Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzien bez clickbaitu ze slowem "Tesla" na motoryzacyjnym pudelku, dniem straconym :norty:

Trzeba sie chyba zastanowic czy nie sprzedac tej Tesli, po co kusic los i jezdzic autem ktore "prawie zabija" bogu ducha winnych przechodniow :norty:

https://spidersweb.pl/autoblog/wypadek-z-udzialem-tesli-nowy-jork/


Nie dalej jak wczoraj byl artykul o Teslach, do ktorych samemu trzeba sobie "strugac" klocki hamulcowe :lol:


51826362291_0d59ed4df5_o.png


51827089350_9bb629f36b_o.png

.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Już się zgubiłem do czego miała pasować ta teoria że BMW nie robi 2 x droższych aut która "nie pykła" ale tak jak Słonik wyżej napisał BMW poza konfiguratorem sprzedaje auta opancerzone, dyplomatyczne itp więc szkoda o tym gadać.


P.S. Ostatnio Kuba Klawiter był na CES w Vegas i pojechał zobaczyć ten fantastyczny rewolucyjny tunel Elona w którym był... korek :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam, wrzucaj tez artykuły o tym ze jak jest stłuczka to BMW jest odmieniany w tytułach przez wszystkie przypadki. Taki mamy swiat…
Opublikowano
Adam, wrzucaj tez artykuły o tym ze jak jest stłuczka to BMW jest odmieniany w tytułach przez wszystkie przypadki. Taki mamy swiat…

Czarne BMW :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam, wrzucaj tez artykuły o tym ze jak jest stłuczka to BMW jest odmieniany w tytułach przez wszystkie przypadki. Taki mamy swiat…

Wiesz co, wydaje mi sie ostatnimi laty, ze BMW zeszlo ze swiecznika jezeli chodzi o wypadki i "klikalnosc", przejadlo sie, przynajmniej juz tak nie rzuca sie w oczy na codzien "w internecie".

Wyjatkiem sa oczywiscie medialne sytuacje jak ktos rozjedzie cala rodzine czy kobiete w ciazy, wtedy sie dalej "klika" jak szalone oczywiscie :twisted:

Natomiast "Tesla", "elektryki", "pozary", "autopilot" - doslownie dzien w dzien widze jakis bzdurny artykul w podobnym tonie, musi to generowac multum odslon i PLN'ow z reklam skoro pisza to tak nagminnie - chetnie bym zobaczyl jakies podsumowanie/statystyki odslon ich artykulow z poprzedniego roku.

 

Już się zgubiłem do czego miała pasować ta teoria że BMW nie robi 2 x droższych aut która "nie pykła" ale tak jak Słonik wyżej napisał BMW poza konfiguratorem sprzedaje auta opancerzone, dyplomatyczne itp więc szkoda o tym gadać.

To nie moja teoria i mysle, ze doszlismy w tym temacie do konsensusu, czy sie myle?

Zipse mowil, ze BMW nie klepie aut tanich jak Tesla, wiec nie sa dla niego konkurencja i od tego sie zaczela cala dyskusja.

W sumie mogl od razu sprecyzowac, ze ma na mysli opancerzone, dyplomatyczne limuzyny, nie bylo by niedomowien zadnych tu na forum :norty:

.

Opublikowano (edytowane)

Mat z Carwow przeprowadził porównanie TM3P i BMW i4 M50. Jego zdaniem Tesla to lepsze auto elektryczne w ogólnym rozrachunku. Wrzucam linka poniżej do testu:






Plusy i minusy BMW i4:

+ dobrej jakości duży ekran

+ head-up display

+ jakość wykonania wnętrza

+ premium feel

+ wygodny podłokietnik z otworem na narty

+ większy tylny bagażnik z wygodnym załadunkiem

+ komfortowe resorowanie

+ cichsze przy autostradowych prędkościach

+ większa moc i bardziej responsywne niż M3


- konwersja platformy ICE

- komendy głosowe

- mniej miejsca na fotelik z tyłu

- brak podparcia pod uda na tylnym siedzeniu

- mniej miejsca na nogi i nad głową

- brak panoramicznego dachu

- brak przedniego bagażnika na kable

- wysoka masa (2200kg)

- duża średnica zawracania

- gorsza widoczność za kierownicy


Plusy i minusy TM3P:

+ dedykowana platforma

+ infotainment

+ przejrzysty projekt wnętrza

+ duża ilość dużych schowków

+ panel ładowania telefonów

+ świetna widoczność zza kierownicy

+ kamery zewnętrzne z podglądem w tel.

+ więcej wyposażenia w niższej cenie

+ dużo miejsca na nogi i nad głową oraz na szerokość

+ brak tunela środkowego

+ większa wydajność i zasięg (265 mil vs 186 mil w BMW)

+ niska masa w stosunku do BMW (1800 kg vs 2200kg)

+ sportowe prowadzenie

+ wygodne siedzenia przednie

+ nawigowanie do superchargerów

+ optymalny one pedal driving

+ dużo systemów bezpieczeństwa w standardzie

+ płynne przyśpieszanie

+ szybciej osiąga 60 mil/h (zmierzone 3,67s vs 4,20 w BMW)


- brak Apple carplay / Android Auto

- nie tak dobra jakość wnętrza

- słabe podparcie ud z tyłu

- niewygodny podłokietnik z tyłu

- ciężko dostępne isofixy

- brak przestrzeni na narty

- komfort resetowania mógłby być trochę lepszy


Porównywalne aspekty obu aut:

= design

= wygląd felg

Edytowane przez Bl1nk
Opublikowano

Zdzwiłbym się, gdyby auto produkowane przez firmę specjalizującą się wyłącznie w elektrykach, zbudowane na platformie elektrycznej, wygrało test ze złożoną na kolanie konwersją z ICE.


