Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podwojne przewalutowanie to zupelna lipa ale zrobilem to raz i nie bede juz tego wiecej tykal.

Inwestycja dlugofalowa wiec mniej bedzie bolec w perspektywie kilku lat, zamkne pozycje jak kapitalizacja Tesli przekroczy ta Apple :norty:

Akcje tylko dzisiaj podrozaly o ponad 10% :shock:

.

Opublikowano
Akcje tylko dzisiaj podrozaly o ponad 10% :shock:

Ale od początku roku spadły o 22 ;)

Dzisiaj wszystko leciało w górę jak szalone

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z akcjami to jest tak że rosną przez kilka lat a później nurkują w dół w pare godzin :D :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skoda pokazala Enyaq Coupe iV - jestem pod wielkim wrazeniem jak ta marka sie rozwinela w porownaniu do tego co soba prezentowala jeszcze kilkanascie lat temu.

Ten srodek wyglada naprawde dobrze na zdjeciach - schludny, uporzadkowany, nie ma piano black i wyglada to o niebo lepiej niz to co widzialem w VW ID.3


Auto w topowej wersji ma miec ~6,5s do setki wiec na codzien powinno byc wystarczajaco.


Skoda-Enyaq-Coupe-iV.webp


Skoda-Enyaq-Coupe-iV-KOKPIT.webp


Skoda-Enyaq-Coupe-WNETRZE.webp


Skoda-Enyaq-Coupe-RS-iV-WNETRZE.webp




PS. Tesla otworzyla kilkanascie lokalizacji Superchargerow na inne marki - we Francji oraz Norwegii.

Stawki w Holandii/Francji ~3 PLN/kWh jak sie nie ma abonamentu i ~1,5 PLN/kWh z abonamentem miesiecznym ~60-70 PLN.

https://electrek.co/2022/01/31/tesla-expands-program-open-supercharger-network-electric-cars-other-automakers-norway-france/

https://elektrowoz.pl/ladowarki/tesla-udostepnila-superchargery-w-norwegii-i-francji-jest-tez-holandia-teraz-w-sumie-41-lokalizacji-aktualizacja/


Lokalizacja 15km od mojego domu tez zostala udostepniona :whistle:

Az podjade z ciekawosci w weekend zobaczyc czy jest jakiekolwiek zainteresowanie :)


51243660689_c2f02502e9_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoda pokazala Enyaq Coupe iV

Skoda-Enyaq-Coupe-iV.webp

O, X4, ino nerki się za mocno zbliżyły do siebie.

 

Sam się czasem zastanawiam czy w kwestii design to Skoda próbuje się zbliżać wyglądem do BMW czy odwrotnie :-) Obie opcje niestety równie prawdopodobne co z przykrością piszę :-) Np Światła LCI 5er to ciężko oderwać się od wrażenia jakby BMW próbowało skopiować Skodę ;-)


Nie zmienia to faktu, że muszę przyznać, iż z zewnątrz wygląd tej Skody coupé robi bardzo dobre wrażenie i jakoś bardziej proporcjonalnie wyglada niż x4.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przypadku tutaj nie ma :norty:

Design obu marek (obecne premiery) jest sygnowany nazwiskiem Jozef Kaban

BMW 5 lat temu podebralo Skodzie glownego styliste i efekty widzimy dzisiaj :cool2:

Na szczescie po ~3 latach pozegnano go z BMW co pozwala miec nadzieje, ze przyszle premiery (~Neue Klasse) beda bardziej-BMW :)


PS. Ciekawe jak bedzie wygladac ta jego nowa 7-er 2022, rendery nie wygladaja dobrze nic a nic


https://www.reuters.com/article/us-bmw-design-skoda-idUSKBN15N1NL

https://www.bmwblog.com/2019/12/08/former-bmw-design-chief-jozef-kaban-returns-to-vw-group/


"At BMW, Kaban has worked on the next generation 7 Series limousine which will be out in 2022 and likely he had some input into other concept projects."


51855023907_6a2db2a509_o.png

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mnie się take kanciasta stylistyka podoba i nie mam problemu ze jakaś inna marka wyglada podobnie. Na tym zdjęciu skody maska z przodu jest prawie tak krótka jak w elektrykach przez co BMW z dłuższa maska wyglada lepiej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Posmielismy sie w tym watku troche z wtop produkcyjnych Tesli.

