Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam co jest grane, Tesli już nie kupują w Norwegii ? Chyba juz wszyscy kupili, albo inne auta są lepsze...Praktycznie same suvy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam do tego plucia i szydercy zapomniałeś dopisać ze sprzedaż ix w styczniu w Norwegii była świetna

3 miejsce jak na tak drogiego suv to zacny wynik.

W ogole mnie to nie dziwi, w Norwegii praktycznie kazdy nowy EV sprzedaje sie swietnie i zarowno iX jak i i4 nie beda wyjatkami.

Norwedzy uwielbiaja wrecz BMW i brak oferty EV przez tyle lat musial na pewno mocno frustrowac lokalnych dealerow marki ktorzy musieli wciskac ludziom hybrydy.

Natomiast w dluzszej perspektywie iX to drogie auta i dobra sprzedaz sie dlugo nie utrzyma imho jak minie poczatkowy szal, sweet spot to SUV wielkosci iX3, tyle ze BMW musi ogarnac technologie - musi schudnac, musza dolozyc AWD (!), unowoczesnic ladowanie - slowem lepiej sie postarac w tym segmencie.

 

Fajny artykuł https://energypost.eu/norway-an-ev-role-model-their-pathway-is-expensive-and-paid-for-with-oil-gas-exports/

Opisujący ile baryłek musi sprzedać Norwegia i z jaka emisja się to wiąże aby można było Norwegowi dołożyć do auta elektrycznego i dlaczego w innych państwach to się nie wydarzy. Fajnie jest tez zobrazowane porównanie cen na 3 przykładach samochodów jak przez te wszystkie dopłaty samochody elektryczne stają się duzo tansze.

Tak, artykul calkiem ciekawy natomiast niczego odkrywczego w nim nie ma - o wiekszosci rzeczy pisalem w 1. poscie w tym watku.

To, ze Norwegia eksportuje rope i gaz to zadna tajemnica. Kazdy orze jak moze - taka Wenezuela czy Arabia Saudyjska eksportuja kilkakrotnie wiecej ropy a z elektromobilnoscia nie chca miec nic wspolnego raczej.


Co do Twojego twierdzenia "i dlaczego w innych państwach to się nie wydarzy" - przypominam, ze NO na dzis to max ~10% sprzedawanych EV w Europie takze raczej bajdurzysz na ta chwile juz bo inne kraje ida dokladnie ta sama sciezka i elektromobilnosc bedzie tam zachodzila wrecz sporo szybciej niz w NO bo EV sa juz dzis duzo tansze a ich oferta na rynku nieproporcjonalnie wieksza niz jeszcze dekade temu.


Co do tego wykresu i "zarzutu" jak to PHEV jest nadal wybierany:


word-image-12.png


Niecaly rok po napisaniu tego artykulu - niebieska czesc (EV) zjadla juz czesc pomaranczowa i szara wykresu i ma 84%, ostala sie ta zolta czesc ktora jest dzis PHEV (11%), reszta jest juz pomijalna.


Jeszcze apropo tej hybrydy Toyoty RAV 4 - spojrzalem co ma pod maska, to jest mokry sen kazdego serwisanta :duh:

W porzadnym EV w tym miejscu jest dodatkowy bagaznik :norty: :norty:


Jezeli ktos mysli, ze taka sredniowieczna technologia ma jakiekolwiek szanse nie zostac wyparta przez proste silniki elektryczne - jest niepoprawnym optymista :roll:


toyota-rav4-phev-cennik-2022-silnik.jpg


4jkvw4mtw4t51.jpg


Ile razy patrze na inzynierie tego co pod maska w Tesli i tego co pod maska u innych producentow to wcale mnie nie dziwi czemu Tesla jest gdzie jest w tej chwili.

I widok tego co pod maska przywoluje mi tez skojarzenie z infotainmentem - niektore firmy pod tym wzgledem to po prostu dinozaury.

 

Adam co jest grane, Tesli już nie kupują w Norwegii ? Chyba juz wszyscy kupili, albo inne auta są lepsze

Po 2 latach w tym watku myslalem, ze mamy to juz wyjasnione jakies 28 razy.

Tesla w EU sprzedaje sie tylko 2 polowie kwartalu (czyli dla Q1 to jest ~15 luty-30 marzec) - bo auta plyna z USA i Chin.

Teraz pobudowali fabryke w Niemczech wiec bedzie juz "normalnie" jezeli chodzi o dostawy.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Adam wyjaśnij minjeszzce jak to jest ze ten mokry sen każdego serwisanta króluje od wielu lat na szczytach bezawaryjności a ta prostota szoruje po ich dnie :D


@bmfun w tym roku raczej mało modeli x dopłynie. Musk mam jakis

Chyba duży problem z tymi autami.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Natomiast w dluzszej perspektywie iX to drogie auta i dobra sprzedaz sie dlugo nie utrzyma imho jak minie poczatkowy szal, sweet spot to SUV wielkosci iX3, tyle ze BMW musi ogarnac technologie - musi schudnac, musza dolozyc AWD (!), unowoczesnic ladowanie - slowem lepiej sie postarac w tym segmencie.

