Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Jac3kBMW najwyrazniej ile ludzi tyle gustow. Moja cala rodzina po jezdzie probnej byla na wielkie nie. Ja bym zdecydowanie wolal i4.


tutaj od 8 minuty pokazane miejsce z tylu i4: https://www.i4talk.com/threads/bmw-i4-ev-klub-polska-first-impression.946/ Jak na moje oko biorac pod uwage, ze to jest jedno z mniejszych bmw do tego wersja GC to jest naprawde dobrze. Od wygodnego przewozenia doroslych z tylu to jest seria >=5 i to tez tylko raczej 2 osoby.

Opublikowano
@Jac3kBMW najwyrazniej ile ludzi tyle gustow. Moja cala rodzina po jezdzie probnej byla na wielkie nie. Ja bym zdecydowanie wolal i4.


tutaj od 8 minuty pokazane miejsce z tylu i4: https://www.i4talk.com/threads/bmw-i4-ev-klub-polska-first-impression.946/ Jak na moje oko biorac pod uwage, ze to jest jedno z mniejszych bmw do tego wersja GC to jest naprawde dobrze. Od wygodnego przewozenia doroslych z tylu to jest seria >=5 i to tez tylko raczej 2 osoby.

 

Słonik, problem jest chyba w tym, że Ty rozważasz ten samochód jako jeden jedyny. Dla mnie jest to zapoznanie z samochodami elektrycznymi, w tym przypadku marki Tesla ponieważ jak zamawiałem to była to najciekawsza opcja. Pojawił się jednak problem w wyborze samochodu do codziennych jazd. Jak stoi elektryk przed domem to obecnie w warunkach zimowych nie chce się do czego innego wsiadać. Zanim samochód spalinowy się rozgrzeje i zacznie jechać to szkoda tak naprawdę czasu. Tesla przejęła rolę samochodu codziennego użytku. Mało tego, jeszcze nie ładowałem się publicznie. Samochód sprawdza się w codziennych jazdach rewelacyjnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Jac3kBMW u mnie standardowo w domu sa 2-3 samochody. Jednym jezdzi zona, drugim ja a trzeci to stara terenowka jak porzeba zawiezc psa do veta czy tez cos przytargac w jedna czy druga strone. Tak lubie miec samochod jak najbardziej uniwersalny bo jak cos kupie to chcialbym z tego korzystac na codzien zeby nie bylo ze wydalem kase a nie korzystam. Tesla 3 mi sie najzwyczajniej w swiecie nie podoba ani z zewnatrz ani wewnatrz (nowy model s jeszcze wyglada jako tako), nie czuje do tego samochodu chemii\miety a sporo rzeczy jest dla mnie nieakceptowalnych. Wady o ktorych piszesz jesli chodzi o ICE dla mnie nie istnieja poniewaz 2 moje samochody stoja w ogrzewanym garazu, wiec zawsze sa cieple i nigdy do zadego nie kupilem webasto. Czesto nawet nie zakladam kurtki jadac do sklepu bo z domu wchodze bezposrednio do garazu i nie ma sensu. Problem ustawien foteli itd mnie takze nie dotyczy poniewaz dla mnie samochod jak bielizna, kazdy powinien jezdzic swoim. Szokuje natomiast zachwyt u niektorych featerami, ktore byly montowane w samochodach juz kilkanascie - kilkadziesiat lat temu. Moj stary Grand Cherokee ma nawet regulowane pedaly z pamiecia, czy Twoja tesla posiada taki feature? Zreszta z tego co pisales miales webasto w g30 ktorym mozna sterowac przez apke wiec samochod tez przy wsiadaniu powinien byc cieply... Ze silnik nie rozgrzany? Ja zaraz po wyjezdzie z garazu nie mam mozliwosci deptania gazu w podloge poniewaz mieszkam w terenie zabudowanym... Zanim bramy sie pootwieraja i pozamykaja a ja wyjade to silnik jest juz wstepnie rozgrzany takze mnie takie problemy nie dotycza.
Opublikowano
dzis czas oczekiwania na auto do zamowienia to uwaga 12-18 mies

W tym tempie to CyberTruck ma nadal szansę szybko osiągnąć większą sprzedaż :)

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kilka ciekawych statystyk ze sprzedazy BMW na swiecie

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0364013EN/electro-offensive-and-number-one-in-premium-segment:-bmw-group-posts-strong-sales-for-2021


2,2M aut sprzedanych, z czego 104k to czyste elektryki (+130% YTY).

iX3 sprzedalo sie w zeszlym roku ~38k sztuk.