Natomiast na miejscu Tesli obawiałbym się coraz bardziej konkurencji, bo szybko okazuje się, że 10 lat przewagi zostaje błyskawicznie nadganiane przez wszystkich praktycznie producentów samochodów.


Za tych kilka lat, gdy rynek zbytu na elektryki osiągnie jakkolwiek respektowalne poziomy (no bo umówmy się, aktualne 1-5% sprzedaży to nie jest smakowity kąsek tego tortu), z tej przewagi Tesli nie pozostanie wiele. Nawet sieć superchargerów jest coraz mniejszą przewagą wraz ze wzrostem infrastruktury dziesiątek innych firm.


Dalej twierdzę, żę BMW i inne marki (no może oprócz VW, którego sprzedaż spadła o 4.5% rok do roku po postawieniu na elektromobilność, przy jednoczesnym rekordzie sprzedaży BMW) bardzo dobrze na tym wyjdą. Nachapią się kasy z ICE póki można, a za kilka lat wprowadzą swoje dedykowane platformy (patrz Neue Klasse BWM w 2025). Będzie to idealne wstrzelenie się w rynek.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeden z komentarzy pod filmem, czy to prawda ??


Ciekawostka Tesli: Model 3 może zabrać tylko 304 kg wagi (pasażer i ładunek), więc jeśli masz 5 osób w samochodzie ważącym 79 kg, musisz również zabrać minus 12 kg ładunku, aby był legalny na drodze. To daleko przed konkurencją! PS: W i4 możesz zabrać 204 kg ładunku i swoich 4 przyjaciół.

Opublikowano
Zdzwiłbym się, gdyby auto produkowane przez firmę specjalizującą się wyłącznie w elektrykach, zbudowane na platformie elektrycznej, wygrało test ze złożoną na kolanie konwersją z ICE.


Natomiast na miejscu Tesli obawiałbym się coraz bardziej konkurencji, bo szybko okazuje się, że 10 lat przewagi zostaje błyskawicznie nadganiane przez wszystkich praktycznie producentów samochodów.

Moim zdaniem przewaga Tesli jest w procesie produkcji, a nie w produkcie. Oczywiście, sporo z tego można skopiować, ale metody działania rodem z technologicznych startupów zawsze będą skuteczniejsze od powolnych koncernów ze 100 lat tradycji i średnią wieku 80 w zarządzie ;)


Poooooza tym, Tesla już wygrała wszystko. Stworzona marka od zera sprzedaje 1mln samochodów rocznie i sprzedaż rośnie. Sukcesem Tesli nie jest być największym producentem aut na świecie, ale stworzenie stabilnej firmy, mogącej sprzedawać tyle samochodów co np. VW czy Toyota w czasie ledwie kilkunastu lat. Nie chodzi o to, że BMW zniknie, ale o to, że będzie musiało walczyć z Teslą jak równy z równym. Nie wierzę też, że szybko (przed 2030) osiągniemy 100% sprzedaży EV, jak niektórzy głoszą, ale nadal procent będzie raczej wysoki. A nawet, jeśli EU narzuci, to jest jeszcze reszta świata.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Analitycy mówią jasno o targecie 50 procent sprzedaży do 2030 roku. To znaczy ze drugie 50 procent to ice a to nie mało. Sukces tesli nie wyklucza sukcesu BMW.
Opublikowano


Poooooza tym, Tesla już wygrała wszystko. Stworzona marka od zera sprzedaje 1mln samochodów rocznie i sprzedaż rośnie. Sukcesem Tesli nie jest być największym producentem aut na świecie, ale stworzenie stabilnej firmy, mogącej sprzedawać tyle samochodów co np. VW czy Toyota w czasie ledwie kilkunastu lat. Nie chodzi o to, że BMW zniknie, ale o to, że będzie musiało walczyć z Teslą jak równy z równym. Nie wierzę też, że szybko (przed 2030) osiągniemy 100% sprzedaży EV, jak niektórzy głoszą, ale nadal procent będzie raczej wysoki. A nawet, jeśli EU narzuci, to jest jeszcze reszta świata.

 

Absolutnie się zgadzam - Tesli idzie świetnie i osiągnęła więcej, niż większość przypuszczała. Ukłony dla Elona i całej ekipy. Zmuszenie gigantów do walki jak równy z równym (to określenie jest ważne w kontekście reszty mojej wypowiedzi) to wielkie osiągnięcie dla firmy która pare lat temu była startupem. Gdyby nie oni, elektromobilność nie stałaby dziś tam, gdzie stoi.


Z czym się nie zgadzam, to aktualna wycena Tesli na giełdzie i fanatycy Muska wieszczący absolutną dominację na rynku.

Tesla NIE jest warta więcej, niż Toyota, Volkswagen, BYD, Ford, Daimler, General Motors, BMW, Rivian, Lucid Motors (czyli 9 najwyżej wycenianych marek po Tesli) RAZEM WZIĘCI.

To jest absurd, tak jak absurdem są niektórzy fanboye marki (tu bez żadnych personalnych wycieczek jakby co).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Matt z Carwow przeprowadził porównanie TM3P i BMW i4 M50. Jego zdaniem Tesla to lepszy auto elektryczne w ogólnym rozrachunku. Wrzucam linka poniżej do testu:

Swietne podsumowanie, mozna powiedziec ze ujal wszystkie istotne rzeczy w 25 minut :cool2:


Dla mnie glowne zalety TM3 z tego co wymienil to:

- 400kg wagi mniej co mocno wplywa na handling auta

- lepsza pozycja za kierownica (!) i widocznosc

- lepszy uklad kierowniczy (!)

