Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Filip13 pisalem o tym wielokrotnie, ze na publicznych ladowarkach koszt ten sam :D Przekonaj teraz mieszkanca bloku, ktory nie ma gdzie sie naladowac zeby wydal wiecej za auto nie majac z tego zadnego zysku (finansowego) a poki co jeszcze w cenie pradu nie ma podatkow drogowych. Dlaczego nikt tutaj nie rozwaza, ze ludzie sprobuja i sie po prostu za jakis czas zniecheca bo tak scenariusz tez jest mozliwy. BMW wyrzuci z oferty ulepa, tesla wyrzuci sama siebie a ubrani w akcje beda plakac na internetach ile to pieniadza nie stracili.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pozwalam sobie zauważyć, że obecnie czas oczekiwania na i4 to 9 miesięcy - zatem i4 będzie musiało konkurować nie tylko z aktualnymi TM3, ale i z prawdopodobnie ich kolejnymi, odświeżonymi falami. To będzie ciekawe.

 

Czyli Adam nie miał racji i Tycan jest najszybszym ev cywilnym, bo na Plaid czeka się rok czasu? ;-)

 

Wróciłem z wycieczki na Sycylię, w sumie 5688km i 2198.9zł za prąd, jazda praktycznie zawsze z prędkością równą legalnemu górnemu jej limitowi, tylko dwa razy udało mi się naładować za darmo. Koszt porównywalny do V12 w LPG.

 

Niezły trip :cool2: Trasy w EV, szczególnie te zagraniczne, mają ten swój urok że wymuszają jednostajną jazdę i dużo przerw i można to polubić :) Jak porównam podróż nocną nad morze 5h w ICE i 6:30h w EV, to zmęczony byłem podobnie, bo ICE jedziesz szybciej i mało przerw się robi, ale jednak te 1,5h w plecy, a jak jedziesz z dziećmi i skończy się im cierpliwość bądź zaczną potrzeby fizjologiczne to dojdzie do tego jeszcze 1h.


A jak porównasz koszty, to będzie zbliżone do 20d :) Bo licząc paliwo po 7zł średnio, to masz porównywalne spalanie 5.5l, a ludzie w sekcji spalania piszą nawet o spalaniu rzędu 4,5l w 2.0d przy jeździe 120-130kmh typowej dla ev.


EDIT: 5,5L to pali ludziom przy takiej jeździe 318 czy 320i. 318d czy 320d wyjdzie bliżej 4,5, więc taniej(!) niż w EV. Także z punktu widzenia ekonomii, EV broni się tylko w mieście i trasach podmiejskich przy założeniu że ładujesz w domu.

Opublikowano
A jak porównasz koszty, to będzie zbliżone do 20d :)

Tylko radość z jazdy zgoła inna. 500KM pod nogą do szybszego wyprzedzania plus dynamicznego uciekania spod bramek autostrady czy tam innych remontów - zresztą co ja to będę tłumaczył na forum BMW :)

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rivian w tym roku ma trafic do Europy i zagrał muskowi ostro na nosie. Nazwa może mało znana ale to nie przelewki bo za rivianem stoi amazon oraz stał Ford. Amazon da tez olbrzymi rynek zbytu dla riviana w postaci busikow wożących towar. Swoją droga bardzo ciekawie zapowiada się wskrzeszenie legendarnego busa przez vw w postaci elektrycznej. To może być hit.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To dla równowagi powiem, że pewnie jestem w jakimś stopniu fanbojem BMW :)

"Fan to osobnik preferujący sprzęt określonej firmy, zauważający jednak jego wady i nie mający z tym problemu. Fan nie ma problemów także z przyznawaniem, że produkty konkurencyjnych firm mogą w określonych aspektach być lepsze od produktów przez niego posiadanych. Fan nie czuje nienawiści czy niechęci do produktów konkurencji i ich posiadaczy.

Fanboj to osoba uznająca sprzęt określonej firmy za jedyny słuszny wybór, otwarcie gardzi produktami konkurencji oraz ich użytkownikami o czym nie omieszka w często wulgarny sposób informować cały świat poprzez fora internetowe oraz portale informacyjne. Z niewiadomych przyczyn, ma skłonności do nieustannego odczuwania gniewu i nienawiści."


Mysle, ze w tym watku 99% uzytkownikow to fani BMW a nie fanboje (oprocz jednego uzytkownika, ksywa zaczyna sie na "s" a konczy na "k") :norty:

Wbrew wyobrazeniom wielu ludzi takze zaliczam sie do fanow BMW (ostatnio troche krytycznym ale nadal i niezmiennie fanem), co nie przeszkadza mi byc jednoczesnie fanem Tesli od jakiegos czasu :cool2:

 

Może Tesla trafiła na gorszy moment, może nie byłem na to gotowy, a może jestem zbyt zagorzałym fanbojem BMW :P A może BMW w akcie desperacji dało dobrą cenę za bardzo dobrze wyposażone auto. Jako konsument skorzystałem na tym, więc konkurencja ma dobre strony :)

Amen :) Ludzie zdaje sie czasami tego nie rozumieja wlasnie, ze czasem wystarczy mala rzecz zeby popchnac albo zniechecic do zakupu.

Wybrales tak czy inaczej EV, wiec z mojej perspektywy swietny wybor :twisted:

 

A czym się różni jazda w trasie EV 200KM i 500KM? :)

500KM mocniej prowokuje do wciskania gazu. Nie wiem dlaczego ale robi sie to podswiadomie nawet i w trasie - sprawdzone organoleptycznie na 2 szt. TM3 ^^

Do tego RWD tez obniza zuzycie energii (za to bryla crossovera podwyzsza oczywiscie).

Natomiast takie porownania sa zawsze na "wesolo" i naprawde nie ma co na nich opierac daleko idacych wnioskow, tylko tyle chcialem powiedziec o tym artykule.

Rownie dobrze jeden GW mogl byc zajety/nieczynny i mamy godzinne opoznienie/lawete albo w TM3 mogla peknac opona i byloby uzywanie, ze Tesla uzywa beznadziejnych opon.

