Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

powinna ladowac 10A w przypadku ID4 (2,3kW)

No to sie chyba wszystko zgadza. Po 30 godzinach mamy 2,3* 30h=69kwh jesli dobrze licze. Pojemnosc baterii to 77 kWh no i pewnie jeszcze trzeba doliczyc z 10% straty. Te 10 km na godzine to mi pokazywal komp w aucie (srednie zuzycie pokazal 18,9).


Co do pozostalych dni tygodnia to kolejnego dnia jezdzilem ICE bo mi sie nie chcialo widzac maly zasieg odlaczac auta od gniazdka a tak w pozostale dni pojezdzilem po bulki i troche wokol komina. Auto dosyc mocno caly czas halasje podczas ladowania (zapewne chlodzenie) co warto uwzglednic jesli ktos planuje parkoac w okolicach sypialni. Generalnie auto poprawne. Jezdzi, skreca, hamuje. Bardzo duzo miejsca w srodku. Srodek taki sobie no ale to porownuje do BMW. Nie mam porownania do id 3 bo go nie widzialem w srodku. Takie poprawne auto. Jeszcze zapomnialem dopisac a jezdzilem wczesniej tez taycanem. ze bezglosnosc auta BEV to mit. Przy wyzszych i stalych predkociach jest tak samo glosno jak w ICE (slychac tylko wiatr), chyba ze ktos ma tlumik oberwany. Przy przyspieszeniach slychac natomiast taki irytujacy wysoki dzwiek. Nie jest moze on glosny ale wystarczajaco irytujacy przynajmniej dla mnie. z wad ID 4, zona strasznie narzekala na klime z tylu. Nie dawala rady i musiala sie schylac zeby cos poczuc (zapewne brak nawiewu na slupkach przy tak duzej kabinie) i zarowno mi jak i zonie mocno nie przypadly do gustu fotele kapitanskie (chodzi o podlokietnik przy fotelu). Moze i jest wygodny ale wyglada dziadosko, jak bede na emeryturze bedzie akurat :D


Infotaiment jest poprawny, na poczatku nie moglem sie w nim polapac po czym skumalem, ze sa to kafelki jak w telefonie i gdzie jest opcja powrotu do glownego menu. Jest na tyle czytelny, ze po godzinie w trasie bez czytania zadnej instrukcji umialem go juz spoko obslugiwac. Fakt jakoscia ekranu i szybkoscia nie grzeszy. Ma bezprzewodowe android auto i apple car play co jest na bardzo duzy plus. Podsumowujac jest zupelnie wystarczajacy. Nawigacja uwzglednia zuzycie i potrafi dodac punkty ladowania co tez jest OK wiec warto ja ustawic jak sie gdzies jedzie. Do tego headup fajnie pokazuje ulice w ktore trzeba skrecic. Sa takie niebieskie strzalki ktore sie powiekszaja przy zblizaniu sie do skretu. Nie wiem czy to taki headup czy vw napakowal gdzies ledow ale np na calej dlugosci dolu przedniej szyby potrafi zaswiecic sie czerwony pasek gdy np jadac na asystentach nie zlapiemy po jakims czasie kierownicy.


Co do BRI. Wychodzisz z bardzo zlego zalozenia ze psuja sie tylko turbiny i wtryski. Jedna jaskulka wiosny nie czyni. Ja ostatnio korzystalem z BRI. Wymienione zostaly oba ..... AKUMULATORY :D Generalnie samochod to zlepek setek czesci\czujnikow\elementowzawieszenie, wiele z nich nic nie ma wspolnego z typem napedu i zawsze warto kupic dlusza gwarancje niz krotsza chociazby dla swietego spokoju bez wzgledu czy to bev czy ice.


Jeszcze odnosnie zdjecia z plugshare tak patrzylem na nie ale niestety malo to daje (dopiero google maps mi pomoglo). Aktualnie trwa przebudowa parkingu na matarni malo co widac, do tego wszystkie sklepy wygladaja niemal identycznie a bylem w tym centrum wczesniej wiele razy. Na parkingu stoi pewnie z kilka tysiecy aut, ciezko sie po nim jzdzi bo jeden czeka na miejsce, drugi wyjezdza a cala masa szuka wolnych. W kazdm razie osoby mnie jogarniete beda mialy bardzo duzy z tym problem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
..

