Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No to oficjalnie teraz, pierwsza i ostatnia V12 7er w garażu :D

Już czuję jak wartość rośnie :lol: :lol: :lol:


JAYliFi.jpg

Opublikowano

Dzięki, garaż jak garaż, w tym roku stawiam w końcu coś większego na kolejne eksponaty ;)



1200km (752mile) na jednym ładowaniu Tesla Model S z wymienioną baterią. Noo, to teraz by spełniło oczekiwania Słonika :D

https://one.ai/range/

Opublikowano

Zawartość garażu fajna, gratuluję, no i dobrze, że budujesz większy, bo pancerna E38 tudzież L7 by się przydały :)


Tymczasem slonik40 patrz, FSD zabije miliony:

Radość z jazdy
Opublikowano (edytowane)

DragTimes przeprowadził test Lucid Air na ćwiartkę.

Jest trochę o wnętrzu i infotainment.






Lucid Air:

0-60 mph: 2,88s

1/4 mile: 10.04s / @142,59 mph


IMG-20220120-222736.jpg


Jeszcze dwie inne recenzje video:


Edytowane przez Bl1nk
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pewnie dlatego sprzedaz BMW wzrosla :D Wiadmosc nie skad inad jak ze stronki funa tesli :D PRzeanalizowalem troche sprzedaz tesli za zeszly rook i wzrost sprzedazy tesli w zeszlym roku jest zwiazany glownie ze wzrostem sprzedazy w Chinach i po czesci w Europie. https://www.motor1.com/news/560231/bmw-2021-sales-record/


@slawomir 1200 zasiegu to mi niepotrzbne ale REALNE okolo 600 przy podrozy autostrada w okolicach 180km/h bedzie idealne.


@Filip13 chociazby w takim UK assisted driving BMW: https://www.autoexpress.co.uk/news/356678/bmw-tops-assisted-driving-rankings-latest-thatcham-and-euroncap-assessment

natomiast FSD tesli: https://automobilnews.eu/auto-news-thatcham-slams-tesla-over-fundamentally-dangerous-software-roll-out/

Opublikowano
@slawomir 1200 zasiegu to mi niepotrzbne ale REALNE okolo 600 przy podrozy autostrada w okolicach 180km/h bedzie idealne.

Spalinowych takich nawet nie ma, pomijając jakieś teoretyczne dane nie do uzyskania w praktyce.

Opublikowano

Te 1200 zasięgu to naturalnie eko-driving, ale wtedy faktycznie, 600 przy szybkiej jeździe powinno być możliwe. Choć i tu trzeba pamiętać, że jak się mocno ciśnie, to nawet spalinówka nie pali 2x więcej, a bliżej 3-4x. Niestety podałbym dokładniejsze dane, gdyby nie fakt, że BMW wstydzi się spalania i w odróżnieniu od starych BMW, nowe (G12 u mnie) podają wartości do 20.0l/100, więc tylko strzelam na podstawie zasięgu :D


@słonik40

Z tym podkradaniem użytkowników BMW przez Teslę to wiesz, masz przykład z autorem tego wątku, że to działa. To, że sprzedaż BMW rośnie też jest zasługą chin i nowych klientów i nie wyklucza tego, że wzrost byłby większy, gdyby nie działania Tesli.

Generalnie mnie jest smutno, że BMW rośnie sprzedaż, bo to będzie ich utwierdzać w obranym kierunku, który jest koszmarny...

No ale pisać sobie możemy :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Slawomir dlaczego uwazasz ze kierunek jest koszmarny? BMW ma na dzien dzisiejszy bije rekordy sprzedazy. Ma 2 samochody elektryczne na dedykowanej platformie (i3, ix) plus 2 na platformie uniwerslanej zaprojektowanej pod kazdy rodzaj napedu. Tak i4 czy ix3 to nie jest konwersja ICE ale samochod zbudowany na platformie zaprojektowanej pod wszystkie rodzaje napedow: czyste ICE, hybdryda, BEV. Do tego calkowicie nowa platforma ma byc za 3 lata (Neue classe) plus jak zapowiedzieli nowe silniki benzynowe. Jesli BMW w zeszlym roku sprzedalo ponad 2 miliony samochodow spalinowych to jaki jest sens pchac sie na dzis dzien tylko w czyste elektryki? Dla mnie zaden. Lepiej miec bogata oferte ICE i do tego dolozyc nowy typ napedu w postaci BEV. Nie zapominaj, ze BMW takze inwestuje ciezkie pieniadze zarowno w asystentow jazdy (armia programistow w Monachium) jak i technologie bateryjna, chociazby dajaca to co wkleiles kilka postow temu. Mam tu na mysli baterie solid state: https://www.bmwblog.com/2021/09/13/bmw-to-get-solid-state-battery-test-cells-in-early-2022-from-solid-power/ Jaka bedzie przyszlosc nie wie nikt, ale jak dla mnie firma podejmuje bardzo madre kroki.