- zasieg lepszy a to w EV jest absolutny priorytet (chociaz uwazam, ze nie bedzie az takiej roznicy na codzien jak podal - 120 km/80mil, bedzie mniej)

- siec SC i ich integracja z GUI (kto nie jezdzil w trasy EV nie zrozumie tematu)

- brak upierdliwego launch control a mimo to nadal szybsza i do 100 km/h i na cwiartke (stockowe auta bez agrotuningu)

- frunk/tunel/infotainment sa wazne ale mozna przezyc jak kogos to nie rusza, ten Carplay w nowych autach jak dziala dobrze to robi robote


To nawracanie na rondzie i4 jest zenujace bo to nie jest 7-er long, ale mowilem o tym wczesniej :roll:


Mnie po wielu latach z BMW (nie ///M), przy pierwszym kontakcie z Tesla zaskoczyla pozycja za kierownica i fun/zwrotnosc tego auta.

Jakbym mial porownywac to do i4 to by bylo cos w desen stare dobre 3-er E90 vs 5-er F10 - moga miec podobna moc ale prowadzenie, zwinnosc i radosc z jazdy na zupelnie na innym poziomie.

 

Moim zdaniem przewaga Tesli jest w procesie produkcji, a nie w produkcie.

Kawa nie wyklucza herbaty (bo produkcja i jej usprawnianie to ich oczywiscie olbrzymia przewaga teraz) ale wg mnie sie mocno mylisz myslac, ze produkt sam w sobie nie jest naprawde udany.

Tzn -> ja po testach TM3P bylem autentycznie zachwycony zarowno prowadzeniem, jak i nowymi rozwiazaniami/max uproszczeniem wszystkiego w kabinie, jak i "technologia/infotainmentem" i to nie ma nic wspolnego z sama produkcja.

Jazda testowa i4 byla juz po prostu tylko ok, cos ala jakby wyrzucili silnik spalinowy i wsadzili elektryczny dopisujac do calosci sporo kompromisow z tego powodu.

Miazdzaca wiekszosc uzytkownikow TM3 jest autem zachwycona nie ze wzgledu na to, jak wyglada produkcja tego auta, a ze wzgledu na finalny produkt i jego "feeling", auta sa po prostu przemyslane i fajne, maja masakrycznie pozytywny odbior wlascicieli.

 

Z czym się nie zgadzam, to aktualna wycena Tesli na giełdzie i fanatycy Muska wieszczący absolutną dominację na rynku.

Wycena Tesli ma malo wspolnego z obecna sytuacja firmy (ktora oczywiscie jest z roku na rok coraz lepsza).

Ma za to wiele wspolnego z ich "wizja motoryzacji" --> poki co ludzie sie smieja ale i sport (Roadster) i ciezarowki (Semi) i pickupy (Cybertruck) i przede wszystkim autonomia (FSD) --> to wszystko jest rozwijane JEDNOCZESNIE.

Obsuwy? Oczywiscie. Ale predzej czy pozniej kazdy z tych produktow bedzie sie pojawial na rynku i wygryzal sobie duzy kawalek tortu sprzedazy.

Jednego Muskowi odmowic nie mozna - charyzmy i wcielania w zycie swojej wizji, mial to przed Tesla, ma to i teraz poza Tesla i tak jak mowilem 2 lata temu - firma wyrosnie na giganta/molocha takiego samego jakim dzisiaj sa Apple/Micosoft/Netflix/Facebook czy Google. W sumie mozna powiedziec, ze juz wyrosli.

.

Opublikowano (edytowane)

Należałoby się zastanowić co nowatorskiego zaprezentuje Tesla w ciągu najbliższych 3 lat, bo pozostałe firmy w tym czasie wypuszczą wiele modeli na platformach stworzonych już w 100% dla BEV, które będą tak samo wydajne lub wydajniejsze niż platforma Tesli obecnie.


Czy będą to tylko/aż wydajniejsze baterie i większy zasięg, zoptymalizowana autonomiczna jazda, nowy proces produkcyjny czy może auto elektryczne dla typowego Kowalskiego w połowie ceny Tesli 3 (Tesla model 2), którym Tesla zaleje rynek (bo aktualne Tesle wbrew opiniom niektórych osób na pewno nie są autami dla ludu - nikt z przeciętnym wynagrodzeniem nie kupuje auta za ponad 200 tys. zł).


Do tej pory stare marki motoryzacyjne musiały gonić Teslę praktycznie od zera, bo faktycznie nie przewidziały, że rynek aut elektrycznych tak się rozwinie i trochę zaspały. Ale obecnie pracują na pewno pełną mocą nad nowymi projektami i wkrótce mogą zaprezentować rozwiązania, które w niektórych aspektach będą lepsze niż rozwiązania Tesli.

Edytowane przez Bl1nk
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdzwiłbym się, gdyby auto produkowane przez firmę specjalizującą się wyłącznie w elektrykach, zbudowane na platformie elektrycznej, wygrało test ze złożoną na kolanie konwersją z ICE.


Natomiast na miejscu Tesli obawiałbym się coraz bardziej konkurencji, bo szybko okazuje się, że 10 lat przewagi zostaje błyskawicznie nadganiane przez wszystkich praktycznie producentów samochodów.


Za tych kilka lat, gdy rynek zbytu na elektryki osiągnie jakkolwiek respektowalne poziomy (no bo umówmy się, aktualne 1-5% sprzedaży to nie jest smakowity kąsek tego tortu), z tej przewagi Tesli nie pozostanie wiele. Nawet sieć superchargerów jest coraz mniejszą przewagą wraz ze wzrostem infrastruktury dziesiątek innych firm.


