Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Filip w Polsce działają 4 stacje ioinity wiec jak to wyliczyłeś ze superchargerow jest 8 razy więcej? Jestem z ciebie dumny ze zaoszczędziłeś 5 złotych na każde 100 km tracąc przy tym z godzinę na dojazd plus ladowanie. Chciałbym się także zapytać jak wyglądają sportowe doznania jadąc po autostradzie elektrykiem i wąchając spaliny wyprzedzających pojazdów benzynowych?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
BMW North America ogłosiło, że wszyscy klienci kupujący nowe EV od BMW dostają 30 minut darmowego ładowania w każdej sesji na wszystkich stacjach Electrify America, przez 2 lata.


Źródło:

https://www.press.bmwgroup.com/usa/article/detail/T0366914EN_US?language=en_US

 

moim zdaniem to jest szach mat i większość klientów BMW wybierze elektryka, co sądzicie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mało prawdopodobne. W stanach jest tania benzyna sprzedaż samochodów elektrycznych szoruje po dnie a jak poczytasz amerykańskie fora to wielu ludzi pisze wprost ze nie chcą samochodów elektrycznych.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Mówiąc wprost czy gdyby te szybkie elektryki kosztowały tyle samo co spalinowe tez były takie fajne i ktokolwiek by wybrał TM3 Perf. zamiast BMW M3 ??

Czy gdyby ciocia miala wasy bylaby wujkiem?

TM3P i BMW M3 to auta 2 roznych firm, budowane wg 2 roznych definicji, jedno kosztuje niecale 300k PLN a drugie 500k PLN.

Duza czesc "fajnosci" M3 wynika wlasnie z roznicy ceny - mozna wsadzic ekskluzywne materialy, podbic osiagi dzieki drozszym komponentom etc etc


Rozsadniej byloby zadac pytanie - czy jezeli i4 M50 kosztujace 350k PLN podkoksujemy z moca do np 600-700 HP (takie i4M), zbudujemy na platformie dedykowanej (obnizymy mase etc) i wlozymy do niego ekskluzywne materialy czy ceramike etc i na koniec dnia cena wyjdzie 500k PLN - to ile osob sie skusi na to auto zamiast M3?

Wg mnie zdecydowana wiekszosc kupujacych wybralaby EV.

Widac to np po rosnacym wolumenie sprzedazy Taycana ktory kanibalizuje sprzedaz np Panamery w wielu krajach (nie mowie o NO jakby co tylko np USA)


Zreszta - podobny eksperyment bedzie mozna zaobserwowac nawet na i4 M50 porownujac go do M440i - w wielu krajach cena obu modeli jest mocno zblizona i zobaczymy jak to petrolheadzi wybieraja benzyne.

 

Stwierdzenie, że M3 nie jest tyle warte bo można kupić Porsche to zwykłe uproszczenie i jeszcze jakieś używane pokazujesz, żeby dopasować swoją tezę.

1. Na koniec dnia masz w kieszeni budzet np 300k czy 500k czy 1M i idziesz do sklepu po auto - rzadko kiedy jestes zafiksowany na jeden jedyny model, wiele roznych rzeczy potrafi Cie sklonic do zmiany zdania

2. Uzywane szybciej mi sie wkleja, nie musze robic snipow cennikow producenta - jakbys nie zauwazyl oba auta sa podobnie minimalnie uzywane, jak porownasz ceny nowych wyjdzie dokladnie to samo.

 

Niemniej jednak ewidentnie uważasz, że o tym co jest lepsze decyduje najbardziej cena.

To sa Twoje dopowiedzenia pod ustalona teorie. Cena decyduje o wyborze wtedy gdy 2 produkty sa w miare porownywalne w pozostalych aspektach - osiagi, segment, prestiz, uzytecznosc etc etc

 

Przyjmij do wiadomości, że jak ktos chce kupić M3 to je kupi, a nie pójdzie po Tesle bo jest tańsza o 200 tys., tak jak Ty robisz.

Przyjmij do wiadomosci, ze wlasnie tak nie jest i ciezko sie bardziej mylic :roll:

Tesla TM3 wybila sie wlasnie na zalozeniu, ze za mniej $ dostajesz ~osiagi M3 czy innego RS4. Sprzedaz balistycznie rosnie po 50% rok w rok.