Takie artykuly trzeba traktowac w formie "rozrywki", taka moja skromna opinia z ktora oczywiscie nie trzeba sie zgadzac :cool2:

 

Jestem fanbojem BMW ale nie takim zaślepionym

Nie zaslepiony to nie fanboj a fan, to juz ustalilismy :D

 

No i super. Skoro tak jest, nie musisz obrzydzać wyborów innych np zakup Ferrari zamiast Plaid ;-P

Wiesz dobrze, ze to co piszesz to przeinaczanie faktow badz przejaskrawianie :)

Jezeli np napisze, ze Plaid jest szybszy na cwiartke od SF90 to nie jest to obrzydzanie Ferrari, jest to specyfikacja danego samochodu, cyferka, nie jestem w stanie zrozumiec jak ktokolwiek moglby sie o to obrazac.

Obrazanie sie na swiat, za to jaki jest, jest domena malych dzieci. Ferrari ma 100 innych lepszych rzeczy od Plaida ale to nadal nic nie zmienia bo ten jeden konkretny parametr ma katalogowo gorszy. Tyle.

A tu na forum swietokradztwo, no bo jak, to jak porownywac taboret do Boeinga i takie tam ^^

Jezeli ktos mi powie, ze TM3 nie ma headupu albo naturalnej skory to jest to fakt niezaprzeczalny i jezeli dla kogos headup czy Dakota jest must-have - to nie bede pisal 10 postow ze nie ma racji, ze to czy tamto.

Moge napisac, ze tendencja na rynku jest "sustainability", ze za 10 lat pewnie wszyscy bedziemy jezdzic na skaji - ale jezeli dzisiaj ktos powie, ze musi miec skore czy headup, to Tesla nie jest dla niego, absolutnie oczywiste.

 

Ale już bardzo wiele przykładów było że pomijałeś czyjeś argumenty, albo je trywializowałeś albo cytowałeś swoje cyferki przykrywając albo przecząc tezom które sam wcześniej głosiłeś (typu wychwalanie przyspieszenia 0-100 jako wielka przewaga Tesli, a potem przyznajesz że z tego niewiele korzystasz, bo max w NO to 100kmh, a w mieście się nie da tak szybko jeździć). Także ja czy wiele innych osób odpuszcza czasem polemikę, bo zagadasz na forum każdego cyferkami i fun factami :)

Heh, ciekawy punkt widzenia :)

Wartosc 0-100 to wartosc uniwersalna - im mniejsze tym lepiej - tu sie chyba zgodzisz ze mna?

A to jak ktos z tego korzysta to juz osobista preferencja - jeden bedzie jezdzil 0-1 caly dzien, a drugi bedzie pedal gazu muskal bijac rekordy spalania.

Czy jedno z drugim sie gryzie badz przeszkadza w zakupie przy relatywnie nieduzej roznicy cenowej?

Dzisiaj jade zaspany do pracy na chill i Toyoty Yaris za mna sie niecierpliwia a jutro jedziesz jakbys ukradl auto i M3 nie jest w stanie za Toba nadazyc (metafora) - kawa nie wyklucza herbaty.

Masz - mozesz, nie masz - nie mozesz. I chocby dlatego warto sprobowac TM3P, nawet jak na codzien jest sie ultra spokojnym kierowca (ja jestem ^^)

I jedyne z czym moge sie tu z Toba zgodzic, ze akcent w moich postach czasami sie zmienia, zalezy to od dnia, nastroju, zaspania, jakiegos zdarzenia na drodze czy zawartosci "czepiania sie" w czyims poscie na forum etc ^^

 

No ale pisałeś że to auto nie będzie miało podejścia do TM3 bo jest za ciężkie? I będzie się źle prowadzić. A tutaj niespodzianka - dobre wyniki, dobre pierwsze recenzje.

Chyba sie nie zrozumielismy.

Jazda na wprost i przyspieszenie to nie dobre/zle "prowadzenie", to 2 rozne rzeczy.

Szerzej na ten temat napisze wieczorem podsumowujac moja jazde testowa i4 bo zwracalem na to duza uwage :cool2:

 

Sam jestem ciekawy Twojego porównania po jeździe i4 bo masz duże rozeznanie w ev, ale tylko takie porównanie będzie dla mnie miało wartość jeśli je zrobisz z naprawdę otwartym umysłem. Bo jeśli jedziesz z podświadomym nastawieniem że Tesla jest lepsza, to się skupisz na tym co w Tesli lepsze i opinia będzie zbyt subiektywna.

Napisze na chlodno wieczorem w podpunktach, natomiast tak jak pisalem wczesniej - moja lista wad/zalet moze byc ZUPELNIE inna od Twojej czy innego kolegi listy.

Kazdy szuka w aucie czego innego (o tym sie dzisiaj przekonalem po jezdzie testowej i4 i zrozumialem chyba po czesci dlaczego czasem nie moge sie tu z niektorymi za chiny ludowe dogadac)

Ja moge zwrocic uwage na frunk, a drugiemu ten frunk wisi i powiewa. I nie mam z tym zadnego problemu :cool2:

 

natomiast wierzę że EV jest nieuniknione, dlatego oswajam się z technologią i ją "badam na własnej skórze". Widać to po ETFach na branżę EV, widać to po akcjach BMW które przez rok zyskały ok 40% jak BMW na stronie pisze o elektryfikacji swojej gamy i robi swoje ulepy, ale nadal odcina kupony na "legendzie" M, technologii ICE R6, V8 itp. EV jest chwytliwe i nieuniknione i stąd te wyceny giełdowe wg mnie.

:cool2: :cool2:

 

Swoją drogą tą magia cyferek na którą tak się mocno powołujesz, mógłbym powiedzieć że BMW dogania Teslę szybciej niż ona ucieka bo przez ostatni rok wycena giełdowa BMW rośnie szybciej niż Tesla :P Politycy chętnie korzystają z tej właśnie magii i zawsze znajdziesz cyferki które obronią tezę którą masz w głowie.

Lubie cyferki bo cyferki nie klamia (ewentualnie odrobine przeklamuja jak z 1ft rollout ^^). I latwo sie je porownuje. Natomiast na koniec dnia cyferki to oczywiscie nie wszytko bo kazdy szuka w aucie czegos innego dla siebie, co innego akcentuje.

Moim malym marzeniem jest, zeby BMW w ciagu roku-dwoch zaprezentowalo kilka nowych, ciekawych elektrykow i kilka autorskich, dopracowanych rozwiazan, cos zeby takiej Tesli poszlo w piety.

I najchetniej widzialbym, zeby kapitalizacja firmy poszla i 100% do gory, zeby byla hossa i bylo wesolo w zarzadzie.

Poki co, nie bardzo to widze (zarowno w krotko jak i srednio dlugofalowej perspektywie - mowie o EV konkretnie) wiec i smece na forum w tym temacie czekajac az sie fortuna EV odwroci.

