Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@BMFun co tu daleko szukac. Obydwoje mamy w domu urzadzenia apple. Ja swoje wszystkie sprzety z tej firmy kupowalem w: media markt, mediaexpert, rtv euro agd. Praktycznie wszystkie online z odbiorem w sklepie. Dlaczego tak? Abo promocja jakas byla a przy okazji moglem przed dezycja obejrzec sprzet przed kupnem i np nakleili folie na ekran na miejscu. Zadnego sprzetu tej firmy nie kupilem na oficjalnej stronie apple: https://www.apple.com/pl/store gdzie zdarza sie ze sprzety sa drozsze od reselerow :nienie: Jedynie co znalazlem:

 

However, even though Apple puts a lot of effort into their physical stores, a large part of their sales and revenue comes from indirect distribution channels. In 2018, Apple reported that 29% of their net sales came from direct channels and 71% came from indirect channels.

 

zrodlo: https://globalmarketingprofessor.com/apples-global-distribution-channels/


Takze to tylko gadzety elektroniczne a 2/3 sprzedazy jest przez posrednikow. Kto ma racje Musk czy Apple?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie. Ja kupiłem sporo rożnego sprzętu A, ale ani jednego przez oficjalna stronę. Wszystkie przez różnych pośredników. Sprzęt wole obejrzeć, dobrać kolor akcesoriów, coś dopytać czasem. No i rabat u pośrednika nieraz wpadnie. Takich ludzi jest jak widać po statystyce Apple sporo. A mówimy o sprzęcie wartym kilkadziesiąt razy mniej niż auto i który większość ludzi zmienia co 2-3 lata albo i częściej. Apple postawił na rozwój sieci własnej showroomów i polityce zero rabatów. Pierwsze dało możliwość oglądania przez ludzi ich sprzętu, a jeśli chodzi o rabaty to musieli się ugiąć na sprzedażą przez pośredników i tam jesteś w stanie dostać rabaty na sprzęt który jest popremierowy i na dodatek są z nim problemy z dostawami z uwagi na kryzys półprzewodnikowy.


Racje ma zarówno Apple jak i Musk ;-) Musk tylko marketingiem musi kupić sobie trochę czasu zanim nie zbuduje swojej sieci odpowiedników show roomów. Tesla nie ma rabatów, bo to wymaga opracowania całego programu i logistyki i sieci pośredników i wtedy wyjdzie i ogłosi ze tak niesamowicie obniżył koszty produkcji ze może dać ludziom rabaty, a portale przychylne Tesli będą piszczeć z wrażenia nad jego geniuszem :-)


Kolejny przykład - wszystkim nam znane LEGO. Ma sieć salonów własnych gdzie sa tylko ceny katalogowe bez rabatów i cała masa sklepów franczyzowych czy innych pośredników jak mniejsze lub większe sieci sklepów z zabawkami w których jest zazwyczaj taniej. Tak waśnie działa to w wielu branżach i Tesla tez jestem przekonany ze do tego dojdzie. Zobaczymy co Adam opowie o sieci sprzedaży Tesli w NO, ale jestem przekonany ze tam to się będzie rozwijało szybciej, bo tam rynek jest chłonny. Jeśli Tesla tego nie zrobi na całym świecie a przynajmniej na większych rynkach, to zamknie się na dużą cześć klientów i nie uzyska takich wzrostów sprzedaży jakie chce.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Jeździłem dzisiaj id3, 204 KM. ... Auto nie wygląda na tak szybkie, a mówimy o 200 KM, a gdzie tam taka Tesla ponad 500 KM...Jazda takim autem to bardziej zabawa niż normalna jazda, a co dopiero przy 500 KM. Czy mi się to podoba? Nie jestem pewien, nie czułem się tak związany z autem jak w aucie spalinowym. Nie wiem jak to jeszcze opisać, na teraz wystarczy. Uważam, że wielu osobom to na bank się spodoba.

Fajnie, ze w koncu testujesz na zywo i odnosze wrazenie, ze odczucia sa "nie taki diabel straszny jak go maluja" :cool2:

ID.3 to taki elektryczny Golf, w sumie pozycja za kierownica przypomina wrecz MPV, do setki toto ma 7-8s w tej 200KM wersji wiec naprawde szalu nie robi, "zabawa" wynika z max. momentu od 0 RPM.

Niezmiennie polecam sie przejechac TM3 czy i4 gdzie pozycja za kierownica przypomina bardziej 3-er, a osiagi sa 2x lepsze, wrazenia moga pozytywnie zaskoczyc :cool2:

 

Odczuwam mocno (może się mylę) że zachłysnąłeś się hypem roztaczającym się wokół Tesli i każde jego posunięcie traktujesz jako coś genialnego i strzał w 10 nieomylnego Muska.

I znowu wracamy do tematu fanbojstwa :roll:

Czy za kazdym razem, jak punktuje jakas zalete Tesli, ktora po czasie kopiuje BMW - musze sie mierzyc z tego typu komentarzami?

Musk/Tesla maja dziesiatki fajnych pomyslow i kolejne dziesiatki nietrafionych czy takich ktore mi sie nie podobaja (a byc moze podobaja innym) - po co wciaz o tym hajpie, fanbojach etc?

Wyjasnie Ci (ponizej) na moim konkretnym przykladzie dlaczego pisze o sprzedazy bezposredniej jako zalecie i przewadze Tesli nad BMW i dlaczego BMW sie reorganizuje :cool2:

 

Wg mnie producenci otwierają kolejny kanał sprzedaży żeby łapać więcej klientów i pokazać że nie są gorsi niż Tesla.

W notce prasowej jest napisane wyraznie - "wraz z premiera naszych EV - i4 i iX rozszerzamy ere cyfrowej interakcji z klientami. Upraszczamy proces zakupowy poprzez intuicyjny konfigurator, wprowadzamy gotowo skonfigurowane modele do bezposredniej sprzedazy online. Za 3 lata chcemy tak sprzedawac co czwarty samochod."

To samo robi dzis VW, MB, teraz BMW ze swoimi elektrykami - nie zastanawia Cie timing takich zmian, akurat teraz gdy Tesla sprzedaje tak juz milion aut rocznie? C'mon..

Nie musze Ci chyba tlumaczyc - 25% sprzedazy online to dokladnie 25% mniej salonow firmowych i pewnie kilkaset euro oszczednosci (zysku) na kazdym sprzedanym egzemplarzu.

 

Im bardziej produkt złożony im większej potrzebuje wsparcia przy sprzedaży czy obsługi posprzedażowej i tam potrzebna jest relacja z klientem, doradztwo, a jakie jest doradztwo w Tesli? Zerowe.

No popatrz, a sprzedaz rosnie 50% rok w rok. Wiec o jakim zerowym doradztwie w Tesli piszesz? :shock:

Moze to jakas zbiorowa histeria, niedlugo Tesla zamieni sie w religie?

A moze jednak nie masz pojecia o czym piszesz? Hmm.. :whistle:

 

ale jednak większość pozostanie w modelu tradycyjny czy jakimś może modelu gdzie będzie pośrednik oferujący realne doradztwo jak będzie 100 różnych elektryków różnych marek do wyboru i typowy Kowalski nie będzie się w tym orientował.

Widzisz, jest taka zlota zasada. Dobry produkt broni sie sam.

To nie jest przypadek, ze Tesla nie musi wydawac setek milionow $ na reklame, nie musi oplacac dziennikarzy, testow, "artykulow promocyjnych", nie musi sponsorowac wycieczek zagranicznych czy "imprez szkoleniowych" redaktorom pudelkow motoryzacyjnych. Redaktorom, ktorzy pozniej w podziekowaniu pisza o "odpadajacych dachach i kierownicach" no bo przeciez raz ze sie klika a dwa - nie ma obawy, ze producent sie wkurzy i nie oplaci kolejnej wyprawy do Wloch czy innej Hiszpanii na "testy" nowego modelu.

Dobrego produktu bronia przede wszystkim uzytkownicy glosujacy portfelem. Jest na to dziesiatki opracowan/ankiet/badan rynku.

Ty to nazywasz "fanbojstwem", ja nazywam zadowolonymi uzytkownikami z danego produktu.

 

Ty mówisz miliardy kosztów wyrzuconych w błoto, a w większości branżach jest zawsze miejsce na pośredników, franszyza itp, bo liczy się relacja z klientem itp. A Ty mówisz że to złe, bo Elon tak powiedział, a Elon tak mówi, bo musi żeby zaistnieć i przetrwać, no ale ma wyznawców dzięki którym kupi czas :)

Naprawde zenujaco slabe sa takie teksty ad personam :cool2:

"Elon musi zaistniec" - mowimy o tym samym, najbogatszym na swiecie kolesiu, ktory auta produkuje "przy okazji" w sumie?

Ok, przekonales mnie :norty:

 

To jest podejście do auta jak do sprzętu AGD i dla sporej liczby klientów to jest ok, ale jest też bardzo duża grupa klientów dla której nadal zakup auta to są emocje i jest potrzeba jego indywidualizowania, doradztwa.

WIdzisz, nasze rozumowanie tutaj bardzo sie rozbiega.

Dla mnie to co robi BMW dzisiaj wlasnie przypomina AGD - jak wchodze na ich strone to widze 100 modeli, w tym 30 ///M - nie wiem czym sie rozni jeden od drugiego, najczesciej innym zderzakiem, roznica 20KM, inaczej scietym dachem czyli bzdurami.

To samo jest z AGD - wchodze na strone pralek Boscha i widze to - 84 identyczne pralki, rozniace sie jakimis nic nie znaczacymi detalami.

https://www.bosch-home.pl/lista-produktow/pranie-i-suszenie/pralki/pralki-ladowane-od-frontu

Chcac kupic po prostu "dobra pralke 60cm" musze poswiecic albo 3 dni na "doktoryzowanie sie" z pralek Boscha albo "fachowe doradztwo" u posrednika :duh:

Gdyby firma miala dobry, konkurencyjny produkt, wystarczylyby 3-4 modele pralek.

