Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Nie bede juz do wszystkiego sie odnosil, w wielu rzeczach sie zgadzamy.

To szkoda, bo ja właściwie nie wiem już w czym się zgadzamy oprócz tego że rewolucja EV jest faktem :) To może napisz tak wprost ile czasu potrzeba do dominacji EV na rynku. Czyli za ile wg Ciebie lat osiągnięte zostaną kolejno 2 psychologiczne progi: 50% nowych rejestracji EV (nie sprzedaży) oraz 50% aut EV jeżdżących po drogach w:

- NO (pierwszy próg osiągnięty chyba w 2020, pytanie o drugi próg)

- PL

- UE

- US

- Cały świat


Ja bym strzelał że to odpowiednio:

NO: zakładam że nastąpiło, bo większość NO kupuje nowe auta / +10 lat

PL: +20 lat / +30lat

UE: +15 lat / +25lat

US: +20 lat / +30 lat

Cały świat: +30 lat / +40lat


Może odważne prognozy, ale tak ja to czuję.

 

:D :D i dlatego ostatnio brakowało prądu i prawie groził nam blackout :) I dlatego na szybko próbuje się postawić elektrownię atomową i tak się walczy o nie zamykanie Turową. Posiadanie samego gniazdka to nie wszystko, musi jeszcze móc w nim płynąć prąd na ogromną skalę. W 2021 moc wszystkich elektrowni w Polsce to 45GW, 10milionów aut EV ładujących się z mocą 3kW, to zapotrzebowanie na poziomie 30GW. Tak, przekonałeś mnie. Jesteśmy gotowi na EV :)

W elektryce nazywa sie to wspolczynnikiem jednoczesnosci - Twoje wyliczenia co do zapotrzebowania mocy mozesz spokojnie podzielic przez 5 (docelow przy 100% EV) a biorac pod uwage realne wdrazanie EV na rynek to przez 10 badz 20 przez nastepna dekade/dwie.

Przecietny Kowalski bedzie ladowal swojego elektryka co tydzien albo i rzadziej bo przejezdza 20-30km dziennie.

Opowiesci o 10 milionach BEV ladujacych sie jednoczesnie sa bajkami, ktorymi strasza wlasnie pudelki motoryzacyjne piszace o blackoutach, nie maja oparcia w rzeczywistosci :roll:

Proponuje na spokojnie przemyslec temat :cool2:

Przemyślałem i odniosłem się w odpowiedzi na post Filipa.

 


PS. Nie otrzymalem odpowiedzi na pytanie o tych mitycznych fanbojow Tesli - ustosunkujesz sie?

Jeżeli Ci bardzo zależy to napiszę mimo że obiecałem Ci dla dobra wątku i unikaniu bezsensownemu spieraniu się, że nie będę używał określenia fanboj, bo różnie je rozumiemy i dla mnie nie jest tak pejoratywne jak dla Ciebie. Rozmawiałem z kilkoma właścicielami Tesli osobiście, oglądałem dużo filmów na YT fanów Tesli, czytałem sporo wątków nt Tesli głównie na elektrowozie i czytałem wiele wątków na forum BMW czy innych marek. I na podstawie wypowiedzi najczęściej jednobiegunowych uważam poziom "fanbojstwa" właścicieli Tesli znacząco silniejszych niż ten występujący w innych markach (może pomijając jakieś bardzo niszowe marki).


Wg mnie przewyższa on zjawisku fanbojstwa np marki Apple, w której użytkownicy widzą produkt, wiedzą że pewne rzeczy mają troszkę gorsze i że przepłacają, ale całokształt jakości jest wysoka. W przypadku Tesli tego całokształtu jakości obiektywnie nie ma i mówimy o dobrym 3 gwiazdkowym hotelu (swoją drogą bardzo trafna obrazowa metafora :cool2: ), a Apple to bliżej 4-5 gwiazdek. Mimo tego rzadko spotykam się z użytkownikami iPhonów ktorzy na lewo i prawo wmawiają wszystkim że dokonali najlepszego na świecie zakupu czy nie przesiadują na forum Samsunga naganiając Appleowi klientów (częściej się spotykam z przeciwnikami Apple'a którzy śmieją się z frajerstwa użytkowników iPhonów). Niestety mi się jawi obraz niektórych użytkowników Tesli jako takich, którzy czują że odkryli świętego Grala i coś (osiągi) co było dla nich nieosiągalne i czują się co najmniej jakby kupili Ferrari na promocji -95% ;-) To ich, wg niektórych z nich, upoważnia do dyskredytowania wyboru innych użytkowników i lania wiader pomyje i wyśmiewania innych marek. Przepraszam, ale cytowany tutaj przypadek człowieka który zamienił Porsche benzynową na Teslę i wyśmiewanie się z tej marki przy okazji to jest żenujący poziom. A znalazłem gdzieś w komentarzach jakiegoś artykułu na elektrowozie że jakiś fan Tesli kupił TM3 bo właśnie ten fakt go przekonał i teraz pewnie jeździ sobie szczęśliwie Teslą i opowiada wszystkim znajomym że ma auto jak Porsche tylko za 1/5 ceny :)


Mnie drażni trochę taka krucjata fanów Tesli, ale personalnie nie mam z tym problemu, dzielę się tylko tym jak to "z zewnątrz" wygląda czasem :) I w przypadku takich historii jak ta z Porsche to zamiast wielkiego entuzjazmu i ogromnego wooow, u wielu nie fanów Tesli pojawia się uśmiech politowania.