 

Jak tak dalej będziesz nachalnie lokować produkt Tesli jak do tej pory, to będę musiał wypożyczyć albo kupić TM3, pojeździć i rzetelnie wytknąć wszystkie jej wady w tym wątku, albo wpaść w sidła Muska i dołączyć do fanbojów Tesli :P

Nic na to nie poradze, to jest kawal dobrego auta (dla mnie) :roll:

Natomiast wszelkie krytyczne uwagi witam z otwartymi ramionami chociaz zbyt wielu uzytkownikow TM3 niezadowolonych ze swojego auta nie znajdziesz, co jest dosyc dziwne czytajac rozne artykuly motoryzacyjne n/t Tesli, ot dysonans taki pomiedzy wlascicielami a godzinnymi testerami (przyzwyczajonymi do starego z reguly) ^^

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czuje się wyróżniony i dodatkowo zmotywowany do większej liczby postów. Dzięki za wyróżnienie :cool2: oprocz testów syntetycznych doszły teraz artykuły w formie zabawy. Wow wiedziałem ze cos głupiego wymyślisz żeby tylko skrytykować udowodnić nieprawdę ale na to bym nie wpadł :D :D obstawiałem cos w styku motoryzacyjny pudelek…


Tak wogole to chyba ty jedyny tutaj wychwalasz jedynie słuszna markę a wszystkie inne krytykujesz wiec doskonale pasujesz do własnej definicji. Zlote zeby i te sprawy tez wyszły raczej z twojej klawiatury :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podkreślę, że ja nie krytykuję w tym wątku konkretnie Tesli, bo tak jak pisałem dla mnie to jest wątek o autach elektrycznych vs spalinowe i poszukiwaniu odpowiedzi czy warto przejść na tą technologię. Co do krytyki to np o I4 pisałem, że waga jest dla mnie nie do przyjęcia. Także na pewno zaliczam się do fanów BMW, a na pewno nie fanbojów :). Co do jazdy elektrykami, to widać, że Adam i Filip z łatwością jeżdżą spokojnie i taki styl jednostajnej jazdy im odpowiada. Ja póki co tak nie potrafię, bo lubię czuć przyspieszenie, ale nie znaczy to, że zapierdzielać jak debil. Co do pomiarów 0-200, dla mnie one są ważne, bo pokazują możliwości auta i zapewniają odpowiednie bezpieczeństwo podczas wyprzedzania, a nie służą do szybkiej jazdy. Niestety smutna rzeczywistość zapanowała w PL i te 200 można sobie wsadzić w...jak żyć :oops: dobra tak sobie popisałem, czekam co tam Adam napiszesz :) ZAMAWIASZ ???
Opublikowano

Ja powiem tak. Po trzech miesiącach używania Tesli dookoła komina tj. nie więcej niż 250km dziennie samochód jest idealny. Dzisiaj coś się w profilach ustawienia przestawiło i żona z pretensjami :-) że jej się siedzenia i kierownica nie ustawiły z automatu. Tak się przyzwyczaja do dobrego. Niektórzy pseudo testerzy narzekają, że trzeba kartę przykładać żeby samochód otworzyć co jest totalną bzdurą. Tesla nie potrzebuje kluczyka, profil odczytywany jest ze smartfona i wszystkie ustawienia ciągnie z profilu. Nawet się nie wyciąga telefonu z kieszeni. Ci wszyscy pseudo testerzy nie mają nic z tego, że napiszą coś pochlebnego o Tesli. Weźmy pod uwagę, że wszystkie testy w prasie motoryzacyjnej są opłacane a Youtuberzy są finansowani przez koncerny w postaci pierwszeństwa testów, wyjazdów w różne ciekawe miejsca na testy. Tesla praktycznie się nie reklamuje i nie opłaca testów. Nie ma samochodów prasowych do testów.

Mało tego, producent, który daje 4 lata gwarancji na samochód a 8 lat na baterię i układ napędowy i przy tym nie wymagający stawiania się na obowiązkowe przeglądy jest zdecydowanie zagrożeniem dla innych producentów, którzy żyją z serwisów. Ja osobiście nie żałuję decyzji o zakupie Tesli. Fajne doświadczenie potestować nową technologię. Ciekawe są pytania i zainteresowanie znajomych odnośnie używania Tesli, każdy jest ciekawy. Żaden inny samochód w takim budżecie nie wzbudza takiego zainteresowania i tylu pytań. Musielibyśmy szukać czegoś innego w granicy 1mln co wzbudzałoby takie zainteresowanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Profile kierowcy, ustawienia foteli, webasto, dostęp komfortowy możesz mieć w każdej marce nawet w fordzie czy skodzie wiec nie ma się zbytnio czym zachwycać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To dla równowagi powiem, że pewnie jestem w jakimś stopniu fanbojem BMW :)

"Fan to osobnik preferujący sprzęt określonej firmy, zauważający jednak jego wady i nie mający z tym problemu. Fan nie ma problemów także z przyznawaniem, że produkty konkurencyjnych firm mogą w określonych aspektach być lepsze od produktów przez niego posiadanych. Fan nie czuje nienawiści czy niechęci do produktów konkurencji i ich posiadaczy.

Fanboj to osoba uznająca sprzęt określonej firmy za jedyny słuszny wybór, otwarcie gardzi produktami konkurencji oraz ich użytkownikami o czym nie omieszka w często wulgarny sposób informować cały świat poprzez fora internetowe oraz portale informacyjne. Z niewiadomych przyczyn, ma skłonności do nieustannego odczuwania gniewu i nienawiści."


