Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak ostatnio jechałem autostradą ( w Niemczech oczywiście :8) ) to na lewym pasie jechał ktoś 160 km/h, bo na prawym była ciężarówka, ale wg mnie na tyle daleko, że go z prawej wyprzedziłem. Jakie było moje zaskoczenie w rozpędzaniu się do 160 do 180, masakra, to auto nie jechało. Jechałem skodą super 2.0 TDI 170 KM, w BMW M2 to by bylo ominiecie po prostu. Zgadzam sie, że ważne jest przyspieszenie przy wyższych prędkościach. 528i powyżej 180 miało zadyszkę, a M2 nie ma i to jest piękne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niezapominajmy, ze tesla tez slabo przyspiesza przy tych predkosciach. Mowil o tym nawet Bjorn w testach, widac to fajnie na filmie gonionego taycana, gdzie wyraznie taycan odchodzi no ale niewiadomo ktora t0 wersja taycana. Wczoraj czytalem jakas analize tesli, podobno ceny sa podnoszone po Szanghaj w tym roku przyniosl ogromne straty (totalny lockdown) a jest to fabryka dzialajaca na najwyzszych marzach i Elon ratuje sie zeby zysk per akcje nie wyszedl mizerny bo wszyscy wiemy co stanie sie z cenami akcji. Dodatkowo tesla wtopila na bitcoinach ktorych wartosc mocno spadla i to tez prawdopodobnie bedzie musiala zaksiegowac w tym kwartale.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dla zdecydowanej większości osób kupujących elektryki przyspieszenie powyżej 160 nie ma znaczenia :mad2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niezapominajmy, ze tesla tez slabo przyspiesza przy tych predkosciach. Mowil o tym nawet Bjorn w testach, widac to fajnie na filmie gonionego taycana, gdzie wyraznie taycan odchodzi no ale niewiadomo ktora t0 wersja taycana.

Haha, piekny dualizm mamy tutaj na forum BMW :norty: :norty:

Z jednej strony Tesla model Y, rodzinny crossover segmentu D za ~300k PLN gania sie po niemieckiej autostradzie 250km/h (nie licznikowe, GPS) z Porsche segmentu E za 2x wiecej $

Z drugiej mamy iX3 tez za ~300k PLN, z 7s do setki i predkoscia maksymalna 180 km/h - ale to przeciez premium, Vernasca, chromowane przyciski i swietne BMW ^^

To tylko pokazuje, jak makabrycznie wysoko Musk postawil sam sobie poprzeczke :roll:

Dzisiaj jak Plaid gasi jak peta SF90 czy 992 TS na drodze to ludzie juz sie nawet nie dziwia "eee, wiadomo, przeciez to Tesla"

Renoma marki jako tej od szybkich aut bedzie trwala jeszcze wiele lat, bedzie kolejny "redbull", "adidas" czy "pampers" :norty:

 

Wczoraj czytalem jakas analize tesli, podobno ceny sa podnoszone po Szanghaj w tym roku przyniosl ogromne straty (totalny lockdown) a jest to fabryka dzialajaca na najwyzszych marzach

Ja dzisiaj trzymam palec nad przyciskiem "kup" i sie zastanawiam czy drugiej TMY Perf. nie zamowic :roll:

Jakby sie tak zastanowic na chlodno, modny crossover/SUV za 330k PLN, ktory przyspiesza do setki ponizej 4s, a koszt przejechania 100km wynosi 10 PLN --> jak to ma sie nie sprzedawac gdy ceny benzyny bija kolejne rekordy w Europie?

 

i Elon ratuje sie zeby zysk per akcje nie wyszedl mizerny bo wszyscy wiemy co stanie sie z cenami akcji.

Akcje Tesli jak i calego Nasdaqu daja grubego nura ostatnio, wczoraj zaczalem dokupywac po 630$, mialem czekac do 500-600 ale nie moglem sie powstrzymac :oops:


PS. Dla przypomnienia, Taycan jest produkcyjna wersja Mission-E, wysoko postawiona poprzeczka dla rodzinnego crossovera o bryle S-maxa ^^

https://www.porsche.com/international/aboutporsche/christophorusmagazine/archive/374/articleoverview/article01/


porsche-normal.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
hola hola przeciez x3 z plebejskim 4 cylindrowym silnikiem benzynowym tez pojedzie 250km/h :mad2: W porsche kosztuje wiecej ale masz duzo lepsze wykonczenie i przedewszystkim zawias i prowadzenie. Nie zapominaj o tym to jest po prostu pod wieloma wzgledami lepsze auto za co trzbea dorzucic worek pieniedzy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
hola hola przeciez x3 z plebejskim 4 cylindrowym silnikiem benzynowym tez pojedzie 250km/h :mad2:

Chyba z gorki ^^


52152889238_f8c612dc01_o.jpg


Ten 4 cylindrowy silnik rozpedza X3 do 180km/h w 23s

W TMYP zajmuje to jedyne 10s mniej ^^


Spalinowe silniki tego typu, z takimi osiagami, palace po 10-12l/100km to dinozaury, za kilka lat nikt o nich nie bedzie pamietal idac po nowe auto do salonu.


https://fastestlaps.com/models/bmw-x3-xdrive-30i

https://fastestlaps.com/models/tesla-model-y-performance

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
rozmawialismy o predkosciach 200+ co dla tmyp daje: 0 - 150 mph 29.5 s, niestety strona dla x3 nie podaje wyniku ale raczej 10 sekund roznicy nie bedzie. W tesli od 180 zaczyna sie jzu dramat. aaaa i nie porownuj Suva do vana.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
rozmawialismy o predkosciach 200+ co dla tmyp daje: 0 - 150 mph 29.5 s, niestety strona dla x3 nie podaje wyniku ale raczej 10 sekund roznicy nie bedzie.

 

150mph to 240 km/h

X3 30i osiagnie licznikowe 240km/h po jakies 90sek :norty:

slonik, prosze Cie nie pograzaj sie w swoich glupotach



.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No tak, w ganianiu sie z Taycanem po autobahnie 250 km/h przeswit jest koronnym argumentem dyskusji ^^

Zakoncze klasykiem - w wyscigu Gdansk-Zakopane ani Taycan ani TMYP szans nie maja, viva la 30i :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Adam czy cos sie zmieniło w jeżdżeniu 200 km/h w elektrykach, że poruszacie ten wątek? Można już jechać chociaż 2h z taką prędkością? Czy dalej dla elektryków to tylko pokaz możliwości, ale na krótkich odcinkach? To pisanie, że Tesla zjada Ferrari SF90 to jest żenujące dla mnie, Ferrari to jest ikona motoryzacji, Formuła 1, Ferrari to marzenie, a Tesla... Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sam zacząłeś o jakiejś ekskluzywności z v max 250 km/h jak ci napisałem ze r4 takie prędkości spokojnie osiąga to później przerzuciłes się na przyspieszenie i sorry ale Y performance to oglądało jedynie oddalające się światła taycana bo kroku mu na pewno niedotrzymywanie. Sam miałem okazje polatać kilka razy za duzo mocniejszym autem i dokładnie tak samo wyglada czy jedziesz autem 600km czy 250km jesli v max nie różnią się jakoś znacznie. Auto szybsze przyspiesza, oddała się na kilkaset metrów a pozniej jedzie się łeb w łeb aż do kolejnego auta jadącego wolniej. Wtedy auto słabsze zbliża się do duzo mocniejszego po to zeby znowu oddalić się na kilkaset metrów po tym jak pas lewy zrobi się wolny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam czy cos sie zmieniło w jeżdżeniu 200 km/h w elektrykach, że poruszacie ten wątek? Można już jechać chociaż 2h z taką prędkością? Czy dalej dla elektryków to tylko pokaz możliwości, ale na krótkich odcinkach? To pisanie, że Tesla zjada Ferrari SF90 to jest żenujące dla mnie, Ferrari to jest ikona motoryzacji, Formuła 1, Ferrari to marzenie, a Tesla...

Nic sie nie zmienilo, elektryki to na dlugiej trasie max 140-150 km/h i to tylko wtedy jak sa szybkie ladowarki po drodze :cool2:

Jak nie ma szybkich ladowarek to grzecznie 120 km/h :norty:

 

z v max 250 km/h jak ci napisałem ze r4 takie prędkości spokojnie osiąga

bardzo "spokojnie" :norty:

moge wkleic "raczej 10 sekund roznicy nie bedzie" do sygnaturki? ^^

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Musze sie mocno nie zgodzic z tym artykulem.


Artykul przytacza - "Współczynnik ładowarek na liczbę mieszkańców jest w Polsce dość marny. "

Moje zdanie - dlaczego przeliczaja ladowarki na liczbe ludzi a nie na liczbe BEV?

