Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Lol, nie odpowiedziałem na pytania, jestem stracony. Następnym razem będę pisał tak/nie bez argumentów :lol:


1. Tak, uważam że marka jest bardziej dla entuzjastów ponieważ oferuje unikalne produkty (np mocny manual rwd) a to wszystko może oferować dzięki temu że produkuje też auta w 20 innych segmentach.


2. To pytanie jest niedorzeczne i nie da się na nie odpowiedzieć, nie mam satysfakcji ani uczuć z posiadania iPhone, cieszy mnie że działa płynnie i to właśnie odróżnia TELEFON I AGD od SAMOCHODÓW*.

 

3. Potwierdzasz to co napisalem

 

 

Nie, kłamiesz.


Obiecałem sobie już nie pisać w tym wątku gdzie próbujesz wszystkim wmówić że są głupi a Ty najmądrzejszy, pech chciał że miałem dzisiaj trochę czasu :duh: Wszystko przez to że Ty nie przedstawiasz argumentów tylko nimi manipulujesz jak polityk tak żeby zawsze wyszło na Twoje.


* dla ludzi którzy są ich entuzjastami a nie użytkownikami

Opublikowano
Coś wyżej pisaliście o sprzedaży bezpośredniej itp.

Ja generalnie to jestem wsiun :) i do miasta jeźdze tylko jak musze i po to co muszę, bez zbędnych spacerów po galeriach handlowych.

Ale akurat wczoraj byłem (oprócz sytuacji gdzie miałem komuś kupić dżinsy za .... ) to zauważyłem salon eobuwie.

Nie można przymierzyć, nie można zobaczyć, nie można dotknąć.

W środku ~20 osób, stanowisk nie wiem, ale więcej bo były wolne/puste.


I tak.

Zrobili salon, wielkości 3 innych salonów/sklepików, z ekranami.


Czy Ci ludzie nie maja neta w domu ?

Ten salon jest właśnie po to by przymierzyć ;) Wybierasz buty na tablecie i miła Pani przynosi ci do rąk. Na miejscu jest też skaner 3D stóp by od razu dobrać buty po budowie i rozmiarze do twojej stopy.

Bardzo dobry model sprzedaży, bo oferują większość marek i wygodnie się wybiera buty. Polecam sprawdzić

Ale żaden algorytm nie zastąpi tego jak ty się czujesz w tych butach i w sumie to samo można powiedzieć o salonach i samochodach :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lol, nie odpowiedziałem na pytania, jestem stracony. Następnym razem będę pisał tak/nie bez argumentów :lol:

Kolejne dziecinne przepychanki, meczace (ziew) na dluzsza mete :roll:

Odpowiedz + argumentacja --> tak rozumiem rozmowe/odpowiedzi na pytanie. Pisanie o czym innym jest po prostu odwracaniem kota ogonem.


Pytalem o roznice w ofercie firmy teraz i np 15-20 lat temu i kiedy firma byla bardziej przyjazna dla tych mitycznych "petrolheadow" w kontekscie tego "AGD" o ktore sie czepiasz, wplatanie w to "zapotrzebowania rynku" jest dla mnie odpowiedzia w stylu "probujemy zapchac kazda dziure, myslimy i o traktorach tez jak sie da na nich zarobic"


Ja mowie, ze liczba modeli nie wplywa na "fajnosc" produktu, mozna miec jedynie kilka modeli w ofercie (jak np Apple), ktore beda duzo lepsze od kilkudziesieciu modeli konkurencji.

Tesla jest mloda firma, moze za 50 lat sie znajdzie w miejscu BMW, ze bedzie musiala mocno myslec w ktora nisze sie tu jeszcze wepchac - natomiast nie zmienia to faktu, ze dzis obecne modele (TM3, TMY czy ten Plaid) sa po prostu "fajne" i sie dobrze sprzedaja.


