Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Filip13 sa takze filmiki np ostatnio wklejany prze zemnie z carwow, gdzie po 3 wyscigach na cwierc mili hamulce byly zagotowane. Obejrzyj tez filmik tego specjalisty ktorym sie chwalisz jadacego za taycanem 4s ciezszym o prawie pol tony i posiadajacym te sama moc. Po 2 okrazeniach samochody mialy ten sam czas. Gdzie ta przewaga masy u Twojego specjalisty?

 

IMPORTANT NOTE:

We did immediately an other lap together after this one, The Tesla just became a bit less perform compare to the Taycan who keeped almost the same performance, so we can say that the PORSCHE is a bit stronger on the second lap, anyway in term of "SPRINT" performance on 1 lap, the Tesla is a bit better, we finished the second lap together anyway...

 

Co do infotaimentu BMW:

Key infotainment specs:

The SOC seems to be an Atom A3960.

RAM is 8GB LPDDR4 2400MT/s (4X 2GB Micron D9WHW)

The screens seem to be 1920*720 and 2880*1080 resolution.


Nieco lepiej od tesli ale szalu nie robi :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do infotaimentu BMW:

Key infotainment specs:

The SOC seems to be an Atom A3960.

RAM is 8GB LPDDR4 2400MT/s (4X 2GB Micron D9WHW)

The screens seem to be 1920*720 and 2880*1080 resolution.

Nieco lepiej od tesli ale szalu nie robi :D

Czyli reasumujac, BMW wklada do i4 M50 Intel Atom A3960 1900Mhz, Tesla w latach 2018-2021 wkladala do TM3 Intel Atom A3950 1600Mhz.

Oba procesory mialy swoja premiere w 2017r., wersja 3960 jest szybsza od 3950 o ~18%.


Czyli ja to widze tak:

W 2018r Tesla do TM3 wlozyla swiezy CPU, BMW do swoich aut w 2022r wklada CPU sprzed 5 lat i tu szalu juz musze powiedziec nie ma.


TM3 2022 maja juz montowane AMD Ryzeny, podobno o niebo szybsze (pozyjemy zobaczymy, na filmikach wyglada zacnie)


Sam procek to oczywiscie nie wszystko, robote robi tez soft ktory musi byc dopracowany bo inaczej i najlepszy procesor nie pomoze.

Generalnie zarowno Tesla jak i BMW nie maja i tak z tym duzych problemow, jak sie porowna ich soft/GUI do jakiejs Toyoty/Lexusa czy Forda/Opla to jest niebo a ziemia ^^

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na razie mamy rok 2022 i tesla wpycha do modelu 3 wciaz te same atomy. Lepsze poszly do wyzszych modeli i zaczynaja wpychac do modelu Y. Soft to nie jest zadne wytlumaczenie bo jesli jest to architektura x86 oba producenci na 99% uzywaja ten sam system operacyjny: linux. Same GUI ktore widzisz to jest tylko program, ktory korzysta z obslugi sprzetu zaimlementowanej w linuksie. Oczywiscie jak sie mocno postarasz to i to mozna skopac, jednak glowny core wydajnosci to system operacyjny ze sterownikami (ten sam w obu autach) + hardware (jak widac bardzo podobny, no troszke lepszy w BMW).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobrze slonik, bede pisal prosto, wtedy w koncu trafi :)

BMW i4 dostarczane w 2022r maja Intel Atomy sprzed 5 lat, Tesle model 3/Y dostarczane w 2022r maja duzo szybsze AMD Ryzeny z zeszlego roku. Tyle.

https://teslanorth.com/2022/02/11/first-2022-tesla-model-3-y-cars-with-amd-ryzen-and-more-deliver-in-germany/

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie obyło się to bez jeńców. Ryżem jest duzo bardziej pradozerny i wciąż słabszy od np mobilnego Apple bionic sprzed 2 lat. Przez ryzena model 3 stracił około 22 km zasięgu. Niech żyje Netflix w aucie :D
Opublikowano

A stacje kosmiczne mają intela 386 lub 486. I co z tego wynika?

Mój smarphone made in Taiwan 3 lata temu kosztował 900pln brutto a ma wszystko o co się bijesz w aucie. Netflix też. Co do podłączenia do ładowania przez 3s to ja wiem ,że nie, a ty musisz sprawdzić. Problemem wątku czy debaty z tobą jest, że nie umiesz w wybory. Trzeba wybrać za ciebie. Inni chcą wybrać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do podłączenia do ładowania przez 3s to ja wiem ,że nie, a ty musisz sprawdzić.