80 modeli jest po po to by nikt nie wiedzial o co chodzi, zebys po prostu jakas wybral bo akurat jest jakas "promocja" czy "rabat 15% u posrednika".

 

Tak szczerze mówiąc w moim przypadku jednym z istotnych argumentów przy wyborze iX3 była właśnie dostępność serwisu czy obsługi posprzedażowej. Bo przepraszam, ale jak sobie wyobrażę że miałbym w razie usterek jechać na drugi koniec miasta, rozmawiać z niedoświadczoną ekipą serwisową która się tego dopiero uczy i spędzić czas w salonie który drastycznie odstaje od tego co jest w BMW, to ja mówię dziękuję.

1. Wybor produktu w oparciu o serwis juz przede wszystkim duzo mowi o jakosci tego produktu (no offence) :cool2:

2. Apropo doswiadczenia ekipy serwisowej mam bezposrednie porownanie BMW/Tesla i znowu wyjde na fanboja niestety (patrz nizej) :roll:

 

I znam osoby jeżdżące Teslą czy nawet czytałem o tym na forum elektrowozu, które z różnymi drobiazgami jeżdżą ignorując je, bo szkoda im czasu na jeżdżenie i reklamowanie tego. W BMW jak Ci zależy, to reklamujesz do skutku.

Tak, tez jestem jedna z takich osob - ktoras lampa z tylu nie jest zlicowana u mnie idealnie, odstaje 1-2mm. Mam to gleboko w powazaniu.

Moglbym pojechac na serwis zeby to wyregulowali, moglbym to zrobic sam, moze sie do tego zabiore za rok albo dwa, zartuje, mam to w d**** :cool2:

 

Poczytaj też artykuł o likwidacji szkody przez ubezpieczycieli, jaka to jest droga przez męki w przypadku Tesli. Zapewne w innych krajach jest trochę lepiej, a pewnie w Norwegii najbardziej, ale nadal porządna sieć ASO i rozwinięta cała logistyka części do naprawy itp jest bardzo ważnym elementem. Tą przewagę inni producenci mają, Tesla ją dopiero buduje na całym świecie.

Likwidowalem mala szkode w mojej TM3 - baba wjechala mi SUVEM (hakiem) w zderzak - byla w nim dziura.

Dzieki takiemu fajnemu wynalazkowi jak "sentry mode" cala sytuacja sie nagrala z 3 roznych kamer (nie bylo mnie wtedy w aucie) :twisted2:

Ominela mnie wiec cala zabawa z "panie, to nie ja, nie mialam z tym nic wspolnego" :lol:

Likwidacja szkody trwala ~tydzien czasu, nie roznila sie absolutnie niczym od innych marek :cool2:


Co do przewagi innych producentow - moze bym Ci uwierzyl gdybym nie siedzial tu na forum od 10 lat i nie czytal setek watkow w ktorych rozzaleni uzytkownicy skarza sie na nieprofesjonalnosc/opieszalosc/chamstwo i 10 innych rzeczy dowolnego ASO BMW :cool2:

Sam przez to przechodzilem w Norwegii z moimi BMW, tak np wygladala jedna z moich przygod z F20 (na gwarancji jakby co):


51199139662_cdcbd74765_o.jpg


Przyczyna byla prozaiczna - odpadla przekladnia kierownicza (jej silnik) bo skorodowaly sruby aluminiowe :duh:

Po zawiezieniu laweta auta do ASO dowiedzialem sie, ze jest na to akcja przywolawcza o ktorej "zapomnianio" mnie poinformowac.

I zebym sie cieszyl bo dzieki akcji nie zaplace 10-12k PLN za wymiane przekladni.

Za lawete nie oddali, pytalem :cool2:


Gdy ciekl mi dyfer z tylu auto stalo ze 2 tygodnie w serwisie bo czesci nie bylo nigdzie w magazynie w NO.

Gdy pordzewialy mi fotele mpakietowe od spodu to serwis mnie olal mowiac ze to w BMW normalne (moge poszukac Ci zdjecia jak chcesz).

Gdy pojechalem z autem na przeglad techniczny (!!) do ASO - powiedziano mi, ze mam wymienic dziwnie zuzyta opone i zrobic geometrie (w ASO nie maja mozliwosci :duh: )

Pojechalem na geometrie do jakiegos indy warsztatu a koles mi powiedzial, ze mam pekniety wahacz i nie wierzy mi, ze w ASO BMW na przegladzie tego nie zauwazyli (!)

Wiec wybacz mi, ale mowiac mi o "porzadnej sieci ASO BMW" moge to tylko zbyc poblazliwym usmiechem.


http://images78.fotosik.pl/651/9b7b531be6ecbbb8.jpg




Dla przykladu z moja TM3P bylem w ASO Tesli 2 razy z dwiema pierdolami (czujnik cisnienia w ukladzie klimy i problem z 12V aku - okazalo sie ze poluzowana klema) - i za kazdym razem usluga byla super profesjonalna, naprawiona w jedno popoludnie, czas od zgloszenia do wizyty w serwisie - doba czy dwie czyli "od reki".


I dla jasnosci - nie mowie, ze serwis Tesli jest lepszy od serwisu BMW, mowie ze w moim przypadku akurat taki byl a usredniajac statystyki sa pewnie takie same, ani lepsze ani gorsze.

Dla mnie liczy sie bardziej jak najmniejsza usterkowosc auta a poki co zapowiada sie, ze EV maja w tym wzgledzie olbrzymia przewage nad ICE.

Bo z milej recepcjonistki dzagi, pana w obcislym garniturze z modnym zarostem i fryzura, gratisowej kawy i ciastka w ASO BMW sie nie ciesze jak mi sie samochod rozkraczy posrodku drogi :roll:

 

Jak w tej kwestii Adam wygląda sprawa np w Norwegii która z pewnością jest strategiczna dla Tesli? Jak wygląda porównanie jakości obsługi w norweskim salonie Tesli jeśli chodzi o sprzedaż czy serwis, a jak wygląda to w BMW w Norwegii?

Jak wyzej :cool2:


Aha, bym zapomnial - sprzedaz bezposrednia uproszczonych konfiguracji (w sensie wszystko juz jest na moim konkretnym pokladzie)


1. Kupuje TM3 - klikam "kup teraz" na stronie Tesli, wybor sprowadza sie do wersji, kol, koloru, dekoru (2 minuty przy kawie) - wplacam 500 PLN zaliczki - dosteje potwierdzenie rezerwacji/zamowienia z data odbioru za 2 miesiace. Po 2 miesiacach auto czeka do odbioru w salonie Tesli (Tesli, nie dealera). Umowa tez jest podpisana z Tesla, nie dealerem.

Jezeli w dniu odbioru mi sie zakup odwidzi - nie ma problemu, moge przelozyc na kolejny kwartal, moge powiedziec "nie dziekuje", zerwanie zamowienia kosztuje mnie 500PLN.


2. Kupuje i4 M50 - ide do dealera, na wstepie informacja, ze czas odbioru to minimum rok, moze sie przedluzyc ale "badzmy dobrej mysli".

Cena? W katalogu tyle, ale dajemy "kazdemu" rabat 8% tylko trzeba swistek z pracy, ze sie wykorzystuje auto w pracy.

"Kazdy dostaje" mowi, a poza tym "przeciez nikt z BMW tego nigdy nie sprawdza" :duh: , wiec "niech Ci to podpisze ktokolwiek".

Bez rabatu ktory "kazdy dostaje" jestes na dzien dobry 8% w plecy. W pracy ksiegowa mowi, ze skoro nie jestem jakims serwisantem etc to nie podpisze bo moga byc problemy.


W Norwegii od przyszlego roku jest bardzo prawdopodobne, ze zniosa ulge VAT na EV - pytam dealera co wtedy bedzie jak auto nie wyprodukuje sie do konca 2022.

"No to trzeba bedzie doplacic VAT" (w umowie jest odpowiednia klauzula) - bagatela ~80k PLN :cool2:

To mowie, ze moze wtedy auta po prostu nie odbiore?

"Nie ma sprawy, tylko ze za zerwanie umowy jest 7% kary" - bagatela ~20k PLN


Nie mowie za innych, ale ja wiem, ktory sposob zakupu auta dla mnie jest lepszy :cool2:


PS. O rabatowaniu i platnych opcjach na ~30 stron w cenniku 3-er pisalem na tym forum z 5 lat temu, wtedy jeszcze nie wiedzialem, ze cos takiego jak Tesla istnieje :cool2:

Watek mial ze 100 stron zanim szambo wybilo :twisted:

Juz wtedy pisalem, ze to co BMW (+Audi i MB) wyprawiaja ze swoimi cennikami i "personalizacja" wola o pomste do nieba.

Chcesz regulowany zaglowek w 1-er? Nie ma, musisz wybrac 3-er (jak boga kocham ^^)

Chcesz komfortowe siedzenia w 3-er? Nie ma, musisz wybrac 5-er.

Chce filtr HEPA w swoim 5-er? Nie ma, musisz wybrac 7-er.


Generalizuje teraz oczywiscie i sie czepiam ale tak wyglada dla mnie slynna "personalizacja" premium.


Sorry za dlugi post i wprost nie moge sie doczekac komentarzy slonika apropo rabatow i "nie stac cie"

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poczekaj. Wplacasz 500 zlotych a nastepnie odbierasz samochod? Finansowanie/rejestracja pojazdu/ wybor formy finansowania, oplaty ubezpieczenia, zaplata za produkt robi sie same? Dobre. Wplacajac 500PLN rezerwujesz tylko samochod taki sam jak setki tysiecy innych. Stad tez tak marna zaliczka. Wychwalasz bezawaryjnosc EV na przykladzie tesli, ktora w raportach awaryjnosci szoruje dno? slabe to troche. To ze tesla klepie samochody w 3 kolorach, brzydkie, wszystkie taki same nie znaczy ze BMW musi to robic. Na razie wzrost sprzedazy jest oparty ekspansja na nowe rynki. W USA juz jakos nie chce rosnac. Dodanie opcji prekonfigurowalnyc samochodow nie wykluza mozliwosci konfiguracji. Tesla nic nie kopiuje? Adaptacyjne ledy, czarne obramowania, dodanie elektrycznej klapy tylnego bagaznika, ladowarki bezprzewodowej? Sama tecnoloia budowy samochou to tak jakby nissan leaf albo inne prototypy BMW i innych firm. Dziwisz sie w z wyzszyj seriach dostajesz wiecej? W modelu 3 nawet predkosciomierza nie dostaniesz tylko musisz doplacic do S/X.