 

Adam, tak z ciekawości, co Ci przeszkadza w ładowaniu iX3? Wg pierwszego z brzegu testu z YT ładowanie 10-80% w Tesla Model Y (75KWh brutto) trwa ok. 27min vs 29min w iX3 (80kWh brutto), co biorąc pod uwagę różnicę w pojemność baterii jest praktycznie identycznym wynikiem.


Model Y na stacji V3:



iX3 na Ionity:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@bmfun BMW jeśli chodzi o silniki elektryczne ma jeszcze jedna olbrzymia przewagę nad tesla. Nie używa stałych magnesów przez co uniezależniało się od zadkich metali ziemskich, tesla natomiast musi te metale pozyskiwac przez co staje się mocno zależna od Chin.


@adam wcale nie dziwota ze bev wypchnęło hybrydy skoro przez ulgi sa sporo tańsze, w innych krajach jest sytuacja zgoła odmienna wiec tak łatwo nie pójdzie. Ludzie kupują co tańsze.

Opublikowano
Trochę zadziwia mnie fakt porównywania i odnoszenia sie do rynku Norweskiego w tym wątku. Kraj który ma populacje ok 5,5 mln - gdzie to jest wielkość populacji woj. mazowieckiego nie jest i nie bedzie żadnym odniesieniem rynku sprzedaży. To sa promile w skali globalnej i ich specyficzne podejście do tematu szybkiej elektryfikacji nie ma żadnego odniesienia w innych państwach.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jezeli ktos mysli, ze taka sredniowieczna technologia ma jakiekolwiek szanse nie zostac wyparta przez proste silniki elektryczne - jest niepoprawnym optymista :roll:


Ile razy patrze na inzynierie tego co pod maska w Tesli i tego co pod maska u innych producentow to wcale mnie nie dziwi czemu Tesla jest gdzie jest w tej chwili.

I widok tego co pod maska przywoluje mi tez skojarzenie z infotainmentem - niektore firmy pod tym wzgledem to po prostu dinozaury.

 

Widzisz po prostu to co chcesz zobaczyć :)


x8e94fefdd30df5a11f1ebdd14eb0cc93f7fa9507_o.jpg.pagespeed.ic.KjX83pt2oB.jpg


full_bmw-seria-7-e32-730-v8-1574696826643.jpg


z20045897IE,Porsche-Panamera.jpg


i długo by tak wymieniać...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Piekne i jakze rozne od tego co dzisiaj widzi sie w 95% aut :cool2:


PS. apropo ladowania iX3 - mialem na mysli to, ze jest max 150kW, w i4 czy iX BMW dalo juz 200kW.

Grupa VW czy taki Hyundai oferuja juz instalacje 800V i moce 270kW czy 220kW a czas ladowania 10-80% schodzi juz ponizej 20 minut!


Tesla ze swoja instalacja 400V nie jest juz zadnym prymusem i zaczyna tez powoli tracic myszka nawet pomimo tych 250kW (ktore sa na ladowarce przez doslownie 2-3 minuty)

Cala nadzieja, ze ogarna niedlugo te baterie 4680 i bedzie znowu widoczny jakis postep w tym zakresie, chociaz na razie nic nie widac na horyzoncie pomimo zapowiedzi juz 2 lata temu :roll:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Piekne i jakze rozne od tego co dzisiaj widzi sie w 95% aut :cool2:


PS. apropo ladowania iX3 - mialem na mysli to, ze jest max 150kW, w i4 czy iX BMW dalo juz 200kW.

Grupa VW czy taki Hyundai oferuja juz instalacje 800V i moce 270kW czy 220kW a czas ladowania 10-80% schodzi juz ponizej 20 minut!


Tesla ze swoja instalacja 400V nie jest juz zadnym prymusem i zaczyna tez powoli tracic myszka nawet pomimo tych 250kW (ktore sa na ladowarce przez doslownie 2-3 minuty)

Cala nadzieja, ze ogarna niedlugo te baterie 4680 i bedzie znowu widoczny jakis postep w tym zakresie, chociaz na razie nic nie widac na horyzoncie pomimo zapowiedzi juz 2 lata temu :roll:

 

Wartości kW to trochę jak moc boomboxów w latach 90tych ;-) Liczy się to co wychodzi w praktyce. Tutaj iX widać nawet że bije na głowę Teslę Y, która przecież jest modelem debiutującym w 2020r, a do sprzedaży trafiła w 2021r. czyli tak jak iX. Od Tesli lepszy jest nawet dużo starszy konstrukcyjnie iX3.


To ja pytam Ciebie, gdzie tutaj ta przewaga Tesli o której tak ciągle piszesz? I ten know-how Tesli zbierany latami z SC i analizowany przez mędrców Tesli, który teraz inne marki latami będą doganiać? A tutaj na dzień dobry 2 modele BMW biją na głowę Teslę, o Hyundai już nie wspominając.

Spójrz na wykres w 3:10:



t98U3Ti.png

Opublikowano
[gdzie tutaj ta przewaga Tesli o której tak ciągle piszesz? I ten know-how Tesli zbierany latami z SC i analizowany przez mędrców Tesli, który teraz inne marki latami będą doganiać? A tutaj na dzień dobry 2 modele BMW biją na głowę Teslę, o Hyundai już nie wspominając.