Dalej twierdzę, żę BMW i inne marki (no może oprócz VW, którego sprzedaż spadła o 4.5% rok do roku po postawieniu na elektromobilność, przy jednoczesnym rekordzie sprzedaży BMW) bardzo dobrze na tym wyjdą. Nachapią się kasy z ICE póki można, a za kilka lat wprowadzą swoje dedykowane platformy (patrz Neue Klasse BWM w 2025). Będzie to idealne wstrzelenie się w rynek.

 

Wg mnie bardzo trafione i ja dokładnie tak samo myślę. Czasem irytuje mnie ta ślepa fascynacja niektórych fanboyów Tesli (@Adam ustaliliśmy już że to nie o Tobie :nienie: ), których ekscytacja przypomina mi zjawisko socjologiczne podobne do kultu tdi jaki miał miejsce w Polsce, gdy ludzie przesiadali się z Polonezów na 1.9tdi 90KM.


Ja się zgadzam że Elon Musk jest niesamowicie charyzmatycznym mimo że trochę sfreakowanym człowiekiem. Zgadzam się również w 100% że stworzył od zera coś na niesamowitą skalę i zawstydził wszystkich producentów ze 100letnimi tradycjami łącznie z BMW, a jego produkty, szczególnie TM3, niesamowicie trafiają w potrzeby rynku i są dobrymi produktami.


Nie mogę jednak zrozumieć jak to możliwe że firma produkująca 1mln samochodów rocznie jest warta 4x tyle co firma produkująca tych aut 10mln rocznie (Toyota). Ja rozumiem że wycena akcji to wycena przyszłości, ale w takim razie jakiej przyszłości spodziewają się inwestorzy? 4x10mln, czyli 40mln rocznie przy rocznej sprzedaży 66mln? Wg mnie to socjologiczne zjawisko, które doprowadziło do absurdalnej wyceny giełdowej Tesli, może mieć wiele podobieństw do piramidy, bo kiedyś nastąpi dysonans poznawczy w wyniku którego rynek musi te wyceny zweryfikować. Nie spodziewam się że Tesla stanie się drugim Apple i doprowadzi motoryzację do tak dużej koncentracji rynkowej, czy też nie doprowadzi do takiej dominacji jaką osiągnął Amazon, bo to byłaby śmierć motoryzacji. A to forum przekształciłoby się w grupę pasjonatów celebrujących BMW jak dzisiaj robią to fani Saaba :sad2: .


Nie wierzę że taka Toyota mająca od dziesiątek lat w swoim DNA to co na nowo odkrył Elon Musk, czyli optymalizacja produkcji. Mnóstwo książek o zarządzaniu podaje przykład Toyoty, które od dekad udaje się wprowadzać ciągłe innowacje i usprawnienia na wszystkich poziomach zarządzania firmą, a najwięcej wśród szeregowych pracowników fabryk. Może Toyota nie ma tak charyzmatycznego lidera jak Musk. Pal licho BMW :oops: , ale ja nie wierzę że taka marka jak Toyota zniknie pod naporem Tesli. Toyota będzie nadal w stanie tanio produkować ogromne ilości aut elektrycznych dla ludu, a bezawaryjnością pewnie wyprzedzą Teslę, która od 10 lat nawet nie zbliżyła się do bezawaryjności Toyoty.


https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/jak-toyota-nauczyla-swiat-wydajnej-produkcji/zz42jjf


I dodam jeszcze że nie zdecyduję się na granie na spadki akcji Tesli, bo w świecie YT, FB, TikTok itp. taki stan rzeczy z Teslą może utrzymać się jeszcze długo i zdecydowanie dłużej niż ja jestem w stanie wytrzymać utrzymując krótkie pozycje na kursie Tesli :) Ale nadal nie rozumiem dlaczego Adam nie kupuje akcji Tesli patrząc na to jak pewny jest swoich prognoz. Adam, zdradzisz? :) :think:

Opublikowano
Moim zdaniem przewaga Tesli jest w procesie produkcji, a nie w produkcie.

Kawa nie wyklucza herbaty (bo produkcja i jej usprawnianie to ich oczywiscie olbrzymia przewaga teraz) ale wg mnie sie mocno mylisz myslac, ze produkt sam w sobie nie jest naprawde udany.

Tzn -> ja po testach TM3P bylem autentycznie zachwycony zarowno prowadzeniem, jak i nowymi rozwiazaniami/max uproszczeniem wszystkiego w kabinie, jak i "technologia/infotainmentem" i to nie ma nic wspolnego z sama produkcja.

Jazda testowa i4 byla juz po prostu tylko ok, cos ala jakby wyrzucili silnik spalinowy i wsadzili elektryczny dopisujac do calosci sporo kompromisow z tego powodu.

Miazdzaca wiekszosc uzytkownikow TM3 jest autem zachwycona nie ze wzgledu na to, jak wyglada produkcja tego auta, a ze wzgledu na finalny produkt i jego "feeling", auta sa po prostu przemyslane i fajne, maja masakrycznie pozytywny odbior wlascicieli.

Ja po jazdach Twoim TM3P wrażenia mam pozytywne, ale na zasadzie "ten 3-gwiazdkowy hotel był super jak na 3 gwiazdki" :)

Tesla nie ma przewagi w produkcie - jest gorsza jakościowo, oferuje mniej wygód i jest niespecjalnie atrakcyjna wizualnie. Do tego nie masz żadnego wyboru jak zamawiasz to auto - albo bierzesz co mamy albo spadaj. Potrzebujesz kombi? Hahaha. Chcesz cabrio? Haha. Itp.