Skoro BMW cie wiecznie tak zle traktuje to moze widzi z jakim typem ma do czynia i specalnie to robi zebys sobie gdzie indziej poszedl. Po co poszedles na jazde probna i4 po tak zlych doswiadczeniach i zawracales tylek sprzedawcy? Czy ty sie oby na pewno dobrze czujesz? Czy tesla wszystke swje produktyzawsze dostarcza na czas? Poczytaj sobie jak traktuje klientow na model S, ktorzy kupili po starej cenie. Opoznia im dostawy zeby zmusic ich do doplaty lub rezygnacji. Gdzie jes model S Bjorna ktoy zamowil juz z rok temu? Czy doplaci mu VAT jak odbierze w przyszlym roku?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poczekaj. Wplacasz 500 zlotych a nastepnie odbierasz samochod? Finansowanie/rejestracja pojazdu/ wybor formy finansowania, oplaty ubezpieczenia, zaplata za produkt robi sie same? Dobre.

Tak, tak to wyglada w marce premium ^^

Wiem, ze to dla Ciebie szok, ze takie rzeczy za Ciebie zalatwia producent, ale nie martw sie, za kilka lat bedziesz tez tak mial w BMW w PL :cool2:


Finansowanie - Tesla - ma umowe z zewnetrznym bankiem, w dniu odbioru TM3, po obejrzeniu i zaakceptowaniu mojego egzemplarza w salonie, dostalem smsa od banku z linkiem do potwierdzenia elektronicznie, ze sie zgadzam na finansowanie (na uzgodnionych warunkach, ktore widnieja na stronie Tesli apropo finansowania danego modelu i ktore tez dostalem od banku do zapoznania sie z tydzien czy dwa wczesniej - mailem)


Rejestracja - Tesla - takimi plebejskimi rzeczami zajmuje sie producent auta, dostajesz sms'a potwierdzajacego przy odbiorze (po akceptacji zakupu i finansowania), ze auto zostalo na Ciebie juz zarejestrowane


Ubezpieczenie - Tesla - pierwszy miesiac masz domyslne ubezpiecznie producenta full AC/OC/NW za darmo, zebys sie nie musial od razu tym martwic, przedluzylem je bo oferta byla bezkonkurencyjna na rynku (1. rok), po roku zmienilem na innego ubezpieczyciela bo mial akurat lepsza oferte

 

Wychwalasz bezawaryjnosc EV na przykladzie tesli, ktora w raportach awaryjnosci szoruje dno? slabe to troche.

Sa rozne "awaryjnosci" - czasem poluzuje sie klema na aku a czasem odpadnie przekladnia kierownicza ^^

 

Tesla nic nie kopiuje? Adaptacyjne ledy, czarne obramowania, dodanie elektrycznej klapy tylnego bagaznika, ladowarki bezprzewodowej?

Skopiowala elektryczna klape bagaznika czy adaptacyjne swiatla? Moze technologie 4 kol w aucie tez zgapila? :lol:

 

Skoro BMW cie wiecznie tak zle traktuje to moze widzi z jakim typem ma do czynia i specalnie to robi zebys sobie gdzie indziej poszedl.

W 3 pokoleniu podobno juz garnitur dobrze lezy i wies z czlowieka wychodzi, trzymam za Ciebie kciuki :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli caly zakup wyglada niemal identycznie. Wplacajac zaliczke jedynie rezerwujesz auto a wszystkie zgody/warunki musisz sie zapoznac na osobnych papierach ktore do Ciebie przyjda :D Ile nowych BMW miales ze dyskutujesz o awaryjnosci nowych samochodow BMW? Z Twojego opisu wynika ze byly jakies zaszczurzone\popowodziowe... Dziwi mnie fakt, ze pomimo tak zlych doswiadczen ciagle do te marki probujesz wrocic. Jakas 2 biegonowka czy co?


Co do jakosci serwisie tesli to obejrzyj sobie relacje Daniela Grzyba na youtube, ktory pojechal na naprawe gwarancyjna a serwis kilka dni wyjasnial czy samochod ma gwarancje czy nie :D Amerykanskie premium

  • Moderatorzy
Opublikowano
Z tym finansowaniem to chyba raczej zaleta Norwegii niż Tesli? Chyba że kupowałeś nowe auto innej marki i było inaczej? U nas do banku/finansowania trzeba najpierw zebrać 10kg papierów a potem drugie tyle podpisać i parafować :roll: zakup w BMW FS jest troszkę prostszy bo redukuje nieco „drogę” tych papierów ale mimo wszystko bank działa wedle przepisów krajowych.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przede wszystkim przynajmnej w PL zadna instytucja nie da kasy zanim nie zbada zdolnosci kredytowej a do tego potrzeba tony papierow.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

oj chłopaki umęczyłem się czytaniem tych Waszych przepychanek...

Co do jazdy elektrykiem to wiadomo, że diabeł nie straszny. Oczywiście, że osiągi są jakie są. Na mnie nie robią wrażenia, ale na wielu ludziach zrobią. To, że akurat jeździłem Id3 jest bez znaczenia, wiadomo, że jak będzie coś o mocy 500 KM to będzie robić znacznie większe wrażenie, ale nie dlatego, że jest elektrykiem tylko ze względu na wysoką moc. Na pewno na dzisiaj nie planuję zamiany swoich aut na elektryka. Dokupowanie kolejnego nie ma żadnego sensu. ale wiem, że jak przyjdzie czas to źle nie będzie :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tym finansowaniem to chyba raczej zaleta Norwegii niż Tesli? Chyba że kupowałeś nowe auto innej marki i było inaczej? U nas do banku/finansowania trzeba najpierw zebrać 10kg papierów a potem drugie tyle podpisać i parafować :roll: zakup w BMW FS jest troszkę prostszy bo redukuje nieco „drogę” tych papierów ale mimo wszystko bank działa wedle przepisów krajowych.

Tak, oczywiscie, wyglada to ~podobnie u wszystkich producentow zarowno z rejestracja jak i z finansowaniem, maja swoje zaprzyjaznione banki, grube oferty (nienaturalnie niskie oprocentowanie, odroczone raty etc etc) jak trzeba podbic akurat sprzedaz - tak bylo w zeszlym roku z TM3, rok wczesniej z e-tronem czy ID.3

Pisalem tam Tesla/Tesla ale rownie dobrze moglo byc BMW/BMW ---> odpowiadalem jedynie slonikowi na watek "500PLN i po prostu odbierasz auto", dopisek "premium" byl szyderczy ale tego chyba nie musze tlumaczyc :twisted:

W tym wszystkim co odroznia Tesle jest "niezobowiazujace" zamowienie auta, z ktorego mozna zrezygnowac bez konsekwencji az do ostatniej chwili. Nie ma tez dealera, kupujesz bezposrednio od "Tesla Norwegia".

Jest to oczywiscie miecz obosieczny bo tak jak w przypadku dostaw np modelu S obecnie - tak naprawde mozesz czekac rok i poltora na realizacje zamowienia, producent nie jest zobowiazany w zaden sposob Ci tego auta dostarczyc, nie ma kar, odsetek, etc etc


Natomiast trzeba nadmienic, ze poki co Tesla zachowuje sie fair tzn nawet jak cena auta poszla grubo do gory (w TM3 to powiedzmy 10k PLN ale w modelu S to bylo i 50k PLN czy wiecej) - to honorowana jest cena z daty zamowienia. Jezeli cena poszla w dol --> placisz mniej :cool2:


Czy sie komus taki system podoba czy nie -> weryfikuje rynek. Z tego co widze ludziom sie podoba.


Co do "papierologii" finansowej to papierow zadnych nie musisz dostarczac - jest firma "ratingowa" do ktorej banki/instytucje sie zwracaja online, tam w ich systemie sa Twoje rozliczenia roczne, podatki, wszystkie kredyty etc etc - masz system punktowy (jak masz np kredyt hipoteczny na dom czy jakas normalna historie kredytowa to nikt Ci nie bedzie robil problemu z kredytem na samochod) - bank dostaje zwrotke, ze klient jest np 85/100 i w sumie tyle, na tej podstawie podsuwa Ci umowe do parafowania. Patrzac jak przecietny Norweg jest zadluzony konsumpcyjnie to wymagan duzych do ratingu banki nie maja ;)


Twoja interakcja jezeli chodzi o finansowanie to jeden sms z informacja, ze bank pytal sie o Twoj rating i drugi sms z linkiem do umowy kredytowej do parafowania (~przez ala profil zaufany). Trwa to doslownie kilka minut. Tyle w sumie.


Tymczasem w sumie pasuje idealnie do tutejszego watku:

https://www.chasingcars.com.au/news/electric-vehicles/tesla-model-3-becomes-europes-best-selling-ev-outselling-bmw-3-series-volkswagen-tiguan/


51847063900_3abf12f2d4_o.jpg


W miedzyczasie w Monachium, zarzad BMW (koloryzowane):


51846584818_f37130c711_o.jpg

 

Z Twojego opisu wynika ze byly jakies zaszczurzone\popowodziowe...