Nawet tu na forum jest pelno ludzi ktorzy chcieliby po prostu szybkie usportowione auto (majac w nosie tor np) ale 450-500k PLN za M3 jest kwota po prostu zaporowa a te 280k za TM3P jest do przelkniecia.

Gdyby bylo jak piszesz to mielibysmy juz w galerii 10 sztuk G80 (a jednak nie mamy), jak widac value tego auta nie jest az tak rewelacyjne bo ludzi kupujacych w tej cenie X5 czy 5-er jest przeciez pelno.

 

Żeby było jasne, nie jestem przeciwnikiem elektryków, sam bym sobie kupił, ale tylko jako 3-4 auto w domu, tak dla ciekawości bardziej.

Kolego peter08, spytalem w poprzednim poscie ale nie odpowiedziales :)

Czy miales przyjemnosc przejechac sie jakims EV i piszesz z doswiadczenia?

Bo na moje zafiksowales sie odrobine na eko, na filozoficzne debaty a najlepiej po prostu zaczac od przetestowania EV i wyrobienia sobie opinii z pierwszej reki apropo uzytecznosci elektrykow :cool2:

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam myślę, że co do jednego sie zgadzamy w kwestii aut elektrycznych. Na dzisiaj dla mnie widzę przewagę elektryków, że możesz mieć osiągi duzo droższego auta spalinowego. Ten wyścig który pokazywałem jest bardzo obrazowy jak to KIA za 300 tys jest szybsza od aut spalinowych za milion. Oczywiście wiemy jak się kończy korzystanie z max osiągów elektryka, ale w realnym życiu nikt nie wykorzystuje osiągów auta caly czas na maxa, to są chwile i te chwile są najważniejsze. Tak samo tylko chwilami wykorzystuję osiągi M2, a nie muszę cały czas, żeby dawało radość. Dlatego takie zwykłe elektryki co mają 6 czy 7 s do setki dla większości ludzi to mega szybko, a dla Ciebie Adam one nie są warte zainteresowania jak widzę. Ja na dzisiaj to tak widzę, jak bym miał/musiał się przesiąśćna elektryka to własnie takiego co ma ponizej 4 s do setki i do 200 km/h ok 12s. Czy też tak uważasz Adam?
Opublikowano

A może po prostu osoby wydające pół miliona na samochód nie maja za specjalnie czasu na to bezsensowne gadanie na forum?

jakoś jak się wejdzie w cześć poświęcona serii 8 to praktycznie nie ma ani jednego posta. A po ulicach jeździ ich całkiem sporo. Tez nie uważam, ze jak ktoś chce m3 za 500k to kupi tesle. Xd

Jak ktoś chce m3 to kupi m3 i w dupie ma 200k tańsza tesle.

Poza tym, kryteria wyboru to nie tylko cena, wyposażenie i silnik, ale tez design i po prostu to co Ci się bardziej podoba. Ja wybierałem miedzy c klasa i a5 i z cała pewnoscia nie wybrałem serii 3 ze względu na cenę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam myślę, że co do jednego sie zgadzamy w kwestii aut elektrycznych. Na dzisiaj dla mnie widzę przewagę elektryków, że możesz mieć osiągi duzo droższego auta spalinowego. Ten wyścig który pokazywałem jest bardzo obrazowy jak to KIA za 300 tys jest szybsza od aut spalinowych za milion. Oczywiście wiemy jak się kończy korzystanie z max osiągów elektryka, ale w realnym życiu nikt nie wykorzystuje osiągów auta caly czas na maxa, to są chwile i te chwile są najważniejsze. Tak samo tylko chwilami wykorzystuję osiągi M2, a nie muszę cały czas, żeby dawało radość. Dlatego takie zwykłe elektryki co mają 6 czy 7 s do setki dla większości ludzi to mega szybko, a dla Ciebie Adam one nie są warte zainteresowania jak widzę. Ja na dzisiaj to tak widzę, jak bym miał/musiał się przesiąśćna elektryka to własnie takiego co ma ponizej 4 s do setki i do 200 km/h ok 12s. Czy też tak uważasz Adam?