Mysle, ze w tym watku 99% uzytkownikow to fani BMW a nie fanboje (oprocz jednego uzytkownika, ksywa zaczyna sie na "s" a konczy na "k") :norty:

Wbrew wyobrazeniom wielu ludzi takze zaliczam sie do fanow BMW (ostatnio troche krytycznym ale nadal i niezmiennie fanem), co nie przeszkadza mi byc jednoczesnie fanem Tesli od jakiegos czasu :cool2:

 

Jestem fanbojem BMW ale nie takim zaślepionym

Nie zaslepiony to nie fanboj a fan, to juz ustalilismy :D

 

 

Żeby być precyzyjnym to Ty ustaliłeś, a nie my ustaliliśmy ;-) Dla mnie określenie fanboy nie jest mocno pejoratywne i wg mnie to po prostu fan o jeden lub dwa stopnie bardziej kibicujący np. marce i więcej jej wybaczający :) ale się nie upieram, bo może się nie znam :)


np. szybko googlując znalazłem że synonim do fanboy to Enthusiasts: https://dictionary.cambridge.org/pl/dictionary/english/fanboy


Ale zostawmy to prof Miodkowi i tym podobnym, bo się na maxa offtopic zrobi i przyjmijmy nie używanie tego określenia :handshake: Na koniec wątku nie mogłem się powstrzymać jaka definicja wpadła mi w google w oczy: https://www.miejski.pl/slowo-Benzynofob#82638


To jest chyba jednostka chorobowa która niektórych ultrasów EV dotyczy ;-) Żeby nie było nie mam nikogo konkretnego z forum na myśli :)


Ale do rzeczy: wrzucaj ten "test syntetyczny" i4 z rejonów NO, który dla nas w PL będzie abstrakcyjny czy też "na wesoło" ;-) Ciekawy jestem Twoich odczuć i porównania :cool2:

Opublikowano
Profile kierowcy, ustawienia foteli, webasto, dostęp komfortowy możesz mieć w każdej marce nawet w fordzie czy skodzie wiec nie ma się zbytnio czym zachwycać.

 

Powiedzmy, że wiem o oczym piszę. Miałem te wszystkie rzeczy w G31. Profile kierowcy - Tesla rozpoznaje kierowcę automatycznie. Nie wybierasz nic na przyciskach i automatycznie dostosowuje ustawienia. Webasto - tu w ogóle nie ma porównania. Tesla utrzymuje cały czas ustawioną temperaturę. W 5 minut przy minus 5 masz 20 stopni plus wszystkie siedzenia i kierownica jak zapomnisz ustawić wcześniej.

Mój kolega, który jest dyrektorem serwisów w znanej marce automotive, może już nawet największej, ma ich kilka pod sobą. Mają też elektryki. Jak odebrałem Teslę to dałem mu żeby mi zmienił opony u siebie. Stwierdził, że to jest jedyny prawdziwy elektryk którym mógłby jeździć. Te które serwisują to nie może na nie patrzeć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Profile kierowcy, ustawienia foteli, webasto, dostęp komfortowy możesz mieć w każdej marce nawet w fordzie czy skodzie wiec nie ma się zbytnio czym zachwycać.

 

Powiedzmy, że wiem o oczym piszę. Miałem te wszystkie rzeczy w G31. Profile kierowcy - Tesla rozpoznaje kierowcę automatycznie. Nie wybierasz nic na przyciskach i automatycznie dostosowuje ustawienia. Webasto - tu w ogóle nie ma porównania. Tesla utrzymuje cały czas ustawioną temperaturę. W 5 minut przy minus 5 masz 20 stopni plus wszystkie siedzenia i kierownica jak zapomnisz ustawić wcześniej.

Mój kolega, który jest dyrektorem serwisów w znanej marce automotive, może już nawet największej, ma ich kilka pod sobą. Mają też elektryki. Jak odebrałem Teslę to dałem mu żeby mi zmienił opony u siebie. Stwierdził, że to jest jedyny prawdziwy elektryk którym mógłby jeździć. Te które serwisują to nie może na nie patrzeć.

 

Przecież w BMW kojarzysz profil z kluczykiem i ja tak używam z żoną. Każdy ma swój kluczyk. Do tego możesz digital key zrobić. Przypuszczam ze Tesla ma to trochę bardziej ergonomicznie zrobione i to trochę może robić różnice, ale nie ma co odkrywać Ameryki jakby Tesla miała nie wiadomo co.


W iX3 „webasto” chodzi przy każdym uruchamianiu + zaprogramowane pory dnia i chodzi to bardzo szybko i sprawnie, ale to cecha każdego ev i to normalne bo

to jest przewaga ev nad ice. Mi tego mocno

W drugim ice brakuje, ale inne rzeczy rekompensują :-)


Co do znajomego, to każdy ma swoją historie. Ja słyszałem na elektrowozie ze Tesle w Stanach się sypia bardzo. Znajomy dyrektor chciał być miły to powiedział pewnie co fan Tesli chciałby usłyszeć najbardziej :-)

Opublikowano

Ten temat to czasem jest więcej komedii niż faktów :D Gorzej z tym, że nie wszyscy wiedzą, że są w tej komedii.


Mam wrażenie, że 3/4 tematu skupia się na zasięgu i przyśpieszeniu, a ani jedno ani drugie nie ma znaczenia w codziennym życiu.


Ale to po części taki efekt całego wyścigu zbrojeń - nie da się zmierzyć "radości z jazdy", to porównujmy kto ma szybszy czas na Nurburgringu, pomimo że pewnie nawet z tego forum było tam 1% ludzi. Ciężko porównać wygodę samochodu, to zróbmy konkurs na litry pojemności bagażnika, nawet jeśli wywalamy koło zapasowe, tego przecież nikt nie ocenia. Wszyscy się spinają na czas 0-100, to zróbmy najlepsze 0-100 kosztem 100-200 bo po co to komu.


Skoro nie potrafimy zrobić ładnego elektryka, zróbmy BMW iX :lol: Bo przecież zrobienie czegoś ładnego, np. pokroju Ioniq 5 nie przystoi marce premium.


I potem zamiast porównywać w czym Tesla jest lepsza lub gorsza od BMW, to porównanie leci na bezsensowne gadżety, które do niczego nie służą, a lampki pod maską do nalewenia płynu do spryskiwaczy nadal nie ma

Opublikowano
Profile kierowcy, ustawienia foteli, webasto, dostęp komfortowy możesz mieć w każdej marce nawet w fordzie czy skodzie wiec nie ma się zbytnio czym zachwycać.

 

Powiedzmy, że wiem o oczym piszę. Miałem te wszystkie rzeczy w G31. Profile kierowcy - Tesla rozpoznaje kierowcę automatycznie. Nie wybierasz nic na przyciskach i automatycznie dostosowuje ustawienia. Webasto - tu w ogóle nie ma porównania. Tesla utrzymuje cały czas ustawioną temperaturę. W 5 minut przy minus 5 masz 20 stopni plus wszystkie siedzenia i kierownica jak zapomnisz ustawić wcześniej.

Mój kolega, który jest dyrektorem serwisów w znanej marce automotive, może już nawet największej, ma ich kilka pod sobą. Mają też elektryki. Jak odebrałem Teslę to dałem mu żeby mi zmienił opony u siebie. Stwierdził, że to jest jedyny prawdziwy elektryk którym mógłby jeździć. Te które serwisują to nie może na nie patrzeć.