Ciężko powiedzieć. Mógłbym jednak wysnuć teorię, że skoro kształt krzywej w Tesli jest najbardziej równy (ma najmniej nagłych zmian), to może to być kształt celowy, opracowany w konkretnym celu, np. minimalizacji degradacji baterii. Cel: uniknięcie historii które pojawiają się podczas eksploatacji floty, np: https://www.teslarati.com/porsche-taycan-battery-fragged-update/

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
[gdzie tutaj ta przewaga Tesli o której tak ciągle piszesz? I ten know-how Tesli zbierany latami z SC i analizowany przez mędrców Tesli, który teraz inne marki latami będą doganiać? A tutaj na dzień dobry 2 modele BMW biją na głowę Teslę, o Hyundai już nie wspominając.

Ciężko powiedzieć. Mógłbym jednak wysnuć teorię, że skoro kształt krzywej w Tesli jest najbardziej równy (ma najmniej nagłych zmian), to może to być kształt celowy, opracowany w konkretnym celu, np. minimalizacji degradacji baterii. Cel: uniknięcie historii które pojawiają się podczas eksploatacji floty, np: https://www.teslarati.com/porsche-taycan-battery-fragged-update/

 

Może tak, może nie, ale apeluję tylko do wszystkich fanów Tesli o niepowielanie bzdur o wolnym ładowaniu BMW i szybkim Tesli ;-) No i czekam nadal na odpowiedź jak to możliwe że Tesla w aktualnych modelach została wyprzedzona jeśli chodzi o szybkość ładowania, a dodatkowo być może wprowadza (także swoich fanów) w błąd informując że maksymalna moc ładowania to 250kW, a nie informując że tylko przez bardzo krótki czas.

Opublikowano
Miałem wczoraj okazję pojeździć iX xDrive40 i muszę przyznać, że jak dla mnie to jest to całkowita porażka. Aby było jasne porównuję do iX3 oraz 530i, którymi jeżdżę na codzień i każde z nich jest o niebo lepsze od iX, który na dodatek kosztuje tyle co tamte dwa razem wzięte.


Po pierwsze ...

Po drugie - auto niemiłosiernie buja na nierównościach bez znaczenia czy jedziemy w trybie sport czy innym. Nie wiem czy ta demówka miała zawieszenie pneumatyczne ale na pewno brak było w ustawieniach trybów jazdy jakiejkolwiek regulacji.

Po trzecie układ kierowniczy jest niestety bardzo nie BMW. Nawet w trybie Sport na autostradzie brak jakiegokolwiek utwardzenia kierownicy. Chodzi zdecydowanie za luźno.

 

Może BMW iX buja, ale w teście łosia osiągnęło 74 km/h w porównaniu do 75 km/h które osiągnęło BMW X5 xDrive. Więc chyba nie jest tak źle i niektóre odczucia na temat sportowej jazdy mogą się więc okazać subiektywne






  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może tak, może nie, ale apeluję tylko do wszystkich fanów Tesli o niepowielanie bzdur o wolnym ładowaniu BMW i szybkim Tesli ;-)

Mozesz przytoczyc taka wypowiedz?

 

No i czekam nadal na odpowiedź jak to możliwe że Tesla w aktualnych modelach została wyprzedzona jeśli chodzi o szybkość ładowania,

Ale wiesz, ze Twoj wykres nie pokazuje szybkosci ladowania tylko moc ladowania w zaleznosci od stanu naladowania baterii? :duh:

1. Im wieksza bateria, tym auto dluzej moze sie ladowac z wieksza moca - to sa podstawy fizyki.

Porownywanie mocy ladowania modelu Y (75kWh) z moca ladowania BMW iX (105kWh) w osi SOC nie ma zadnego logicznego sensu :roll:

Porownuj iX3 do modelu Y albo iX do modelu X :cool2:

Ioniq na Tym Twoim wykresie to osobna historia, ma 800V architekture (nowoczesniejsza zarowno od Tesli jak i BMW).

2. Prawidlowym wykresem dla Twoich argumentow bylby wykres z 3:03 ktory pokazuje szybkosc ladowania tzn ile km zasiegu odzyskasz w danym czasie.

To nie sa tozsame rzeczy - tzn niektore auta moga ladowac dluzej z wieksza moca zeby pozniej skokowo ja obnizyc.

Inne auta laduja z wyplaszczona krzywa - wszystko zalezy od producenta auta, od rodzaju chemii w baterii, od degradacji etc

Na koniec dnia (czy ladowania) liczy sie jak szybko odzyskasz np 200 czy 300km zasiegu bo to jak wyglada krzywa ladowania jest malo istotne z punktu widzenia uzytkownika (no chyba ze chcesz bic rekordy 1000km jak Bjorn i ladujesz sie w zakresie 50-30% % to wtedy chcesz miec peak mocy jak najwiekszy) :cool2:

 

a dodatkowo być może wprowadza (także swoich fanów) w błąd informując że maksymalna moc ładowania to 250kW, a nie informując że tylko przez bardzo krótki czas.