 

Rdzewiejace fotele i klapy bagaznika w F20/F30:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=165&t=233557

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?s=ed645db8aa87307b171071bb3506184d&t=726583

https://www.bimmerfest.com/threads/rust-spots-on-front-seat-frames.647149/


Odpadajace silniki z przekladni kierowniczych w F20/F30:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=352411

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1469927

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=165&t=348402


Cieknacy dyfer w F20/F30:

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1560409

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1532729


Znikajacy plyn chlodniczy w F20 (wadliwy krociec)

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=165&t=298957

https://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php?t=82186


Czy moze to, ze serwis ASO BMW podczas przegladu technicznego nie wykryl peknietego wahacza sprawia ze auto bylo zaszczurzone? :lol:


To wszystko bylo w mojej 3 letniej F20 kupionej z PS, uzytkowanej od 25-80k km, auta istotnie niezawodne :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I po tym wszystkim dalej tu siedzisz i chcesz kupic bmw? Co ty tu robisz chłopie? Ja po tak traumatycznych doświadczeniach bym już dawno dał nogi za pas do innej marki zapominając o temacie.


Przeczytałem zalinkowany przez ciebie temat o przekładniach i poza tym ze była akcja serwisowa nikomu nic nie odpadło wiec jednak mimo wszystko jesli ci odpadła to musiałeś auto niezle zaszczurzyc. Możesz mieć pretensje do siebie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Odczuwam mocno (może się mylę) że zachłysnąłeś się hypem roztaczającym się wokół Tesli i każde jego posunięcie traktujesz jako coś genialnego i strzał w 10 nieomylnego Muska.

I znowu wracamy do tematu fanbojstwa :roll:

Czy za kazdym razem, jak punktuje jakas zalete Tesli, ktora po czasie kopiuje BMW - musze sie mierzyc z tego typu komentarzami?

Musk/Tesla maja dziesiatki fajnych pomyslow i kolejne dziesiatki nietrafionych czy takich ktore mi sie nie podobaja (a byc moze podobaja innym) - po co wciaz o tym hajpie, fanbojach etc?

Wyjasnie Ci (ponizej) na moim konkretnym przykladzie dlaczego pisze o sprzedazy bezposredniej jako zalecie i przewadze Tesli nad BMW i dlaczego BMW sie reorganizuje :cool2:

Czyli masz dystans do tego hype? ok, nie wiedziałem ;) Problem jest taki że wg mnie jesteś na maxa tendencyjny w kwestii Tesli i piszesz o tych pomysłach co Ci się podobają i widzisz tylko to co chcesz, a nie widzisz że świat dookoła też idzie do przodu. W kwestii BMW zatrzymałeś się na F30 czy F10 i tego co było 10 lat temu w BMW, a reszta to wyszukujesz na forum tylko argumentów które mają bronić Twojej tezy. Mówię to jak ja to odbieram subiektywnie, więc nie musisz mnie przekonywać jak jest inaczej. Z wad Tesli to jedyne co w kółko powtarzasz to brak headup i drobne nierówności montażowe, więc nie wiem o jakich kilkudziesięciu rzeczach tu piszesz co Ci się nie podobają.

 

Wg mnie producenci otwierają kolejny kanał sprzedaży żeby łapać więcej klientów i pokazać że nie są gorsi niż Tesla.

W notce prasowej jest napisane wyraznie - "wraz z premiera naszych EV - i4 i iX rozszerzamy ere cyfrowej interakcji z klientami. Upraszczamy proces zakupowy poprzez intuicyjny konfigurator, wprowadzamy gotowo skonfigurowane modele do bezposredniej sprzedazy online. Za 3 lata chcemy tak sprzedawac co czwarty samochod."

To samo robi dzis VW, MB, teraz BMW ze swoimi elektrykami - nie zastanawia Cie timing takich zmian, akurat teraz gdy Tesla sprzedaje tak juz milion aut rocznie? C'mon..

Nie musze Ci chyba tlumaczyc - 25% sprzedazy online to dokladnie 25% mniej salonow firmowych i pewnie kilkaset euro oszczednosci (zysku) na kazdym sprzedanym egzemplarzu.

Patrzysz tylko ze swojej perspektywy. Siedzisz na forach ev, YT, wiesz czego chcesz i możesz zamówić online. Ja bym pewnie z tym problemu też nie miał, bo sprzedawca potrzebny jest mi tylko do tego aby pogadać o dobym rabacie, dostępności aut stockowych, czy wzięcia do testu auta na 1 dzień czy cały weekend (dostałeś kiedyś Teslę na dłużej niż krótka 30min jazda??). Ale inni konsumenci inaczej podchodzą. 25% sprzedaży online, ale 75% sprzedaży nie online. Czy widzisz różnicę? Otwarcie nowego kanału sprzedaży, a całkowita zmiana strategii sprzedaży i odejście od modelu franczyzowego to dla Ciebie naprawdę znaczy to samo? :duh:


Zamotałeś się już, bo piszesz hype'y o tym że Teslę to się kupuje tylko przez stronę internetową, a jak sam przyznałeś to nie kupuje, tylko robi nieformalną rezerwację. To w takim razie co robią salony Tesli w Norwegii które powstają jak grzyby po deszczu? Tylko żeby auto wydać? Jeśli jest salon sprzedaży, to nie jest to już sprzedaż bezpośrednia przez internet, tylko sprzedaż poprzez sieć sprzedaży bez względu na to czy jest to sieć własna czy franszyzowa. Nie da się mieć ciastka i zjeść ciastka.

 

Im bardziej produkt złożony im większej potrzebuje wsparcia przy sprzedaży czy obsługi posprzedażowej i tam potrzebna jest relacja z klientem, doradztwo, a jakie jest doradztwo w Tesli? Zerowe.

No popatrz, a sprzedaz rosnie 50% rok w rok. Wiec o jakim zerowym doradztwie w Tesli piszesz? :shock:

Moze to jakas zbiorowa histeria, niedlugo Tesla zamieni sie w religie?

A moze jednak nie masz pojecia o czym piszesz? Hmm.. :whistle:

Mówię o zerowym doradztwie jak kupujesz przez internet. Nie wiem jak jest w salonie w Norwegii - jak z kompetencjami sprzedawców, jak te salony wyglądają, jaki ta jest klimat w porównaniu do BMW, bo nie odpowiedziałeś. Ale jest świat poza Norwegia który wygląda zupełnie inaczej, a szczególnie ten w Polsce, gdzie salon mnie zniechęca do zakupu.

 

ale jednak większość pozostanie w modelu tradycyjny czy jakimś może modelu gdzie będzie pośrednik oferujący realne doradztwo jak będzie 100 różnych elektryków różnych marek do wyboru i typowy Kowalski nie będzie się w tym orientował.

Widzisz, jest taka zlota zasada. Dobry produkt broni sie sam.

To nie jest przypadek, ze Tesla nie musi wydawac setek milionow $ na reklame, nie musi oplacac dziennikarzy, testow, "artykulow promocyjnych", nie musi sponsorowac wycieczek zagranicznych czy "imprez szkoleniowych" redaktorom pudelkow motoryzacyjnych. Redaktorom, ktorzy pozniej w podziekowaniu pisza o "odpadajacych dachach i kierownicach" no bo przeciez raz ze sie klika a dwa - nie ma obawy, ze producent sie wkurzy i nie oplaci kolejnej wyprawy do Wloch czy innej Hiszpanii na "testy" nowego modelu.

Dobrego produktu bronia przede wszystkim uzytkownicy glosujacy portfelem. Jest na to dziesiatki opracowan/ankiet/badan rynku.

Ty to nazywasz "fanbojstwem", ja nazywam zadowolonymi uzytkownikami z danego produktu.

Ale co się tak uczepiłeś tego marketingu, przecież zupełnie nie o tym jest, nie wiem dlaczego Cię tak to boli. Przychodzi Kowalski którego grzeje co w gazetach piszą, chce kupić samochód zaraz po tym jak kupił nową pralkę i nie chce studiować forum elektrowozu, tylko chce zapytać człowieka który mu powie czy lepsza Tesla czy Ford eMach, Kia, BMW czy coś innego. Czy chcesz tego czy nie, lukę to wypełniają już pośrednicy którzy mu pomogą.

 

Ty mówisz miliardy kosztów wyrzuconych w błoto, a w większości branżach jest zawsze miejsce na pośredników, franszyza itp, bo liczy się relacja z klientem itp. A Ty mówisz że to złe, bo Elon tak powiedział, a Elon tak mówi, bo musi żeby zaistnieć i przetrwać, no ale ma wyznawców dzięki którym kupi czas :)

Naprawde zenujaco slabe sa takie teksty ad personam :cool2:

"Elon musi zaistniec" - mowimy o tym samym, najbogatszym na swiecie kolesiu, ktory auta produkuje "przy okazji" w sumie?

Ok, przekonales mnie :norty:

No i po co ta ironia? Dzisiaj Musk jest gdzie jest i tego mu nikt nie odbiera. Jednak faktem jest, z którym kompletnie nie wiem dlaczego dyskutujesz, że musiał zaistnieć w branży automotive, musiał czymś się wyróżnić, bo inaczej by był zjedzony na dzień dobry przez starych graczy. Zrobił to oczywiście ze znakomitym wyczuciem i tylko bezpośrednia sprzedaż mu pozwoliła nie mieć rozbudowanej sieci dealerskiej aby szybko budować pozycję dobrym produktem. Bo Tesla Model 3 (i pewnie też Model Y się takim zapowiada) jest bezdyskusyjnie dobrym produktem (czego nie można już powiedzieć o modelu S, a tym bardziej X), jak już ustaliliśmy jednym z lepszych hoteli 3* wśród elektryków, więc mnie nie dziwi że znalazła tylu nabywców. Żenująco słabe jest natomiast to że bierzesz personalnie (i mnie o taką intencję posądzasz) moje stwierdzenie, że uważam iż bezrefleksyjnie dystrybuujesz hype jakoby Elon Musk odkrył sprzedaż bezpośrednią i teraz cały świat moto się na to przestawi. Tutaj nie było niczego wymierzonego w Ciebie ani tym bardziej Elona Muska ;-)

 

To jest podejście do auta jak do sprzętu AGD i dla sporej liczby klientów to jest ok, ale jest też bardzo duża grupa klientów dla której nadal zakup auta to są emocje i jest potrzeba jego indywidualizowania, doradztwa.

WIdzisz, nasze rozumowanie tutaj bardzo sie rozbiega.

