Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Tak się przekłada liczba sprzedanych modeli BMW za 2021r w Polsce na poszczególne modele.

O dziwo tak hejtowana seria 1 z FWD i 3-cylindrowymi silnikami ma +52% wzrostu r/r, ale to może wynikać z tego, że po wzrostach cen w segmencie aut kompaktowych jedynka powoli zbliża się już ceną do podobnie wyposażonego golfa i niektórzy wolą się już przerzucić na "premium".

Liderem nadal standardowo jest trójka.


wykres.png

Edytowane przez Bl1nk
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolega jest po prostu bmw fobem.hejtuje wszystko co związane z ta marka i wydaje mu się ze ma patent na racje co jest dla każdego najlepsze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam jeszcze do Ciebie pytanie. Czy Twoja teza nt elektryków jest następująca: możesz mieć elektryka o osiągach mocnego auta spalinowego za połowę ceny itp. Czy właśnie w ten sposób patrzysz na ten temat, dlatego np taki id3, który ma 200 KM i przyspiesza na poziomie 7 s do setki to byś po prostu nie kupił. Chodzi mi o to czy ta przewaga technologiczna, której szukam to nie jest właśnie to? Ja to widzę na dzisiaj taki podział na 2 typy elektryków:

1. Normalne auta miejskie typu Id3, które są droższe w zakupie od spalinowych, ale mają lepsze osiągi i tańszą eksploatację i to ludzi przyciągnie.

2. Auta o mocy powyżej 500 KM szybsze od super samochodów za ułamek ceny, gdzie można uznać, że elektryki to okazja cenowa przykład poniżej


Zachodzi pytanie, na ile istotne są minimalne rożnice w osiągach pomiędzy autami przy wyborze auta. Z powyższego zestawienia wybrałbym Lambo Urusa. Co może spowodować, żebym chciał wybrać elektryka? Ja nie wiem na dzisiaj.

 

Nie, nie podpisuje sie pod ta teza o ktorej piszesz. Ani troche.


1. Id3 testowalem i recenzowalem tu ze 200 stron temu - to auto jest po prostu wg mnie podle, mogloby miec i 800KM i kosztowac polowe tego co TM3 i bym go nie kupil.

Materialy w srodku (plastiki) to jest nowy niechlubny standard w branzy, jakosc VW up czy Fiata Tipo, infotainment byl tak zly, ze nie chcialo sie go w ogole uzywac, przyciski haptyczne podle, pozycja za kierownica okropna (jak w minivanie). Generalnie podobalo mi sie tylko zawieszenie (ladnie pracowalo) i super zwrotnosc (po miescie, przy parkowaniu naprawde rewelacja). No i head up byl. No i RWD, dzieki czemu nie bylo problemu z obsluga tych 200KM (w przeciwienstwie do np 200KM Leafa).

Cala reszta to porazka za porazka imho i moc/osiagi nie mialy z tym nic wspolnego.

Auto jest wycenione absurdalnie (W Norwegii) - cos ala TM3 - i sprzedaz szoruje po dnie.


2. Mi wersja P. w TM3 az tak potrzebna nie jest - nie korzystam ani z pelnej mocy ani z lepszych hamulcow na codzien.

Wersja LR ktora testowalem jako pierwsza uwazam, ze jest ultra szybka na codzien (~4,5s do setki) - jedyne czego bym zalowal w niej to ze w P. siedzi sie o te 10mm nizej i jest odrobine bardziej gokartowo.

Natomiast powtorze - w BMW za 1s mniej do setki doplaca sie i 100k PLN, w Tesli to jest 20k PLN i dostajesz za to duze 20" felgi, lotke, hamulce Brembo, nakladki alu na pedaly, tryb sportowy gdzie mozesz odlaczyc przedni silnik.

Polowe z tej kasy odzyskasz tez przy sprzedazy auta i tak. Wiec dla kogos kto lubi od czasu do czasu "depnac" na pedal gazu ta wersja jest po prostu logiczniejsza w zakupie imho, chociazby z ciekawosci, bo aut, ktore maja 3,5s do setki jest na ulicach malo :roll:

 

id3 to przykład auta elektrycznego, co za różnica jakim elektrykiem o podobnej mocy się pojeździ żeby poznać tą technologie, dla mnie żadna. Oczywiście jest różnica czy masz napęd na tył czy na przód, ale tylko niektorzy to zauważą. Nie o to tutaj chodzi. W ogóle się nie odniosłeś do tego w sposób o który mi chodziło. Ja szukam argumentów dlaczego ludzie mają kupować elektryki ( myslę, że wiele osób z tego forum też), a Ty juz jesteś na etapie, że elektryki są lepsze i spalinowe nie stanowią konkurencji....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kriss argumentem są tylko i wyłącznie pieniądze. Ludzie chcą przede wszystkim jeździć TANIO. Tylko tyle i az tyle.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
id3 to przykład auta elektrycznego, co za różnica jakim elektrykiem o podobnej mocy się pojeździ żeby poznać tą technologie, dla mnie żadna.

Imho grubo sie mylisz - to tak jakby ktos wsiadl do Golfa 1.6 TSI, pozniej do M340i i na podstawie tych 2 konkretnych aut wyrabial sobie ogolny poglad na auta spalinowe.

W obu autach sa 4 kola i kierownica ale wrazenia z jazdy "odrobine" inne.

Ja szukam argumentów dlaczego ludzie mają kupować elektryki ( myslę, że wiele osób z tego forum też), a Ty juz jesteś na etapie, że elektryki są lepsze i spalinowe nie stanowią konkurencji....

Mi sie wydaje, ze raczej szukasz argumentow zeby pozostac przy ICE ;)

Wiele osob, nawet tu na forum w tym watku, tlumaczylo Ci skad decyzja o zakupie elektrykow - jezeli chcesz znalezc jakies "przeciw" to oczywiscie ze znajdziesz, nawet cale mnostwo, tym bardziej jak punktem odniesienia jest M2 a nie np. 320d.

