Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ci co mają M-ki i V8 to nie potrafią jeździć elektrykami :handshake:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W artykule jak byk pisze, ze głównym źródłem wzrostu sprzedaży jest m3,m4, świetnie się sprzedają x5m, x6m a ten nadal swoje. Ja chciałbym zobaczyć ile tesla sprzedała tych performerów a ile standard range o osiągach 530i.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam, pokaz historie sprzedaży M z ostatnich 20 lat i się zastanów czy Twoja teoria trzyma się kupy. M jest specyficznym autem i nie każdemu pasuje

Jeszcze raz na spokojnie :handshake:

Nie mam nic do ///M ani jego sprzedazy, auta sa mocno usportowione i oby nam zyly jeszcze dlugie dekady w formie czysto spalinowej i przynosily radosc z jazdy kolejnym pokoleniom petrolheadow.

Mam za to wiele do zarzucenia do wciagania marketingowo do jednego wora aut typu M3 i np. "M340d" czy "M340i" czy i4 "M50"

Dla BMW te auta zaliczaja sie do aut BMW M GmbH i potem taki slonik wkleja linki jak to dzial ///M notuje rekordowa sprzedaz :duh:


Powiedz mi prosze, na czym polega ta "specyfika" M340d albo M340i? Jakie istotne roznice technologiczne zaszly w tym modelach w porownaniu do np F30 340i czy F30 335d poprzedniej generacji, ze naleza teraz do dzialu "M"?

.

Opublikowano

Mam za to wiele do zarzucenia do wciagania marketingowo do jednego wora aut typu M3 i np. "M340d" czy "M340i" czy i4 "M50"

Dla BMW te auta zaliczaja sie do aut BMW M GmbH i potem taki slonik wkleja linki jak to dzial ///M notuje rekordowa sprzedaz :duh:

hmmmm, ale BMW M Gmbh zanotowało (ponownie) rekordowy wzrost sprzedaży zarówno w dziale "performance" jak i "high performance" i nie wiem czemu ta informacja powoduje taką frustrację :shock: :duh:

Tylko teraz nie do końca wiadomo (dla nas) jak to się rozkłada na prawdziwe M i nieprawdziwe M itd, ale wzrost jest i nowe rekordy zaliczone :8)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Każda niemiecka marka Premium audi z modelami s, mercedes 43, 53 amg czy bmw m performance ma modele usportowione pozycjonowane pomiędzy prawdziwym m a zwykłym autem. Są to auta mocniejsze od standardowych ale wciąż wygodne bardziej przeznaczone na drogi. Prawdziwe mki są robione z założeniem ze samochód będzie odwiedzał tor. Możesz nawet w pakiecie dokupić szkolenie jazdy torowej. Samochoy performance powstały jako odpowiedz dla klientow którzy chcieli mieć mocniejsze auto ale prawdziwe m było dla nich zbyt twarde, zbyt głośnie i zbyt narowiste i niewygodne na codzien. Tesla model 3 performance nie nadaje się na tor, ma jedynie drobne modyfikacje i to jest odpowiednik takiego m340i. Samochod na tor to nie tylko obniżone o centymetr zawieszenie, wieksza felga i dobre 0-100. Tu masz to wyjaśnione.

 

BMW M Sport


The lowest rung in the BMW M ladder is M Sport. Unlike M Performance or M, which are unique vehicle variants, ‘M Sport’ is actually an accessory package that can be added to almost any BMW. Even luxury models like the 7-Series, 8-Series, and X7 can all be ordered with the M Sport package. What is in the M Sport package can differ from vehicle to vehicle. However, at the bare minimum, it adds unique exterior and interior touches. This includes a few small M badges, darker exterior, and interior trim, larger wheels, a sportier-looking body kit, and a special steering wheel. Some BMWs, though, get even more.


The BMW M Performance


One step above M Sport is M Performance. An easy way to distinguish between the two is by the badge on the trunk. A 340i with the M Sport package, for instance, will just say ‘340i’; the M Performance version, the BMW M340i, though will actually say ‘M340i.’ And while M Sport is mostly about looks, M Performance adds genuine speed. Sticking with the 3-Series, the M340i gets a different engine than the standard car. The standard 3-Series engine is a 2.0-litre turbocharged four-cylinder, making 255 hp. The M340i, though, has a 3.0-litre twin-turbocharged six-cylinder, making 382 hp. Although it no longer has a manual, the M Performance version does get M Sport brakes, M Sport exhaust, larger wheels and sportier tires, additional selectable driving modes, and a standard electronically-controlled locking rear differential.


The BMW M


The M Performance cars may be the fastest and most-powerful trims available, but BMW officially considers its M products as separate models, due to the extent of the performance modifications. That’s why official M vehicles don’t have trim designations, e.g. the M3 and the X6 M are just badged ‘M3’ and ‘X6 M’. And where M Performance cars are mostly intended for street-driving, every BMW M SUV and car is designed with track racing in mind. BMW offers every X5 M and X6 M buyer training at one of its M driving schools. Which, considering what the M models receive, is likely very necessary. The most obvious is even more power. The standard BMW M3 uses the same 3.0-liter twin-turbocharged six-cylinder as the M340i, only in the M3, it makes 425 hp. The M3 Competition boosts that even further, to 444 hp. The upcoming 2021 M3 could offer as much as 510 hp. But the M-specific modifications go further than that.