Lubie takie posty, merytoryczne i od razu sie lepiej rozmawia!


Reasumujac.


Jak ktos mysli o kupnie BEV w PL dzis i chce go komfortowo uzytkowac:

1. Koniecznoscia jest posiadanie miejsca do ladowania pod domem/w hali garazowej i zakup wallboxa, chocby najtanszego, zeby ladowac sie moca 3,6kW (1faz) a najlepiej 11kW(3faz). Dolaczane do aut ladowarki sa powolne (2,3kW) i nadaja sie jedynie do okazyjnego podladowywania auta.

2. Infrastruktura ladowania DC w Polsce na dzis to glownie pojedyncze GW i Orleny, czesto jedynie 50kW (realnie ~40kW) i wraz ze wzrostem ilosci EV na drodze bedzie coraz wiecej frustracji przy tych ladowarkach. Z siecia SC i Ionity jest odrobine lepiej (wiecej stanowisk) ale tych lokalizacji jest w PL na razie malo. Potrzebne wiecej.

3. BEV (szczegolnie w bryle SUVa/crossovera) + autostrady to na dzis slabe polaczenie w PL --> brakuje infrastruktury ladowarek DC, a jezdzi sie 140-150 km/h wiec bateria znika w oczach. Na dzis lepiej miec na takie wyjazdy wciaz hybryde badz auto spalinowe w zapasie. Jezeli ktos regularnie jezdzi autostradami to powinien sie wystrzegac BEV jako jedynego auta w domu badz pogodzic z predkosciami ~120km/h i ladowaniem co ~300km.

4. Zarowno w BEV jak i w ICE przy wysokich predkosciach (ekspresowka czy autostrada) glownym zrodlem halasu jest nie naped, a szumy pochodzace od wiatru. Przewaga napedu BEV jezeli chodzi o cisze jest przy predkosciach miejskich/podmiejskich.


Co do tej masy niemieckich aut premium - nie zgadzam sie, przykladowe Mondeo czy Insignia zawsze byly ciezsze i bardziej mulowate od 3-er, dopiero ostatnie modele BMW zaczely wyraznie tyc poswiecajac "handling" i frajde z jazdy. Moze jest w tym cos co kolega karbo pisal (emisje) a moze po prostu reprofiluja sie na klientow ktorzy oczekuja wiekszego komfortu, a sa sklonni poswiecic jednoczesnie troche funu.