Odnosząc się do tego co kiedyś pisałeś - nie, żaden właściciel nie zalazł mi za skórę, ani tym bardziej nie dotknął personalnie i nie mam żadnego urazu do użytkowników Tesli, ani do samej marki, a znam właścicieli marki z którymi się od dawna przyjaźnię. Tutaj mówię nawet wprost że pomimo iż lubię bardzo BMW, to gdyby Tesla produkowała elektryki, które jako całokształt są na poziomie 4* a tym bardziej 5* i są w rozsądnej cenie, to takie auto stałoby u mnie w garażu. Sam wiesz że prawie kupiłem Teslę ;-) ale bardziej dlatego że roztaczany na forum obraz auta sprawiał na mnie w chwili decyzji zakupowej wrażenie lepszego niż jest w rzeczywistości. Jednak pierwsze co po zakupie elektrycznego BMW nie napisałem artykułu na elektrowozie opisując swoją "fascynującą" historię (inna sprawa że tam by tego pewnie nie opublikowali :D).


ps. Adam, Filip, Jar3k, nie bierzcie oczywiście powyższego do siebie :) Subiektywnie inaczej patrzymy na wady i zalety Tesli, ale z Wami jest mimo wszystko jakaś płaszczyzna do merytorycznej rozmowy :)

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Średnia dzienna dla kogoś kto zmienia elektryka to jest bliżej 50-60km dziennie (chyba że zakładasz że na ev będą zmieniać swoje weekendowe auta robiące 1tys rocznie ludzie pokroju Sławomira). Nie wiem dlaczego zakładasz że wszyscy w Polsce się dogadają na równoemierne obciążenie dobowe ładowaniem oraz równomierne pokonywanie dystansów (skąd w takim razie biorą się korki??). Przecież typowe jest ładowanie samochodu po powrocie z pracy, czyli peaki obciążenia będą w określonych godzinach i to na dodatek w dni roboczych. Uwzględniając średni przebieg który wskazałem to jest 5GW i spokojnie to możesz pomnożyć przez 3x czy 4x żeby wskazać szczytową moc i masz 15-20GW obciążenia szczytowego, czyli połowę dzisiejszej mocy polskich elektrowni. A mówimy o 10mln elektryków gdzie w Polsce jest zarejestrowany prawie 30mln aut (40mln z "autami widmo").


To pokazuje ile Polska musi zmienić w kwestii energetyki. A zapotrzebowanie na prąd rośnie i bez elektryków.

 

Po pracy człowiek wraca i podłącza elektryka - ale w każdym idzie ustawić godzinę startu ładowania na późniejszą, tańszą taryfę. Oczywiście masz jednak rację odrzucając teorię równomiernego obciążenia, to nierealne.

 

Otóż to. Niech to i będzie 10GW, to jest to obecnie 1/3 mocy całej sieci energetycznej w Polsce, a potrzeby na prąd w całej gospodarce rosną znacząco. A elektrowni nie postawi się na pstryk jak wiemy, a mamy ogromną presję na zamykanie obecnych trucicieli. Pośrednio będzie to wpływało na spowolnienie rewolucji ev w Polsce poprzez ceny prądu, problemy z przyłączaniem odpowiedniej mocy ładowania itp.


Myślę że podobne problemy będzie miało też wiele krajów na świecie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam to chyba Ty masz problemy, ze zrozumieniem jezyka angielskiego a raczej rozumujesz go jak ci wygodniej:

bmw_i_platform2.jpg?itok=fBCYw_xg

 

Twoj obrazek jedynie potwierdza to co Ci napisalem wczesniej - jedyna dedykowana platforma do elektrykow jest dzis ta od i3.

Zarowno iX, iX3 jak i i4 sa budowane na platformie CLAR, ktora jest platforma do aut spalinowych a zostala zaadoptowana takze pod wersje hybrydowe jak i elektryczne.

Owa platforma nie rozni sie niczym od np platformy Audi MLB, zaprezentowanej 10 lat temu, a ktora jest stosowana w Audi e-tron, a takze A4, A6, A8, Touaregu etc etc


Mozesz ja nazywac jak chcesz - uniwersalna, modulowa, flexible etc etc - na koniec dnia to platforma do auta spalinowego przerobiona na szybko do hybrydy i EV - ze wszystkimi tego konsekwencjami.

Glownymi wadami sa - kuriozalna waga, fatalna zwrotnosc auta, slaba aerodynamika, malo miejsca w srodku w porownaniu do zewnetrznych wymiarow auta.

