Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Patrzac na Zdjęcia to mial bardzo duxe szczescie ze sie nie zabil. Swoja droga aż dziw bierze, ze właściciel serwisu samochodowego, który przynajmniej w teorii powinien posiadać spora wiedzę o autach niczego wczesniej nie zauważył i jezdzil aż do całkowitego odpadnięcia koła.
Opublikowano

Tesla Polska robila pod gore - nie chcieli wyslac czesci/oplacic naprawy (co wydaje sie paranoja biorac pod uwage ciag zdarzen) a nadzor z Niemiec zalatwil sprawe od reki/prokonsumencko.

 

bmw też ma takie praktyki; może to ogólnoeuropejski trend, nie dotyczący pojedynczego producenta?

bmw w PL chciał grubą kasę za naprawę, w DE zrobili to w ramach gwarancji :twisted:


btw - dla domorosłych tunerów diy - zestaw wide body:

https://robotcraftsman.com/products/robot-craftsman-hacker-carbon-fiber-full-body-kit-for-tesla-model-3

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tesla Polska robila pod gore - nie chcieli wyslac czesci/oplacic naprawy (co wydaje sie paranoja biorac pod uwage ciag zdarzen) a nadzor z Niemiec zalatwil sprawe od reki/prokonsumencko.

 

bmw też ma takie praktyki; może to ogólnoeuropejski trend, nie dotyczący pojedynczego producenta?

bmw w PL chciał grubą kasę za naprawę, w DE zrobili to w ramach gwarancji :twisted:


btw - dla domorosłych tunerów diy - zestaw wide body:

https://robotcraftsman.com/products/robot-craftsman-hacker-carbon-fiber-full-body-kit-for-tesla-model-3

 

A ja bym powiedział, że to dużo zależy od konkretnego ASO i jego skuteczności. Sam miałem przypadki że jeden serwis naprawiał bezskutecznie coś na gwarancji, a inny po prostu wymienił większą część. Zdarzyło mi się też wiele lat temu, że centrala w PL dołożyła się do grubej naprawy w silniku na zasadzie good will, która była po gwarancji, ale to dealer występował o takie dofinansowanie i to musiał dobrze uzasadnić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kiedys tak model X polecial, chociaz musze przyznac, ze nawet w polowie nie tak widowiskowo :norty:

.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Wczoraj pomagałem przetransportować Teslę Y od naszej granicy do Przemyśla przez to że pier*olony zbrodniarz wojenny zaatakował naszych sąsiadów.

Na miejscu czekała już laweta żeby zabrać ją dalej do Niemiec. Pojeździłem dosłownie kilka kilometrów i tak jak myślałem spodobała mi się - rozmiar jest + / - jak X3, wersja dual motor (nie mam pojęcia ile mocy itp, wersja USA) bardzo fajnie przyspiesza - tzn fajnie jak na takie auto, wiadomo że nie jest do ścigania się. Miejsca jest w sam raz, prowadzi się przyjemnie ale z racji temperatury +15 i zimówek troszkę płynęła po zakrętach. Niestety spotkałem się też z problemem - w bagażniku leżał przewód do ładowania na 220v więc spodziewałem się że za dużo nie naładuje ale on nie działał wcale - mimo że przedłużacz był typowo budowlany, coś nie banglało. Oczywiście w mieście 0 ładowarek, najbliższy supercharger pod Rzeszowem aaale - właściciel poinformował że jest jakiś problem z powiązaniem tego egzemplarza z siecią SC i będzie kłopot. W związku z tym pojechała na lawecie z zasięgiem 0 (nad ranem przy -3, wcześniej pokazywała jeszcze 10-15km). Mam nadzieję że szczęśliwie zjedzie :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Świat się zmienia :-) nawet u mnie w garażu w bloku mieszkalnym jest już zgoda na ładowanie elektryków. Także przetestuje jak w Polsce działa cała procedura.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Świat się zmienia :-) nawet u mnie w garażu w bloku mieszkalnym jest już zgoda na ładowanie elektryków. Także przetestuje jak w Polsce działa cała procedura.

Malymi kroczkami do celu :cool2:

Koniecznie daj znac bo temat interesujacy dla wielu ludzi!

 

Wczoraj pomagałem przetransportować Teslę Y od naszej granicy do Przemyśla przez to że pier*olony zbrodniarz wojenny zaatakował naszych sąsiadów.

Juz ponad 2 miliony mieszkancow Ukrainy ucieklo do PL czytalem, nawet nie chce myslec ile to stwarza problemow logistycznych na codzien.

Oby sie to szalenstwo niedlugo skonczylo. Nawet nie chce myslec jak ciezko bedzie tym ludziom wrocic po tym wszystkim do siebie i odbudowac kraj na nowo :roll:

Pojeździłem dosłownie kilka kilometrów i tak jak myślałem spodobała mi się - rozmiar jest + / - jak X3, wersja dual motor (nie mam pojęcia ile mocy itp, wersja USA) bardzo fajnie przyspiesza - tzn fajnie jak na takie auto, wiadomo że nie jest do ścigania się. Miejsca jest w sam raz, prowadzi się przyjemnie ale z racji temperatury +15 i zimówek troszkę płynęła po zakrętach.

