Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziad nie chce płacić godnie ludziom, traktuje pracowników jak śmieci i ma tego efekty. Ja się dziwie ludziom co kupują jego produkty bo jakby nie było wspierają klauna i dają przyzwolenie na chore zachowania.

Powiedzial koles jezdzacy samochodem firmy, ktora kilkadziesiat lat temu miala 50.000 przymusowych pracownikow - wiezniow z obozow koncentracyjnych. Twoj pradziadek sie w grobie przewraca :roll:

 

To było mega słabe i nijak nie pasuje do merytorycznej dyskusji. Tak w stylu „dziadka z Wehrmachtu”.


Merytorycznie spróbuj Adam nam lepiej opowiedzieć co nie zagrało w genialnym planie Muska? Spada sprzedaż TM3/TMY, Model S/Y jak się nie dało zamówić, tak się nie da. Śmiejesz się z opóźnień innych producentów, a tutaj fabryka zamknięta, sprzedaż siada, ale wszystko super?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMFun, historia firmy jest bardzo merytoryczna i jezeli sie wspomina sposob prowadzenia biznesu czy jakas tam moralnosc to trzeba brac na klate takie kwiatki.

Co do "siadania" sprzedazy, o czym piszesz? Sprzedali kilkadziesiat tys sztuk mniej niz w poprzednim kwartale bo jedna z 2 fabryk byla zamknieta przez wladze z powodu covid, nie widze tu nic nadzwyczajnego ani niepokojacego.

Fabryka w DE jest w fazie duzego wzrostu produkcji i jej czesci beda zamykane jeszcze wielokrotnie zanim osiagnie max. przepustownosc za rok, poltora.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdzie jest ta merytoryka w historii firmy? Samojezdzace auta, robo taxi czy przebrany za robota tańczący człowiek? :D
Opublikowano


To było mega słabe i nijak nie pasuje do merytorycznej dyskusji. Tak w stylu „dziadka z Wehrmachtu”.

 

małe ale... dziadek był lipny i cynicznie nastawiony na pato wyborców,

a historia bmw jak i wielu innych niemieckich koncernów ma na swoim koncie niechlubny i bardzo opłacalny epizod związany z holokaustem.

oczywiście od tego czasu minęło wiele lat i nie ma co bić piany, ale porównanie tego do jacka i dziadka... :duh: słabe...

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Idąc tym tokiem myślenia można by napisać, ze Adam mieszka i pracuje u wikingów którzy być może zgwalcili jego pra, pra któraś pra babkę, a Polacy powinni przypomnieć sobie Wołyń przyjmując Ukraińców ale chyba nie ma sensu iść w tym kierunku. Moj dziadek w czasie wojny był nieletni, został wysłany na roboty przymusowe do Niemiec skąd uciekł ale ogolnie nie wspominał tamtego okresu jakoś złe.
Opublikowano
Idąc tym tokiem myślenia można by napisać, ze Adam mieszka i pracuje u wikingów którzy być może zgwalcili jego pra, pra któraś pra babkę, .

 

norwegia kolaborowała z nazistami... także adam... ale offf top się robi :mrgreen:

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Opublikowano
Jeśli wszystko będzie na prąd to w przypadku jakiegokolwiek konfliktu będzie bardzo łatwo wyłączyć cały kraj atakując elektrownie i uniemożliwić ucieczkę a benzynę zawsze można zabrać do kanistra, generalnie uzależnianie wszystkiego od jednego źrodła energii nie wydaje się być rozsądne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli wszystko będzie na prąd to w przypadku jakiegokolwiek konfliktu będzie bardzo łatwo wyłączyć cały kraj atakując elektrownie i uniemożliwić ucieczkę a benzynę zawsze można zabrać do kanistra, generalnie uzależnianie wszystkiego od jednego źrodła energii nie wydaje się być rozsądne.