No i na koniec slonik pytanie - jak sie zapatrujesz na posiadanie BEV zakladajac, ze wydales juz 1500 PLN na montaz wallboxa w domu (auto laduje sie do pelna w ~6h przy 16A, 3faz) a na wycieczki autostradowe 150 km/h masz w domu drugie auto spalinowe badz hybryde? :D (pytam bo takich ludzi w Polsce, z miejscem do ladowania i co najmniej 2 autami w domu, jest miliony)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Caly czas mam chec kupic jakies nowe auto i tak analizuje kazde po kolei i nie umiem sie zdecydowac. Moja flota jest juz starawa (4 i 5 lat auta, nie licze 15 letniego jeepa :D ) i wypadalo by cos wymienic. Z jednej strony mam juz kupe nadprogramowego pradu, z drugiej strony zamontowalem w tym roku 3 klimatyzatory i moge przykrecic w zime kaloryfery (ogrzewanie gazowe) na poczet ogrzewania klima bo niby strasza ze gazu moze zabraknac. Wbrew pozorom nic sie w nich jakos nie psuje wiec sie nie spiesze z wymiana. Nie ograniczam sie na zaden rodzaj napedu i tak siedze i mysle. Zgadzam sie ze wszystkim co napisales. Do tego mozna jeszcze dodac, ze ladujac sie na publicznych\szybkich ladowarkach to mozna by powiedziec, ze tanio juz bylo. Generalnie ameryki nie odkryje trzeba analizowac indywidualne wykorzystanie\potrzeby i best value for money. Na pewno inaczej to wyglada w NO, inaczej w PL. Odnosnie mojej sytuacji i wielu Polakow. Wiekszosc ma taki model, ze wieksze auto uniwersalne dla faceta, maly\sredni crossover (lub jakies aygo\yaris\500) dla kobiety. Ja sie zastanawiam czy sytuacji nie odwrocic i dla zony nie kupic jakiegos wiekszego suva a sobie cos mniej praktycznego sportowego. Co z tego bedzie zycie pokaze. Na dzien dzisiejszy przynajmniej w PL samochody ICE sa wyraznie tansze. Taki id 4 w wersji gtx kosztuje okolo 250k po rabacie, to jest cena za ktora mozna wyjechac z salonu x3 z identycznymi osiagami. Zapytaj kobiety co woli :D To samo tyczy sie np tesli model Y. Cena 340k. Za podobne pieniadze mozna wyjechac BMW x5 z salonu. Kazdy kupi to gdzie dostanie wiecej za mniej :D Wrocmy teraz do napedow. Idealnie bylo by miec elektryka do miasta ale takiego fiata 500 1.0 hybrid kupujemy za 60k a elektryk 130k. Jak ktos robi do 10k rocznie roznica nigdy sie nie zwroci. To samo jak zestawimy np takie xc40 recharge z xc40 benzyna. Z kolei kupic drosze\wieksze auto elektrycznie to problem z ladowaniem w trasie jesli ktos sporo jezdzi po PL. Biorac pod uwage to wszystko sprzedaz mamy taka jaka mamy i dopoki to sie nie zacznie lepiej kalkulowac zapewne sie nie zmieni.
Opublikowano
Słonik40, u mnie jest odwrócona sytuacja:).Żonie wziąłem X5, który spełnia role auta rodzinnego i sporadycznie zamieniam się gdy muszę jechać w dalsza trasę żeby nie zastanawiać się nad ładowaniem mojego BEV a sobie nabyłem mniejsze auto do kręcenia się w promieniu 200 km bez stresu ale za to z dużą frajdą. Żona lubi duże auta a ja nie przepadam za SUV-ami więc wszyscy są zadowoleni:).
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano
No wiec tak, pojezdzilem tydzien id 4 i nie zamienilbym spaliny na elektryka za zadne pieniadze.

 

załóż kanał na YT - "tego nie powiedzą ci sprzedawcy aut BEV" :cool2:

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam nie pisz, że plusem BEV jest cisza w mieście, bo to opinia, nie fakt.

Słonik w czym wg Ciebie jest lepszy elektryk od spalinówki? Znalazłeś to coś?

Opublikowano
Z jednej strony mam juz kupe nadprogramowego pradu, z drugiej strony zamontowalem w tym roku 3 klimatyzatory i moge przykrecic w zime kaloryfery (ogrzewanie gazowe) na poczet ogrzewania klima bo niby strasza ze gazu moze zabraknac.

 

coś czuję, że jak sporo ludzi zacznie się dogrzewać farelkami i klimatyzorami to blakout gwarantowany;


więc lepiej zainwestować w agregat.

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam nie pisz, że plusem BEV jest cisza w mieście, bo to opinia, nie fakt.

Mozesz rozwinac mysl?

W sensie sugerujesz, ze naped elektryczny generuje wiecej dB w kabinie/na zewnatrz od przecietnego 320d czy 330i czy chodzi Ci o to, ze ten rasowy pomruk 3/4 cylindrow (95% aut na drogach?) jest lepszy/przyjemniejszy od swistu falownika (badz "iconic sounds" :norty: )?

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

przez rkmi09 » 04 Sie 2022 13:58

Słonik40, u mnie jest odwrócona sytuacja:).Żonie wziąłem X5, który spełnia role auta rodzinnego i sporadycznie zamieniam się gdy muszę jechać w dalsza trasę żeby nie zastanawiać się nad ładowaniem mojego BEV a sobie nabyłem mniejsze auto do kręcenia się w promieniu 200 km bez stresu ale za to z dużą frajdą. Żona lubi duże auta a ja nie przepadam za SUV-ami więc wszyscy są zadowoleni:).