Bede musial sie w koncu przejechac, czasami chodzi mi po glowie wymiana mojej TM3 SR+ na model Y Performance (niebieski!) - czekam na pierwsze egzemplarze do testow z Berlina, ale dopiero z tymi nowymi bateriami zeby byl jakis progres technologiczny. No i ciekawy jestem ogolnie jakosci montazu/wykonania.

aaale - właściciel poinformował że jest jakiś problem z powiązaniem tego egzemplarza z siecią SC i będzie kłopot.

Najczesciej tak jest jak jest auto powypadkowe (total loss) i naprawiane juz poza ASO - w systemie Tesli jest sie zbanowanym - nie pozwalaja sie laczyc z SC ze wzgledow bezpieczenstwa.


PS. Dzisiaj oficjalnie otwarto Gigafactory Berlin - Musk osobiscie wreczyl kilka pierwszych egzemplarzy modelu Y do nabywcow, na fecie byl kanclerz Niemiec - dzieje sie, akcje Tesli dzisiaj ponad 7% up

https://electrek.co/2022/03/22/elon-musk-delivers-firs-germany-tesla-model-y-gigafactory-berlin/


Elon-musk-live-berlin.jpg?w=2500&quality=82&strip=all&ssl=1

.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Juz ponad 2 miliony mieszkancow Ukrainy ucieklo do PL czytalem, nawet nie chce myslec ile to stwarza problemow logistycznych na codzien.

Oby sie to szalenstwo niedlugo skonczylo. Nawet nie chce myslec jak ciezko bedzie tym ludziom wrocic po tym wszystkim do siebie i odbudowac kraj na nowo

 

Patrzę na to z "pierwszej linii" i jest naprawdę koszmar. Autobusy z zagubionymi przestraszonymi dziećmi robią takie wrażenie że potem ciężko w nocy zasnąć, sorry za OT.

 

No i ciekawy jestem ogolnie jakosci montazu/wykonania.

 

Tutaj napewno była szkoda i zewnątrz nawet się nie przyglądałem bo nie wiadomo jak to ktoś naprawił, w środku nie miałem zastrzeżeń, wszystko w zasięgu oka było ładne i solidne, zero trzasków itp.

 

Najczesciej tak jest jak jest auto powypadkowe (total loss) i naprawiane juz poza ASO - w systemie Tesli jest sie zbanowanym - nie pozwalaja sie laczyc z SC ze wzgledow bezpieczenstwa.

 

A to ciekawe, pewnie egzemplarze USA klepane w PL mają ten sam problem. W takim razie taki samochód powinien być SPORO tańszy żeby to miało sens.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A to ciekawe, pewnie egzemplarze USA klepane w PL mają ten sam problem. W takim razie taki samochód powinien być SPORO tańszy żeby to miało sens.

Tutaj wiecej na ten temat i tak jak mowisz, warto byc tego swiadomym przed kupowaniem bitej Tesli z USA.

Na logike powinni te bany w koncu zniesc jak dadza dostep do SC wszystkim innym markom bo przeciez nie mialo by to zadnego sensu bo powypadkowe nie-Tesle beda korzystac z sieci SC i tak.

https://electrek.co/2021/08/16/tesla-again-bans-salvaged-cars-supercharger-network-confusing-situation/

.

Opublikowano
Malymi kroczkami do celu :cool2:

Koniecznie daj znac bo temat interesujacy dla wielu ludzi!

 

Ładowanie pod domem to must have, bo inaczej można skończyć tak:



;)


No i podobno Elon może zrobić shutdown każdej Tesli, a skoro on może to jakieś hakiery, czy zwykły ludzki błąd też może spowodować podobną katastrofę :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i podobno Elon może zrobić shutdown każdej Tesli, a skoro on może to jakieś hakiery, czy zwykły ludzki błąd też może spowodować podobną katastrofę :duh:

Takie zwariowane czasy, dzisiaj mozna i mikrofalowke, lodowke, grzejnik czy drukarke zhakowac bo wszystko jest online.

Tim Cook moze Ci jutro Iphona Twojego zbrickowac, Google odciac od maila a Kaczynski od forum BMW czy Youtube jak mu sie zachce ;)


Moze rozwiazaniem jest trzymanie w garazu starego analogowego R6 na tego typu sytuacje awaryjne? ;)

.

Opublikowano
Od kiedy bmw ma remote upgrade to tez może zrobić shutdown każdego auta, nawet jak ta funkcjonalność nie ma dzisiaj po prostu „guzika” w centrali to dopisać taki ficzer to jest moment.
Opublikowano
No i podobno Elon może zrobić shutdown każdej Tesli, a skoro on może to jakieś hakiery, czy zwykły ludzki błąd też może spowodować podobną katastrofę :duh:

Takie zwariowane czasy, dzisiaj mozna i mikrofalowke, lodowke, grzejnik czy drukarke zhakowac bo wszystko jest online.