Opublikowano
Każda niemiecka marka Premium audi z modelami s, mercedes 43, 53 amg czy bmw m performance ma modele usportowione

 

usportowione?? :mrgreen:


audi s5/s6/s7 jest tak samo usportowiona jak bmw m340d :mad2:

zwłaszcza (audi) z fejkowymi wydechami :norty: z silnikiem diesla który ze swoim zakresem obrotów nadaje się do jazdy autostradowej, a nie sportowej... sorryyy ale porównanie tego do starego dobrego M - to grube nadużycie..

it's a;; about the money :duh:


co do klientów którzy wybierają hondę sifik - nie wiem skąd oni się biorą, ze stowarzyszeń osób niedowidzących??

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nikt tutaj nie twierdzi, ze usportowione jest lepsze od wersji high performance. Masz wybor i budzet bierzesz co Ci pasuje. Fejkowe wydechy w audi tez mi sie akuat nie podobaja ale skoro tyle lat je klepia znaczy sie klientow znajduja. Oby sluzyly im jak najlepiej. Civic type r ma swoja duza rzesze wyznawcow i zbiera wiele hype. Ma tez mega dobre opinie wsrod testerow jak zreszta wiele dzisiejszych hot hatchy na rynku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Adam, pokaz historie sprzedaży M z ostatnich 20 lat i się zastanów czy Twoja teoria trzyma się kupy. M jest specyficznym autem i nie każdemu pasuje

Jeszcze raz na spokojnie :handshake:

Nie mam nic do ///M ani jego sprzedazy, auta sa mocno usportowione i oby nam zyly jeszcze dlugie dekady w formie czysto spalinowej i przynosily radosc z jazdy kolejnym pokoleniom petrolheadow.

Mam za to wiele do zarzucenia do wciagania marketingowo do jednego wora aut typu M3 i np. "M340d" czy "M340i" czy i4 "M50"

Dla BMW te auta zaliczaja sie do aut BMW M GmbH i potem taki slonik wkleja linki jak to dzial ///M notuje rekordowa sprzedaz :duh:


Powiedz mi prosze, na czym polega ta "specyfika" M340d albo M340i? Jakie istotne roznice technologiczne zaszly w tym modelach w porownaniu do np F30 340i czy F30 335d poprzedniej generacji, ze naleza teraz do dzialu "M"?

 

Słonik wkleił jak BMW definiuje te 3 typy i wcale z tym się nie kryją jako coś wstydliwego :) Można z tym dyskutować, ale taką mają widocznie strategię, tak sobie wyliczyli i nie sądzę żeby to odstraszało prawdziwych fanów. Sławomir kiedyś zauważył że taka 911 carrera czy 718 są niewiele droższe od M3 i faktycznie są ciekawą alternatywą dla M3, ale M3/M4 ma też swoje zalety.


Większość fanów motoryzacji kupuje dla siebie, a nie dla sąsiada i wtedy odróżni jedno od drugiego, a jeśli nie, to dobrze dla niego że wydał mniej pieniędzy. Jak ktoś chce się pokazać innym, to każdy kto się zna odróżni M perf od full-blown M, a ten co się nie zna, to nie odróżni aktualnej generacji BMW od takiej 2 do tyłu i zarejestruje tylko że ktoś jeździ BMW, więc nie wiem jaki może być problem dla użytkowników M że znaczek jest "rozwodniony". Ja np mam zdjęty znaczek ///M, więc sporo łudzi nie odróżni mojego auta od np X5 25d w M pakiecie i to mi właśnie pasuje :)


Jeździłem dłuższy czas wersją M Performance z v8 i dla mnie on w niewielkim stopniu różni się od wersji cywilnej - mocniejszy silnik, może hamulce, minimalnie sztywniejsze zawieszenie (w przypadku pneumatyki są min twardsze nastawy) i może minimalnie głośniejszy wydech. Dla mnie to było za mało, ale np M dla większości ludzi jest za dużo i stąd sprzedaż tego będzie zawsze niższa od Tesli w wersji performance. Ja po przesiadce przez jakiś czas się zastanawiałem czy aby auto nie jest zbyt mało kompromisowe na auto jednak rodzinne :) Ale dylematy zniknęły już, auto ma prawie 5k przebiegu, a rodzina nie narzeka. Mam nawet wrażenie że zawieszenie im bardziej odpowiada bo mniej buja i mniejsze ryzyko choroby lokomocyjnej.


Trochę mnie zastanawiało montowanie tych charakterystycznych lusterek do wersji M Performance np w x3 m40d, ale mnie osobiście to wcale nie dotyka i nie mam z tym problemu.