Dla mnie to co robi BMW dzisiaj wlasnie przypomina AGD - jak wchodze na ich strone to widze 100 modeli, w tym 30 ///M - nie wiem czym sie rozni jeden od drugiego, najczesciej innym zderzakiem, roznica 20KM, inaczej scietym dachem czyli bzdurami.

To samo jest z AGD - wchodze na strone pralek Boscha i widze to - 84 identyczne pralki, rozniace sie jakimis nic nie znaczacymi detalami.

https://www.bosch-home.pl/lista-produktow/pranie-i-suszenie/pralki/pralki-ladowane-od-frontu

Chcac kupic po prostu "dobra pralke 60cm" musze poswiecic albo 3 dni na "doktoryzowanie sie" z pralek Boscha albo "fachowe doradztwo" u posrednika :duh:

Gdyby firma miala dobry, konkurencyjny produkt, wystarczylyby 3-4 modele pralek.

80 modeli jest po po to by nikt nie wiedzial o co chodzi, zebys po prostu jakas wybral bo akurat jest jakas "promocja" czy "rabat 15% u posrednika".

Nawet nie wiem jak to skomentować :) Ty się uważasz za fana motoryzacji? Chcesz standaryzacji na świecie że są 4 typy nadwozie, 3 kolory i 66mln rocznie Tesli sprzedawanych rocznie. Podoba Ci się taki czarno biały świat? To ja chyba teraz rozumiem dlaczego tak bardzo mamy inne patrzenie na motoryzację :)

 

Tak szczerze mówiąc w moim przypadku jednym z istotnych argumentów przy wyborze iX3 była właśnie dostępność serwisu czy obsługi posprzedażowej. Bo przepraszam, ale jak sobie wyobrażę że miałbym w razie usterek jechać na drugi koniec miasta, rozmawiać z niedoświadczoną ekipą serwisową która się tego dopiero uczy i spędzić czas w salonie który drastycznie odstaje od tego co jest w BMW, to ja mówię dziękuję.

1. Wybor produktu w oparciu o serwis juz przede wszystkim duzo mowi o jakosci tego produktu (no offence) :cool2:

2. Apropo doswiadczenia ekipy serwisowej mam bezposrednie porownanie BMW/Tesla i znowu wyjde na fanboja niestety (patrz nizej) :roll:

Tutaj akurat nie na fanboja, tylko jakiegoś BMWfoba ;-) Może jeszcze powiesz że w swoim pokoju wieszasz wycinki z forum o awariach BMW? :D Trochę to zaczyna wygląda na obsesję...

 

Poczytaj też artykuł o likwidacji szkody przez ubezpieczycieli, jaka to jest droga przez męki w przypadku Tesli. Zapewne w innych krajach jest trochę lepiej, a pewnie w Norwegii najbardziej, ale nadal porządna sieć ASO i rozwinięta cała logistyka części do naprawy itp jest bardzo ważnym elementem. Tą przewagę inni producenci mają, Tesla ją dopiero buduje na całym świecie.

Likwidowalem mala szkode w mojej TM3 - baba wjechala mi SUVEM (hakiem) w zderzak - byla w nim dziura.

Dzieki takiemu fajnemu wynalazkowi jak "sentry mode" cala sytuacja sie nagrala z 3 roznych kamer (nie bylo mnie wtedy w aucie) :twisted2:

Ominela mnie wiec cala zabawa z "panie, to nie ja, nie mialam z tym nic wspolnego" :lol:

Likwidacja szkody trwala ~tydzien czasu, nie roznila sie absolutnie niczym od innych marek :cool2:

Przecież mówię o rzeczywistości w Polsce, a Ty o Norwegii. Mówię o tym co przeczytałem na elektrowozie i co mnie zniechęciło do zakupu Tesli w Polsce. Ubezpieczenie Tesli w Polsce jest mocno pod górkę, BMW elektrycznego zupełnie inna jakość, a oferty dużo lepsze.

 

Co do przewagi innych producentow - moze bym Ci uwierzyl gdybym nie siedzial tu na forum od 10 lat i nie czytal setek watkow w ktorych rozzaleni uzytkownicy skarza sie na nieprofesjonalnosc/opieszalosc/chamstwo i 10 innych rzeczy dowolnego ASO BMW :cool2:

Sam przez to przechodzilem w Norwegii z moimi BMW, tak np wygladala jedna z moich przygod z F20 (na gwarancji jakby co):

(...)

Bo z milej recepcjonistki dzagi, pana w obcislym garniturze z modnym zarostem i fryzura, gratisowej kawy i ciastka w ASO BMW sie nie ciesze jak mi sie samochod rozkraczy posrodku drogi :roll:

Jak już wcześniej pisałem, to już jest jakaś obsesja. BMW nie jest szczytem bezawaryjności (od tego jest np Toyota), nie jest szczytem pakowności (od tego jest np Skoda czy VW), ani nie jest szczytem ilości miejsca w środku. BMW najczęściej lubi się za klimat jazdy autem, przyzwoitą jakość wnętrza, silniki, customizację, prowadzenie i wiele innych. Przecież BMW się psuje tak samo od kilkunastu lat jak nim jeżdżę. Jak poczytasz forum, to pewnie wyjdzie że ponad 20 lat. Czemu służy to obsesyjne zbieranie promili poważniejszych awarii? Żeby wmówić wszystkim że BMW jest słabe, a Tesla jest lepsza? Czy że dokonałeś lepszego wyboru, a my naiwni siedzimy dalej w tym szrocie jakim jest BMW?

 

Jak w tej kwestii Adam wygląda sprawa np w Norwegii która z pewnością jest strategiczna dla Tesli? Jak wygląda porównanie jakości obsługi w norweskim salonie Tesli jeśli chodzi o sprzedaż czy serwis, a jak wygląda to w BMW w Norwegii?

Jak wyzej :cool2:

Aha, bym zapomnial - sprzedaz bezposrednia uproszczonych konfiguracji (w sensie wszystko juz jest na moim konkretnym pokladzie)

(...)

Generalizuje teraz oczywiscie i sie czepiam ale tak wyglada dla mnie slynna "personalizacja" premium.

Sorry za dlugi post i wprost nie moge sie doczekac komentarzy slonika apropo rabatow i "nie stac cie"

Zobacz, proste pytanie bez podtekstów, gdzie ciekawy jestem jak wygląda obsługa w salonach Tesli vs BMW przy sprzedaży i posprzedaży, a tutaj litania hejtu pod adresem BMW, Mercedesa i innych i hype Tesli. Żeby wątek miał wartość informacyjną, to poważnie pytam jak działają salony Tesli w Norwegii. Jaką mają jakość obsługi, ile ich jest, jak są zorganizowane vs marki typu BMW.

Edytowane przez BMFun
Opublikowano (edytowane)

No to się zaczęło.


W ciągu niecałego miesiąca Tesla straciła 30% swojej wyceny giełdowej i spadła z poziomu $1200 na $800.

a5a68bda0414a.png


Ponadto, tylko dzisiaj, spadła o 11% po ogłoszeniu wyników kwartalnych i wystąpieniu Muska, który zapowiedział brak nowych modeli w 2022.

Cybertruck? Nope

Roadster 2020? Nope

Milion robotaxi w 2019? Nope

Tanie miejskie autko? Nope


Za CNBC:

Tesla shares dropped by more than 11% in Thursday trading after the company said it would not produce new model vehicles in 2022, and is not yet working on a $25,000 electric car.
Edytowane przez TheApocalypse
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A te historie z odpadającym dachem to nie jest fikcja tylko konkretne przypadki potwierdzone przez przedstawicieli Tesli.


  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W kwestii BMW zatrzymałeś się na F30 czy F10 i tego co było 10 lat temu w BMW, a reszta to wyszukujesz na forum tylko argumentów które mają bronić Twojej tezy.

Tak, dlatego pierwszy tu wrzucalem recenzje z testow iX3, pierwszy wrzucalem recenzje iX oraz pierwszy wrzucilem recenzje i4 M50.

Z tego co pamietam mowiles cos ala "wow, obiektywna, nie spodziewalem sie"?

Ale spoko, zatrzymalem sie na F10 :cool2:

 

Z wad Tesli to jedyne co w kółko powtarzasz to brak headup i drobne nierówności montażowe, więc nie wiem o jakich kilkudziesięciu rzeczach tu piszesz co Ci się nie podobają.

Wymienialem wady Tesli x-nascie razy porownujac je do zalet konkurencji ( a oprocz ww BMW opisywalem tu e-trona SB, Ioniqa 5, ID.3 BYD Tanga i nie pamietam ile jeszcze aut)

To nie moj problem jezeli nie czytasz, mam liste zrobic i wklejac za kazdym razem, o co Ci chodzi? :shock:

 

(dostałeś kiedyś Teslę na dłużej niż krótka 30min jazda??).

Testowalem 2 razy przed zakupem, salon Tesli mam 15 min od domu (niecale 200m od salonu BMW w sumie) - zarowno wersje LR (przed liftem) jak i Perf. (po lifcie) - moglem nimi jezdzic tak dlugo jak chcialem - testowalem odczucia z jazdy, infotainment, ladowanie na SC, przyspieszenie, zwrotnosc i wszystkie inne rzeczy ktore mnie interesowaly. Generalnie zajelo to ~kilka h. Mialem wtedy hybryde, pisalem o tym w tym watku, wrzucalem zdjecia. Jak sie ludzie przesiadaja z takich ulomnych aut jak np 330e to w sumie nie dziwie sie, ze ich entuzjazm jest odbierany jako bycie fanboyem, ale to juz zazalenie do BMW trzeba by pisac.

Na ~pol godziny to akurat jest wydawana testowka BMW i4 M50, na cala Norwegie bodajze 12 egzemplarzy zarejestrowali wiec jak kula w plot argument.

