Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@rkmi09 jak wyglada u ciebie produkcja dzienna z fotowoltaiki? U mnie wczoraj rekord prawie 72kwh przez cały dzień.
Opublikowano
@rkmi09 jak wyglada u ciebie produkcja dzienna z fotowoltaiki? U mnie wczoraj rekord prawie 72kwh przez cały dzień.

 

U mnie też prawie 71 kWh :)


Czyli jeden dzień i mam tydzień jeżdzenia i4 :)

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Prundu tyle teraz mam ze chyba zacznę spać przy zapalonym świetle :D
Opublikowano
To chyba ty trolujesz. Wkleiłem ci zrodlo gdzie masz czarno na białym ze vw podwoił sprzedaż samochodów elektrycznych w zeszłym roku. Czego jeszcze nie rozumiesz? Martwisz się o toyota? To poczytaj może trochę np. Tutaj https://www.agrinews-pubs.com/news/farm-equipment/2021/12/27/toyota-to-build-13b-electric-vehicle-battery-plant/ toyota to nie elon ze w zależności w która stronę wiatr zawieje takie bzdury wygaduje….

Podczas gdy Tesli sprzedaż wzrosła 2x, VW spadła.

Podczas gdy Tesli sprzedaż BEV wzrosła o 500tys, VW wzrosła tylko o 200tys.

Sukces VW jak się patrzy.


Fabryka Toyoty którą wkleiłeś będzie robić baterie za 3 lata, jeśli nie będzie poślizgów, wojen, wulkanów, trzęsień ziemi i tsunami. Tesla otwiera Berlin i Texas teraz.


Nie jestem fanem aut Tesli, nawet chcę się zapisać na jazdy testowe Ioniq5, tylko nie ma teraz czasu, bo znów wyjeżdżam. Bardzo mnie to auto interesuje - bardziej niż jakiekolwiek elektryczne BMW. Ale nadal, niezmiennie Tesla pokazuje, jak jej technologia produkcji samochodów jest lata świetlne przed metodami produkcji niemieckich molochów sprzed 20 lat.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tesla swoje fabryki baterii tez ma dopiero w planach, takze jada na tym samym wozku co toyota jesli chodzi o baterie. Obie marki podwoily swoja sprzedaz samochodow elekrycznych. Ogolny spadek sprzedazy samochodo w glownej mierze wynika z problemow z lancuchem dostaw. Na samochody elektryczne oczekiwanie jest wyraznie krotsze stad min rosnaca ich sprzedaz. To nie jest moje widzimisie ale pisza o tym branzowe portale.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na samochody elektryczne oczekiwanie jest wyraznie krotsze stad min rosnaca ich sprzedaz.

nie nadazam kolekcjonowac madrosci z tego watku :norty:

.

Opublikowano
Obie marki podwoily swoja sprzedaz samochodow elekrycznych.

To jest półprawda, bo piszesz to w sposób, który sugeruje, że obie podniosły o tyle samo produkcję, a Tesla podniosła sprzedaż 2.5 więcej niż VW.

Faktem jest, że VW nie potrafi wyprodukować więcej samochodów elektrycznych, stąd przestali już przyjmować zamówienia na ten rok.

Faktem jest, że VW ma 100 lat więcej doświadczenia niż Tesla i nie potrafi za Teslą nadążyć.

 

Ogolny spadek sprzedazy samochodo w glownej mierze wynika z problemow z lancuchem dostaw. Na samochody elektryczne oczekiwanie jest wyraznie krotsze stad min rosnaca ich sprzedaz. To nie jest moje widzimisie ale pisza o tym branzowe portale.

Spadek sprzedaży samochodów nie jest ogólny. Dotyczy źle ustawionych łańcuchów dostaw w starych molochach typu VW. Nie dotyczy Tesli. I właśnie za to cenię firmę Tesla bardziej niż za ich samochody.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciekawe rzeczy piszesz bo taycana jest w stanie dostarczyć w 3 miesiące a q4 etron do jesieni.


