Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprzedaż samochodów elektrycznych w Polsce w styczniu 2022 roku. Łącznie zarejestrowano 512 elektrycznych samochodów.


https://spidersweb.pl/autoblog/ford-mustang-mach-e-sprzedaz-styczen-2022/


W styczniu 2022 roku sprzedano w Polsce 28 976 samochodów osobowych.


https://www.wyborkierowcow.pl/sprzedaz-nowych-aut-w-styczniu-2022-roku/


Takie tam śmieszne rzeczy na niedzielę :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@kriss ja mam takie pytanie jakbyś miał nieograniczony budżet to jakby wyglądał twój garaż?

Ja bym chyba kupił Ursusa, ewentualnie cayene turbo gt g63amg plus Ferrari i jakis Bentley continental. Z elektrycznych ewentualnie taycan turbo s ale to na samym końcu.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Model 3 performance to jest odpowiednik m pakietu.

Różnica w cenie to w głównej mierze lotka karbonowa, większe felgi no i sportowe opony mp sport, które swoje kosztują.

No popatrz, a ja zawsze myslalem, ze m-pakiet to pakiet stylistyczny, a w TM3P 3,5s do setki dorzucili jeszcze do tych wiekszych felg, musial sie ktos w fabryce pomylic :norty:


Generalnie slonik musze Ci powiedziec, ze ubogacasz ten watek humorystycznie i nudno by tu bylo bez Ciebie ^^

Mam nadzieje, ze wytrwasz tu i kolejne 2 lata i doczekam sie tez w koncu Twojego kolejnego auta, jestem pewny, ze bedzie to jakas konkretna maszyna po tych wszystkich "testach" M3, RS, Taycanach etc :cool2:

 

M pakiet to pakiet stylistyczny, wewnętrzny i technologiczny.

Dopóki nie zrezygnujesz z zawieszenia m pakietowego to masz inne sprężyny, amortyzatory, czasami tez stabilizatory oraz przeważnie większe koła, prawie zawsze w dwóch szerokościach. Do tego można dołożyć hamulce M oraz dyferencjał M (genialny) w g20.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@randal w g30, to jak ja kupowałem to było na bogato. Hamulce lepsze były w m pakiecie w standardzie, i to wszystko za jedyne 27k plus 10k dopłaty do 19 calowej felgi :D z niższego zawieszenia można było zrezygnować ale cena i tak nie była by niższa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@kriss ja mam takie pytanie jakbyś miał nieograniczony budżet to jakby wyglądał twój garaż?

Ja bym chyba kupił Ursusa, ewentualnie cayene turbo gt g63amg plus Ferrari i jakis Bentley continental. Z elektrycznych ewentualnie taycan turbo s ale to na samym końcu.

 

Zacne wybory, lepiej nie będę się tu rozwijał w tym zakresie...


Audi e-tron GT quattro - Szybciej niż ciężarówki


https://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/Audi-e-tron-GT-quattro-Wolniej-znaczy-szybciej-TEST,46622,1?fbclid=IwAR19I7vWAcLiVqD-tKcCWtDrSjrOy1EloseSbGprEAqwuUIYJZ0W5uEsREk


Audi RS e-tron GT – Dla ludzi poukładanych

Trzeba mieć czas, by podróżować samochodem elektrycznym. Trzeba być człowiekiem niezależnym, poukładanym, któremu obca jest wolność. Nie wyobrażam sobie podróży z dziećmi w wakacyjny weekend nad morze. Kiedy w okolicach Trójmiasta są kilometrowe kolejki do stacji benzynowych, a co dopiero do ładowarek. Poza tym co zrobić kiedy utkniesz w korku na autostradzie w upalny dzień, klimatyzacja pożera prąd w błyskawicznym tempie, a na pokładzie masz dzieci.


Słonik Ty to pisałeś ???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
M pakiet to pakiet stylistyczny, wewnętrzny i technologiczny.

Dopóki nie zrezygnujesz z zawieszenia m pakietowego to masz inne sprężyny, amortyzatory, czasami tez stabilizatory oraz przeważnie większe koła, prawie zawsze w dwóch szerokościach. Do tego można dołożyć hamulce M oraz dyferencjał M (genialny) w g20.