W przyszlym roku planuja podwoic sprzedaz BEV, do 200k BEV dzieki premierom iX i i4 :cool2:

W tym roku wychodzi elektryczne 7-er i X1, w przyszlym roku elektryczne 5-er.


No coz, mozna chyba oficjalnie powiedziec, ze klienci zaczynaja kupowac masowo elektryki bo do Norwegii to na bank wszystko nie trafia ^^

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak jak pisałem, waga nie do przyjęcia, więc reszta nie ma znaczenia
Opublikowano

Adam, ale z tym czepianiem się po której stronie jest gniazdko ładowania to trochę przesadzasz :)

I klamki mechaniczne powinno być w zaletach. Te elektroniczne to padaka, takie dołożenie niepotrzebnej rzeczy, która się dodatkowo może popsuć (coś na forach Tesli o tym było :D).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam, w sumie te zalety i4 to te najbardziej kluczowe, a te wady to albo pierdoły albo subiektywne wynikające z bycia przyzwyczajonym do czegoś innego (Tesla), czyli ten punkt odniesienia (tzn to z czego się przesiadasz lub co lubisz) ma bardzo duże znaczenie przy tym jak odbiera się auto. Mocno mnie bawi ten tunel środkowy - jeśli dzieci mają problem z pokonaniem tego tunelu, to znaczy że trzeba im odłączyć wszelkie tablety i zorganizować więcej aktywności! Moje dzieciaki nigdy nie miały problemu z przeskakiwaniem tej "przeszkody". Jest to relikt przeszłości, ale nie dorabiajmy do tego ideologii. Przyznam że wybierając i4 M50i vs M340i miałbym też spory dylemat. Przy aucie podstawowym chyba też bym się skłaniał do benzyny, a w przypadku auta nr 2 dla żony którym się czasem przejadę, to i4 bym wolał. Wszystko zależy chyba od tego jakie się ma auto nr 2.


Ja ze swojego doświadczenia lubię różnorodność i jeżdżąc po mieście czasem wziąć v8, czasem bev, szczególnie że na krótkich dystansach spalanie jest podobne (30kWh vs 30L ;-) ). Zapytałem ostatnio żony czy lepiej jej się jeździ elektrykiem czy poprzednim F11 R6 w dieslu, to twierdzi że porównywalnie. Ale ona nie widzi różnicy w dźwięku silnika pomiędzy tym dieslem a v8 :) i myślę że takich użytkowników na świecie jest całkiem sporo i dla nich przejście na BEV to tylko czysta ekonomia. Ja z kolei nie mogłem patrzeć na starego diesla i męczyłem się jak musiałem pojechać zmienić opony, za to do iX3 wsiadam chętniej, ale może to jest kwestia różnicy 5 lat. Tutaj pytanie niedyskretne do @Jar3kBMW ile lat starsze jest Audi od Tesli i czy jakby obok stało nowe M340i z webaato, to Tesla by nadal była pierwszym wyborem? :)


Jako że czuję Adam że włożyłeś bardzo dużo wysiłku w maksymalną obiektywność tego "testu na wesoło" ;-) i czuję że "uczciwie" oceniłeś i4, natchnąłeś mnie i postanowiłem dać jeszcze raz szansę i zapisałem się na jazdę testową TM3 i TMY żeby z otwartym umysłem jeszcze raz w krótkiej jeździe testowej ocenić te auta przez pryzmat kilkumiesięcznej jazdy iX3 :) Pobawię się infotainmentem, protestuje jak się auto zachowuje na rondach itp. Ty Adam testowałeś TMY? I jak skomentujesz że ograniczyli w nim prędkość maksymalną do 140kmh?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakie wrażenie sprawiają te ekrany jak z Mercedesa? Twoim zdaniem lepsze czy gorsze od tych obecnych np w G20?