Zgadzamy sie czesciowo :) :handshake:

1. Tansze osiagi EV (PLN/KM) sa na pewno super, bez dwoch zdan - to jest glownie wazne dla ludzi lubiacych mocniejsze auta benzynowe i szukajacych odrobiny "frajdy" z jazdy

2. Zwykle elektryki (te 6-7s jak piszesz) dla Kowalskiego to jest mega szybko i tu 100% zgody. Max moment od 0 RPM poteguje te osiagi jedynie.

Ja moglbym jezdzic takim autem na codzien BEZ ZADNEGO PROBLEMU (i jezdze w sumie bo mam tez SR+ wersje) - pamietaj ze mieszkam w NO.

Tyle, ze pamietaj tez o tym co Ci wczesniej pisalem - doplata do auta bardzo szybkiego (<4s) jest relatywnie malutka w porownaniu do doplaty w ICE wiec multum ludzi bierze chocby z ciekawosci, nawet jezeli nie potrzebuja tego.

A kolejna rzecza jest to, ze te usportowione, mocniejsze wersje uprzyjemniaja jazde nawet i po miescie przy nieduzych predkosciach (obnizone zawieszenie, gokartowa pozycja za kierownica, jakies akcenty sportowe cieszace oko, ciezszy uklad kierowniczy etc)

 

A może po prostu osoby wydające pół miliona na samochód nie maja za specjalnie czasu na to bezsensowne gadanie na forum?

Wow, mocny kandytat na najmniej logiczny post na forum dzis :roll:

W takim razie te forum od razu do zamkniecia bo nikt tam nie ma czasu pisac przeciez bo kazdy jest zajety zarabianiem pieniedzy :norty:

http://porscheclub.pl/forum/

 

BMW North America ogłosiło, że wszyscy klienci kupujący nowe EV od BMW dostają 30 minut darmowego ładowania w każdej sesji na wszystkich stacjach Electrify America, przez 2 lata.

Źródło:

https://www.press.bmwgroup.com/usa/article/detail/T0366914EN_US?language=en_US

moim zdaniem to jest szach mat i większość klientów BMW wybierze elektryka, co sądzicie?

To jest prawdziwy test na bycie petrolheadem i nie sprzedawanie sie za garsc miedziakow :norty: :norty:

A na powaznie - BMW widze idzie na ostre zwarcie z Tesla w USA, FANTASTYCZNA wiadomosc dla klientow :cool2:

Ciekawy tez eksperyment - bedzie mozna wyciagnac ciekawe wnioski na ile darmowa eksploatacja (prad) przy drogich samochodach premium wplywa na wybor konkretnych wersji silnikowych.

Dekade temu (2012-2013) Tesla wlasnie na tym oparla PR swojego modelu S - kupujesz auto za 80-100k$ ale dostajesz darmowe SC do konca zycia - zadzialalo swietnie :cool2:

.

Opublikowano
Co do tego porsche Club - sprawdź sobie jaka jest średnia wieku samochodów, o których tam piszą :) i z cała pewnoscia nie kosztują 500k :mad2:
Opublikowano
Filip w Polsce działają 4 stacje ioinity wiec jak to wyliczyłeś ze superchargerow jest 8 razy więcej? Jestem z ciebie dumny ze zaoszczędziłeś 5 złotych na każde 100 km tracąc przy tym z godzinę na dojazd plus ladowanie. Chciałbym się także zapytać jak wyglądają sportowe doznania jadąc po autostradzie elektrykiem i wąchając spaliny wyprzedzających pojazdów benzynowych?

Racja, już 3 stacje działają. Fajnie, nadal Tesla ma ponad dwa razy więcej. Nie, w Katowicach nie musiałem zjeżdżać z trasy jakoś specjalnie. W Tesli na autostradzie nie czuję spalin innych pojazdów, w szczególności w moim BMW też zresztą nie czułem. Może pora na wymianę filtru w Twoich Premium pojazdach? Może masz awarię i czujesz własne spaliny?