 

Każda niemiecka marka Premium audi z modelami s, mercedes 43, 53 amg czy bmw m performance ma modele usportowione

 

usportowione?? :mrgreen:


audi s5/s6/s7 jest tak samo usportowiona jak bmw m340d :mad2:

zwłaszcza (audi) z fejkowymi wydechami :norty: z silnikiem diesla który ze swoim zakresem obrotów nadaje się do jazdy autostradowej, a nie sportowej... sorryyy ale porównanie tego do starego dobrego M - to grube nadużycie..

it's a;; about the money :duh:


co do klientów którzy wybierają hondę sifik - nie wiem skąd oni się biorą, ze stowarzyszeń osób niedowidzących??

 

s5/s6/s7 - do tej pory w s6/s7 były montowane v8, więc były usportowione. Na poparcie swojej tezy podajesz przykład tylko tej generacji w której akurat Audi zeszło na psy oferując w Europie takie kwiatki jak diesel czy fake'owe wydechy i przez to cały internet się z tego śmieje. Te diesle to chyba przez normy europejskie, bo w US jest normalny 2.9v6 turbo.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nikt tutaj nie twierdzi, ze usportowione jest lepsze od wersji high performance. Masz wybor i budzet bierzesz co Ci pasuje. Fejkowe wydechy w audi tez mi sie akuat nie podobaja ale skoro tyle lat je klepia znaczy sie klientow znajduja. Oby sluzyly im jak najlepiej. Civic type r ma swoja duza rzesze wyznawcow i zbiera wiele hype. Ma tez mega dobre opinie wsrod testerow jak zreszta wiele dzisiejszych hot hatchy na rynku.

 

Dokładnie tak jak Słonik pisze, nie wyśmiewamy się z Civicow, bo to bardzo płytkie jest, a auto w swojej klasie i cenie jest bardzo dobre.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Bmwfun nic dodac nic ujac. Ile klientow, tyle wymagan i opinii. Tesla to startup i ma uboga oferte wiec mozna dywagowac ze wszystko jest zoptymalizowane pod jeden model, chociaz to sie juz zmienia bo model y to nic innego jak przerobiony nieco model 3. Tez mozna by powiedziec ze taki zrobiony na szybko ulep a zabiera wiekszosc klientow modelowi 3. Dojrzale firmy maja wiele modeli w ofercie zeby sprostac wymaganiom najrozniejszych gustow\potrzeb. Pzyklad? Malyc silnikow BMW wogole nie oferuje w USA, natomiast najlepiej sie one sprzedawaly w kajach skandynawskich. Wiele czesci jest wspolnych\modulowych bo przy tak bogatej ofercie inaczej sie nie da. Neue classe tez bedzie modulowe. Pojawia sie coraz wiecej informacji: https://www.bmwblog.com/2022/01/25/bmw-neue-klasse-solid-state-batteries/. Z najciekawszych to:

1. platforma ma byc modulowa powalajca na niej zbudowac kazdy rodzaj auta od bmw 1 po x7

2. Platforma ma miec mozliwosc pomiescic rozne rodzaje baterii

3. Planowanie jest umieszczenie w niej baterii solid state

4. BMW idzie wlasna droga jesi chozi o silniki elektryczne i:

The Neue Klasse is designed to house such tech from the get go. That along with a patented fully integrated inverter and SSM e-motors should prove to be the key, winning bits that set BMW apart from the rest of its rivals.

At the moment, it seems like BMW is alone in using SSM e-motors, while the rest of the industry is focusing on ASM and PSM principles. That gives the Bavarian manufacturer the upper hand, according to Weber, as the SSM e-motors have “a higher performance density, a very strong and stable peak performance, high repeatability, low noise emission and an excellent efficiency quotient of 97 per cent.” Other car makers could follow suit but, for now, BMW remains the only car maker that managed to overcome the challenges of manufacturing these motors.

 

Wyglada na to ze jak bmw dowiezie projekt z sukcesem na czas to wypusci naprawde dobry produkt.

Opublikowano

s5/s6/s7 - do tej pory w s6/s7 były montowane v8, więc były usportowione. Na poparcie swojej tezy podajesz przykład tylko tej generacji w której akurat Audi zeszło na psy oferując w Europie takie kwiatki jak diesel czy fake'owe wydechy i przez to cały internet się z tego śmieje. Te diesle to chyba przez normy europejskie, bo w US jest normalny 2.9v6 turbo.

 

EGZAKLI, z rasowej s6 v8 tt - zrobić diesla :mad2: strzał w kolano.

zamierzałem kupić nową gen s5, bo poprzednia gen była moim najlepszym autem jaki posiadałem, ale w tym wypadku pozostaje import z us lub abu zabi i trzymanie pod kocem :twisted:


btw z civika nie ma śmiechu, tu jest płacz i rozpacz :duh:


co do tesli - jest porównanie z bmw :twisted:

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Opublikowano

Ciekawy filmik, ale zamiast BMW mogli pewnie równie dobrze wziąć Teslę Model 3, która ze względu na chęć zachowania frunka nie ma już miejsca na ten filtr pod maską.

 

Another couple of successful products were the BMW X5 M Competition and X6 M Competition.