Nikt nie bedzie w PL inwestowac w tysiace ladowarek jezeli Polacy wola sprowadzac 15 letnie diesle z Niemiec a politycy temu przyklaskuja :roll:


Czytalem jakis czas temu wywiad z prezesem Greenwaya, ktory opowiadal, ze rozwijajac firme i budujac siec ladowarek w PL mieli zapewnienie rzadu, ze elektromobilnosc bedzie forsowana w PL z pelna sila.


A tymczasem w praktyce wyglada to tak:

- w 2021r mieli juz siec 447 ladowarek, z ktorych w zeszlym roku pobrano 5.084.000kWh energii.


Wychodzi wiec ~31kWh dziennie na ladowarke czyli standardowa ladowarka 50kW jest wykorzystywana przez godzinne dziennie(!)


To po kiego wala rozbudowywac taka siec? Dla ideii?

Rzad sie ogarnie i stworzy warunki/zachety do kupowania elektrykow to i ladowarki beda powstawac jak grzyby po deszczu a nie na odwrot.

To nie 2010r kiedy Musk musial budowac siec superchargerow zeby ludzie chcieli kupowac jego Tesle.


https://greenwaypolska.pl/blog/media/greenway-podsumowuje-rok-wiecej-stacji-wiecej-zielonej-energii-mniej-emisji-co-2

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano



No ciekawe rzeczy w tym filmie, Adam pod koniec bardzo nieładnie o Tesli. Co to wszystko znaczy?.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adamie wrzucaj sobie w stopkę co chcesz, ty analizujesz dane papierowe ja ich używam, do tego od czasu do czasu wybiorę się na jakaś jaZde jak mnie auto ciekawi. Pisałem o wadze jarales się w sygnaturce ale To ze cięższy o pól tony, na gorszych oponach i wolniejszy taycan wykręca lepszy czas na torze to już nie skomentowałeś. Z tymi ładowarkami i zużyciem dziennym to Rez totalna głupota. W sezonie jesienno zimowym szczególnie w tygodniu jestem w stanie przelecieć a1 Gdańsk -Łódź niemal non stop z v max. W długie weekendy często trafiam na olbrzymie korki. Godzinne stania na bramkach i jazdę około 120km/h. Przełóż to sobie na średnia bo nie chce mi się już tłumaczyć ale ilość mieszkańców jest bardzo ważna bo kiedy większość Polaków wyjeżdża na drogi to jest tylko pare dni w roku.


Adamie tak wogole można przyjąć ze tak samo wolne rozpędzanie r4 jest mało ekskluzywne jak niemozliwosc utrzymania v max przez większa odległość przez tesle z napędem elektrycznym. Oba silniki to jest sztuka kompromisu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

No ciekawe rzeczy w tym filmie, Adam pod koniec bardzo nieładnie o Tesli. Co to wszystko znaczy?.

No jak to co, swiatem rzadza reptilianie, Musk to agent CIA, Tesle jezdza na ogniwach z e-papierosow, a firma jest po to by "bila marketingowa piane aby pozyskac rzadowe dotacje, nowych inwestorow i entuzjazm tlumow "

A tak w ogole to jest "chwytem marketingowym firmy Panasonic" :norty:

Co tu mozna jeszcze dodac?


Wiem co moge dolozyc od siebie - najwiekszym fanem Muska w Niemczech jest prezes grupy VW - Diess - prawdopodobnie tez agent CIA :norty:


A tak juz na powaznie - Musk jest wizjonerem, mial duzo haryzmy i postawil wszystko na jedna karte. Oplacilo sie. Taki troche klasyczny "american dream".

Zeby osiagnac sukces bral dotacje od rzadu, bral czesci od Mercedesa czy baterie od Panasonica.

Bo chcial miec rynkowy produkt, ktory mogl zmonetyzowac zanim firma zbankrutuje (historia jakich tysiace)

Swojej wizji tego wszystkiego nikt mu nie odbierze. Tak jak np Jobsowi.


Gdyby BMW czy inne niemieckie firmy nie mialy kija w du*** i betonowego zarzadu to dzisiaj by rozdawaly karty nadal w motoryzacji a tak sa zredukowani do roli pariasa chinsko/amerykanskiego - do zwyklych monterow gotowych czesci i do roli nasladowcow, smutne to troche.