 

Przecież w BMW kojarzysz profil z kluczykiem i ja tak używam z żoną. Każdy ma swój kluczyk. Do tego możesz digital key zrobić. Przypuszczam ze Tesla ma to trochę bardziej ergonomicznie zrobione i to trochę może robić różnice, ale nie ma co odkrywać Ameryki jakby Tesla miała nie wiadomo co.


W iX3 „webasto” chodzi przy każdym uruchamianiu + zaprogramowane pory dnia i chodzi to bardzo szybko i sprawnie, ale to cecha każdego ev i to normalne bo

to jest przewaga ev nad ice. Mi tego mocno

W drugim ice brakuje, ale inne rzeczy rekompensują :-)


Co do znajomego, to każdy ma swoją historie. Ja słyszałem na elektrowozie ze Tesle w Stanach się sypia bardzo. Znajomy dyrektor chciał być miły to powiedział pewnie co fan Tesli chciałby usłyszeć najbardziej :-)

 


Masz rację. Webasto i sposób w jaki działa zimą jest zaletą elektryków. Ergonomia i korzystanie z tego jest naprawdę fajnie dopracowane. Co do kolegi i serwisów nie mówię o usterkach a ogólnej opinii odnośnie samochodu. Nie wiem czy się to będzie psuło czy nie. Ogólnie używanie zimą elektryka dookoła komina, w Tesli to około 250km, jest bez porównania bardziej komfortowe.

Mam jeszcze na placu benzynowe Audi i też stoi od 3 miesięcy. Do tej pory żona nim jeździła bo ma fajny dach panoramiczny i jej się podoba ale po obecnych obserwacjach mam wrażenie że na wiosnę pójdzie na Otomoto.

Wszystko sprowadza się do tego żeby do elektryka mieć jeszcze coś co ma conajmniej 8 cylindrów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z ostatnim zdaniem zgadzam się w 100% ;-) Chociaż porządne R6 też by dało radę :-)
  • Moderatorzy
Opublikowano
No kiedy się już dowiemy jak beznadziejne jest i4 (tylko hud i skórzana kierownica lepsza), odświeżam co 5 minut :duh:
Opublikowano

Wróciłem z wycieczki na Sycylię, w sumie 5688km i 2198.9zł za prąd, jazda praktycznie zawsze z prędkością równą legalnemu górnemu jej limitowi, tylko dwa razy udało mi się naładować za darmo. Koszt porównywalny do V12 w LPG.

 

Kurcze, a myślałem że tylko ja jestem taki popieprzony żeby pojechać samochodem na Sycylię. A tu widzę jeszcze elektrykiem, szacun. To tak dla porównania, też właśnie wróciłem, zrobiłem 6800km 150-konną Octavią, koszt paliwa 4,003 PLN, średnie spalanie 7.2. Cena benzyny 95 to średnio 8.20, maksymalnie 9.70... Jak po wjeździe do PL zatankowałem za 5.84 to czułem się jakbym wygrał w totka :8)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ok, kilka slow na szybko (jezdzilem moze z 30-40 min)


- to zaden test a "wrazenia" na szybko, autem jezdzilem po miescie, max 90-100 km/h, nie bawilem sie wieloma opcjami bo nie bylo po prostu czasu (asystenci, lasery etc), skupialem sie na tym co mnie interesuje najbardziej

- auto porownuje bezposrednio do TM3P (~52k euro), i4 M50 katalogowo ~76k euro (wyposazona chyba we wszystko co sie dalo oprocz carbonowego pakietu zewnatrz)

- moja lista wad/zalet moze sie diametralnie roznic od listy kogos innego - gdybym np mieszkal obok autostrady i dojezdzal nia do pracy codziennie 150-200 km/h - moje wrazenia moglyby byc zupelnie inne, jak ktos np nie ma dzieci, ktore wozi w fotelikach na codzien, jak ktos ma 4 inne auta w garazu etc etc

- wrazenia sa subiektywne, uwarunkowane rokiem uzytkowania/przyzwyczajen z TM3P, przesiadajac sie np z 330i zwracalbym uwage na inne rzeczy (bardziej bym sie skupial na zaletach EV jako takich) a tak porownuje juz EV/EV i tez warto to miec na uwadze. Do kazdego zdania z listy mozna domyslnie dodac na poczatku "wg mnie.."!

- warto miec na uwadze, ze auto mialo kola zimowe 18" z oponami Continentala Viking Contact 7 czyli dokladnie takimi samymi jak mam w TM3P


Zalety (sporo!, kolejnosc losowa):


1. auto jest ladniejsze zewnatrz od TM3 - tak po prostu. Muskularniejsze, grill na zywo jest ok i nie odrzuca, maska dluga (platforma spalinowa), tyl ma ladne przetloczenia i wyglada nowoczesnie i agresywnie, linia boczna najmniej ciekawa ale nadal ladna. Swiatla zarowno z przodu jak i tylu wygladaja nowoczesnie, zdecydowanie nowoczesniej niz w Tesli.

2. jest cichsza od TM3, ma na pewno wiecej materialow wygluszajacych i to slychac jezdzac po miescie bez muzyki

3. klamki ergonomicznie wydaja sie lepsze w otwieraniu, "normalniejsze", w Tesli (szczegolnie czarnej) czasem w nocy ciezko mi w nie trafic (nie sa podswietlane :duh: ) - tutaj nie ma tego problemu - nie wiem ile to odejmuje km zasiegu, 1-2 km? ale wolalbym miec takie tradycyjne niz te chowane w Tesli kosztem tych 2km zasiegu

4. format liftbacka jest lepszy od sedana jezeli chodzi o dostep do bagaznika, do tego ma 2 amortyzatory, w Tesli jest jeden i otwieranie/zamykanie w i4 wydaje sie solidniejsze/bardziej premium, nie ma tez (nie zaobserwowalem) takiego "bip" przy zamykaniu jak w TM3 (jak jest jakis dzwiek to nieinwazyjny), w TM3 jest tyci za glosny, glupota ale troche irytuje

5. kabina w srodku - ewidentnie jest bardziej premium - spasowanie, materialy, detale przyciskow - ogolnie dbalosc o drobne z pozoru rzeczy - Niemcy potrafia to lepiej robic od Tesli bez dwoch zdan.