Tim Cook moze Ci jutro Iphona Twojego zbrickowac, Google odciac od maila a Kaczynski od forum BMW czy Youtube jak mu sie zachce ;)

 

No fakt - technologia sprowadziła nas do roli niewolników różnych (głównie USA) usługodawców. Sytuacja z Rosją pokazała jak szybko i łatwo można cofnąć kraj w rozwoju.

 

Od kiedy bmw ma remote upgrade to tez może zrobić shutdown każdego auta, nawet jak ta funkcjonalność nie ma dzisiaj po prostu „guzika” w centrali to dopisać taki ficzer to jest moment.

 

Nie twierdzę, że jest to niemożliwe, ale... nie sądzę, żeby to było takie łatwe. Remote upgrade w BMW to zupełnie co innego niż pełna kontrola nad pojazdem w każdej chwili, która jest u Elona.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Remote upgrade w BMW to zupełnie co innego niż pełna kontrola nad pojazdem w każdej chwili, która jest u Elona.

Kazdy kij ma 2 konce - nie mozna bezkarnie naduzywac wladzy/technologii, szczegolnie w USA sa na to "cieci", tam konsument jest duzo bardziej chroniony niz w EU.

Dzien w ktorym Elon odlaczy jakas Tesle "bo tak" bedzie koncem zaufania do firmy i odwrotem klientow od marki - Tesla jest na swieczniku i KAZDA decyzja firmy jest szeroko komentowana w mediach.

Poza tym Musk jest typem "wolnosciowca" czy jak to tam nazwac, nawet w stosunku do Rosji na ten moment:

https://www.independent.co.uk/tech/elon-musk-starlink-russia-media-ukraine-b2029215.html

Jak probowali ograniczac predkosc ladowania w starych modelach S (by chronic od ponadnormatywnej degradacji baterii) to konczylo sie na ugodach sadowych w Norwegii.


Zuckerberg tez praktykowal niekonsumenckie praktyki, skonczylo sie na niekonczacych przesluchaniach w Senacie, wielomilionowych karach/ugodach.


Mnie osobiscie bardziej przeraza "oprogramowanie jako usluga / SaaS" i wszystkie uslugi "chmurowe" bo jak pokazala historia USA potrafi nalozyc sankcje i kolejnego dnia np Adobe "odlacza" Iran od swojego softu - paralizujac wiele zawodow i kto nie ma softu fizycznego offline jest od razu w czarnej ****


Ogolnie ciekawy, wielowatkowy temat ale to juz chyba zupelny offtop by sie zrobil

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z jednej strony dobrze ze firmy technologiczne odcięły kacapow, z drugiej Chiny dostały wyraźny znak ze pora uniezależnić się softwareowo od USA. Zapewne za jakis czas i to pewnie szybciej jak dalej będą mieli własna alternatywę. Przerażajace jest to ze zachód przenosząc produkcje praktycznie wszystkiego do Chin oddał poniekąd wszystkie technologie Chińczykom, którzy jakby nie było maja podobna kacapowskiemu systemowi dyktaturę, dobrze dogadują się z ruskimi i jak przyjdzie czas ze upomną sie o Tajwan USA będzie miało poważny problem.


@randal te pływanie to może być wina kiepskiego zawiasu w modelu y, który jest krytykowany w większości recenzji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Potwierdzam co do Tesli Y. Wg mnie mocno pływa zawias i jakis „gumowy” się wydaje. Może

W Performance jest lepiej bo obniżone o 1cm. Ale dla mnie zwykły TM3 zauważalnie fajniej się prowadzi.

Opublikowano
nie mozna bezkarnie naduzywac wladzy/technologii, szczegolnie w USA sa na to "cieci", tam konsument jest duzo bardziej chroniony niz w EU.

Owszem, ale przykładowy kierowca Tesli w Rosji może się tylko cieszyć, że mu jeszcze nie wyłączyli Tesli w ramach sankcji. Osobiście uważam, że to mega słabe, że nie mogę sobie w samochodzie na wszelki wypadek czasami wyjąć karty SIM.


W kontekście tej wojny i samochodów to mam jeszcze jedną zagwostkę - widziałem filmiki z sytuacji, gdy ktoś celowo podczas ucieczki przejeżdzał / potrącał żołnierza... A współczesne auta to pewnie zablokują, i to nawet bez dostępu do sieci.

Radość z jazdy
Opublikowano

A w BMW kolejne podwyżki. i4 właśnie podrożało o kolejne 30 tys. Czyli już w sumie 50 000 zł od początku roku. A mamy dopiero koniec marca.

Do tego dochodzi jeszcze całkowicie wykasowanie rabatów na elektryki.

Opublikowano
A w BMW kolejne podwyżki. i4 właśnie podrożało o kolejne 30 tys. Czyli już w sumie 50 000 zł od początku roku. A mamy dopiero koniec marca.

Do tego dochodzi jeszcze całkowicie wykasowanie rabatów na elektryki.

 

Niestety cena niklu niezbędnego do produkcji baterii poszła w górę x2. Wszystko zdrożeje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.