Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Fajny ten autopilot, taki nie za bezpieczny.


Moim zdaniem, dopóki nie będę mógł mu zaufać w 100%, to jest on BEZUŻYTECZNY.

Skoro odwala takie jazdy, to znaczy że i tak muszę być cały czas skupiony i to w dodatku jeszcze BARDZIEJ, niż zwykle, bo w trakcie normalnej jazdy uważam na sytuację na drodze, a jadąc Teslą na autopilocie muszę jeszcze uważać czy mój własny samochód nie pomyli zakrętu z prostą. Jak na nagraniu poniżej:

 

przyciągnęło ją do reflektorów pojazdu z na przeciwka jak ćmę do światła

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam pisales ze tesla sprzedaje sie jak gorace buleczki i promocji nie ma a to co jest przy modelu Y?

Mozesz wkleic cytat gdzie tak napisalem?

Swoja TM3 kupilem rowniez w promocyjnym finansowaniu (0,25% jezeli dobrze pamietam), pisalem o tym kilka razy w tym watku przeciez?

No chyba, ze masz na mysli ze pisalem, ze Tesla nie daje rabatow na swoje auta i ze kupuje sie je w cenie katalogowej - bo tak wlasnie jest.

Tak czy inaczej czekam na konkretny cytat :cool2:

 

Fajny ten autopilot, taki nie za bezpieczny.

Moim zdaniem, dopóki nie będę mógł mu zaufać w 100%, to jest on BEZUŻYTECZNY.

Generalnie popieram.

Placic 10-12k $ za produkt w fazie beta jest moim zdaniem nietrafionym pomyslem, tym bardziej, ze FSD nie "przechodzi" na kolejne auto jezeli sie zmienia samochod a wartosci rezydualnej nie podwyzsza zbytnio (sondujac rynek norweski uzywanych Tesli)

Ludzie placa bo sa ciekawscy jak technologia autonomii ewoluuje, wraz z kolejnymi updatami porownuja jazde na tym samym odcinku drog i widza jak sie polepsza.

Czesc natomiast zostala z pewnoscia naciagnieta opisem (full self driving), ktory jest niewatpliwie "click baitem".

Natomiast to powiedziawszy - jazda z rodzina w nocy gdy nic nie widac na autopilocie jest przejawem skrajnej bezmyslnosci imho na dzisiaj i tu rzeczywiscie wina Tesli bo od dnia nr1 powinna pisac o FSD jako wczesnej wersji beta i trabic wszem i wobec uczciwie, ze minie pewnie z 5-10 lat zanim technologia przerodzi sie w cos prawdziwie uzytecznego/powszechnego.

Na norweskim forum Tesli 9/10 osob pisze, ze kolejna Tesle kupia bez FSD :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@adamjttk a kto doplaca do promocyjnego finansowania? Bank, czy sasiad a moze Elon? W polce 2% finansowanie (chyba na 4 lata) to jest przy dzisiejszych leasingach i WIBOR lekka reka liczyc 10-20% mniej za auto.
Opublikowano
Fajny ten autopilot, taki nie za bezpieczny.


Moim zdaniem, dopóki nie będę mógł mu zaufać w 100%, to jest on BEZUŻYTECZNY.

Skoro odwala takie jazdy, to znaczy że i tak muszę być cały czas skupiony i to w dodatku jeszcze BARDZIEJ, niż zwykle, bo w trakcie normalnej jazdy uważam na sytuację na drodze, a jadąc Teslą na autopilocie muszę jeszcze uważać czy mój własny samochód nie pomyli zakrętu z prostą. Jak na nagraniu poniżej:

 

Mam odmienne zdanie.

Po pierwsze, i są na to badania naukowe, podczas kontroli jazdy gdy auto jedzie samo, można zachować wyższą uważność / czujność / więcej zauważać.

Po drugie, autopilot przydaje się gdy naturalnie kierowca nie powinien już jechać, a jedzie - bo ciężkie warunki / zmęczenie.


