac za bardzo, E92 R6 zadbane, z rozsadnym przebiegiem, pojawiaja sie doslownie raz na 3-4 mies na rynku.

Ostatnia ktora mialem na oku miala lakier indywidualny "Azuritschwarz" i indywidualna tapicerke "Oxydbraun" i do tego audio individual, i jeszcze w manualu.. - chyba najladniesza E92 jaka tu widzialem w Norwegii :mad2:

Zniknela doslownie w chwile, chcialem odkupic od faceta ale nie chcial w ogole gadac.


Jezeli chodzi o porownanie E92 M3 z M2 to mam inne zdanie, imho E92 wyglada 2x lepiej (bardziej napakowana, meska, agresywna sylwetka), w srodku ma lepsze materialy (i skory i plastiki) i lepiej brzmi, dla mnie bez porownania. Subiektywna opinia, zeby nie bylo. W Norwegii E92 V8 z 2010 kosztuje tyle co 7-8 lat mlodsze M2 (nie comp).


953_1879795423.jpg


953_1191924891.jpg

 

Natomiast porównywanie tego do TM3 jest bez sensu. Nie ta epoka. E92 nie ma być lepszym autem, ma być autem dającym analogowe wrażenia. Masz prawdziwy dźwięk silnika, super jak jest ręczna skrzynia, prawdziwe przyciski do wszystkiego, rzeczy przede wszystkim potrzebne do jazdy. Inna filozofia, tylko do Ciebie chyba już po prostu nie przemawia.

Troche sie nie zrozumielismy. Kriss komentowal ten filmik dlaczego ludzie sie zachwycaja elektrykami - ja tlumaczylem, ze dla Kowalskiego nawet taka legenda napedu jak benzynowe R6 w BMW juz odstaje od najslabszego napedu w TM3, a przeciez wiekszosc wspolczesnych napedow w autach jest gorsza od szesciocylindrowek benzynowych BMW, sa teraz jakies R3, R4, sporo w dieslu - gdzie to porownywac pod wzgledem kultury do napedu elektrycznego.. Wiekszosc zdecydowana ludzi wybierze bez mrugniecia oka naped z EV.

Do mnie spalinowki ciagle przemawiaja, E90 i E92 ogladam z nudow prawie dzien w dzien, auta mialy swoj klimat bezapelacyjnie i mam do nich makabryczny sentyment.

 

Ja ostatnio myslalem, czy by nie kupić jakiej Tesli dosłownie na rok i sprzedać, tylko po to, żeby móc się do tematu lepiej odnieść, ale akurat mam zły moment na tego typu zachcianki xD

Jestem praktycznie pewny ze bys sie polubil z TM3, nawet pomimo zblazowania z V8 i V12 :norty:

Te auta to zaden cud swiata ale daja imho fantastyczny mix osiagow/prowadzenia/funu/GUI/ceny/hypu/prostoty, naprawde ciezko ich nie lubic jak sie czlowiek pozna z tym autem i to nie jest tylko moja opinia, te auta maja rzesze fanbojow bo sa po prostu fajne i trafiaja w rozne gusta, w tym wiekszosci dziennikarzy motoryzacyjnych, czesto zatwardzialych petrolheadow.

Wiadomo - im masz lepsze fury w garazu tym zachwyt bedzie mniejszy ale wiekszosc ludzi to o M3 czy innych sportowych autach moze sobie tylko pomarzyc bo wiadomo, ze rzadza daily.

.

  • Zasłużeni forumowicze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Pilnuja swojego rynku okropnie, dolicza clo, VAT oraz podatek jednorazowy od rejestracji mocnego auta (kilkadziesiat k PLN) i wyjdzie x2 albo i wiecej.

A auta sprowadzane z PL (czy ogolnie spoza NO) to pozniej ze sprzedaza jest fatalnie bo kazdy chce auto "bezpieczne" z lokalnego rynku. I kolo sie zamyka :)

Nie narzekam, taka specyfika kraju. Ucinaja za to z Taycana VAT (do czasu) ;)


Taka ladna 335i z malym przebiegiem to w NO ceny juz ponad 200k PLN

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=262007296


Podejrzewam ze za kilka lat w EU jak juz EV bedzie przewazajacym napedem to takie auta spalinowe z malymi przebiegami i mocnymi silnikami beda mocno nabierac wartosci.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

X3 30e PHEV - krotkie podsumowanie technologii napedu hybrydowego w BMW X3 - "a idz pan w chu*" :norty:



naped, osiagi, tryby jazdy, bagaznik - quo vadis BMW? :roll:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tym,ze ludzie wybieraja elektryki to bym sie tak nie rozpedzal. Sprzedaz czystych BEV w Europie to jest okolo 15%, takze ludzie wybieraja caly czas benzynki. Tymczasem jeden z ostatnich postow na forum samochodow elektrycznych:

