Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spotkanie dla udzialowcow Tesli, warto sobie obejrzec/posluchac i skonfrontowac z wycena gieldowa.

Sporo ciekawostek gdzie firma jest i gdzie zamierza byc za x lat, ile firma planuje wybudowac GF, ile juz produkuje aut i ile zamierza produkowac w ciagu 10 lat, wplyw technologii produkcji na zyski, wplyw FSD na wycene firmy, porownania z innymi producentami etc etc


Jak na moje to postrzeganie firmy jako "producenta samochodow" jest na dzis juz absolutnie bledne i to jest kwestia czasu zanim firma rozrosnie sie do wielkosci gieldowej Appla czy Googla i zdominuje spory kawalek rynku.


.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To kiedy to robotaxi bo nie doslyszalem? Do konca roku? :D

Jakbym mial zgadywac to za ~dekade, i to pewnie tylko w centrach duzych amerykanskich miast.

Do tego czasu Tesla bedzie klepac 10M aut rocznie, a wartosc firmy bedzie 3-5x wieksza niz dzisiaj :8)


Dzisiaj mam test drive modelu Y Perf, wstyd sie przyznac ale nawet nie jezdzilem tym autem przed zamowieniem :norty:

Zobaczy sie jak wyglada w praktyce "made in Germany" :twisted:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do tego czasu Tesla bedzie klepac 10M aut rocznie, a wartosc firmy bedzie 3-5x wieksza niz dzisiaj :8)


Cuda Panie, toyota tyle sprzedaje i wartosc firmy jest duzo mniejsza juz dzis :D Czy Elon zamierza zmniejszyc ceny aut o 2/3 czy wydaje mu sie ze ludzie nerki zaczna sprzedawac aby nabyc jego cudo techniki? Swoja droga jeszcze rok temu mialo byc 20-30 milonow rocznie, dzis tylko 10?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cuda Panie, toyota tyle sprzedaje i wartosc firmy jest duzo mniejsza juz dzis :D

Jak Toyota zacznie miec 30% marzy na kazdym aucie i zwiekszac sprzedaz 50% rok do roku to wtedy pogadamy :cool2:

Poki co maja jednego elektryka w ofercie, ktorego w dodatku musza skupic z rynku bo nie umieja zazegnac w serwisie niebezpieczenstwa odpadajacych kol :roll:

O dziejowym zidioceniu zarzadu (uparte trzymanie sie hybryd i inwestowanie w wodorowe napedy) beda za kilka lat powstawac filmy w Hollywood :norty:


Jakbym mial stawiac pieniadze to obstawialbym, ze za dekade koreanska motoryzacja bedzie wiecej warta od japonskiej, powtorka z RTV.

Moze to dlatego, ze to spoleczenstwo po prostu dziadzieje i nie jest sklonne do gwaltownych zmian? (srednia wieku prawie 48 lat)


PS. Ferrari sprzedaje rocznie niecale 10k samochodow, a wartosc firmy na gieldzie jest porownywalna z BMW, ktore klepie 2,5 miliona aut rocznie - tu dopiero jest zagwozdka przyjmujac Twoje kryteria wartosci firmy :)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

PS. Ferrari sprzedaje rocznie niecale 10k samochodow, a wartosc firmy na gieldzie jest porownywalna z BMW, ktore klepie 2,5 miliona aut rocznie - tu dopiero jest zagwozdka przyjmujac Twoje kryteria wartosci firmy :)

 

To nie jest zadna zagwozda. Ferrari to legenda to raz a dwa jedno auto kosztuje tyle co 10 tesli i ich strategia jest utrzymanie podazy na bardzo niskim poziomie przy bardzo wysokich cenach aut. Zeby sprzedawac 10 milionow aut, cena samochodu musi byc odpowiednio niska, i marza mniejsza. Nie da sie zjesc ciastko i miec ciastko. Ferarri vs toyota to bardzo dobry przyklad. Albo drogi produkt dla nielicznych albo tanie auto dla mas.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To nie jest zadna zagwozda.

No to sie zdecyduj czy wolumen sprzedazy ma bezposrednie przelozenie na wartosc firmy czy jednak nie ma bo obecnie zaprzeczasz sam sobie mowiac o wycenie Tesli w kontekscie ilosci produkowanych samochodow.