A infotaiment jest wynikiem zwinnego procesu produkcji, niedostępnego dla wielkich korpo. Podobnie jak sam rozwój auta, które dostaje ciągle aktualizacje również fizyczne, a nie jeden LCI na 7lat produkcji jak BMW.


No ale to już jest subiektywna opinia ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeden z komentarzy pod filmem, czy to prawda ??

Ciekawostka Tesli: Model 3 może zabrać tylko 304 kg wagi (pasażer i ładunek), więc jeśli masz 5 osób w samochodzie ważącym 79 kg, musisz również zabrać minus 12 kg ładunku, aby był legalny na drodze. To daleko przed konkurencją! PS: W i4 możesz zabrać 204 kg ładunku i swoich 4 przyjaciół.

Tak, ladownosc TM3P jest dosyc mala, 375kg, 4 dorosle osoby + 2 walizki po 25kg i juz full obciazenie.

(wlepka nie moja a z netu jakby co)


Tesla-model-3-performance-2019-tyre-placard-1001x565p.jpg

 

Czasem irytuje mnie ta ślepa fascynacja niektórych fanboyów Tesli (@Adam ustaliliśmy już że to nie o Tobie :nienie: ), których ekscytacja przypomina mi zjawisko socjologiczne podobne do kultu tdi jaki miał miejsce w Polsce, gdy ludzie przesiadali się z Polonezów na 1.9tdi 90KM.

Zawsze mnie to ciekawi to okreslenie "fanboy Tesli" czy "slepa fascynacja Tesla" :think:

Gdzie dokladnie spotkales sie z takim zjawiskiem?

Znasz jakichs innych uzytkownikow Tesli badz czytasz fora poswiecone Tesli?

Czy moze to okreslenie "wrylo" Ci sie podswiadomie poprzez np. artykuly na pudelkach motoryzacyjnych, ktore mowia ciagle o tych mitycznych "fanboyach" a tak naprawde przeciez "dachy odpadaja", "farba zlazi" i "kupujcie VW" itp?

Jestem okrutnie ciekawy Twojej odpowiedzi na to pytanie :cool2:

 

Nie mogę jednak zrozumieć jak to możliwe że firma produkująca 1mln samochodów rocznie jest warta 4x tyle co firma produkująca tych aut 10mln rocznie (Toyota). Ja rozumiem że wycena akcji to wycena przyszłości, ale w takim razie jakiej przyszłości spodziewają się inwestorzy? 4x10mln, czyli 40mln rocznie przy rocznej sprzedaży 66mln?

Firma zwieksza sprzedaz swoich elektrykow rok w rok o ~50% od wielu lat.

Jak wyglada sprzedaz rok do roku w porownaniu Toyoty, BMW czy innnego MB? Wzrosty o 3% czy 5%?

(nie mowimy o wzrostach 2020-->21 bo covid i w 2020 sprzedaz byla naprawde slaba wiec i w 2021 wzrosty YOY wieksze)

Potencjal Tesli na wzrost sprzedazy jest ogromny, to co sprzedaja robia w sumie 2 modelami i 2 fabrykami.

Co bedzie jak wyjdzie pickup (ryunek USA) czy hatchback (EU)? Jak rozkreca wybudowane kolejne 2 fabryki?

Poza tym pamietaj, auta to nie wszystko - Tesla ma w tej chwili najwieksza infrastrukture szybkich ladowarek DC na swiecie, te chwalone tutaj Ionity istnieje tylko w EU i skladac sie na nie musialo z 10 roznych marek.

Udostepnianie infrastruktury SC innym (mimo, ze niefajne dla posiadaczy Tesli) --> jeszcze ta przewage umocni.

FSD poki co jest smieszne ale i z TM3 sie smieli ludzie jeszcze kilka lat temu, jezeli Musk ta technologie dowiezie i zacznie licencjonowac innym markom..

Dzisiaj to brzmi kuriozalnie ale wizja ciezarowek Tesli Semi, jezdzacych bez kierowcy na FSD setki km po autostradach i ladujacych sie na SC za 10 czy 15 lat moze zmienic motoryzacje jaka znamy, dzisiaj to brzmi jak sci-fi ale 10 lat temu tak samo brzmialy auta na prad a dzisiaj juz malo kto sie smieje :roll:


 

Nie wierzę że taka Toyota mająca od dziesiątek lat w swoim DNA to co na nowo odkrył Elon Musk, czyli optymalizacja produkcji. Mnóstwo książek o zarządzaniu podaje przykład Toyoty, które od dekad udaje się wprowadzać ciągłe innowacje i usprawnienia na wszystkich poziomach zarządzania firmą, a najwięcej wśród szeregowych pracowników fabryk. Może Toyota nie ma tak charyzmatycznego lidera jak Musk. Pal licho BMW :oops: , ale ja nie wierzę że taka marka jak Toyota zniknie pod naporem Tesli. Toyota będzie nadal w stanie tanio produkować ogromne ilości aut elektrycznych dla ludu, a bezawaryjnością pewnie wyprzedzą Teslę, która od 10 lat nawet nie zbliżyła się do bezawaryjności Toyoty.

Ciekawe czy podobne dyskusje prowadzili ludzie nascie lat temu np na forum Kodaka czy Nokii :roll:

 

Ale nadal nie rozumiem dlaczego Adam nie kupuje akcji Tesli patrząc na to jak pewny jest swoich prognoz. Adam, zdradzisz? :) :think:

1. Proza zycia - kupilem dom w Norwegii niedawno, "utopilem" mnostwo kasy a mozna by utopic jeszcze duzo wiecej. Inwestowac za pozyczone to nie moja bajka.