 

Ale inni konsumenci inaczej podchodzą. 25% sprzedaży online, ale 75% sprzedaży nie online. Czy widzisz różnicę? Otwarcie nowego kanału sprzedaży, a całkowita zmiana strategii sprzedaży i odejście od modelu franczyzowego to dla Ciebie naprawdę znaczy to samo? :duh:

Widze roznice, dlatego Ci cierpliwie tlumacze, ze tradycyjni producenci maja kule u nogi bo proces reorganizacji bedzie trwal latami bo przeciez nie moga sie przebranzowic z dnia na dzien w sprzedaz bezposrednia.

Mimo ze bardzo by chcieli sadzac po artykulach i wywiadach/sprawozdaniach z ludzmi z zarzadow. Dlatego wyceny jednych firm sa wieksze a innych mniejsze i nie ma to nic wspolnego z iloscia sprzedawanych DZISIAJ aut, to sa naprawde proste, podstawowe rzeczy ktore uparcie negujesz.

 

Zamotałeś się już, bo piszesz hype'y o tym że Teslę to się kupuje tylko przez stronę internetową, a jak sam przyznałeś to nie kupuje, tylko robi nieformalną rezerwację. To w takim razie co robią salony Tesli w Norwegii które powstają jak grzyby po deszczu? Tylko żeby auto wydać? Jeśli jest salon sprzedaży, to nie jest to już sprzedaż bezpośrednia przez internet, tylko sprzedaż poprzez sieć sprzedaży bez względu na to czy jest to sieć własna czy franszyzowa. Nie da się mieć ciastka i zjeść ciastka.

Nie ja sie zamotalem tylko przeinaczasz to co napisalem dopowiadajac sobie niektore rzeczy :roll:

1. Salon Tesli to salon Tesli a nie "salon sprzedazy" - mozesz tam obejrzec auta demonstracyjne, mozesz tam porozmawiac o Tesli z jej przedstawicielami, mozesz oddac auto do serwisu, mozesz je odebrac po zakupie. Zamawiasz je przez internet, jezeli masz ochote to mozesz to zrobic w srodku salonu Tesli na swoim telefonie/ipadzie badz jak ladnie poprosisz to na ich komputerze - nie ma to pewnie zadnego znaczenia.

2. Nie rozumiesz chyba czym sie rozni dealer od przedstawicielstwa marki, bo od tego chyba by trzeba zaczac dyskusje i jakiego typu patologie potrafia wynikac z tej symbiozy :roll:

Poczytaj troche i wrocimy do tematu, np tu:

https://francuskie.pl/dramat-dealerow-citroen-i-peugeot-w-polsce-nie-ma-samochodow-sa-wypowiedzenia-umow/

3. Najwieksza roznica ktora zauwazasz od razu to ludzie - nie dostaja prowizji ze sprzedazy aut - sa tam by Tobie pomoc w sprawach zwiazanych z Twoim autem.

2-3 h po tym jak byla oficjalna informacja o liftingu TM3 - moj opiekun klienta do mnie dzwonil opowiadajac szczegolowo o wszystkich zmianach bo wiedzial ze tylko to mnie wstrzymywalo przed zakupem. Mimo ze nie mial z tego zlamanego grosza.

W salonie BMW musialem sprzedawcy tlumaczyc ze np w i4 jak sie nie wybierze rozszerzonej skory na desce to przy koniakowej skorze nie bedziesz mial czarnego dolu deski - mial w to totalnie wbite, dla niego liczy sie jedynie prowizja od zamowienia. Entuzjazmu za duzo tam nie widzialem czy szczegolowej wiedzy o aucie, za to parcia na podpisanie umowy - sporo.


Tak wyglada "nieoficjalna rezerwacja" - wszystko wysylane na konto klienta (podobnie jak w BMW FS z tego co pamietam Randall opowiadal)


51846920136_e28df8c574_o.jpg


51846028407_9cabbc87de_o.jpg

 

Mówię o zerowym doradztwie jak kupujesz przez internet. Nie wiem jak jest w salonie w Norwegii - jak z kompetencjami sprzedawców, jak te salony wyglądają, jaki ta jest klimat w porównaniu do BMW, bo nie odpowiedziałeś. Ale jest świat poza Norwegia który wygląda zupełnie inaczej, a szczególnie ten w Polsce, gdzie salon mnie zniechęca do zakupu.

O wszystkich salonach nie powiem, moge powiedziec o salonie Tesli i BMW ktore sa w moim miescie, praktycznie w tym samym miejscu.

W salonie BMW kupilem (PS) i serwisowalem (BSI) F30 i F20 i robilem tam obowiazkowe przeglady - generalnie duzo lepsze wrazenie sprawia salon Tesli.

Tnz ludzie pracujacy w Tesli to prawdziwi entuzjasci, Ty bys ich nazwal "fanbojami", moj opiekun klienta ma tez TM3P, dal mi mnosto rad przed i po zakupie, cos ala kolega z forum.

Przy problemach - umawial na serwis praktycznie na kolejny dzien, pomagal konfigurowac konta w aucie po zakupie, kluczyki, Spotify etc, nie zlapalem go ani razu na niewiedzy czy pracy na "odpierpapier" czyli "do bramy i sie nie znamy" - wiec mega pozytywnie.


BMW - o recallu na maglownice pisalem - wielka laska ze w ogole naprawia, jak mu powiedzialem ze auto stoi niesprawne na parkingu i ze mogl mnie poinformowac o akcji serwisowej skoro wiedzieli o niej od tygodni - to powiedzial zebym wezwal lawete i im auto przywiozl z bezczelnym usmieszkiem.

temat rdzy siedzen - olewka "ten typ tak ma" :duh:, peknietego wahacza w serwisie nie zauwazyli co podwaza jakikolwiek sens przegladow serwisowych w BMW w tym ASO dla mnie, przy obowiazkowych przegladach 2 razy mnie naciagali na wymiane kompletu hamulcow (doslownie wysylali oferte na ~10k PLN do cyfrowego podpisania na maila) - bo jak jest 25% rdzy na powierzchni tarcz to nie podbija przegladu - ot taka "norweska specjalnosc" (tu ciagle pada deszcz wiec tarcze juz po jednej nocy potrafia miec rdzawy nalot, po 3 dniach sa cale rude) - wkur%%% sie bo wymienialem ze 2 mies przed przegladem komplet a tu naciaganie - jak wyjechalem z serwisu hamujac 3 razy ostrzej zeby nalot na tarczach znikl i wrocilem po 10 minutach to powiedzieli ze mnie kasuja 200 PLN za ponowna kontrole - po tym jak ich wysmialem to z wielka laska - "no dobrze, nie trzeba placic".

W ogole nauczony doswiadczeniem hamuje ostrzej kilka razy auto przed przegladem technicznym zeby sie tego nie czepiali ale akurat wtedy stalo u nich kilka dni na dworze podczas naprawy bo czekali na nowy dyfer - wiec nie mialem okazji "oczyscic" hamulcow porzadnym hamowaniem.

Jak "mistrzowi" pokazalem z 10 aut (demowki, serwisowe etc) przed ich salonem ze kazde ma rdzawe tarcze to z usmieszkiem powiedzial ze tez by nie przeszly przegladu, istna patologia :duh: :duh:


A najlepszy hit byl jak mi probowali wcisnac, ze hybryda miala BSI do 60k km.

Pojechalem z nia na serwis jak miala 65k km, po wszystkim wyslali mi fakture na ~5k PLN - jak powiedzialem ze auto ma BSI do 100k km, ze moga sprawdzic w VIN to upierali sie ze nie mam pojecia o czym mowie.

Po pierwszym tygodniu maile "please pay as soon as possible" a po 2 tyg jak sie zapytalem czy w koncu zrozumieli swoj blad - dostalem odpowiedz "wyrzuc fakture do kosza", nie musze mowic ze bez slowa przepraszam :shock:


Ogolnie jak tak teraz sobie przypominam te akcje to ASO i serwis BMW w moim miescie to SYF w porownaniu do Tesli (przynajmniej poki co) - i mam w powazaniu czy nazwiesz mnie z tego powodu fanbojem w sumie.

SYF i 2m mulu, moze w sumie od jakiegos czasu tez jestem zrazony do marki przez to podswiadomie, kto wie :think:

Moze gdybym mieszkal w wiekszym miescie gdzie sa 3 rozne ASO to nie mialbym takiego niesmaku dzis ale generalnie ASO w porownaniu do bezposredniego przedstawiciela marki to 2 rozne swiaty jezeli chodzi o podejscie do klienta


51847613250_fc5a9492ca_o.jpg


Na reszte odpisze jutro, pozno juz

 

Przeczytałem zalinkowany przez ciebie temat o przekładniach i poza tym ze była akcja serwisowa nikomu nic nie odpadło wiec jednak mimo wszystko jesli ci odpadła to musiałeś auto niezle zaszczurzyc. Możesz mieć pretensje do siebie.

Czy Ty masz rowno pod sufitem kolego? Jak mozna "zaszczurzyc" (co to w ogole znaczy?) auto ktore ma BSI i gwarancje, jest regularnie co roku na serwisie w ASO a oprocz tego na przegladach technicznych w tym samym ASO?

BMW robi akcje przywolawcza i wymienia dziesiatki tysiecy przekladni za grube miliony euro a najwiekszy fanboj BMW na swiecie mowi, ze to moja wina i powinienem miec do siebie pretensje :norty: :norty:


Temu tez nic nie odpadlo?

 

Cześć. U mnie ten sam problem.. padła przekładnia/wspomaganie.

Historia wygląda tak, że kilka miesięcy temu znalazłem pod samochodem złamaną śrubę. Nie miałem pewności czy to moja. Szukałem, ale wyglądało, że u mnie wszystko OK. Z forum dowiedziałem się o akcji serwisowej, zarejestrowałem się na stronie i dostałem potwierdzenie że auto podlega akcji. Nie zdążyłem jednak dojechać na przegląd.. W lutym, chcę jechać do pracy, odpalam auto i "błąd układu kierowniczego". Nie da się skręcać. Słychać jakby dźwięk metalowych zębatek ocierających o siebie. Wziąłem samochód żony i pojechałem do pracy. Wracając wstąpiłem do salonu BMW, gdzie poinformowano mnie, że muszę dostarczyć auto do nich, wtedy ogarną temat. Następnego dnia, auto na lawecie już jechało do serwisu. Podczas pakowania na lawetę, pod autem znalazłem drugą złamaną śrubę!!!!