Masz racje :cool2:

Myslalem, ze tylko sprezyny sa krotsze (a do tego w poprzednim modelu (F) z tego co pamietam (?) :think: w wersjach AWD nie mozna bylo wrecz wybrac zawieszenia sportowego, w G20 widze w wersji AWD jest dostepne zarowno zawieszenie sportowe jak i dyferencjal!


51879440779_5981d0031d_o.jpg

 

Ja bym chyba kupił Ursusa

Ten nowy model C-360B rzeczywiscie wymiata :cool2:


51879137401_0af8d43aff_o.jpg

 

Tesla model 3 performance jest szybsza tylko na starcie, później idzie łeb w łeb z long range, ćwierć mili tylko pół sekundy różnicy

Tu juz wchodzimy w rejony "tylko" czy "az".

Pol sekundy na cwiartke to ~5 dlugosci samochodu, dla niektorych duzo, dla innych bez znaczenia.


Co do hamulcow/drogi hamowania - sam jestem ciekawy.

Trzeba by przede wszystkim zalozyc takie same opony na samochody zeby obiektywnie porownac bo Pirelli/Michelin to nie to samo.

Do tego droga hamowania to jedno, liczy sie tez oddawanie ciepla przy czestszym uzywaniu czy zywotnosc jak sie uzywa ich czesciej (statystycznie wersje Perf. pewnie hamuja czesciej i z wiekszych predkosci)

Dla mnie osobiscie czerwone hamulce Brembo to estetyka, TM3P to nie jest ani auto na tor ani do jazdy po autostradzie 200 km/h i trzeba byc tego swiadomym przy zakupie.

 

Ładowanie Audi e-trona GT ze zwykłego gniazdka na co dzień nie ma większego sensu. Przez całą noc ładowania można zyskać 60 km zasięgu.

Za wlasnie takie klamstwa nazywam takie portale/artykuly "pudelkami motoryzacyjnymi".

Bo trzeba sobie jasno powiedziec - autor tego artykulu albo celowo klamie albo jest niekompetentnym ****** - nie wiadomo co gorsze.

Cala noc ladowania to zalozmy minimalistycznie 8h, od 22.00 do 6.00.

8h x 3,6kW = 29kWh to jest spokojnie ~150km jazdy po miescie/podmiejskiej.

No chyba, ze mowi o gniezdzie hotelowym, do golarki, 6A - a potem jezdzie autostrada 180 km/h - ale to juz wypada doprecyzowac zeby nie robic z artykulu gownoburzy.

 

Całkiem inaczej jest kiedy mamy dostęp do szybkiej ładowarki, np. takiej o mocy 60 kW. Wtedy połączenie samochodu na pół godziny pozwala zwiększyć zasięg o ponad 100 km.

Na bezrybiu i rak ryba ale szybka ladowarka to nie jest 60kW, to jest 150kW, 250 kW czy 350 kW..

 

Kiedy podpiąłem się od szybkiej ładowarki, ta aż furczała starając się nieco schłodzić.

podpial sie od? furczala starajac sie schlodzic? :duh:

 

Zachwyt budzi układ kierowniczy. Jego doskonałość albo wynika z pokrewieństwa z Porsche Caynamem

To musi byc prawda, Porsche "Caynam" to genialne auto :norty:

 

Poza tym co zrobić kiedy utkniesz w korku na autostradzie w upalny dzień, klimatyzacja pożera prąd w błyskawicznym tempie, a na pokładzie masz dzieci.

Klimatyzacja w duzym SUV EV pobiera na postoju jakies 1kW na godzine, w sedanach jak e-tron GT mniej.

e-tron GT ma 85kWh baterii, zakladajac ze stalisbysmy przez 10h w prazacym sloncu z klimatyzacja ustawiona na 21C --> bateria z np 60% spadnie nam na ~50%.