Ten punkt jest wazny, po to ludzie kupuja przeciez czesto marki premium i sama estetyka takiej kabiny moze byc czynnikiem decydujacym do zakupu tej czy innej marki.

6. fotele M - tutaj sam nie wiem, na pewno maja lepsze trzymanie boczne i wysuwana podporke pod uda niz w TM3 - komfort ~podobny, nie wiem jak w dluzszej trasie. Ogolnie konfigurujac i4 wybralbym jednak chyba zwykle m-sportowe bo te M zabieraja z tylu miejsce i z tylnego siedzenia wygladaja okropnie (plastikowa skorupa bez siatek zadnych). Dodatkowo fotele w i4 sa z prawdziwej skory, w Tesli jest skaja.

7. kierownica jest z super przyjemnej skory (Nappa?), w TM3 jest jakis dziwny skoropodobny material. Ciekawe umiejscowienie przycisku ogrzewania kierownicy, latwodostepny, w TM3 trzeba 2x klikac w GUI.

8. head up - uber fantastyczna opcja, wyrazny, kolorowy, zastepuje z powodzeniem licznik przed kierowca, w TM3 nie ma i raczej nie bedzie, smutek

9. auto ma OGROM mocy i przede wszystkim momentu, katapultuje do przodu jak szalone, nie wiem jakim cudem jest wolniejsze od TM3P 0-100 (chyba tylko ze wzgledu na wage)

10. auto mialo opcje "deska rozdzielcza w skorze" - przyjemne dla oka, z ladnymi przeszyciami - chociaz troche kolorystycznie sie zlewalo i malo "eksponowalo" bo wszystko w srodku czarne - lepiej by chyba bylo miec jakis koniak kolor siedzen czy cos zeby przelamac ta ponura czern, w TM3 nie ma takich luksusow ^^

11. HK gra glosniej od TM3 - mocniejszy wzmacniacz ewidentnie

12. swietnie wygladajacy dekor "rombowe aluminium" czy jak sie to nazywa, w TM3 jest tylko jeden drewniany dekor, nie mozna wybrac nic bardziej "modernistycznego"

13. sa kamery 360, w TM3 nie ma i mam jedna felge przytarta

14. elektryczny hak na przycisk, w TM3 trzeba po plebejsku mocowac manualnie (tyle ze mozna nie wozic na codzien niepotrzebnie), ale i tak wolalbym elektryczny zdecydowanie

15. lasery (nie testowalem) ale w TM3 swiatla matrycowe sa takie-se (i nie sa adaptacyjne) a lasery w BMW wszyscy chwala wiec na pewno sa lepsze :norty: i ladniej wygladaja, dodatkowo mozna doplacic za "wyczernienie" kloszy, dodaje 2 punkty do "gangsta look" :norty:

16. fizyczny przycisk/knob volume (chyba nawet aluminiowy!) - zawsze takie rzeczy plusuje bo odchodza szybko we wszystkich markach, a szkoda

17. kola zimowe - glupota ale przypadly mi do gustu, lubie ten kolor "ferric grey"/"gun metal" czy jak sie to teraz nazywa - w TM3P do wyboru na zimowki sa 20" albo 20" :norty: wiec trzeba sie posilkowac jakimis aftermarket 18".

18. one pedal driving - rzecz nieoczywista a imho mus w elektrykach, np w VW nie ma!

19. sliczny lakier granatowy (Tanzanite Blue) i ogolnie lepsza/bogatsza paleta do wyboru w porownaniu do Tesli


Na pewno auto ma ze 20 innych zalet ale jakos nic mi wiecej nie przychodzi do glowy na razie, najwyzej pozniej uzupelnie liste.


I teraz lista wad:


1. Auto nie jest "zwinne", "sprytne", jazda nim po miescie nie sprawia po prostu frajdy, zupelnie odwrotnie niz w TM3P :roll:

Auto ma ogrom mocy i momentu i wywoluje usmiech jak sie naciska gaz na prostej drodze, natomiast na kazdym rondzie/zakrecie czuje sie jakbym jechal seria 5-er w 4 osoby, z bagaznikiem zaladowanym na full.

Masa tego auta tylko z kierowca to 2,3 tony i to czuc przy kazdym wiekszym ruchu kierownica.

Dwukrotnie wjechalem dynamicznie na male rondo (ala ~test losia) i opony piszczaly walczac o przyczepnosc, odpuszczalem gaz bo dealer blagal przed jazda o nie spowodowanie stluczki bo to ich jedyna demowka poki co.

Takie same ronda w TM3P przejezdzam na luzie sporo szybciej a auto jak po sznurku i przyklejone do drogi smiga bez zadnych oporow wywolujac kazdorazowo banana na twarzy.

I nie zeby bylo ze "tak mi sie wydaje tylko", TM3P jest naprawde zwinnym, dynamicznym autem, na kretym i wymagajacym torze gdzie moc nie ma az tak duzego znaczenia - osiaga czasy M2C, sprawia ogrom frajdy z jazdy, co w moim przypadku bylo jednym z wazniejszych czynnikow dlaczego je kupilem. Lubie auta zwarte, zwinne, takie miejskie gokarty - w i4 tego sie nie znajdzie, to auto dla zupelnie innego odbiorcy i warto byc tego swiadomym.

--> 18.30

i4 M50 jest autem bardziej "dostojnym" - na pewno wrazenia z jazdy po autostradzie bylyby zupelnie inne, ja testuje auto tam gdzie nim na codzien jezdze.


Uklad kierowniczy - jest slabo :roll: Nie Passat-slabo oczywiscie ale BMW-slabo :/ Kierownica "lekka", sporo lzejsza na sport niz w TM3, feedback mizerny.

Pewnie szersze opony letnie z tylu tyci poprawia sytuacje (i pogorsza niestety zasieg) ale nie zmienia to faktu, ze tu gdzies BMW sie troche pogubilo z ich "sheer driving pleasure".


2. Miejsce z tylu - tutaj juz napisano duzo ale to po prostu bije po oczach. Auto na zewnatrz wydaje sie o pol numeru wieksze od TM3, jak 5-er 2-3 generacje wstecz, natomiast z tylu miejsca jest mniej niz w e-Golfie.

Drzwi tylne tak na oko sa z 5 cm za krotkie, tak jakby zostaly obciete w ostatniej chwili designu. Wsiada sie do tylu jak do chatki hobbitow - kuriozalnie to wyglada a uczucie jest klaustrofobiczne. W srodku przy 187cm wzrostu kolana wbijaja sie w przednie fotele a glowa haczy o podsufitke - 4 dorosle osoby tym autem nie sa w stanie podrozowac w jakiejkolwiek trasie.