 

@rkmi09 przed takim rozwiazaniem nieco wstrzymuje mnie fakt, ze ja pracuje home office, do tego mieszkam w malym miescie wiec wszystko mam w zasiegu maks 5 km. Najwiecej jezdze w trasach (weekendowo\urlopowe wyjazdy), wtedy tez najwiecej korzystam z auta. Na codzien wykorzystanie auta przezemnie jest niemal ze zerowe.

 

załóż kanał na YT - "tego nie powiedzą ci sprzedawcy aut BEV" :cool2:

 

Oj zdziwilbys sie. W kilku salonach mi te auta odradzano :D

 

Słonik w czym wg Ciebie jest lepszy elektryk od spalinówki? Znalazłeś to coś?

Elektryka molgbym pochwalic za szybka reakcje na gaz, jest to na pewno duzy plus no i jak ktos jezdzi tylko wokol komina i ma pv to na dzis dzien faktycznie moze jezdzic za darmo (gdyby nie duza roznica w cenie miedzy spalinowkami). Mozna tez dodac ze przy bardzo mocnych autach konie mechaniczne w BEV wychodza taniej jak ice np i4 m50 vs m4 ale z drugiej strony w m4 dostajemy jednak mimo wszystko wiecej jesli chodzi o sport. One pedal driving tez jest wygodny w miescie

 

coś czuję, że jak sporo ludzi zacznie się dogrzewać farelkami i klimatyzorami to blakout gwarantowany;

Jest jeszcze cos takiego jak kominek, chociaz agregat to tez nie jest zly pomysl :D W najgorszym wypadku u mnie wszyscy bedziemy spac w domu w salonie. Jak pradu nie bedzie to ogrzewanie gazowe takze nie bedzie dzialac, nowoczesne piece na ekogroszek tez chyba potrzebuja pradu do sterowania.

 

W sensie sugerujesz, ze naped elektryczny generuje wiecej dB w kabinie/na zewnatrz od przecietnego 320d czy 330i czy chodzi Ci o to, ze ten rasowy pomruk 3/4 cylindrow (95% aut na drogach?) jest lepszy/przyjemniejszy od swistu falownika (badz "iconic sounds" :norty: )?

 

Ani swist falownika ani ryczace R4 przyjemne nie jest :D


Generalnie fajnie ze mamy kolejny rodzaj napedu dostepny na rynku. Im wiekszy wybor tym lepiej, ale wybor staje sie coraz trudniejszy :D

Opublikowano

 

załóż kanał na YT - "tego nie powiedzą ci sprzedawcy aut BEV" :cool2:

 

Oj zdziwilbys sie. W kilku salonach mi te auta odradzano :D

 


powaga, internet vs reality:

przekaz jest: można się ładować przy centrach handlowych, w niektórych z friko;

rzeczywistość:

7. Infrastruktura to jest ZENADA i nie zmieni sie to przez najblizsze przynajmniej kilkanascie lat. Praktycznie w kazdym miejscu ktorym bylem jest tylko JEDNO zlacze CCS czyli moze ladowac sie tylko jedno auto. Bedac w Gda po zalatwieniu swoich spraw podjechalem na matarnie sie zaladowac. Pomimo ze punkt nazywal sie szumnie ikea nie znalazlem go pod tym sklepem ale dokladniejszy look na mape zalatwil sprawe. Jest dokladnie po drugiej stronei centrum. Jak podjechalem na miejsce ladowalo sie inne auto, no ale chcielismy troche po sklepach pobiegac wiec zdecydowalem ze jak skonczy to sie podlacze. Po pol godziny na apce pokazywalo ze zlacze wolne wiec pobieglem do ladowarki. Niestety auto bylo nadal podlaczone i tak przez kolejne pol godziny. Kosztowalo mnie to kilka wypraw do tej cudownej ladowareczki. W koncu nie starczylo mi cierpliwosci odlaczylem kabel gosciowi ktory i tak sie nie laduje ale na nic sie to zdalo bo nie dalo sie tak podjechac zeby siegnal do mojego auta. Po godzinie na szczescie sobie odjechal. Uradowany podlaczylem auto no ale ladowanie nie wystartowalo. Telefon na infolinie babka zrestartowala ladowarke ale nadal nic. Stwierdzila zebym pojecal na inna bo jej pokazuje ze jakis auto caly czas sie laduje i ze nie da sie z tym nic zrobic. W tym momencie odechcialo juz mi sie wszystkiego, ale ze nie chcialo mi sie juz jezdzic po Gda odczekalem jeszczechwile i ladowanie wystartowalo i w koncu moglem bezstresowo udac sie na zakupy. Moja radosc nie trwala jednak dlugo bo po 23 minutach i doladowaniu calych 17,39 kwh ladowanie sie powiesilo. mega wk... wsiadlem do auta i zrezygnowany stwierdzilem ze wracam do domu najwyzej gdzies mi grat stanie po drodze.