 

Kriss argumentem są tylko i wyłącznie pieniądze. Ludzie chcą przede wszystkim jeździć TANIO. Tylko tyle i az tyle.

Gdybys napisal "najczesciej" to jeszcze mozna by probowac bronic jakas logika tej tezy.

Piszac "tylko i wylacznie" mozna taka teze obalic od reki.

Wujek Waldus kupil swojego Taycana do pary z SF90 zeby przyoszczedzic na benzynie?

BMWFun dokupil sobie iX3 do swojej X5M bo do raty na 2.0d nie wystarczylo?

Ludzie w PL Skody Enyaq kupuja po 250k PLN bo Kodiaqow po 150k PLN zabraklo?

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano

Gdybys napisal "najczesciej" to jeszcze mozna by probowac bronic jakas logika tej tezy.

Piszac "tylko i wylacznie" piszesz publicznie, ze jestes niereformowalnym trollem w tym watku.

Wujek Waldus kupil swojego Taycana do pary z SF90 zeby przyoszczedzic na benzynie?

BMWFun dokupil sobie iX3 do swojej X5M bo do raty na 2.0d nie wystarczylo?

Ludzie w PL Skody Enyaq kupuja po 250k PLN bo Kodiaqow po 150k PLN zabraklo?


Nie kompromituj sie chlopie, napisz jeszcze raz moze o Twoich inwestycjach w "wti crud ln etf za dosyć pokaźna sumę pieniędzy" i o tych "sporych zyskach", za ktore planujesz kupic M3, Taycana czy co tam nowego w tym miesiacu wyfantazjowales :duh:

 

Twoje komentarze w kierunku slonik40 są już poniżej krytyki i to nie pierwszy taki. Może więcej merytorycznych dyskusji a mniej osobistych wycieczek bo ciężko się to już czyta.. powoli wątek schodzi już na poziom pyskówek w komentarzach na dużych polskich portalach.


Dajcie sobie trochę na wstrzymanie, nie musicie na każdy swój komentarz odpowiadać jak dwóch pryszczatych złych na cały świat dyskutujących że sobą w internetach nastolatków. Myślałem, że inżynierowie , ludzie w dojrzałym wieku z dziećmi, którzy czegoś się dorobili w życiu są trochę poważniejsi.


Bronicie BMW i Tesli jakby to były wasze własne rodzinne firmy, w pocie i łzach rozwijane od 20 lat :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Haha, dobre z tym szukaniem argumentów za pozostaniem z ICE, też traktuję to jako żart. Po pierwsze w Polsce nowe auta kupują ludzie bogaci. Po drugie nowe auta elektryczne kupują ludzie bogaci. Nie mówię o kupowaniu na firmę, płaceniu w ratach, wynajmach itd, bo na to, żeby płacić raty to też trzeba mieć sporą kasę. Mam na myśli tych co kupują auta za gotówkę. To nie Norwegia, że sobie bierzesz auto za 5 czy 10 % budżetu. W sumie to sam sobie odpowiem, jak sie nie ma miedzi to się na dupie siedzi, a nie mysli o elektryku...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obejrzałem filmik i rozumiem po angielsku ;-) Niepotrzebna uszczypliwość, ale ją pominę :-)

Zaczales od grubej dozy sarkazmu wiec i trzeba przelknac odrobine uszczypliwosci, zgoda? :handshake:

Przyznam, że może w paru ostatnich postach trochę za mocno napisałem, także przyjmuję uszczypliwość. :handshake: Ale sarkazmu nie odpuszczę, chociaż będę się starał tylko żeby były merytoryczny ;-)

 

Myślę że nie zrozumiałeś przekazu bo jakby wziął wersje perf to tak jakby ktoś porównywał e63s z 540i. Takie porównanie nie miałoby sensu bo wynik byłby z góry znany i nie pokazywałby jak dobry jest dany produkt w porównaniu do odpowiednika konkurencji. Odpowiednikiem wersji performance jest jest m60i albo bardziej jakaś przyszła iXM, adpowiednika Plaid nie ma.

Ale widzę że Ty słyszysz to co chcesz usłyszeć :-)

Wersje X LR i P. to sa auta wypuszczone w ~2015r, pierwsze elektryczne SUVy "high performance" i porownujesz te auta do ix 50, wypuszczonego w 2021r?

Imho nie porownujesz jablek z jablkami jezeli Tesla wypuscila juz nowsze modele - zarowno nowy LR jak i Plaid (nie ma juz wersji Performance).

Ale tak się porównuje od kilkudziesięciu lat auta - aktualne dostępne modele :) Czyli przyznałeś racje, że porównanie wersji Perf do M50i był chybionym pomysłem i w starciu iX M50i 2021r vs Tesla X LR 2015r, BMW wypada trochę lepiej jeśli chodzi o zasięg, dynamikę przy podobnej mocy?

 

To, ze BMW potrafilo po 6 latach od premiery modelu X rozkrecic je na srubki i wypuscic cos o podobnych osiagach nie uznaje za jakies wielkie wow, jezeli goniona firma wypuscila juz kolejne wersje, ktore osiagami znowu odjechaly BMW przeciez. Natomiast ogromnie sie ciesze, ze w koncu widze zwrot polityki firmy w sprawie elektromobilnosci :cool2:


Czy kopiowanie osiagow konkurencji sprzed 6 lat jest takim wielkim powodem do dumy? - no nie wiem. Jakbysmy dzisiaj mieli premiere iX M ktore by zawstydzalo technologicznie nowy model X (osiagami, waga, zasiegiem etc) - wtedy pialbym z zachwytu. Az tak obnizylismy oczekiwania od BMW? :shock:

To przecież Ci 50 stron temu pisałem że tak jest w każdej branży, że goni się szybko bo się kopiuje i to jest oczywiste że wiele rozwiązań BEV Tesli inne firmy kopiują, a potem jest wyścig o pojedyncze procenty albo promile. Tak jak Tesla kopiowała inne aspekty nie związane z elektryką od Mercedesa czy innych (przecież zawieszenie czy inne elementy nie wymyślała od zera). BMW zajęło rok czy dwa lata prześcignąć (w wielu aspektach) Teslę z 2015 roku pomimo że jest unowocześniana co roku.


