Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Elektryk w kolo komina do 200 KM chyba ma większy sens dla mnie oczywiście.

 

socjalizm w czystej postaci...

jak miałem audi, myślę, że 90% czasu używałem mocy 200-300 PS

ale te 10% kiedy używałem 460 PS dawało największą frajdę..

więc założenie jest takie, że lepiej mieć więcej i używać kiedy się chce, niż mieć mniej mocy i się frustrować :twisted:

 

Serio?? Porównujesz spalinowe RS do elektryka?

Opublikowano

Mnie to wygląda na M4 w cabrio

 


dobry wzrok, jednak M :twisted:

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Opublikowano
Elektryk w kolo komina do 200 KM chyba ma większy sens dla mnie oczywiście.

 

socjalizm w czystej postaci...

jak miałem audi, myślę, że 90% czasu używałem mocy 200-300 PS

ale te 10% kiedy używałem 460 PS dawało największą frajdę..

więc założenie jest takie, że lepiej mieć więcej i używać kiedy się chce, niż mieć mniej mocy i się frustrować :twisted:

 

Serio?? Porównujesz spalinowe RS do elektryka?

 


nie..

odnoszę się do stwierdzenia, że "jak w koło komina to do 200 KM"..

a dlaczego nie 50 KM? w koło komina, zakupy do biedry itp - dacia spring... po co komu 200 KM.. taki szatan.. :norty:

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Opublikowano

 


nie spodziewałem się po tym youtuberze, że jego daily to i3 :shock:


cytat:

"Który z elektryków jest twoim zdaniem najlepszy?

Gdybym miał odpowiedni budżet, kupiłbym teslę. To jest samochód zaprojektowany przez wizjonera, wzór dla pozostałych elektryków. "

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czego się spodziewałeś ze kazdy YouTuber to lambo jeździ? Praktycznie kazdy youtuber zaczyna od zera, kilku się uda, wybije się i zarobią jakis konkretny pieniądz, cała reszta zarobi pare groszy na reklamie a wszyscy będą robić wszystko zeby się wybić i zyskać chociaż pare odsłon więcej. Tak działa ten rynek.
Opublikowano

„A jak podchodzisz do tematu elektryfikacji?


Chciałem zrozumieć, jak to jest jeździć Teslą. Poruszałem się takim samochodem pół roku. Jest dobry na krótkich dystansach. Dalsze podróże są kłopotliwe i martwię się o zbyt wolno rozrastającą się infrastrukturę. Budujemy obiekt w Warszawie i chcemy mieć tam ładowarki. Okazuje się, że jest to niewyobrażalny problem już na etapie administracyjnym. Z takim podejściem ładowarek zawsze będzie zbyt mało.”

Cytat z wywiadu z włascicielem z „Grupa Pietrzak”.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dobry wzrok, jednak M :twisted:

To jest niemozliwe, M4 jadace 90km/h za ciezarowka?

Przeciez w tym watku od 400 stron slysze, ze KAZDA M w Polsce (i wiekszosc BMW ogolnie) jezdzi 180-250km/h co tydzien z Gdanska do Zakopanego i z powrotem, najczesciej cala trasa jednego dnia z 5 min przerwa na zatankowanie :norty:

 

 

"Ale pojeździłem elektrykiem i stwierdziłem, że to jest bajka. Ze względu na brak zapachu spalin, ciszę panującą w środku, ale i benefity, które daje miasto, czyli darmowe parkowanie w strefie parkowania płatnego, możliwość jazdy obok korków pasami dla uprzywilejowanych. Te samochody są czyste: ładowanie jest sterylne, nie ma żadnych płynów, olejów, smarów, nic nie śmierdzi."


Polecam przeczytac dwa razy, pisalem o tym w tym watku wielokrotnie.

Auta elektryczne to naturalna ewolucja w motoryzacji i czlowiek jak pojezdzi dluzej EV a potem wsiadzie z powrotem do przecietnego auta spalinowego to czuje sie jakby cofnal sie o 20-30 lat wstecz technologicznie.