O rzeczach jak frunk, tunel etc nie trzeba pisac.


Nie dalej jak 3 posty temu pisales o mojej niewiedzy motoryzacyjnej a sam nie wiesz na jakich platformach BMW produkuje swoje auta, rotfl!

Mam Ci wkleic jak 5 razy pisales tu, ze BMW iX jest zbudowane na dedykowanej platformie elektrycznej? ^^

 

4 doroslych z tylu i4 sie zmiesci ale ktos kto oczekuje wygody w malym grand coupe to ma chyba nierowno pod sufitem :D

Jezeli przez wygode rozumiesz nie wbijanie kolan w fotel kierowcy i wyprostowanie glowy nie zahaczajac o podsufitke w aucie o dlugosci prawie 480cm, chyba mam rzeczywiscie nierowno pod sufitem ^^

Zreszta o czym ja mowie, auta na oczy nie widziales, nie siedziales w nim ale wiesz najlepiej :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niemcy już dziś maja problem z energia przez zamykanie elektrowni atomowych. Do końca roku maja chyba wygasić ostatnia i problem tylko się pogłębi. @bmwfun dokładnie w punkt ująłeś jak to wyglada z boku jak się patrzy na niektórych właścicieli tesli. Calkowity brak szacunku do innych Marek, wyborow innych, przekonanie o jedynie słusznym wyborze i jedynie słusznych najlepszych na świecie rozwiązaniach.


Adam tak nabijasz sie z tego i4 a tak na koniec dnia ładowność tesli nie pozwoli zabrać 4 rosłych mężczyzn. Jest to stosunkowo mały sedan, z niewygodna przestrzenią załadunkową, krótkimi siedziskami, mała ilością miejsca na nogi przez baterie w podłodze, mam na myśli nisko umieszczona kanapę z tylu. Na pewno nie jest to święty graal i dla przeciętnej rodziny octavia kombi będzie duzo praktyczniejszym rozwiązaniem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam ja myśle ze musisz napisać maila do pana Zipse, ze nie nie wie co jego inżynierowie zaprojektowali bo ty wiesz lepiej. Tu masz pełne wyjaśnienie platform BMW https://www.caranddriver.com/news/a22090657/bmws-modular-architecture-just-two-platforms-will-cover-all-models/ włącznie ze wspomnianym zaprojektowanym miejscem na baterie. Clar była od początku projektowana jako platforma modułowa mogąca pomieścić każdy rodzaj napędu o czym BMW zawsze mówiło otwarcie. Zobacz sobie na rok artykułu. Nie jest on z wczoraj. Czy tym myślisz ze można by bylo tak po prostu do pierwszej z brzegu platformy włożyć ponad pół tony baterii w podłogę?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Z sąsiedniego wątku na forum: https://www.carscoops.com/2021/12/new-bmw-i3-revealed-as-an-electric-3-series-sedan-for-china/


Co byście wybrali new BMW i3 (pewnie z lekką nadwagą) czy TM3? Zaletą i3 jest że podobno nikt nie ma problemów ze stabilnością powyżej 180km/h ;P

Edytowane przez BMFun
Opublikowano (edytowane)

Zgadzam się z BMFun, samochody to nie smartphony czy aparaty fotograficzne i ta zmiana nie dokona się w ciągu kilku lat. Potrzeba będzie minimum dekady by większość sprzedawanych aut było elektrycznych. A później potrzeba będzie kolejnej dekady by wymienić obecnie sprzedawane ICE. W Polsce jest 29 mln jeżdżących samochodów a rocznie sprzedaje się 0,5 mln nowych aut + 0,8 mln używanych sprowadzanych z zachodu. Nawet gdyby od dzisiaj wszystkie nowe i sprowadzane auta były autami typu BEV potrzebowalibyśmy w tym tempie 25 lat, by wymienić cała flotę na elektryki.


Jeśli Komisja Europejska wymusi na producentach zakaz sprzedaży ICE, to samochody te niekoniecznie muszą tracić na wartości, przy niskiej podaży może być wprost odwrotnie, chyba że EU zakaże poruszania się takich pojazdów po drogach.


Dopóki aut typu BEV jest niewiele, nie przekłada się to tak mocno na infrastrukturę i sieci energetyczne, ale kiedy liczba aut elektrycznych zacznie rosnąć logarytmicznie wszystko się zmieni. Rocznie auto w Europie robi około 12 tys. przebiegu. Jeśli przełożymy to na zużycie prądu przez BEV rzędu 20kWh /100 km wyjdzie 2,4 MWh na auto rocznie.


Jeśli przemnożymy to przez 0,5 mln rocznie sprzedawanych nowych aut (załóżmy w 100% elektrycznych) to mamy 1,2 tys GWh zużycia rocznie przy ogólnym zużyciu 150 tys. GWh rocznie. Przy 30 mln aut będzie to 70 GWh rocznie na samo ładowanie aut, czyli prawie połowa obecnego zużycia energii w Polsce. Obecnie przestaliśmy budować elektrownie węglowe bo są nieopłacalne, wiatraki poblokowane przez przepisy, na atom poczekamy 10 lat minimum, jeśli w ogóle powstania tego typu elektrownia w PL przy obecnym odwrocie od atomu w EU. Perspektywy na szybki wzrost mocy elektrowni w PL są raczej kiepskie.