Jeszcze ciekawostka na temat baterii solid state:

 

Toyota is working on the same type of battery with Panasonic, VW joined forces with QuantumScape Corp, Stellantis is working with TotalEnergies and CATL and Tesla seems to be the only one not interested in using solid-state batteries in its cars for now.

 

Kto bedzie mial racje, sie okaze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to oficjalnie teraz, pierwsza i ostatnia V12 7er w garażu :D

Już czuję jak wartość rośnie :lol: :lol: :lol:

Piękne połączenie :cool2: Babcia i wnuczka :)

Te 1200 zasięgu to naturalnie eko-driving, ale wtedy faktycznie, 600 przy szybkiej jeździe powinno być możliwe. Choć i tu trzeba pamiętać, że jak się mocno ciśnie, to nawet spalinówka nie pali 2x więcej, a bliżej 3-4x. Niestety podałbym dokładniejsze dane, gdyby nie fakt, że BMW wstydzi się spalania i w odróżnieniu od starych BMW, nowe (G12 u mnie) podają wartości do 20.0l/100, więc tylko strzelam na podstawie zasięgu :D

W M się mniej wstydzi i pokazuje do 30.0, ale pomimo tego na bardzo krótkich dystansach u mnie też nie pokazuje ;-) Dla ludzi o mocnych nerwach na panelu centralnym można włączyć dane nt jazdy wraz z wykresem i tam średnia zaraz po starcie pokazuje średnią na poziomie 50-60l/100km :-)

Opublikowano

@słonik

Nie chce powiedzieć, że wszystkie decyzje mają złe. Bardziej mam na myśli koszmarny design nowych BMW.


Generalnie cała linia BMW dzisiaj jest przeciętna:

1er FWD, żegnamy, nigdy tego syfu bym nie kupił.

2AT/GT koszmarek.

2coupe - brzydal.

3 - nie mogli z tym ryzykować, więc zachowawczo i wyszło całkiem wporzo.

4 - niby się podoba niektórym, ale to nie jest dobry projekt.

5 - najlepsze auto w gamie, jeszcze dosyć tradycyjne, zobaczymy nowy model.

6GT - co za żal tak legendarną cyfrę spier*** taką nijaką chimerą.

7er - stary model, jeszcze dobry, zobaczymy nowy, mniej prestiżowy (bez V12), może być dziwny.

8er - piękne beznadziejne auto, przegrywa z konkurencją parametrami, zaprzepaszczona szansa.


X1/X2 - mój ojciec to porównał do Skody (Kodiaq czy Karoq? nie wiem) i uznał, że Skoda lepsza. Dodam, że to od niego do BMW mam uczucia, E28 m.in. mieliśmy w domu ;)

X3/X4 - spoko, tylko sportowe wersje twarde jak beton.

X5 - genialny wygląd, najlepszy SUV.

X6 - brzydsze od poprzedniej generacji, lifting marny, ogólnie ujdzie.

X7 - znów auto ogólnie uznane za brzydkie, choć luksus jest.


I tak patrząc na to podsumowanie aktualnej oferty - BMW w tej chwili ma tradycyjne modele (3/5/7) i sensowne SUVy (X3/X5), a cała reszta jest praktycznie brzydalami albo słaba w swojej kategorii. I to jest wg mnie koszmarny kierunek identyfikacji wizualnej w którym idzie nasza kiedyś ukochana firma. I widzą to wszyscy, często youtuberzy się o tym wypowiadają.

 

W M się mniej wstydzi i pokazuje do 30.0, ale pomimo tego na bardzo krótkich dystansach u mnie też nie pokazuje ;-) Dla ludzi o mocnych nerwach na panelu centralnym można włączyć dane nt jazdy wraz z wykresem i tam średnia zaraz po starcie pokazuje średnią na poziomie 50-60l/100km :-)

No, ja tak na oko widzę, że przy >300kmh M760 musi palić powyżej 50l/100.

Opublikowano
..

W M się mniej wstydzi i pokazuje do 30.0, ale pomimo tego na bardzo krótkich dystansach u mnie też nie pokazuje ;-) Dla ludzi o mocnych nerwach na panelu centralnym można włączyć dane nt jazdy wraz z wykresem i tam średnia zaraz po starcie pokazuje średnią na poziomie 50-60l/100km :-)

to kiepsko Ci pokazuje. Mi w klasie E na zwyklym 4-cylindrowym silniku na gnojówkę po starcie pokazuje 99l/100km. Jakoś to psychicznie wytrzymuję :twisted:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
..