Ktos kto nie pojezdzil dluzej elektrykiem nie zrozumie tego prostego faktu ale powinno go zastanowic, ze praktycznie wszyscy ludzie ktorzy sie przesiedli do elektrykow (mowie tez o petrolheadach, o ludziach ktorzy mieli dziesiatki aut spalinowych w swoim zyciu) NIE WYOBRAZAJA sobie powrotu do auta spalinowego.

Jezeli sa jakies odstepstwa i ktos wraca z BEV do auta spalinowego to jest to takie wydarzenie, ze sie pisze o tym artykuly w gazetach/na pudelkach pokroju spidersweb dla gawiedzi ^^

 

„A jak podchodzisz do tematu elektryfikacji?

Chciałem zrozumieć, jak to jest jeździć Teslą. Poruszałem się takim samochodem pół roku. Jest dobry na krótkich dystansach.

Wrocilem kilka dni temu TM3 z Polski do Norwegii, przejechalem jak zwykle Danie, Niemcy, objezdzilem pol Polski (Gdansk, Wawa, Krakow) - lacznie niecale 5.000km w 2 tygodnie.

To byl moj 3ci taki trip w ciagu ostatniego 1,5 roku.

Nie ma ZADNEGO problemu jezdzic TM3 na dlugich dystansach - w Norwegii, Danii i Niemczech mozna jezdzic jak sie chce bo ladowarki 150-250kW sa doslownie co krok, w Polsce madrze jest jezdzic po autostradach 120-130km/h bo ladowarek superszybkich (150-250kW) jest duzo mniej, infrstruktura jest slabsza bo BEV na drogach nie sa jeszcze tak popularne jak na zachodzie. Co nie zmienia faktu, ze ladowarki 50kW sa tez praktycznie juz wszedzie, przy kazdym centrum handlowym, na wiekszosci MOP, na wielu Orlenach.


I wbrew temu co pisze tu wielu "znawcow" - jazda elektrykiem w trasie, gdy ladujemy sie TYLKO na ladowarkach DC, jest nadal O POLOWE tansza niz jazda autem z silnikiem benzynowym.

O ladowaniu w domu nie musze pisac bo przerabiane wielokrotnie - jest praktycznie darmowe w porownaniu do auta spalinowego przy obecnych cenach benzyny.


52214027583_e534b90266_o.jpg

 

"Namawiam kolegów, którzy rozglądają się za nowym samochodem: "kup elektryka", a tych, których stać – "kup teslę". I mówię, że elektryki są zarąbiste."

Cholerni fanboje, to jest chyba zarazliwe ^^

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jest niemozliwe, M4 jadace 90km/h za ciezarowka?

Przeciez w tym watku od 400 stron slysze, ze KAZDA M w Polsce (i wiekszosc BMW ogolnie) jezdzi 180-250km/h co tydzien z Gdanska do Zakopanego i z powrotem, najczesciej cala trasa jednego dnia z 5 min przerwa na zatankowanie :norty:

 

Udalo ci się sfilmować JEDNO BMW przez cały wyjazd i oczym to świadczy?? Sekundę wcześniej był wjazd na autostradę może facet dopiero zjechał i chciał przepuścić zamulacza w tesli jadącego lewym pasem 120km/h, może właśnie jadł hamburgera, pisał maila, mial za duzo czasu albo zbyt mocno go gniota kredyty. Jedynie co widzę to karykaturę motoryzacji na filmie w postaci 500KM tesli model 3 jadącej o polowe taniej z prędkością 120km:h lewym pasem ba pustej autostradzie. Wstyd i śmiech na sali nic więcej. Co do tego zalanego tłuszczem „petrolheada” który twierdzi ze „dba” o środowisko bo nie je zwierzątek oraz nie kosi i nie podlewa trawnika to żal mi gościa bo najwyrazniej nie starcza mu od pierwszego do pierwszego i szuka poklasku w internatach zeby pare groszy wpadło. Z niego taki Petrolhead jak ze mnie hydraulik. Ja tez kiedyś zostałem bohaterem swojego domu i naprawiłem cieknący kran….