Ale rozumiesz, ze moc maksymalna jest z zalozenia chwilowa?


PS Wykres, ktory wkleiles to jakas lipa zupelna, pokazuje, ze model Y rozpedzil sie z ladowaniem do max 170-180kW, gdzie ja w mrozach (-7C) osiagalem na luzie 210-220kW przy 10%, a przy 40% byly nadal okolice 140-150kW :duh:

50808622511_90823a5ef3_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może tak, może nie, ale apeluję tylko do wszystkich fanów Tesli o niepowielanie bzdur o wolnym ładowaniu BMW i szybkim Tesli ;-)

Mozesz przytoczyc taka wypowiedz?

Przecież tłumaczyłem to 2 posty wyżej. Co chwilę piszesz jak to Tesla wyprzedziła BMW, a BMW zaspało i piszesz że "BMW musi unowocześnić ładowanie w tym segmencie", czyli z tego wniosek jest że "BMW ładuje się wolno". Tymczasem dla użytkownika liczy się czas ładowania, który jest w iX3 nie gorszy od TMY, a nawet minimalnie lepszy pomimo że maksymalną moc ładowania ma 150kW vs 250kW w Tesli. Sam nie byłeś do końca świadomy tego, a teraz uprawiasz fikołki zamiast powiedzieć - "Faktycznie, BMW ładuje się podobnie jak Tesla. Przy instalacji 800V lądowałby się jeszcze szybciej.". Tyle że Ci takie słowa chyba przez klawiaturę nie mogą przejść ;-) bo to niemożliwe że Tesla nie może mieć przewagi ;-)

 

No i czekam nadal na odpowiedź jak to możliwe że Tesla w aktualnych modelach została wyprzedzona jeśli chodzi o szybkość ładowania,

Ale wiesz, ze Twoj wykres nie pokazuje szybkosci ladowania tylko moc ladowania w zaleznosci od stanu naladowania baterii? :duh:

1. Im wieksza bateria, tym auto dluzej moze sie ladowac z wieksza moca - to sa podstawy fizyki.

Porownywanie mocy ladowania modelu Y (75kWh) z moca ladowania BMW iX (105kWh) w osi SOC nie ma zadnego logicznego sensu :roll:

Słabe to jest że traktujesz innych ludzi jak idiotów którym tłumaczysz jakby podstaw nie rozumieli, to takie trochę wycieczki personalne jak nie masz argumentów albo sam nie zrozumiałeś czyjejś wypowiedzi. Przecież wysyłałem w poprzednim poście czasy ładowania na podstawie testów YT 10-80%, a wykres jest po to żeby pokazać jak "papierowe" jest to 250kW Tesli i że realne spada poniżej iX3 przy tym samym poziomie SOC, nie mówiąc już o iX który marketingowo ma "tylko 200kW".


Mówimy cały czas wyłącznie o szybkości ładowania. I wykres pośrednio pokazuje szybkość ładowania (bo SOC jest pochodną liczby naładowanych kWh), w szczególności na jego podstawie rozpoczynając ładowanie od poziomu 20% masz praktycznie pewność że w iX3 naładujesz więcej kWh w dowolnej jednostce czasu niż TMY. Tak czy nie?


Zamiast przyznać że świeżutki model Tesli kompletnie niczym się tutaj nie wyróżnia na tle BMW z którego się ciągle śmiejesz i ta przewaga Tesli w kwestii szybkości ładowania jest z papieru, to szukasz argumentów dla odwrócenia uwagi. A na tym wykresie z 3:03 który przywołałeś, widać jak iX pogrąża Model Y w kwestii użyteczności.

 

Porownuj iX3 do modelu Y albo iX do modelu X :cool2:

Ioniq na Tym Twoim wykresie to osobna historia, ma 800V architekture (nowoczesniejsza zarowno od Tesli jak i BMW).

Dlaczego? Porównuję technologię BMW i Tesli. Model Y oraz iX wyszły praktycznie w tym samym czasie. Próbuję Ci pokazać jak nieprawdziwe są Twoje tezy o wielkich przewagach i że wszyscy gonią Teslę. Jak dla mnie Tesla ma jedyną istotną przewagę, która jest trudna do osiągnięcia - bardzo dopracowany software. Jeśli chodzi o resztę, to jest gorsza lub zbliżona. Może w kwestii zużycia energii/100km jest w Tesli lepiej.


A gdybym porównywał iX do Model X który da się realnie kupić, to Tesla blado by wyglądała.

 

2. Prawidlowym wykresem dla Twoich argumentow bylby wykres z 3:03 ktory pokazuje szybkosc ladowania tzn ile km zasiegu odzyskasz w danym czasie.

To nie sa tozsame rzeczy - tzn niektore auta moga ladowac dluzej z wieksza moca zeby pozniej skokowo ja obnizyc.