Te w i4 sa wyrazniejsze, bardziej kolorowe i po prostu nowsze natomiast sama obsluga nie wydaje sie wcale kierunkiem w dobra strone.

Chociaz VC tez imho jest/byl niezbyt udany i szybko go pozegnano. Najlepiej sobie wyrobic opinie samemu - w PL nowy OS mozna juz poklikac w ASO w BMW iX :cool2:

 

Adam, ale z tym czepianiem się po której stronie jest gniazdko ładowania to trochę przesadzasz :)

I klamki mechaniczne powinno być w zaletach. Te elektroniczne to padaka, takie dołożenie niepotrzebnej rzeczy, która się dodatkowo może popsuć (coś na forach Tesli o tym było :D).

Nie przesadzam bo mowie ze swojej praktyki - w e-Golfie, ktorego mialem kilka miesiecy, gniazdo ladowania bylo tez z prawej strony - w praktyce wygladalo to tak jak napisalem - 5m kabel od wallboxa wisial/dyndal w powietrzu na wysokosci ~0,5-1m i siegal na styk, rysowal w miedzy czasie lakier samochodu w okolicach bagaznika. A na to wszystko codziennie patrzylem ktore z przyjaciol moich dzieciakow sie w koncu o niego zaczepi - a ze przyjezdzaja na rowerach/hulajnogach do mnie do domu codziennie - to tylko kwestia czasu byla ^^

Wiec alternatywa to wjezdzanie na podjazd przodem (i wyjezdzanie tylem) --> niewygodnie bylo e-Golfem, w i4 z jego fatalna srednia zawracania (zapomnialem dopisac do wad :roll: ) byloby to karkolomne wrecz.

Druga alternatywa byloby ladowac sie ogolnie w pracy. Mozna oczywiscie ale to kolejny kompromis.

Niby glupia rzecz ale w praktyce takie durnoty po prostu irytuja (przynajmniej mnie).

Natomiast nie zmienia to faktu, ze to dla mnie jest wada - dla kogos innego moze to byc w sumie i zaleta - wiec moze i masz racje ze to czepianie sie :think:

Na forum norweskim jest o tym caly watek z ktorej strony powinna byc klapka ladowania - z prawej czy z lewej, z przodu czy z tylu - argumentow ludzie maja roznych mnostwo a dyskusja zazarta prawie jak tutaj ^^

W Audi e-tron to najlepiej rozwiazali - klapki ladowania AC sa po obu stronach auta (DC tylko z jednej)


Co do klamek - nie masz pojecia jaka to wygoda na codzien, przyzwyczajasz sie momentalnie jak do headupa czy comfort access i pozniej dziwisz sie czemu nie montuja tego wszedzie.

Ale wiesz jak jest - niektorzy klienci Porsche doplacaja za usuwanie radia czy klimatyzacji przez dealera wiec nikt nikogo nie przekona i tak ;)

 

Adam, w sumie te zalety i4 to te najbardziej kluczowe, a te wady to albo pierdoły albo subiektywne wynikające z bycia przyzwyczajonym do czegoś innego (Tesla),

Ja Cie dziekuje jak 2,3 tony wagi auta w segmencie D to "pier.dola" :twisted:

Zeby sobie uzmyslowic - auto o wielkosci 3-er wazy wiecej od X5 czy 7-er, musisz sie osobiscie przejechac i wtedy wrocimy do tematu :)

 

Mocno mnie bawi ten tunel środkowy - jeśli dzieci mają problem z pokonaniem tego tunelu, to znaczy że trzeba im odłączyć wszelkie tablety i zorganizować więcej aktywności! Moje dzieciaki nigdy nie miały problemu z przeskakiwaniem tej "przeszkody".

Zalezy o jakim aucie mowisz - bo jezeli o 5-er to troche inna spiewka.

W i4 miejsca z tylu jest na zyletki po zamontowaniu 2 fotelikow przy moim wzroscie i ustawieniu fotela.

Jezeli przednie siedzenia/oparcia sa do tego pochylone (bo raczej nikt nie jezdzi z prostymi plecami w BMW :>) - to przejscie z np plecakiem z jednej strony na druga jest praktycznie niewykonalne.