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Udalo ci się sfilmować JEDNO BMW przez cały wyjazd i oczym to świadczy?? Sekundę wcześniej był wjazd na autostradę może facet dopiero zjechał i chciał przepuścić zamulacza w tesli jadącego lewym pasem 120km/h, może właśnie jadł hamburgera, pisał maila, mial za duzo czasu albo zbyt mocno go gniota kredyty. Jedynie co widzę to karykaturę motoryzacji na filmie w postaci 500KM tesli model 3 jadącej o polowe taniej z prędkością 120km:h lewym pasem ba pustej autostradzie. Wstyd i śmiech na sali nic więcej.

Kazdy moj wyjazd do PL to dziesiatki aut typu M4 (a takze inne - drozsze i szybsze), ktore rowniez "wloka sie" autostradami 100-120km/h.

Z drugiej strony widze 90KM Skody Fabie ktore siedza mi na zderzaku gdy kogos wyprzedzam 180km/h - nie ma reguly.

Nie myslisz chyba, ze bede nagrywal kazdy przypadek z osobna i wklejal Ci tu filmiki :duh:

Wstydem i smiechem na sali to jest pisanie, ze jest to forum BMW a nie Dacii piszac jednoczesnie, ze sie biega do mopsu po talony obajtkowe na benzyne :norty: :norty:

 

Co do tego zalanego tłuszczem „petrolheada” który twierdzi ze „dba” o środowisko bo nie je zwierzątek oraz nie kosi i nie podlewa trawnika to żal mi gościa bo najwyrazniej nie starcza mu od pierwszego do pierwszego i szuka poklasku w internatach zeby pare groszy wpadło. Z niego taki Petrolhead jak ze mnie hydraulik. Ja tez kiedyś zostałem bohaterem swojego domu i naprawiłem cieknący kran….

Poklady Twojej ignorancji sa niezmierzone :shock:

Koles z wywiadu to kierowca wyscigowy, ktory otarl sie o Formule kiedy Ty nie miales jeszcze zarostu.

Jego doswiadczenie i wiedza motoryzacyjna to pewnie x100 tego co Ty soba reprezentujesz :oops:

Twoj paskudny charakter potrafi czepic sie wagi w dyskusji o motoryzacji? Jestes mega slaby typie :duh:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po wyjeździe do polski rok temu ujadales jak ten ratlerek ze w pl nie da się szybko jeździć bo autostrady sa tak zatłoczone. Teraz wklejasz filmy z pustej autostrady twierdząc ze wszyscy się wleką bo benzyna droga. Jesteś jak ten pies ogrodnika co sam nie tankuje a ujada ze benzyna droga na forum gdzie niektórzy ludzie po dziś dzień zamawiają i wyjeżdżają z salonów v8. Ten „youtuber” najwyrazniej niezrobil kariery w f1, nigdzie nie zrobił kariery i próbuje zabłyszczeć w internatach paplajac bzdury o 10 aplikacjach które karzą jechać w jakieś

Dziwne miejsca lub z narzucona prędkością, niejedzeniu mięsa i niepodlewaniu i niekoszeniu trawnika. Słabe to jest, ochłoń trochę kolego bi najwyrazniej przez te wiele godzin w aucie i szyberdach którego nie można zasłonić za duzo słońca na główkę padło :D

Opublikowano

Bjørn Nyland dogłębnie testuje BMW i4 eDrive40


1000 km w 9:20 i 670 km zasięgu.






Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@rkmi9 widziałem wszystkie filmy. Dla tych którym nie chce się oglądać lub nie rozumieją:

- swietne osiągi duzo lepsze od katalogu vide 5.1 sekund do 100

- wydajność:energooszczędność na poziomie tesli

- wspaniały zasięg

- duzo cichsze w środku

- wspaniały dźwięk zamykania drzwi

- nawet podstawowe audio bardzo dobre. Bjorn był pozytywnie zaskoczony

- masa wieksza od Tesla o 200km najwyrazniej nie wpływa praktycznie wogole na zużycie prądu przy jeździe ze stała prędkością

- bjorn testował wersje dla ubogich nawet sterowanie fotelami to manual ale miała head up