2. Jak kupie jakiekolwiek akcje Tesli to bede mial to tutaj wypominane w co drugim poscie, juz za referrale sie musialem nasluchac :duh:

3. Jaki potencjal wzrostu moze miec Tesla jeszcze na gieldzie patrzac na wycene gigantow jak Facebook czy Apple?

Spodziewam sie moze jeszcze z 50-100% max w ciagu kilku lat jezeli uda im sie z Cybertruckiem i miejskim EV w cenie ~25k $.

Liczac, ze 40% potencjalnych zyskow zabiera i tak fiskus ryzyko vs potencjalne zyski juz nie oszalamiaja.

Pociag odjechal ~2 lata temu, jak zaczynalem watek, wycena firmy urosla 10x od tego czasu.

 

Należałoby się zastanowić co nowatorskiego zaprezentuje Tesla w ciągu najbliższych 3 lat, bo pozostałe firmy w tym czasie wypuszczą wiele modeli na platformach stworzonych już w 100% dla BEV, które będą tak samo wydajne lub wydajniejsze niż platforma Tesli obecnie.

Rynek EV jest juz dzis i bedzie przez dlugie lata nienasycony w zwiazku z transformacja, docelowo za dekade czy dwie (jezeli EV sie przyjma i wypra zupelnie ICE) mowimy o ~100 milionach aut rocznie.

Niewazne ile modeli ma jaka firma - Tesla pokazuje, ze mozna miec 2 modele i sprzedawac ich bezproblemowo 1 milion rocznie.

BMW czy MB maja ile modeli 20-30? I sprzedaz juz raptem tylko 2x wieksza.

Nokia miala 50 roznych modeli, w walce z Apple i ich 3 wersjami Iphona duzo im to nie pomoglo.


Samo wypuszczanie papierowych modeli EV jest fajne, ale walka pomiedzy producentami rozegra sie raczej o dostep do baterii, dostep w konkurencyjnej cenie nalezy dodac bo przeplacac mozna tylko z biznessowego punktu widzenia spinac sie to raczej nie bedzie (case Mazdy np).


 

czy może auto elektryczne dla typowego Kowalskiego w połowie ceny Tesli 3, którym Tesla zaleje rynek (bo aktualne Tesle wbrew opiniom niektórych osób na pewno nie są autami dla ludu - nikt z przeciętnym wynagrodzeniem nie kupuje auta za ponad 200 tys. zł).

Ja tam bym nie byl taki pewny, inflacja w EU i US jest galopujaca.

Kompakt VW ID.3 potrafi bezproblemowo kosztowac 200k PLN, Skody EV ludzie kupuja po 300k PLN.

Dobrze oprocentowane leasingi/kredyty, ulgi podatkowe czy tez dofinansowania, koszty pradu vs benzyny kilkukrotnie nizsze jak ktos nie korzysta za czesto z ladowarek DC, nizsze koszty serwisowania - 200k PLN w EV to nie to samo 200k PLN w ICE i warto o tym pamietac.

 

Do tej pory stare marki motoryzacyjne musiały gonić Teslę praktycznie od zera, bo faktycznie nie przewidziały, że rynek aut elektrycznych tak się rozwinie i trochę zaspały. Ale obecnie pracują na pewno pełną mocą nad nowymi projektami i wkrótce mogą zaprezentować rozwiązania, które w niektórych aspektach będą lepsze niż rozwiązania Tesli.

Z tym gonieniem od zera nie przesadzajmy, BMW wypuscilo swoje i3 prawie jednoczesnie z Tesla modelem S, Leaf byl nawet wczesniej - tyle ze jedna firma udoskonalala produkt i produkcje a druga zarzucila pomysl /rozwoj jako taki dopoki nie zobaczyli ze "ludzie to kupuja".

Natomiast konkurencja technologiczna to jest cos czego bardzo brakuje w EV - takie BMW i4 smiem twierdzic duzo tu nie pokazalo jak sie spojrzy chlodnym okiem nie-entuzjasty bo tak szczerze co wnosi do stolu EV? - head up, swiatla laserowe czy skorzana tapicerke?

Tyle BMW jest w stanie pokazac swiatu swoim EV 5 lat po premierze TM3? Troche to slabe/generyczne szczerze mowiac :roll:

Mi poki co z nowatorskich rozwiazan podoba sie skrzynia z nadbiegiem autostradowym Taycana i 800V instalacja ktora pokazali a ktora maja tez juz Koreanczycy (Ioniq 5 etc)

Oby wiecej takich rzeczy sie pojawialo na rynku od innych producentow :cool2:

 

Ja po jazdach Twoim TM3P wrażenia mam pozytywne, ale na zasadzie "ten 3-gwiazdkowy hotel był super jak na 3 gwiazdki" :)

Tesla nie ma przewagi w produkcie - jest gorsza jakościowo, oferuje mniej wygód i jest niespecjalnie atrakcyjna wizualnie. Do tego nie masz żadnego wyboru jak zamawiasz to auto - albo bierzesz co mamy albo spadaj. Potrzebujesz kombi? Hahaha. Chcesz cabrio? Haha. Itp.

Genialne porownanie z tym 3* hotelem i absolutnie ciezko nie zgodzic sie w 100% :cool2:

Za czesto nocujesz w 5* i moze po prostu ciezej Ci docenic to co auto oferuje w swoim budzecie 200-300k PLN?

Albo inaczej - czy duzo masz innych 3* hoteli w ktorych dostaniesz calosciowo lepsze warunki do przenocowania sie?

Ok - sa takie z lepszym sniadaniem czy z ladniejszym widokiem zza okna, w niektorych recepcjonistka jest ladna dzaga ale calosciowo - oferta Tesli po prostu trafia mocno w gusta "Kowalskiego" stad sprzedaz wystrzelila.