Zakladajac 2 godziny stania w korku i wlaczona klimatyzacje - spadek baterii bedzie rzedu 60%-->58%, iscie blyskawiczne tempo :cool2:

Edytowane przez adamjttk

.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Dokładnie, w F serii xdrive = brak zawieszenia M (niestety).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powiedzcie tak z ręką na sercu, że kupilibyście tak sportowo wyglądające Audi elektryczne i jechali w trasie 120 km/h, czy może byście chcieli się cieszyć jazdą czyli przycisnąć i polecieć czasem 180, a nawet 240 i wykorzystać te kosmiczne osiągi? Nie pytam o to gdzie i czy można tak jeździć. Niech się zgłosi ktoś kto wydałby swoje pieniądze na takie Audi i był tak mocno ograniczony przez technologię EV. Rozumiem, że można sobie jechać 120 patataj, patataj takim Id3 ograniczonym do 160, ale takim Audi ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Prawie jak miec zone supermodelke i byc impotentem ^^


Ja doskonale rozumiem o co Ci chodzi i do czego ciagle pijesz ale musisz tez zrozumiec, ze jest tysiace osob ktore stac na takie auta, a ktorzy:

a) nie jezdza szybko (dlugotrwale)

b) nie jezdza daleko


i ten target jest tak liczny, ze wypelni plany sprzedazowe Audi na ten model na dlugie lata.


Spojrz na naszego kolege forumowego vulnerarius - wczoraj napisal w galerii swojej M340i, ze przez 2 lata zrobil 15k km.

I teraz pomysl jak bardzo przeszkadzalo by mu to, ze to auto jezdzac 200km/h przejedzie max 200km na autostradzie gdy robi srednio 600km miesiecznie :roll:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=216&t=368476&start=165


No chyba, ze jezdzi do Chorwacji 3000km autostrada 180 km/h, a pozniej auto stoi kilka mies. nieuzywane w garazu :)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano



BMW iX50, 3000km Warszawa-Alpy, 30h jazdy i 6h na ladowarkach

"Problemy z elektromobilnoscia w Polsce sa wielowymiarowe" - ciekawe podsumowanie na koncu filmu n/t szybkich ladowarek oraz stylu jazdy i tego jak wplywa na zuzycie energii.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Okolice Torunia ischgl, solden, kaprun itp 12-14 h jazdy z trumna na dachu i 3-4 krótkie przystanki. Samochód na codzień stoi w garażu, nie musze jeździć codziennie odbijać karty w fabryce, wyprowadzany przeważnie weekendowo i zakupy. Pozdrawiam twoja statystykę :D :D


Filip nie wiem czy BMW zmieni autostradę, kompletnie mnie to nie interesuje jeszcze raz ponawiam prośbę pokaz mi jakikolwiek niezależny test który pokazuje wyższość fsd tesli nad konkurencja. Na razie tesla to nie potrafi zaimplementować poprawnie monitorowania uwagi kierowcy podczas używania asystentów :D dodatkowo agencje bezpieczeństwa prowadzą formalnie przeciw tej firmie postępowania. Nie odpisałeś mi tez jak sobie tesla radziła ze zmiana autostrady przy jeździe w druga stronę ale jedynie mogę się domyśleć ze jest to drinkiem style

Opublikowano

Spojrz na naszego kolege forumowego vulnerarius - wczoraj napisal w galerii swojej M340i, ze przez 2 lata zrobil 15k km.

I teraz pomysl jak bardzo przeszkadzalo by mu to, ze to auto jezdzac 200km/h przejedzie max 200km na autostradzie gdy robi srednio 600km miesiecznie :roll:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=216&t=368476&start=165

To jeszcze mu wytłumacz, że powinien Teslę kupić jak tak mało jeździ.

Ktoś ma myśleć co komu innemu by przeszkadzało :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam już osiągnął taki level, że mało kto rozumie...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

200km/h przejedzie max 200km

Bjorn testował, tesla przejechała 140 km przy tej prędkości. Na niemieckim autobahnie jak się ktoś przygapi i minie zjazd to ma przechlapane. Ile przejedzie jak się depnie jeszcze mocniej? Strach pomyśleć. Ciepło tez można mieć jak się trafi na jakieś roboty czy tez korek lub po prostu przez zagapienie przejedzie zjazd i trzeba objechać kilkadziesiąt km lub całkowicie zmienić trasę. Ten sznureczek w nawigacji prowadzący od ładowarki do ładowarki może szybko się zmienić w szubienice z pętla na szyje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
obrońcy elektryków twierdzą, że 200km/h jeżdzić nie można, czyli problemu nie ma, a to nie prawda, to jest znaczne ograniczenie, którego nie mają auta spalinowe
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
obrońcy elektryków twierdzą, że 200km/h jeżdzić nie można, czyli problemu nie ma, a to nie prawda, to jest znaczne ograniczenie, którego nie mają auta spalinowe