 

Jeżdżę od dwóch lat elektrykami i jest ok, aczkolwiek w tym tygodniu pożyczyłem od kolegi spalinowke na wakacyjny wyjazd w bieszczady ( totalny brak ladowarek) i kurde jest to jednak wygoda. Wyjechałem z Pucka dojechałem do Warszawy potem do Lublina, i dopiero w Jarosławiu tankowałem bez zastanawiania czy dystrybutor będzie wolny :D . Dojechałem do Polańczyka bez tego całego myślenia o zuzyciu prądu, dokąd dojadę, z jaką moca bede sie ladowal itp. Jakoś tak mniej nerwowo i cenowo też porównywalnie, zużycie 5 litrów ( ds7 crossnack). Kończy mi się najem eqc zamówiłem t3p ale nie wiem czy 330 tys to jednak przy infrastrukturze w Polsce to jednak nie szaleństwo, i lepiej może kupić auto podobnej wielkości dużo taniej. Oczywiście o duzo gorszych osiągach np skoda octavia rs kombi. Tak czy siak ds 3 etense zostaje z nami auto do jazdy po mieście ekstra.

 


 

To jakis bug chyba, jak klikniesz w polska flage to wszystkie faktury sie pojawiaja

 

U mnie niestety klikanie w ikonki nie pomaga. Jest lepiej bo pojawiaja sie naglowki listy, ale sama lista sie nie pojawia. Znaczy pojawia sie przez ulamek sekundy przy kilkukrotnym przelaczeniu jezyka ale momentalnie znika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tymczasem jeden z ostatnich postow na forum samochodow elektrycznych:

Jeżdżę od dwóch lat elektrykami i jest ok, aczkolwiek w tym tygodniu pożyczyłem od kolegi spalinowke na wakacyjny wyjazd w bieszczady ( totalny brak ladowarek) i kurde jest to jednak wygoda. Wyjechałem z Pucka dojechałem do Warszawy potem do Lublina, i dopiero w Jarosławiu tankowałem bez zastanawiania czy dystrybutor będzie wolny :D . Dojechałem do Polańczyka bez tego całego myślenia o zuzyciu prądu, dokąd dojadę, z jaką moca bede sie ladowal itp. Jakoś tak mniej nerwowo i cenowo też porównywalnie, zużycie 5 litrów ( ds7 crossnack). Kończy mi się najem eqc zamówiłem t3p ale nie wiem czy 330 tys to jednak przy infrastrukturze w Polsce to jednak nie szaleństwo, i lepiej może kupić auto podobnej wielkości dużo taniej. Oczywiście o duzo gorszych osiągach np skoda octavia rs kombi. Tak czy siak ds 3 etense zostaje z nami auto do jazdy po mieście ekstra.

 

1. Przesiadka z SUVa premium (MB EQC) na TM3P? Niemozliwe, to musi byc jakis fejk :norty:

2. Zycie nie jest czarno-biale, infrastruktura DC w PL kuleje dzis w porownaniu do zachodu, tu sie wszyscy zgadzamy. Da sie ale nie jest jeszcze tak komfortowo jak by moglo (i powinno) byc.

Natomiast bez przesady, kupujac elektryka nikt nie zabroni potrzymac sobie jeszcze przez kilka lat uzywanego spaliniaka, wlasnie na te kilka wyjazdow w roku, przynajmniej dopoki infrastruktura szybkich DC sie nie nasyci. A jak w koncu czlowiek uzna, ze juz nie potrzebuje --> all in w EV.

Z mojego punktu widzenia (oraz wiekszosci kupujacych EV w praktyce) na kilka dni dalszych wyjazdow w roku nie oplaca sie juz trzymac zapasowego ICE (oszczednosc kilkanastu stopow po 30-60min w ciagu roku oraz troche lzejsza noga jezeli chodzi o predkosc przelotowa) ale jak ktos bardzo potrzebuje..


 

Sprzedaz czystych BEV w Europie to jest okolo 15%, takze ludzie wybieraja caly czas benzynki.

Mnie bardziej interesuje dynamika zmian i trend, pokazuje w ktorym kierunku to wszystko zmierza.

Benzyna jak i diesel leca powoli ale nieublaganie w niebyt, oba typy napedow stracily w 2 lata po 10% udzialu rynku na rzecz BEV/hybryd --> a zmiany beda tylko przyspieszac.