- wspaniały wynik na trasie 1000km. Tylko 5 minut dłużej co chyba dosyć dosadnie pokazuje ta przepaśc technologiczna a raczej jej brak

- duzo ciszej w środku. Prawie 3db różnicy a 3db to połowa ciszej

- w bagażnik tak samo jak w tm3 zmieści się wózek

- montowanie fotelika z isofix to bajka w porównaniu z tesla przez konstrukcje mocowań

Z wad

-ciaśniejszy w środku

- brak frunku


Jak czegoś zapomniałem to dopisz :D

Opublikowano

@Słonik40 w zasadzie wszystko najważniejsze zawarłeś w punktach :D


Odniosę się tylko do zamykania drzwi, dźwięk jest rzeczywiście 100% premium tylko trochę za lekko chodzą i czasem łapię się na tym, że nimi trzaskam.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano
dobry wzrok, jednak M :twisted:

To jest niemozliwe, M4 jadace 90km/h za ciezarowka?

Przeciez w tym watku od 400 stron slysze, ze KAZDA M w Polsce (i wiekszosc BMW ogolnie) jezdzi 180-250km/h co tydzien z Gdanska do Zakopanego i z powrotem, najczesciej cala trasa jednego dnia z 5 min przerwa na zatankowanie :norty: s

Fajny filmik na którym wyprzedasz tiry z ogranicznikiem do niecałych 90kmh. Ja ostatnio leciałem 180kmh na Tor Poznań, to musiałem zjeżdżać z lewego. Wczoraj byłem we Wrocławiu, znów A4, tym razem spotkałem M760 i M5 razem, obie leciały pod 200kmh. I co to udowadnia? NIC. Dowód anegdotyczny ma wartość Ziobro.

 

 

"Ale pojeździłem elektrykiem i stwierdziłem, że to jest bajka. Ze względu na brak zapachu spalin, ciszę panującą w środku, ale i benefity, które daje miasto, czyli darmowe parkowanie w strefie parkowania płatnego, możliwość jazdy obok korków pasami dla uprzywilejowanych. Te samochody są czyste: ładowanie jest sterylne, nie ma żadnych płynów, olejów, smarów, nic nie śmierdzi."


Polecam przeczytac dwa razy, pisalem o tym w tym watku wielokrotnie.

Auta elektryczne to naturalna ewolucja w motoryzacji i czlowiek jak pojezdzi dluzej EV a potem wsiadzie z powrotem do przecietnego auta spalinowego to czuje sie jakby cofnal sie o 20-30 lat wstecz technologicznie.

Ktos kto nie pojezdzil dluzej elektrykiem nie zrozumie tego prostego faktu ale powinno go zastanowic, ze praktycznie wszyscy ludzie ktorzy sie przesiedli do elektrykow (mowie tez o petrolheadach, o ludziach ktorzy mieli dziesiatki aut spalinowych w swoim zyciu) NIE WYOBRAZAJA sobie powrotu do auta spalinowego.

Kurde, głupio bo akurat z Marcinem widziałem się na wspomnianym torze Poznań, bym go pomęczył o te dyndrymały, ale artykuł wyszedł później.


Chciałbym powiedzieć, że jazda nowym samochodem spalinowym jest piękna, bo te auta są czyste. Żadne płyny z nich nie ciekną, dolewać przy normalnej jeździe nic nie trzeba, tylko na stacji nadal można poczuć cudowny zapach benzyny. Wszystko bez brudzenia się o np. uwalone keczupem wtyczki do ładowarek, które nie wiadomo ile osób przedemną macało rękami uwalonymi od 7 hotdoga.

Również cieszę się, że mogę jeździć przyszłością motoryzacji - 800km zasięgu i tankowanie do pełna w 5min.


Pozdrawiam z przyszłości.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chciałbym powiedzieć, że jazda nowym samochodem spalinowym jest piękna, bo te auta są czyste. Żadne płyny z nich nie ciekną, dolewać przy normalnej jeździe nic nie trzeba, tylko na stacji nadal można poczuć cudowny zapach benzyny. Wszystko bez brudzenia się o np. uwalone keczupem wtyczki do ładowarek, które nie wiadomo ile osób przedemną macało rękami uwalonymi od 7 hotdoga.