Inne auta laduja z wyplaszczona krzywa - wszystko zalezy od producenta auta, od rodzaju chemii w baterii, od degradacji etc

Na koniec dnia (czy ladowania) liczy sie jak szybko odzyskasz np 200 czy 300km zasiegu bo to jak wyglada krzywa ladowania jest malo istotne z punktu widzenia uzytkownika (no chyba ze chcesz bic rekordy 1000km jak Bjorn i ladujesz sie w zakresie 50-30% % to wtedy chcesz miec peak mocy jak najwiekszy) :cool2:

Jak już wspomniałem wyżej, porównujemy technologię ładowania. Jak wprowadzimy masę innych zmiennych typu masa, efektywność silnika, nadwozia itp, to zaczyna się robić porównanie samochodu jako całokształtu, a wtedy porównywanie nie ma sensu. I tutaj widać że Model Y odpada w przedbiegach w porównaniu do iX jeśli chodzi o zasięg / czas ładowania. Nawet nowy Model X wg danych katalogowych raczej szału nie będzie robił patrząc po danych nt zasięgu. O realnej szybkości ładowania niewiele jeszcze wiadomo w nowym Modelu X, więc trudno porównywać.

 

a dodatkowo być może wprowadza (także swoich fanów) w błąd informując że maksymalna moc ładowania to 250kW, a nie informując że tylko przez bardzo krótki czas.

Ale rozumiesz, ze moc maksymalna jest z zalozenia chwilowa?

Poważnie? Myślałem że to znaczy 250kW przez cały czas ładowania :D Ponownie Adam - słabe to. A wiesz że większość ludzi tego nie analizuje tylko porównuje właśnie moc maksymalną i to próbuję Ci kolejny raz wyjaśnić? Sam ciągle przytaczasz tą moc maksymalną jak wyrocznię, a ja Ci pokazuję na realnych liczbach że ona się nie przekłada na jakąś istotnie realną szybkość ładowania. Tutaj istotnym ograniczeniem będzie sama bateria i jak się zachowuje w trakcie ładowania a nie tylko moc maksymalna, którą wszyscy powtarzają.

 

PS Wykres, ktory wkleiles to jakas lipa zupelna, pokazuje, ze model Y rozpedzil sie z ladowaniem do max 170-180kW, gdzie ja w mrozach (-7C) osiagalem na luzie 210-220kW przy 10%, a przy 40% byly nadal okolice 140-150kW :duh:

Nadal, liczy się całkowity przebieg mocy ładowania w zakresie SOC w którym się poruszamy. Testy Bjorna na v3 też pokazują ok 26min dla TMY w przedziale 10-80%. Tycan przy baterii 93kWh! osiąga 10%-80% w ok 20min. No ale Tesla przecież wszystkim ucieka i jej nie mogą dogonić...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sam musk już przy wiele niższych cenach akcji powtarzał ze sa przewartościowane. Opóźnił premiery wszystkiego a chce skupić się na jakimś robociku. On sam już chyba nie wierzy w swoje samochody :D :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
piszesz że "BMW musi unowocześnić ładowanie w tym segmencie", czyli z tego wniosek jest że "BMW ładuje się wolno".

Napisalem wyraznie, ze chodzi mi o ten konkretny segment - zarowno i4 jak i iX maja juz lepsze ladowanie DC od iX3 (200kW).

Nie trzeba w kazdym moim poscie szukac drugiego dna bo w ogole mi w tym przypadku nie chodzilo o Tesle :cool2:

 

Tymczasem dla użytkownika liczy się czas ładowania, który jest w iX3 nie gorszy od TMY, a nawet minimalnie lepszy pomimo że maksymalną moc ładowania ma 150kW vs 250kW w Tesli.

Sam nie byłeś do końca świadomy tego, a teraz uprawiasz fikołki zamiast powiedzieć - "Faktycznie, BMW ładuje się podobnie jak Tesla. Przy instalacji 800V lądowałby się jeszcze szybciej.". Tyle że Ci takie słowa chyba przez klawiaturę nie mogą przejść ;-) bo to niemożliwe że Tesla nie może mieć przewagi ;-)

Znowu ta mityczna wojenka.

W mojej poprzedniej odpowiedzi napisalem Ci wyraznie - ladowanie 150kW iX3 to anachronizm, ladowanie TMY mimo, ze 250kW, tez pod wzgledem czasu 10-80% traci juz myszka bo konkurencja (grupa VW czy KIA/Hyundai robia to lepiej, maja nowoczesniejsza technologie).

Spojrz na ladowarki - SC to 250kW, Ionity to 350kW.

Auta nie kupuje sie na rok dwa i ladowanie DC 150kW za kilka lat bedzie kula u nogi jak dzis bateria 40kWh w elektryku. Tyle.


 

Słabe to jest że traktujesz innych ludzi jak idiotów którym tłumaczysz jakby podstaw nie rozumieli, to takie trochę wycieczki personalne jak nie masz argumentów albo sam nie zrozumiałeś czyjejś wypowiedzi. Przecież wysyłałem w poprzednim poście czasy ładowania na podstawie testów YT 10-80%, a wykres jest po to żeby pokazać jak "papierowe" jest to 250kW Tesli i że realne spada poniżej iX3 przy tym samym poziomie SOC, nie mówiąc już o iX który marketingowo ma "tylko 200kW".