I mozna debatowac nad tym czy tamtym ale na koniec dnia ludzie jak zwykle glosuja portfelem.

Ja np Toyoty nie cierpie z calego serca (popularne modele), kijem bym nie dotknal ale skoro 10 milionow szt. tego sprzedaja to znaczy, ze te auta musza byc swietne pod wieloma wzgledami, po prostu do mnie nie trafiaja.

.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Myślę że Toyota nadrabia sporo wachlarzem aut jaki oferuje. Mają bardzo dużo aut które radzą sobie w wybranych warunkach jako "te jedyne". Mam na myśli szczególnie pojazdy 4x4 typu Hilux i jego 5000 odmian (które nieznanymi nikomu drogami trafiają do IS) czy też vany, kei cary itp. Produkując 2-3 modele nie da się wcisnąć w te wszystkie nisze więc o przyszłość Toyoty raczej bym się nie martwił. Ale już teraz widzimy co się dzieje w Europie, towar niezbyt atrakcyjny dla tutejszych klientów po prostu znika z rynku - Mitsubishi, Suzuki, Subaru, Infiniti i wiele innych dziwadeł - tu jest sporo do ugrania.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Toyota? swietny land cruiser i hillux. Piekna rav 4. Gdybymwybieral miedzy rav 4 czy tesla model y? Wybor jest tylko jeden: rav 4. Adam zaraz mnie obsmieje ale niech spojrzy na wyniki sprzedazy obu aut w stanach i Amerykanie maja najwyrazniej podobne zdanie. Test Matta? Jasno na koncu powiedzial ze w BMW czuc premium natomiast w tesli dostaje sie wiecej za mniej plus zasieg wiekszy (czytalem tutaj ze bez znaczenia dla Kowlaskigo bo jezdzi tyko 50km dziennie). Z czym mi sie to kojarzy? Ze skoda :D


Jeszcze slowko na temat pozycji za kierownica w i4. Mat powiedzial jasno ze siedzi sie wygodnie i NISKO (Adam chyba testowales inny samochod) natomiast gorsza jest widocznosc przez dluga maske.


Ceny akcji? Ludzie maja kase jak widza ze cos rosnie to kupuja. Moze rosnac i 5 lat a spasc w jeden dzien, czy tez godzine :D Aktualna wycena jest nierealna a rynek fizycznie nie jest wstanie pochlonoc tylu samochodow.


Musk bedzie licencjeonowal FSD? Teraz to juz Adam odleciales :D


Mat tez jasno powiedzial co jest szybsze na 1/4 mili. Adam jak zwykle wymysla 100 powodow. Ostatnio Mat tesowal plaida i przyspieszenia przy 2 pomiarach 0-60 to: 2,4s i 2,54s. Troche brakuje do ponizej 2, no ale bateri a miala "tylko" 60%


Czy tesla zdominuje rynek? Rozpatrzmy USA.

https://www.goodcarbadcar.net/2021-us-vehicle-sales-figures-by-brand/


Wzrost tesli o 3%. Potencjal wzrostu najwyrazniej sie skonczyl. Bez wprowadzenia nowego modelu nic nie zdzialaja (obecne modele sa na rynku dobrych kilka lat). No to rozpatrzmy segment aut, gdzie jest tesla (model S,X pomine bo tam nie ma czego szukac)

https://www.goodcarbadcar.net/2021-us-vehicle-sales-figures-by-model/

Tesla model 3 sprzedaz w usa 2021: 121,610 SPADEK o 41% zapewne na rzecz modelu Y

Toyota Camry 313,795

Honda Civic 263,787


No to rozpatrzmy srednie suvy:

tesla model y: 161,527

Toyota RAV4: 407,739

Honda CR-V 361,271


Lada dzien toyota wejdzie z oferta 20-30 samochodow elektrycznych.

Opublikowano (edytowane)
Należałoby się zastanowić co nowatorskiego zaprezentuje Tesla w ciągu najbliższych 3 lat, bo pozostałe firmy w tym czasie wypuszczą wiele modeli na platformach stworzonych już w 100% dla BEV, które będą tak samo wydajne lub wydajniejsze niż platforma Tesli obecnie.

Rynek EV jest juz dzis i bedzie przez dlugie lata nienasycony w zwiazku z transformacja, docelowo za dekade czy dwie (jezeli EV sie przyjma i wypra zupelnie ICE) mowimy o ~100 milionach aut rocznie.

Niewazne ile modeli ma jaka firma - Tesla pokazuje, ze mozna miec 2 modele i sprzedawac ich bezproblemowo 1 milion rocznie.

BMW czy MB maja ile modeli 20-30? I sprzedaz juz raptem tylko 2x wieksza.

Nokia miala 50 roznych modeli, w walce z Apple i ich 3 wersjami Iphona duzo im to nie pomoglo.

Samo wypuszczanie papierowych modeli EV jest fajne, ale walka pomiedzy producentami rozegra sie raczej o dostep do baterii, dostep w konkurencyjnej cenie nalezy dodac bo przeplacac mozna tylko z biznessowego punktu widzenia spinac sie to raczej nie bedzie (case Mazdy np).

 

Nie chodziło mi o liczbę modeli od jednego producenta tylko o wiele modeli od wielu różnych producentów.


W dobie rozwiającej się automomii nie jestem pewny, czy z roku na rok będzie rosła produkcja nowych aut.

Cały czas powtarza się, że samochody nie są wykorzystywane optymalnie (wykorzystujemy je często tylko przez 1h doby dojeżdżając do pracy czy na zakupy)

Jeśli carsharing/autonomiczne taksówki będą popularniejsze produkcja aut może spaść, bo auto będzie pracować 24/24h.