Problem będzie występował również w przypadku wyjazdów wakacyjnych, kiedy "pół Polski" rusza nad morze. Obecnie potrafią być w takim okresie duże kolejki na stacjach benzynowych, gdzie auto tankuje się 2 min. A jakie będą kolejki gdy auto będzie ładować się pół godziny nawet jeśli punktów ładowania przy trasach szybkiego ruchu i autostradach będzie tyle samo co obecnie stacji benzynowych?


Mi idea aut elektrycznych się podoba, ale nie do końca podoba mi się wymuszanie przejścia na elektryki za wszelką cenę, bo nie są to w całym cyklu życia takiego auta produkty dużo bardziej ekologiczne niż obecne ICE. Dopóki nie powstaną nowe, wysokowydajne źródła czystej energii sprzedaż BEV w pewnym momencie natrafi na ścianę i trochę bałbym się kupić teraz BEV z perspektywą, że będę jeździł nim 10 lat, kiedy przez ostatnie 15 lat Polska wybudowała bloki energetyczne na niecałe 5 GWh przy ogólnej mocy 45GWh jaka obecnie dysponujemy.

Edytowane przez Bl1nk
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli za ile wg Ciebie lat osiągnięte zostaną kolejno 2 psychologiczne progi: 50% nowych rejestracji EV (nie sprzedaży) oraz 50% aut EV jeżdżących po drogach w:

Ja bym strzelał że to odpowiednio:

NO: zakładam że nastąpiło, bo większość NO kupuje nowe auta / +10 lat

PL: +20 lat / +30lat

UE: +15 lat / +25lat

US: +20 lat / +30 lat

Cały świat: +30 lat / +40lat

 

1. Co masz na mysli mowiac nowa rejestracja a nie sprzedaz? W sensie mieszasz rejestracje aut uzywanych z nowymi, nie rozumiem co masz na mysli?

2. To ile lat beda jezdzic auta nie elektryczne po drogach zalezy tylko od politykow, generalnie zakladam ze to bedzie jakies ~15 lat po tym jak w salonach beda juz praktycznie tylko elektryki. Zalezy jak bardzo politycy beda dokrecac srube poprzez cene paliwa, jakies dodatkowe oplaty drogowe etc

3. W NO jest ogolem ~2.8M aut osobowych, z tego na dzis 0,5M EV. Liczac 150-200k nowych EV co roku calkowita wymiana taboru na EV potrwa jeszcze 10-15 lat, w innych krajach bedzie podobnie podejrzewam (blizej 15).

4. 50% sprzedazy EV EU osiagnie wg mnie nie dalej jak za 5-6 lat - czyli 2027-2028 max. Polska wbrew pozorom nie bedzie duzo z tylu, moze z 2-3 lata bo po prostu nie bedziemy mieli wyjscia - bedziemy kupowac to co beda sprzedawac nasi sasiedzi (jako nowe). Nie staniemy sie nagle druga Kuba :norty:

5. Diesel jest juz pozamiatany, w EU sprzedaje sie go juz dzis mniej od elektrykow (!)

6. Sprzedaz BEV bedzie tylko przyspieszac, w NO byl punkt kulminacyjny w ktoryms momencie (ze 2-3 lata temu) - jezeli widzisz ze 2-3 letnie hybrydy traca na wartosci 2x bardziej od BEV to zaczynasz sie zastanawiac przy zakupie nawet jak nie jestes wielkim fanem EV :norty:

7. O calym swiecie/USA/.Chinach sie nie wypowiadam, nie wnikam w te rynki az tak bardzo.


Co do "fanbojstwa" Tesli - dzieki za wyjasnienie.

Odniose sie do forum Samsung/Appla i mojej ewentualnej osoby (jezeli to miales na mysli).

Ja tu pisze na forum BMW tylko dlatego ze siedze tu od dekady, tutaj opisywalem w galeriach moje E90, F20, F30, F10 a potem z braku laku wyszla TM3 i zostalem (troche z nudow, troche z przyzwyczajenia).

Staram sie byc w miare obiektywny (na ile moge), jak ktoregos dnia mnie moderator wyrzuci bo powie ze "enough is enough" to pojde dyskutowac na forum motoryzacyjne ogolne albo raczej dam sobie zupelnie spokoj, ewentualnie wroce tu jak dokupie cos od BMW znowu.