Twoja wypowiedz byla czytelna i zrozumiala - "BMW laduje sie szybciej", a na dowod tego wkleiles wykres krzywej ladowania kW vs soc :roll:

Wiec Ci wytlumaczylem, ze jest to glupota, bo 2 producentow, majacych identyczne baterie, moze sobie dowolnie (prawie dowolnie) ksztaltowac ta charakterystyke.

I nie ma ona duzo wspolnego z szybkoscia ladowania (odzyskiwania km zasiegu) - wytlumaczylem dlaczego. Porownywanie baterii 75 vs 105kWh tez wytlumaczylem.

Jak to odbierasz (na ile osobiscie) - Twoja sprawa.

 

Mówimy cały czas wyłącznie o szybkości ładowania. I wykres pośrednio pokazuje szybkość ładowania (bo SOC jest pochodną liczby naładowanych kWh), w szczególności na jego podstawie rozpoczynając ładowanie od poziomu 20% masz praktycznie pewność że w iX3 naładujesz więcej kWh w dowolnej jednostce czasu niż TMY. Tak czy nie?

Ahahahaha, i te 20% sobie wkleiles tak przypadkiem zeby pasowalo do tezy? :norty:

W TMY jest soft, dzieki ktoremu mozesz na ladowarke przyjechac z podgrzana bateria i 3% pozostalego zasiegu, ale to juz nie pasuje do Twojej teorii, nie?

To moze, zeby pokazac wyzszosc iX3 zacznijmy analizowac poszczegolne procenty ladowania, wiesz 20-30, 30-40, 40-50 - na pewno cos podpasuje ^^

 

Zamiast przyznać że świeżutki model Tesli kompletnie niczym się tutaj nie wyróżnia na tle BMW z którego się ciągle śmiejesz i ta przewaga Tesli w kwestii szybkości ładowania jest z papieru, to szukasz argumentów dla odwrócenia uwagi. A na tym wykresie z 3:03 który przywołałeś, widać jak iX pogrąża Model Y w kwestii użyteczności.

Albo nie rozumiesz nadal albo delikatnie trollujesz.

Czy ja mam zaczac porownywac np model X do i3 i z tego wyciagac wnioski apropo marki BMW czy marki Tesla?

Powazny jestes?

Piszesz o "uzytecznosci" i pograzaniu - wyjedz modelem Y na trase i iX na trase (tam gdzie sa potrzebne szybkie ladowarki) i porownamy ta "uzytecznosc".

Auto majace duzo wieksza baterie laduje w danej jednostce czasu wiecej kWh bo ma wiekszy wspolczynnik ladowania C (to sa naprawde podstawy) ale jednoczesnie wiecej zuzywa kWh na drodze, Twoje wnioski wyciagane z tego wykresu sa po prostu bledne :roll:

 

Dlaczego? Porównuję technologię BMW i Tesli. Model Y oraz iX wyszły praktycznie w tym samym czasie. Próbuję Ci pokazać jak nieprawdziwe są Twoje tezy o wielkich przewagach i że wszyscy gonią Teslę. Jak dla mnie Tesla ma jedyną istotną przewagę, która jest trudna do osiągnięcia - bardzo dopracowany software. Jeśli chodzi o resztę, to jest gorsza lub zbliżona. Może w kwestii zużycia energii/100km jest w Tesli lepiej.

Ok, teraz jestem pewny, ze naprawde nie rozumiesz podstaw ladowania i co gorsza wg Ciebie rzuztuje to na cala marke BMW czy Tesla :norty:

Za chwile sie dowiem, ze RWD w iX3 to tez zaleta bo sie lepiej driftuje a wieksza masa to wieksze bezpieczenstwo w razie wypadku a stary infotainment to mniejsze ryzyko zwiech.

Osiagi na poziomie Skody Enyaq to tez zadna ujma bo przeciez auto jezdzi tylko po miescie :cool2:

Frunk niepotrzebny, tunel z tylu fajny bo siatki nie lataja etc etc.

I Ty nazywasz uztkownikow Tesli fanbojami? :D

 

I tutaj widać że Model Y odpada w przedbiegach w porównaniu do iX jeśli chodzi o zasięg / czas ładowania.

Przepraszam, ale odlatujesz juz w opary absurdu!

Zeby Ci wyjasnic - zimowy test:

https://www.motor.no/aktuelt/motors-store-vintertest-av-rekkevidde-pa-elbiler/217132

model Y (70kWh) - 451km zasiegu

iX 40 (71kWh) - 316km zasiegu


To jest porownanie aut z podobnymi bateriami przy jezdzie dookola komina, na trasie roznice beda pewnie jeszcze wieksze.

Tutaj charakterystyka ladowania tez by Ci przejasnila troche rozumowanie apropo szybkosci ale juz nie chce mi sie szukac nawet.


Mozesz wziac oczywiscie model z wieksza bateria iX50 (105kWh) natomiast porownywanie tego z modelem Y (70kWh) jest tak jak pisalem glupota zupelna, nie ten segment, nie ta cena.

 

Poważnie? Myślałem że to znaczy 250kW przez cały czas ładowania :D Ponownie Adam - słabe to.