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Filip 2 razy to nie 8 i to jeszcze nie koniec bo ionity się dopiero rozpędza :D https://ionity.eu/_Resources/Persistent/1/8/5/a/185a48001e5cf52a7e7c0d67732f9f806d067734/20211124%20PressRelease_IONITY_Strat_E.pdf


Nie opisałeś mi na czym polegały twoje emocje sportowej jazdy na trasie :D


@byrka20 potwierdzam ze na forum Porsche jakość postów oraz treść dosyć regularnie świadczy o młodym wieku i wiekowych niezbyt duzo wartych autach forumowiczów, oczywiście nie wszystkie. Niemniej statystycznie mało kto kupię drogie małe auta sportowe bo za ta cenę można dostać sporo większe i duzo wygodniejsze i bardziej praktyczne również potrafiące jeździć całkiem dynamicznie auta.


@adam pokaz mi statystki świetnej sprzedazy modelu performance bo z tego co ja się orientuje to lwia cześć to standard range plus i long range. A performance to raczej promil sprzedaż coś Ala m3 vide 30i, 40i,20i

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano (edytowane)
Po%20dwóch%20latach%20czytania%20z%20zaciekawieniem%20tego%20watku%20przyszedł%20czas%20na%20jazde%20probna%20Tesla.%20Podziele%20się%20swoimi%20odczuciami%20jakie%20mam%20po%202%20dniach%20jazdy%20modelem%20Long%20Range,%20w%20odniesieniu%20do%20użytkowania%20na%20codzien%20m340d.%20Pierwsza%20rzecz%20która%20mi%20się%20spodobala%20to%20obsluga%20w%20salonie.%20Bardzo%20normalna%20i%20kulturalna,%20gdzie%20w%20Bmw%20mam%20wrazenie%20ze%20trakuja%20Cie%20ze%20sztuczna%20uprzejmością%20byle%20za%20wszelka%20cene%20wcisnąć%20auto.%20To%20oczywiście%20tylko%20moje%20sprzestrzezenia.%20Na%20wypozycznie%20auta%20na%202%20dni%20udało%20się%20umowic%20bez%20zadnego%20problemu.%20Terminow%20miałem%20pelno%20do%20wyboru%20także%20chyba%20jeszcze%20ludzie%20w%20Polsce%20nie%20rzucają%20się%20na%20ta%20marke.%20Sam%20samochod%20zrobil%20na%20mnie%20bardzo%20pozytywne%20wrazenie.%20Najwieksza%20zaleta%20to%20oczywiście%20naped.%20Lubie%20korzystać%20z%20mocy,%20a%20w%20Tesli%20jej%20nie%20brakuje%20szczególnie%20przy%20predkosci%2050+.%20Auto%20poza%20tym%20ma%20rewelacyjna%20trakcje.%20Nawet%20przy%20mokrej%20jezdni%20ani%20razu%20nie%20zdarzylo%20sie%20żeby%20zalaczyla%20się%20kontrola%20trakcji.%20W%20Bmw%20na%20mokrym%20mimo%20x-driva%20wygląda%20to%20zupełnie%20inaczej,%20pewnie%20za%20sprawa%20większego%20momentu%20obrotego%20700nm%20vs%20510nm.%20%20Przewaga%20BMW%20jest%20wyłącznie%20w%20przedziale%200-80.%20W%20każdym%20innym%20zakresie%20Tesla%20jedzie%20znacznie%20sprawniej.%20Duza%20zaleta%20dla%20większości%20osob%20zapewne%20będzie%20cisza%20w%20kabinie%20przy%20przyspieszaniu.%20Mi%20osobiście%20bardzo%20się%20to%20podobalo%20a%20jednocześnie%20trochę%20przeszkadzalo.%20Fajnie%20jakby%20była%20możliwość%20puszczenia%20z%20glosnikow%20jakiegoś%20sztucznego%20dzwieku%20silnika%20żeby%20jazda%20dawala%20trochę%20więcej%20emocji%20w%20sytuacji%20gdy%20tego%20w%20danym%20momencie%20chcemy.%20Samo%20wnętrze%20Tesli%20również%20mnie%20pozytywnie%20zaskoczylo.