Jako argument na nieprawdziwosc Twojej tezy podalem Ci przyklady 2 roznych firm motoryzacyjnych, obie z olbrzymia wycena gieldowa, gdzie jedna sprzedaje 10M aut rocznie, a druga 10k aut.

 

Ferrari to legenda to raz

Na samym byciu legenda dlugo nie pojedziesz na gieldzie :norty:

Lehman Brothers byl legenda bankowosci, Chrysler, General Motors, United Airlines - wszystkie te firmy bankrutowaly z duzym hukiem swego czasu.

 

a dwa jedno auto kosztuje tyle co 10 tesli i ich strategia jest utrzymanie podazy na bardzo niskim poziomie przy bardzo wysokich cenach aut.

Taka sama strategie mial np Rolls Royce czy Bentley, ktore zostaly wykupione za przyslowiowa paczke fajek przez VW (<1B)


Reasumujac - ani legenda, ani cena pojedynczego auta, ani wolumen sprzedazy nie maja bezposredniego przelozenia na gieldowa wartosc firmy :cool2:

Liczy sie zysk i potencjal firmy do generowania zyskow w przyszlosci, a w Tesli jest po prostu dzis moc - przoduja z marzami na swoich autach, ze wzrostem sprzedazy YOY, z technologia produkcji w swoich GF (wertykalna integracja), przoduja z GUI z OTA, z autonomia, z siecia ladowarek na swiecie, z osiagami w kontekscie ceny etc etc - to wszystko ma bezposrednie przelozenie na wycene firmy.

 

Zeby sprzedawac 10 milionow aut, cena samochodu musi byc odpowiednio niska, i marza mniejsza.

Tutaj troche racji masz, ale tylko troche.

Golym okiem widac, ze ceny aut ogolnie rosna w zastraszajacym tempie i 200k PLN w swiecie elektrykow juz nie szokuje, nawet za Skode czy Kia.

Koszty eksploatacji i serwisowania elektrykow sa o rzad wielkosci mniejsze od aut spalinowych wiec i prog wejscia moze byc wiekszy bo liczy sie TCO.

Jezeli dopracuja technologie baterii, ze beda bez wiekszych problemow sluzyc np 15 lat bez zauwazalnej degradacji to skonczy sie rowniez paranoja 50% utraty wartosci po 3-4 latach uzytkowania, co ma dzis miejsce w przypadku aut spalinowych.

A na koniec - czekamy na TM2 oczywiscie, za kilka lat sila rzeczy bedzie sie musialo takie auto pojawic na rynki wschodzace.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czesto wycena gieldowa malo ma wspolnego z faktyczna wartoscia firmy. Gielda rzadza spekulanci i grube ryby golace nowicjuszy z gotowy. Pora wreszcie dorosnac i to zrozumiec. Popatrz na kursy chociazby bitcoina, kryptowaluty za ktora mozna bylo kupic tesle i powiedz mi ile ona faktycznie moze byc warta? Dobrze zauwazyles, ze auta drozeja ale nie tylko spalinowe, elektryczne tez. Sprzedaz BEV poki co w duzej mierze nakreca support ze strony rzadow. Widac to doskonale na przykladzie Norwegii ale juz w bogatych niemczech wyglada to tak: https://www.best-selling-cars.com/germany/2022-half-year-germany-best-selling-car-brands/


a dokladniej:

 

Brand Model Jan-June 2022 Jan-June 2021

1 VW GOLF 42,963 54,369

2 VW T-ROC 27,129 29,973

3 VW TIGUAN 24,714 36,505

4 OPEL CORSA 24,576 26,329

5 FIAT 500 20,578 15,751

6 VW PASSAT 20,403 30,664

7 MINI MINI 19,833 22,761

8 VW TRANSPORTER 18,493 17,738

9 BMW 3ER 18,204 23,511

10 AUDI A3, S3, RS3 17,904 18,138

11 MERCEDES C-KLASSE 17,345 12,963

12 VW T-CROSS 16,751 16,592

13 SEAT / CUPRA FORMENTOR 16,672 New

14 MERCEDES GLK, GLC 15,476 14,883

15 FIAT DUCATO 15,054 25,776

16 FORD KUGA 14,286 15,695

17 SEAT LEON 14,100 16,218

18 TOYOTA YARIS 13,822 –

19 AUDI A4, S4, RS4 13,401 15,834

20 OPEL MOKKA 13,220 –

 