Zaproponowalem zaklad, faja Ci szybko zmiekla, wiadomo od razu z kim sie rozmawia :cool2:

Cala reszte Twoich filozoficznych "madrosci" w tym watku mozna rowniez podsumowac jednym obrazkiem:


EZp3trWXQAEUD6N.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam jak nastolatek moczysz sie torem i waga w podpisie, tylko jaki jest sens wjazdu na tor samochoem ktory sie do tego nie nadaje? Nie jest w stanie odjechac nawet taycanowi 4s, ktory jest o pol tony ciezszy, wolniejszy i wiekszy. :D Dorosnij troche bo rzeczy nad ktorymi sie spuszczasz sa w praktyce nieprzydatne bo tesla 3 to jest taki bezsensowny ulep, ze glowa boli :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam jak nastolatek moczysz sie torem i waga w podpisie, tylko jaki jest sens wjazdu na tor samochoem ktory sie do tego nie nadaje?

Slonik, wiesz, ze Ty nadal rozmawiasz sam ze soba?

Tzn piszesz o rzeczach, ktorych ja nigdy nie powiedzialem (EV i tor) i sam sobie odpowiadasz :norty: :norty:

EV poki co na tor sie nie nadaja, Tesla nie jest zadnym wyjatkiem, wspominalem o tym tutaj z 5 razy.

Natomiast pisanie, ze masa pojazdu ma znaczenie tylko na torze - powiem Ci uczciwie, wstydzilbym sie na Twoim miejscu pisac takie idiotyzmy publicznie po prostu i czuje zazenowanie w ogole dyskutujac o tym z Toba na forum BMW :duh:

 

bo tesla 3 to jest taki bezsensowny ulep, ze glowa boli :D

I kto tu jest tym "moczacym sie nastolatkiem"? :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skoro waga ma znaczenie jedynie na torze a samochod na tor i tak sie nie nadaje (co sam potwierdziles) to jaki jest sens walczyc o niska wage w takim aucie? Zaden :D

p.s. czy Ty czytasz troszke ze zrozumieniem? Strescilem uwagi Bjorna, nie moje.

Opublikowano
A stacje kosmiczne mają intela 386 lub 486. I co z tego wynika?

 

Stacja kosmiczna to dość zaawansowany pojazd, więc i super mocne procesory ;) Takie F-16 miało jakiś bieda proc o prędkości 12Mhz :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro waga ma znaczenie jedynie na torze

Bjorn, Ty, nie ma znaczenia, powielanie idiotyzmow to nadal idiotyzmy.

Z mojej strony eot bo to definicja zapasow w blocie badz karmienia trolla :roll:


epa-range-comparison-i4x20220216.png

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Co do podłączenia do ładowania przez 3s to ja wiem ,że nie, a ty musisz sprawdzić.

Zaproponowalem zaklad, faja Ci szybko zmiekla, wiadomo od razu z kim sie rozmawia :cool2:

Cala reszte Twoich filozoficznych "madrosci" w tym watku mozna rowniez podsumowac jednym obrazkiem:

EZp3trWXQAEUD6N.jpg

Tak ostudzę te emocje trochę, bo ten test to akurat wypaczenie sensu który chciał PaPierr przekazać. To że Usain Bolt jest w stanie przebiec 100m w 9.58sek to nie znaczy że codzienna droga do pierkarni 100m od domu zajmuje mu 2x9.58sek.


Jeśli podłączasz codziennie czy co któryś dzień ładowarkę, to raz kabel się skręci, raz dziecko zostawi rower na drodze a jeszcze innym razem potkniesz się przeciskając się w ciasnym garażu, a potem zajrzysz na wyświetlacz żeby z dumą spojrzeć ile kW się ładuje Twoja Tesla i czy dobrze podłączyłeś kabel żeby nie mieć rano niespodzianki. Także jestem przekonany że w realu zajmuje każde podłączenie te 30sekund przynajmniej. A jeśli chcesz taki test zrobić, to podłącz 30 razy na 10 różnych miejscach parkingowych gdzie sąsiad w garażu podziemnym krzywo zaparkował i nie sięga kabel itp, a nie tylko swoim garażu. Ja co jakiś czas ładuje na publicznym i jakbym sprintem odpalał ładowanie, to mi zajmie to może z 30sekund, a w praktyce to z 1-2min. Też niedużo, ale zdarzało się nieraz że musiałem przestawić na inne miejsce przy ładowarce bo kabel nie sięgał albo ktoś tak stanął że nie chciałem kabla prowadzić komuś po masce.


Oczywiście nadal te czasy nie są duże i nie jest to takie upierdliwe, ale chciałem zaprotestować, bo Twój test nie ma sensu i nic nie wnosi do realnego życia a służy tylko niepotrzebnemu ośmieszaniu wypowiedzi PaPierr, który swoją drogą jest bardzo bezpośredni w swoich opiniach i lubi wbijać kij w mrowisko :) Stop hejt :hand: :)

Edytowane przez BMFun
Opublikowano

Na ładowarkach publicznych to bywa różnie, i twierdzę, że dłużej od samego pozycjonowania i poprawiania pozycjonowania auta zajmuje odpalenie ładowania aplikacją, o ile ktoś tego nie robi kartą RFID.