 

Jest jeszcze cos takiego jak kominek, chociaz agregat to tez nie jest zly pomysl :D W najgorszym wypadku u mnie wszyscy bedziemy spac w domu w salonie. Jak pradu nie bedzie to ogrzewanie gazowe takze nie bedzie dzialac, nowoczesne piece na ekogroszek tez chyba potrzebuja pradu do sterowania.

 

agregat do podtrzymania sterowników od pomp;

jak będzie black out - to niezapowiedziany offcourse;

agregat podtrzyma pompę ciepła + resztę, inwestycja, które może się przyda na kilka dni w ciągu zimy..

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam nie pisz, że plusem BEV jest cisza w mieście, bo to opinia, nie fakt.

Mozesz rozwinac mysl?

W sensie sugerujesz, ze naped elektryczny generuje wiecej dB w kabinie/na zewnatrz od przecietnego 320d czy 330i czy chodzi Ci o to, ze ten rasowy pomruk 3/4 cylindrow (95% aut na drogach?) jest lepszy/przyjemniejszy od swistu falownika (badz "iconic sounds" :norty: )?

 

Adam dobrze wiesz o co mi chodzi. Też kiedyś napisałem, że każdy kto ma max 4 cylindry może bez żadnej straty odsłuchowej przesiąść się na elektryka. Są tacy, którzy lubią dźwięk silnika/wydechu, mimo, że pewnie jest ich te brakujące 5%.

Opublikowano
Niemieckie auta premium zawsze byly zauwazalnie ciezsze od takich mondeo, insigni czy tez innych hond czy toytot. Mozna sie spuszczac nad niska masa tesli ale jest to okupione bieda wnetrzem, slabym wyciszeniem czy tez nieprzyjemnym w jezdzie zawieszeniem. Nawet dzwiek zamykania drzwi jest inny. Cos za cos. Auto bardziej solidne jest ciezsze. Koniec i kropka.

Ale kiedy nowe M240ix waży tyle co M3, a jednocześnie M3 jest najcięższym M3 w historii marki... Moje M2 waży już tyle co moja stara 530d E39.

Jednocześnie Porsche pokazuje, że wcale tak być nie musi. No ale zwykłemu kowalskiemu można wcisnąć każdy kit i zasłonić to niczym 500+, tylko tutaj mamy 50km+ :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak juz dajesz przyklad porsche to wez na tapete taycana. Sprawdz jego mase, obejzyj film ktory kiedys wklejalem z porownania wolniejszego 4s do szybszej tesli model 3 performance na torze a pozniej wroc z odpowiedzia dlaczego auto ciezsze o pol tony potrafi przejechac tor szybciej. Samochody staja sie coraz bogaciej wyposazone (kamery, regulowane zawieszenia, kompy rozne dzwne systemy ktorych kiedys nie bylo) do tego bardziej ciche i oszczedne oraz ....szybsze. Kazda nowa m pomimo ze ciezsza bije rekord na nurburging poprzedniej. Leo why?
Opublikowano
Mnie ciekawi w której beduińskiej wiosce w Afryce zakopują te zużyte baterie z elektryków ;D Ponoć już słychać pisk przelobbowanych snobów elektrycznych bo okazuje się że jednak to wszystko nie jest eko. Produkcja i utylizacja elektryka kosztuje nas więcej CO2 (i innych) niż wydala stary diesel. Już są badania udowadniające że stary 1.9 TDI jest bardziej eko niż cykl życia 1 elektryka.
Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mnie ciekawi w której beduińskiej wiosce w Afryce zakopują te zużyte baterie z elektryków ;D

https://electrek.co/2022/05/16/largest-eu-battery-recycling-plant-comes-online-enough-for-all-of-norways-batteries/