Z ciekawości: co uważacie za bardziej sportowe auto: TM3P czy te dwa SUVy? :) Pytam również, bo najwyraźniej, wg logiki słonika40, są gorsze nawet od trabanta i wolniejsze od sifika.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Te filtry to jak wszystko w Niemieckim premium. Jak nie doplacisz nie dostaniesz lepszego :D https://bimmerlife.com/2021/05/29/bmw-expands-availability-of-nano-particle-cabin-air-filters/


@Filip13 zdefiniuj co znaczy model sportowy. Ani x5m competition ani model 3 nie jest samochodem stricte sportowym. Cayene turbo GT (podobnej wielkoci SUV o podobnych parametrach) przejechalo Nurburging w czasie 7:38,925. Na pewno x5m jest samochodem duzo wiekszym\wygodniejszym\uniwersalniejszm. Do tego wcale nie jest znaczaco wolniejszy od tesli. Jest to 3 razy drozsze auto, nie ma porownania. Ja bym zdecydowanie wolal x5m competition gdyby ktos mi dawal wybor bo rownie szybkie, duzo wieksze, wygodniejsze i lepiej wyposazone.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciekawy filmik, ale zamiast BMW mogli pewnie równie dobrze wziąć Teslę Model 3, która ze względu na chęć zachowania frunka nie ma już miejsca na ten filtr pod maską.

 

Another couple of successful products were the BMW X5 M Competition and X6 M Competition.

Z ciekawości: co uważacie za bardziej sportowe auto: TM3P czy te dwa SUVy? :) Pytam również, bo najwyraźniej, wg logiki słonika40, są gorsze nawet od trabanta i wolniejsze od sifika.

 

Odpowiem tak: żaden nie jest sportowy, ale suv daje większe odczucia sportowe - dźwięk silnika, wydech, fotele, zawieszenie, hamulce itp. A słabszy czas Tesli o 1-3sek zależnie od testu dla 100-200 przy porównaniu ciężkiego SUV o aerodynamice kiosku z opływowym elektrykiem, pokazuje jak BEV jest niedoskonałe w zakresie 100-200. Bo oczywiście ze względu na specyfikę silnika elektrycznego 0-100 będzie elektryk miał trochę lepsze czasy.


Połączenie słów "sportowy SUV" to jest oksymoron, tak jak "ciepły śnieg" albo "sportowy elektryk" ;-P


99% właścicieli X5M/X6M nie wyjedzie na tor, ale gdyby się na to zdecydowali, to może wyglądałoby to trochę dziwnie, ale zawstydziłoby niejedno auto :)



Porównywanie tych 2 samochodów jest już totalną abstrakcją :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0364013EN/electro-offensive-and-number-one-in-premium-segment:-bmw-group-posts-strong-sales-for-2021

 

With more than 100,000 fully-electric vehicles sold last year, ramping up electromobility was our clear focus,” Nota continued.

We have set ourselves particularly ambitious growth targets in this area and aim to more than double our sales of fully-electric vehicles from last year,” Nota added.

For instance, as well as offering intuitive configuration to simplify the purchasing process, pre-configured new vehicles and newer used cars across the entire model range can already be bought online in the BMW Group’s domestic market of Germany. By 2025, the company plans to sell around a quarter of its vehicles entirely online.

 

Data-based recognition of service requirements enables proactive customer care. This means the customer can be contacted directly and receive assistance remotely, wherever possible, or a visit to the workshop can be set up easily and efficiently, if needed.

 

Rolls-Royce Motor Cars. The marque continues to evolve as a true luxury house and now prepares for the historic market introduction of its first all-electric motor car, Spectre, in the fourth quarter of 2023.

 

Uproszczony proces zakupowy, prekonfigurowane modele, poprawki OTA..

25% sprzedazy online juz za 3 lata.

Gdzie ja to juz widzialem :think:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na eobuwie.pl na przykład :D ewentualnie amazon lub Allegro zapomniałeś podkolorowac domestic Market germany. Adam a tak juz na powaznie to w kazdej marce i u wiekszosci delarow mozna przejrzec oferte samochodow online juz od wiele lat korzystajac z serwisu otomoto. Tu masz przyklad: https://bawariamotors.otomoto.pl/ w niemczech zapewne byl to mobile, BMW co najwyzej doda swoja usluge dzialajaco podobnie jak amazon ale nie sadze ze np dealerzy przestana korzystac z takiego otomoto chociazby ze wzgledu na zasieg takich serwisow.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dam Ci slonik rade.


Zamiast nabijac rekordowa liczbe postow w tym watku odpowiadajac doslownie na wszystko i wszystkim, czesto niestety bez zastanowienia (w sensie "co slina na jezyk przyniesie") - zacznij czytac uwaznie na co odpowiadasz.

W sensie przeczytaj raz, czasem dwa razy jak trzeba, a dopiero pozniej sie ustosunkuj jakos do tego - w ten sposob nie bedziesz zasmiecal watku bo w tej chwili robisz tu po prostu smietnik wypowiadajac sie bezmyslnie na doslownie KAZDY post/temat.


Szczerze - jakbym zliczyl posty to wyszloby, ze na 30 postow 30 roznych ludzi przypada rowniez 30 Twoich odpowiedzi.