Ok, rozumiem - wlasciciel Tesli to wg Ciebie domyslnie "fanboj" co akcentujesz w co drugiej swojej wypowiedzi, mozna krecic beke, natomiast jak ktos odpowiada w podobny sposob to obraza :roll:


 

Nadal, liczy się całkowity przebieg mocy ładowania w zakresie SOC w którym się poruszamy. Testy Bjorna na v3 też pokazują ok 26min dla TMY w przedziale 10-80%.

Zaczynam sie gubic juz w tym co piszesz.

26 min TMY to w koncu mniej czy wiecej od tych 32 min iX3 bo powyzej pisales, ze iX3 laduje sie minimalnie szybciej od TMY :think:

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ladowanie TMY mimo, ze 250kW, tez pod wzgledem czasu 10-80% traci juz myszka bo konkurencja (grupa VW czy KIA/Hyundai robia to lepiej, maja nowoczesniejsza technologie).

Spojrz na ladowarki - SC to 250kW, Ionity to 350kW.

 

Czy mnie oczy myła czy właśnie napisałeś ze niemiecko koreanska konkurencj w 2 lata prześcignęła te mityczne przewagi tesli zarówno pod względem infrastruktury w Europie jak i samej technologii najważniejszego parametru samochodu elektrycznego. Zapewne stad udostępnienie superchargeroe innym firmom bo muskowi się mokro zrobiło na wieś i o ionity.

Opublikowano (edytowane)
Dlaczego? Porównuję technologię BMW i Tesli. Model Y oraz iX wyszły praktycznie w tym samym czasie.

Chyba od tych fikołków Ci się już w głowie zakręciło. Jak chcesz porównywać technologię poprzez zestawienie aut wg kryterium powyżej, to równie dobre jest zestawienie Plaida z iX, w końcu również ten sam budżet - wtedy "technologia BMW" pachnie gryzoniami.

 

I tutaj widać że Model Y odpada w przedbiegach w porównaniu do iX jeśli chodzi o zasięg / czas ładowania.

Eufemistycznie stwierdzę, że to ciekawe stwierdzenie w obliczu takich danych:

iX xDrive50: 324 miles (521 km)

Tesla Model Y Long Range AWD: 330 miles (531 km)

 

Czy mnie oczy myła czy właśnie napisałeś ze niemiecko koreanska konkurencj w 2 lata prześcignęła te mityczne przewagi tesli zarówno pod względem infrastruktury w Europie jak i samej technologii najważniejszego parametru samochodu elektrycznego. Zapewne stad udostępnienie superchargeroe innym firmom bo muskowi się mokro zrobiło na wieś i o ionity.

Hehehe, umówmy się: te kilka superchargerów w Polsce to nie jest szczególnie dobra infrastruktura.

ALE ładnie sobie połączyłeś zalety konkurencji w jedno. Ionity jest szybsze - ale jest w Polsce w ilu lokalizacjach? Jednej? Tak, koreańska konkurencja ma wypuścić model porównywalny do TM3P - za rok. Do tego czasu to już miasta będą pełne i4 :)

Edytowane przez Filip13
Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam, przerwę tą dyskusje, bo do niczego nie prowadzi i generuje pusty „content”, który nic nie wnosi.


Standardowo odwracasz kota ogonem, dopasowujesz liczby do swojej tezy, uchylasz się od krótkich odpowiedzi nawet na jasno postawione pytania i co gorsza próbujesz za wszelka cenę udowodnić że tylko Ty wszystko rozumiesz, aby Twoje było na wierzchu. Jako polityk miałbyś bardzo duże szanse :-) Brakuje tylko zarzucania innym ze wyrywają ciagle Twoje zdania z kontekstu ;-)


Moje tezy są proste:

1. Tesli nie dzieli lata przewagi nad innymi producentami, czego przykładem jest szybkość ładowania/czas ładowania w stosunku do obsmiewanych przez Ciebie elektryków BMW. Konkurencja depcze Tesli po piętach, a w wielu aspektach ja wyprzedza, ale do Ciebie to nie dociera.

2. Tesla lubi chwalić się papierowymi danymi jak maks czas ładowania 250kW, który nie przekłada się na istotnie czas ładowania „przestarzałego” iX3 z czasem ładowania 150kW. Raz mówisz ze przeciętny Kowalski robi 30km dziennie a drugi raz mówisz ze nie kupi iX3 bo ma „tylko 150kW” co przekłada sie na czas ładowania o 1-2 min w ta czy tamta stronę.

Opublikowano
A wiesz że większość ludzi tego nie analizuje tylko porównuje właśnie moc maksymalną i to próbuję Ci kolejny raz wyjaśnić?
Radość z jazdy
Opublikowano

Frunk niepotrzebny, tunel z tylu fajny bo siatki nie lataja etc etc.

I Ty nazywasz uztkownikow Tesli fanbojami? :D

Mi osobiście tunel z tyłu nigdy nie przeszkadzał i faktycznie czasem pakuję tam siatki z zakupami, natomiast tunel/przegroda z przodu jest nawet przeze mnie pożądana ze względów bezpieczeństwa. Jak coś spada po stronie pasażera na podłogę to nie wtoczy mi się pod nogi.