Nie przekonasz mnie bo mowie z praktyki - testowane np w 330e gdzie bylo wiecej miejsca z tylu niz w i4.

Co do aktywnosci dzieciakow to grube pudlo, tu jest Norwegia panie, tu sie dzieci chowaja na dworze a po szkole kazde ma dodatkowe aktywnosci - corka np uprawia gimnastyke od kilku lat, i pomimo robienia na luzie szpagatu - ten tunel to nadal porazka na codzien :D

 

Przy aucie podstawowym chyba też bym się skłaniał do benzyny, a w przypadku auta nr 2 dla żony którym się czasem przejadę, to i4 bym wolał. Wszystko zależy chyba od tego jakie się ma auto nr 2.

Tak, tak jak pisalem - ile ludzi tyle opini, to jest moja lista zalet/wad - mozesz miec zupelnie inne potrzeby czy zapatrywanie na poszczegolne rzeczy.

 

Jako że czuję Adam że włożyłeś bardzo dużo wysiłku w maksymalną obiektywność tego "testu na wesoło" ;-) i czuję że "uczciwie" oceniłeś i4, natchnąłeś mnie i postanowiłem dać jeszcze raz szansę i zapisałem się na jazdę testową TM3 i TMY żeby z otwartym umysłem jeszcze raz w krótkiej jeździe testowej ocenić te auta przez pryzmat kilkumiesięcznej jazdy iX3 :) Pobawię się infotainmentem, protestuje jak się auto zachowuje na rondach itp. Ty Adam testowałeś TMY? I jak skomentujesz że ograniczyli w nim prędkość maksymalną do 140kmh?

I tak trzymac, grunt to sobie wyrabiac opinie samemu a jedynie sie posilkowac czyimis komentarzami.

Ja lubie czytac jak ludzie krytykuja TM3 bo czasem daje mi to inny punkt widzenia na niektore sprawy - tak sie dowiedzialem np o poceniu sie plecow na tej skajunie czy niezbyt czytelnej nawigacji w duzym miescie.

Co do TMY - dealer mnie namawia na testy ale do tej pory sie nie skusilem - czekam na wersje made in Germany a do tego czekam na te nowe baterie strukturalne - w tym aucie musi wzrosnac zasieg do WLTP 600km zebym w ogole byl nim zainteresowany (jako auto dla zony bo ja niezbyt lubie SUVy/crossovery)

.

Opublikowano
Zreszta z tego co pisales miales webasto w g30 ktorym mozna sterowac przez apke wiec samochod tez przy wsiadaniu powinien byc cieply... Ze silnik nie rozgrzany? ........

Webasto grzeje płyn w układzie chłodzenia to i silnik szybciej się nagrzewa po ruszeniu.

Opublikowano
Zreszta z tego co pisales miales webasto w g30 ktorym mozna sterowac przez apke wiec samochod tez przy wsiadaniu powinien byc cieply... Ze silnik nie rozgrzany? ........

Webasto grzeje płyn w układzie chłodzenia to i silnik szybciej się nagrzewa po ruszeniu.

 

Ja bym nie porównywał Webasto BMW ani żadnego innego do tego z samochodów elektrycznych. Jak sobie zapomnisz ustawić temperature w Tesli to 20 stopni masz w 5 minut, do tego komplet siedzeń i kierownicę jak lubisz też masz podgrzane. W BMW czasami było tak że wiadomość aktywacyjna Webasto szła 15 minut a czasami nie dochodziła wcale. Trzeba było to kilka razy aktywować. Ja zawsze zamawiałem samochody z Webasto bo w garażu mam motocykle i inne pojazdy mniejsze. Codzienne samochody stoją pod wiatą albo na podwórku. Lepszego Webasto od tego w Tesli nie doświadczyłem.

Ja miałem HUD w G31 i problem w Tesli to faktycznie słaba nawigacja. Jak chce się z niej korzystać w mieście to można wypadek spowodować bo rozprasza uwagę. Gdyby była taka jak w Google to i może HUD byłby zbędny.