Po trzecie, to czcza rozmowa, bo clue i tak jest takie, że BMW nie potrafi nawet tyle.

Radość z jazdy
Opublikowano (edytowane)

Mam odmienne zdanie.

Po pierwsze, i są na to badania naukowe, podczas kontroli jazdy gdy auto jedzie samo, można zachować wyższą uważność / czujność / więcej zauważać.

Po drugie, autopilot przydaje się gdy naturalnie kierowca nie powinien już jechać, a jedzie - bo ciężkie warunki / zmęczenie.

Po pierwsze, można gdzieś poczytać te badania? Bo jak mam zastanawiać się zarówno czy mi pieszy nie wyskoczy przed maskę, jak i czy samochód nie zjedzie na przeciwległy pas, to raczej jadę w ciągłym stresie. Może rzeczywiście dzięki temu zachowuję wyższą czujność, tylko jakim kosztem zdrowia psychicznego.


Po drugie, ciężkie warunki to ostatni moment, w którym odważyłbym się włączyć tego autopilota.


Nie mówiąc już o absolutnie zerowej reakcji autopilota na dziury na drodze. Pozdrawiam opony i felgi po paru tygodniach używania FSD na polskich drogach.

 

Po trzecie, to czcza rozmowa, bo clue i tak jest takie, że BMW nie potrafi nawet tyle.

Nie rozumiem, co do czczości rozmowy na temat sensu wydania 40 tysięcy złotych na obiecany, niedopracowany self-driving ma to, co robi BMW.

Edytowane przez TheApocalypse
Opublikowano

Nie wiem jak jest w BMW ale Mercedes potrafi na autopilocie to samo co Tesla. No fakt poza tym sławnym samoistnym zjazdem z A2 na A1. Ale skoro i tak nie można zaufać autopilotowi, co widać po tych wszystkich wypadkach Tesli to przydatniejsza jest funkcja wirtualnej rzeczywistości (pokazuje grafiki skrętu na rzeczywistym obrazie, a w klasie S nawet na HUD) niż te samodzielne zjazdy Tesli na A1. Jest to mogę przydatne na wszelakich rozbudowanych zjazdach z autostrad jak i w mieście przy sporej sieci ulic.

A z tego co kojarzę Tesla jakoś jeszcze tego nie zaimplementowała do siebie. Co jest dziwne skoro taki nacisk kładą na oprogramowanie a to kwestia stricte programowa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pewnie to kwestia dokladnosci/niedokladnosci map? Tesla nie ma swoich map, niewiadomo skad bierze i co ma w licencji takze wbrew pozorom to nie takie proste.


Filip przestan pisac bzdury ze mozesz zaufac autopilotowi, czy pozwolic mu prowadzic w gorszych warunkach. Jedynie co mozesz to go wlaczyc i w stresie obserwowac droge w pelni skupiony trzymajac rece w kazdej chwili gotowe do przejecia kierownicy. mega slabe to. Idea doba ale do wykonania jeeeeszce dluugo brakuje. Zauwaz, zejz nawet Musk poszedl po rozum do glowy (a raczej instytucje prawne go do tego przymusily) i juz nic nie obiecuje na: NA JUZ.

Opublikowano

Wszelkie autopiloty pokazują nasz obecny rozwój technologiczny i to jak bardzo "sztuczna" jest owa inteligencja :lol:


Nie miałem do czynienia z automatycznym prowadzeniem, ale wielokrotnie przekonałem się na własnej skórze jak wszelkie namiastki tego systemu (FCW, tempomat z funkcją hamowania/utrzymywania odległości, Lane Assist itp.) są po prostu zawodne.

Opublikowano

Ja w sumie używam tego tylko na autostradzie i raczej przy dobrych warunkach. Jednak z ograniczonym zaufaniem. Chociaż nigdy nie miałem jakiegoś problemu z systemem, żebym musiał reagować.