I wyjaśnij nam jedną kwestię, które zdanie jest prawdziwe:

1. Tesla nie musi wydawać nowych modeli, bo je co roku tak unowocześnia zarówno sprzętowo jak i software'owo przez OTA (tak mocno zachwalałeś to przez 87 stron wątku), a tutaj nagle dowiadujemy się że:

2. Tesla X rok produkcji 2021, ale z datą premiery 2015, jest przestarzała?


To która Twoja teza jest prawdziwa - Tesla co roku mocno unowocześnia auta, czy Model X (nie plaid) jest przestarzały?


Ja obstawiam że pierwsza jest prawdziwa, bo oglądałem z bliska TM3 z 2020r. i z 2021r i widzę jak dużo je różni jeśli chodzi o wnętrze, zewnętrze, a szczególnie inne dodatki (pompa ciepła, ledy "typu matrix", podwójne szyby i wiele innych). Możnaby powiedzieć że Tesla w 2020r. (czy też 2019r) wypuściła nienowoczesny samochód bez lamp adaptacyjnych (które szału nie robią niestety), czy pompy ciepła :P (lekki sarkazm).

 

Nie skomentowałeś tej padaki platformy iX która powoduje że BMW jest aż o 50kg cięższa , ale pomimo tego przyspiesz lepiej od Modelu X przy podobnej mocy. Wersja LR ma 525KM a iX m50i ma 523KM. IX wydaje mi się ze będzie miał tez lepszy zasięg.

Po pierwsze - uczciwsze porownanie byloby nowego modelu LR, nie tego z 2015r.

Po drugie - mylnie zakladasz, ze bede bronil Tesli jak niepodleglosci - w kazdym segmencie, kazdego modelu, kazdego filmiku na ktorym milion osob probuje w ten czy inny sposob udowadadniac ze Tesla jest be. Nie bede :hand:

Jezeli nowe iX 50i jest szybsze i doskonalsze technologicznie od modelu X z 2015 - bardzo mnie to cieszy :cool2:

 

Jeżeli jest? Czy wg Ciebie jest? :think:

 

Natomiast gdybym chcial sie czepiac - skad limiter na 200km/h? :twisted:

I miałbyś rację, widać że BMW za to każe dopłacać do wersji M60i. Do mojej wersji każe dopłacać 10tys żeby przesunąć ograniczenie prędkości do 290km/h i tej opcji nie wziąłem (wiem że do tego dochodzi szkolenie na torze, ale gdzie X5 na tor się pakować ;)).


Spojrzałem na szybko na nowy model X i wersja Long Range ma 680KM, więc jej odpowiednikiem jest bardziej M60i, które ma moc 619KM, ale potrzeba czasu zanim się realne testy pojawią. Waga Tesli jest 90kg niższa, co biorąc pod uwagę większą o 10kWh baterię w BMW i więcej materiałów premium (wygłuszenia itp), to nie wydaje się dużo przy tej wadze. Dane deklarowane są zbliżone 3.8s i 566km zasięgu BMW i 3.9s i 560km zasięgu dla Tesli. Zobaczymy jak wyjdzie w testach, ale czyżby BMW w 2 lata tym segmencie dogoniło Teslę mającą knowhow 12letni? Oczywiście poza flagowym najmocniejszym modelem? Jestem przekonany że jeśli chodzi o zawieszenie i prowadzenie, to M60i będzie lepiej wypadał od Modelu X, ale sam jestem ciekawy pierwszych testów.


Odpowiednika Tesli Plaid BMW nie ma, ale myślę że to też kwestia czasu. Dla użytkowników ma to mniejsze znaczenie, bo obstawiam że 90% sprzedaży modelu S to LR (podobnie jak przez TM3 pewnie), ale dla fanów marki to kwestia prestiżowa mieć nie gorsze od konkurencji najmocniejszy odpowiednik :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pisząc tanio jeździć nie miałem na myśli osób które dokupuja sobie kolejne auto ale samochód który wybiera przeciętny Kowalski. Samochody Premium wybiera stAtystycznie dużo mniejszy procent społeczeństwa a te droższe Premium to już ułamek i to widać w statystykach sprzedaży. Ile jest takich użytkowników jak bmwfun mających x5m w garazu? Ile jest takich jak wujek waldus? Jak przewertować fora to taycan dla mieszkańców skandynawskich jest samochodem bardzo drogim, zbyt drogim. Natomiast tesla model 3 w Norwegii to tak samo jak toyota corolla w Polsce. Najlepiej sprzedające się auto w kraju, czyli samochód dla zwykłego Kowalskiego a takie zakupy rządzą się nieco innymi prawami.


@bmwfun najnowszy model x z 2021 roku long range tak jak napisales ma na papierze nieco gorsze osiągi od ix m60i, w rzeczywistości różnica powinna być jeszcze wieksza niż na papierze. Plaid ma 3 silniki, bmw jeszcze nie ma w ofercie samochodu z trzema silnikami, pracuje nad tym i myśle ze to tylko kwestia czasu. Ta mityczna przewaga polega na dolozeniu jednego silnika więcej. Anyway model x to samochód widmo na razie niedostępny w Europie.


Najlepiej sprzedające się auta Norwegia

Tesla Model 3 Is Norway's Top-Selling Car in 2021, with Model Y Sales Ready for Lift Off

1 Tesla Model 3 12,058

2 Toyota RAV4 8,928

3 Volkswagen ID.4 8,645

4 Tesla Model Y 8,267

5 Volvo XC40 6,415

 

Polska

Toyota Corolla 16 708.

Toyota Yaris 12 554.

Skoda Octavia 11 048.

Dacia Duster 9 967.

Toyota RAV4 9 572.

Skoda Fabia 8 893.

Hyundai Tucson 7 848.