 

Ponoć już słychać pisk przelobbowanych snobów elektrycznych bo okazuje się że jednak to wszystko nie jest eko. Produkcja i utylizacja elektryka kosztuje nas więcej CO2 (i innych) niż wydala stary diesel. Już są badania udowadniające że stary 1.9 TDI jest bardziej eko niż cykl życia 1 elektryka.

https://elektrowoz.pl/auta/maciej-orlos-traci-prace-przez-ranking-green-ncap-a-green-ncap-przyznaje-sie-do-bledu-krzywdzacego-elektryki/

52081181504_d0eb13ac8a_o.png

.

Opublikowano
Jak juz dajesz przyklad porsche to wez na tapete taycana. Sprawdz jego mase, obejzyj film ktory kiedys wklejalem z porownania wolniejszego 4s do szybszej tesli model 3 performance na torze a pozniej wroc z odpowiedzia dlaczego auto ciezsze o pol tony potrafi przejechac tor szybciej. Samochody staja sie coraz bogaciej wyposazone (kamery, regulowane zawieszenia, kompy rozne dzwne systemy ktorych kiedys nie bylo) do tego bardziej ciche i oszczedne oraz ....szybsze. Kazda nowa m pomimo ze ciezsza bije rekord na nurburging poprzedniej. Leo why?

Ale moment, to chcesz udowodnić, że nadwaga elektryków jest okej i Twoje następne auto będzie elektryczne? :D


Większość ludzi nie rozumie problemu masy w samochodzie, bo nie zbliża się do granicy możliwości auta. Dla mnie Taycan to padaka jeśli chodzi nadwagę w prowadzeniu i to czuć bardzo. Ale jak mówiłem, da się ludziom więcej kuni i temat załatwiony.


Szkoda mi życia na udowadnianie czegoś całemu światu, ale chciałbym kiedyś zobaczyć BMW E46 z nowym zawieszeniem i oponami. Cała reszta seria i jestem pewien, że czasy miałby jak nowiutkie M4 albo i szybsze na wolniejszych torach. I cała teoria, że nowsze = lepsze ległaby w gruzach :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Byla w tym watku kiedys rozmowa o pozarach elektrykow.

Za kazdym razem jak plonie elektryk to jest to mocno naglasnianie we wszystkich mediach, szczegolnie lubuja sie w tym spidersweby, onety etc, krzykliwe artykuly typu "Kolejna Tesla PLONIE"


I znalazlem ciekawy artykul, kilka cytatow:

https://rankomat.pl/samochod/pozary-samochodow-zobacz-kiedy-i-gdzie-jest-ich-najwiecej


1. "W Polsce płonie średnio ok. 27 pojazdów dziennie." - mowimy o 10.000 spalonych aut rocznie w Polsce(!)

2. "W poprzednim roku, w Warszawie, straż pożarna była wzywana do płonących pojazdów mniej więcej raz dziennie (369 interwencji)"

3. "Największe niebezpieczeństwo drzemie w wadach pojazdu, a także ich podzespołów. Znacznie rzadziej powodem jest podpalenie."


10.000 spalonych aut rocznie w Polsce. Czy jakiekolwiek media poza lokalnymi pisza o tym? Czy kogokolwiek to w ogole jeszcze rusza? Ano nie. Termin ICE nie wzial sie przeciez znikad ^^

Czasem jak jest szczegolnie medialna sprawa to jest grillowana - jak ta dziewczyna, ktora sie spalila w Mercedesie na autostradzie. Poza tym - pies z kulawa noga nie jest tymi pozarami zainteresowany.