PS. Piszac o tym mocnym manualu RWD tak sobie mysle ze nadal nie zrozumiales mojego pierwszego pytania :cool2:

.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ale ja nigdzie nie napisałem że liczba modeli wpływa na "fajność" :mad2: To Ty się uczepiłeś BMW za to że mają 213249820 wersji i modeli. Mnie to nie interesuje, dopóki mogę kupić to czego pragnę, czy to takie trudne?


To że w 2002 roku było mniej modeli w gamie to raczej zasługa tego że wielu segmentów jeszcze nie wynaleziono i nie dotyczy to jedynie BMW. Dopóki jest w gamie jakiś model który Ci odpowiada nie widzę problemu - w Twoim wypadku przez realia Norweskie takiego modelu nie ma - stąd ten wątek.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mysle, ze starczy juz tych nic nie wnoszacych przepychanek :cool2:


Mam nadzieje, ze bedziesz mial okazje przetestowac i4 M50 w najblizszym czasie, jezdziles tez TM3P, zdasz mala relacje wad/zalet w kontekscie bycia petrolheadem i ogolnie ocenisz elektromobilnosc w dotychczasowym wykonaniu BMW!

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Najlepszym dowodem ze ludzie chcą 4 modele na krzyż z którego realnie 1-2 się liczą jest załamanie kursu akcji Tesli na informację ze w tym roku nie będzie nowych modeli i nawet nie trwają prace nad najmniejszym, który wg mnie mógłby dynamicznie przyspieszyć sprzedaż Tesli. Jak to Adam mówi, ludzie „głosują” portfelem. To „tylko” 30% od szczytu w ciągu miesiąca. Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mysle, ze starczy juz tych nic nie wnoszacych przepychanek :cool2:


Mam nadzieje, ze bedziesz mial okazje przetestowac i4 M50 w najblizszym czasie, jezdziles tez TM3P, zdasz mala relacje wad/zalet w kontekscie bycia petrolheadem i ogolnie ocenisz elektromobilnosc w dotychczasowym wykonaniu BMW!

 

Ja mam zaplanowane jazdy próbne TM3, TMY. I4 muszę zobaczyć czy jest już dostępne w wersji m50 i tez sprawdzę razem z iX, wiec się chętnie kiedyś podzielę. Zaznaczę ze nie jestem zrażony do samej Tesli, wiec postaram się na maksymalnie obiektywne porównanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak zwykle manipulujesz danymi. Porownujesz BMW i4 m50, odpowiednik tesli performance z long range :cool2:


Wedlug artykulu tu widac przewage a raczej slabosc tesli:

 

This time, the luxury model Mercedes-Benz EQS wheeled against wheel with the popular favorite Tesla Model 3. In the end, the Tesla ended with the highest mileage: 521 kilometers. The EQS stopped at 513 km, while the BMW iX xDrive50 with 503 km

 

Duzy, ciezki luksusowy suv od BMW przejechal jedynie 18km mniej od ciasnego sedana w wydaniu z najwiekszm zasiegiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najlepszym dowodem ze ludzie chcą 4 modele na krzyż z którego realnie 1-2 się liczą jest załamanie kursu akcji Tesli na informację ze w tym roku nie będzie nowych modeli i nawet nie trwają prace nad najmniejszym, który wg mnie mógłby dynamicznie przyspieszyć sprzedaż Tesli. Jak to Adam mówi, ludzie „głosują” portfelem. To „tylko” 30% od szczytu w ciągu miesiąca.

Troche "rozkminialem" ta sytuacje dzis bo jutro/w poniedzialek kupuje akcje Tesli wykorzystujac ten spadek.


I moje rozumowanie jest takie - dzisiaj Tesla klepie 2 modele, ~milion sztuk rocznie, popyt nadal przewyzsza podaz.

Wybudowala 2 kolejne fabryki, wieksze i nowoczesniejsze w ktorych ma dodatkowo klepac swojego pickupa.

