Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cena na ladowarkach SC 1,4 PLN/kWh, niewiele wiecej w sumie niz z gniazdka w standardowej taryfie G11, co odpowiada spalaniu jakies ~3l/100km przy obecnych cenach benzyny :roll:

W sumie to tylko ponad dwa razy więcej, zależy kto i kiedy umowę podpisywał.......

Gdansk, energa G11 to dzis ~0,9 pln za 1kwh, czyli SC na trasie dla EV to ~ 50% wiecej.

 

Znowu nie zauważyłeś ze jest środek tygodnia i przysłowiowy Kowalski w tym czasie w pracy siedzi.

Wybacz, ze moje lipcowe wakacyjne trasy elektrykiem nie licuja z Twoimi teoretycznymi problemami :norty:

 

Wiesz co, jak jechałem choćby ostatnio na Nurburgring to 1100km zrobiłem z łącznie może 30min postojów na tankowanie, WC i bratwursta. To jest wygodne, bo bardzo skracasz czas podróży wyraźnie :) Że czasu swojego tak nie cenisz, to już pisałeś :P

Jechales z rodzina te 1100km z pol godzinna przerwa?

Oprocz Niemiec po PL/EU tez tak latasz 180km/h?

Jaki problem miec kombiaka w dieslu obok EV jak ktos lubi/potrzebuje tak szybko jezdzic po autostradach?

Co do czasu/pieniedzy - czy jezdzisz 120 km/h EV czy 180 km/h benzyna - tak samo nie cenisz swojego czasu, od tego sa helikoptery, prywatne jety etc, bez sensu argument. Czlowiek wiecznie sie gdzies spieszacy jest biedny tak czy inaczej, nie mowie o pieniadzach.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wybacz, ze moje lipcowe wakacyjne trasy elektrykiem nie licuja z Twoimi teoretycznymi problemami :norty:

 

Twoj wakacyjny cyganski karawanizm ma malo wspolnego z zyciem przecietnego Polaka :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wybacz, ze moje lipcowe wakacyjne trasy elektrykiem nie licuja z Twoimi teoretycznymi problemami :norty:

 

Twoj wakacyjny cyganski karawanizm ma malo wspolnego z zyciem przecietnego Polaka :D

slonik, 2 lata minely w tym watku a Twoje buractwo nic sie nie zmienilo, imponujace :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no wiesz ciezko sie rozmawia z kims tak oderwanym od rzeczywistosci jak Ty dla kogo takie podstawowe pojecia jak dlugi weekend, zmiana turnusu, czy wzmozony ruch sa obce :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam czy Ty jeździłeś 120 po autostradach przed elektrykami? 180 to nie jest szybko jak się ma odpowiednie auto. Na pewno dla F10 to normalna prędkość.
Opublikowano

Cena na ladowarkach SC 1,4 PLN/kWh, niewiele wiecej w sumie niz z gniazdka w standardowej taryfie G11, co odpowiada spalaniu jakies ~3l/100km przy obecnych cenach benzyny :roll:

W sumie to tylko ponad dwa razy więcej, zależy kto i kiedy umowę podpisywał.......

Gdansk, energa G11 to dzis ~0,9 pln za 1kwh, czyli SC na trasie dla EV to ~ 50% wiecej.

Wiem ile płacę w Gdańsku za 1kWh w taryfie G11 i dla mnie (i nie tylko dla mnie) ładowanie w trasie na SC to ponad 100% różnicy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

znowu sie krecimy wokol tego samego tematu. Suc tesli sa w krzakach i czesto nieoplaca sie do nich dojezdzac a kwh na ladowarkach to grubo ponad 2 zlote, chyba ze sie placi sowity abonament. Do tego trzeba liczyc z 10% straty pomiedzy tym co bateria przyjmie a ladowarka odda.


takie tam z forum o elektrykach dzisiaj:

 

Ja wczoraj miałem super sytuacje na ionity w Kutnie, nagle ładowarka przestała działać oczywiście miałem całe 14%, do greenway ledwo się doturlałem oczywiście zajęta przez taycana, który doładowywał sie do 80% rzekomo, wiec sie podpiąłem na AC żeby się doładować żeby dojechać do Ciechocinka- 30min ładowania i dojechałem jakoś na oparach, elektryk świetny w trasę
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wiem ile płacę w Gdańsku za 1kWh w taryfie G11 i dla mnie (i nie tylko dla mnie) ładowanie w trasie na SC to ponad 100% różnicy.