O tym ze bev jest szybciej dostępne piszą chociażby tu

https://www.jato.com/european-demand-for-bevs-and-phevs-overtakes-diesels-in-march-2022/

 

Munoz added: “We continue to see more and more new EVs enter the market. And with the support of good deals, incentives, and shorter waiting times compared with ICE vehicles, it’s become easier for consumers to jump on the EV boom.”
Opublikowano

Zastanawiam się, czy Ty naprawdę wierzysz w to co piszesz xD

Jeśli tak, to nie wróży to dobrze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wierze ale najwyrazniej Ty masz problem ze zrozumieniem otaczajacej Ciebie rzeczywistosci i z kojarzeniem faktow. Nawet tutaj na forum sa osoby ktore pisaly ze wziely hybryde/elektryka bo byl po prostu duzo szybciej dostepny. Przewijaja sie takze informacje ze samochoy zelektryfikowane maja wiekszy priorytet w produkcji. Nie zapominaj, ze kilka miesiecy temu wybuchla wojna na Ukrainie a takze gdzie jest produkowany glowny wolumen samochodow roznych marek. Zapewne wiesz, ze tesle przyplywaja z Chin i USA (daleko od wojny) natomiast marki europejskie maja wiele fabryk rozmieszczonych po calej Europie w tym podwykonawcow na .... Ukrainie. Dodaj sobie teraz 2 + 2 (wojna na Ukrainie + firmy produkujace komponenty samochodowe w tym kraju, chociazby wiazki kabli dla VAG) i przestan marudzic o jakis zacofaniach technologicznych i innych opowiesciach z narni bo do czasu COVID/wojny wszystko dzialalo jak nalezy. Do tego z powodzeniem mozna dolozyc wypadki losowe jak np zatoniecie statku wypakowanego po kokardy VAG min w porsche (https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/statek-zatonal-razem-z-tysiacami-luksusowych-samochodow-na-pokladzie/pkf1w3g)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciekawe rzeczy piszesz bo taycana jest w stanie dostarczyć w 3 miesiące a q4 etron do jesieni.

Ok, to konkretnie, ktory salon dostarczy Taycana pod zamowienie w 3 miesiace?


Szef grupy VW pisze prosto - elektryczne VW, Audi, Porsche na 2022 sa wyprzedane, podziel sie swoimi lepszymi informacjami

https://www.futurecar.com/5388/Supply-of-2022-Audi-Porsche-Volkswagen-EVs-Sold-Out

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Porsche centrum poznan

Pofatygowalem sie i zadzwonilem.

"okolo roku czasu"


Jeszcze cos dodasz?

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakis rok temu pisalem, ze wcale sie nie zdziwie, jak G20 bedzie ostatnia generacja 3-er z silnikami diesla i benzynowymi.

Proponuje zapoznac sie ze slowami Zipse podczas omowienia Q1 kilka dni temu, pare cytatow:


"Never before in the history of our company have our pre-orders been higher than they are today. The markets signal that this high demand will continue. Our order books are full several months out – especially for our fully-electric vehicles and in particular our innovation drivers, the BMW i4 and BMW iX."


"This year, we will already have eight fully-electric models on the roads, with plenty more ready to go. Including pre-production vehicles, we will be building 15 fully-electric models this year."


"We are transforming the BMW Group effectively and quickly. Our focus is on e-mobility, digitalisation and a holistic approach to sustainability."


"Our sales of electrified vehicles increased significantly – climbing 28% to more than 89,000. During the same period, sales of fully-electric vehicles more than doubled to over 35,000 units."


I na pytania od dziennikarzy odnosnie Neue Klasse w 2025, a silnikow ICE ^^


For example, during the earnings call, Zipse responded to a reporter who repeated the previously reported belief that the Neue Klasse would be used for several drivetrain options.