BMFun, Audi jest z końca 2017 roku. Wczoraj nawet się przejechałem i przez 10 minut jazdy nie reaguje na gaz bo silnik jest zimny. Mi Tesla wprowadziła trochę zamieszania w głowie. Wczoraj jechałem Q8 50 TDi i to dopiero wcale nie jedzie. Praktycznie zero reakcji na gaz. Silnik był już rozgrzany ale to ma okropnego laga a jak się odepchnie to czuć różnicę wieku w jeździe Teslą a takim Q8 który z zewnątrz jest dla mnie super wyglądającym Suvem. Zaraz po Cayenne Coupe.

BMFun, musiałbym się przejechać ponownie 340 i porównać do Tesli. Tesla 3 ma bardzo fajny układ kierowniczy, ten samochód fajnie sportowo się prowadzi.

Ale nie wiem czy nie wybrałbym 340 ze względu na lepszy ogólny feeling, materiały w obcowaniu z samochodem.

Opublikowano
Wg mnie lokalizacja gniazda ładowania jest nieważna o tyle że w większości przypadków najpierw kupuje sie elektryka a potem montuje wallboxa...
Opublikowano
Zreszta z tego co pisales miales webasto w g30 ktorym mozna sterowac przez apke wiec samochod tez przy wsiadaniu powinien byc cieply... Ze silnik nie rozgrzany? ........

Webasto grzeje płyn w układzie chłodzenia to i silnik szybciej się nagrzewa po ruszeniu.

 

Ja bym nie porównywał Webasto BMW ani żadnego innego do tego z samochodów elektrycznych. Jak sobie zapomnisz ustawić temperature w Tesli to 20 stopni masz w 5 minut, do tego komplet siedzeń i kierownicę jak lubisz też masz podgrzane. W BMW czasami było tak że wiadomość aktywacyjna Webasto szła 15 minut a czasami nie dochodziła wcale. Trzeba było to kilka razy aktywować. ......

Nie porównuję (bo i nie mam porównania) tylko opisuję zasadę działania.

Teraz aktywacja przez "my bmw" działa 100/100, problemy były wcześniej.

Webasto w spalinówce jest o tyle fajne, że w sposób znikomy/niezauważalny zmniejsza zasięg auta.

Opublikowano
Zapytałem ostatnio żony czy lepiej jej się jeździ elektrykiem czy poprzednim F11 R6 w dieslu, to twierdzi że porównywalnie. Ale ona nie widzi różnicy w dźwięku silnika pomiędzy tym dieslem a v8 :) i myślę że takich użytkowników na świecie jest całkiem sporo i dla nich przejście na BEV to tylko czysta ekonomia.

Patrząc po tym, jakie auta jeżdżą po drogach, śmiem twierdzić, że takich użytkowników jest większość :D I też o tym pisałem właśnie, wiele z przewag auta A lub B o które tutaj ludzie się zabijają, w rzeczywistości nie ma znaczenia.

 

Wg mnie lokalizacja gniazda ładowania jest nieważna o tyle że w większości przypadków najpierw kupuje sie elektryka a potem montuje wallboxa...

No więc jeśli wpierw Adam kupiłby i4, a potem zamienił na TM3 to by narzekał na forum, że klapka w Tesli po złej stronie. I dokładnie o tym mówiłem, co to w ogóle ma do auta, po której stronie ktoś ma wallboxa w garażu? :D


Adam, a co do dostępu komfortowego, ja w każdym nowym aucie tej opcji nie wybieram lub celowo odznaczam, bo ją błędnie nazywają ;) Prawidłowa nazwa brzmi "dostęp komfortowy dla złodzieja". I tutaj też kłania się moja filozofia, że wolę mieć kontrolę nad stanem zamku, niż zastanawiać się, co sobie auto uznało ;)


Także elektroniczne klamki testowałem, są beznadziejne z zewnątrz, a w środku po prostu niczemu nie służą.

Opublikowano

pytanie odnośnie tego testu;

od 1:02:40



nie można się ładować siedząc w aucie?

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pytanie odnośnie tego testu;

od 1:02:40



nie można się ładować siedząc w aucie?