Wkleisz snip faktury z cena ponizej 70gr za 1kWh?

To bardzo dobra oferta jak na dzisiejsze standardy :cool2:

 

Suc tesli sa w krzakach i czesto nieoplaca sie do nich dojezdzac a kwh na ladowarkach to grubo ponad 2 zlote, chyba ze sie placi sowity abonament.

Skad Ty wynajdujesz te opowiesci z krypty? :duh:

1kWh na GW to na dzis 1,62 PLN przy abonamencie 30 pln miesiecznie. Jezeli dla Ciebie 30 pln miesiecznie to "sowity abonament" to ok, nie mam wiecej pytan ^^

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano
Jechales z rodzina te 1100km z pol godzinna przerwa?

Oprocz Niemiec po PL/EU tez tak latasz 180km/h?

Jaki problem miec kombiaka w dieslu obok EV jak ktos lubi/potrzebuje tak szybko jezdzic po autostradach?

Co do czasu/pieniedzy - czy jezdzisz 120 km/h EV czy 180 km/h benzyna - tak samo nie cenisz swojego czasu, od tego sa helikoptery, prywatne jety etc, bez sensu argument. Czlowiek wiecznie sie gdzies spieszacy jest biedny tak czy inaczej, nie mowie o pieniadzach.

Z rodziną przerwa by wyniosła 45-60min. To pewnie nadal 2-3x mniej niż elektrykiem.

180kmh to żadna duża prędkość na autostradzie, a między 120 a 180 masz w zaoszczędzone 1h na każdych 2h trasy! Latam tak wszędzie, gdzie możliwości pozwalają bez ciągłego hamowania i stresu.

Po co kupować kombiaka w dieslu, skoro można kupić elektryka i elektryka? :D

Temat heliktopterów sprawdzałem. Kurs który robię najczęściej (Bielsko-Łódź-Bielsko) helikopterem będzie 20x droższy i jest ryzyko, że nie będzie szybszy z powodu czasu dojazdu do lotniska i procedur, ew różnica będzie marginalna (25%-33%)

Temat private jeta też nie jest prosty, tzn na krótsze trasy mało praktyczny z różnych względów, jak choćby fakt, że 3/4 moich wyjazdów jest z rowerem, na miejscu nie jeździsz swoim autem itp itd. Ale spoko, przymierzam się do tematu już xD

Natomiast dobrowolne wydłużanie sobie czasu podróży o nie wiem, 30-50%, żeby zaoszczędzić parę groszy.. no nie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Prosze bardzo cena pradu z nieruchomosci w Gdansku:

 

Cena brutto za prąd (zł/kWh) 1.04.2022 do 31.07.2022


Grupa taryfowa Całodobowa Strefa dzienna Strefa nocna

G11 0,4285


Cena brutto za prąd (zł/kWh) od 01.08.2022 do 31.12.2022


Grupa taryfowa Całodobowa Strefa dzienna Strefa nocna


G11 0,5020

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Temat heliktopterów sprawdzałem. Kurs który robię najczęściej (Bielsko-Łódź-Bielsko) helikopterem będzie 20x droższy i jest ryzyko, że nie będzie szybszy z powodu czasu dojazdu do lotniska i procedur, ew różnica będzie marginalna (25%-33%)

Temat private jeta też nie jest prosty, tzn na krótsze trasy mało praktyczny z różnych względów, jak choćby fakt, że 3/4 moich wyjazdów jest z rowerem, na miejscu nie jeździsz swoim autem itp itd. Ale spoko, przymierzam się do tematu już xD

Czytaj - nie cenisz swojego czasu :cool2:

Argument jest/byl i tak z czapy, ja tylko odbijam pileczke jakby co.

Najszybciej jezdza przedstawiciele handlowi i kurierzy w bialych busach, tutaj nie ma dyskusji ;)

Regularna jazda 180 km/h predzej czy pozniej skonczy sie mandatami(punktami)/wypadkiem/utrata prawka, na dluzsza mete slaby pomysl imho.

Miejsc w ktorych da sie tak szybko jechac jest tez nie za duzo - z autostrad jedynie A1 sie kojarzy, A2 to porazka, A4 to porazka, ekspresowki?

 

Natomiast dobrowolne wydłużanie sobie czasu podróży o nie wiem, 30-50%, żeby zaoszczędzić parę groszy.. no nie.