Dla przykladu ostatni post.

Ja pisze o planach BMW n/t sprzedazy samochodow online (w sensie nie poprzez dealerow), a Ty piszesz o reklamowaniu oferty dealerow na otomoto (w internecie, czyli wg Ciebie implikuje to "online").


Przykro sie czyta takie glupoty po prostu :roll:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No widzisz, siedzisz sobie tam daleko w Norwegii, najwyrazniej slabo znasz polskie realia co jest calkiem zrozumiale i ciezko Ci zrozumiec, ze to czym sie zachwycasz jest juz w Polsce (zapewne nie tylko) dostepne i to w lepszej wersji od wielu, wielu lat. Doloze do pieca jeszcze to ze na otomoto mozesz rowniez kupic nowiutka tesle prosto z salonu(praktycznie kazdy model). Zapewne wiesz, ze sprzedaz samochodu to nie tylko samochod ale czesto i finansowanie (kredyt\leasing\najem) oraz ubezpieczenie. Jest mnostwo firm ktore zamawia takie samochody wczesniej lub konfiguruje pod klienta i wystawia na otomoto. Dlaczego uwazam, ze otomoto jest dla mnie lepsze od bezposredniej sprzedazy online kazdej marki? Otoz to, ze w jednym miejscu masz wszystkie marki, mozesz wyfiltrowac\posortowac wedlug wielu kryteriow i szybko calosciowo przejzec oferte nieograniczajac sie do danej marki/modelu. Jak auto sie spodoba to i tak go nie kupisz online za pomoca przycisku kup teraz. Nie bede sie wypowiadal jak jest w tesli ale wszystkie auta ktore ja kupowalem to gro czasu zajely sprawy wkolo leasingowe, wybor najlepszej formy finansowania no i wszystkie papiery\upowaznienia formalnosci. NO i po kolei:

1. pre configured vehicles? Masz pelno takich na otomoto, ktore dopiero sa przeznaczone do produkcji, wstepnie skonfigurowane ale jeszcze mozna pogrzebac i pozmieniac co sie chce

2. simplified configuration? Od wielu lat masz pakiety, ktore mocno upraszczaja konfiguracje takze dla mnie to papa marketingowa

3. Zglosic\umowic sie na wizyte w salonie online? Jako dodatkowa forma kontaktu bardzo OK, ale jak ma to wygladac jak w enerdze/orange czy tesli gdzie sie nie idzie wogole dodzwonic to jest to dramat.


Zachowujesz sie jakby te wszystkie uslugi wymyslila tesla, tymczasem sa one powszechne od wielu lat i nie zawsze do konca wygodne, czesto to po prostu oszczednosci producenta\dostawcy uslugi,


btw. Juz taka liste dostenych samochodow masz dostepna na stronie audi. To bez znaczenia kto sprzedaje samochody dealer czy producent bo i tak obydwoje sie miedzy soba rozlicza. Kolejny raz podkresle ze nie wiem jak jest w innych krajach ale w Polsce dealerzy to prywatne przedsiebiorstwa razem z siecia serwisowa i na pewno BMW bedzie sie musialo jakos z dealerami dogadac.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeździłem dzisiaj id3, 204 KM. Interesowała mnie tylko jazda, więc od razu wyjechałem na drogę. Jazda była bardzo krótka, bo nie miałem czasu, a poza tym tyle mi wystarczyło. Cisza moze się podobać i na pewno wiele osób to polubi. Po wyjechaniu na drogę od razu gaz w podłogę i auto się rozpędza. To przyspieszenie było takie mocno liniowe, nie takie uderzenie, nie tak drastyczne jak w aucie spalinowym. W aucie spalinowym to odejście jest odczuwalne tak nagle, jakby skokowo, a w elektryku płynnie i równo. Rozpędzanie się elektryka wydaje się łatwiejsze, okupione mniejszą energią, kolega stwierdził, że jak na auto miejskie za szybkie, bo przekroczenie w mieście 100 km/h przychodzi z łatwością. Auto nie wygląda na tak szybkie, a mówimy o 200 KM, a gdzie tam taka Tesla ponad 500 KM...Jazda takim autem to bardziej zabawa niż normalna jazda, a co dopiero przy 500 KM. Czy mi się to podoba? Nie jestem pewien, nie czułem się tak związany z autem jak w aucie spalinowym. Nie wiem jak to jeszcze opisać, na teraz wystarczy. Uważam, że wielu osobom to na bank się spodoba.
Opublikowano

Ciekawy artykuł, mimo że na Onecie.

https://www.onet.pl/informacje/smoglabpl/samochody-elektryczne-z-chin-podbija-swiat-maja-juz-ponad-100-modeli/4rfnezy,30bc1058


IMG-20220126-211043.jpg


W skrócie:

- w Chinach sprzedało się w ost. roku 1,3 mln elektryków (1/3 światowej sprzedaży BEV)

- obecnie jest to udział 5% wśród sprzedawanych aut, ale w 2025r wg. chińskiego prawa 20% nowych aut będzie musiało być sprzedawane jako elektryczne

- Chiny zamiast ścigać się z europejskimi producentami aut spalinowych od razu przerzucają się na produkcję aut elektrycznych, gdzie wyścig zaczyna się od zera

- Chiny już dawno mając plany na dużą produkcję aut elektrycznych wykupiły prawa do wydobycia 70-80% metali ziem rzadkich na świecie, potrzebnych do produkcji aut spalinowych (dla niektórych metali mają 90% praw do wydobycia)

- Chiny są też największym producentem baterii do elektryków

- tak na prawdę wkrótce mogą mieć monopol na produkcję aut elektrycznych, utrudniając innym producentom dostęp do zasobów i konkurując z nimi niska ceną aut wcale nie najniższej jakości

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ciach...