Co tymczasem slychac w modelach elektrycznych BMW i uznanego tradycyjnego producenta?


Akcje przywolawcze na elektryki


1. BMW iX3

Niechlujne spawy w pinach gniazd baterii - objawy - niepoprawne odczyty temperatury/napiecia i przechodzenie do trybu awaryjnego badz calkowitego unieruchomienia pojazdu.

https://www.bmwblog.com/2021/12/25/bmw-ix3-recall-poor-welding/


2. BMW iX

Zly montaz materialow w srodku auta na slupku A /luzuja sie/ - pod nimi jest airbag ktory moze zostac uszkodzony - zagraza zdrowiu przy wypadku i odpaleniu poduszki.

https://www.bmwblog.com/2022/01/28/bmw-ix-recalled-europe-injury-risk/


3. BMW i4

W fabryce "zapomniano" zamontowac padow zderzeniowych/ochronnych na baterie. W razie kolizji ryzyko zwarcia znaczaco wzrasta, moze doprowadzic do pozaru w srodku i grilla w aucie.

https://www.bmwblog.com/2022/01/31/bmw-i4-recall-missing-battery-crash-pads/?fbclid=IwAR1ukVU02dBXvMiWp8LIw7frSHCyaofQ2L6jeZBCOe6Y-8BHvY29ioXF38c


Gdzie przesmiewcze artykuly w motoryzacyjnych pudelkach? Gdzie imba i szydera?

Ano nie ma, ledwo jakas wzmianka na portalu dla milosnikow BMW.

Nie klika sie zupelnie, nikogo nie obchodzi :roll:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oj Adam Adam, ty masz jakaś paronoje na punkcie tesli, tymczasem w Polsce ogromna większość społeczeństwa o tej marce nigdy nie słyszała i SSang yong już jest bardziej rozpoznawalny :D możesz się teraz obruszyć ale takie są realia.
Opublikowano
Posmielismy sie w tym watku troche z wtop produkcyjnych Tesli.

Co tymczasem slychac w modelach elektrycznych BMW i uznanego tradycyjnego producenta?


Akcje przywolawcze na elektryki


1. BMW iX3

Niechlujne spawy w pinach gniazd baterii - objawy - niepoprawne odczyty temperatury/napiecia i przechodzenie do trybu awaryjnego badz calkowitego unieruchomienia pojazdu.

https://www.bmwblog.com/2021/12/25/bmw-ix3-recall-poor-welding/


2. BMW iX

Zly montaz materialow w srodku auta na slupku A /luzuja sie/ - pod nimi jest airbag ktory moze zostac uszkodzony - zagraza zdrowiu przy wypadku i odpaleniu poduszki.

https://www.bmwblog.com/2022/01/28/bmw-ix-recalled-europe-injury-risk/


3. BMW i4

W fabryce "zapomniano" zamontowac padow zderzeniowych/ochronnych na baterie. W razie kolizji ryzyko zwarcia znaczaco wzrasta, moze doprowadzic do pozaru w srodku i grilla w aucie.

https://www.bmwblog.com/2022/01/31/bmw-i4-recall-missing-battery-crash-pads/?fbclid=IwAR1ukVU02dBXvMiWp8LIw7frSHCyaofQ2L6jeZBCOe6Y-8BHvY29ioXF38c


Gdzie przesmiewcze artykuly w motoryzacyjnych pudelkach? Gdzie imba i szydera?

Ano nie ma, ledwo jakas wzmianka na portalu dla milosnikow BMW.

Nie klika sie zupelnie, nikogo nie obchodzi :roll:

 


Poczytaj sobie ile wad było/jest w Audi e-tron :) Poczujesz, że BMW to w sumie jest bezawaryjne :)

No i odsyłam do kilku lektur o tym, ile osób zabił autopilot Tesli :) Tam to się robi dopiero ciekawie.


I żeby nie było! Ja jestem bardzo dużym fanem Tesli :) Uważam, że to oni zrewolucjonizowali (poniekąd, bo i tak elektryki są cholernie szkodliwe dla środowiska i przyszłość jest w wodorze) rynek motoryzacyjny. Szanuję ich na maksa za model sprzedażowy, przeniesienie tak naprawdę sprzedawcy do internetu, stworzenie salonu samochodowego online. Kupujesz Tesle jak iPada - kozak! I choć Tesli bym raczej sobie nie kupił (myśląc o wyborze elektryka), i tak uważam, że to mega fajna marka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I żeby nie było! Ja jestem bardzo dużym fanem Tesli :)


(…)


I choć Tesli bym raczej sobie nie kupił (myśląc o wyborze elektryka), i tak uważam, że to mega fajna marka.