Mowisz o sobie i o swoich specyficznych potrzebach (duzo autostrad, wysokie predkosci), dla olbrzymiej wiekszosci ludzi w PL czas podrozy sie nie zwiekszy w ogole badz zwiekszy nieznacznie typu 10% - ludzie jezdza malo ogolnie, z autostrad korzystaja sporadycznie a jezeli juz nimi jada - jezdza najczesciej 120-140km/h.


W Energylandii na szczescie temat elektromobilnosci ogarniaja i jak widac chetnych nie brakuje.

Czlowiek moze sie bawic caly dzien na zjezdzalniach i wrocic do naladowanego do pelna auta, tym bardziej cieszy, ze ladowarki sa tuz pod glowna brama wejsciowa, nie trzeba sie fatygowac na odlegle parkingi.


52201191071_f6c5689734_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wylatuje za kilka dni na wakacje. Wylot z Katowic, na lotnisko okolo 320km, glownie A1, czas dojazdu autem SPALINOWYM okolo 3 godziny. 7-8 godzin cala podroz lacznie z odprawami\przelotem\dojazdem. Po tygodniu wracam poznym wieczorem, wsiadam w auto ktore wciaz ma zasieg wystarczajacy na dojazd do domu i ostatnia rzecza jaka bym pragnal wracajac tak pozno to musiec jechac powoli lub o zgrozo sterczec gdzies na ladowarce :D Samochod caly wyjazd sluzy mi a nie ja jemu.
Opublikowano

Wiem ile płacę w Gdańsku za 1kWh w taryfie G11 i dla mnie (i nie tylko dla mnie) ładowanie w trasie na SC to ponad 100% różnicy.

Wkleisz snip faktury z cena ponizej 70gr za 1kWh?

To bardzo dobra oferta jak na dzisiejsze standardy :cool2:

Nie no nic nie będę wklejał.

Umowa stara nic nigdy nie ruszałem, dzwonili i namawiali na jakieś zmiany, gwarancję ceny, ale oczywiście odmówiłem. Niech dymają emerytów i innych światłych ekonomów po wykładach z fejsa i yt.

 

Prosze bardzo cena pradu z nieruchomosci w Gdansku:

Grupa taryfowa Całodobowa Strefa dzienna Strefa nocna

G11 0,4285

Słonik tam masz jeszcze opłaty sieciowe zmienne i kupę innych opłat.

Obecnie opłata czynna i zmienna u mnie to 0.64 zł netto/1kWh.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@klakierek ano tak, tutaj znalazlem dokladniejszy wykaz. Niestety portal energa24 nie jes zbyt czytelny a faktur za prad do dzis czytac nie umiem :D

Opłata abonamentowa 0,5800

Opłata sieciowa stała 7,9100

Opłata sieciowa zmienna całodobowa 0,2440

Opłata jakościowa 0,0095

Opłata OZE 0,0009

Opłata kogeneracyjna 0,00406

Opłata przejściowa 0,1000

Opłata mocowa 5,6800

Energia czynna całodobowa 0,3411

 

czyli chyba wychodzi: 0,59846 netto + 5%vat

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/ceny-pradu-pgnig-podnosi-stawki-za-energie/9jkx7sd

1.70 za kwh w PGniG to zaraz wlasciciele ICE beda sie smiac ze jezdza taniej :D :D

1. Artykul - burza w szklance wody:

"Z prądu dostarczanego przez PGNiG korzysta kilkadziesiąt tysięcy odbiorców. "

W 35 milionowym kraju to promil.

2. Wiekszosc posiadaczy EV w PL ma podejrzewam fotowoltaike wiec im to..

3. Ja bym sie nie smial tak ogolnie bo taka cena pradu jezeli bedzie powszechna - zabije doslownie polska gospodarke i auta na prad beda najmniejszym problemem, nawet ciezko mi sobie wyobrazic reperkusje gospodarcze w szerszej perspektywie