Apropo Ferrari/Porsche etc - taka narracje buduje "internet" - tak jak mowilem, ciezko znalezc porownania modelu S do Avensisa czy Mondeo, czesciej jest zestawiany z autami "high-performance" ktorych nie ma wsrod popularnych marek - a dysonans sie pojawia bo marki ekskluzywne sa jednak sporo drozsze a technologicznie nie oferuja wiecej niz Tesla, najczesciej roznica jest w detalach, materialach, wykonczeniu, personalizacji. No bo nie ma sie co oszukiwac - za 100k czy 200k PLN wiecej mozna duzo zdzialac wewnatrz auta. Tesla ma po prostu inna filozofie, jest na etapie skalowania produkcji wiec musi szybko i duzo, nie ma czasu na "detale".


Odniose sie tylko do jednego jeszcze apropo tego fanbojstwa - duzo z tego jest autentyczne, ludzie po prostu sa zachwyceni tymi autami bo Tesla daje im duzo powodow, osiagi sa tylko jednym z x-dziesieciu rzeczy na dlugiej liscie zalet tych aut. Ja sie przesiadalem z hybrydy BMW 330e rok temu na TM3 i jak sie cofniesz do 31 strony tego watku - zrobilem liste ponad 50 rzeczy, ktore mi sie w TM3 bardziej podobaly w porownaniu do 330e - tam nie bylo fanbojstwa tylko chlodna rzeczowa analiza z czego wynika zakup i zmiana marki. Wady TM3 w porownaniu do hybrydy 330e tez wtedy wszystkie wypisalem :cool2:

Te "tanie osiagi z promocji" byly raptem jedna z 50 rzeczy dla ktorych pozbylem sie 330e :cool2:

Bo chyba nie sadzisz, ze byly kluczowe mieszkajac w NO gdzie za +25km/h na drodze idzie sie do ciupy :norty: Zreszta porownywalem hybryde do wersji LR, wersje Perf. wzialem dlatego ze byla raptem 20k PLN drozsza, zal bylo nie skorzystac z okazji w sumie. Natomiast rozumiem tez wybory innych m.in. Twoj z iX3 i tak jak mowilem 100 razy - nie mam zadnego problemu z tym. Ludzie lubia otoczke "premium", sam lubie, tyle ze we mnie bylo zawsze wiecej twardo stojacego na ziemi inzyniera, tresc jest zawsze u mnie przed forma a w BMW ostatnimi czasy wydaje mi sie, ze jest troche na odwrot.


PS. Obejrzyj ten filmik sprzed 3 lat gdzie Throttle House porownuje TM3 (wersje LR, nawet nie Perf!) do M2 Competition - i powiedz jak ludzie maja nie byc "fanbojami" gdy zawodowi recenzenci aut tak reaguja na TM3:



Polecam po prostu obejrzec bez uprzedzen BMW/Tesla - posluchac o przyjemnosci z prowadzenia, o jezdzie w zakretach, o pozycji za kierownica, o infotainmencie - to wszystko w porownaniu do jednego z najfajniejszych BMW ostatnich lat(!)


Kilka cytatow ktore juz tu kiedys wklejalem:

"I'm really coming around to these cars, this car is FUN, it is ENGAGING, it is EXCITING, it's a DRIVER'S CAR"

"Last time I drove M2.. I was thinking there is no turbo lag, throttle response is so good but after getting out of model 3 - this feels DEAD ON THE THROTTLE, can't believe that I'm saying this about an M car"

"it is the same or less chassy/road communication in M2 than in a Tesla, and I can't believe I'm saying that""

"WOW, I feel like I've been sold in the first 30 sec., what does this mean"

"This car feels like the future, and from the future the news is good", "changing up the game", "forcing other manufacturers to get with the times" etc.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak zwykle wyciąłeś to co ci najbardziej pasuje. To może ja zacytuje podsumowanie

 

The driving experience overall is better in the m2. For me at this point I would still by The m2

 

Fajnie tez około 14 minuty widać jak beznadziejnie się obsługuje infotaiment. Wzrok jest kompletnie oderwany od drogi na dłuższa chwile a do tego gość jeszcze kręci głowa żeby cos zobaczyć. Ogólnie bmw tez jest bardzo chwalone wiec nie wiem co próbujesz tutaj udowodnić.


Tutaj throtlle house porównalo tesle 3 performance na torze z m2



Oczywiście wygrało m2, bo jest lepszym samochodem. Tesla miala duża nadsterowność ale nadrabiała przyspieszeniem. Bmw jednak wygrało bo jest tak dobrym autem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak zwykle wyciąłeś to co ci najbardziej pasuje. To może ja zacytuje podsumowanie

The driving experience overall is better in the m2. For me at this point I would still by The m2

To moze zacytujmy cala wypowiedz bo to chyba jednak Ty edytujesz wygodne Ci fragmenty :cool2:


"At this point I think I would still buy the M2, HOWEVER, it's difficult for me to describe to you how close it is for me.

This is coming from a guy who is obssesed with motorsports and racing and proper driving experience.

And I'm telling you right now that the model 3 is so good and so fun to drive that I BARELY have chosen this M2.

I would still buy the M2 but by a very small margin.