Przepustownosc tego wszystkiego to lekka reka liczac 2-2,5 miliona aut rocznie (za rok-dwa jak sie fabryki rozkreca).


Zapowiedziane Semi i Roadster ktorych ni widu ni slychu.


Nie widze tu w perspektywie 2-3 lat miejsca na malego hatchbacka ze wzgledu na prozaiczna rzecz - podaz baterii.

Dzisiejsze marze na modelu 3/Y to wg sprawozdan 25-30% a zakladana perspektywa wzrostu sprzedazy ~50% rocznie :shock:

Mowia, ze sredni koszt wyprodukowania jednego auta to 36k$, to jest minimum 10k$ zarobku na kazdej jednej sztuce :shock:

https://tesla-cdn.thron.com/static/WIIG2L_TSLA_Q4_2021_Update_O7MYNE.pdf?xseo=&response-content-disposition=inline%3Bfilename%3D%22tsla-q4-and-fy-2021-update.pdf%22


Marze na miejskim hatchbacku bylyby pewnie sporo mniejsze a wolumen sprzedazy duzo wiekszy ze wzgledu na dostepnosc (nizsza cene).

Rezerwacje bylyby liczone na lata do przodu a skads trzeba by bylo brac baterie i gdzies te auta produkowac.

Moja opinia - beda nasycac rynek TM3/TMY az wyrownaja popyt z podaza, wtedy bedzie przymiarka do premiery tanszego EV w segmencie C.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzisiejsze marze na modelu 3/Y to wg sprawozdan 25-30%

To tylko pokazuje jakiej jakosci komponenty do tego auta trafiaja i co naprawde jest warte :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najlepszym dowodem ze ludzie chcą 4 modele na krzyż z którego realnie 1-2 się liczą jest załamanie kursu akcji Tesli na informację ze w tym roku nie będzie nowych modeli i nawet nie trwają prace nad najmniejszym, który wg mnie mógłby dynamicznie przyspieszyć sprzedaż Tesli. Jak to Adam mówi, ludzie „głosują” portfelem. To „tylko” 30% od szczytu w ciągu miesiąca.

Troche "rozkminialem" ta sytuacje dzis bo jutro/w poniedzialek kupuje akcje Tesli wykorzystujac ten spadek.


I moje rozumowanie jest takie - dzisiaj Tesla klepie 2 modele, ~milion sztuk rocznie, popyt nadal przewyzsza podaz.

Wybudowala 2 kolejne fabryki, wieksze i nowoczesniejsze w ktorych ma dodatkowo klepac swojego pickupa.

Przepustownosc tego wszystkiego to lekka reka liczac 2-2,5 miliona aut rocznie (za rok-dwa jak sie fabryki rozkreca).


Zapowiedziane Semi i Roadster ktorych ni widu ni slychu.


Nie widze tu w perspektywie 2-3 lat miejsca na malego hatchbacka ze wzgledu na prozaiczna rzecz - podaz baterii.

Dzisiejsze marze na modelu 3/Y to wg sprawozdan 25-30% a zakladana perspektywa wzrostu sprzedazy ~50% rocznie :shock:

Mowia, ze sredni koszt wyprodukowania jednego auta to 36k$, to jest minimum 10k$ zarobku na kazdej jednej sztuce :shock:

https://tesla-cdn.thron.com/static/WIIG2L_TSLA_Q4_2021_Update_O7MYNE.pdf?xseo=&response-content-disposition=inline%3Bfilename%3D%22tsla-q4-and-fy-2021-update.pdf%22


Marze na miejskim hatchbacku bylyby pewnie sporo mniejsze a wolumen sprzedazy duzo wiekszy ze wzgledu na dostepnosc (nizsza cene).

Rezerwacje bylyby liczone na lata do przodu a skads trzeba by bylo brac baterie i gdzies te auta produkowac.

Moja opinia - beda nasycac rynek TM3/TMY az wyrownaja popyt z podaza, wtedy bedzie przymiarka do premiery tanszego EV w segmencie C.