 

Czyli jak dobrze rozumiem, po 353 stronach i 2 latach wątku, już wiemy quo vadis BMW i uznajemy że poszło dobrą drogą robiąc dalej dobre spalinówki, a elektryczne ciężkie i brzydkie? :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie, BMW powinno było rozwijać dalej auta elektryczne, żeby były tak nowoczesne jak ówczesne i3, ale w temacie elektryków zaspali :mad2: niech będzie wybór, a nie zmuszanie ludzi do elektryków, które mają swoje ograniczenia, ale też dużo zalet
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie, BMW powinno było rozwijać dalej auta elektryczne, żeby były tak nowoczesne jak ówczesne i3, ale w temacie elektryków zaspali :mad2: niech będzie wybór, a nie zmuszanie ludzi do elektryków, które mają swoje ograniczenia, ale też dużo zalet

 

Racja. Mi się podoba ta strategia ze spalinowe będą jeszcze produkować i ja zostanę ich klientem jeszcze na długo, a z elektrycznym powoli się będę oswajać, ale tak powoli :-) Mimo wszystko ciekawy jestem i3, i5 i kolejnych iXn, to będę się z nimi oswajał jako auto zapasowe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spojrz na naszego kolege forumowego vulnerarius - wczoraj napisal w galerii swojej M340i, ze przez 2 lata zrobil 15k km.

I teraz pomysl jak bardzo przeszkadzalo by mu to, ze to auto jezdzac 200km/h przejedzie max 200km na autostradzie gdy robi srednio 600km miesiecznie :roll:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=216&t=368476&start=165

To jeszcze mu wytłumacz, że powinien Teslę kupić jak tak mało jeździ.

Ktoś ma myśleć co komu innemu by przeszkadzało :roll:

Masz kolego jakis uraz do tej Tesli juz, za duzo tego watku Ci sie udziela chyba i proponuje odpoczac dla zdrowia psychicznego :)

Artykul tyczyl Audi e-tron GT i jego zasiegow a Ty wszedzie ta Tesle wplatasz :roll:

 

Czyli jak dobrze rozumiem, po 353 stronach i 2 latach wątku, już wiemy quo vadis BMW i uznajemy że poszło dobrą drogą robiąc dalej dobre spalinówki, a elektryczne ciężkie i brzydkie? :)

Pisales, ze ix3 wg Ciebie niezbyt urodziwe, po lifcie czytalem bedzie dostepne w m-pakiecie, powinno byc lepiej.

 

Bjorn testował, tesla przejechała 140 km przy tej prędkości. Na niemieckim autobahnie jak się ktoś przygapi i minie zjazd to ma przechlapane.

A bez headupa o miniecie zjazdu przy tej predkosci mysle nietrudno :norty:

Ale etron GT ma wieksza baterie o 10kWh wiec i zasieg moze bedzie wiekszy przy tej predkosci, trzeba by poszukac jakichs testow

.

Opublikowano
Filip nie wiem czy BMW zmieni autostradę, kompletnie mnie to nie interesuje jeszcze raz ponawiam prośbę pokaz mi jakikolwiek niezależny test który pokazuje wyższość fsd tesli nad konkurencja. Na razie tesla to nie potrafi zaimplementować poprawnie monitorowania uwagi kierowcy podczas używania asystentów :D dodatkowo agencje bezpieczeństwa prowadzą formalnie przeciw tej firmie postępowania. Nie odpisałeś mi tez jak sobie tesla radziła ze zmiana autostrady przy jeździe w druga stronę ale jedynie mogę się domyśleć ze jest to drinkiem style

Czyli moja relacja co potrafi Tesla to dla Ciebie za mało? Sądzisz, że kłamię?


Niezależny test? Pokaż mi filmiki w internecie jak BMW w normalnym ruchu miejskim samo wykonuje lewoskręty w wybranym przez samochód momencie. BMW jest grube, grube lata za Teslą, a wszystko co ma to i tak licencja od Intela, co już pisałeś razy kilka.