Ciekawy punkt widzenia (konflikt zbrojny a elektromobilnosc) ale praktyka z Ukrainy pokazuje, ze w przypadku wojny, mezczyzni maja szlaban na wyjazd z kraju i tak. Bez roznicy czy chca uciekac elektrykiem czy spalinowcem.

W przypadku pelnoskalowej wojny, gdy niszczona jest krytyczna infrastruktura (elektrownie, mosty, rafinerie, ujecia wody etc), zasilanie aut osobowych imho bedzie juz mialo znaczenie drugorzedne. Szybciej zabraknie paliwa na stacji benzynowej niz jakiegokolwiek "pradu w gniazdku"

.

Opublikowano

Ciekawy punkt widzenia (konflikt zbrojny a elektromobilnosc) ale praktyka z Ukrainy pokazuje, ze w przypadku wojny, mezczyzni maja szlaban na wyjazd z kraju i tak. Bez roznicy czy chca uciekac elektrykiem czy spalinowcem.

W przypadku pelnoskalowej wojny, gdy niszczona jest krytyczna infrastruktura (elektrownie, mosty, rafinerie, ujecia wody etc), zasilanie aut osobowych imho bedzie juz mialo znaczenie drugorzedne. Szybciej zabraknie paliwa na stacji benzynowej niz jakiegokolwiek "pradu w gniazdku"

 

Dywersyfikacja to podstawowa zasada inwestycyjna, w przypadku źródeł energii ta zasada cały czas obowiązuje. Mogłbym jeszcze zrozumieć gdyby Polska miała tej energii elektrycznej w nadmiarze ale przecież u nas cały system działa na styk, obciążając go jeszcze bardziej sami prosimy się o kłopoty.

Paliwa kopalne mimo że nieekologiczne dają jednak jakąś alternatywę, i taka powinna być strategia aby mieć plan awaryjny na wypadek kiedy wszystko się sypnie. Benzynę czy rope można stosunkowo łatwo zgromadzić i póżniej wykorzystać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do meritum zgadzam sie, dywersyfikcja jest ok.

Zapominasz tylko o jednym, Polska nie produkuje wlasnych aut zadnych, kupujemy to co niemiecki VW czy francuski Renault sprzedaje w salonie. A firmy te produkuja auta takie, na jakie pozwala im EU.

Mozemy ewentualnie trzymac pod kocem spalinowce przez kolejne dekady w razie w.

Tylko czy to ma sens? Nie jestesmy wyspa, plyniemy w tym samym kierunku co Europa, a ta mowi, ze za 13 lat nowe auta spalinowe beda historia.

Czas powaznie myslec o inwestycjach w infrastrukture energetyczna w takim razie zamiast podejscia "jakos to bedzie".

Dzisiaj jak sie czyta taki Auto Swiat, polowa gazety to premiery BEV/PHEV, mozna sie zloscic/nie zgadzac ale ciezko sie obrazac na rzeczywistosc.

.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Popyt na samochody elektryczne na Ukrainie w tej chwili jest kosmiczny.

Gdyby nie to że dealerzy w PL nie chcą sprzedawać aut za gotówkę (bez leasingu/kredytu) to nie było by już w PL ani jednego elektryka na placu. Info z pierwszej ręki, nie jakieś plotki/legendy :wink:

Opublikowano

Czas powaznie myslec o inwestycjach w infrastrukture energetyczna w takim razie zamiast podejscia "jakos to bedzie".

No właśnie mam wrażenie ze teraz rządzącym wydaje się przysiądziemy wszystkich na BEV i jakoś to będzie, zamiast najpierw się do tego przygotować.

Przez 13 lat być może nastąpi jakiś przełom w sposobie składowania energii i wtedy główny problem zniknie, ale aktualnie to taka pierwsza wersja i ma swoje wady.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Popyt na samochody elektryczne na Ukrainie w tej chwili jest kosmiczny.