 

No to się zaczęło.

W ciągu niecałego miesiąca Tesla straciła 30% swojej wyceny giełdowej i spadła z poziomu $1200 na $800.

a5a68bda0414a.png

Ponadto, tylko dzisiaj, spadła o 11% po ogłoszeniu wyników kwartalnych i wystąpieniu Muska, który zapowiedział brak nowych modeli w 2022.

Za CNBC:

Tesla shares dropped by more than 11% in Thursday trading after the company said it would not produce new model vehicles in 2022, and is not yet working on a $25,000 electric car.

 

Swietne info, dzieki :cool2:

Jutro postaram sie zalozyc konto maklerskie, z tego co pamietam po battery day bylo podobnie, narzekanie i spadki a po tygodniu kolejny rajd.

Moze sie uda w ciagu kilku tygodni jednak wyhaczyc ze 20-30% zysku :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Coś wyżej pisaliście o sprzedaży bezpośredniej itp.

Ja generalnie to jestem wsiun :) i do miasta jeźdze tylko jak musze i po to co muszę, bez zbędnych spacerów po galeriach handlowych.

Ale akurat wczoraj byłem (oprócz sytuacji gdzie miałem komuś kupić dżinsy za .... ) to zauważyłem salon eobuwie.

Nie można przymierzyć, nie można zobaczyć, nie można dotknąć.

W środku ~20 osób, stanowisk nie wiem, ale więcej bo były wolne/puste.


I tak.

Zrobili salon, wielkości 3 innych salonów/sklepików, z ekranami.


Czy Ci ludzie nie maja neta w domu ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

TM3 - moj opiekun klienta do mnie dzwonil opowiadajac szczegolowo o wszystkich zmianach bo wiedzial ze tylko to mnie wstrzymywalo przed zakupem. Mimo ze nie mial z tego zlamanego grosza.

 

W salonie tesli to pracuja za darmo pro publico bono. Ba jeszcze doplacaja zeby moc pracowac w tak wspanialej firmie. Tak samo biora pieniadze od pracodawcy i sa rozliczani za jakosc swojej pracy. Mnie w BMW nigdy do tej pory nikt nie probowal naciagnac, ze swoim sprzedawcom mam staly kontakt. Potrafi zadzwonic i zaproponowac auto na weekend nawet jak wie, ze nie jestem zainteresowany. To sie nazywa budowanie dobrych relacji biznesowych. Najwyrazniej ciebie w salonie BMW w Norwegii po prostu nie lubili, musiales im zajsc czyms za skore, nie wiem moze burackim zachowaniem bo to co piszesz nie trzyma sie kupy. Z jednej strony piszesz, ze dealer to osobna marka wiec musi sprzedawac zeby zarobic a z drugiej, ze zle traktuja klientow. Zdecyduj sie bo tych 2 rzeczy nie da sie pogodzic i jakikolwiek dzialajac tak dealer upadnie szybko. Jak jestes taki madry to zadzwon do salonu tesli w Polsce i zapytaj sie o cokolwiek. Powodzenia zycze. Wiec przestan juz gledzic glupoty o jedynie slusznym kanale spzedazy. Pokazalem Ci przyklady jak McDonalds, Apple, Samsung, kolega dodal Lego a ty dalej bredzisz swoje. Kolega @BMWFun ma racje jestes BMW-fobem. Co 2 post opluwasz ta marke tkwiac ciagle przy niej. Wklejasz jakis szydercze obrazki zupelnie oderwane od sytuacji. Faktysa taki, ze 2 lata temu przewidywales upadek marki a dzisiaj marka bije rekordy sprzedazy. Pomyliles sie po prostu w swojej ocenie o 180 procent, nic wiecej. Nabijasz sie z 4 cylindrow a sam jezdziles samymi padakami. Trafila teraz Ci sie promocja na mocniejszy samochod w cenie octavi i zgrywasz gieroja, nic wiecej.


@Bmwfun jak tesla 3 miala dobry odbior tak model y zbiera niezbyt dobre recenzje: tutaj porownanie:

autor wybral by mach-e, ewentualnie przy wiekszym budzecie ix3. Baaardzo chwalone ix3,ale pewnie producenci mu zaplacili..... wszyscy klamia. Model Y mial najgorsze zawieszenie w tescie :D


Na temat BMW

In driving, in all aspects is top notch If driving agility is more important to you and if you are keen on a true SUV feeling the BMW ix3 is a way to go

 

@luk_byd w salonie eobuwie mozesz przeskanowac i zapisac na koncje swoja stope, Jest to pomocne pozniej przy doborze rozmiarow. Polecam ta czynnosc. Bylem ostatnio w eobuwie w Poznaniu i z babeczka musialem odwiedzic z 6 tabletow bo aplikacje nie dzialaly... W koncu sie udalo ale dobrze ze byl maly ruch w sklepie i mozna bylo tablety wszystkie sprawdzic. Poza tym jak jest towar to babka go przyniesie z zaplecza.

  • Moderatorzy
Opublikowano


WIdzisz, nasze rozumowanie tutaj bardzo sie rozbiega.

Dla mnie to co robi BMW dzisiaj wlasnie przypomina AGD - jak wchodze na ich strone to widze 100 modeli, w tym 30 ///M - nie wiem czym sie rozni jeden od drugiego, najczesciej innym zderzakiem, roznica 20KM, inaczej scietym dachem czyli bzdurami.

To samo jest z AGD - wchodze na strone pralek Boscha i widze to - 84 identyczne pralki, rozniace sie jakimis nic nie znaczacymi detalami.

https://www.bosch-home.pl/lista-produktow/pranie-i-suszenie/pralki/pralki-ladowane-od-frontu

Chcac kupic po prostu "dobra pralke 60cm" musze poswiecic albo 3 dni na "doktoryzowanie sie" z pralek Boscha albo "fachowe doradztwo" u posrednika :duh:

Gdyby firma miala dobry, konkurencyjny produkt, wystarczylyby 3-4 modele pralek.

80 modeli jest po po to by nikt nie wiedzial o co chodzi, zebys po prostu jakas wybral bo akurat jest jakas "promocja" czy "rabat 15% u posrednika".

Nawet nie wiem jak to skomentować :) Ty się uważasz za fana motoryzacji? Chcesz standaryzacji na świecie że są 4 typy nadwozie, 3 kolory i 66mln rocznie Tesli sprzedawanych rocznie. Podoba Ci się taki czarno biały świat? To ja chyba teraz rozumiem dlaczego tak bardzo mamy inne patrzenie na motoryzację :)

 


Właśnie to mnie wprost zdumiewa. Zachwycasz się tym że korporacja robi sobie dobrze upraszczając i standaryzując maksymalnie swoje modele :shock:

Jak można się cieszyć z tego że samochody idą w stronę AGD a klient ma g*wno do powiedzenia? Chyba tylko siedząc w zarządzie Tesli czy innego BYD. Tak, BMW teraz też zaczyna ograniczać opcje personalizacji (pandemia mocno im w tym pomaga) ale tylko ktoś kto nie lubi samochodów może się z tego cieszyć.


Apropo tak bardzo marginalnych wg Ciebie niedoróbek jakościowych Tesli wrzucałem zdjęcia samochodu którym jeździłem (TM3P 2020) i nie była to "ŹLE ZLICOWANA LAMPA KTÓRĄ MAM GDZIEŚ hehehe" tylko odpadający lakier z progów i łuszczący się na zderzakach przez krzywo wpasowane przednie lampy które go podważały, do tego zaparowane lampy z tyłu.


Wracając w końcu do tej śmiesznej przekładni w F20, o której z kolei piszesz w co drugim poście - nie wiem co tam robią dealerzy w NO ale w mojej exF20 (przez którą kiedyś nawet się poznaliśmy na tym forum) dawno po gwarancji została wymieniona przekładnia kierownicza. Dostał ją nowy właściciel z którym mam kontakt. Samochód z 2011 roku pierwszy wypust.


I tak to leci w tym temacie: BMW gunwo, macie tu 10 linków przekładnie odpadają, Tesla najlepsza a linki o niedoróbkach to wszystko wina pudelków.


Dobrze że chociaż ustaliliśmy że banalna sprawa finansowania przy zakupie Tesli to nie zasługa Tesli a norweskich banków i ich przepisów / obsługi klienta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tesla szoruje po dnie we wszelkich rankingach bezawaryjnosci, poza oczywistymi prblemami jakosciowymi na internetach jest opisanych mnostwo problemow od awarii silnikow, baterii, pomp ciepla,, padajacych ekranow, padaniem kosci pamieci ktora wymaga wymian calego kompa, lamiacych sie klamek, problemow z zawieszeniem pneumatycznym po te hardcore jak odpadajace dachy czy tez odpadnieta kierownica a gosciu nam wmawia jakas mityczna bezawaryjnosc. Matrix normalnie, Moja g30 ma 4 lata, nie zepsulo sie abolutnie nic, kolega juz 2 razy byl na serwisie ustrwkowym ale this is fine, this is fine...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
ciach.

Kilka prostych pytan do Ciebie

1. Czy uwazasz, ze marka BMW dzisiaj, majac 10x wiecej modeli/wersji silnikowych/personalizacji zderzakow/kolorow ambientowych etc - w porownaniu do tego co miala 10-20 lat temu, jest bardziej dla entuzjastow, jest bardziej "sheer driving pleasure", bardziej dla petrolheadow?

2. Czy 3 wersje Iphona w porownaniu do 60 wersji Xiaomi czy innej Nokii sprawiaja, ze te marka daje Ci mniej satysfakcji z jej posiadania?

Chcesz miec po prostu dobry, niezawodny, nowoczesny telefon czy mozliwosc wyboru 60 egzemplarzy bo nie podoba Ci sie to, ze Twoj kolega ma identyczny?