Ech slonik, nadal nie czytasz co sie do Ciebie pisze :)

Ja pisze o zapowiedzianej zmianie polityki sprzedazy aut przez BMW bo wymusza to na nich konkurencja (Tesla) - musza to robic z prostego powodu - siec dealerska i jej utrzymanie to miliardy euro kosztow rok w rok.

Sprzedaz bezposrednia online (a wiec i uproszczenie konfiguracji) to olbrzymie oszczednosci i nowa rzeczywistosc w motoryzacji jezeli chce sie zachowac udzial w rynku.


A Ty odwracasz jak zwykle kota ogonem i piszesz o posrednikach na otomoto, o lokalnych rynkach (NO, PL - jakby to mialo jakiekolwiek znaczenie dla tego artykulu :duh: ), o tym co lubisz czy czego nie lubisz (to samo - tak jakby to mialo jakiekolwiek znaczenie/wplyw na plany BMW :roll: )

 

Jak auto sie spodoba to i tak go nie kupisz online za pomoca przycisku kup teraz.

Tak, kupisz, to robia wlasnie setki tysiecy ludzi kupujac Tesle (z pominieciem sieci dealerskich) i wlasnie dokladnie o tym pisza ludzie z BMW w tej notce prasowej.


Tesla wielu rzeczy nie wymyslila sama, ale je implementuje (skutecznie!) na szeroka skale zmuszajac innych producentow do nasladowania w imie zasady "adapt or die".


Sprzedaz bezposrednia, dedykowana siec ladowarek, tablety i ascetyczne wnetrza, max upraszczanie konfigow, OTA - to wszystko dzisiaj "tradycyjni" producenci w pospiechu kopiuja bo widza, ze traca grunt pod nogami.


VW juz rok temu oglosil ze zmienia zasady sprzedazy EV, MB to samo a dzisiaj dolacza do tego grona BMW - wszystkie te firmy sa "uczone" odnajdywania sie w nowej "teslowej" rzeczywistosci.

https://cardealermagazine.co.uk/publish/mercedes-now-also-believed-to-be-considering-agency-sales-model-as-it-plans-to-sell-its-own-dealer-group/223848

https://www.am-online.com/news/manufacturer/2018/10/18/volkswagen-to-restructure-its-dealer-network-from-2020

 

Rzeczywiscie ciekawy, dzieki za link!

Ciezko sie nie zgodzic z tezami w artykule - Japonczycy robia swietne auta, Koreanczycy to samo - czemu Chiny nie mialyby podbijac swiata swoja motoryzacja przy takim potencjale?

Ja szeroko otworzylem oczy po jezdzie testowej BYD Tang - jakbym zakryl znaczek to 9/10 osob powiedzialoby, ze to jakas luksusowa europejska premium marka, auto bylo po prostu swietne (mimo ze nie moj target ale tak po prostu obiektywnie patrzac)

Jezeli Chinczycy i tak produkuja wiekszosc baterii do EV, ich firmy sa w partnerstwie praktycznie wszystkich europejskich zakladow produkujacych auta na terenie Chin (nie ma partnerstwa, nie ma produkcji w Chinach - jedynym mi znanym wyjatkiem jest Tesla) - to na koniec dnia ciezko bedzie zagranicznym firmom konkurowac cena przede wszystkim bo cale R&D juz dawno jest w chinskich rekach.

Potrzeba pewnie dekady-dwoch na zmiane mentalnosci europejskiego kupujacego ale co to jest dekada-dwie dla cierpliwych Chinczykow :roll:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja pisze o zapowiedzianej zmianie polityki sprzedazy aut przez BMW bo wymusza to na nich konkurencja (Tesla) - musza to robic z prostego powodu - siec dealerska i jej utrzymanie to miliardy euro kosztow rok w rok.

Sprzedaz bezposrednia online (a wiec i uproszczenie konfiguracji) to olbrzymie oszczednosci i nowa rzeczywistosc w motoryzacji jezeli chce sie zachowac udzial w rynku.

(...)

Tesla wielu rzeczy nie wymyslila sama, ale je implementuje (skutecznie!) na szeroka skale zmuszajac innych producentow do nasladowania w imie zasady "adapt or die".


Sprzedaz bezposrednia, dedykowana siec ladowarek, tablety i ascetyczne wnetrza, max upraszczanie konfigow, OTA - to wszystko dzisiaj "tradycyjni" producenci w pospiechu kopiuja bo widza, ze traca grunt pod nogami.