Nawijasz juz tutaj 2 lata i gdzie jest tesla w Niemczech pytam sie? Ano jest gdzies tutaj:

 

Rank Brand 1-6/2022 % Share % Change

1 VW 224,136 18.1 -18.9

2 Mercedes-Benz 111,479 9.0 -4.4

3 BMW 103,636 8.4 -12.5

4 Audi 101,103 8.2 -5.0

5 Opel 70,907 5.7 -16.3

6 Skoda 69,212 5.6 -18.1

7 Ford 62,741 5.1 -10.1

8 Seat 56,380 4.6 -14.2

9 Hyundai 47,973 3.9 -2.5

10 Renault 37,992 3.1 -27.9

11 Toyota 37,855 3.1 9.3

12 Fiat 37,730 3.0 -15.2

13 Kia 36,366 2.9 18.7

14 Dacia 24,759 2.0 45.0

15 Peugeot 21,157 1.7 -27.9

16 Mini 19,833 1.6 -12.9

17 Citroen 19,736 1.6 -23.1

18 Tesla 18,259 1.5 32.6

19 Mitsubishi 17,607 1.4 12.4

20 Volvo 16,644 1.3 -25.7

21 Mazda 15,939 1.3 -17.5

22 Porsche 14,507 1.2 3.2

 

Wez tez pod uwage ze w tym roku sprzedaz BEV moze byc wyzsza bo doplaty rzadu koncza sie. Co bedzie w przyszlym roku czas pokaze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czesto wycena gieldowa malo ma wspolnego z faktyczna wartoscia firmy.

Wchodzimy na sliskie tematy - co to znaczy "faktyczna wartosc firmy"? Jak to obiektywnie zmierzyc, ocenic, wyliczyc? Kto ma o tym decydowac w przypadku firmy technologicznej?

Firma jest warta tyle, ile ludzie chca za nia zaplacic. Ni mniej, ni wiecej.

Akcji nikt przeciez nikomu na sile nie wpycha, jezeli wiecej ludzi chce kupic niz sprzedac - cena rosnie. Odwrotnie - cena spada.

Masz gotowke w portfelu - mozesz wybrac czy glosujesz swoimi ciezko zarobionymi pieniedzmi na akcje Tesli, BMW czy tez VW.

Ja pomimo mojej duzej sympatii do aut BMW nie kupilbym dzisiaj ich akcji bo uwazam, ze polityka firmy jest obecnie krotkowzroczna i betonowa i w perspektywie kilku lat firma straci sporo na swojej wartosci nawet pomimo tego, ze jeszcze przez chwile ich auta beda sie dobrze sprzedawac.

Za kilka lat genialne silniki R6 (wizytowka marki) beda jedynie wspomnieniem, handling i sportowe prowadzenie sa juz teraz kulawe w wiekszosci modeli ze wzgledu na coraz wieksza mase, rewolucyjne jak na swoje czasy GUI (CIC) traci w nowych modelach myszka i dodatkowo niepotrzebna zawiloscia/brakiem zdecydowania w ktora strone ma to isc.

Akcje BMW sa warte dzis tyle, co dekade temu, uwzgledniajac realna inflacje akcjonariusze sa pewnie 50% w plecy, to jest totalna stagnacja i dramat.

Tak samo betonowe poki co wydaje sie podejscie do elektromobilnosci wiekszosci marek japonskich - Toyota, Mazda, Subaru, Mitsubishi etc

 

Popatrz na kursy chociazby bitcoina, kryptowaluty za ktora mozna bylo kupic tesle i powiedz mi ile ona faktycznie moze byc warta?

Za bitcoinem stoi blockchain, i pomimo tego, ze dzisiaj technologia jest w powijakach, jest mnostwo ludzi, ktorzy wierza, ze ktoregos dnia ta technologia wyprze tradycyjny pieniadz badz znajdzie inne zastosowania w ekonomii.