Również cieszę się, że mogę jeździć przyszłością motoryzacji - 800km zasięgu i tankowanie do pełna w 5min.

Ciezko sie nie zgodzic, te rekawiczki foliowe na stacjach benzynowych sa po to, zeby "cudowny zapach benzyny" utrzymywal sie na rekach dluzej :norty:


PS. Wypada tez wrzucic zdjecie mechanika przy wymianie oleju w salonie premium :norty:


wymiana-oleju.jpg

.

Opublikowano
Ciezko sie nie zgodzic, te rekawiczki foliowe na stacjach benzynowych sa po to, zeby "cudowny zapach benzyny" utrzymywal sie na rekach dluzej :norty:


PS. Wypada tez wrzucic zdjecie mechanika przy wymianie oleju w salonie premium :norty:

Te rękawiczki to pojawiły się masowo od Covida... Jakkolwiek bardziej chodziło o sam fakt, że co za różnica, jaki dystrybutor (DC czy ON), robisz to samo. Wtyczki do prądu są magicznie czyszczone przez krasnoludki?

Natomiast na zdjęciu fajnie widać, że w białej koszuli to można robić, bo jest czysto przy nowych zadbanych autach. No ale tak czy siak nie dotyczy to mnie, przecież ani ja, ani Ty tego oleju sami nie wymieniamy.


Natomiast bo może nie masz doświadczenia, ale wklejam Ci tutaj listę płynów w Tesli:

https://www.tesla.com/ownersmanual/modely/en_eu/GUID-13D13407-8200-46DD-978F-3C5DC70BCC21.html


Nie jest ta lista krótka, brakuje w niej tylko jednego płynu (oleju) z tego co rozumiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wczorajsza podroz z lotniska do domu door to door

 

spalanie: 9,2 l/100

srednia predkosc: 137,7 km/h

dystans: 317km

czas 2h 23 minuty (niemal godzine szybciej niz sugerowana przez google maps)

 

No hot-dog, siku, ani zadnych odpoczynkow needed. Tankowalem na kilka dni przed wyjazem, po powrocie jeszcze mi zostalo ze 60-80km zasiegu, zadnych stacji przez caly urlop nie odwiedzilem. Po drodze wyprzedzila mnie bmw 5 f11 kombi i skoda superb :D :D Pamietam te czasy jak kazda wyprawa ponad 200km to byl koszmar, pol dnia zmarnowane, koniecznosc odwiedzania obskurnych toalet i zabierania kanapek lub ryzykowanie jedzeniem na stacji. Dzisiaj w obrebie 2-3 godzin jazdy ICE dojade do lotnisk w Gdansku, Warszawie, Poznaniu czy tez Katowicach nie wpominajac juz o takich pryszczach jak Lodz czy tez Bydgoszcz. Dzieki wielmoznemu Obajtkowi benzyna jest niemal najtansza w europie, wczoraj wracajac do domu jak spojzalem na pylon od razu noga zrobila sie jakas ciezsza a tu jeszcze 30 groszy z mopsu czeka :D Moze i mozna elektrycznym meleksem dojechac taniej ale po co? Wybudowali nam piekne drogi dzieki ktorym komfort podrozowania wzrosl wielokrotnie i bez sensu jest to psuc za wlasne niemale pieniadze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
..

Slawomir, odnosilem sie po kolei ale mi post wykasowalo, moze i dobrze :norty:

Generalnie jeden wielki rotfl, nie podjudzaj, bo zaraz slonik napisze, ze jego premium maszyne serwisuje mgr inz w garniaku Bossa tylko :norty:


co do instrukcji Tesli - plyn chlodzacy akumulatora jest na cale zycie auta, plynu hamulcowego pierwszy wlasciciel nie dotknie bo jest praktycznie nieuzywany wiec zostaje jedynie plyn do wycieraczek.

