Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cayenne e-hybrid na ostatnim miejscu pokazuje, że najbardziej zielone w tym aucie to są znaczki "e-hybrid" na karoserii :D I jakie kuriozum w ogóle z tym autem, udającym zielone.


Moim zdaniem, zamiast faktycznie promować elektryki podatkiem 0% czy dopłatami, mogli by zrobić podatek wg ogólnej ekologiczności, byłoby to bardziej sensowne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Slawomir albo mi sie cos zle wydaje albo w cayene e-hybrid najbardziej chodzi o osiagi, masz ponad 450KM (osiagi cayene s) w cenie zwyklego base 340KM, a jak masz w domu piorko i kapelusz to nawet mozesz na pradzie po miescie pojechac ale chyba nie o to chodzi :D Ja tam widze zastosowanie hybrydy nie tylko w kontekscie EKO ale tez jako wspomaganie silnika benzynowego w zakresie dolnych obrotow (Formula 1 dzisiaj to tez chyba hybrydy)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Obejrzyjcie szczególnie czasy 100-200, są w trakcie filmu


Opublikowano

Jeśli ktoś lubi technikalia to na kanale Povagivani pojawił się ciekawy film o nowym silniku typu HEHC (High Efficiency Hybir Cycle) od firmy LiquidPiston, który mógłby sprawić, że silniki spalinowe mogłyby jeszcze powalczyć z elektrykami. (choć pewnie tak się nie stanie, bo wszyscy obierają już drogę w kierunku elektryfikacji w branży moto i wszystko co ma w nazwie spalinowy jest źle odbierane).


Silnik jest "odwróconym" silnikiem Wankla, z jego zaletami ale bez wad. Ma o 30% wyższa wydajność z 1l paliwa, oraz 10x większa moc z tej samej pojemności (czyli dużo niższa waga silnika o tej samej mocy) Podobno też jest sporo czystszy pod kątem emisji spalin i cichszy, nie ma problemów z uszczelnieniami i nierównomiernym nagrzewaniem się bloku silnika. Może być zasilany zarówno benzyna, jak i gazem i wodorem. Podobno ma spore szanse na zastosowanie w wojsku, lotnictwie i innych branżach, gdzie gęstość energii z kg baterii jest problemem i benzyna nadal ma przewagę).






Screenshot-2022-01-22-12-17-20-419-com-google-android-youtube.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koenigseg już ze 2 lata temu zaprezentował silnik 2 litry który ma 600km https://autokult.pl/37010,600-km-z-3-cylindrow-i-2-litrow-pojemnosci-cudo-ze-szwecji-od-koenigsegga. Hybryda, która jest szybsza od plaid 0-100 i duuuzo wieksza predkosc maksymalna

 

Model Koenigsegg Gemera to pierwszy samochód w historii marki, który ma 4 (a nie dwa) fotele. Można powiedzieć, że to rodzinny samochód. Ma hybrydowy silnik, przyspieszenie do 100 km/h zajmuje mu "aż" 1,9 s, a prędkość maksymalna - ponad 400 km/h.

 

Jasne, ze to suoerauto ale należy pamiętać ze kiedyś technologia ta trafi do zwykłych samochodów. Czyste elektrykimna dzień dzisiejszy w motorsporcie nie istnieją bo się nie nadają. Ani na Dakar bo zasięg i masa ani na tor bo znowu zasięg i masa. Nowe modele amg od mercedesa to tez będą hybrydy.


Jeszcze innym ciekawym rozwiązaniem jest napęd elektryczny plus ice jako generator prądu. Audi chce czymś takim wystąpić w Dakarze https://www.wired.co.uk/article/audi-ev-dakar-rally-car

Nie jest to nowość bo generator miało już bmw i3. Ststkimsejsmiczne tez potrafią być tak budowane ze silnik jest elektryczny a prąd generowany ze spalanie ropy :D :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Audi juz pojechało na tegorocznym Dakarze na początku stycznia. Była tam również ciężarówka wodorowa.
Opublikowano


Jeszcze innym ciekawym rozwiązaniem jest napęd elektryczny plus ice jako generator prądu. Audi chce czymś takim wystąpić w Dakarze https://www.wired.co.uk/article/audi-ev-dakar-rally-car

Nie jest to nowość bo generator miało już bmw i3. Ststkimsejsmiczne tez potrafią być tak budowane ze silnik jest elektryczny a prąd generowany ze spalanie ropy :D :D

 


rozwiązanie znane od 100 lat, głównie lokomotywy spalinowo - elektryczne tak dzialają..

a w autach? jednym z popularniejszych był opel ampera / chevy volt czy fisker karma (świetny design).