Toyota C-HR 7 282.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam, wytrzymaj tu jeszcze z nami. Będzie i3, będzie i5 i w końcu BMW dogoni Tesle w większości segmentów i wybierzesz coś dla siebie. Tylko myślę że software jakoś tak BMW nie wychodzi i tutaj wszystkim użytkownikom Tesli zazdroszczę :-)Aale o prowadzenie i przyjemność z jazdy byłbym spokojny :-) Także nie kupuj tych akcji Tesli w ramach inwestycji, bo Ci ambicjonalnie będzie trudniej zmienić markę :P


@slonik Ty tego etf to chyba spekulacyjnie kupowałeś, a nie jako inwestycje. W takim przypadku to pewnie lepiej bezpośrednio kontrakty terminowo. Adam jak rozumiem długoterminowo chce kupować akcje Tesli, bo krótko i średnioterminowi to dużo trudniej jest przewidzieć indywidualnemu inwestorowi. Jedno się z pewnością sprawdza: trzeba zawsze czytać co się podpisuje i w co się inwestuje :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Twoje komentarze w kierunku slonik40 są już poniżej krytyki i to nie pierwszy taki. Może więcej merytorycznych dyskusji a mniej osobistych wycieczek bo ciężko się to już czyta.. powoli wątek schodzi już na poziom pyskówek w komentarzach na dużych polskich portalach.

Przyjmuje do wiadomosci krytyke, postaram sie poprawic, nie lubie jak sie mnie wyzywa od "bmw fobow" i innych wiec czasem reaguje ostrzej w przypadku tego jednego uzytkownika forum. Niewazne, masz racje, wyedytuje ten post :cool2:

 

Po pierwsze w Polsce nowe auta kupują ludzie bogaci. Po drugie nowe auta elektryczne kupują ludzie bogaci. Nie mówię o kupowaniu na firmę, płaceniu w ratach, wynajmach itd, bo na to, żeby płacić raty to też trzeba mieć sporą kasę. Mam na myśli tych co kupują auta za gotówkę. To nie Norwegia, że sobie bierzesz auto za 5 czy 10 % budżetu. W sumie to sam sobie odpowiem, jak sie nie ma miedzi to się na dupie siedzi, a nie mysli o elektryku...

Nie zgadzam sie z Toba :roll:

1. Nie rozumiem co wspolnego ma forma finansowania auta (gotowka, raty, leasing etc) z technologia EV/ICE? Auta sa ogolnie drogie i odsetek osob kupujacych je za gotowke zarowno w PL jak i w NO czy gdziekolwiek indziej jest znikomy, 3%? 5%?

2. Sila nabywcza przecietnego Polaka jest mniejsza niz przecietnego Norwega, jest to oczywiscie fakt i tu zgoda.

Ale po raz kolejny - co to ma wspolnego z technologia EV/ICE?

Norweg kupi nowe EV w salonie czy Polak kupi 3-4 letnie EV za polowe ceny, nie widze tu wielkiej roznicy w adaptacji EV jako takiej.

Jedyna roznica jaka tu widze jest podaz uzywanych elektrykow - poki co na pewno bedzie duzo mniejsza niz ICE, chociaz patrzac jak to wyglada w NO - jestem optymista, rynek nasyca sie szybko i uzywanych elektrykow jest tu juz do wyboru do koloru.

3. Dla wiekszego rozeznania w technologii EV proponuje nastepnym razem - np w salonie BMW - porownac bezposrednio po sobie 2 podobne auta - np X3 330i i iX3, albo u VW VW Golf ~1.6TSI (nie wiem co tam ma teraz ~200HP) i ten ID.3. I wyciagac wnioski (nawet jezeli cena nie bedzie 1:1 bo to bedzie sie z czasem musialo zmieniac). Bo jak sie przyjezdza ogladac 200KM ID.3 w 400KM M2 to mozna odniesc inne wnioski :)

 

Ale sarkazmu nie odpuszczę, chociaż będę się starał tylko żeby były merytoryczny ;-)

Sarkazm jest dobry, szczegolnie jezeli dowcipny ;)

 

Ale tak się porównuje od kilkudziesięciu lat auta - aktualne dostępne modele :) Czyli przyznałeś racje, że porównanie wersji Perf do M50i był chybionym pomysłem i w starciu iX M50i 2021r vs Tesla X LR 2015r, BMW wypada trochę lepiej jeśli chodzi o zasięg, dynamikę przy podobnej mocy?

1. Nie ma wersji "iX M50i", jest iX 50i i bedzie iX M60i

2. O zasiegu nic nie mowie bo nie mam pojecia, w tym filmiku nic nie bylo na ten temat, trzeba by bylo poszukac jakichs testow/danych i porownac.

3. Jezeli chodzi o porownanie mocowe - tak, przyznaje absolutnie racje, kilka lat technologicznie nowsze iX jezdzi szybciej/dynamiczniej od tej konkretnej Tesli z podobna moca :cool2:

Mnie to w ogole nie dziwi - kilka lat R&D w swiecie EV dzisiaj to wiecznosc, przypomne tylko, ze w 2015 jak mial premiere model X to Tesla sprzedawala rocznie 15.000 samochodow przy obecnym ~milionie (mozna powiedziec ze robila je wrecz chalupniczo), mysle ze od tego czasu maja troche wiecej czasu i kasy na R&D, czego koronnym przykladem sa np wersje Ludicrous czy Plaid.

 

BMW zajęło rok czy dwa lata prześcignąć (w wielu aspektach) Teslę z 2015 roku pomimo że jest unowocześniana co roku.

Nawet nie wiesz jak sie z tego powodu ciesze :cool2:

To jest tak samo jak z i4/TM3P - idac dzisiaj do salonu moge nie myslec o osiagach bo oba auta maja podobne - czyli jeden klopot z glowy i mozna sie skupic na pozostalych rzeczach!