Jeden raz miałem reakcję systemu wcześniejszą niż moja i to dobrze, bo bym władował sie ostro w tył innego pojazdu na autostradzie podczas jego hamowania do 0.

Raczej na dzień dzisiejszy nie odważyłbym się lampić w telefon podczas drogi i wierzyć jakiemukolwiek autopilotowi dostępnemu w którejkolwiek marce.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do autopilota w BMW, to ja korzystam bardzo dużo razy, ale tylko w 2 sytuacjach: długa monotonna podróż autostradą (najczęściej z rodziną) oraz bardzo duży korek, gdzie mogę chwilę uwagi poświęcić na coś innego. Inne sytuacje zupełnie dla mnie są nieprzydatne i traktuję je w kategorii gadżetu. W pierwszej sytuacji przejeżdżam od wylotówki na A2 do obwodnicy trójmiejskiej praktycznie 99% na autopilocie i nie mam do niego istotniejszych uwag. Jedyna, to że czasem niepotrzebnie zwalnia jak ktoś na sąsiednim pasie nierówno jedzie. Fakt że trzeba "muskać" kierownicę, powoduje że nie oderwę uwagi, którą jednak powinienem mieć dla własnego bezpieczeństwa. Po takiej trasie jestem wyraźnie mniej zmęczony i czuję że jest bezpieczniejsza. Nigdy głupiego manewru w stylu jak na filmikach mi BMW nie zrobiło. Absolutnie nie widzę żadnej przewagi autopilota w moim zastosowaniu. A zjazdu A2/A1 raczej nie zrobi, ale jeśli ma się podłączoną nawigację pokładową lub zintegrowaną z telefonem (np Apple map), to przy zjazdach zwalnia i z tego co pamiętam daje jakiś sygnał do zjazdu, ale ja z tego nie korzystam.


Co ciekawe używałem tego na autostradzie przy bardzo silnym bocznym wietrze przy różnych prędkościach autostradowych (oczywiście z gotowością do przejęcia kontroli w razie czego) i sobie bardzo dobrze radził samochód po tym jak dostał bardzo silny podmuch. Ani w M50i ani tym bardziej X5M nie zauważyłem tego legendarnego problemu z prowadzeniem przy silnym bocznym wietrze i da się w takich warunkach jechać. Ale już w śnieżycy czy bardzo silnym deszczu nie odważyłbym się oddać prowadzenia żadnemu autopilotowi.


Gdy bawię się autopilotem na lokalnych drogach czy miejskich dwupasmówkach, to widzę że gubi się jak są dziwnie poprowadzone żółte pasy na drodze, albo pas ruchu prowadzi bardzo nagłym slalomem lewo/prawo i w takich przypadkach wymaga przejęcia kontroli. Szczerze mówiąc lepsze i bezpieczniejsze jest to niż takie dziwne rzeczy które odstawia Tesla. Ewidentnie widać że celowo są prowadzone na rzeczywistych ludziach testy, za które normalnie firma płaci zatrudniając do tego ludzi. Jak widać już nawet 9/10 prawdziwych fanów nie daje się na to nabrać łącznie z Adamem (chociaż Filip jak rozumiem jest jeszcze w tych 1/10 :) ), także tylko patrzeć kiedy ta opcja będzie za 0zł, a być może jakaś instytucja będzie zmuszać Teslę do zmiany nazwy albo dopisania że jest są to testy wersji "beta" (żeby nie powiedzieć nawet alfa).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tesla juz kilkukrotnie zostala zmuszona do niewprowadzania ludzi w blad. Do tego agencje bezpieczenstwa klada nacisk na monitorowanie kierowcy, czy nalezycie obserwuje droge i jest gotowy do natychmiastowego przejecia kontroli. Monitorowanie kierowcy w tesli jest rozwiazane gownianie. W kazdej praktycznie marce masz kamery podczerwieni natomiast w tesli masz zwykla kamere caly czas patrzaca do srodka jak w Big brother :D
Opublikowano
wielokrotnie przekonałem się na własnej skórze jak wszelkie namiastki tego systemu (FCW, tempomat z funkcją hamowania/utrzymywania odległości, Lane Assist itp.) są po prostu zawodne.