Fotelikow nie wkladalem bo nie bylo czasu ale jak ktos ma male dzieci --> kopanie w plecy/fotel ma zapewnione na 100%.


51815221326_52798a9b2e_o.jpg


51816103858_be6d84c75f_o.jpg


3. Tunel z tylu - bo to konwersja ICE. W TM3P podloga z tylu jest idealnie plaska.

Dzieci moga wsiadac/wysiadac z samochodu ktora strona chca, przy tunelu tak sie nie da, jest to maksymalnie utrudnione przy zamontowanych fotelikach.

Mozna tez wrzucac do tylu kilka reklamowek z zakupami czy jakies inne graty. Zastosowan jest wiele. Jest to po prostu slabe jak na auto 2022r (kompromis).


51815326063_d410fa5801_o.jpg


4. Pozycja za kierownica- cos co sie rzuca w oczy od razu a o czym nie mowil chyba nikt na YT :shock:

Jezdze na fotelu ustawionym maksymalnie w dol i patrzac wzgledem podlogi auta czy bocznej szyby wszystko wydaje sie ok - siedzi sie nisko.

Tyle, ze jak sie spojrzy na poziom ulicy - siedzi sie nadal dosyc wysoko, zdecydowanie wyzej niz w TM3P. Taki swoisty dysonans.

Dla niektorych to nie bedzie wada bo i tak ustawiaja fotel wyzej - ja lubie "du** na ziemi" ^^


5. Klapka ladowania - jest manualna wiec trzeba brudzic sobie rece otwierajac, do tego nie wiedziec czemu jest z prawej strony auta, nie z lewej tak jak w TM3 czy BMW 330e.

W moim przypadku ladowanie z wallboxa BMW w domu byloby juz utrudnione bo parkuje tylem i wallbox zamontowany jest z przeciwnej strony wiec kabel ladowania robilby za tor przeszkod wiszac 1m nad ziemia zamiast lezec na ziemi.

Warto o tym pamietac kupujac auto i montujac wallbox w garazu/domu, kabel od wallboxa BMW ma tylko 5m dlugosci.


51814265217_bce178e138_o.jpg


6. Kierownica jest za duza (srednica), przyslania liczniki u gory w moim ustawieniu, a uklad przyciskow volume/next etc to kuriozum (jak mozna tak spier^%$% ergonomie :duh: )

Generalnie przyciski na kierownicy w BMW sa regularnie "przemieszane" srednio co ~3 lata - najblizej ergonomii byl chyba uklad z F20 (pre-lci!) bo o rolce do glosnosci to mozna sobie tylko pomarzyc :roll:

Jaki tego sens to chyba wie tylko menadzer z Auchana, ktory robi to samo z towarami na polkach co kilka miesiecy - zeby ludzie dluzej szukali tego co potrzebuja i byc moze kupili cos wiecej przy okazji.

O takiej przyziemnej rzeczy jak elektryczne ustawianie kierownicy w aucie za +300k PLN nie wspomne (w TM3P jest i sprawdza sie swietnie)


51814490808_d2210bd2f6_o.jpg


7. Ladowarka indukcyjna do telefonu w tragicznym miejscu, podejrzewam, ze nadal bedzie sie przegrzewac jak w G20/G30 bo wentylacji tam zadnej nie ma.

W nowej 2-er 2022 za 130k PLN jest juz podwojna i latwo dostepna na widoku, tak jak w TM3P, tutaj jeszcze "po staremu" a szkoda.


Przycisk start/stop do czego jest potrzebny w elektryku to juz chyba nikt nie wie, podejrzewam, ze zostal przez "zasiedzenie", ktos go zapomnial po prostu usunac.


Po jezdzie w trybie "sport" i wylaczeniu/wlaczeniu auta --> domyslny tryb byl znowu "comfort" - jak mnie to wkur&^% to az szkoda gadac.

Ktos mi mowil, ze w iX3 tak nie jest - tutaj sprawdzilem sam i jest wiec nie wiem o co chodzi, moze sa gdzies w menu do tego jakies ustawienia do zapamietania wybranej opcji?

Jezeli nie to jest to mega irytujaca sprawa.


I-drive to zadna wada oczywiscie (tak samo jak te estetyczne zaslepki pod nim :norty: ), dla mnie to "kosc ogonowa" - zaniknie w kolejnej generacji na 99.99% bo nie wiem do czego jeszcze moze sie przydawac - piosenki/radio latwiej sie obluguje przyciskami na kierownicy, po mapie zoomuje i przemieszcza sprawniej palcem po ekranie, a do skakania po 30 ikonkach menu 10x10mm on sie po prostu nie nadaje.

Wiem, ze duzo osob tu na forum ma zupelnie inne zdanie, tez tak mialem 10 lat temu, teraz dla mnie to jest pierwsza rzecz do wywalenia z konsoli srodkowej (zaraz po przycisku start/stop)


51815222756_f2591c8dd2_o.jpg


8. Infotainment/GUI jest slaby i zagmatwany/nieczytelny nie wiadomo gdzie czego szukac, przejsc z jednych ustawien do drugich - trzeba sie "przeklikiwac" po kilkanascie razy menu/podmenu/podpodmenu - tutaj do Tesli sa dlugie lata zapoznienia. Widok na ekranie centralnym (assisted drive) wyglada jak z Amigi 500 w 1990r a nie 30 lat pozniej.

Ktos kto dal ikone "weather", "news" czy "Personal Assistant" na glownym ekranie, a do "Ustawien" kaze przewijac ekran w dol - powinien splonac w piekle.


Wyswietlacz ePower% na glownym ekranie jest potrzebny jak piate kolo u wozu - jest tam tylko dlatego bo nie wiadomo co tam pokazywac jak juz nie ma obrotomierza w EV.

Generalnie ilosc traconego miejsca uzytecznego na ekranach poraza - tu juz nawet nie mowie o Tesli ale o np Audi --> BMW nie ma pomyslu na GUI, zmienia go co kilka lat na cos zupelnie innego.

Czasy bursztynowych analogowych licznikow, estetyki, prostoty, elegancji i czytelnosci czlowiek wspomina ze lami w oczach.


51814393716_0c948fa4e7_o.jpg


51813428887_4f12b02f48_o.jpg


9. One pedal-driving - swietnie ze jest, tylko dlaczego za kazdym razem po wejsciu do samochodu musze ustawiac wybierak dodatkowo w pozycji "B" - dlaczego tego nie ma w menu do ustawienia raz na cala wiecznosc?