Superchargery mają tę zaletę, że wszędzie są dokładnie takie same, więc nigdy nie ma potrzeby poprawiać, no i nie ma aplikacji.


Jasne, że i mi się zdarza spoglądać na wyświetlacz... Ale zarówno wallboxy Tesli, jak i BMW (

) mają tylko kolorowe światełko - wtedy te 3s w drodze od drzwi pojazdu do drzwi domku jednorodzinnego są możliwe.
Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co za bzdury z tymi trzema sekundami i udowadnianie ze koło jest kwadratowe. Sekundę to zajmuje naciśnięcie na menu przycisku od klapki. Do tego kabel przeważnie masz zakurzony wiec kazdy normalny człowiek zrobi to powoli i ostrożnie, zeby się nie ubrudzić ani nie uderzyć w auto, wkładanie wtyczki do gniazdka to tez nie __%^**%# drzwiami od stodoły ale należy zrobić to powoli i ostrożnie zeby za jakis czas nie wymieniać kabla czy gniazda do ładowania. Nie mówiąc już o tym jak ktoś nie ma gniazda po drodze i musi obejść samochód albo się przeciskać w ciasnym garażu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Póki co elektryki przegrywają tutaj na forum z V12, V8, R6 szczególnie z kodem silnika rozpoczynającym się od litery "S" :) a nawet R4 w wersji biznesowego atlety. Czyli patrząc po naszym forum, wychodzi że na Teslę przesiadają się z BMW głównie z 18i, 20d i 30e i nie dziwię się że w Tesli znajdują więcej radości z jazdy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli podłączasz codziennie czy co któryś dzień ładowarkę, to raz kabel się skręci, raz dziecko zostawi rower na drodze a jeszcze innym razem potkniesz się przeciskając się w ciasnym garażu, a potem zajrzysz na wyświetlacz żeby z dumą spojrzeć ile kW się ładuje Twoja Tesla i czy dobrze podłączyłeś kabel żeby nie mieć rano niespodzianki. Także jestem przekonany że w realu zajmuje każde podłączenie te 30sekund przynajmniej.

Czy to co opisujesz to sa Twoje realia na codzien? Czy po prostu przejaskrawiasz dla zasady? :twisted:

Moje realia sa zgola inne stad nie mam problemu z zakladem i 3s.

Mam wallboxa na scianie domu na podjezdzie, parkuje obok, po wyjsciu z auta siegniecie do wtyczki i wlozenie jej do otwartego uprzednio portu w GUI trwa srednio 3-5s. Tak wyglada 90% wszystkich ladowan mojego auta. Kolejne 9,5% to ladowanie na SC ktore wyglada i trwa identycznie - po wyjsciu z auta zajmuje 3-5s. Te 0,5% to kilka ladowan na greenway/lotos w PL i tam to bedzie juz minuta czy 5 min (w Lotosie trzeba isc po pracownika ^^)

Kabla w wallboxie nikomu sie nie chce skrecac dookola wallboxa, lezy sobie pod nim, nie wyglada to super estetycznie ale jestem leniwy z natury.

 

A jeśli chcesz taki test zrobić, to podłącz 30 razy na 10 różnych miejscach parkingowych gdzie sąsiad w garażu podziemnym krzywo zaparkował i nie sięga kabel itp, a nie tylko swoim garażu. Ja co jakiś czas ładuje na publicznym i jakbym sprintem odpalał ładowanie, to mi zajmie to może z 30sekund, a w praktyce to z 1-2min. Też niedużo, ale zdarzało się nieraz że musiałem przestawić na inne miejsce przy ładowarce bo kabel nie sięgał albo ktoś tak stanął że nie chciałem kabla prowadzić komuś po masce.

Nie, nie bede tego robil bo nie tak wyglada moja codziennosc jezeli chodzi o ladowanie.

Takie udowadnianie na sile nie ma zadnego sensu bo rownie dobrze moge podjechac na ladowarke firmy x, napisac ze nie dziala, ze nie mam juz baterii, ze musialem wzywac lawete, ze padal deszcz byla burza i mnie piorun trafil, ze wole Chryslera etc etc - mozesz tak udowodnic wszystko na co masz ochote. Czy bedzie to mialo sens? Wg mnie zadnego.


 

Oczywiście nadal te czasy nie są duże i nie jest to takie upierdliwe, ale chciałem zaprotestować, bo Twój test nie ma sensu i nic nie wnosi do realnego życia a służy tylko niepotrzebnemu ośmieszaniu wypowiedzi PaPierr, który swoją drogą jest bardzo bezpośredni w swoich opiniach i lubi wbijać kij w mrowisko :)

Kolega Panpierr napisal, ze parowki beda szczekac zanim naladuje EV w 3s (cos w tym stylu, jego standardowa wypowiedz)

Wiec nie rozumiem negowania sensu prostego zakladu.