Natomiast z tym "rok-dwa" to nie przesadzajmy, naped w iX jest bodajze juz 5-ta generacja e-driva, jest rowniez udoskonalany z roku na rok, to nie jest tak, ze BMW sobie wypuscilo od niechcenia silnik elektryczny i heja ha, Tesla dogoniona ;)

 

I wyjaśnij nam jedną kwestię, które zdanie jest prawdziwe:

1. Tesla nie musi wydawać nowych modeli, bo je co roku tak unowocześnia zarówno sprzętowo jak i software'owo przez OTA (tak mocno zachwalałeś to przez 87 stron wątku), a tutaj nagle dowiadujemy się że:

2. Tesla X rok produkcji 2021, ale z datą premiery 2015, jest przestarzała?

Ta Tesla z filmiku jest z 2021r? Jestes pewny tego?

Bo w Norwegii (nie wiem jak w UK) juz 3 lata temu wersje LR modelu X wychodzily w wersji "Raven" z moca podbita do 572 HP i odpowiednio lepszymi osiagami, zasiegiem, pneumatyka etc.

Tesla ma to do siebie ze updatuje swoje auta CIAGLE, tzn w tym kwartale Twoj model 3 SR+ ma np 55kWh i CPU Intel Atom, a w kolejnym kwartale masz juz 60kWh, kilkukrotnie szybszy AMD Ryzen czy dzwiekoszczelne szyby z tylu. Jedni sie wkurzaja bo nigdy do konca nie wiedza co dostana, inni sie ciesza bo nie trzeba czekac 3-4 lata na lifting i technologia jest zawsze "na czasie".

Ile ludzi tyle opinii. Na koniec dnia glosujesz portfelem.

 

To która Twoja teza jest prawdziwa - Tesla co roku mocno unowocześnia auta, czy Model X (nie plaid) jest przestarzały?

Mowimy teraz o firmie ogolnie czy o tym konkretnym egzemplarzu? Tesla co roku czy wrecz co kwartal unowoczesnia swoje auta.

Zarowno model X LR jak i Performance byly updatowane (wersje Raven/Ludicrous) - juz 4 lata temu te auta wyciagaly ~11,2s na cwiartke, tutaj BMW w ogole na dzien dzisiejszy nie ma argumentow, nawet i z iX M60.



 

Ja obstawiam że pierwsza jest prawdziwa, bo oglądałem z bliska TM3 z 2020r. i z 2021r i widzę jak dużo je różni jeśli chodzi o wnętrze, zewnętrze, a szczególnie inne dodatki (pompa ciepła, ledy "typu matrix", podwójne szyby i wiele innych). Możnaby powiedzieć że Tesla w 2020r. (czy też 2019r) wypuściła nienowoczesny samochód bez lamp adaptacyjnych (które szału nie robią niestety), czy pompy ciepła :P (lekki sarkazm).

Zdradze Ci tajemnice - lampy w TM3 sa nadal nieadaptacyjne ^^ Sa matrixy ale takie jakies bez szalu, nie wycinaja swiatla jak BMW czy nie podazaja za droga - pisalem o tym kiedys porownujac moja TM3P do mojej bylej BMW F30 330e. Amerykanie chyba ogolnie jezeli chodzi o swiatla w autach to sa mooocno do tylu w porownaniu do marek europejskich.

Ogolnie nie neguje tego co mowisz - rozni sie to w zaleznosci od modelu rowniez np model 3 mial gruby lifting rok temu jak kupowalem, po drodze sa mniejsze tez "liftingi" gdzie ciagle cos zmieniaja/udoskonalaja, modele S/X ostatnie 2 lata byly traktowane po macoszemu troche przez Tesle (tym bardziej w EU), kazdy wiedzial ze bedzie niedlugo grubszy lifting (stad tez sprzedaz byla imho bardzo slaba) - dla przykladu ostatnie modele S/X byly sporo zacofane w porownaniu do 3/Y w srodku (ekran, schowki etc).

 

Spojrzałem na szybko na nowy model X i wersja Long Range ma 680KM, więc jej odpowiednikiem jest bardziej M60i, które ma moc 619KM, ale potrzeba czasu zanim się realne testy pojawią. Waga Tesli jest 90kg niższa, co biorąc pod uwagę większą o 10kWh baterię w BMW i więcej materiałów premium (wygłuszenia itp), to nie wydaje się dużo przy tej wadze. Dane deklarowane są zbliżone 3.8s i 566km zasięgu BMW i 3.9s i 560km zasięgu dla Tesli. Zobaczymy jak wyjdzie w testach, ale czyżby BMW w 2 lata tym segmencie dogoniło Teslę mającą knowhow 12letni? Oczywiście poza flagowym najmocniejszym modelem? Jestem przekonany że jeśli chodzi o zawieszenie i prowadzenie, to M60i będzie lepiej wypadał od Modelu X, ale sam jestem ciekawy pierwszych testów.

Ja mysle, ze 600KM czy 700 KM to zadna roznica, tutaj juz wchodza do rownania rzeczy jak aerodynamika, masa etc etc

I nie za bardzo chce mi sie wierzyc, ze 0,5s na cwiartke roznicy pomiedzy jednym czy drugim autem przekona kogokolwiek do zakupu tej czy innej marki.

Wydaje mi sie, ze strasznie sie zafiksowales na osiagi, a auta to nie tylko osiagi - mysle, ze jak ktos lubi BMW, lubi Nappe czy inne Merino, lubi swoj serwis 20km od domu, lubi swoje M3 w garazu to do zakupu Tesli kwapic sie i tak zbytnio nie bedzie przeciez.