However, according to Zipse, this has never been the case, and the Neue Klasse has always been a battery electric vehicle (BEV) only architecture.


“And at that point in time, the market will have developed into a size where it is reasonable to have only one drivetrain in that architecture. So the Neue Klasse will have only one drivetrain, it’s BEV only. And I think it’s from a timing point exactly the right time to do so.”


Chyba powoli dociera do skostnialego zarzadu BMW, ze w 2025-26 taka Tesla bedzie sprzedawala ze 3-4 miliony BEV rocznie i myslenie jeszcze o jakichs dieslach, benzynie czy nawet hybrydach po tym okresie jest juz tylko fantasmagoria.

Smieszy tylko jak szybko zmienia sie narracja, jeszcze 2-3 lata temu mowili, ze mogliby zalac swiat elektrykami ale nikt ich nie chce kupowac, rok temu mowili ze ich nowa platforma bedzie dostosowana do wszystkich rodzajow napedow a dzisiaj juz "EV all in" ^^



https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0386793EN/statement-oliver-zipse-chairman-of-the-board-of-management-of-bmw-ag-conference-call-quarterly-statement-to-31-march-2022

https://thedriven.io/2022/05/10/bmw-to-debut-electric-neue-klasse-platform-on-3-series-in-2025/

https://europe.autonews.com/cars-concepts/bmw-use-neue-klasse-platform-3-series-segment-full-evs


PS. Za rok wychodzi elektryczna 5-er

https://www.bmwblog.com/2022/05/10/bmw-i5-electric-sedan-confirmed-for-2023-launch/

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale przeciez nie powiedzial ze bedzie to jedyna platforma oferowana przez bmw ale ze bedzie dedykowana tyko samochodom elektrycznym. To chyba dobrze nie? Popyt wzrasta to i dostosowuja sie do rynku. To sie nazywa elastycznosc. Pamietaj ze sprzedazx jednego nei wykluczasprzedazy drugiego. jak klient bedzie to i auta beda.
Opublikowano
Chyba powoli dociera do skostnialego zarzadu BMW, ze w 2025-26 taka Tesla bedzie sprzedawala ze 3-4 miliony BEV rocznie i myslenie jeszcze o jakichs dieslach, benzynie czy nawet hybrydach po tym okresie jest juz tylko fantasmagoria.

Smieszy tylko jak szybko zmienia sie narracja, jeszcze 2-3 lata temu mowili, ze mogliby zalac swiat elektrykami ale nikt ich nie chce kupowac, rok temu mowili ze ich nowa platforma bedzie dostosowana do wszystkich rodzajow napedow a dzisiaj juz "EV all in" ^^

Moim zdaniem dojdziemy do ściany, bo mamy problem dostępnością prądu dzięki debilnej polityce Niemiec i zamykania atomówek. Ilość baterii też można skalować szybko do pewnego momentu, więc możliwości produkcyjne poza Teslą niewiele firm dobrze wg mnie zabezpieczy.


Natomiast nie zgodze się z tym, że ICE straci sens ;) Może na daily po mieście to tak, ale póki sieć SZYBKICH i niezawodnych ładowarek nie obejmie europy/świata, to sens pozostanie. Nadal nie widzę szans na to, żeby zrobić BEV 700+ km przy prędkości 140kmh i zatankować się w 10min do pełna.


I cały czas się zastanawiam, jaki sens odpisywać Słonikowi, ale chyba tylko po to, żeby temat nie umarł :D Bo dla mojego intelektu to już poniżenie jest odpisywanie na te posty :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Slawomir za to blyszczysz intelektem. Raz piszesz, ze wszystkie firmy to zacofanie technologiczne i dawno juz powinni produkowac samochody elektryczne a za chwile ze jednak same samochody elektrycznie nie maja sensu. Zdecyduj sie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moim zdaniem dojdziemy do ściany, bo mamy problem dostępnością prądu dzięki debilnej polityce Niemiec i zamykania atomówek. Ilość baterii też można skalować szybko do pewnego momentu, więc możliwości produkcyjne poza Teslą niewiele firm dobrze wg mnie zabezpieczy.