Tak więc tunel, tradycyjne pokrętła i przyciski mogą dla mnie pozostać :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mi osobiście tunel z tyłu nigdy nie przeszkadzał i faktycznie czasem pakuję tam siatki z zakupami, natomiast tunel/przegroda z przodu jest nawet przeze mnie pożądana ze względów bezpieczeństwa. Jak coś spada po stronie pasażera na podłogę to nie wtoczy mi się pod nogi.

Tak więc tunel, tradycyjne pokrętła i przyciski mogą dla mnie pozostać :cool2:

Wszystko co napisales szanuje i nie neguje - jezeli ktos jest swiadomy wad i dla niego sa nieistotne to nie widze zadnego problemu - kazdy kupuje auto dla siebie.

Natomiast umowmy sie - tunel z tylu to jest wada (mniejsza czy wieksza, zalezy dla kogo) i gdyby nie konwersja platformy ICE-->EV nikt by tego tunelu z tylu specjalnie nie dokladal przeciez - tutaj sie chyba zgadzamy?

.

Opublikowano

Natomiast umowmy sie - tunel z tylu to jest wada (mniejsza czy wieksza, zalezy dla kogo) i gdyby nie konwersja platformy ICE-->EV nikt by tego tunelu z tylu specjalnie nie dokladal przeciez - tutaj sie chyba zgadzamy?

Zgadzam się, nie jest potrzebny i może w pewnych sytuacjach przeszkadzać, utrudniać, tak jak to Ty i Sławomir argumentowaliście.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moje tezy są proste:

1. Tesli nie dzieli lata przewagi nad innymi producentami, czego przykładem jest szybkość ładowania/czas ładowania w stosunku do obsmiewanych przez Ciebie elektryków BMW. Konkurencja depcze Tesli po piętach, a w wielu aspektach ja wyprzedza, ale do Ciebie to nie dociera.

Dociera. Nie rozumiem czemu tak piszesz?

BMW ma swoje przewagi, Audi ma swoje przewagi, Hyundai ma swoje przewagi, ba, nawet Skoda ma swoje przewagi nad Tesla (np tanie modele RWD ktorych u Tesli nie ma).

Na koniec dnia liczy sie jednak calosc jako produkt, a nie pojedyncze aspekty.

Pisalem i moge powtorzyc ku Twojej satysfakcji - gdybym patrzyl np tylko na aspekt szybkosci ladowania 10-80% to roznica iX3 czy model Y jest znikoma.

Gdybym patrzyl tylko na aspekt 0-100 czy cwierc mili to roznica TM3P czy i4 M50 jest znikoma.

etc etc

Ale jezeli 5 aspektow jest podobnych, a kolejnych 15 juz nie bardzo - to ludzie glosuja portfelem.

Wydaje mi sie, ze jest to cos co do Ciebie nie dociera.


Jezeli w NO w styczniu sprzedalo sie 550 szt. IONIQ 5 i 55 sztuk BMW iX3 (auta w porownywalnej cenie tutaj wbrew pozorom) - to mozesz sobie do konca swiata opowiadac o przewadze technologicznej BMW a klienci wiedza swoje i glosuja portfelem jednak. Bo SUV bez AWD, ze 150kW i ~6,5-7s do setki w tej cenie to w porownaniu do konkurencji niestety farsa jak na 2022r.

I rozumiem, ze masz to auto i go bronisz natomiast trudno sie obrazac na dane techniczne :roll:

 

2. Tesla lubi chwalić się papierowymi danymi jak maks czas ładowania 250kW, który nie przekłada się na istotnie czas ładowania „przestarzałego” iX3 z czasem ładowania 150kW. Raz mówisz ze przeciętny Kowalski robi 30km dziennie a drugi raz mówisz ze nie kupi iX3 bo ma „tylko 150kW” co przekłada sie na czas ładowania o 1-2 min w ta czy tamta stronę.

Nie rozumiem czego oczekujesz.

Przewagi Tesli w ladowaniu o wspolczynniku 250/150 czyli 67% czasie krotszym?

W sensie powinnismy olac progress i klepac 2.0 TDI do konca zycia bo te 250kW jest "papierowe"?

Czy ze jezeli ladowanie 10-80% jest porownywalne do TMY to wszystko inne nie ma znaczenia (reszte rzeczy o ktorych pisalem pomijasz oczywiscie) i iX3 jest swietnym autem?


Co do km to mieszasz po prostu wszystko ze wszystkim teraz :shock:

Jezeli ktos jezdzi 30km dziennie to aspekt "ladowanie DC 150kW albo 250kW" bedzie u niego na miejscu 20tym na iscie priorytetow, zgoda.

Natomiast uczepiles sie jednej rzeczy, ze BMW potrafi sie nieduzo gorzej ladowac 10-80% a kolejne kilka ignorujesz robiac troche taki sh**storm.


PS. Elektromobilnosc? Jaka elektromobilnosc jak jest tak dobrze? :)


51861415356_c24da93efc_o.jpg

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.