Porownywanie tego do plynow eksploatacyjnych w aucie spalinowym jest robieniem kur** z logiki jakkolwiek to chcesz upiekszac/obracac kota ogonem :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adamie nie wiem w co jest ubrany mechanik bo w tym czasie siedze sobie w lounge popijajac kawke podana przez ladna pania w mini lub przetestuje jakies ciekawe auto. Nie klam ze tesla nie wymaga zadnych serwisow bo to jest nieprawda co bylo juz tu kiedys wklejane. To ze plyn jest nieuzywany nie znaczy ze nie niszczeje i tak samo powinien zostac wymieniony. Moj samochod konczy lada moment 4 lata i serwis juz mi wymienil plyn hamulcowy jakis czas temu, wszystko zawarte w service inclusive, nie zaplacilem ani zlotowko bo dba o moje bezpieczenstwo a Twoj ma cie w ... a Ty zamiast pojsc po rozum do glowy i samemu zadbac o ten element zaszczurzasz auto.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adamie nie wiem w co jest ubrany mechanik bo w tym czasie siedze sobie w lounge popijajac kawke podana przez ladna pania w mini lub przetestuje jakies ciekawe auto. Nie klam ze tesla nie wymaga zadnych serwisow bo to jest nieprawda co bylo juz tu kiedys wklejane. To ze plyn jest nieuzywany nie znaczy ze nie niszczeje i tak samo powinien zostac wymieniony. Moj samochod konczy lada moment 4 lata i serwis juz mi wymienil plyn hamulcowy jakis czas temu, wszystko zawarte w service inclusive, nie zaplacilem ani zlotowko bo dba o moje bezpieczenstwo a Twoj ma cie w ... a Ty zamiast pojsc po rozum do glowy i samemu zadbac o ten element zaszczurzasz auto.

Zaszczurzam poltoraroczne auto nie wymieniajac plynu hamulcowego?

Darmowe BSI w BMW?

No i "lounge" zamiast poczekalni :norty:

Wszystko widze w normie w poniedzialkowy poranek :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jesli Twoje auto ma 1,5 roku to znaczy ze wymiana plynu hamulcowego powinna nastapic juz calkiem niedlugo. Mnie to rybka, Twoje auto, Twoja sprawa, sa internety mozesz sobie wszystko wygooglac dlaczego ten plyn powinienes wymienic, producent Twojego auta tez to zaleca i nie bez powodu. Jesli nie bedziesz dbal o auto to je zaszczuzysz nawet jakbys maybachem jezdzil. Elementem dbania o auto jest wymiana wszystkich plynow zgodnie z zalaceniem poducenta. Jak kupowalem auto to tak BSI bylo w cenie, mozna bylo zrezygnowac ale oszczedzilbym jakies smieszne pieniadze wiec nie warto. Ta "poczekalnia" w BMW w stosunku do hot doga 300m dalej od palaka z ladowarka w tesli jest jak lounge :D Jeszcze mnie taka mysl naszla w stosunku do sterylnosci "BEV"

1. Plyn hamulcowy wystepuje w ICE i BEV

2. Plyn chlodniczy wystepuje w ICE i BEV

3. Plyn do wycieraczek wystepuje w ICE i BEV

4. Olej wystepuje tylko w ICE


Bijesz tutaj piane o jakiejs sterylnosci gdzie w ICE masz az o JEDEN plyn wiecej :D Doleje jeszcze oliwy do ognia i napisze, ze ten olej po spuszczeniu z auta ma czesto drugie zycie https://motofakty.pl/zuzyty-olej-silnikowy-ma-duza-wartosc-wideo/ar/c4-16219357

Opublikowano

Auta elektryczne to naturalna ewolucja w motoryzacji i czlowiek jak pojezdzi dluzej EV a potem wsiadzie z powrotem do przecietnego auta spalinowego to czuje sie jakby cofnal sie o 20-30 lat wstecz technologicznie.

No jak za "przeciętne" przyjmie się takie 15-letnie to i owszem. Jeśli chodzi o nowe/nowsze to bzdura. To są takie same pojazdy tylko z innymi silnikami i innym rodzajem "paliwa" :idea:

Pomijam oczywiści Teslę, która to jest uber pojazdem dla niektórych :duh:

Ktos kto nie pojezdzil dluzej elektrykiem nie zrozumie tego prostego faktu ale powinno go zastanowic, ze praktycznie wszyscy ludzie ktorzy sie przesiedli do elektrykow (mowie tez o petrolheadach, o ludziach ktorzy mieli dziesiatki aut spalinowych w swoim zyciu) NIE WYOBRAZAJA sobie powrotu do auta spalinowego.