 

Czyli Polacy jak zwykle daja sie wydymac. My im pomagamy a oni kupuja drogie auta :mad2:


 

Gdyby nie to że dealerzy w PL nie chcą sprzedawać aut za gotówkę (bez leasingu/kredytu) to nie było by już w PL ani jednego elektryka na placu. Info z pierwszej ręki, nie jakieś plotki/legendy :wink:

 

@randall zdradzisz w jakiej marce tak sie dzieje bo ja poki co sie z tym nie spotkalem. Generalnie kupno samochodu elektrycznwgo i nie tylko od reki w wiekszosci marek nie jest mozliwe. Na wszystko trzeba czekac.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Czyli Polacy jak zwykle daja sie wydymac. My im pomagamy a oni kupuja drogie auta

 

Jak w każdym kraju są ludzie i ludziska. Niestety ci drudzy robią bardzo złą prasę tym pierwszym.

 

@randall zdradzisz w jakiej marce tak sie dzieje bo ja poki co sie z tym nie spotkalem. Generalnie kupno samochodu elektrycznwgo i nie tylko od reki w wiekszosci marek nie jest mozliwe. Na wszystko trzeba czekac.

 

Np. BMW, Audi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Randall przy obecnym oprocentowaniu leasingow zapewne chca zarobic podwojnie. Ten proceder sciagania aut z zachodu powinien sie juz skonczyc powoli bo mialy wrocic spowrotem oplaty/podatki (podobno sciagneli 240 tysiecy aut). Gdzies ostatnio czytalem nawet ze Ukraincy z tego powodu protestowali i blokowali granice.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Tak, kolejka w naszym mieście miała 25 km, totalny paraliż i patologia, część z niej stoi do dzisiaj.

Natomiast elektryki są zwolnione z opłat cały czas, dlatego teraz, kiedy okres bezcłowy się zakończył stały się jeszcze bardziej aktualne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chcialo by się zec ze psy szczekają a karawana jedzie dalej https://motofilm.pl/2022/07/nie-zdzierzyl-zamulaczy-i-poszedl-swoja-beta-poboczem-ten-fragment-a2-to-dramat-wideo/


Przez ostatnie 2 tygodnie zrobiłem ponad 1500km po Polsce (2 kupon od obajtka wykorzystany :D ) jadę wczoraj sobie spokojnie te 180 s5 pod poznaniem a tu nagle zbliża się do mnie ….m4. Może i większość jeździ wolniej ale mam wrażenie ze im droższe auto tym jednak mimo wszystko prędkość podróżowania wyższa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdyby nie to że dealerzy w PL nie chcą sprzedawać aut za gotówkę (bez leasingu/kredytu) to nie było by już w PL ani jednego elektryka na placu.

To jest az niemozliwe, w sensie przynosisz w zebach do salonu 250 czy 300k PLN i odprawiaja Cie z kwitkiem pomimo dostepnosci aut stockowych?

Az mi sie wierzyc nie chce :shock:

 

Powiekszyc bak do 90l, dorzucic 3 kanistry do bagaznika i mamy mokry sen 16 letnich onetowych ekspertow jak powinien wygladac samochod AD 2022 - Chorwacja w ta i z powrotem jednym ciurkiem bez przerwy na siku ^^


Ja tymczasem dzisiaj odwiedzilem ladowarki SC w Rzeszowie, pierwszy raz, i jak na zlosc wszystkie byly puste, wszystkie dzialaly i ladowaly z pelna moca :cry: Myslalem, ze bede musial czekac z 2h bo przeciez kolejki, ze polowa bedzie nieczynna, no i oczywiscie bedzie 20kW zamiast 150kW --> tak przeciez tutaj co niektorzy eksperci-praktycy mowia w tym watku.

No nic, odrobine zawiedziony naladowalem sie w pol godziny i pojechalem dalej :oops:


Cena na ladowarkach SC 1,4 PLN/kWh, niewiele wiecej w sumie niz z gniazdka w standardowej taryfie G11, co odpowiada spalaniu jakies ~3l/100km przy obecnych cenach benzyny :roll:


52199482055_865e85bdb0_o.jpg

.