Dla mnie osobiscie model X to porazka, nowy czy stary, 600 czy 700KM w aucie wielkosci kiosku o gracji slonia to jakas aberracja a to, ze najslabsza wersja bedzie miala 680HP i bedzie odpowiednikiem M60i jest troche smieszne w sumie ^^

PS. Do Twojej X5 M nie pije oczywiscie bo w tym aucie dochodza wrazenia akustyczne, w kabinie jest na bogato i sportowo, materialy zupelnie inne i widac za co sie placi, zawieszenie pewnie tez sporo lepsze :cool2:

 

Adam, wytrzymaj tu jeszcze z nami. Będzie i3, będzie i5 i w końcu BMW dogoni Tesle w większości segmentów i wybierzesz coś dla siebie. Tylko myślę że software jakoś tak BMW nie wychodzi i tutaj wszystkim użytkownikom Tesli zazdroszczę :-)Aale o prowadzenie i przyjemność z jazdy byłbym spokojny :-) Także nie kupuj tych akcji Tesli w ramach inwestycji, bo Ci ambicjonalnie będzie trudniej zmienić markę :P

Akcje a posiadane auto nie maja nic wspolnego, po prostu bardziej wierze w potencjalny rozwoj Tesli (zarowno technologiczny jak i tez swiatopogladowo vide FSD czy SC) na dzien dzisiejszy niz BMW - na moje BMW ma gorszy okres obecnie jako firma a Tesla jest w gazie - tylko dlatego kupuje akcje (i to raczej na dluzej).

Co do i5 - jestem cholernie ciekawy ale to raczej nie moja bajka zupelnie (moze za 5-10 lat), duzo bardziej wyczekuje nowej M2 i tego co tam pokaza.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Warto tutaj wspomnieć ze jakby tak dobrze wgłębić się w Fsd to tesla przez wiele lat używała produktu mobileye, tego samego co bmw i mnóstwo innych firm. Mobileye po śmiertelnych wypadkach spowodowanych przez tesle (na skutek nadużywania realnych możliwości systemu) wycofała się ze współpracy z ta firma. Tesla zaczęła pracować nad swoim softem podobnemu do mobileye jednak musiała wyrzucić lidary na skutek ich braku na rynku. Właścicielem mobileye jest Intel i dzięki temu mobileye ma bezposredni dostęp do projektowania oraz fizycznej dostępności chipów oraz lidarow wiec jest tutaj w lepsźej pozycji. Wiele Marek korzysta z mobileye i mobileye na dzisiejszy dzień ma wiele wieksza flotę jeżdżących samochodów na drogach od tesli
Opublikowano
Po pierwsze w Polsce nowe auta kupują ludzie bogaci. Po drugie nowe auta elektryczne kupują ludzie bogaci. Nie mówię o kupowaniu na firmę, płaceniu w ratach, wynajmach itd, bo na to, żeby płacić raty to też trzeba mieć sporą kasę. Mam na myśli tych co kupują auta za gotówkę. To nie Norwegia, że sobie bierzesz auto za 5 czy 10 % budżetu. W sumie to sam sobie odpowiem, jak sie nie ma miedzi to się na dupie siedzi, a nie mysli o elektryku...

 

Myśle ze ludzie bogaci są bogaci często dlatego że potrafią liczysz. Jeżeli ktoś wyciągnie z kapitału więcej inwestycyjnie niż wynosi oprocentowanie kredytu/leasingu na auto to po co wywalać gotówkę?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jasne, że w takim wypadku to bez sensu za gotówkę kupować. Generalnie to chodziło mi o to kiedy Polacy będą kupować elektryki. Odpowiedź jest prosta, większość kupi jak cana zakupu elektryka I spalinowego będzie na podobnym poziomie, bo zakładamy, że eksploatacja będzie tańsza. Dotyczy to nowych jak i lekko używanych. Nieliczni, czyli bogaci kupią, bez względu na koszty eksploatacji.
Opublikowano
Inny problem to że elektryki są na razie w miarę nowe, skoro średni wiek auta sprowadzanego to ponad 10 lat to za 3-4 lata może będziemy mieć import używanych elektryków. Jak ktoś ma fotowoltaikę, to dzisiaj przy cenach paliwa vs cena nowego elektryka się to nie kalkuluje, ale w przypadku używanego w perspektywie 3-4 letniej może zacząć.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja przypomnę, że kupiłem iX3 ponieważ była...tańsza ;-) i kupiłem auto z oszczędności (pieniędzy i czasu). Policzyłem TCO kilkuletniego auta po gwarancji i nowego elektryka, doszła ciekawość jak się jeździ ev i była decyzja. Tesla Model Y była 40tys droższe i z tego powodu odrzuciłem ją z marszu bez jazdy próbnej. W ostatnim czasie po fakcie przejechałem się Model Y i mnie utwierdziło że dla moich potrzeb to był dobry wybór. W wolnej chwili napiszę jakieś porównanie z mojej subiektywnej perspektywy.


Co do cen elektryków, to nawet dzisiaj jak skonfiguruje się iX3 oraz porównywalny w miarę X3 30i, to elektryk wychodzi na dzień dobry katalogowo 10tys taniej, ma pewnie lepsze rabaty, szybciej się może produkować, a eksploatacja jest potem tańsza. Co ciekawe jeśli chodzi o koszty napraw, to samo BMW nie jest takim optymistą, bo pakiet 5 lat gwarancji na elektryk kosztuje ok 9tys, a na 30i 6tys ;-) Jedyne czego nie ma w elektryku, to napędu 4x4, ale ze względu na swoją masę nie ma tutaj żadnego problemu z trakcją nawet w mocno deszczowe dni, a jeździłem RWD trochę więc mam porównanie.


Dla kogoś kto nie jeżdżi dużo w trasy i ma gdzie ładować iX3 cenowo nie jest złą alternatywą.


Co ciekawe w iX3 BMW nada trzyma się 2 wersji wyposażeniowych i cennik dodatków jest potem bardzo krótki bo większość jest w standardzie, a spalinówki nadal mają długie cenniki. Ewidentnie to zagranie pod Teslę niż zmiana strategii.