Teoretycznie dążymy chyba też do rozowoju transportu zbiorowego, bo arterie komunikacyjne nie są z gumy i każdy nie może mieć swojego auta i jeździć nim zajmując tylko jedno miejsce na pięć.

 

czy może auto elektryczne dla typowego Kowalskiego w połowie ceny Tesli 3, którym Tesla zaleje rynek (bo aktualne Tesle wbrew opiniom niektórych osób na pewno nie są autami dla ludu - nikt z przeciętnym wynagrodzeniem nie kupuje auta za ponad 200 tys. zł).

Ja tam bym nie byl taki pewny, inflacja w EU i US jest galopujaca.

Kompakt VW ID.3 potrafi bezproblemowo kosztowac 200k PLN, Skody EV ludzie kupuja po 300k PLN.

Dobrze oprocentowane leasingi/kredyty, ulgi podatkowe czy tez dofinansowania, koszty pradu vs benzyny kilkukrotnie nizsze jak ktos nie korzysta za czesto z ladowarek DC, nizsze koszty serwisowania - 200k PLN w EV to nie to samo 200k PLN w ICE i warto o tym pamietac.

 

Inflacja chyba nie działa tak, że cena Tesli 3 będzie stała w miejscu a Tesli 2 będzie rosnąć...

Wszystkie te niższe koszty dodatkowe nadal nie sprawiają, że "Kowalskiego" będzie stać by wyłożyć 200 tys. na auto. A jeśli go nie stać to musi wziąć większy kredyt i pokryć koszty kredytu, które mogą być obecnie większe niż koszty utrzymania o których piszesz.

 

Do tej pory stare marki motoryzacyjne musiały gonić Teslę praktycznie od zera, bo faktycznie nie przewidziały, że rynek aut elektrycznych tak się rozwinie i trochę zaspały. Ale obecnie pracują na pewno pełną mocą nad nowymi projektami i wkrótce mogą zaprezentować rozwiązania, które w niektórych aspektach będą lepsze niż rozwiązania Tesli.

 

Z tym gonieniem od zera nie przesadzajmy, BMW wypuscilo swoje i3 prawie jednoczesnie z Tesla modelem S, Leaf byl nawet wczesniej - tyle ze jedna firma udoskonalala produkt i produkcje a druga zarzucila pomysl /rozwoj jako taki dopoki nie zobaczyli ze "ludzie to kupuja".

Natomiast konkurencja technologiczna to jest cos czego bardzo brakuje w EV - takie BMW i4 smiem twierdzic duzo tu nie pokazalo jak sie spojrzy chlodnym okiem nie-entuzjasty bo tak szczerze co wnosi do stolu EV? - head up, swiatla laserowe czy skorzana tapicerke?

Tyle BMW jest w stanie pokazac swiatu swoim EV 5 lat po premierze TM3? Troche to slabe/generyczne szczerze mowiac :roll:

Mi poki co z nowatorskich rozwiazan podoba sie skrzynia z nadbiegiem autostradowym Taycana i 800V instalacja ktora pokazali a ktora maja tez juz Koreanczycy (Ioniq 5 etc)

Oby wiecej takich rzeczy sie pojawialo na rynku od innych producentow :cool2:

 

BMW i Nissan to raptem dwie marki, a jest wiele innych które dopiero niedawno mocniej zainwestowały w R&D samochodów elektryczny i zaczynają wypuszczać nowe modele i zbierać informacje z ich eksploatacji przez klientów.

Edytowane przez Bl1nk
Opublikowano (edytowane)
Nie mogę jednak zrozumieć jak to możliwe że firma produkująca 1mln samochodów rocznie jest warta 4x tyle co firma produkująca tych aut 10mln rocznie (Toyota). Ja rozumiem że wycena akcji to wycena przyszłości, ale w takim razie jakiej przyszłości spodziewają się inwestorzy? 4x10mln, czyli 40mln rocznie przy rocznej sprzedaży 66mln?

odpowiedzią może być FSD:

Jeśli carsharing/autonomiczne taksówki będą popularniejsze produkcja aut może spaść, bo auto będzie pracować 24/24h.

Teoretycznie dążymy chyba też do rozowoju transportu zbiorowego, bo arterie komunikacyjne nie są z gumy i każdy nie może mieć swojego auta i jeździć nim zajmując tylko jedno miejsce na pięć.

 

Musk bedzie licencjeonowal FSD? Teraz to juz Adam odleciales :D

"Tesla could licence its Full Self-Driving (FSD) technology to other car manufacturers, CEO Elon Musk has said."

Nie jestem pewien kto jest wiarygodniejszy w tym temacie, slonik40 czy boski elon

Edytowane przez Filip13
Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Filip13 to kiedy FSD bedzie gotowe i wskoczy chociaz o level wyzej od konkurencji? Swoja droga Ci zo zaplacili ciezki pieniadze kilka lat temu i beda za niedlugo zmieniac auto to zostali niezle w ba,ona zrobieni :D
Opublikowano
@Filip13 to kiedy FSD bedzie gotowe i wskoczy chociaz o level wyzej od konkurencji? Swoja droga Ci zo zaplacili ciezki pieniadze kilka lat temu i beda za niedlugo zmieniac auto to zostali niezle w ba,ona zrobieni :D

ssrco,classic_tee,two_models,fafafa:ca443f4786,front,square_three_quarter,1000x1000.jpg

Elon cos tam bąka o 2022, ale wiemy jak jest.

Radość z jazdy
Opublikowano
Zgodzę się, jeśli masz na myśli powiedzmy Waymo, bo tradycyjni producenci samochodów odstają w miastach, na niekorzyść.
Radość z jazdy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.