 

+10 :D fan Tesli, który nie kupi Tesli.


W sumie ja tez poniekąd jestem fanem Tesli bo mam wielkie uznanie do tego co zrobił Elon Musk w kwestii wymuszeniu wielu zmian w świecie motoryzacji i przyczynienia się do dużego postępu. Jednak Tesli podobnie nie kupiłem :) Ale przynajmniej nie mówię ze nigdy nie kupię, choć Adam niektórymi bardzo mocno tendencyjnymi postami o wielkiej Tesli i kupie złomu BMW, czasem mnie do marki Tesla zniechęca ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie BMFun i Byrka - okreslilbym Was tak - "wierzacy, niepraktykujacy" :norty:


A na powaznie - przyznaje, ze niektore posty sa odrobine tendencyjne czy kontrowersyjne - formula watku imoh nie moze byc jedynie sucho informacyjna/nudna bo by sie znudzil po tygodniu.

Natomiast staram sie wrzucac max. duzo linkow, zdjec, testow, porownan etc zeby nie bylo ze wymyslam sobie na poczekaniu teorie.


Ja w BMW (jak i WIELU innych markach) po prostu nie moge zrozumiec pewnych procesow - przypominaja mi ten dowcip wklejony ponizej.


Wezmy dla przykladu taki przycisk start/stop w EV.


Tesla zrobila to tak, ze wsiadasz, naciskasz noga hamulec, wrzucasz bieg i jedziesz.

Dojezdzasz, wrzucasz "park" i wychodzisz. Tyle.


Do czego sluzy montowany przycisk start/stop w innych EV obecnie?

W aucie spalinowym rozumiem, uruchamial silnik spalinowy.

W EV?


A jezeli do niczego juz nie sluzy, to po co go nadal montuja?


Takich "detali "/uproszczen zycia jest w Tesli dziesiatki w porownaniu do innych marek.


1306342207_by_Chillos_600.jpg

.

Opublikowano

Kiedyś się uparłem żeby kupić Ducati. Znajomy chcąc mi odradzić powiedział, że jeśli mówią, że Range Rovery się "psują" (tu użył wulgaryzmu) to się "psują" i coś w tym jednak jest :8)

Ducati nie kupiłem.......

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W stanach w raportach awaryjności szoruje po dnie, w niemczech to samo, moze jacyś przekupieni sa? Adam czepia się przycisku start/stop a dla mnie auto z prędkościomierzem z boku jest nieakceptowalne, irytujące i szczytem głupoty. Brak przycisków i sterowanie wszystkim przez ekran dotykowy chociażby otwieraniem schowka pasażera to jest tylko i wyłącznie oszczędność i widać to w marzy na sprzedawanym aucie. Takich rzeczy można znaleźć dziesiątki. Już wole ten moj stary dobry przycisk start stop
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na kilkadziesiąt ocenianych marek samochodów Tesla zajęła ostatnie miejsce, za Jaguarem i Alfą Romeo, otrzymując zaledwie 60 pkt w kategorii niezawodność. Liderem zestawienia został Lexus (95 pkt w rankingu niezawodności). Co jednak najciekawsze, mimo katastrofalnego wyniku, użytkownicy Tesli są ze swoich aut bardziej zadowoleni (91 pkt) niż kierowcy Lexusów (89 pkt).

Ciekawostka: Tesla Model 3 był w grudniu najlepiej sprzedającym się autem w Europie.

 

Czyli reasumujac:

1. Mamy w Europie/USA/Chinach zbiorowe szalenstwo, powstal nowy kosciol pod wezwaniem Muska, normalni na codzien ludzie zwariowali, zamieniaja sie w fanatykow Tesli vel fanbojow i wydaja ciezko zarobione pieniadze na mocno ponadprzecietnie awaryjne auta, do tego o zgrozo szalenstwo rozwija sie stabilnie 50% rok do roku, szybciej niz covid 19 :norty:

2. Lexus musi produkowac odrobine nudne, smutne i beznamietne auta, skoro pomimo nieskazitelnej bezawaryjnosci, wiecej uzytkownikow jest zadowolonych po zakupie ze swoich ponad przecietnie awaryjnych Tesli


Troche historia zycia - trzymac sie z nudna, ale poukladana kobieta czy wziac ta troche bardziej kaprysna, ale za to taka, z ktora sie nie bedziesz nudzil ani chwili :norty:

.