Opublikowano

Odnośnie kosztów utrzymania elektryków, to jeśli ktoś się okazjonalnie ładował w trasie na jednej z 12 stacji ładowania Lotosu w Polsce, to od 1 lutego cena rośnie z 24 do 59 zł za sesję ładowania.


https://elektrowoz.pl/ladowarki/nowy-cennik-lotos-niebieski-szlak-59-zamiast-24-zlotych-za-sesje-ladowania-od-1-02-2022/


Zawsze ciekawił mnie ten średniowieczny sposób ładowania i płatności za nie na Lotosie:

cennik-lotos.jpg


Komentarze pod artykułem:

 

cena to jedno a drugie, często równie ważne to strata czasu. Czyli bieg na stacje, stanie w kolejce, opłata, (może kawka? może hotdog), odebranie karty lub czekanie na tego jednego pana który akurat karte posiada, biegiem do stacji i już po 15 minutach rozpędzamy się z ładowaniem. w tym czasie bateria ostygła, ładowanie jeszcze wolniejsze niż zwykle a my kwitniemy godzinę na MOPie

Ładowałem kilka razy na różnych stacjach, ZAWSZE pracownik miał problemy z uruchomieniem ładowarki i udawało się dopiero po kilku próbach. Nigdy nie uzyskałem prędkości większej niż 38kW, więc do tych reklamowanych 150kW brakuje sporo. Omijam szerokim łukiem.


Moim zdaniem to jest po prostu bubel, bo:

- jednostanowiskowe stacje,

- mała moc (max 38kW),

- niezgodne z reklamowaną mocą,


- bardzo słaba jakość obsługi (w porównaniu np. z GW, gdzie wystarczy miźnąć kartą),


Moim zdaniem Niebieski Szlak to krok wstecz. Czego naprawdę potrzeba to wielostanowiskowych, szybkich stacji w kluczowych miejscach przy trasach komunikacyjnych (np. na MOPach).

sierpień 2019 odbieram moją Tesla Model 3 SR+ w Warszawie i jadę do Bydgoszczy do domu. Na autostradzie okazuje się że nie dojadę do Bydgoszczy więc zjeżdżam na pierwszy lepszy MOP poszukać jakieś ładowarki. okazuje się że trafiłem, akurat jest tam Lotos (jeszcze wtedy darmowy).


Parkuje pod ładowarką i próbuje ją uruchomić. ładowarka w pełnym słońcu, na wyświetlaczu absolutnie nic nie widać. Idę na stację spytać czy ktoś wie jak to odpalić, okazuje się że trzeba mieć kartę a tę posiadają tylko pracownicy stacji. idzie gościu z kartą ale ze względu na słońce nie umie przebrnąć przez niewidoczne menu, więc idzie po drugiego gościa który robi mu cień. odpalają mi ładowanie które jest przerwane po 5 sekundach, i tak 3 razy. za 4tym razem sesja rusza, obsługa wraca na stacje a po minucie sesja jest zerwana a ja na ekranie samochodu widzę alarm: charging system malfunction, please scheadule service apoitment.


Trochę mi ciśnienie podskoczyło, moje pierwsze ładowanie i już mi samochód zepsuli. Pojechałem więc na ładowarke GW w Dwór Sójki i tam się normalnie załadowałem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja przypomnę, że kupiłem iX3 ponieważ była...tańsza ;-) i kupiłem auto z oszczędności (pieniędzy i czasu). Policzyłem TCO kilkuletniego auta po gwarancji i nowego elektryka, doszła ciekawość jak się jeździ ev i była decyzja. Tesla Model Y była 40tys droższe i z tego powodu odrzuciłem ją z marszu bez jazdy próbnej. W ostatnim czasie po fakcie przejechałem się Model Y i mnie utwierdziło że dla moich potrzeb to był dobry wybór. W wolnej chwili napiszę jakieś porównanie z mojej subiektywnej perspektywy.


Co do cen elektryków, to nawet dzisiaj jak skonfiguruje się iX3 oraz porównywalny w miarę X3 30i, to elektryk wychodzi na dzień dobry katalogowo 10tys taniej, ma pewnie lepsze rabaty, szybciej się może produkować, a eksploatacja jest potem tańsza. Co ciekawe jeśli chodzi o koszty napraw, to samo BMW nie jest takim optymistą, bo pakiet 5 lat gwarancji na elektryk kosztuje ok 9tys, a na 30i 6tys ;-) Jedyne czego nie ma w elektryku, to napędu 4x4, ale ze względu na swoją masę nie ma tutaj żadnego problemu z trakcją nawet w mocno deszczowe dni, a jeździłem RWD trochę więc mam porównanie.


Dla kogoś kto nie jeżdżi dużo w trasy i ma gdzie ładować iX3 cenowo nie jest złą alternatywą.


Co ciekawe w iX3 BMW nada trzyma się 2 wersji wyposażeniowych i cennik dodatków jest potem bardzo krótki bo większość jest w standardzie, a spalinówki nadal mają długie cenniki. Ewidentnie to zagranie pod Teslę niż zmiana strategii.

 

Ostatnio mnie kolega zagiął. Znalazłem jakiś filmik jak koleś jeździ po Warszawie IX3 i ma zyżycie 14 kwh, co uznałem za śmieszą kwotę w stosunku do wersji benzynowej, tak jakby 2 litry benzyny, a wersja benzynowa spala min 12 l. Chciałem pokazać, że elektryki mogą być tańsze, opłacalne itd i nawet powiedziałem, że kolega z forum BMW kupił BMW X3 elektryczne, bo się bardziej opłacało niż spalinowa wersja. Na to kolega mi wyjechał z Toyotą Rav4 ( niedawno kupił) i pokazał, że kosztuje połowę ceny BMW, a pali 5 l w mieście. Obliczył, że musiałby przejechać 740 tys km, żeby koszty wyrównały się z kosztami zakupu X3. No i co? W pierwsze chwili pomyślałem, że jak można Rav4 porównywać z BMW, ale po chwili i sprawdzeniu choćby kilku danych, wymiarów itd, to można. Z punktu widzenia wielu ludzi dopłata drugie tyle do BMW jest bez sensu, jest abstrakcją, niczym nie da się tego uzasadnić. Taka Toytota to koszt ok 140 tys, a to taki elektryczny id3 i jemu podobne są droższe. Nic tu się kupy nie trzyma.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ostatnio mnie kolega zagiął. Znalazłem jakiś filmik jak koleś jeździ po Warszawie IX3 i ma zyżycie 14 kwh, co uznałem za śmieszą kwotę w stosunku do wersji benzynowej, tak jakby 2 litry benzyny, a wersja benzynowa spala min 12 l. Chciałem pokazać, że elektryki mogą być tańsze, opłacalne itd i nawet powiedziałem, że kolega z forum BMW kupił BMW X3 elektryczne, bo się bardziej opłacało niż spalinowa wersja. Na to kolega mi wyjechał z Toyotą Rav4 ( niedawno kupił) i pokazał, że kosztuje połowę ceny BMW, a pali 5 l w mieście. Obliczył, że musiałby przejechać 740 tys km, żeby koszty wyrównały się z kosztami zakupu X3. No i co? W pierwsze chwili pomyślałem, że jak można Rav4 porównywać z BMW, ale po chwili i sprawdzeniu choćby kilku danych, wymiarów itd, to można. Z punktu widzenia wielu ludzi dopłata drugie tyle do BMW jest bez sensu, jest abstrakcją, niczym nie da się tego uzasadnić. Taka Toytota to koszt ok 140 tys, a to taki elektryczny id3 i jemu podobne są droższe. Nic tu się kupy nie trzyma.