Pamietaj, ze w 2025r ma wejsc norma Euro 7, ktora scina CO2 o kolejne 15%, to praktycznie przesadza los ICE - ostana sie praktycznie tylko hybrydy oraz BEV.

Do tych rozwazan trzeba tez wziac energie odnawialna (fotowoltaika, wiatraki) - tego wciaz przybywa wiec moze nie bedzie to wygladalo az tak zle.

Obecne ICE/hybrydy beda jeszcze po drogach jezdzily 15-20 lat, bezwladnosc zmian jest wiec tez olbrzymia.


Co do baterii ciezko powiedziec ale praktycznie wszyscy producenci wzieli sie za budowanie fabryk, nie ma juz ze boli, ze nie ma kasy na inwestycje, ze wodor - bo to gra jest o byc albo nie byc dla wielu producentow dzisiaj - za 2-3 lata powinno to dac juz wymierny efekt imho.

Ceny ICE/BEV juz powoli sie zrownuja (z dofinansowaniami), za 3-4 lata beda na podobnym poziomie i bez doplat.

Oferta modelowa elektrykow, co bylo do tej pory kula u nogi elektromobilnosci, rosnie doslownie z miesiaca na miesiac co tez jest mega wazne.

 

Natomiast nie zgodze się z tym, że ICE straci sens ;) Może na daily po mieście to tak, ale póki sieć SZYBKICH i niezawodnych ładowarek nie obejmie europy/świata, to sens pozostanie. Nadal nie widzę szans na to, żeby zrobić BEV 700+ km przy prędkości 140kmh i zatankować się w 10min do pełna.

Wiem, ze mi nie uwierzysz i nasze zdania sa tu zupelnie rozne ale wydaje mi sie, ze powoli mentalnosc ludzi sie zmieni w tym zakresie (z wlasnej czy narzuconej woli) - po prostu zaakceptujemy fakt odrobine mniejszej predkosci przelotowej i okazjonalne 15-20 min stopy raz na 3-4h jazdy. Po prostu.

A z czasem jak sie technologia baterii poprawi bedzie to coraz mniej zauwazalne i dyskomfortowe - szczegolnie, ze siec ladowarek DC rosnie takze z miesiaca na miesiac juz.


Do tego musze Ci przypomniec, ze nalezysz do promila kierowcow ktorzy jezdza bardzo duzo i szybko - odsetek ludzi ktorzy smigaja jednorazowo 150-160km/h w weekend np 700km zeby sobie rowerem czy na nartach pojezdzic jest w Europie bardzo maly, statystyczny Kowalski czy to w PL czy w DE tlucze 10-15k km rocznie, glownie wokol komina. I mozna sie z tym wyklocac czy odwracac kota ogonem ale matematyka/statystyka to dosyc scisle przedmioty i nie ma sensu z nimi zbytnio polemizowac.


Zobacz tylko na mape Superchargerow i Ionity - a przeciez oprocz tych 2 sieci jest jeszcze dziesiatki innych!

Ok, Polska wyglada blado na tle reszty Europy- ale tez nadgonimy w koncu jak sie sprzedaz BEV rozkreci.


52065946341_7e7d2d54f3_o.png


52065962883_70631f3d63_o.png

 

I cały czas się zastanawiam, jaki sens odpisywać Słonikowi, ale chyba tylko po to, żeby temat nie umarł :D Bo dla mojego intelektu to już poniżenie jest odpisywanie na te posty :lol:

Tak, troche taki swoisty masochizm ale tak jak piszesz, slonik podgrzewa temat no i czasem mnie zmusza do poszperania i wynalezienia jakichs tam ciekawych linkow wiec jest ok :norty:

.