W M się mniej wstydzi i pokazuje do 30.0, ale pomimo tego na bardzo krótkich dystansach u mnie też nie pokazuje ;-) Dla ludzi o mocnych nerwach na panelu centralnym można włączyć dane nt jazdy wraz z wykresem i tam średnia zaraz po starcie pokazuje średnią na poziomie 50-60l/100km :-)

to kiepsko Ci pokazuje. Mi w klasie E na zwyklym 4-cylindrowym silniku na gnojówkę po starcie pokazuje 99l/100km. Jakoś to psychicznie wytrzymuję :twisted:

 

"Zaraz" po starcie, to znaczy po ok 500m. Przez pierwsze metry średnia pokazuje "-".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakies macie zepsute te samochody. Nie wiem ile u mnie pokazuje ale na jednym baku przewaznie robie okolo 500-600km :D Raz mi sie udalo zrobic okolo 900 no ale to zmeczony powoli wracalem po andrzejkach (nie mylic z pijany bo bylo 0.0) :D Raz pokazalo mi 18 ale to juz gaz w podloge caly czas :D


Dla maruderow na v max u BMW: https://ev.auto-swiat.pl/wiadomosci/bmw-ix-m60-38-do-setki-i-ponad-560-km-zasiegu-ces-2022/hklrwph


vmax 250km/h w Suvie, 619KM, 3,8 0-100 i ponoc pozniej przyspiesza rownie dobrze. Odnosnie OTA:

 

W iX M60 pojawiła się najnowsza generacja wykrzywionego wyświetlacza i systemu sterowania iDrive, z którym można komunikować się nie tylko za pomocą dotyku i gestów, ale także naturalnego dialogu. Mocno rozbudowano tu komunikację głosową z rozbudowanym inteligentnym asystentem osobistym BMW. Standardem będzie już też zdalne aktualizacje oprogramowania i instalacja nowych funkcji pojazdu. Czyli BMW staje się w tej dziedzinie po prostu Teslą.

 

Mat Watson z carwow w tesli wskazal asystenta glosowego jako glowna przewage infotaimentu. Jesli asystent BMW okaze sie rownie dobry to przewaga infotaimentu tesli stopnieje jak snieg na wiosne.

Opublikowano
Jakies macie zepsute te samochody. Nie wiem ile u mnie pokazuje ale na jednym baku przewaznie robie okolo 500-600km :D

Czyli gnając A1 do Torunia, Warszawy, czy gdzie tam jeszcze, masz średnie spalanie 10-12l, to ciekawe.....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

100% drogi to nie jest autostrada (autostrady okolo 200km plus okolo 50km lokalnymi) i takie mniej wiecej spalanie za cala trase wychodzi (lokalne drogi to 7-9l /100km). Nie wiem ile dokladnie pali przy 120, 140,160,180,200 ale generalnei oscyluje miedzy 7 a 13 jesli codz o srednia

Mam bezposrednie porownanie z EV (ix3) ktorym przejechalem ta sama trase i po 100km juz mi pokazywao ze do domu nie dojade :D 530 robie ta trase w 2 strony. Jak jade szybko do benzyny starcza na styk, jak nieco spokojniej to jeszcze sporo zostaje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mnie tylko zasanawia dlaczego nikt w testach nie bierze pod uwage skutkow srodowiskowych spowodowanych wyzsza cena auta. Neiwazne czy dotuje panstwo czy Kowalski na drozszy samochod trzeba wiecej zapracowac a to kosztuje sporo energii. Jesli samochod jest drozszy o 20k to taki Norweg musi zasuwac caly miesiac zeby pokryc roznice. Jezdic czyms do pacy, w pracy tez zuzywa energie. W takiej Polsce wypada to jeszcze gorzej. Zarz podniesie sie glos ze prad tanszy. Ale podatki duzo nizsze niz na benzyne. Uzytkowanie samochodow elektrycznych nie sprawi ze utrzymanie drog bedzie tansze ale bedzie konieczne poszukanie kasy gdzie indziej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do aut elektrycznych doliczamy emisje elektrowni a benzyne i CNG na stacje Orlenu teleportuje Harry Potter, a produkowane sa z wody, heh Goebbels bylby dumny :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do aut elektrycznych doliczamy emisje elektrowni a benzyne i CNG na stacje Orlenu teleportuje Harry Potter, a produkowane sa z wody, heh Goebbels bylby dumny :norty:

Trzeba trochę zyskać na czasie żeby niemiecki przemysł dogonił Teslę :) I żeby miał finansowanie na R&D jak najdłużej sprzedając z zyskiem technologię ICE udoskonalaną od 100 lat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.