 

Tylko mam nadzieję że nie mylimy marży z zyskiem na aucie ;-) Ta marża jak rozumiem musi jeszcze pokryć wszelkie koszty dystrybucji, gwarancji itp itd.


Adam, to trzymam kciuki i oczywiście zakładam że tych akcji nie kupujesz ze względu na presję na forum ;-) bo oczywiście jej nie czuj, bo nikt z nas nie jest chyba doradcą inwestycyjnym, także żebyś potem nie miał żalu do nikogo :-) Ja pośrednio inwestuję w Teslę, której akcje oprócz chińskich producentów aut elektrycznych i dostawców komponentów jest składnikiem ETF inwestującego w firmy z branży moto EV. Także spadek akcji Tesli pośrednio mnie tak nie cieszy, ale się mniej martwię, bo wiem że te spadki albo odrobi albo wypełnią je inni producenci, bo jak mówiłem, w postępującą rewolucję EV wierzę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Bmwfun jak masz etf to lepiej doczytaj dokładnie warunki bo możesz się ostro przejechać. Ja w zeszłym roku jak ostro poleciała ropa zakupiłem wti crud ln etf za dosyć pokaźna sumę pieniędzy. Najpierw kupiłem a później doczytałem jak pomimo tego ze cena ropy rosła mój etf malał. Na szczęście udało się zrealizować inwestycje z dosyć sporym zyskiem ale przynajmniej w etf na ropę jest coś takiego jak rolout. Działa to tak ze fundusz nie kupuje fizycznie ropy ale kontrakty terminowe. Jak się kończy czas kontraktu to one sa rolowane na kolejne terminy już po innych cenach wiec jeśli prognozy lepsze od fizycznych wzrostów to pomimo wzrostu cen i tak się traci. Nie mówię ze w twojej inwestycji jest tak samo ale doczytaj dobrze to bo jak słyszę etf to mi się lampka zapala.


Adam nie wiem jak jest w no ale w Polsce otworzenie konta maklerskiego jest możliwe w wielu bankach za pomocą kilku klików. Ja np w mBank mam po prostu zadkadke inwestycje gdzie mogę kupować akcje z polski czy tez zagranicy. Robi się to w kilka sekund ale fizycznie kupic można tylko w godzinach otwarcia giełdy.

Opublikowano (edytowane)

Gdyby ktoś był zainteresowany osiągami elektrycznych SUV o mocy około 500 KM






IMG-20220129-105311.jpg

Edytowane przez Bl1nk
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdyby ktoś był zainteresowany osiągami elektrycznych SUV o mocy około 500 KM


(...)



IMG-20220129-105311.jpg

 

BMW zaspało i jest lata świetlne za Teslą, bo jest 50kg cięższe, ale...jak to? Wyprzedziło Teslę? Przecież Tesla co roku unowocześnia swoje auta i jest cały czas up to date. Myślę że dziennikarz jest przekupiony przez BMW i Audi i ma obiecaną wycieczkę. I jeszcze obraża użytkowników Tesla nazywając ich fanboy'ami, więc pewnie dostanie na tej wycieczce za to dodatkowo lepszy hotel.


Adam, co myślisz o tym?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Brawo BMW, Tesla fatalne hamulce. Wyniki były oczywiste, Tesla po prostu byla pierwsza, a BMW jest lepsze. :)


Na polskim rynku premium króluje BMW. Rekordy sprzedaży od małej Serii 1 po luksusowe X7


https://biznes.autokult.pl/43668,na-polskim-rynku-premium-kroluje-bmw-rekordy-sprzedazy-od-malej-serii-1-po-luksusowe-x7

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie tylko na polskim. BMW było pierwsze w sprzedaży premium w zeszłym roku na całym świecie. Wyprzedziło nawet taka tuze jak mercedesa.