Nie mi oceniac czy to pobozne zyczenia, foliarstwo etc, z elektrykow i Muska tez sie smieli tradycyjni producenci dekade temu a dzis w panice kopiuja to co on robi a posada prezesa dowolnej firmy motoryzacyjnej to bardzo goracy stolek ^^

Co nie zmienia faktu oczywiscie, ze w bitcoinie czy ogolnie kryptowalutach 99,9% ludzi dzis jest dla czystej spekulacji i idei szybkich i latwych pieniedzy ^^

 

Nawijasz juz tutaj 2 lata i gdzie jest tesla w Niemczech pytam sie? Ano jest gdzies tutaj:

Rank Brand 1-6/2022 % Share % Change

1 VW 224,136 18.1 -18.9

2 Mercedes-Benz 111,479 9.0 -4.4

3 BMW 103,636 8.4 -12.5

4 Audi 101,103 8.2 -5.0

13 Kia 36,366 2.9 18.7

18 Tesla 18,259 1.5 32.6

 

Skupiasz sie na czubku nosa zamiast patrzec na trend, wyluszczylem Ci w kolorze, wnioski wyciagnij sam

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tesli doszedł nowy model w tym roku i to ten który ma się najlepiej sprzedawać. Można powiedzieć ze firma powiększyła swoje portfolio o 50 procent. Pokaz jak wyglada sprzedaż modelu 3 :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pokaz jak wyglada sprzedaż modelu 3 :D

Z tego co rozumiem dla Tesli, model 3 to zupelnie to samo co model Y, nawet ich nie rozrozniaja w statystykach sprzedazy, w cenniku te auta roznia sie od siebie o ~5%.


Z prezentacji mozna sie dowiedziec za to o postepie technologicznym, ktory jest widoczny na kazdym kroku produkcji, stad tez taka a nie inna wartosc firmy.

Spojrz na optymalizacje odlewow modelu Y w porownaniu do modelu 3, brak spawow etc - wg Tesli ilosc robotow w fabryce do wytworzenia modelu Y zostala zredukowana do 30% (!)

Przy milionach aut rocznie to sa miliardy dolarow zaoszczedzone, ktore pozniej przekladaja sie na takie a nie inne zyski - czytalem, ze VW planuje juz kopiowac ruchy Tesli jezeli chodzi o odlewy.


52271479262_03fc878c6f_o.png


52272447861_08ef7de839_o.png


Wg Muska fabryka recyklingowa baterii Tesli w Nevadzie juz dziala tylko, ze tak naprawde nie ma za bardzo baterii do recyklingu (!!), recyklinguja raptem 50 baterii tygodniowo i spodziewaja sie, ze recykling ruszy dopiero gdy baterie/auta beda mialy po 12-15 lat a poki co maja sie dobrze rotfl :roll:


Pojezdzilem dzis troche modelem Y Performance, identycznym jaki zamowilem, i liczba usprawnien w stosunku do modelu 3, ktore przeciez mam dopiero rok (TM3 SR) i poltora roku (TM3P) - jest po prostu niesamowita i w ogole mnie nie dziwi, ze ten model bedzie absolutnie kanibalizowal sprzedaz modelu 3 :shock:

Samochod imho wyglada w czerni swietnie, przede wszystkim nowoczesnie i wcale na zywo nie ma wrazenia "nadmuchanego" modelu 3.

Jakosc spasowania idealna, nie ma po prostu do czego sie doczepic.


52272949160_8bc6c5d411_o.jpg


52272721584_3e70b7dc02_o.jpg


52272949280_68b1d15117_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wg Muska fabryka recyklingowa baterii Tesli w Nevadzie juz dziala tylko, ze tak naprawde nie ma za bardzo baterii do recyklingu (!!), recyklinguja raptem 50 baterii tygodniowo i spodziewaja sie, ze recykling ruszy dopiero gdy baterie/auta beda mialy po 12-15 lat a poki co maja sie dobrze rotfl :roll:

 

50 baterii tygodniowo x 4 tygodnie x 12 miesięcy = 2400 baterii …. A dziesięć lat temu według prezentacji Muska tesla miała sprzedanych 3 tysiące aut :D :D

Opublikowano
Pojezdzilem dzis troche modelem Y Performance, identycznym jaki zamowilem, i liczba usprawnien w stosunku do modelu 3, ktore przeciez mam dopiero rok (TM3 SR) i poltora roku (TM3P) - jest po prostu niesamowita i w ogole mnie nie dziwi, ze ten model bedzie absolutnie kanibalizowal sprzedaz modelu 3 :shock:

Samochod imho wyglada w czerni swietnie, przede wszystkim nowoczesnie i wcale na zywo nie ma wrazenia "nadmuchanego" modelu 3.

Jakosc spasowania idealna, nie ma po prostu do czego sie doczepic.