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z, jak to mówi Adam, pudelka motoryzacyjnego, Holendrzy przestali kochać Tesle, która przegrała z elektryczną…Skodą. Tesla Model Y dopiero na 47 miejscu. Wystarczyła zmiana limitu dopłat. Czyli jak wpływać na sprzedaż dopłatami. Jestem przekonany ze te dopłaty będą do coraz tańszych modeli, wiec taka Skoda czy Toyota będzie zjadać Tesle powoli i jej dynamikę wzrostów. Dlatego nie wierze w 10m Tesli rocznie.


https://spidersweb.pl/autoblog/elektryczna-skoda-enyaq-wyniki-holandia/amp/


Ps. Wiem ze to dane tylko za listopad i że wtedy nie było większych dostaw Tesli ;) ale jednak widać jak konkurencja szybko nadgania czas. Co ciekawe w NL w całym roku sprzedano prawie 4tys IX3

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

W Holandia w 2021r. 20% sprzedaży to BEV (ok 63tys aut) vs Norwegia 66% całkowitej sprzedaży (ok. 113tys).


Być może Europa wg preferencji wyboru marki pójdzie drogą Holandii, a tutaj nawet BMW iX3 wyprzedziło Teslę Model 3


Top 10 year-to-date:


Skoda Enyaq iV - 6,685

Kia Niro EV (e-Niro) - 5,850

Volkswagen ID.4 - 4,216

Ford Mustang Mach-E - 4,148

Lynk & Co 01 PHEV - 3,297

Volvo XC40 PHEV - 3,097

BMW iX3 - 2,833

Ford Kuga PHEV - 2,573

Tesla Model 3 - 2,561

Polestar 2 - 2,527


Żródło: https://insideevs.com/news/562012/netherlands-plugin-car-sales-2021/


Dla porównania w Norwegii:

Tesla Model 3 – 12 058,

Toyota Rav4 – 8 928,

Volkswagen ID.4 – 8 645,

Tesla Model Y – 8 267,

Volvo XC40 – 6 415,

Ford Mustang Mach-E – 6 160,

Audi e-tron – 5 745,

Skoda Enyaq iV – 5 711,

Nissan Leaf – 5 313,

Polestar 2 – 4 103.


Żródło: https://elektrowoz.pl/auta/norwegia-rok-2021-fantastyczny-pod-wzgledem-sprzedazy-elektrykow-lider-tesla-model-3-niezle-vw-id-4/

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W Niemczech tesla jeszcze się jakos utrzymuje na powierzchni, jedynie vag w dwa lata zmiótł ja z pozycji leadera. Ciekawy będzie przyszły rok gdzie bmw zaliczy cały rok z oferta ix oraz i4. Kiedyś już napisałem ze zanim pierwsze samochody tesli zjada z taśmy fabryki w Berlinie Niemcy zaleją rynek europejski oferta bev. Chyba się to po troszku sprawdza.


https://www.best-selling-cars.com/germany/2021-full-year-germany-best-selling-electric-cars-by-brand-and-model/


Adam inflacja w Polsce szaleje, wszystkie auta ostro drożeją, niestety.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W Chinach Tesla ma pozycję na tym rynku, ale nie jest tak różowo względem lokalnych producentów i patrząc na dynamikę YTY, którą większość chińskich producentów ma większą, udział rynkowy będzie szybko topniał. Niemieckie BEV tam póki co realnie nie istnieją.


https://electrek.co/2022/01/10/2021-ev-deliveries-in-china-by-the-numbers-how-some-of-the-markets-major-players-grew/


W USA Tesla miażdży wszystkich producentów i to napędza najbardziej sprzedaż Tesli na świecie:


https://www.caranddriver.com/features/g36278968/best-selling-evs-of-2021/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Usa kochają swoje i japońskie marki. Na 25 najlepiej sprzedających się samochodów nie ma ani jednego europejskiego auta https://www.caranddriver.com/news/g36005989/best-selling-cars-2021/ przekładając to na rynek elektryczny konkurencja dopiero powinna nadejść z dalekiego wschodu


W Chinach tesla już została zmiażdżona przez lokalny byd w którego sporo pieniądza zainwestował warren buffet https://fortune.com/2022/01/07/china-electric-car-ev-sales-2021-growth-tesla-byd-li-auto-xpeng-nio/ byd sprzedał 600k aut, tesla niecałe 250k

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W Chinach tesla już została zmiażdżona przez lokalny byd w którego sporo pieniądza zainwestował warren buffet https://fortune.com/2022/01/07/china-electric-car-ev-sales-2021-growth-tesla-byd-li-auto-xpeng-nio/ byd sprzedał 600k aut, tesla niecałe 250k

Te liczby, ktore cytujesz to porownywanie jablek i pomaranczy.