 

Tesla adoptuje sprzedaż bezpośrednią przez internet w branży moto, bo nie kojarzę tego wcześniej i to jest nowość i inni producenci tego próbują, badają, ale nie jest powiedziane że to najlepsza forma relacji z klientem. Ona trafia szczególnie do młodych, ale nie każdemu to odpowiada i cały rynek nie przestawi się na taką formę. Odczuwam mocno (może się mylę) że zachłysnąłeś się hypem roztaczającym się wokół Tesli i każde jego posunięcie traktujesz jako coś genialnego i strzał w 10 nieomylnego Muska. Wg mnie producenci otwierają kolejny kanał sprzedaży żeby łapać więcej klientów i pokazać że nie są gorsi niż Tesla.


Otóż w biznesie nie jest to nic nowego - jak był wysyp sklepów internetowych to się ludzie nie przestawili na zakupy tylko przez internet. Oczywiście bardzo mocno podgryzło to, ale nadal tłumy są galeriach i sklepach wielkopowierzchniowych. Im bardziej produkt złożony im większej potrzebuje wsparcia przy sprzedaży czy obsługi posprzedażowej i tam potrzebna jest relacja z klientem, doradztwo, a jakie jest doradztwo w Tesli? Zerowe. Podobnie np w ubezpieczeniach gdzie jakoś directowy model, szczególnie w Polsce, szoruje po dnie jeśli chodzi o udziały w sprzedaży, a główną sprzedaż robią multiagencje czy brokerzy. Ja bym się bardziej spodziewał że do pewnego stopnia sprzedaż bezpośrednia się rozwinie i zatrzyma, ale jednak większość pozostanie w modelu tradycyjny czy jakimś może modelu gdzie będzie pośrednik oferujący realne doradztwo jak będzie 100 różnych elektryków różnych marek do wyboru i typowy Kowalski nie będzie się w tym orientował. Takie "multisalony", gdzie kupisz ev: BMW, Merca, BYD, czy Teslę. W Polsce takie firmy już powstają wypełniając lukę pomiędzy klientem a producentem i chyba całkiem nieźle się rozwijają, ale nie chce tutaj robić reklamy, bo osobiście nie korzystałem z usług :) Ale rozmawiałem i mnie przekonali do siebie i jakbym zamawiał Teslę, to pewnie bym skorzystał z ich pośrednictwa. Ty mówisz miliardy kosztów wyrzuconych w błoto, a w większości branżach jest zawsze miejsce na pośredników, franszyza itp, bo liczy się relacja z klientem itp. A Ty mówisz że to złe, bo Elon tak powiedział, a Elon tak mówi, bo musi żeby zaistnieć i przetrwać, no ale ma wyznawców dzięki którym kupi czas :)


Tak samo "pakietowe" wersje z ograniczoną liczbą kolorów to też nic nowego i było stosowane przez wielu producentów japońskich. Pamiętam ponad 10 lat temu byłem w salonie Hondy i tam miałeś 3 linie wyposażenia i kilka kolorów i wybierałeś z tego co jest, bo auta były produkowane chyba w Japonii i cała logistyka z produkcją i transportem to było chyba 6 czy nawet 9 miesięcy. To jest podejście do auta jak do sprzętu AGD i dla sporej liczby klientów to jest ok, ale jest też bardzo duża grupa klientów dla której nadal zakup auta to są emocje i jest potrzeba jego indywidualizowania, doradztwa.


Co do kroku Tesli, to dla niej promowanie tej formy, to była jedyna możliwość zaistnienia, bo przegraliby na starcie bez własnej sieci. Nie znaczy to że świat chce się na taki model przestawić i teraz inni producenci na szybko się przestawią. Wręcz przeciwnie, inni producenci otworzą się na ten kanał żeby mieć dostęp do klientów którzy lubią tak kupować, a jednak nadal będą budować swoją przewagę na rozbudowanej sieci serwisowej, dealerskiej. Tak szczerze mówiąc w moim przypadku jednym z istotnych argumentów przy wyborze iX3 była właśnie dostępność serwisu czy obsługi posprzedażowej. Bo przepraszam, ale jak sobie wyobrażę że miałbym w razie usterek jechać na drugi koniec miasta, rozmawiać z niedoświadczoną ekipą serwisową która się tego dopiero uczy i spędzić czas w salonie który drastycznie odstaje od tego co jest w BMW, to ja mówię dziękuję. I znam osoby jeżdżące Teslą czy nawet czytałem o tym na forum elektrowozu, które z różnymi drobiazgami jeżdżą ignorując je, bo szkoda im czasu na jeżdżenie i reklamowanie tego. W BMW jak Ci zależy, to reklamujesz do skutku. Oczywiście trudniejsze przypadki i tutaj będziesz miał problem, ale jestem przekonany że uzyskasz dużo więcej. Poczytaj też artykuł o likwidacji szkody przez ubezpieczycieli, jaka to jest droga przez męki w przypadku Tesli. Zapewne w innych krajach jest trochę lepiej, a pewnie w Norwegii najbardziej, ale nadal porządna sieć ASO i rozwinięta cała logistyka części do naprawy itp jest bardzo ważnym elementem. Tą przewagę inni producenci mają, Tesla ją dopiero buduje na całym świecie.