Drugi recenzujacy wybral TM3 jako to bardziej "angazujace" i "wyjatkowe" :cool2:


Dla przypomnienia - oni recenzowali wersje TM3 LR+, wersja Performance jest zauwazalnie bardziej "sportowa" - ma ponad 1s mniej do setki, w zakretach prowadzi sie lepiej ze wzgledu na sztywniejsze i obnizone zawieszenie, w kabinie siedzi sie nizej, hamuje ostrzej.


I zeby nie bylo - ja absolutnie nie twierdze, ze M2 Competition jest mniej "fajne" w prowadzeniu od TM3P!

Twierdze natomiast, ze TM3P daje BARDZO DUZO FRAJDY Z JAZDY nawet w porownaniu do takich super fajnie prowadzacych sie aut jak M2C (!)

A w przeciwienstwie do M2 jest nieskonczenie bardziej praktyczne jako zwykle daily. I tu lezy tajemnica popularnosci tego auta wg mnie.

 

Tutaj throtlle house porównalo tesle 3 performance na torze z m2

Oczywiście wygrało m2, bo jest lepszym samochodem. Tesla miala duża nadsterowność ale nadrabiała przyspieszeniem. Bmw jednak wygrało bo jest tak dobrym autem.

Tak, M2C wygralo z TM3P o cale 0,4s - bylo wiec jakies ~0,5% szybsze na kretym torze gdzie liczy sie max. zwinnosc a nie moc :cool2:

Cytat z filmu "now remember, our test track is very tight and twisty and handling is prioritized over power here"


I to dla Ciebie jest argumentem, ze Tesla jest slaba a dla mnie wrecz przeciwnie - to pokazuje, ze totalne daily zachowuje sie na kretym torze zwinnie jak M2C (!), ciezko o lepsza nobilitacje imho dla elektryka jezeli chodzi o "handling" czy "fun z jazdy".


51841907486_0f8c7f2260_o.png

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiedzialem ze wkleisz tego screena i teraz popatrz na niego spokojnie. Tak samo mozesz powiedziec ze o JEDEN procent jest wolnejszy civic type-r, ktory jest znaczaco tanszy, tak samo praktyczny co model 3 performance wiec po co przeplacac? Tesla model 3 to wciaz maly i ciasny sedan nienadajacy sie na glowne auto rodzinne i zdecydowanie lepszym garazem jest np 520d w kombi + m2 (i tak kazdy ma 2 auta w domu). Twardy zawias w tesli bedzie niewygodny i przeszkadzal calej rodzinie w trasach, nisko poprowadzone i krotkie siedziska tez dadza o sobie znac. M2 za to da duzo wiecej funu. Recenzenci tez ubolewali nad brakiem dzwieku w tesli i o czym tu gadac wystarczy popatrzec na cieszacego sie jak dziecko Jamesa prowadzacego m2 i jesli chodzi o fun wybor jest tylko jeden. M2 jakby nie bylo to wciaz bardzo praktyczne auto. Idealne dla bezdzietnej pary lub singla jako daily.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak samo mozesz powiedziec ze o JEDEN procent jest wolnejszy civic type-r, ktory jest znaczaco tanszy, tak samo praktyczny co model 3 performance wiec po co przeplacac?

Civic type R to hatchback w segmencie C, dostepny jedynie w manualu, wazy 500kg mniej od TM3 (stad czas na kretym torze), wyglada na zewnatrz i w srodku (miejsce z tylu, fotele kubelkowe) tak:


2880px-2018_Honda_Civic_GT_Type_R_VTEC_2.0_Rear.jpg


civic-type-r-2020-rhd-interior-270.jpg


civic-type-r-2020-rhd-interior-272.jpg


I Ty mi czlowieku mowisz, ze to auto jest "tak samo praktyczne" jak TM3 :shock:


Czasami sie zastanawiam po co ja Ci w ogole odpisuje, przeciez rozmowa z Toba nie ma zadnego logicznego sensu :duh:

 

M2 jakby nie bylo to wciaz bardzo praktyczne auto. Idealne dla bezdzietnej pary lub singla jako daily.

Dla "bezdzietnej pary lub singla" mozna powiedziec, ze kazde auto jest bardzo praktyczne, lacznie z Fiatem 126p vel maluchem :duh:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla mnie tak samo niepraktyczna i niewygodna jest tesla model 3 dla rodziny 2+2. Model 3 jest po prostu za ciasna w srodku. Nie musisz mi wklejac zdjec civica type-r bo mialem okazje nim jezdzic, moj kuzyn ma, wozi tym rodzine (2 corki) i jest zadowolony a przez to ze to hatchback to jest duzy plus i wiele praktyczniejsze od modelu 3 pod wzgledem przewozenia ladunku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla mnie tak samo niepraktyczna i niewygodna jest tesla model 3 dla rodziny 2+2. Model 3 jest po prostu za ciasna w srodku. Nie musisz mi wklejac zdjec civica type-r bo mialem okazje nim jezdzic, moj kuzyn ma, wozi tym rodzine (2 corki) i jest zadowolony a przez to ze to hatchback to jest duzy plus i wiele praktyczniejsze od modelu 3 pod wzgledem przewozenia ladunku.