Jasne, że są, i samo porównanie jest dobre. Czy da się jeździć bez tempomatu adaptacyjnego? Da. Bez tempomatu? Da. Ale przyjmujemy, że kierowcy mają wystarczająco głowy, by ich używać bezpiecznie, z efektem:

Po takiej trasie jestem wyraźnie mniej zmęczony i czuję że jest bezpieczniejsza.

To właśnie powoduje automat Tesli, i wbija się w drzewa i inne pojazdy pewnie tak samo często, jak użytkownicy tempomatów to czynią. Jest chyba głupio kwestionować, że brak potrzeby macania gazu na autostradzie dodaje kierowcy siły i skupienia na obserwowanie sytuacji na drodze.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@adamjttk a kto doplaca do promocyjnego finansowania? Bank, czy sasiad a moze Elon? W polce 2% finansowanie (chyba na 4 lata) to jest przy dzisiejszych leasingach i WIBOR lekka reka liczyc 10-20% mniej za auto.

Nie odpowiedziales na moje pytanie - gdzie ja pisalem o "braku promocji" w Tesli?

Jak mialbym pisac cos tak nielogicznego skoro moja TM3 kupilem w "promocyjnym" oprocentowaniu i z darmowymi SC na rok? :roll:

Bo poki co widze, ze odpowiadasz sam sobie i mnie w to wplatujesz :duh:


Powiem wiecej apropo tych "promocji" - Tesla w takim Berlinie bedzie klepala jeden jedyny model z minimalna iloscia roznic (lakier, kola, dekor, kolor tapicerki) - cale wyposazenie w srodku jest identyczne. Jak do tego dodac te gigaprasy, ktore robia te duze odlewy nadwozia i redukuja do minimum klejenie/nitowanie/spawanie - nie dziwi temu, co mowi prezes VW Diess, ze VW zajmuje 3x wiecej czasu na wyprodukowanie 1szt auta.

Marze juz teraz przekraczaja 20% wiec jakby co Tesla nie bedzie miala problemu, zeby okresowo obnizac cene aut czy stosowac dumpingowe finansowanie czy benefity w postaci frikowych SC - bedzie sie tak pewnie dzialo za kazdym razem jak beda chcieli podbic wyniki sprzedazy czy beda widziec, ze podaz zaczyna byc wieksza od popytu.


Naprawde jestem ciekawy w ktorym kierunku to wszystko podazy bo jest to model biznesowy skrajnie rozny od tradycyjnych producentow - takie BMW oferuje kilkadziesiat roznych modeli/linii stylistycznych/wersji wyposazeniowych etc i nie ma sily musi sie to odbijac na czasach dostaw oraz odpowiednio wyzszych kosztach jednostkowych.


Za rok-dwa Tesla zacznie sprzedawac ponad 2 miliony aut i zobaczymy czy wciaz bedzie popyt na tak malo spersonalizowane auta (w sensie nie bedzie to nadal przeszkadzac ludziom za w sumie calkiem drogie samochody >250k PLN) czy moze beda sie musieli ugiac i zaczac oferowac pakiety stylistyczne, wieksza personalizacje, wiecej modeli. Ciekawe czasy przed nami.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy Apple, czy samsung klepie od 10 lat tak samo wyglądające telefony? Jak czesto te firmy zmieniaja design? Apple kiedyś miało jeden rozmiar w jednym kolorze, teraz ma 4 plus jakies wersje pro, sporo kolorów a to tylko telefon. Ja nie kupilbym kolejnego tak samo wyglądającego auta. Bogactwo wyborów jest super cool i żaden elon tego nie zmieni. Dlaczego absolutnie każda firma co kilka lat wprowadza nowa wersje modelu? Co się działo ze sprzedażą modelu x oraz s przez ostatnie kilka lat? Dla mnie odpowiedz jest oczywista. Każdym rynkiem rzadza dokładnie te same mechanizmy, możesz sobie wierzyć w proroka Elona, dla mnie to showman i celebryta. A szczerze to nie wróżę sukcesu modelowi y w Euroropie. Fabryka w Berlinie tego nie zmieni. Widzę to tak. Ze fabryka z Chin zwolni sloty i zacznie zdobywać nowe rynki np Australia a Berlin będzie sobie plumkal na wolnych obrotach chyba ze zaczną gdzieś auta eksportować.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Za rok-dwa Tesla zacznie sprzedawac ponad 2 miliony aut i zobaczymy czy wciaz bedzie popyt na tak malo spersonalizowane auta