Ale jakość spasowania to nie wszystko. Serio nic tam nie wyszło niedorobionego? To skąd te halo o Berlin?


A przy okazji, w czerni auto nie wygląda świetnie. Y wygląda brzydko z każdej strony i w każdym kolorze, zresztą X niewiele lepiej :P Ale to już kiedyś mówiłem, Tesla ma brzydkie auta, tyle że jakoś chyba ludzie do tego przywykli, jak tak pierwszy Prius musiał być brzydki, żeby się odróżnić od spalinówek typowych.

 

Czesto wycena gieldowa malo ma wspolnego z faktyczna wartoscia firmy.

Wchodzimy na sliskie tematy - co to znaczy "faktyczna wartosc firmy"? Jak to obiektywnie zmierzyc, ocenic, wyliczyc? Kto ma o tym decydowac w przypadku firmy technologicznej?

Firma jest warta tyle, ile ludzie chca za nia zaplacic. Ni mniej, ni wiecej.

Znów Słonik zaczynasz temat, którego nie do końca rozumiesz xD


Z tą wyceną jest jak z samochodami samymi - które auto jest najszybsze? To które robi najlepszy czas na Nurburgringu, to które jest najszybsze 0-100, to które 0-200, czy to które ma najwyższy top-speed czy to, które dowiezie najszybciej całą rodzinę z Warszawy do Zakopanego? Ile ludzi, tyle kryteriów i sposobów liczenia. Z akcjami jest podobnie jeśli chodzi o "ocenę" ich wartości.

Opublikowano

A przy okazji, w czerni auto nie wygląda świetnie. Y wygląda brzydko z każdej strony i w każdym kolorze, zresztą X niewiele lepiej :P Ale to już kiedyś mówiłem, Tesla ma brzydkie auta, tyle że jakoś chyba ludzie do tego przywykli, jak tak pierwszy Prius musiał być brzydki, żeby się odróżnić od spalinówek typowych.

Popieram w 100%

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znów Słonik zaczynasz temat, którego nie do końca rozumiesz xD


Z tą wyceną jest jak z samochodami samymi - które auto jest najszybsze? To które robi najlepszy czas na Nurburgringu, to które jest najszybsze 0-100, to które 0-200, czy to które ma najwyższy top-speed czy to, które dowiezie najszybciej całą rodzinę z Warszawy do Zakopanego? Ile ludzi, tyle kryteriów i sposobów liczenia. Z akcjami jest podobnie jeśli chodzi o "ocenę" ich wartości.

 

Tutaj zgoda, milion rzeczy ma na to wplyw. Ja sie jednak trzymam z dala od gieldy. Kupuje tylko wtedy kiedy jest naprawde duzy kryzys i sa ogromne spadki (co kilka lat tak sie dzieje). Gielda to dla mnie czysty gambling. Obieg jest zamkniety. Zeby ktos zarobil inny musi stracic a kazdy kupujac chce zyskac. Cos jak w lotto, gdzie wszyscy gracze zrzucaja sie na zwyciestwo kilku. Zauwaz jedna rzecz.


https://electrek.co/2022/08/08/tesla-ownership-loyalty-program-significant-discounts/amp/?fbclid=IwAR0F0kf2p0Ecdz3K1qhbo_bVHzdHqceu66o4ZbaqPVbziPl_F0WKrLFGnS8


Dzieje sie o czym tutaj caly czas pisze. Albo sie sprzedaje malo i drogo albo duzo i tanio. Tesla wlasnie wprowadza bonusy\znizki na zakup auta w Chinach. Moc produkowac a miec na produkt klienta to sa 2 rozne sprawy. Cale ich zarzekanie sie na zero promocji idzie w leb.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Ale jakość spasowania to nie wszystko. Serio nic tam nie wyszło niedorobionego? To skąd te halo o Berlin?

Nie wiem za bardzo o jakim halo o Berlinie mowisz?

TM3 z US mialy jeszcze widoczne braki jak sie czlowiek z 20 cm przygladal - klosz lampy odstawal/nie byl zlicowany o milimetr, czasem dach szklany byl przesuniety o milimetr/dwa w ktoras strone, ludzie narzekali na niedoskonalosci lakieru czy zbyt duze szpary w karoserii.

Model Y ogladalem pod katem tych wszystkich znanych mi niedoskonalosci i nie bylem w stanie znalezc niczego co moglbym wytknac palcem, auto jak kazde inne europejskie.