 

Adam, sam porównujesz Teslę do segmentu C w wersji sportowej BMW M2 z siedzeniami M, a oburzasz się na Civic. Civic jest bardziej uniwersalny i praktyczny niż M2 i świetnie pokazuje że można mieć zbliżone osiągi i prowadzenie za mniej, ale w M2 nie to jest celem. Akurat Słonik trafnie wskazał realnego konkurenta Tesli TM3 Performance, nawet ładowność 380kg mają zbliżoną ;-) Podobnie jak ceny i inne aspekty. Klient idący po M2 rzadko będzie rozważał Teslę, a w drugą stronę ktoś kto rozważa Civic może wziąć na poważnie alternatywę w postaci TM3.

Opublikowano

Wy na serio przyrównujecie serię 3 do serii 5? Segmenty robią tak małą różnicę? Oszaleliście.

 

Tesla model 3 to wciaz maly i ciasny sedan nienadajacy sie na glowne auto rodzinne i zdecydowanie lepszym garazem jest np 520d w kombi

Ustalmy fakty: jeśli ktoś ma dzieci i wozi je czymś poniżej serii 7, to nie szanuje swojej rodziny i nie może nazywać się rodzicem.

 

Gorzej, że tego elektryka musisz wsadzić na lawetę i nią jechać na tor, w przeciwnym razie nie tylko baterii zabraknie na zabawę, ale i osiągi nie będą optymalne :norty:

Nordschleife ma na szczęście własnego superchargera.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Civic jest bardziej uniwersalny i praktyczny niż M2 i świetnie pokazuje że można mieć zbliżone osiągi i prowadzenie za mniej, Ale w M2 nie to jest celem. Akurat Słonik trafnie wskazał realnego konkurenta Tesli TM3 Performance

Ty tak na powaznie?

Civic to kompakt FWD, 0-100 robi w ~5,7-5,9s, cwiartke w ~15s

Ty te osiagi porownujesz do M2 czy TM3P?

To sa osiagi modelu 3 SR+ (tego najwolniejszego) albo 230i :roll:

 

Podobnie jak ceny i inne aspekty.

Tak, jest rowno 2x tanszy od M2 czy TM3P. Rzeczywiscie podobnie :cool2:

Boje sie az spytac o te "inne aspekty"

 

Klient idący po M2 rzadko będzie rozważał Teslę, a w drugą stronę ktoś kto rozważa Civic może wziąć na poważnie alternatywę w postaci TM3.

Mowisz z doswiadczenia, danych statystycznych..?

Masz cos na poparcie takiej tezy czy instytut danych z ****? :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nabijasz sie z civica a tymczasem ten wolny hatchback ktory chcesz porownac z jakims wypierdkiem jakim jest stamdard range pokonal Nurburging w czasie:

Dokładnie 7 minut i 43,8 sekundy potrzebowała Honda Civic Type R na pokonanie jednego okrążenia toru

 

Pokaz czas ferrari z promocji znacznie pokonujacy civica, no chya ze to tylko miszcz prostej jest.... i to nie za dlugo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Tesla model 3 to wciaz maly i ciasny sedan nienadajacy sie na glowne auto rodzinne i zdecydowanie lepszym garazem jest np 520d w kombi

Ustalmy fakty: jeśli ktoś ma dzieci i wozi je czymś poniżej serii 7, to nie szanuje swojej rodziny i nie może nazywać się rodzicem.

.

 

No Filip to ma grube wejścia...


Co do porównywania różnych aut, pal licho, że różnych segmentów. Chcę tylko powiedzieć, że same osiągi dla mnie nie powodują, że auto jest dla mnie lepsze czy gorsze. Wykorzystanie osiągów na co dzień jest mocno ograniczone. M2 świetnie się prowadzi, jest zwinne, a to trudno przeliczyć na liczby. Samochody nie służą tylko do jazdy na wprost, co wielokrotnie tutaj pisaliśmy. Dziecko tez z tyłu spokojnie może jadzic i nie ma za ciasno. Problem jest taki, że mocno dynamiczna jazda jakimkolwiek autem zwykle jest frajdą dla kierowcy, a nie dla żony czy dziecka/dzieci. To powoduje, że dla rodziny auta o wysokich osiągach z reguły się nie nadają. a dopiero komfort i wygodę na co dzień najlepiej dla wielu osób zapewnia suv, a nie auto typowo osobowe. Dlatego dla mnie układ idealny to auto dla fanu i rodzinny suv. Ale oczywiście co kto lubi.

Opublikowano

Czy ja dobrze widzę, że aktualnie najlepszy czas stockowej Tesli model 3 wokół Nürburgringu to dokładnie 9 minut? :duh:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times


Tej Tesli, którą ktoś próbuje porównać do M2 i która tak świetnie radzi sobie w teście łosia i na torze?