Piszesz raczej za siebie i sobie podobnym.......

Jeśli nie zostały usunięte zalety dla jakich zmienili rodzaj napędu na elektryczny to po co mieliby wracać :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesli Twoje auto ma 1,5 roku to znaczy ze wymiana plynu hamulcowego powinna nastapic juz calkiem niedlugo.

Elementem dbania o auto jest wymiana wszystkich plynow zgodnie z zalaceniem poducenta.

No wlasnie Ci pisze, tylko cos nie dociera. Producent w instrukcji pisze:

- plyn chlodzacy akumulator --> "w wiekszosci przypadkow plyn chlodzacy akumulator nie powinien wymagac wymiany przez caly okres eksploatacji samochodu"

- plyn hamulcowy --> "kontrola stanu plynu hamulcowego co 2 lata (z wymiana jesli jest potrzebna)" --> "magiczne" urzadzenie do pomiaru temperatury wrzenia plynu hamulcowego kosztuje zawrotne 15 PLN

https://allegro.pl/kategoria/obsluga-ukladu-hamulcowego-testery-plynu-hamulcowego-259682?order=qd

To, ze przecietne ASO wymienia dla spokoju plyn hamulcowy w aucie spalinowym co 2 lata i kasuje za to kilkaset PLN to juz inna inszosc, kto chce/potrzebuje ten placi, nic mi do tego.

- plyn do wycieraczek - samoobsluga

 

Jak kupowalem auto to tak BSI bylo w cenie, mozna bylo zrezygnowac ale oszczedzilbym jakies smieszne pieniadze wiec nie warto.

To, ze cos jest w cenie nie znaczy, ze jest za darmo czy "nie zaplacilem ani zlotowki" --> logika ala mam 6 lat

Tak jak piszesz bylo wliczone z gory w cene z opcja platnej rezygnacji, teraz BMW kasuje przy konfigurowaniu auta ekstra bo jak widac mozna wiecej wyciagnac od klienta.

 

No jak za "przeciętne" przyjmie się takie 15-letnie to i owszem. Jeśli chodzi o nowe/nowsze to bzdura.

Mowiac o "przecietnych" mialem na mysli te "popularne" (nie V8, V12 etc) - a jakie silniki sa popularne w obecnych czasach to doskonale wiemy --> >95% nowych aut spalinowych na drogach to R3/R4

Wiek auta nie ma nic do tego :duh:

 

Piszesz raczej za siebie i sobie podobnym.......

No jezeli mowiac "sobie podobnym" mowisz o ludziach ktorzy sie przesiedli na EV, to tak, dokladnie o tym pisze :roll:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

plyn hamulcowy --> "kontrola stanu plynu hamulcowego co 2 lata (z wymiana jesli jest potrzebna)" --> "magiczne" urzadzenie do pomiaru temperatury wrzenia plynu hamulcowego kosztuje zawrotne 15 PLN

 

Niestety ale na kazdym kroku wychodzi z ciebie druciaz i zydek. Zamiast wymienic plyn dla swietego spokoju ktory notabene drogi nie jest, koszt to doslownie pare zlotych plus wymiana to zamowisz badziewie na allegro i sie bedziesz zastanawial czy ilosc nagromadzonej wody w plynie juz powoduj korozje elementow ukladu hamulcowego i pogorsza jego wlasciwosci czy jeszcze nie :mad2: :mad2:


Na Twoim miejscu nie nasmiewal bym sie z r4 bo wczoraj dowiozlo mnie takie jedno z lotniska w pelnym komforcie oraz czasie dla twojego 500 KM auta niedoscignionym ale to ze Ty nie cenisz swojego czasu, wolisz pierdziec w aucie lub wystawac w polu w upale na sloncu by "zaoszczedzic" pare groszy to juz tu na zdjeciach mozna bylo zauwazyc :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.