Dla BYD te 600k to hybrydy plugin (PHEV) + elektryki (BEV) - samych BEV BYD wyprodukowal ~320k sztuk w 2021r

https://www1.hkexnews.hk/listedco/listconews/sehk/2022/0103/2022010301472.pdf


Druga rzecz - dla Tesli jest liczona sprzedaz wewnetrzna tylko w Chinach a dla BYD produkcja calkowita? - niezle fikolki :)

Jak porownujemy produkcje calkowita to dla BYD ~320k sztuk, dla Tesli ~470k sztuk

https://www.reuters.com/technology/tesla-sold-70847-china-made-vehicles-december-cpca-2022-01-11/


WIec gdzie to "zmiazdzenie"? :)


Natomiast dlugofalowo ten BYD zapowiada sie na podobnego hegemona do Tesli, kapitalizacja firmy na dzis to ponad 600 miliardow $, akcje w ostatnich 2 latach zachowuja sie podobnie do Tesli - polecialy w kosmos.

Skoncentrowali sie na produkcji baterii oraz wszystkiego co zwiazane z elektromobilnoscia - to tylko pokazuje w ktorym kierunku zmierza motoryzacja, na co stawia rynek.

Zupelnie mnie nie zdziwi, jak niedlugo przejma ktoras europejska marke motoryzacyjna i beda klepac auta "po europejsku" jak Volvo.


Niecaly rok temu mialem przyjemnosc testowac Tanga w Norwegii, to auto w srodku wyglada lepiej niz e-tron i to tylko kwestia czasu zanim beda zalewac tym Europe jak Japonczycy/Koreanczycy.

W Norwegii juz dzis sprzedaje sie swietnie, rewelacyjnie wyceniony, infotainment zywcem wyjety z Tesli

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=245603303


51836604287_8b0b5e2747_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten BYD Tang wygląda super, Tesla Y to brzydal. Nie wiem jak tam technicznie są dobre te auta, ale z wyglądu bardzo dobrze. Ile kosztuje Tesla Y w Norwegii?
Opublikowano
To jest zdecydowanie kwestia gustu. Tak jak nie jestem szczególnym wielbicielem SUV, tak teraz wyguglałem tego Tanga i dla mnie wygląda uber generycznie. Bazując TYLKO na zewnętrzu już bym wolał Model Y, bo chociaż linia przypomina wspaniałe X6.
Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No właśnie, więc gdzie jest iX6 ja się pytam...

 

Myślę że jak włożyli baterie do i tak ciężkiej wersji ICE, to im wyszło 3000+ wagi, więc pewnie odpuścili ;-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No właśnie, więc gdzie jest iX6 ja się pytam...

Myślę że jak włożyli baterie do i tak ciężkiej wersji ICE, to im wyszło 3000+ wagi, więc pewnie odpuścili ;-)

Spokojnie, w tym roku wychodzi 7-er elektryczne na starej platformie CLAR.

Patrzac po wadze i4 to 2500-2600kg peknie na luzie przy 5m limuzynie, tym bardziej ze mowia o 120kWh baterii :twisted:

https://electricvehicleweb.com/bmw-7-series-electric-bmw-i7-spotted/


Nie chcialbym siedziec w jakims Golfie czy innej Octavii przy "czolowce" z takim autem na drodze ;)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki to wszystko ma sens. Caly czas dla mnie podstawą jest czy auta elektryczne są lepsze niż spalinowe. I mam np takie przemyślenie nt BMW I3 i i4, M3, M4. Zdecydowanie jestem pewien, że gdyby BMW zrobiło I4 M50 w takiej technologii jak i3, gdzie ważyło by jakieś 1500 kg ( przecież F80 ważyło niewiele więcej) to zmietli by z rynku M3 i M4 osiągami. Teraz i4 m50 ma czas 0-200 km/h - 12,8, a M3 - 11,6. Pewnie taki elektryk byłby droższy niz teraz, nie wiem czy droższy od M3, ale dla mnie to by oznaczało, że technologia ma przewagę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No właśnie, więc gdzie jest iX6 ja się pytam...

Myślę że jak włożyli baterie do i tak ciężkiej wersji ICE, to im wyszło 3000+ wagi, więc pewnie odpuścili ;-)

Spokojnie, w tym roku wychodzi 7-er elektryczne na starej platformie CLAR.

Patrzac po wadze i4 to 2500-2600kg peknie na luzie przy 5m limuzynie, tym bardziej ze mowia o 120kWh baterii :twisted:

https://electricvehicleweb.com/bmw-7-series-electric-bmw-i7-spotted/

 

2500 to raczej minimum będzie :-)

 

Nie chcialbym siedziec w jakims Golfie czy innej Octavii przy "czolowce" z takim autem na drodze ;)

 

Czy Tesli. Chociaż tutaj BMW ma przewagę ;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.