Osmieszac wypowiedzi tego kolegi nie zamierzam (ewentualnie je neguje/deprecjonuje) bo szczerze uwazam, ze jego posty brzmia jak belkot czlowieka oblakanego badz takiego po spozyciu duzej ilosci narkotykow (nie mowie tego zlosliwie zeby nie bylo).

 

Teraz podstaw zamiast Tesli jakies inne auto np Forda.

I wtedy artykul brzmialby - "Tak bardzo znienawidzil swojego Forda, ze kupil Opla Astre."

Przeczytaloby go w Polsce jakies 15 osob :norty:

Teraz cyk - zmieniamy Ford na Tesla i mamy 30.000 wyswietlen i sto dwadziescia komentarzy i standardowa gownoburze - tesla to syf, elektryki to syf, tylko tdi etc etc

I tak to sie kreci, kazdy pudelek motoryzacyjny chce sie ogrzac w blasku Tesli dzisiaj.

.

Opublikowano
Póki co elektryki przegrywają tutaj na forum z V8, R6 szczególnie z kodem silnika rozpoczynającym się od litery "S" :) a nawet R4 w wersji biznesowego atlety. Czyli patrząc po naszym forum, wychodzi że na Teslę przesiadają się z BMW głównie z 18i, 20d i 30e i nie dziwię się że w Tesli znajdują więcej radości z jazdy.

 

Przegrywają napewno u dwóch użytkowników którzy glownie się tu udzielają. Gdybym miał do wyboru spalinowa wersje m340d i elektryczna oferująca osiągi Tesli LR ktora jeździłem to bez wahania wziąłbym elektryka.


Dzwoniłem ponownie do swojego dealera (Inchcape Warszawa) zeby umówić się na jazdę testowa i4 i powiedział że jeszcze nie maja auta i najwcześniej za miesiac dostaną.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
rozwiń swoja wypowiedź, czemu wziąłbyś elektryka, bardzo mnie to ciekawi, bez żadnych złośliwości, żeby była jasność
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolega bez wachania by wziął ale jednak zakupił 340d. Pytanie w takim razie dlaczego nie wziął? Krócej by czekał jak na bmw i jeszcze zapłacił by mniej.
Opublikowano
rozwiń swoja wypowiedź, czemu wziąłbyś elektryka, bardzo mnie to ciekawi, bez żadnych złośliwości, żeby była jasność

 

Z kilku powodow. Na codzien jezdze glownie po miescie i krotkie dystanse. Mimo ze mam mocne auto to rzadko wykorzystuje jego moc bo silnik nie jest w pelni rozgrzany(jak ktos ma ochote napisac krotkie dystanse i diesel to glupota to zapraszam na priv do dyskusji :)). W elektryku ten problem nie istnieje bo odrazu mozna cisnac, a ze lubie wykorzystywac moc auta i szybko sie przemieszac jest to dla mnie OLBRZYMIA zaleta. Na papierze m340d i Tesla LR maja zblizone osiagi, przynajmnie do 100, w rzeczywistosci osiagi Tesli dostepne sa zawsze i na kazde dotkniecie gazu, w aucie spalinowym mamy natomiast zwloke po wcisnieciu gazu i dodatkowa zwloke zanim nastapi redukcja biegu, a wszystko to jest okraszone wyciem silnika. Oczywiscie to jest tylko moja opinia. Do tej pory bylem fanem spalinowek ale po jezdzie Tesla zmienilem mocno zdanie.


Słonik kupilem m340d bo szukalem mocnego diesla w kombi. Rok temu zamawiajac BMW w ogole nie rozpatrywalem elektryka. Dzisiaj dalej nie rozpatruje bo nie ma obecnie na rynku takiego ktory spelnialby moje oczekiwania. Natomiast za 3 lata mysle ze chetnie zamienie swoje auto na i350 Touring czy jak tam je nazwa.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trochę Cie rozumiem. Zamieniłem 35d na iX3 i 5,5s na 6,5s do 100. Do jazdy po mieście wystarczy, chociaż jest niedosyt mocy. Na krótkich dystansach elektryk jest całkiem fajny, ale m340i bym już nie zamienił tak łatwo, a M3 to z pewnością bym już nie zamienił. Ja miałem do wyboru 20d, 20i i iX3 i elektryk był bezkonkurencyjny do moich potrzeb. M40d tez by nie był dla mnie atrakcyjny do miasta. Ale jakbym cenowo miał porównywalny m40i to wybór nie był by taki prosty (na szczęście nie było tego problemu). Dźwięk silnika i wydechu przy cold start dla petrolheada jest stawiany wyżej niż cisza elektryka :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.