3. Co do niedorobek - wnioski anegdotyczne, jeden egzemplarz jest lipny 100 innych moze byc dobrych - w BMW nie jest podobnie?

Nie wylecial Ci plyn z chlodnicy caly miesiac po zakupie nowej 330i i auto nie stalo miesiac w ASO?

Koledze vulnerarius nie rozszelnil sie dyfer w jego 340i rok po zakupie?

Czy mam przez to mowic, ze G20 to syf w co drugim poscie tutaj? Ze byly "zaszczurzone" jak nadworny klaun tego watku? Przeciez to sie kupy nie trzyma te Twoje oskarzenia.


Takie wtopy sa u kazdych producentow, stad moja logika jest prosta - EV sa konstrukcyjnie prostsze od ICE ergo jest mniej elementow ktore moga kleknac i unieruchomic auto.

To, ze Tesla nie wymaga nawet corocznych obowiazkowych serwisow jest tego dla mnie koronnym przykladem bo gwarancja na naped i baterie jest 8 lat mimo wszystko.

Mowi prosto - chcemy miec proste, niezawodne a jednoczesnie nowoczesne auto, nie chcemy zyc z przegladow serwisowych (polityka diametralnie rozna od tradycyjnych producentow)

Jezeli cena tego jest wieksza uniwersalnosc czesci czy odrobine prostsze zawieszenie - jestem gotowy na takie ustepstwo (sadzac po dynamice sprzedazy nie tylko ja)


Peace!


PS. Taki mem mi sie przypomnial:


automotive-suspension-concept-german-engineering-german-engineering-9gag-52114693.png

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja sie tylko niesmialo zapytam czy plyn hamulcowy w tesli to wieczny jest? Czy samochody tesli nie wpadaja w dziury, nie najezdaaja na krawezniki a ich zawieszenie jest pancerne i nie wymaga przegladu nawet dla wslasnego bezpieczenstwa raz na jakis czas? Czy hamulce nie nie powinny byc konserwowane na zime? Czy filtry sa wieczne?


Ta prostota konstrukcji zawieszenia tesli ma tz swoja wade. Brak komfortu


tesla - przeglady:

 

Brake fluid health check every 2 years (replace if necessary)

A/C desiccant bag replacement every 6 years

Cabin air filter replacement every 2 years

Clean and lubricate brake calipers every year or 12,500 miles (20,000 km) if in an area where roads are salted during winter

Rotate tires every 10,000-12,000 miles (16,000-20,000 km) or if tread depth difference is 2/32 in (1.5 mm) or greater

Refill the windshield washer fluid and replace the wipers as needed.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Kilka prostych pytan do Ciebie

1. Czy uwazasz, ze marka BMW dzisiaj, majac 10x wiecej modeli/wersji silnikowych/personalizacji zderzakow/kolorow ambientowych etc - w porownaniu do tego co miala 10-20 lat temu, jest bardziej dla entuzjastow, jest bardziej "sheer driving pleasure", bardziej dla petrolheadow?

2. Czy 3 wersje Iphona w porownaniu do 60 wersji Xiaomi czy innej Nokii sprawiaja, ze te marka daje Ci mniej satysfakcji z jej posiadania?

Chcesz miec po prostu dobry, niezawodny, nowoczesny telefon czy mozliwosc wyboru 60 egzemplarzy bo nie podoba Ci sie to, ze Twoj kolega ma identyczny?

3. Co do niedorobek - wnioski anegdotyczne, jeden egzemplarz jest lipny 100 innych moze byc dobrych - w BMW nie jest podobnie?

Nie wylecial Ci plyn z chlodnicy caly miesiac po zakupie nowej 330i i auto nie stalo miesiac w ASO?

Koledze vulnerarius nie rozszelnil sie dyfer w jego 340i rok po zakupie?

Czy mam przez to mowic, ze G20 to syf w co drugim poscie tutaj? Ze byly "zaszczurzone" jak nadworny klaun tego watku? Przeciez to sie kupy nie trzyma te Twoje oskarzenia.

 

1. Uważam że marka BMW ma tyle modeli i wersji ponieważ takie jest zapotrzebowanie rynku. To że ktoś w Kalifornii wymyślił że ludziom wystarczy 3 modele z czego dwa niedostępne nie znaczy że to jest dobre. To jest kurozium że kogoś kto uważa się za petrolheada to może cieszyć, taki świat identycznych samochodów. Może dla ludzi oszczędnych/chętnych na kompromis ze względu na jakieś uwarunkowania finansowe jest to fajne - dla mnie nie. Taki mamy klimat że powstało bardzo wiele segmentów samochodów i każdy chce coś "wyciągnąć", MB ma dużo większą i bardziej zamotaną gamę modelową. Jeśli młoda instruktorka fitness chce mieć małego dynamicznego Suva to kupuje sobie X2 a jej ojciec, prezes firmy siódemkę - i komu to przeszkadza? Nigdy nie kupię serii 2 AT ale nie mam problemu z tym że istnieje, skoro jej nie ubili a nawet zrobili lift to znaczy że komuś jest potrzebna.


2. Obecnie w sprzedaży oficjalnej od Apple jest 5 modeli telefonów (resellerzy mają jeszcze inne wycofane modele), z tego jeden bardzo duży, kilka "średnich" i jeden mały, dodatkowo każdy model występuje w czterech kolorach i czterech/trzech wersjach pamięci więc proszę Cię, to nie jest dobry przykład.


3. Owszem niedoróbki są w każdej marce ale nie o tym mowa tylko o dobieraniu argumentów pod tezy. Jesteś na forum BMW na którym wiele jest tematów o usterkach - normalne, mało kto pisze temat żeby się pochwalić że wszystko mu działa. My nie siedzimy na forum Tesli szukając informacji o awariach chociaż każdy wie że również jest ich OGROMNA ilość. Dodatkowo wrzucasz do jednego worka usterkę (w tym wypadku głupiego termostatu od podwykonawcy) do NIECHLUJNEGO MONTAŻU I LAKIEROWANIA - czego nie da się OT TAK naprawić jak wymiana termostatu. To jest grubsza zabawa, lakierowanie itp. Usterka a FATALNA KONTROLA JAKOŚCI to coś innego. Robiąc już statystyki to przez 5 lat w F30 328i nie zepsuło się ABSOLUTNIE NIC i ani razu nie byłem w ASO poza przeglądami - ale takiej informacji nie znajdziesz. Poza tym ja nie piszę żadnych oskarżeń tylko tak jak kilka innych osób próbuję Ci wytłumaczyć dlaczego nie jesteś ani trochę obiektywny i próbujesz narzucić swój tok rozumowania innym.


Z tymi wahaczami to już nawet nie wiem jak skomentować. Kup sobie auto z lat 50 z takim zawieszeniem jak na pierwszym rysunku i napisz jak się jeździ.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak sie jezdzi samochodem z prymitywnym zawieszeniem? Wystarczy poszukac na google i mozna znalezc setki postow typu:

 

I bought a new tesla model 3 SR+ on Thursday March 12 2020. I was extremely excited about the car as I have been following Tesla for a few years and totally support the mission.

After years of thinking about it I finally took the plunge and bought the Model 3.

At first everything seemed great, the autpoilot is amazing the acceleration is crazy and car looks fantastic.

However after two days I started noticing how shaky the car is. The roads near me are not great but are not that bad.

The car shakes non stop feels like there is no suspension. Even on good roads I can feel the road. My old Honda Civic had a much better ride than this.

I tried calling Tesla to return the car and they said it cannot be returned as I have already taken the rebate. Please note no one informed me about this while signing the document.

 

Jobs tez twierdzil w erze iphone'a 5 ze wiekszy rozmiar nie jest potrzebny uzytkownikom, kiedy konkurencja juz od dawna oferowala wieksze ekrany. Po czym wszedl model 6, a teraz nawet maja model max. Ptaszki cwierkaja ze model mini (ten ktory niby mial wszystkim wystarczyc) ma byc wycofany z oferty ze wezgledu na male zainteresowanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ciach

1. Nie odpowiedziales na proste pytanie.

2. Nie odpowiedziales na proste pytanie.

3. Potwierdzasz to co napisalem


Zdystansuj sie odrobine do zalet/wad Tesli/BMW, zdystansuj sie do mojej osoby bo ewidentnie od miesiecy jestes niepotrzebnie na mnie "ciety" i wtedy rozmowa bedzie duzo merytoryczniejsza.

Ja przedstawiam swoje argumenty (nie po to jest forum?), Ty przedstawiasz swoje i pelna kultura, nikt nie musi sie z nikim przeciez zgadzac na koniec dnia.


Co do zawieszenia - to jest mem, satyra, nie do brania na powaznie, myslalem ze nie bede musial tlumaczyc tu takich rzeczy :shock:

W gruncie rzeczy obrazek nr 1 przedstawia zawieszenie w TM3 jak i G01 - proste, nieskomplikowane.

Obrazek nr 2 mi przypomina 5-er z EDC/AD czy to co BMW pokazalo w i4 z tylu, o wadach i zaletach tego rozwiazania porozmawiamy za 2 lata po gwarancji biorac pod uwage te 2,3 tony.


Wielki zimowy test elektrykow z norweskiego motoru:

https://motor.no/aktuelt/motors-store-vintertest-av-rekkevidde-pa-elbiler/217132


Niekwestionowanym liderem zasiegu jest nadal TM3.

Warto zauwazyc, ze wersje LR i SR+ jako jedyne ze wszystkich elektrykow schodza z pradozernoscia ponizej 15kWh/100km.

i4 M50 - 19 kWh/100 km, zasieg o ponad 110km mniejszy niz TM3 LR (AWD) pomimo wiekszej o 6kWh baterii, dosyc slaby wynik jak na nie-SUVa, platforma spalinowa i waga robia niestety swoje.

Zaskakujaco dobry wynik iX 50 - 500km zima turlajac sie wokol komina w Norwegii - rewelacja, duza, 105kWh bateria robi robote przy niskich, nie-autostradowych predkosciach :cool2:


51848287025_49e77a227c_o.png

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.