%20Jakosc%20skory%20jest%20w%20mojej%20ocenie%20bardzo%20dobra.%20Same%20fotele%20sa%20bardzo%20wygodne.%20Posiadaja%20gruba%20gabke%20i%20zdecydowanie%20wolalbym%20mieć%20takie%20u%20siebie.%20Duza%20wada%20jest%20brak%20centralnego%20wyświetlacza%20oraz%20head%20upa.%20Sam%20tablet%20jak%20i%20jego%20obsluga%20jest%20ok%20ale%20zdecydowanie%20nie%20dostrzegłem%20tu%20tych%20wszystkich%20zalet%20o%20których%20Adam%20pisal.%20Powiedzialbym%20ze%20jest%20to%20cos%20zupełnie%20innego%20niż%20idrive.%20Brak%20fizycznych%20przycisikow%20w%20moim%20odczuciu%20nie%20jest%20żadna%20zaleta.%20Musialem%20ciagle%20odrywać%20wzrok%20żeby%20cokolwiek%20zmienić%20co%20nie%20jest%20dobre.%20Być%20może%20jest%20to%20kwestia%20przywyczajenia.%20Dziwnym%20rozwiązaniem%20jest%20miejsce%20na%20karte/kluczyk.%20Ciagle%20spada%20i%20musialem%20jej%20szukac%20w%20kabinie.%20%20Miałem%20sytuacje%20ze%20po%20chwilowym%20postoju%20i%20wrzuceniu%20P%20po%20ponowej%20checi%20jazdy%20przez%20dobre%205min%20zastanawialem%20się%20z%20bratem%20jak%20ruszyc.%20Zniknal%20wyświetlacz%20biegow%20i%20zaczal%20się%20pojawiać%20komunikat%20„dotknij%20karte%20i%20naciśnij%20hamulec”%20tak%20tez%20robilimy%20ale%20jak%20się%20okazało%20karta%20była%20zbyt%20daleko%20portu%20i%20nie%20byliśmy%20w%20stanie%20odjechać.%20W%20BMW%20moglaby%20ona%20znajdować%20się%20gdziekolwiek%20w%20kabinie%20i%20nie%20byłoby%20to%20problemem.%20Inna%20dziwna%20sytuacja%20było%20znikniecie%20dzwieku%20radia.%20Być%20może%20cos%20niechcący%20wcisnalem%20ale%20w%20żaden%20sposób%20nie%20potrafiłem%20go%20przywrocic.%20Po%20godzinie%20samo%20zaczelo%20grac…%20nie%20wiem%20o%20co%20chodzilo.%20W%20samochodzie%20mimo%20przebiegu%203500%20był%20problem%20z%20otwarciem%20klapki%20ladowania.%20Za%20każdym%20razem%20musialem%20robic%20to%20z%20pozycji%20tableta.%20Poza%20wspomnianym%20„wadami”%20uważam%20ze%20to%20udane%20auto%20i%20nie%20dziwie%20się%20ze%20ludzie%20tak%20chętnie%20je%20kupuja.%20Zapewnia%20ponadprzeciętne%20osiągi%20będąc%20na%20codzien%20bardzo%20uniwersalnym.%20Jak%20wypuszcza%20kiedyś%20kombi,%20doloza%20head%20up%20to%20warto%20będzie%20wziąć%20ja%20pod%20uwagę%20przy%20zakupie%20nowego%20auta.%20%20https://zapodaj.net/ec142fc140e92.jpg.html Edytowane przez boohmacher

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
..

Fajna recenzja!

Odniose sie pokrotce

Pierwsza rzecz która mi się spodobala to obsluga w salonie. Bardzo normalna i kulturalna, gdzie w Bmw mam wrazenie ze trakuja Cie ze sztuczna uprzejmością byle za wszelka cene wcisnąć auto.

Tez to zauwazylem w NO i pisalem o tym, jest tak "normalniej" po prostu, jak na moje to dlatego, ze sprzedawcy nie pracuja na prowizji od ilosci sprzedanych aut a zajmuja sie jedynie obsluga klienta.

 

Sam samochod zrobil na mnie bardzo pozytywne wrazenie. Najwieksza zaleta to oczywiście naped. Lubie korzystać z mocy, a w Tesli jej nie brakuje szczególnie przy predkosci 50+. Auto poza tym ma rewelacyjna trakcje.