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak na razie jest pgnig, ale w artykule jest tez wspomniane ze reszta firm wprowadzi podwyżki w przyszłym roku. Może w tym jeszcze nie będą szaleć nożna rok wybory ale za 1,5 roku to może być armagedon
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
na giełdzie prąd podrożał o 400 %
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego wszystkiego to i tak ropa najmniej podrożała bo tylko 2 razy. Węgiel, drzewo, gaz, prąd to sa podwyżki 4-5 krotne. Ceny węgla już sa kosmiczne, ekogroszek był po około 800 za tonę jeszcze półtora roku temu dziś sprzedaje się po prawie 4 tysiące za tonę. Cenę prądu poki co sztucznie trzyma w ryzach URE ale przyjdzie dzień ze lejce popuści. Fotowoltaika nie rozwiąże problemu bo można podnieść kilkukrotnie opłaty stałe. Ropa poki co idzie mocno w dół, benzyna tanieje także nie ma się co śmiać z drogich paliw bo jutro my się możemy śmiać z drogiego prądu. Wszystko jest chwilowe i ulotne i nie wiadomo w która stronę to pójdzie. Jedno jest pewne sankcje nałożone prze Europę na Putina jesli chodzi o surowce energetyczne to był ogromny blad. Putin sprzeda mniej ale po kilku krotnie wyższych cenach i na swoje i tak wyjdzie a my będziemy wyskakiwać z ostatnich groszy. Ta zima dla Niemiec może być tragiczna w skutkach jesli zabraknie gazu a jesli go zabraknie to niemiecka gospodarka stanie bo nie będzie ani ciepła ani prądu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Putin sprzeda mniej ale po kilku krotnie wyższych cenach i na swoje i tak wyjdzie a my będziemy wyskakiwać z ostatnich groszy.

Ropa Ural jest o ~25$ tansza od Brent :duh:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co i tak sprawia ze jest kilkadziesiąt procent droższa niz przed wojna :D do tego dolicz droższy węgiel i kilkukrotnie droższy gaz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy utrzymaniu dzisiejszej stawki (0,50 zł/kWh brutto), wychodzi, że klienci giganta od stycznia za prąd zapłacą realnie 1,39 zł/kWh brutto. Dziś natomiast - przy obniżonym podatku VAT - płacą za prąd 0,43 zł/kWh. Wychodzi zatem, że gospodarstwa domowe od przyszłego roku realnie zapłacą za prąd niemal o 200 proc. więcej.


https://www.money.pl/gospodarka/tauron-wprowadzil-specjalna-oplate-dzieki-niej-wiemy-o-ile-zdrozeje-prad-6788558701853344a.html?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=fbwp&utm_term=post&utm_content=money&fbclid=IwAR3RoB6cQUZjUElkoiF36Pz9j8hJzH0Yq1OHNMoOeqSQ2SrUafvonSFsMYw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem czy dobrze zrozumialem artykul, jezeli nie to sprostuj.

Z tego co rozumiem - wzrosnie wszystkim klientom Tauronu "oplata handlowa" czyli stala (abonament), cena za 1kWh bedzie nadal niska, na tym samym poziomie co teraz?

Czyli czy masz BEV czy nie masz - placisz wysoki abonament juz na start, a kolejne kilowatogodziny, ktore moglbys wykorzystac na np ladowanie BEV beda na podobnym poziomie co teraz?


Zebysmy sie tez dobrze zrozumieli - przecietny elektryk jak np TM3 zuzywa ~16-17kWh/100km.

Pomijajac juz fotowoltaike czy tansza taryfe nocna, ktore sa czesto standardem dla swiadomych ludzi kupujacych BEV.


Jezeli Kowalski jezdzi rocznie ~15k km, miesiecznie ~1300km --> w taryfie G11, zakladajac 80gr/1kWh --> ladowanie BEV kosztuje go ~180 PLN/mies.


Przyjmujac spalanie 8l/100km i benzyne po 7,5PLN/l ---> te same 1300km kosztuje go ~800 PLN/miesiecznie, to jest ponad 4x roznica i nie wiem co musialoby sie wydarzyc w swiatowej gospodarce zeby te wartosci byly do siebie chociaz zblizone (czy to jest w ogole mozliwe?)


PS. Ostatnio zauwazam doslownie wysyp ladowarek AC 11kW, jedziesz do Multikina - podlaczasz sie na 2-3h i doladowujesz 20-30kWh baterii, jedziesz na kregle do CH - podladowujesz 20kWh --> jest troche wiecej roboty bo trzeba wyciagac kabel z frunka ale za to cena energii jest niewiele drozsza niz z domowego gniazdka (1,2 PLN na ladowarkach Orlenu). Dobra sprawa jak sie jest elektrykiem gdzies na wakacjach, nie trzeba szukac ladowarek DC.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ta wysoka opłata handlowa to jest cios we właścicieli pv i mrzonkach o prądzie za darmo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam tu nie ma co prostować. W tym przypadku pewnie tak będzie. Główny przekaz jest taki, że prąd mocno zdrożeje, co nie jest żadnym odkryciem, ale będzie miało wpływ na największą zaletę BEV, czyli taniej jazdy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.