Opublikowano

Natomiast nie zgodze się z tym, że ICE straci sens ;) Może na daily po mieście to tak, ale póki sieć SZYBKICH i niezawodnych ładowarek nie obejmie europy/świata, to sens pozostanie. Nadal nie widzę szans na to, żeby zrobić BEV 700+ km przy prędkości 140kmh i zatankować się w 10min do pełna.

Wiem, ze mi nie uwierzysz i nasze zdania sa tu zupelnie rozne ale wydaje mi sie, ze powoli mentalnosc ludzi sie zmieni w tym zakresie (z wlasnej czy narzuconej woli) - po prostu zaakceptujemy fakt odrobine mniejszej predkosci przelotowej i okazjonalne 15-20 min stopy raz na 3-4h jazdy. Po prostu.

Po tym jak sam ostatnio wkleiłeś swoje wyliczenia z trasy, które pokrywają się z opiniami moich znajomych co zrezygnowali z zakupu BEV, ludzie nie są chętni do tego, żeby przesiadać się na gorsze samochody. Może biedniejszych do tego zmuszą, a bogaci będą płacić więcej za spalinówki i tyle. Wyobrażasz sobie dzisiaj np. TIRa, który wiezie truskawki z portugalii do PL na napędzie elektrycznym? :D I busa wiozącego tamże pracowników tymczasowych? :D


A cały czas trzeba pamiętać, że ludzie nie kupują samochodu pod kątem "90% czasu jeżdżę sam, 99% maks 2 osoby", tylko pod kątem 1% wyjazdów potrzebuję miejsca na 5 osób i bagażu. Ja np. zastanawiałem się nad M5CS i Cayenne GT i żadnego bym nie kupił ze względu na to, że są 4 osobowe, pomimo że to starcza na moją rodzinę, ale nie wezmę np. teściowej już do opieki nad dziećmi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Dziwi mnie to, czy to tak trudno zrozumiec, ze z duzym prawdopodobienstwem zaden naped nie zniknie. Bedzie sie sprzedawac raz jeden lepiej raz gorzej jak diesel i benzyna. Duzi producenci beda dostosowywali oferte w zaleznosci od potrzeb\preferencji uzytkownikow. doskonaly przyklad to BMW. 2 lata temu sprzedaz BEV byla slaba. Dodali do oferty jako dodatek przewidujac wzrost (jjuz wtedy mowil ze jak sprzedaz bedze wieksza to przygotuja dedykowana platforme!). Sprzedaz sie rozkreca - dedykowana platforma wjezdza. Mimo wszystko caly czas nowe modele spalinowe sa pokazywane przez praktyczie wszystkie marki (wczoraj byla prezentacja nowego RR sport). Baaa na niektore trzeba czekac rok a w ekstremalnych przypadkach 2 lata. Jesli Adamie sprawdzi sie twoja przepowiednia ze ceny sie zrownaja to z ekonomicznego punktu widzenia dzisiaj najlepiej kupic auto z napedem spalinowym bo aby ceny mogly sie zrownac benzynowe musza albo mocno podrozec albo te drugie staniec. W obu przypadkach zakup spaliniaka bedzie bardziej korzystny. Nie zapominaj ze dla mieszkanca bloku to koniecznosc ladowania tylko na szybkich ladowarkac a to strasznie zajezdza baterie. Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po tym jak sam ostatnio wkleiłeś swoje wyliczenia z trasy, które pokrywają się z opiniami moich znajomych co zrezygnowali z zakupu BEV, ludzie nie są chętni do tego, żeby przesiadać się na gorsze samochody. Może biedniejszych do tego zmuszą, a bogaci będą płacić więcej za spalinówki i tyle.

Moze w PL to bedzie inaczej wygladalo ale w NO bogaci sie rzucili pierwsi na elektryki. Model S Tesli, e-trony, Taycany - to wszystko bilo i bije nadal (iX) rekordy popularnosci.