:cool2:

4,4s do setki to tez nie tragedia (mi sie wydawalo calkiem szybko, tyle ze ja porownywalem z 330e), po 340d w sumie sie nie dziwie, ze niedosyt - wtedy ewentualnie mozna jeszcze sie ratowac "boostem" LR 4,4s-->3,9s albo trzeba isc w kierunku wersji Perf. :twisted:

 

Duza zaleta dla większości osob zapewne będzie cisza w kabinie przy przyspieszaniu. Mi osobiście bardzo się to podobalo a jednocześnie trochę przeszkadzalo. Fajnie jakby była możliwość puszczenia z glosnikow jakiegoś sztucznego dzwieku silnika żeby jazda dawala trochę więcej emocji w sytuacji gdy tego w danym momencie chcemy.

Ja akurat cisze lubie ale chyba Twoja opinia jest popularna bo zarowno grupa VW (np Taycan czy etron) jak i BMW dodaja rozne dzwieki, takie futurystyczne, przy przyspieszaniu. Tylko czekac az pojawia sie pierwsze imitacje V8 czy innego V12 ;)

 

Samo wnętrze Tesli również mnie pozytywnie zaskoczylo. Jakosc skory jest w mojej ocenie bardzo dobra. Same fotele sa bardzo wygodne. Posiadaja gruba gabke i zdecydowanie wolalbym mieć takie u siebie.

100% zgody :cool2:

Ja po tych wszystkich opiniach jak to kable widac na wierzchu, ze odpadaja kierownice itp bylem bardzo zaskoczony na plus.

Skora trzeba pamietac ze to "skaj" natomiast fakture ma bardzo przyjemna (szkoda ze nie ma wentylacji bo latem tylek/plecy sie poca), dla mnie o wiele przyjemniejsza w dotyku od chropowatej Dakoty/Vernasci.

Fotele sa ultra wygodne i miekkie, moge tez powiedziec, ze nie mecza nawet po 1000 km+ trasy, w 1-er i 3-er na takiej dlugiej trasie bylo juz srednio komfortowo niestety w m-pakietowych (twardo i wbijalo sie w podudzie po jakims czasie). Te w BMW za to maja duzo lepsze trzymanie boczne (boczki).

 

Duza wada jest brak centralnego wyświetlacza oraz head upa.

Brak head upa to najwieksza wtopa Tesli imho :roll:

 

Sam tablet jak i jego obsluga jest ok ale zdecydowanie nie dostrzegłem tu tych wszystkich zalet o których Adam pisal. Powiedzialbym ze jest to cos zupełnie innego niż idrive. Brak fizycznych przycisikow w moim odczuciu nie jest żadna zaleta. Musialem ciagle odrywać wzrok żeby cokolwiek zmienić co nie jest dobre. Być może jest to kwestia przywyczajenia.

Tak jak piszesz - jest inaczej niz w BMW i wymaga kilku dni przyzwyczajenia.

Po jakims czasie struktura menu wydaje sie prosta i oczywista, nie trzeba sie przeklikiwac przez multum podmenu, chociaz oczywiscie np dedykowanym knobem do VOL bym nie pogardzil :twisted:

 

Dziwnym rozwiązaniem jest miejsce na karte/kluczyk. Ciagle spada i musialem jej szukac w kabinie. Miałem sytuacje ze po chwilowym postoju i wrzuceniu P po ponowej checi jazdy przez dobre 5min zastanawialem się z bratem jak ruszyc. Zniknal wyświetlacz biegow i zaczal się pojawiać komunikat „dotknij karte i naciśnij hamulec” tak tez robilimy ale jak się okazało karta była zbyt daleko portu i nie byliśmy w stanie odjechać. W BMW moglaby ona znajdować się gdziekolwiek w kabinie i nie byłoby to problemem.

Jak sie korzysta z karty to trzeba ja przylozyc w miejsce pod podlokietnikiem (pokazuje animacje tez na wyswietlaczu gdzie dokladnie).

Natomiast normalnie z tej karty sie nie korzysta w ogole - kluczykiem jest telefon.