Opublikowano

Cena na ladowarkach SC 1,4 PLN/kWh, niewiele wiecej w sumie niz z gniazdka w standardowej taryfie G11, co odpowiada spalaniu jakies ~3l/100km przy obecnych cenach benzyny :roll:

W sumie to tylko ponad dwa razy więcej, zależy kto i kiedy umowę podpisywał.......

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam podaj adres na priv to wyślę ci zegarek z kalendarzem. Znowu nie zauważyłeś ze jest środek tygodnia i przysłowiowy Kowalski w tym czasie w pracy siedzi. Informacje o małych mocach byly zaczerpnięte z forum tesli od użytkownika tesli który poparł post odpowiednimi zdjęciami ale może on przekupiony przez AutoŚwiat jakis.
Opublikowano
To jest az niemozliwe, w sensie przynosisz w zebach do salonu 250 czy 300k PLN i odprawiaja Cie z kwitkiem pomimo dostepnosci aut stockowych?

Az mi sie wierzyc nie chce :shock:

Niestety to wynika z systemu premiowania. Za sprzedanie auta w leasingu od banku salon dostaje prowizję, a sprzedawca od salonu. Mi tak parę lat temu odmówili sprzedaży Toyoty z salonów dwóch chyba. Wydaje mi się, że to jednak jest nielegalne takie postępowanie, ale kto tego będzie dochodzić....

 

Powiekszyc bak do 90l, dorzucic 3 kanistry do bagaznika i mamy mokry sen 16 letnich onetowych ekspertow jak powinien wygladac samochod AD 2022 - Chorwacja w ta i z powrotem jednym ciurkiem bez przerwy na siku ^^

Wiesz co, jak jechałem choćby ostatnio na Nurburgring to 1100km zrobiłem z łącznie może 30min postojów na tankowanie, WC i bratwursta. To jest wygodne, bo bardzo skracasz czas podróży wyraźnie :) Że czasu swojego tak nie cenisz, to już pisałeś :P Kanistry też nie są potrzebne, bo paliwo zatankujesz do pełna wszędzie w 5min.

 

Ja tymczasem dzisiaj odwiedzilem ladowarki SC w Rzeszowie, pierwszy raz, i jak na zlosc wszystkie byly puste, wszystkie dzialaly i ladowaly z pelna moca :cry:

Trochę tak i trochę nie. Bo że 90% czasu na stacjach masz miejsce, nie sprawi to, że przez te 10% nie będziesz się wkurzać. Przecież jeśli trafisz w miejsce, gdzie np. masz sprawne tylko 2 ładowarki i akurat na obu zaczęło się ładować i musisz czekać 40min na pierwszą, to będziesz zadowolony?

Opublikowano
To jest az niemozliwe, w sensie przynosisz w zebach do salonu 250 czy 300k PLN i odprawiaja Cie z kwitkiem pomimo dostepnosci aut stockowych?

Az mi sie wierzyc nie chce :shock:

Niestety to wynika z systemu premiowania. Za sprzedanie auta w leasingu od banku salon dostaje prowizję, a sprzedawca od salonu. Mi tak parę lat temu odmówili sprzedaży Toyoty z salonów dwóch chyba. Wydaje mi się, że to jednak jest nielegalne takie postępowanie, ale kto tego będzie dochodzić....

 

Ja właśnie w Mercedesie pytałem o co chodzi z tymi leasingami - odpowiedź była zdawkowa, ale zawierała informację, że to im się lepiej opłaca, bo są powiązani kapitałowo (czy jakkolwiek inaczej)... Tak więc, też jestem klientem nie trafiającym w gusta sprzedawców :/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sluchajcie sprawa jest prosta i nie ma co filozofowac. Odsetki sa bardzo wysokie i dealerzy zamiast dac zarobic bankom sami chca przytulic te 20-50% wiecej za auto. Przy ograniczonej podazy aut wiadomo co beda preferowac :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.