W Szwecji od przyszłego roku kasują dopłaty do droższych bev. Szwedzi w tym roku w pośpiechu będą brali to co jest, sporo można znaleźć na forach osób które będą musiały anulować zamówienia na modele s oraz x. Fun factor jest taki ze już można się spotkać z narzekaniem ze po anulowaniu dopłat na droższe auta w Szwecji nie będzie konkurencji dla samochodowców spalinowych jesli chodzi o duże rodzinne auta. Czy to samo czeka Norwegię w niedługim czasie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wczoraj żona pojechała moim V8 na zakupy, jak to pięknie brzmi z zewnątrz :D , mam pół roku, ale jeszcze nie słyszałem z zewnątrz , o dźwięku M2 to nawet nie piszę. W tym jednym aspekcie żaden elektryk nie ma szans :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zazdroszczę ci tego v8 w gc, u mnie tylko 3 litrowy dieselmalempali jak v8. Z 18 po mieście bierze ale może to przez opony AT. Która masz wersje?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
BMW zaspało i jest lata świetlne za Teslą, bo jest 50kg cięższe, ale...jak to? Wyprzedziło Teslę? Przecież Tesla co roku unowocześnia swoje auta i jest cały czas up to date. Myślę że dziennikarz jest przekupiony przez BMW i Audi i ma obiecaną wycieczkę. I jeszcze obraża użytkowników Tesla nazywając ich fanboy'ami, więc pewnie dostanie na tej wycieczce za to dodatkowo lepszy hotel.

Adam, co myślisz o tym?

Mysle, ze albo nie obejrzales filmiku albo nie rozumiesz po angielsku :norty:


Komentator powiedzial "nie wzielismy wersji Performance bo by zabila te auta ktore tu mamy" - wiec wzieli wersje LR zeby ten wyscig mial jakikolwiek sens :cool2:


Zeby Ci uswiadomic czasy o jakich mowimy - na tym filmiku:

BMW iX osiagnelo na cwiartke 12,7s

Tesla model X Performance (ta stara bo teraz juz Plaid jest na rynku) ma na cwiartke 11,2s-11,3s



Te nowe wersje X Plaid, niedostepne nadal w Europie, robia cwiartke w 10s :roll:


PS. Hamulce ta wersja LR ma fatalne, tutaj nie ma zadnej dyskusji.


PS. Watson to prawdziwy fanboy Tesli wg Twoich standardow - zamowil sobie Plaida a matce model 3, jeszcze o tym filmiki nakrecil, ja bym nie wierzyl w jego ani jedno slowo ^^


.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zazdroszczę ci tego v8 w gc, u mnie tylko 3 litrowy dieselmalempali jak v8. Z 18 po mieście bierze ale może to przez opony AT. Która masz wersje?

 

Ja mam wk2, z 2011 roku z LPG ( haha) , no to jest piękne, bo gazu mi pali średnio 22 l, czyli koszt 12 l benzyny, Oczywiście nie kupiłem auta na gaz, żeby tanio było, ale nie wstydzie się tego nawet na forum BMW napisać. Zona ma WK z tym 3.0 CRD i to spala ok 12l i też ma opony AT, czemu u Ciebie 18 aż. W terenie praktycznie nie jeździmy. Powiem Ci Słonik, ze tak lubię jeździć tym Jeepem, że hej. To auto to dla mnie pełne zaskoczenie in plus. W ogóle nie ma porównania do WK, jest pod każdym względem lepszy. Polecam jak by co. A jeszcze co do spalania, ja oczywiście jeżdżę odpowiednio dynamicznie jak na kierowcę BMW przystało i mi tyle pali. Ale to co potrafi spalić V8 przy jeździe typu 100-110 km/h to jest szok, około 10 -11 l/100 km, ale kto by się tak męczył. Tak to się elektrykami jeżdzi :mad2:


Adam jeszcze do Ciebie pytanie. Czy Twoja teza nt elektryków jest następująca: możesz mieć elektryka o osiągach mocnego auta spalinowego za połowę ceny itp. Czy właśnie w ten sposób patrzysz na ten temat, dlatego np taki id3, który ma 200 KM i przyspiesza na poziomie 7 s do setki to byś po prostu nie kupił. Chodzi mi o to czy ta przewaga technologiczna, której szukam to nie jest właśnie to? Ja to widzę na dzisiaj taki podział na 2 typy elektryków:

1. Normalne auta miejskie typu Id3, które są droższe w zakupie od spalinowych, ale mają lepsze osiągi i tańszą eksploatację i to ludzi przyciągnie.

2. Auta o mocy powyżej 500 KM szybsze od super samochodów za ułamek ceny, gdzie można uznać, że elektryki to okazja cenowa przykład poniżej




Zachodzi pytanie, na ile istotne są minimalne rożnice w osiągach pomiędzy autami przy wyborze auta. Z powyższego zestawienia wybrałbym Lambo Urusa. Co może spowodować, żebym chciał wybrać elektryka? Ja nie wiem na dzisiaj.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
BMW zaspało i jest lata świetlne za Teslą, bo jest 50kg cięższe, ale...jak to? Wyprzedziło Teslę? Przecież Tesla co roku unowocześnia swoje auta i jest cały czas up to date. Myślę że dziennikarz jest przekupiony przez BMW i Audi i ma obiecaną wycieczkę. I jeszcze obraża użytkowników Tesla nazywając ich fanboy'ami, więc pewnie dostanie na tej wycieczce za to dodatkowo lepszy hotel.

Adam, co myślisz o tym?

Mysle, ze albo nie obejrzales filmiku albo nie rozumiesz po angielsku :norty:


Komentator powiedzial "nie wzielismy wersji Performance bo by zabila te auta ktore tu mamy" - wiec wzieli wersje LR zeby ten wyscig mial jakikolwiek sens :cool2:


Zeby Ci uswiadomic czasy o jakich mowimy - na tym filmiku:

BMW iX osiagnelo na cwiartke 12,7s

Tesla model X Performance (ta stara bo teraz juz Plaid jest na rynku) ma na cwiartke 11,2s-11,3s



Te nowe wersje X Plaid, niedostepne nadal w Europie, robia cwiartke w 10s :roll:

 

Obejrzałem filmik i rozumiem po angielsku ;-) Niepotrzebna uszczypliwość, ale ją pominę :-)


Myślę że nie zrozumiałeś przekazu bo jakby wziął wersje perf to tak jakby ktoś porównywał e63s z 540i. Takie porównanie nie miałoby sensu bo wynik byłby z góry znany i nie pokazywałby jak dobry jest dany produkt w porównaniu do odpowiednika konkurencji. Odpowiednikiem wersji performance jest jest m60i albo bardziej jakaś przyszła iXM, adpowiednika Plaid nie ma.

Ale widzę że Ty słyszysz to co chcesz usłyszeć i podobałoby Ci się porównanie auta 523km vs 772 :-)


Co do hamulców, to dając osiągi trzeba dawać hamulce! LR to jest najczęściej kupowany samochód. Dla mnie to niezrozumiałe i dość niebezpieczne wypuszczać tyle tysięcy aut i to wpadka producenta.


Nie skomentowałeś tej padaki platformy iX która powoduje że BMW jest aż o 50kg cięższa , ale pomimo tego przyspiesz lepiej od Modelu X przy podobnej mocy. Wersja LR ma 525KM a iX m50i ma 523KM. IX wydaje mi się ze będzie miał tez lepszy zasięg. Krucha ta przewaga Tesli, został jej tylko obiektywnie dużo lepszy soft.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam wklejal test zasięgów w zimowych warunkach w Norwegii ix m50i przejechało 18 km mniej od tesli 3 long range. Porównanie nowego plaid do BMW nie ma sensu bo plaid ma 3 silniki a BMW 2. Tak jak napisałeś ix m50i to long range, m60i można by próbować zestawiać z performance, natomiast BMW z 3 silnikami zapewne zobaczymy za chwile no nuz gdzieś w zeszłym roku mignął mi artykuł ze testowali to w serii 5 chyba. Do tego trzeba dodać ze plaid x oraz s to auta widma. W Europie nie do kupienia a ci co zamówili pierwsi może odbiorą w końcu po dwóch katach oczekiwania.