 

A przy okazji, w czerni auto nie wygląda świetnie. Y wygląda brzydko z każdej strony i w każdym kolorze, zresztą X niewiele lepiej :P Ale to już kiedyś mówiłem, Tesla ma brzydkie auta, tyle że jakoś chyba ludzie do tego przywykli, jak tak pierwszy Prius musiał być brzydki, żeby się odróżnić od spalinówek typowych.

Mozesz miec racje jezeli chodzi o to, ze przywyklem do specyficznej stylistyki Tesli. Bierz tylko poprawke, ze technologia EV ze wzgledu na aerodynamike wymaga innych proporcji aut. Zapomnij o dlugich maskach i fantazyjnej stylistyce - wszystko jest podporzadkowane aerodynamice lacznie z taki glupotami jak klamki w drzwiach.

Mowiac swietnie mialem na mysli symetrycznie, spojnie, agresywnie i atletycznie (np auto szersze o 7cm od TM3 i to widac na np nadkolach). I proporcjonalnie. (a wydawalo sie po zdjeciach na "nadmuchany" model 3 na poczatku)

Wyglada tez przede wszystkim nowoczesnie - nie da sie powiedziec o designie, ze jest np sprzed 10 czy 20 lat.

I mowie z reka na sercu - auto wyglada imho duzo lepiej na zywo od iX3 LCI :roll:


Co do mnostwa drobnych usprawnien w porownaniu do mojej TM3

- nowy komputer (Ryzen) dziala po prostu blyskawicznie, kilkukrotnie szybciej od Intela w TM3

- akumulator litowo-jonowy

- duzo lepszy odglos zamykania drzwi

- przyciemnione szyby z tylu

- podgrzewana kierownica

- podgrzewane wycieraczki

- tylne szyby akustyczne (podwojne) - w TM3 tylko przednie byly grubsze

- filtr HEPA

- nadproze(?) auta (dolne 10 cm patrzac od dolu) - wstawili plastikowa listwe (w TM3 w tym miejscu sie luszczyl lakier od kamykow na drodze)

- cale schowki w drzwiach wylozone przyjemnym filcem (w TM3 byly plastikowe + gumowy spod)

- klapa bagaznika - 2 teleskopy (w TM3 byl jeden i ludzie raportowali problemy po czasie)

- siedzenia tylne mozna zlozyc dedykowanymi przyciskami z bagaznika (w TM3 trzeba je bylo skladac manualnie ze srodka)

- siedzenia tylne (oparcie) maja regulowany kat

- dach jest juz calkowicie panoramiczny (jedna duza tafla), nie ma wspornika po srodku jak w TM3

i mnostwo tego typu drobnych pierdol - widac, ze z kwartalu na kwartal auta dojrzewaja i kazda kolejna iteracja jest bardziej dopracowana.


Biorac pod uwage, ze cena modelu Y jest praktycznie identyczna do modelu 3 (roznica ~5%) - nie trudno zgadnac, ktora wersja bedzie najczesciej wybierana przez klientow.


Auto ma ogrom miejsca w srodku jezeli chodzi o bagaznik (i duzo lepszy dostep do niego niz w TM3) i podwojna podloge w bagazniku oraz wneki po bokach bagaznika (wszystko sporo wieksze niz w TM3), frunk jest tez sporo wiekszy, miejsca na nogi z tylu (i na stopy) jest ogrom, mozna na tylnych siedzeniach wlozyc na podloge jakies torby, zakupy etc i nie beda zupelnie przeszkadzaly dzieciom siedzacym w fotelikach.


Sa tez niestety minusy:

- auto jest rodzinnym crossoverem i prowadzi sie gorzej od TM3P, 20cm ekstra wysokosci robi swoje, nadal swietnie przyspiesza i fajnie wchodzi w zakrety ale to nie jest maly, niski i sprytny sedan do zabawy, nie czuc tej frajdy z jazdy jak w TM3P, tego "zespolenia" z autem

- kierownica w trybie "sport" nie jest taka "ciezka" jak w TM3, nie stawia takiego oporu, spodziewalem sie ze bedzie podobnie jak w TM3P a niestety nie jest, cos ala tryb "normal" w TM3P

- widocznosc do tylu jest makabrycznie zla przez wsteczne lusterko, doslownie szczelina, dobrze ze jest kamera wsteczna zawsze dostepna podczas jazdy