Chinczycy (CATL) na Wegrzech zbuduja fabryke zdolna produkowac ogniwa do baterii dla 1,0-1,5M aut rocznie :shock:

https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/catl-wybuduje-na-wegrzech-gigafabryke-ogniw-li-ion-100-gwh-rocznie-ma-byc-najwieksza-w-europie/


https://www.acea.auto/fuel-pc/fuel-types-of-new-cars-battery-electric-9-1-hybrid-19-6-and-petrol-40-0-market-share-full-year-2021/

https://www.acea.auto/fuel-pc/fuel-types-of-new-cars-battery-electric-9-9-hybrid-22-6-and-petrol-38-5-market-share-in-q2-2022/


benzyna 2020 - 47,5%

benzyna 2021 - 40,0%

benzyna Q2 2022 - 38,5%


diesel 2020 - 28%

diesel 2021 - 20%

diesel Q2 2022 - 17%


BEV 2020 - 5%

BEV 2021 - 9%

BEV Q2 2022 - 10%

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie uwzgledniasz 2 rzeczy.

1. Sprzedaz BEV napedzaja min doplaty ktore sie skoncza zapewne niedlugo

2. Zauwaz ze sprzedaz BEV wzrosla tylko 1% a hybryd SPADLA. Jest cos takiego jak wysycenie rynku. najpierw jest nowosc, szybko rosnie, powstaje gorka a pozniej opada i sie stabilizuje na danym poziomie. Wzrost Bev tylko jeden procent jest na poziomie bledu i wskazuje na wysycenie/stabilizacje.


Dodatkowo w twoich danych brakuje okolo 30% sprzedazy. Zapewne sa ta miekkie hybrydy ktore tak naprawde sa benzynami


Co do przesiadki z eqc na tm3. JAk widac wyzsze raty przez wyzsze odsetki powoduja ze ludzie przesiadaja sie do tanszych modeli (uzytkownik pisze tez cos o oktavii rs)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@slawomir rozważasz jakis domowy agregat na zimę? Niby straszą przerwami w dostawach prądu także może lepiej się zabezpieczyć?


W końcu pojawiło się auto dla ciebie https://elektrowoz.pl/auta/polestar-o%E2%82%82-to-polestar-6-i-mozna-go-zamawiac-cena-nieznana-odbior-za-cztery-lata/


Mnie to tylko zastanawia jakim cudem unia dopuściła auto chociażby bez wajhy wycieraczek do ruchu. Jedziesz sobie ponad stówkę i tor z naprzeciwka chlapie ci błotem tak, ze akurat błotko nie trafia na czujnik i co dalej?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mnie to tylko zastanawia jakim cudem unia dopuściła auto chociażby bez wajhy wycieraczek do ruchu. Jedziesz sobie ponad stówkę i tor z naprzeciwka chlapie ci błotem tak, ze akurat błotko nie trafia na czujnik i co dalej?

Jezeli masz na mysli TM3 to oczywiscie artykul wprowadza w blad, jest fizyczna manetka (a raczej przycisk na manetce) do wycieraczek :duh:


Co do samego meritum artykulu/testu - redaktorzy chyba mentalnie zyja w latach 90-tych niestety.

Wspolczesne auta sa tak naszpikowane elektronika i funkcjami/opcjami dodatkowymi, ze bez duzego ekranu sie po prostu nie da wygodnie obslugiwac auta.

Fizyczne przyciski byly fajne jak byl jeden tryb jazdy i 10 ulubionych stacji radiowych i w sumie tyle.


Dzisiaj masz ksiazke serwisowa na duzym ekranie, 10 trybow jazdy w pelni indywidualizowanych, nastawy nadwozia, pneumatyki, ukladu kierowniczego, 100 ambientow, radia internetowe czy spotify, strony internetowe czy wrecz gry w samochodzie.

Nawigacja pokazuje gdzie sa korki, gdzie restauracja, gdzie ladowarki. Zamiast wozic instrukcje obslugi auta masz na ekranie graficznie HELP/FAQ co robic jak cos nie bangla jak trzeba.


Reset trip computera? Panie, w TM3 jest licznik od odstatniego startu, licznik od ostatniego ladowania, licznik calkowity - gdzie to pomiescic na 128x128 monochromie jak VW kiedys probowal? Nie dziekuje.

Ogrzewanie siedzen? W TM3 jest tryb auto, jak jest zimno to komp je sam wlacza/wylacza, nawet klikac/gadac nie trzeba jak komus sie nie chce 2-3 klikow wykonac.


Przepraszam bardzo, ja nie ustawiam na codzien licznika trasy czy nie sciemniam ekranu za to korzystanie z duzego ekranu w nawigacji czy spotify wykorzystuje CODZIENNIE.


Zmienil sie sposob w jaki korzystamy z aut to i zmienil sie interfejs, sugerowanie, ze jest to spowodowane oszczednoscia 20$ na przyciskach jest narazaniem sie na smiesznosc.

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.