PS Filmik z 2018r, fajnie sie zestarzal ^^

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tesle z Niemiec i chyba tez z Chin maja baterie od Lg, swoją droga Lg produkuje min baterie w Polsce
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na pewno takie filmy są po to, żeby wzbudzać sensacje, ale pewnie sporo w tym prawdy. Co do elektryków to niewątpliwą przewagą jest prostota silników elektrycznych nad spalinowymi no i efektywność. Adam czy wiadomo coś o awaryjności tych silników, albo o bezawaryjności?
Opublikowano

Reprilianie nie wykorzystują sytuacji żeby podnieść cenę paliwa i pewnie jak już dojdzie do zakazu spalinowych aut to nie reprilianie wywinduja cenę prądu o kilkaset procent. Aaa i nie reprilianie dorzucali % do wymiany pieców z węglowych na gazowe tylko po to żeby teraz zakazać tych właśnie chwilę temu dofinansowywanych.

Twoje myślenie jest w pełni zgodne z osobowością. Świetnie odnajdujesz się w nakazach, karach, przyzwolenia i z wielką determinacja broniąc, a nawet obrażając myślących inaczej tychże politycznych manipulacji.

To mi kazał napisać potwór spaghetti:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ty analizujesz dane papierowe ja ich używam

Tak trzymaj kolego, praktyk to jednak praktyk, w koncu R4 masz, 250km/h po autostradach smigasz (jak nie wieje zbyt mocno bo wtedy pozew zbiorowy do BMW szykujesz ;))

 

Pisałem o wadze jarales się w sygnaturce ale To ze cięższy o pól tony, na gorszych oponach i wolniejszy taycan wykręca lepszy czas na torze to już nie skomentowałeś.

wybacz, umknelo!

Z tego co pamietam Taycan ma 2 biegowa skrzynie, dzieki temu przy wyzszych predkosciach jest wydajniejszy. Hamulce na pewno tez ma lepsze stockowe od TM3P.

Tor nie byl krety, bylo duzo prostych totez byl szybszy.

Co tu jeszcze zostalo do skomentowania? :roll:


 

Z tymi ładowarkami i zużyciem dziennym to Rez totalna głupota. W sezonie jesienno zimowym szczególnie w tygodniu jestem w stanie przelecieć a1 Gdańsk -Łódź niemal non stop z v max. W długie weekendy często trafiam na olbrzymie korki. Godzinne stania na bramkach i jazdę około 120km/h. Przełóż to sobie na średnia bo nie chce mi się już tłumaczyć ale ilość mieszkańców jest bardzo ważna bo kiedy większość Polaków wyjeżdża na drogi to jest tylko pare dni w roku.

Zbyt chaotycznie piszesz, nie rozumiem.

Nikt nie bedzie za frajer stawial w Polsce ladowarek tylko z racji tego, ze mieszka tu 35 milionow ludzi gdy wiecej elektrykow sprzedaje sie dzis w malutkiej Norwegii czy Holandii.

Na ladowarki DC brutalnie mowiac trzeba sobie zasluzyc. Dlatego w NO jest SC 100 a w PL 5.

Na dzisiaj popyt na BEV na swiecie przekracza wielokrotnie podaz i zaden producent samochodowy nie mrugnie nawet, ze w PL kogos to boli ze elektromobilnosc tu lezy i kwiczy.

Wszystkie wyprodukowane BEV z pocalowaniem w reke przyjma Chinczycy, USA, Niemcy czy inni Francuzi.

Rzad zadbal o promocje i infrastrukture a u nas "Morawiecki" bredzil o milionie elektrykow i "jakos to bedzie".

No i jest - benzyna po 8 PLN z perspektywa na 10 PLN za 2 mies i inflacja 15-20%

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zapominasz dodać, ze żyjesz w buszu o całkowitej liczbie mieszkańców w całym kraju pokroju dużego miasta. Masz racje nikt za frajer nie będzie stawial ładowarek dlatego w imie oszczędności w długi weekend na skutek niemożności dopchania się do ładowarki ten niby oszczędny bedzie siedział w domu a ten kogo na to stać zaleje do baku benzynę nawet po 15 i nad morze pojedzie. Płaczesz nad ta benzyna ininflscja a tymczasem nad morzem bary i knajpy pękają w szwach…
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Płaczesz nad ta benzyna ininflscja a tymczasem nad morzem bary i knajpy pękają w szwach…

Znaczy sie, ze jest jeszcze margines na podwyzszenie stop procentowych zeby dlawic inflacje ^^

A moze to nie lokalsi a Ci z buszu? :norty:

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.