 

Nie, nie zacznie :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bjorn przetestowal i4 m50 w Norwegii. Wniosek. Bardzo, bardzo dobry samochod. Streszczenie


- dzwiek zamykania drzwi brzmi premium a w tesli jak zabawka. To sa slowa Bjorna, nagral nawet video:


- samochod jest bardzo cichy w porownaniu do modelu 3 performance

- cytuje: ride quality is way better than model 3, model 3 is too harsh, to noisy, model 3 ma takze problemy z jakoscia, polestar 2 tez ma troche lepsza jakosc jazdy od modelu 3

- goes like a rocket pomimo wagi

- tesla ma wiecej mocy na poczatku (initial punch) pozniej slabnie. Bjorn czuje ze i4 bedzie szybsze od modelu 3 performance do 200

- Bjron byl bardzo zadowolony z mozliwosci regulacji twardosci zawieszenia, czego nie ma w tesli

- infotaiment w i4 jest BARDZO DOBRY, mozna miec rozne skonfigurowane wedlug wlasnych preferencji widgety, mozna dodac najwazniejsze skroty do menu rozwijanego z gory, jest support dla spotify, android auto, car play

- swietne zawieszenie

- swietne swiatla

- swietne podswietlenie wnetrza

- super wygodne fotele


Overal score auto jest bardzo dobre, przy bezposrednim porownaniu z tesla lepsza jakosc, wnetrze, czuc premium, tesla wiekszy zasieg i mniejsza konsumpcja. Wybralby tesle, tak mowi dzisiaj ale jutro moze by wybra BMW i gdyby mial wiecej pieniedzy nie mial by nic przeciwko kupieniu i4. Ogolnie poleca. Ponarzekal troche na wage i ze jest na platformie ICE ale sam stwierdzil ze samochod jest bardzo stabilny, waga ma znaczenie na torze a 99% uzytkownikow tych aut na tor nigdy nie pojedzie.


Link do podsumowania:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bjorn przetestowal i4 m50 w Norwegii. Wniosek. Bardzo, bardzo dobry samochod.

Wybralby tesle.

:norty: :norty:

 

waga ma znaczenie na torze a 99% uzytkownikow tych aut na tor nigdy nie pojedzie.

forum BMW 2022, tlumaczenie 460kg nadwagi :norty:

Pozwole sobie dodac do sygnaturki :cool2:


BMW-i4-M50-waga.webp

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Lepszy, lepiej i bogaciej wykonany samochod musi byc ciezszy :D Powodzenia z tym wynalazkiem na torze, ktory pzegrzewa sie po minucie a hamulce ma badziewne :D Jak tam plomby trzymaja sie jeszcze po jezdzie tym wozem drabiniastym?


Pozwolilem sobie zrobic researc na temat procesorow infotaimentu w tesli sa tam ladowane stare badziewia. Najnowszy procesor wkladany do nowego modelu s oraz x jest gorszy od apple 14 Bionic sprzed roku montowanego w iphone 12: https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+Ryzen+Embedded+V1807B&id=3310 To co masz aktualnei w 2 teslach to jest calkowita porazka i stary badziew co doskonale widac tutaj:

Po roku od kupna masz strasznie przestarzaly i lagujacy hardware. Czy Elon przez OTA zrobi ci upgrade?
Opublikowano
dzwiek zamykania drzwi brzmi premium a w tesli jak zabawka. To sa slowa Bjorna, nagral nawet video:

dźwięk zamykania drzwi z opuszczoną szybą w Tesli jest jak chińskiej zabawki, i to tej taniej, najmniej Premium rzecz w tym jakże Premium samochodzie ;p

 

Powodzenia z tym wynalazkiem na torze, ktory pzegrzewa sie po minucie a hamulce ma badziewne :D Jak tam plomby trzymaja sie jeszcze po jezdzie tym wozem drabiniastym?