- zupelnie nie widac maski i ciezko na poczatku "wyczuc" rozmiary zewnetrzne auta przy jezdzie/parkowaniu

- jedyne kola dedykowane do auta to 21", komplet porzadnych opon kosztuje sporo 6-7k PLN, komplet czujnikow cisnienia BT to kolejne 2k PLN


Reasumujac - fajne nowoczesne auto, ze swietnymi osiagami, ale bardziej dla zony niz dla mnie :norty:


Edit - zawieszenie jest sporo lepsze (czy raczej bardziej komfortowe) od TM3, testowalem na spiacych policjantach i predkosci 50-60km/h i nie ma problemu, w TM3P przy 40km/h bola plomby ^^

 

Gielda to dla mnie czysty gambling. Obieg jest zamkniety. Zeby ktos zarobil inny musi stracic a kazdy kupujac chce zyskac. Cos jak w lotto, gdzie wszyscy gracze zrzucaja sie na zwyciestwo kilku

Slonik, czy Ty jestes pewny, ze rozumiesz jak dziala gielda? Bo nie wydaje mi sie :norty:

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Slonik, czy Ty jestes pewny, ze rozumiesz jak dziala gielda? Bo nie wydaje mi sie :norty:

 

Tak jestem. Dzisiaj Firma jest warta, tysiac dolarow na giedzie, jutro miliard a za miesiac 10 milionow pomimo ze nadal zarabia tyle samo :D Wiele ludzi co wklada pieniadze lub inwestuje fundusze nawet nie wie czym sie zajmuje firma w ktora inwestuja :D

 

i mnostwo tego typu drobnych [bAD] - widac, ze z kwartalu na kwartal auta dojrzewaja i kazda kolejna iteracja jest bardziej dopracowana.

 

Jeszcze kilka lat i bedzie mozna kupic auto :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
i mnostwo tego typu drobnych [bAD] - widac, ze z kwartalu na kwartal auta dojrzewaja i kazda kolejna iteracja jest bardziej dopracowana.

Jeszcze kilka lat i bedzie mozna kupic auto :D

Az sie ten mem przypomina ^^


perfect.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chodz nie pochwalam takiego zachowania, sam bym tak nie postapil to jednak nie widzimy calej historii. Moze gosciu mu wyjechal przed mache zmuszajac do bardzo ostrego hamowania. Niestety takich burakow co jedzie 100-120 i wyjezdza ci pod sam nos tez pelno a pozniej sie zali ze komus puscily nerwy,



Adam ta lada to jak tesla. Lata mijaja a design wciaz bez zmian :D :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to jednak nie widzimy calej historii. Moze gosciu mu wyjechal przed mache zmuszajac do bardzo ostrego hamowania. Niestety takich burakow co jedzie 100-120 i wyjezdza ci pod sam nos tez pelno a pozniej sie zali ze komus puscily nerwy,

Pewnie wiozl rodzaca zone do szpitala :cool2:

Bardzo osobista opinia:

- za taka agresywna jazde na centymetry na zderzaku (podjezdzanie, prowokowanie etc) - 5-10k PLN mandatu od reki i odebranie prawka na kilka miesiecy

- za "wyhamowanie" tej zestresowanej laski na autostradzie i probe wyjasniania silowego swoich frustracji poza samochodem (na autostradzie :duh: ) --> 10-20k PLN mandatu i zabranie prawka na 2-3 lata


Kazdy kto probuje w jakikolwiek sposob tlumaczyc tego typu zachowanie na drodze jest umyslowym DEBILEM (nie pisze tego osobiscie do Ciebie slonik jakby co :handshake: ), nie umiem tego kulturalniej nazwac :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Napisalem ze tez nie popieram takiego zachowania i nie chce tutaj wyjść ze typa bronię. Wiem tylko

Jak jest, niektórzy wogole nie patrzą w lusterka i potrafią wjechać ci pod sam nos. Za to tez powinny być solidne kary.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tez się spotkałem z postami na forum i artykułami ze te z Berlina potrafią przyjechać popsute. Tam nie ma kadry jeszcze, ludzie są z łapanki, niskie pensje powodują brak chętnych do pracy wiec przez najbliższe miesiące mogą przyjeżdżać niezle ulepy. Oby Adamie to się unormowało zanim twoja wjedzie na linie produkcyjna :D :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.