Opublikowano

Na kilkadziesiąt ocenianych marek samochodów Tesla zajęła ostatnie miejsce, za Jaguarem i Alfą Romeo, otrzymując zaledwie 60 pkt w kategorii niezawodność. Liderem zestawienia został Lexus (95 pkt w rankingu niezawodności). Co jednak najciekawsze, mimo katastrofalnego wyniku, użytkownicy Tesli są ze swoich aut bardziej zadowoleni (91 pkt) niż kierowcy Lexusów (89 pkt).

Ciekawostka: Tesla Model 3 był w grudniu najlepiej sprzedającym się autem w Europie.

 

Czyli reasumujac:

1. Mamy w Europie/USA/Chinach zbiorowe szalenstwo, powstal nowy kosciol pod wezwaniem Muska, normalni na codzien ludzie zwariowali, zamieniaja sie w fanatykow Tesli vel fanbojow i wydaja ciezko zarobione pieniadze na mocno ponadprzecietnie awaryjne auta, do tego o zgrozo szalenstwo rozwija sie stabilnie 50% rok do roku, szybciej niz covid 19 :norty:

2. Lexus musi produkowac odrobine nudne, smutne i beznamietne auta, skoro pomimo nieskazitelnej bezawaryjnosci, wiecej uzytkownikow jest zadowolonych po zakupie ze swoich ponad przecietnie awaryjnych Tesli


Troche historia zycia - trzymac sie z nudna, ale poukladana kobieta czy wziac ta troche bardziej kaprysna, ale za to taka, z ktora sie nie bedziesz nudzil ani chwili :norty:

 


Tylko ta kapryśna i fajna w łóżku, wcześniej czy później Cię zostawi :) Więc lepiej czasem zostać przy nudnej i poukładanej :)

a co do Start-stop - może zrobili badania i wyszło im, że użytkownicy nawet elektrycznych samochodów, chcą mieć ten element samochodowości - gdzie trzeba go zwyczajnie włączyć. A co włączasz? Baterie na przykład ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Na kilkadziesiąt ocenianych marek samochodów Tesla zajęła ostatnie miejsce, za Jaguarem i Alfą Romeo, otrzymując zaledwie 60 pkt w kategorii niezawodność. Liderem zestawienia został Lexus (95 pkt w rankingu niezawodności). Co jednak najciekawsze, mimo katastrofalnego wyniku, użytkownicy Tesli są ze swoich aut bardziej zadowoleni (91 pkt) niż kierowcy Lexusów (89 pkt).

Ciekawostka: Tesla Model 3 był w grudniu najlepiej sprzedającym się autem w Europie.

 

Czyli reasumujac:

1. Mamy w Europie/USA/Chinach zbiorowe szalenstwo, powstal nowy kosciol pod wezwaniem Muska, normalni na codzien ludzie zwariowali, zamieniaja sie w fanatykow Tesli vel fanbojow i wydaja ciezko zarobione pieniadze na mocno ponadprzecietnie awaryjne auta, do tego o zgrozo szalenstwo rozwija sie stabilnie 50% rok do roku, szybciej niz covid 19 :norty:

2. Lexus musi produkowac odrobine nudne, smutne i beznamietne auta, skoro pomimo nieskazitelnej bezawaryjnosci, wiecej uzytkownikow jest zadowolonych po zakupie ze swoich ponad przecietnie awaryjnych Tesli


Troche historia zycia - trzymac sie z nudna, ale poukladana kobieta czy wziac ta troche bardziej kaprysna, ale za to taka, z ktora sie nie bedziesz nudzil ani chwili :norty:

 


Tylko ta kapryśna i fajna w łóżku, wcześniej czy później Cię zostawi :) Więc lepiej czasem zostać przy nudnej i poukładanej :)

a co do Start-stop - może zrobili badania i wyszło im, że użytkownicy nawet elektrycznych samochodów, chcą mieć ten element samochodowości - gdzie trzeba go zwyczajnie włączyć. A co włączasz? Baterie na przykład ;)

 

Ja jestem spokojny, bo skoro głównym problemem BMW do którego Adam w co 3 poście wraca jest przycisk start stop oraz liczba znaczków M, to nie jest tak źle ;-)