Jadąc w stronę Warszawy zjazd jest w ciągłym remoncie, mi się tam zdarzało źle pojechać, więc tym bardziej nie wierzyłem w auto i nawet nie próbowałem.

Radość z jazdy
Opublikowano

Spojrz na naszego kolege forumowego vulnerarius - wczoraj napisal w galerii swojej M340i, ze przez 2 lata zrobil 15k km.

I teraz pomysl jak bardzo przeszkadzalo by mu to, ze to auto jezdzac 200km/h przejedzie max 200km na autostradzie gdy robi srednio 600km miesiecznie :roll:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=216&t=368476&start=165

To jeszcze mu wytłumacz, że powinien Teslę kupić jak tak mało jeździ.

Ktoś ma myśleć co komu innemu by przeszkadzało :roll:

Masz kolego jakis uraz do tej Tesli juz, za duzo tego watku Ci sie udziela chyba i proponuje odpoczac dla zdrowia psychicznego :)

Artykul tyczyl Audi e-tron GT i jego zasiegow a Ty wszedzie ta Tesle wplatasz :roll:

Jeśli artykuł tyczy się Audi to po kiego wała dajesz przykłady (nwm na co) z wątku o M340i :duh:

Ja przez dwa lata zrobiłem 6k km, napisz o tym na pudelku, przypnij do tablicy korkowej w pracy, czy gdzie tam chcesz jeszcze :mrgreen:

Już to kiedyś pisałem, ze tak szczerze mówiąc nie sądziłem ze jest taka różnica pomiędzy mperformance m50i a X5M, dopóki się nie przejechałem. I wbrew pozorom nie o moc chodzi, bo ta jest tylko od czasu do czasu wykorzystywane a na codzień przyspieszają podobnie i wbrew pozorom nie różnica mocy jest najważniejsza.

Tylko wyznawcy papierowych danych, nigdy tego nie zrozumieją zza ekranów monitorów, podniecając się wypocinami z yt i innymi tabelkami/wykresami.

Kupi auto z 3,5 do setki i ma "prawie" to samo. :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
..

Widzisz, staram sie w miare kulturalnie przekazac, ze dane GUS i te mityczne 30km dziennie Kowalskiego nie biora sie z kosmosu, tylko sa codziennoscia wielu ludzi, w tym tutaj na forum uzytkownikow M340, X5M i niewazne jeszcze jakich innych silnikow/samochodow. Czy to Tesla, BMW czy Audi nie ma znaczenia dla sprawy.

To co Kriss neguje w technologii EV, to glownie to, ze jak sie ma 400, 500 czy 1000KM i nie mozna jechac przez 2-3h z predkoscia 200-250km/h po autostradzie to znaczy ze technologia jest bez sensu i on tego "nie kupuje"/"nie rozumie".

Rozumiem jego dezaprobate, tylko dodaje, ze tego typu problemy z EV ma moze 20% ludzi, a pozostale 80% ma to w nosie bo i tak w ten sposob nie jezdzi (procenty sa z czapy, bez znaczenia).

Argumentem na to jest swietna sprzedaz tego typu aut, ktora z roku na rok rosnie kosztem silnikow spalinowych.


A Ty standardowo, jak opryskliwy gbur, wpadasz raz na tydzien w watek, wyrwiesz jakies zdanie z kontekstu i sie czepiasz dla czepiania.

Ot taki panpierr ver 2.0, slabe to.


Nie jestes wyznawca "papierowych danych", nie "podniecasz sie wypocinami z yt" - jedz na tor swoim M, nagraj jakies ciekawe filmiki, wrzuc troche ciekawostek, opisow, doswiadczen ku potomnosci innych na forum (w zalozonym przez siebie watku), zamiast tu smiecic swoimi nic nie wnoszacymi postami akurat w tym :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam już nie świruj, że nie rozumiem. Na dzisiaj do mojego stylu jazdy BMW M2 technologia EV ma za duże ograniczenia. Poza tym widzę sporo plusów tych aut, o których piszemy na tym forum. Jako auto do normalnego, przepisowego jeżdżenia elektryk na pewno się nadaje i uważam, że można to wykorzystać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.