Były tu już cytowane wypowiedzi profesjonalistów z niemieckiego toru na ten temat, wybieram by wierzyć im, a nie kierowcy biznesowego atlety.


PS. Zmień dentystę.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znalazlo by sie jeszcze sporo rzeczy nie premium jak: kiepskie wyciszenie, nieregulowane malo komfortowe zawieszenie, wykonczenie srodka, przestarzale procesory i kamery niskiej jakosci, duzo gorsze swiatla, brak materialow premium w kabinie vide wszedobylska cerata, oswietlenie kabiny, oswietlenie samochodu z zewnatrz, jakosc wykonania, brak jakiejkolwiek personalizacji. W sumie co w tym aucie jest premium?


No wlasnie widzialem ostatnio wypowiedz z the throtle house :D Faceta ktory podszywa sie po kierowce rajdowego z lekko przekreconym nazwiskiem nazywasz specjalista? :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Lepszy, lepiej i bogaciej wykonany samochod musi byc ciezszy :D Powodzenia z tym wynalazkiem na torze, ktory pzegrzewa sie po minucie a hamulce ma badziewne :D Jak tam plomby trzymaja sie jeszcze po jezdzie tym wozem drabiniastym?

BMW juz sie tak zagalopowalo w swoim "bogactwie", ze przegonili masa i4 M50 nawet Porsche Taycana, 5m limuzyne z segmentu E z 93kWh bateria :norty:

 

Pozwolilem sobie zrobic researc na temat procesorow infotaimentu w tesli sa tam ladowane stare badziewia. Najnowszy procesor wkladany do nowego modelu s oraz x jest gorszy od apple 14 Bionic sprzed roku montowanego w iphone 12..

To co masz aktualnei w 2 teslach to jest calkowita porazka i stary badziew co doskonale widac tutaj..

Po roku od kupna masz strasznie przestarzaly i lagujacy hardware. Czy Elon przez OTA zrobi ci upgrade?

Jak zyc panie premierze? :)

Trzeba bedzie wziac kredyt, zmienic prace i isc do salonu po nowe :cool2:

Jak w tym porownaniu wyglada moc obliczeniowa GUI i4? :norty:

 

Znalazlo by sie jeszcze sporo rzeczy nie premium jak: kiepskie wyciszenie, nieregulowane malo komfortowe zawieszenie, wykonczenie srodka, przestarzale procesory i kamery niskiej jakosci, duzo gorsze swiatla, brak materialow premium w kabinie vide wszedobylska cerata, oswietlenie kabiny, oswietlenie samochodu z zewnatrz, jakosc wykonania, brak jakiejkolwiek personalizacji. W sumie co w tym aucie jest premium?

I z tych wszystkich powodow ktore wymieniles, BMW 5-er R4 (w m-pakiecie!) bedzie zawsze zdecydowanie lepszym wyborem niz jakakolwiek Tesla.

Na pytanie o osiagi - "proponuje wyscig z Gdanska do Zakopanego" (przy umiarkowanych podmuchach wiatru) :norty:

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano
Faceta ktory podszywa sie po kierowce rajdowego z lekko przekreconym nazwiskiem nazywasz specjalista? :D

Dalej lepiej od Ciebie, który piszesz o przegrzewaniu hamulców po minucie, gdy na YT są też filmiki innych kierowców, którzy na tym torze nie przegrzewają hamulców w minutę.

Radość z jazdy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.