@kriss mój jeep to praktycznie pierwsze wypusty wk z dieslem od mercedesa. Kosztował jakies śmieszne pieniądze i robi w chacie za ubranie robocze plus sporadyczny wypad w lekki teren. Niemniej lubie nim jeździć po mieście bo jazda wokół komina i parkowanie to bajka aczkolwiek szkoda ze to nie v8



Fun factor musk juz stracił zainteresowanie samochodami. Teraz skupia się na robocie :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obejrzałem filmik i rozumiem po angielsku ;-) Niepotrzebna uszczypliwość, ale ją pominę :-)

Zaczales od grubej dozy sarkazmu wiec i trzeba przelknac odrobine uszczypliwosci, zgoda? :handshake:

 

Myślę że nie zrozumiałeś przekazu bo jakby wziął wersje perf to tak jakby ktoś porównywał e63s z 540i. Takie porównanie nie miałoby sensu bo wynik byłby z góry znany i nie pokazywałby jak dobry jest dany produkt w porównaniu do odpowiednika konkurencji. Odpowiednikiem wersji performance jest jest m60i albo bardziej jakaś przyszła iXM, adpowiednika Plaid nie ma.

Ale widzę że Ty słyszysz to co chcesz usłyszeć :-)

Wersje X LR i P. to sa auta wypuszczone w ~2015r, pierwsze elektryczne SUVy "high performance" i porownujesz te auta do ix 50, wypuszczonego w 2021r?

Imho nie porownujesz jablek z jablkami jezeli Tesla wypuscila juz nowsze modele - zarowno nowy LR jak i Plaid (nie ma juz wersji Performance).


To, ze BMW potrafilo po 6 latach od premiery modelu X rozkrecic je na srubki i wypuscic cos o podobnych osiagach nie uznaje za jakies wielkie wow, jezeli goniona firma wypuscila juz kolejne wersje, ktore osiagami znowu odjechaly BMW przeciez. Natomiast ogromnie sie ciesze, ze w koncu widze zwrot polityki firmy w sprawie elektromobilnosci :cool2:


Czy kopiowanie osiagow konkurencji sprzed 6 lat jest takim wielkim powodem do dumy? - no nie wiem. Jakbysmy dzisiaj mieli premiere iX M ktore by zawstydzalo technologicznie nowy model X (osiagami, waga, zasiegiem etc) - wtedy pialbym z zachwytu. Az tak obnizylismy oczekiwania od BMW? :shock:

 

Co do hamulców, to dając osiągi trzeba dawać hamulce! LR to jest najczęściej kupowany samochód. Dla mnie to niezrozumiałe i dość niebezpieczne wypuszczać tyle tysięcy aut i to wpadka producenta.

Z grubsza sie zgadzam, auto umie dobrze przyspieszac, powinno umiec dobrze hamowac.

 

Nie skomentowałeś tej padaki platformy iX która powoduje że BMW jest aż o 50kg cięższa , ale pomimo tego przyspiesz lepiej od Modelu X przy podobnej mocy. Wersja LR ma 525KM a iX m50i ma 523KM. IX wydaje mi się ze będzie miał tez lepszy zasięg.

Po pierwsze - uczciwsze porownanie byloby nowego modelu LR, nie tego z 2015r.