Ja bym raczej powiedzial, ze nie bogaci, a raczej zawodowi nabijacze kilometrow beda sceptyczni do EV (przedstawiciele handlowi, jacys kurierzy, ludzie od spedycji) - ogolnie ludzie, ktorzy przeliczaja kazda h jazdy na roboczogodzine :D

 

Wyobrażasz sobie dzisiaj np. TIRa, który wiezie truskawki z portugalii do PL na napędzie elektrycznym? :D I busa wiozącego tamże pracowników tymczasowych? :D

Nie, tu na pewno jeszcze diesel bedzie mial sporo do powiedzenia.

No chyba, ze bedzie przelom z ciezarowkami EV bo trzeba pamietac, ze ten transport (jego sposob) jest mocno uregulowany przez panstwo - predkosc (90km/h), obowiazkowe przerwy i maks dlugosc/czas jazdy na dobe - to wszystko sprzyja technologii EV zakladajac, ze baterie w ciezarowkach beda odpowiednio duze a ladowarki DC powszechne - ale nie oszukuje sie - tu jeszcze z 2 dekady mina bo w tym zawodzie liczy sie koszt i terminowosc przede wszystkim - a tu jeszcze EV kuleje na dzis.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ogolnie ludzie, ktorzy przeliczaja kazda h jazdy na roboczogodzine :D

zapominasz o czyms takim jak komfort podrozowania. Krotszy czas podrozy to wiekszy komfort. Roboczogodzina dla osoby ktora ceni swoj czas sprawia ze oszczednosc z nawet darmowego pradu kosztem drogiej benzyny ale dluzszej podrozy nie ma zadnego znaczenia. Pozostaje tylko wiekszy komfort. Tutaj sie zgodze ze Slawomirem. Biedny bedzie to liczyl i bedzie dla niego wazne, bogatszy bedze mial na to wyrabane.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zapominasz o czyms takim jak komfort podrozowania. Krotszy czas podrozy to wiekszy komfort. Roboczogodzina dla osoby ktora ceni swoj czas sprawia ze oszczednosc z nawet darmowego pradu kosztem drogiej benzyny ale dluzszej podrozy nie ma zadnego znaczenia. Pozostaje tylko wiekszy komfort. Tutaj sie zgodze ze Slawomirem. Biedny bedzie to liczyl i bedzie dla niego wazne, bogatszy bedze mial na to wyrabane.

Nie slonik, to Ty zapominasz, ze uzytkowanie auta dla zdecydowanej wiekszosci ludzi to nie jest regularne tluczenie setek kilometrow ala przedstawiciel handlowy.

I tu gdzie "stracisz" pol godziny raz na kilka miesiecy w jakiejs dlugiej trasie - odzyskasz z nawiazka na codzien nie muszac jechac co tydzien na stacje benzynowa, nie muszac wymieniac oleju co roku, hamulcow co dwa lata, nie muszac wymieniac turbiny, wtryskow czy innego rozrzadu.


Gdyby to co piszesz mialo sens to takie auta jak Taycan, iX czy inne e-trony praktycznie w ogole by sie nie sprzedawaly a jest dokladnie odwrotnie - bija wszelkie rekordy popularnosci.


Sieci DC rosna jak na drozdzach w Europie, doslownie kazdy producent motoryzacyjny lacznie z tymi najbardziej ekskluzywnymi typu Porsche, Lamborghini czy Ferrari wprowadzaja do oferty badz zapowiadaja swoje EV ale kolega slonik broni tras jak niepodleglosci bo czas to pieniadz i trzeba leciec 700km ciurkiem, przeciez specjalisty nie stac zeby zmarnowac pol godziny no bo przeciez jego "150 PLN/h" samo sie nie zarobi - a to, ze potem siedzi pol dnia na forum BMW piszac 2000 postow to zaden problem, to wkladamy do kategorii "hobby" i "nie marnowanie czasu" :norty:

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.