Słonik mnie uprzedził ale miałem to samo powiedzieć o Tesli i monitorze na środku. Dla mnie to słabe jest i ewidentnej chodzi o oszczędność, bo inaczej nowy Model S i X tez by nie miały liczników przed kierowcą. I to dużo poważniejszy problem niż przycisk start-stop, bo ten ekran nie jest zwrócony w stronę kierowcy i mnie na jeździe próbnej bardzo denerwuje ze trzeba robić dziwny ruch głowa żeby dobrze i prostu widzieć. Pomijając dłuższe oderwanie wzroku od drogi. Do wszystkiego można się przyzwyczaić ale gdyby to było takie super to Adam w co 7 poście nie pisałby ze mu tak headup brakuje :D Ja bym dał radę bez headup jeśli miałbym przynajmniej takie ekrany jak ma Model S.


Mi się zdarza czasem ze zapomnę wcisnąć park i puszczam hamulec. Wciśnięcie stop daje pewność ze auto nie pojedzie jak puszczę hamulec, także obśmiewanie tego przycisku jest dla mnie niezrozumiałe zupełnie. Ile jest filmików ze jakis nieogarnięte kierowca wjechał w witrynę sklepowa bo mu się pedały gazu pomyliły albo zapomniał wyłączyć silnika. Jeśli przycisk zapobiegnie jednemu takiemu wypadkowi to już jest plus.


Na ładowarkach szybkich jest czerwony przycisk stop. Tez zapytasz po co? Przecież można z samochodu odłączyć ładowanie albo zadzwonić na infolinie w razie czego :D

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mi się zdarza czasem ze zapomnę wcisnąć park i puszczam hamulec.

 

@BmwFun wlacz sobie autohold i po problemie.


Adam ja tego nie rozumiem, czy nie dociera do ciebie, ze sukces jednej firmy nie implikuje porazki drugiej? Jarasz sie ta sprzedaza tesli tymczasem dziesiatki razy bylo juz tu napisane, ze BMw tez osiaga sukcesy w tym obszarze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mi się zdarza czasem ze zapomnę wcisnąć park i puszczam hamulec.

 

@BmwFun wlacz sobie autohold i po problemie.


Adam ja tego nie rozumiem, czy nie dociera do ciebie, ze sukces jednej firmy nie implikuje porazki drugiej? Jarasz sie ta sprzedaza tesli tymczasem dziesiatki razy bylo juz tu napisane, ze BMw tez osiaga sukcesy w tym obszarze.

 

Auto-hold jest fajne i nieraz jeździłem, ale do momentu jak musisz zaparkować na wąskim miejscu kiedy to trzeba 3 razy podjechać do przodu i 3 razy do tyłu na centymetry, a żeby pokonać opór auto-hold trzeba mocniej gaz wcisnąć co może skutkować niespodzianką :) W przypadku x5 prawie każde miejsce parkingowe należy do tych wąskich ;-)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Dlatego też jak pisałem XXX stron temu fizyczny przycisk do Auto-Hold jest zbawienny (Adam sugerował że to wszystko przeżytek łącznie z S/S). Chyba że jest na ekranie ale gdzieś w zasięgu jednego "kliku".
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nikt mnie nie przekona ze obsługa infotaimentu przez wisząca w powietrzu rękę próbująca na nierównej drodze trafić w ekran jest lepsze od obsługi poprzez wygodnie leżąca rękę na podklokietniku lub z poziomu kierownicy. Toc to herezje i oszczędność producenta kosztem wygody użytkownika.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nikt mnie nie przekona ze obsługa infotaimentu przez wisząca w powietrzu rękę próbująca na nierównej drodze trafić w ekran jest lepsze od obsługi poprzez wygodnie leżąca rękę na podklokietniku lub z poziomu kierownicy. Toc to herezje i oszczędność producenta kosztem wygody użytkownika.

 

Do wszystkiego można się przyzwyczaić, ale nawet w BMW jak korzystam z dotykowego ekranu w czasie jazdy to odruchowo opieram częścią dłoni o deskę rozdzielcza lub tył tabletu. A jak jeździsz inna marka to wsiadając do Tesli wszystkiego szukasz w menu bo jest trudniejsze do nauki.