 

W porównaniu cenowym to praktycznie każde BMW przegra z Toyota czy Skodą, szczególnie ze RAV4 to całkiem spory suv i z tego co słyszałem udany. 5l w mieście to chyba hybryda i do tego bardzo mocny eco driving. Nie wiem jaka jest oferta elektryków w segmentach cenowych 150-200k, wiec trudno mi się odnieść. Ja porównując BMW, Audi, Mercedes, widziałem ze cenowo iX3 jest bezkonkurencyjny. Ale oczywiście nie wmawiam innym ze to najlepszy wybór bo pewnie pod wieloma względami nie jest :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@bmwfun masz bardzo zdrowe podejście do kupna auta, ja podchodzę podobnie. Tez uważam ze rav4 to bardzo dobre auto, po prostu miałeś nieco większa kwotę do przeznaczenie wiec siła rzeczy szukałeś wśród samochodów droższych. Ja tez zawsze wychodzę od widełek cenowych jakie chce lub musze przeznaczyć na auto a dopiero potem zaczynam szukać co najlepszego w tej cenie dostanę. Czasami emocje biorą górę i się wyda nieco więcej jak planowało ale zawsze w granicach rozsądku zeby spać spokojnie i nie mieć wyrzutów sumienia jak emocje już opadną. Co do kupna leasing vs gotówka to zakup za gotówkę ba firmę był bardzo nieopłacalny bo okresy amortyzacyjne były duzo dłuższe i limity wyższe. Kupując auto w leasing i nawet spłacając je w 3 lata(krócej nie można jeśli chcemy wrzucic calosc w koszty) samochód wychodził po prostu sporo taniej. Teraz przy nowych przepisach już to takie oczywiste nie jest.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak hybryda. Jak ktos jest klientem BMW to nie kupi Toyoty czy Skody i odwrotnie. Akurat Rav 4 w hybrydzie, czy np Auris w hybrydzie bez problemu spali w miescie 5l, sam jeździłem Aurisem, bez żadnej eko jady. Przy nich elektryk nie ma szans. A istny szach mat to jest hybryda na gaz i po elektrykach. Powtarzam jak to argumentują inni ludzie i trudno się z nimi nie zgodzić.
Opublikowano
Tak hybryda. Jak ktos jest klientem BMW to nie kupi Toyoty czy Skody i odwrotnie. Akurat Rav 4 w hybrydzie, czy np Auris w hybrydzie bez problemu spali w miescie 5l, sam jeździłem Aurisem, bez żadnej eko jady. Przy nich elektryk nie ma szans. A istny szach mat to jest hybryda na gaz i po elektrykach. Powtarzam jak to argumentują inni ludzie i trudno się z nimi nie zgodzić.

 


Mam Rav4 hybryde 4x4 od prawei dwóch lat. Nigdy nie zeszłem ze spalaniem poniżej 6l , nawet jak na początku trenowałem na niej eko driving. Srednio to 7l co i tak przy tej mocy i wymiarach jest ok. Natomiast nawet nie ma co porównywać do BMW. Rav4 to bardzo poprawne i spokojne auto i jednocześnie cholernie nudne i bez emocji. Typowe wozidło z punktu A do B. Nic więcej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te nudne wozidło było w zeszłym roku na 2 miejscu pod względem ilości sprzedaży w Norwegii. Zostało chyba jako ostatni monihikanin wśród samochodów z napędem spalinowym. Ciekawy jestem jak będzie sobie radziła elektryczna toyota na norweskim rynku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolega ma z napędem na 1 oś i tyle mu pali po Wrocławiu, nie średnio. Wiadomo, że hybryda jaki i elektryk pali najmniej w mieście. Pisanie, że nie można porównywać Toyoty do BMW to myślenie typowego kierowcy BMW ( moje też) , bo w Toyocie nie szuka się emocji. Większość ludzi w autach nie szuka emocji, tylko potrzebują właśnie środka do przemieszczania z A do B.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie jeździłem RAV4, ale iX3 daje trochę frajdy z jazdy i takiego klimatu BMW. Natomiast jest mnóstwo ludzi dla których nie ma to takiego znaczenia i dlatego BMW sprzedaje 2mln aut, a Toyota 10mln. Warto też zaznaczyć, że jeśli się weźmie wersję z mniej bogatym wyposażeniem (np bez HK, kamer 360, ale za to nadal ze szklanym dachem), to pewnie po rabatach (jak już wrócą te normalne ;-)), to da się zmieścić w granicach 230-240k i jak doliczymy zachętę nawet 27k dla elektryków w PL, to mamy już fajnie jeżdżące BMW za 200-210k. To jak na mid SUV BMW, które nie jest golasem, to jest przyzwoity wynik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.