Jak w tej kwestii Adam wygląda sprawa np w Norwegii która z pewnością jest strategiczna dla Tesli? Jak wygląda porównanie jakości obsługi w norweskim salonie Tesli jeśli chodzi o sprzedaż czy serwis, a jak wygląda to w BMW w Norwegii?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jezeli Chinczycy i tak produkuja wiekszosc baterii do EV, ich firmy sa w partnerstwie praktycznie wszystkich europejskich zakladow produkujacych auta na terenie Chin (nie ma partnerstwa, nie ma produkcji w Chinach - jedynym mi znanym wyjatkiem jest Tesla)

 

W takim razie co Chinskie baterie firmy CATL robia w teslach? Nie, tesla nie jest tu zadnym wyjatkiem. Jest dokladnie taka sama firma jak reszta zalezna od miliona poddostawcow komponentow. Swoje to ma soft (dzialajacy pod systemem operacyjnym linux) i fabryki skladajace\malujace auta.


Adam odnosnie sprzedazy to Ty wlasnie nie rozumiesz. Tak jak wyzej napial @BMWFun jestes zapatrzony w Muska jak w bozka i nie widzisz otaczajacego Cie swiata. Ja sie Ciebie zapytam, gdzie odbierales i naprawiales swoj samochod (tesle) bo pod Norweska biedronka chyba nie? Piszesz tu o miliardach wyrzuconych w bloto? To wlasnie franczyza (czyli taki model jak dziala BMW w Polsce) przezuca cale ryzyko biznesowe na salon. Firmy motoryzacyjne nie sa tu odosobnione tak dziala np w Polsce siec sklepow zabka, czy chociazby taka potega jak restauracje Mc Donalds. Po co mi salon przy kupnie? Chociazby po to zeby odbyc jazde probna (swoja jazde probna tesla odbyles samochodem sasiada?), obejrzec probniki kolorow zarowno karoserii jak i dekorow i tapicerek a przy odrobinie szczescia zobaczyc kolor na zywo. Kupno samochodu online w BMW? Co za problem? Wchodzisz na konfigurator, konfigurujesz auto, zapisujesz konfiguracje klikajac jednym przyciskiem wysylasz do wybranego salonu. Po jakims czasie odzywa sie do Ciebie sprzedawca uzgadniasz telefonicznie\mailowo rabat, szczegoly finansowania i odbierasz maila z umowa oraz z oferta uzgodnionego finansowania\ubezpieczenia oraz numerem konta do wplaty zaliczki. Wplacasz zaliczke i czekasz spokojnie na auto. To o czym Ty piszesz to nie ma znaczenia dla kupujacego bo to kwestia modelu biznesowego danej firmy. Model biznesowy raczej sie nie zmieni poniewaz BMW\mercedes\audi albo by musialo puscic z torbami wszystkich, dealerow, na wlasna reke pobudowac salony poszukac ludzi a przy juz tak rozbudowanej sieci dealerskiej to bez sensu. Dlatego jest to tylko papa marketingowa a skonczy sie to tym, ze na stronie BMW bedziesz mial dostepna liste samochodow stockowych (do bazy moga rowniez miec dostep dealerzy i to oni tam dodawac auta).


btw. w UK bmw sprzedaje auta online ju od 2015 roku, w 2-17 bylo gotowe do sprzedazy online w Niemczech https://autovista24.autovistagroup.com/news/bmw-extends-online-sales-germany/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Takie dostępne od ręki są od dawna:

https://najlepszeoferty.bmw.pl/nowe


Audi i Mercedes też ma coś takiego.


BMW przy iX3 już testował 2 prekonfigurowane bogato wyposażone wersje: Inspiring i Impressive, do których dokłada się pojedyncze elementy typu hak i wybiera kolor. Jeśli rynek tego będzie chciał, to pewnie rozszerzą, ale nie mam przekonania że tak będzie w BMW wszędzie, co najwyżej przy mniej wymagających segmentach. Spójrz tylko na forum i dyskusje. Jeden mówi Bowers gra przeciętnie, drugi powie Hifi to max czego potrzebuję. Inny powie że pneumatyka to jedyne sensowne zawieszenie a M profesional to beton, a drugi powie że M proff za bardzo buja i tylko M. Zdania są podzielone w kwestii komfortowego dostępu, skrętnej osi, headupa i wielu innych.


I argument że Tesla daje wszystko w cenie jest chybiony, bo samych rodzajów foteli w 5 czy X5 masz 3 różne do wyboru (sport, komfort, M), a zawieszenie masz 5 (standard, adaptacyjne M, pneumatyka, M Proff, M w Mkach) i do tego jeszcze niektóre do wyboru w konfiguracji z osią skrętną lub bez. W Tesli masz to co Elon uznał za stosowne, a wierni fani cieszą się że za nich zdecydował :D Już nawet w Skodzie czy Toyocie masz chyba większy wybór (zgaduję, nie sprawdzałem).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.