 

Wsiadałem i wysiadałem 100 razy w trakcie wielu ładowań i nigdy nie zauważyłem takiego problemu. Albo samo się reconnectuje, albo to wynika z tego że 99% ładuję na DC. AC tylko z gniazdka i w sumie też nie kojarzę żeby coś przerywało, a nie podejrzewam gniazdka w domu letniskowym o inteligentne funkcje ;-)


W trasie często ładujesz się gdy kto siedzi w środku - dziecko śpi itp, Gdyby to nie było możliwe, to jedna z większych przewag Tesli byłyby nieużyteczne - Netflix, gry i cały infotainment ;-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wg mnie lokalizacja gniazda ładowania jest nieważna o tyle że w większości przypadków najpierw kupuje sie elektryka a potem montuje wallboxa...
No więc jeśli wpierw Adam kupiłby i4, a potem zamienił na TM3 to by narzekał na forum, że klapka w Tesli po złej stronie. I dokładnie o tym mówiłem, co to w ogóle ma do auta, po której stronie ktoś ma wallboxa w garażu? :D

Panowie - moze zle napisalem a moze sie nie zrozumielismy.

Ja kupilem wallboxa BMW, po tym jak kupilem hybryde plugin BMW 330e, ktora miala gniazdo ladowania z lewej strony (tak jak TM3).

Elektryk BMW i4 ma gniazdo z prawej strony.


W tej chwili hybrydyzowana jest cala gama BMW - wyobrazam sobie niedlugo te miliony osob, ktore predzej czy pozniej beda sie przesiadac ze swoich hybryd BMW na elektryki BMW i beda klely na czym swiat stoi bo wallbox w domu zainstalowany juz z drugiej strony.


Gdybym kupil wallboxa Tesli to bym nie narzekal bo ma kabel 7,5m zamiast 5m, ale to juz inna historia ;)


----------


PS. VW ID.5 - VW to juz sie nawet nie kryje ze zzyna z Tesli wszystko jak leci :D

https://spidersweb.pl/autoblog/volkswagen-id-5-na-zywo-premiera/

A ta grafika, te tekstury ^^


AASIiNu.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l=f


Tesla_Beach_Buggy_Racing_2.jpg


Do tego proponuje poczytac jakie sa roznice w przedstawianiu na tym pudelku aut Tesli (nie placacej za reklamy) a aut VW (placacego za reklamy):


"Ergonomia kokpitu, w którym prawie nie ma fizycznych przycisków, wymaga przyzwyczajenia. Mowa zwłaszcza o szybkiej i intuicyjnej obsłudze klimatyzacji."

"klienci na auta elektryczne są zwykle bardziej otwarci na nowinki."

"Pojawiła się też funkcja automatycznej zmiany pasa ruchu. Podczas jazdy po drodze wielopasmowej z włączonym aktywnym tempomatem wystarczy włączyć kierunkowskaz. Auto oszczędza kierowcy wielkiego wysiłku związanego z ruchem kierownicą. Rewolucyjne!"

"Najlepsza funkcja ID.5 jest ukryta w zakamarkach ekranu. To menu z grami."


Jak przychodzi do opisywania Tesli to - tablet bezndziejny, gdzie sa przyciski, FSD, ktore od dekady samo zmienia pas ruchu po nacisnieciu kierunkowskazu - niebezpieczne i bez sensu, gry - po co to komu etc etc.

Te "artykuly" to jest komedia po prostu ^^

 

TMY? I jak skomentujesz że ograniczyli w nim prędkość maksymalną do 140kmh?

Wow, skad taka informacja?

Moze ktos nie umie tempomatu/limitera predkosci obslugiwac w GUI? :D

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten dyndajacy kabel to jest ogolnie wada elektrykow, pisalem o tym kiedys. Albo sie ma szczescie i akurat gniazdko wallboxa z tej strony co gniazdko w aucie albo sie ciagnie kabel przez pol garazu. Ten kabel szybko staje sie brudny i tak jak Adam napisal rysuje lakier na aucie. Jak sie ma garaz na wiecej niz jedno auto, jak np ja to w przypadku 2 elektrykow problem nie do unikniecia, chyba ze gniazdka w aucie byly by 4 po 2 z lewej i prawej z tylu i przodu. Ciekawie staje sie przy udostepnieniu ladowarek przez tesle innym firmom. To chyba Bjorn zwrocil uwage, ze jak stanelo inne auto z gniazdkiem po innej stronie to zablokowoalo 2 miejsca do ladowania. Jedno na ktorym stalo i jedno ktoremu zabralo kabel do ladowania :D