Moje karty np leza od roku nieuzywane w domu.

 

Inna dziwna sytuacja było znikniecie dzwieku radia. Być może cos niechcący wcisnalem ale w żaden sposób nie potrafiłem go przywrocic. Po godzinie samo zaczelo grac… nie wiem o co chodzilo.

Lewa rolka na kierownicy to vol up/down, przewijanie piosenek (lewo/prawo) oraz "mute" jak sie ja nacisnie ;)

 

W samochodzie mimo przebiegu 3500 był problem z otwarciem klapki ladowania. Za każdym razem musialem robic to z pozycji tableta.

Jezeli samochod nie jest odblokowany (poprzez sparowany tel. badz karte) to klapki sie nie da otworzyc manualnie.

Jezeli jest odblokowany to manualnie sie ja otwiera wciskajac dolna jej czesc.

Przy telefonie jako kluczyku nie ma zadnego problemu, chociaz ja praktycznie zawsze i tak otwieram z tabletu badz przyciskiem na koncowce ladowarki w SC :cool2:

 

Zapewnia ponadprzeciętne osiągi będąc na codzien bardzo uniwersalnym.

100% zgody, fajne daily po prostu :cool2:

 

Jak wypuszcza kiedyś kombi, doloza head up to warto będzie wziąć ja pod uwagę przy zakupie nowego auta. https://zapodaj.net/ec142fc140e92.jpg.html

Szanse na kombi zerowe, dzisiaj tylko SUVy i SUVy :roll:

PS. Gratulacje M340d, ten silnik nawet w 5-er czy X5 robi robote, nawet nie chce myslec jak napedza 3-er :twisted:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Roznica wagi w realu pomiedzy TM3P a i4 M50 to 460kg :shock: :shock:

Auto wazy rowno 2,4 tony, o 110kg wiecej niz podaje specyfikacja EU (czyli juz z 75kg kierowca)


i4 M50 wazy tez o 500kg wiecej od swojego benzynowego odpowiednika - M440ix :roll:


BMW-i4-M50-waga.webp


51240703253_1ea79f5002_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Te meleksy to Jakieś ciężkie lochy i to ze smieszna ladownoscia :D

530i zdrowe rozmiar większe auto

Masa własna w kg 1 755

Dopuszczalna masa całkowita w kg 2 360

Ładowność w kg 680


Poza tym to Bjorn w teście chwalił prowadzenie, stabilność, wyciszenie, komfort, fotele, całkiem rozsądne zużycie. I4 to świetne auto zbierające wiele bardzo pozytywnych recenzji.l i pod wieloma aspektami lepsze od tesli.

Opublikowano

Lewa rolka na kierownicy to vol up/down, przewijanie piosenek (lewo/prawo) oraz "mute" jak sie ja nacisnie ;)

 

W samochodzie mimo przebiegu 3500 był problem z otwarciem klapki ladowania. Za każdym razem musialem robic to z pozycji tableta.

Jezeli samochod nie jest odblokowany (poprzez sparowany tel. badz karte) to klapki sie nie da otworzyc manualnie.

Jezeli jest odblokowany to manualnie sie ja otwiera wciskajac dolna jej czesc.

Przy telefonie jako kluczyku nie ma zadnego problemu, chociaz ja praktycznie zawsze i tak otwieram z tabletu badz przyciskiem na koncowce ladowarki w SC :cool2:

 

 

Przycisk "mute" oczywiscie znam i kombinowalem z naciskaniem go, przytrzymywaniem itd. ale nic to nie dawalo. Mialem zapytac przy oddawaniu auta dlaczego tak bylo ale niestety zapomnialem.


Jezeli chodzi o problem z manulanym otwarciem klapki to mieli go nawet pracownicy Tesli podczac prezentacji auta podczas wydawania, tazke tutaj bylo zdecydowanie cos nie tak.


Inna rzecza o ktorej jeszcze sobie przypomnialem byly dziwnie dzialajace wycieraczki tzn. na auto dzialaly w mojej ocenie zbyt pozno. Dodatkowo brakowalo mi mozliwosci jednorazowego przetarcia szyby z pozycji manetki. Klikanie "1" w tablecie i odklikiwanie kiedy juz nie chcemy zeby dzialaly jest moim zdaniem slabym rozwiazaniem.