Gorzej na tym torze wypadły tylko 3 inne samochody, w tym Trabant :lol:

Szybciej pojechał Opel Corsa OPC z 2008 i M3 E30 sprzed 35 lat.


Zabrakło jej baterii żeby ukończyć kółko, czy jak?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Civic jest bardziej uniwersalny i praktyczny niż M2 i świetnie pokazuje że można mieć zbliżone osiągi i prowadzenie za mniej, Ale w M2 nie to jest celem. Akurat Słonik trafnie wskazał realnego konkurenta Tesli TM3 Performance

Ty tak na powaznie?

Civic to kompakt FWD, 0-100 robi w ~5,7-5,9s, cwiartke w ~15s

Ty te osiagi porownujesz do M2 czy TM3P?

To sa osiagi modelu 3 SR+ (tego najwolniejszego) albo 230i :roll:

 

Oczywiście pół żartem to porównuje, bo porównywanie Tesli (odpowiednika serii 3) do M2 które jest autem sportowym (co prawda nie przez wszystkich tak definiowane ;)) jest tak samo kuriozalne jak porównywanie TM3P do Civic. Emocjonujesz się że TM3 ma prawie taki czas jak M2 i to nobilitacja dla Tesli jako konkurent, to Słonik pokazał że za 2x taniej masz jeszcze lepszą alterntatywę w postaci usportowionego Civica Type R - też czasy okrążenia niewiele się różnią, też szybki.


I myślę że gdyby fun Civica zrobił porównanie to Tesli, to by zrobił listę wad i zalet, to by wyszło mu że Tesla ma trochę zalet i nie jest złym autem, ale jako całokształt Civic jest trochę lepszy i jeszcze za połowę ceny :-) Coś Ci to przypomina? ;-)

 

Klient idący po M2 rzadko będzie rozważał Teslę, a w drugą stronę ktoś kto rozważa Civic może wziąć na poważnie alternatywę w postaci TM3.

Mowisz z doswiadczenia, danych statystycznych..?

Masz cos na poparcie takiej tezy czy instytut danych z ****? :norty:

 

To wynik "badania" socjologicznego na forum BMW. Czytałem posty Krisa i tak wywnioskowałem że nie rozważał Tesli jako alternatywy ;-) A poważnie to większość przytaczanych tutaj argumentów pochodzą z instytutu z d...y :) Jak chcesz, to zrobimy ankietę na forum BMW, a Ty zrobisz analogiczną na forum elektrowozu i porównamy wyniki :)


Większość opinii jest mocno subiektywnych, a ubranie w realne twarde i obiektywne liczby jest możliwe w niewielu aspektach (typu czas na ćwiartkę, czy 100-200), ale i te liczby da się podważać.

Edytowane przez BMFun
Opublikowano
Czy ja dobrze widzę, że aktualnie najlepszy czas stockowej Tesli model 3 wokół Nürburgringu to dokładnie 9 minut? :duh:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times


Tej Tesli, którą ktoś próbuje porównać do M2 i która tak świetnie radzi sobie w teście łosia i na torze?


Gorzej na tym torze wypadły tylko 3 inne samochody, w tym Trabant :lol:

Szybciej pojechał Opel Corsa OPC z 2008 i M3 E30 sprzed 35 lat.


Zabrakło jej baterii żeby ukończyć kółko, czy jak?

 

W internecie są doniesienia o niższych czasach, w tym dla stockowych sztuk: https://insideevs.com/news/453522/modified-tesla-model-3-almost-matches-porsche-taycan-nurburgring-time/

"Today we learnt that Model 3 can keep up with GT3RS"

Radość z jazdy
Opublikowano (edytowane)

W internecie są doniesienia o niższych czasach, w tym dla stockowych sztuk: https://insideevs.com/news/453522/modified-tesla-model-3-almost-matches-porsche-taycan-nurburgring-time/

"Today we learnt that Model 3 can keep up with GT3RS"

Widziałem te wszystkie doniesienia. Pochodzą zawsze ze stron z "Tesla" lub "EV" w adresie i nie odnoszą się do aut stockowych.

Nawet w linku który wkleiłeś, piszą

In stock form, a Model 3 Performance makes its way around the Nurburgring Nordschleife in not a lot over 8 minutes in the hands of a skilled driver (as we’ve seen in one of Misha Charoudin’s videos).

W zdaniu tym, słowo "videos" jest linkiem prowadzącym do nagrania... zmodyfikowanej Tesli 3:

Edytowane przez TheApocalypse
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam tutaj chce nam wmówić, że Tesla jest najlepsza, bo:

1. Ma świetne lub co najmniej wystarczające osiągi.

2. Jeździ jak auto sportowe.

3. Zabiera wygodnie, a czasem komfortowo całą rodzinę.

4. Kosztuje tyle co Octavia czy jakiś inny Passat., i jedną piątą ceny Ferrari, od którego jest oczywiście szybsze.


A my jesteśmy frajerzy, że kupujemy po kilka aut za miliony monet itd

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.