Po drugie - mylnie zakladasz, ze bede bronil Tesli jak niepodleglosci - w kazdym segmencie, kazdego modelu, kazdego filmiku na ktorym milion osob probuje w ten czy inny sposob udowadadniac ze Tesla jest be. Nie bede :hand:

Jezeli nowe iX 50i jest szybsze i doskonalsze technologicznie od modelu X z 2015 - bardzo mnie to cieszy :cool2:

Natomiast gdybym chcial sie czepiac - skad limiter na 200km/h? :twisted:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po to żeby jakbyś chciał jeździć szybciej sięgnął głębiej do kieszeni i zakupił ix m60i :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam jeszcze do Ciebie pytanie. Czy Twoja teza nt elektryków jest następująca: możesz mieć elektryka o osiągach mocnego auta spalinowego za połowę ceny itp. Czy właśnie w ten sposób patrzysz na ten temat, dlatego np taki id3, który ma 200 KM i przyspiesza na poziomie 7 s do setki to byś po prostu nie kupił. Chodzi mi o to czy ta przewaga technologiczna, której szukam to nie jest właśnie to? Ja to widzę na dzisiaj taki podział na 2 typy elektryków:

1. Normalne auta miejskie typu Id3, które są droższe w zakupie od spalinowych, ale mają lepsze osiągi i tańszą eksploatację i to ludzi przyciągnie.

2. Auta o mocy powyżej 500 KM szybsze od super samochodów za ułamek ceny, gdzie można uznać, że elektryki to okazja cenowa przykład poniżej


Zachodzi pytanie, na ile istotne są minimalne rożnice w osiągach pomiędzy autami przy wyborze auta. Z powyższego zestawienia wybrałbym Lambo Urusa. Co może spowodować, żebym chciał wybrać elektryka? Ja nie wiem na dzisiaj.

 

Nie, nie podpisuje sie pod ta teza o ktorej piszesz. Ani troche.


1. Id3 testowalem i recenzowalem tu ze 200 stron temu - to auto jest po prostu wg mnie podle, mogloby miec i 800KM i kosztowac polowe tego co TM3 i bym go nie kupil.

Materialy w srodku (plastiki) to jest nowy niechlubny standard w branzy, jakosc VW up czy Fiata Tipo, infotainment byl tak zly, ze nie chcialo sie go w ogole uzywac, przyciski haptyczne podle, pozycja za kierownica okropna (jak w minivanie). Generalnie podobalo mi sie tylko zawieszenie (ladnie pracowalo) i super zwrotnosc (po miescie, przy parkowaniu naprawde rewelacja). No i head up byl. No i RWD, dzieki czemu nie bylo problemu z obsluga tych 200KM (w przeciwienstwie do np 200KM Leafa).

Cala reszta to porazka za porazka imho i moc/osiagi nie mialy z tym nic wspolnego.

Auto jest wycenione absurdalnie (W Norwegii) - cos ala TM3 - i sprzedaz szoruje po dnie.


2. Mi wersja P. w TM3 az tak potrzebna nie jest - nie korzystam ani z pelnej mocy ani z lepszych hamulcow na codzien.

Wersja LR ktora testowalem jako pierwsza uwazam, ze jest ultra szybka na codzien (~4,5s do setki) - jedyne czego bym zalowal w niej to ze w P. siedzi sie o te 10mm nizej i jest odrobine bardziej gokartowo.

Natomiast powtorze - w BMW za 1s mniej do setki doplaca sie i 100k PLN, w Tesli to jest 20k PLN i dostajesz za to duze 20" felgi, lotke, hamulce Brembo, nakladki alu na pedaly, tryb sportowy gdzie mozesz odlaczyc przedni silnik.

Polowe z tej kasy odzyskasz tez przy sprzedazy auta i tak. Wiec dla kogos kto lubi od czasu do czasu "depnac" na pedal gazu ta wersja jest po prostu logiczniejsza w zakupie imho, chociazby z ciekawosci, bo aut, ktore maja 3,5s do setki jest na ulicach malo :roll:

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.