Co do wagi I4 to wcale mnie nie dziwi. Jak bede mial okazje to zwaze swoje m340d. Mam wrazenie ze tez wazy wiecej niz podaje producent. Jezdzac starym f31 330d czuje lekkosc (po czesci pewnie za sprawa rwd), natomiast w m340d duza nadwage.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@boohmacher jak masz możliwość to przetestuj jeszcze i4 aby mieć bezpośrednie porównanie.
Opublikowano
Inna rzecza o ktorej jeszcze sobie przypomnialem byly dziwnie dzialajace wycieraczki tzn. na auto dzialaly w mojej ocenie zbyt pozno. Dodatkowo brakowalo mi mozliwosci jednorazowego przetarcia szyby z pozycji manetki. Klikanie "1" w tablecie i odklikiwanie kiedy juz nie chcemy zeby dzialaly jest moim zdaniem slabym rozwiazaniem.

Automatyka wycieraczek w Tesli Model 3 działa słabo (gorzej od świateł), dlatego jednorazowe przetarcie to niestety, dla mnie, często konieczność - robisz to za pomocą lewej manetki, płytkie wciśnięcie przycisku na samym czubku. Tabletu nie trzeba do tego używać.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Filip13 jak to jest z tym gniazdkiem przy miejscu postojowym? Jakie papiery musze zlozyc zeby "wspolnota" nie mogla odmowic i czy moge to zrobic jeszcze przed zawiazaniem wspolnoty? napisalebym na priv ale moze komues jeszcze takie informacje sie przydadza.


taka mam odpowiedz od dewelopera i co dalej?

W sprawie miejsca z gniazdkiem, to niestety mamy już wykorzystaną maksymalnie moc przyłączeniową dlatego nie możemy dać kolejnego gniazda w hali garażowej.
Opublikowano

Temat zakładania gniazdka to raczej zasługuje na oddzielny wątek na tym forum (o ile już nie istnieje), lub można poczytać dedykowane forum: https://forum.elektrowoz.pl/threads/ekspertyza-ladowarka-w-hali-garazowej-warszawa.1689/


Poprosiłbym dewelopera o parametry łącza i informację skąd wie, że wykorzystane. Łatwiej dane o faktycznym wykorzystaniu uzyskać, gdy budynek już jest zamieszkały. Ja u siebie wiem ile mają łącza, ile wynosi średnie wykorzystanie itp.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki za info, czyli temat do załatwiania jak kilka miesięcy po tym, jak budynek już będzie odebrany. Swoją droga patrząc na to wszystko nie wyobrażam sobie elektromobilnosci w Polsce. Wiele hal garażowych ma komórki lokatorskie zaraz za miejscem, jak ludzie zaczną się ładować z komórek mając gdzieś zaprojektowana moc przyłącza to budynki zaczną płonąc :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Temat zakładania gniazdka to raczej zasługuje na oddzielny wątek na tym forum (o ile już nie istnieje), lub można poczytać dedykowane forum: https://forum.elektrowoz.pl/threads/ekspertyza-ladowarka-w-hali-garazowej-warszawa.1689/


Poprosiłbym dewelopera o parametry łącza i informację skąd wie, że wykorzystane. Łatwiej dane o faktycznym wykorzystaniu uzyskać, gdy budynek już jest zamieszkały. Ja u siebie wiem ile mają łącza, ile wynosi średnie wykorzystanie itp.

 

A czy nie wystarczy podłączenie pod swój licznik mieszkaniowy bez zakładania oddzielnego? Podobno jest taka opcja. Nie znam się, ale nie wiem czy to nie oznacza że podłączasz się pod swoją domową instalację i nie wiem czy wtedy jest problem moc przyłączeniowa, bo korzystasz ze swojego przyłącza, a w mieszkaniu nie pytasz wspólnoty czy możesz włączyć czajnik elektryczny, a ładownie elektryka 1 fazą to w przybliżeniu chyba taka właśnie moc :) Ja to bym się u siebie cieszył nawet z 1 fazy, bo na razie mam 0 faz :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.