Ale gdy jakis elektryk, a szczegolnie jakas Tesla sie spali - ulala, 20 artykulow w kazdej motoryzacyjnej gazecie, pod kazdym kilkadziesiat/kilkaset komentarzy jakie te elektryki sa zle, hejt sie po prostu przelewa :norty:


poz-ary-pojazdo-w-w-latach-2010-2018-v1.png


PS. Chris Harris o przyspieszeniu w Lucid Ait GT

"Sh*t, that's outrageous" :norty:



52264948030_75fa3d9102_o.jpg


A Plaid w koncu dostepny w Polsce i Europie, ~4-6 mies oczekiwania, cena 667k PLN


52264487268_7e0fd6c0d7_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jestes przewrazliwiony na punkcie elektrykow :D Jest tak jak napisales. Pisze sie o tym co sie dobrze klika. Jak sie spali w miare nowe auto to jest to ciekawy temat dla ludzi a jak auto jest drogie to jeszcze lepszy. Dobrze pasuje tu przyklad z mercedesem. Elektryki to nowosc, wiekszosc z nich jest nowa lub prawie nowa plus sa drogie. Dobry przepis na klikalny artykul :D

 

Ale moment, to chcesz udowodnić, że nadwaga elektryków jest okej i Twoje następne auto będzie elektryczne? :D

 

To zalezy :D Majac czolowke wolalbym siedziec w 2,5 tonowym kolosie niz w wazacym jedna tone aygo. Tymbardziej wiozac rodzine. Fun na zakretach i tor to wolalbym jak najlzejsze auto. Wybierajac samochod robisz sobie liste priorytetow co chcesz w nim miec i na tej podstawie wybierasz auto. Ludzie dzisiaj przede wszystkim oczekuja wygody\komfortu co widac dobrze na produktach premium. Kazda nowa 911 jest coraz bardziej komfortowa. Nikt nie chce na codzien sobie zebow wybijac na nierownej drodze i np porsche jest cenione min za komfort. Najlepiej sprzedajace sie modele porsche to macan i cayenne, lambo to urus. Ferrari lada dzien pokaze suva. Ludzie wybieraja polaczenie luksusu\sportu i komfortu co widac po wynikach sprzedazy marek stricte sportowych. Dzisiaj technologia jest tak rozwinieta ze przecietny kowalski (ja takze) nawet nie zblizy sie do granicy mozliwosci auta w zakrecie bo mu rozum na to nie pozwoli :D Za to na pewno bedzie chcial sie podelektowac dzwiekiem z wydechu v6-v12 ale tylko czasami wiec musi byc na guzik z mozliwoscia wlaczenia\wylaczenia. Taki mamy klimat :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co wiem elektryki płoną podczas ładowania np. w domu lub na parkingu podziemnym i są potencjalnym zagrożeniem dla mienia znacznej wartości oraz zdrowia i życia wielu osób. Natomiast spalinowce zapalają się najczęściej w trasie więc jest większa szansa na to, że ludzie przeżyją a spali się jedynie samochód z usterką.
Opublikowano

Pertyn Ględzi w i4 M50


Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
My tu gadu gadu a tymczasem paliwko wczoraj po 6.99. Z dopłata od obajtka 6.7 :D
Opublikowano
Oglądałem recenzję Mishy z Nurburgringu odnośnie EV6 najmocniejszego (prywatnie jeździ Polestar 2) i najbardziej na co zwracał uwagę, to fakt, że KIA (czy raczej teraz KN) poszła do przodu kosmicznie. Generalnie fajne auto, szkoda że nie tak charakterne z wyglądu jak Ioniq5 :P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano



Film z tamtego roku, ale na mnie zrobił wrażenie. Widziałem to auto na żywo, ale nie w wersji GT i dobrze wygląda. Osiągi wersji GT są świetne. 12,2 s od 0 do 200 km/h. 5,5 s od 50 do 150 km/h. "Znawcy" piszą, że KIA zużywa dużo energii. Przy 180 km/h 35 KWh. Wydaje mi się, że to nie jest źle. Gdyby przyjąć jazdę 150-180 realnie wyjdzie pewnie niewiele powyżej 30 KWh. Wystarczą szybkie ładowarki i spokojnie 250 km można jechać i nie męczyć się 120 km/h. Ładowanie 18 minut. Nad morze ( 500 km) jedna krótka przerwa i będzie można "normalnie jechać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.