Z ta waga piorkowa tesli tez bym sie nie rozpedzal, bo z tego co pamietam jak Bjron wazyl to bylo prawie 2 tony. Duzo ciezsza od mojej g30.


bjorn-nyland-weight-20210820.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

TM3P to 1920 kg z kierowca (EU), raptem o 40kg wiecej od nowej M440xi GC

i4 M50 to 2290kg z kierowca (EU) --> 370kg roznicy


W praktyce dla wyobrazenia - wsadz do auta oprocz kierowcy 4 doroslych, 90kg+ mezczyzn i zobacz jak sie auto bedzie zachowywac na drodze :twisted:


PS. Niezly test losia w praktyce modelu Y, nawet kierunek wlaczyl, jednak kultura na drodze musi byc ^^

https://www.youtube.com/watch?v=DHhVGqcAe2A&t=10s

.

Opublikowano
pytanie odnośnie tego testu;

od 1:02:40



nie można się ładować siedząc w aucie?

 

Rozłączanie dotyczy tylko AC i to tylko po tym gdy zostaną zaryglowane drzwi i ponownie otwarte. Ale nawet w takiej sytuacji ładowanie jest automatycznie wznawiane po kilkunastu sekundach.

Tak więc ta ciekawostka nie dotyczy DC gdy to faktycznie często można kilkukrotnie zamykać i otwierać auto podczas ładownia w trasie :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W tej chwili hybrydyzowana jest cala gama BMW - wyobrazam sobie niedlugo te miliony osob, ktore predzej czy pozniej beda sie przesiadac ze swoich hybryd BMW na elektryki BMW i beda klely na czym swiat stoi bo wallbox w domu zainstalowany juz z drugiej strony.

 

Normalnie klapka jest w europejskich autach po prawej stronie, a hybrydy mają wyjątkowo gniazdo do ładowania po lewej, ponieważ po prawej jest wlew paliwa i trudno żeby gniazdko do ładowania montować obok wlewu paliwa gdzie mogą się opary unosić a w gniazdku iskra. Względy bezpieczeństwa.

 

TMY? I jak skomentujesz że ograniczyli w nim prędkość maksymalną do 140kmh?

Wow, skad taka informacja?

Moze ktos nie umie tempomatu/limitera predkosci obslugiwac w GUI? :D

 

https://moto.rp.pl/za-kierownica/art19259111-tesla-model-y-bardzo-dobry-elektryk-ale

Opublikowano

PS. Niezly test losia w praktyce modelu Y, nawet kierunek wlaczyl, jednak kultura na drodze musi byc ^^

https://www.youtube.com/watch?v=DHhVGqcAe2A&t=10s

Twoje zdanie sugeruje jakoby autopilot tesli wykonał taki manewr, a nawet w opisie filmu jest "The Model Y‘s owner slammed on the gas and cranked the steering wheel, rocketing the electric SUV out of the way and avoiding the Honda’s front bumper by a matter of inches!". Kierowca włączył kierunek bo pewnie na początku myślał, że Honda się zatrzyma przy nawracaniu, a jednak tego nie zrobiła. Brawa dla kierowcy za refleks. Przyspieszenie tesli pewnie też trochę pomogło

Opublikowano

A to tego wallboxa nie lepiej montować na środku bagażnika, żeby w razie czego było tak samo blisko do prawej i lewej strony?

Zresztą są różne rozwiązania tego typu problemów, popularne jest na samoobsługowych myjniach z tymi grubymi kablami.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A to tego wallboxa nie lepiej montować na środku bagażnika, żeby w razie czego było tak samo blisko do prawej i lewej strony?

Zresztą są różne rozwiązania tego typu problemów, popularne jest na samoobsługowych myjniach z tymi grubymi kablami.

 

btw, największy problem udostępnienia SC Tesli dla innych marek jest zbyt krótki kabel i ryzyko że auta będą zajmowały po 2 miejsca:


https://spidersweb.pl/autoblog/tesla-kabel-supercharger-za-krotki/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.