Ale są zalety - dla producenta taniej oraz łatwiej zmieniać UX poprzez OTA.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a co do Start-stop - może zrobili badania i wyszło im, że użytkownicy nawet elektrycznych samochodów, chcą mieć ten element samochodowości - gdzie trzeba go zwyczajnie włączyć. A co włączasz? Baterie na przykład ;)

Chcialbym zeby to byla prawda :)

To pewnie te same badania w ktorych uzytkownicy stwierdzili, ze nie potrzebuja komend glosowych po polsku czy dzialajacej ladowarki indukcyjnej ;)


W rzeczywistosci ten zbedny relikt z czasow ICE jest do wyrzucenia tyle, ze tak to jest wlasnie z tradycyjnymi producentami, maja skostniale struktury i proces decyzyjny trwa cale lata - a klepac auta "po staremu" przeciez najlatwiej.

Volvo w swoim XC 40 poszlo krok dalej - wstawili plastikowa zaslepke no bo przeciez te tysiace zamowionych form deski rozdzielczej trzeba gdzies wykorzystac :norty: :norty:

649_1375079080.jpg

 

Na ładowarkach szybkich jest czerwony przycisk stop. Tez zapytasz po co? Przecież można z samochodu odłączyć ładowanie albo zadzwonić na infolinie w razie czego :D

Mieszanie przycisku awaryjnego, ktorego sie uzywa w sytuacjach awaryjnych z przyciskiem on/off, to dopiero jablka z jablkami ;)

 

Do wszystkiego można się przyzwyczaić ale gdyby to było takie super to Adam w co 7 poście nie pisałby ze mu tak headup brakuje :D Ja bym dał radę bez headup jeśli miałbym przynajmniej takie ekrany jak ma Model S.

Mieszasz troche :)

Tzn - majac liczniki tradycyjne jak w i4 czy iX3 i nie majac headup narzekalbym dokladnie tak samo bo te liczniki "w kierownicy" maja slabe zastosowanie - fokusowanie wzroku w dol jest tak samo bezszensowne/czasochlonne jak robienie tego w TM3. Tym bardziej w formie graficznej takiej, jak jest to obecnie w BMW (VC/romby) - w Audi ta mapa ma chociaz jakis wymierny sens.

Ale tu nie bronie "tabletu" TM3 bo kazdy ma swoje przyzwyczajenia i szanuje to. Brak HU to wtopa okrutna Tesli (dla mnie).

 

Mi się zdarza czasem ze zapomnę wcisnąć park i puszczam hamulec. Wciśnięcie stop daje pewność ze auto nie pojedzie jak puszczę hamulec,

No chyba ze powierzchnia nie jest plaska a Ty akurat nie wlaczyles "auto hold" :twisted:

Z moich testow innych marek wynika, ze start/stop jest teraz przyciskiem do wlaczania infotainmentu w aucie ^^

 

Ile jest filmików ze jakis nieogarnięte kierowca wjechał w witrynę sklepowa bo mu się pedały gazu pomyliły albo zapomniał wyłączyć silnika.

Naciagane juz niemilosiernie, wjechanie w witryne sklepowa bo ktos zapomnial wylaczyc silnik, c'mon :duh:

 

Dlatego też jak pisałem XXX stron temu fizyczny przycisk do Auto-Hold jest zbawienny (Adam sugerował że to wszystko przeżytek łącznie z S/S). Chyba że jest na ekranie ale gdzieś w zasięgu jednego "kliku".

Jest w zasiegu 2 klikow - mozesz sobie wybrac czy auto jezdzi jak typowy BEV czyli 1-pedal driving (hold), czy ma sie zachowywac jak typowy automat ICE z pelzaniem do przodu (creep), czy tak jak ~zwykly manual ICE (roll) - do wyboru do koloru, co kto lubi.


Natomiast przyznam sie bez bicia, ze w zyciu by mi nie przyszlo do glowy przelaczac to na codzien np przy parkowaniu - tzn tryb "hold" jest swietny i intuicyjny, nigdy nie mialem najmniejszego problemu przy parkowaniu "na zyletki" :shock:

Ale jezeli ktos uzywa tego aktywnie - ok, rozumiem.

Z tego co rozumiem tez, to funkcja "auto-hold" w serii G zapamietuje ustawienie, w serii F trzeba bylo ja za kazdym razem wlaczac ( :duh: ) jak ktos nie chcial pelzania :roll:


EJMgVjEX0AE4Ekr?format=jpg&name=large

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.