Mega irytujaca sprawa :duh:


10. Frunk - tu wiadomo jakie jest podejscie BMW, nie jest to olbrzymia wada ale zwykle marnotrastwo przestrzeni ktora moznaby wykorzystac, szkoda.


11. Wneka w bagazniku - klania sie znowu platforma spalinowa - praktycznie cala okupuje duzy subwoofer, w TM3 miesci sie tam prawie caly Bjorn ^^


51815220236_c832217009_o.jpg


12. Manualne klamki w drzwiach - w iX sa juz jak w Tesli, elektromechaniczne, mega wygoda.

Tutaj dodatkowo na tylnym siedzeniu zeby otworzyc drzwi trzeba nienaturalnie wygiac reke do tylu, z ergonomia nie ma to nic wspolnego.


51815321908_391e57495c_o.jpg


13. Wykonczenie premium czy "oszczednosci" - w niektorych miejscach jest slabo i budzetowo. Brak lusterka fotochromatycznego po stronie pasazera?...

Doplacasz 5k PLN za wykonczenie deski z przodu Nappa a na drzwiach wneki wygladaja jak w Tipo, twarda skorupa, brakuje zwyklego obicia filcem czy jakiejs podkladki gumowej za 2 PLN - siara :duh:


51815321943_382d6076da_o.jpg


14. Audio - mimo, ze gra glosniej od TM3, czystosc dzwieku czy scena sa po prostu slabe - porownuje stock tam i tu - equalizer moze cos pomaga tylko dlaczego nie jest to ustawione od razu idealnie z fabryki?


Jest kolejne kilkanascie rzeczy ktorych tu nie ma w porownaniu do TM3 ale pisalem o tym juz wielokrotnie wiec nie ma sensu sie powtarzac, ktos kto nie jezdzil TM3 bedzie zyl w blogiej nieswiadomosci w imie zasady "czego oko nie widzi tego sercu nie zal" :cool2:


Generalnie i4 nie jest absolutnie zlym autem, ma sporo zalet ale i tez niestety sporo kompromisow wynikajacych glownie z platformy spalinowej.

W NO bedzie sie sprzedawal jak swieze buleczki bo cenowo konkuruje z 320d, 330e, 520d etc a oferuje 2x wieksza moc i 2x mniejsze koszty uzytkowania wiec jest to jasne jak slonce, ze bedzie kanibalizowac duza czesc obecnej oferty BMW.

Miejsce z tylu nie dla wszystkich jest problemem, "dostojnosc" jazdy i brak "zwinnosci" dla wielu osob nie ma zadnego znaczenia bo jest i tak 2x lepiej niz w jakims rozlazlym Passacie czy innym Superbie.

Materialy w aucie w wiekszosci sa swietne, poczucie premium tez zdecydowanie wieksze niz w TM3.

Dealer powiedzial mi, ze dzis czas oczekiwania na auto do zamowienia to uwaga 12-18 mies ^^, nie wiem czy to polprzewodniki czy covid czy problem z podaza baterii czy duza ilosc preorderow czy wszystko razem po trochu - zamawianie auta dzis nie ma zadnego sensu, beda czyscic backlog zamowien pewnie z rok minimum.


Dla kolegi BMWFun - tak jak po jezdzie testowej TM3P bylem makabrycznie podjarany i chcialem zamowic nastepnego dnia tak tutaj prawie zero emocji, na pewno jazda TM3P przez rok miala na to duzy wplyw bo nie bylo efektu "wow" :cry:

Jezeli w gre wchodzi tylko BMW i szukalbym emocji - z ciezkim sercem musze powiedziec, ze wolalbym dzis spalinowe 340i, ktore jest o ponad pol tony lzejsze (smiesznie to brzmi ^^) jezeli komfortu - wolalbym zdecydowanie 530d/540i z komfortami i adaptive drive i jeszcze wiekszym poczuciem "premium".


51814259097_59ae29ddb3_o.jpg


51814385671_53b39d7675_o.jpg


51815934015_df993c25f5_o.jpg


51814490808_d2210bd2f6_o.jpg


51815104675_3a7d5a9d43_o.jpg


51815328133_8fa4c7575a_o.jpg


51815568694_e89f69bc32_o.jpg


51815327993_cde08a41ec_o.jpg


51815560919_73efd55652_o.jpg

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano
Kurcze, a myślałem że tylko ja jestem taki popieprzony żeby pojechać samochodem na Sycylię. A tu widzę jeszcze elektrykiem, szacun. To tak dla porównania, też właśnie wróciłem, zrobiłem 6800km 150-konną Octavią, koszt paliwa 4,003 PLN, średnie spalanie 7.2

Hehe, wypas :) tak, to nie jest zaniedbywalna podróż, ale podczas naszej zimy ma to pewien urok :)

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Jac3kBMW tak wlasnie powstaja mity opowiadane przez roznych mitomanow. Twoj znajomy samochodem nie przejechal ani jednego kilometra, jedynie co pobieznie przez pare minut obluukal auto (bo chyba go nie rozbieral?) i jest w stanie wydac opinie czy jest lepszym elektrykiem od innych :cool2:


@Adam przeczytaj na spokojnie liste zalet ktora wypisales bo jak dla mnie sa to najwazniejsze cechy jakie powinno miec auto i wystarczy zeby wygralo z innymi podczas decyzji zakupowych. Na pewno jest ciasniejszy w srodku i duzo mniej miejsca niz w modelu 3 ale w koncu to grand coupe a nie sedan.


p.s. jak to mozliwe ze ten tani HK ma wiecej mocy od top notch systemu tesli zaprojektowanego przez dezerterow z Bowersa?

Opublikowano
@Jac3kBMW tak wlasnie powstaja mity opowiadane przez roznych mitomanow. Twoj znajomy samochodem nie przejechal ani jednego kilometra, jedynie co pobieznie przez pare minut obluukal auto (bo chyba go nie rozbieral?) i jest w stanie wydac opinie czy jest lepszym elektrykiem od innych :cool2:


@Adam przeczytaj na spokojnie liste zalet ktora wypisales bo jak dla mnie sa to najwazniejsze cechy jakie powinno miec auto i wystarczy zeby wygralo z innymi podczas decyzji zakupowych. Na pewno jest ciasniejszy w srodku i duzo mniej miejsca niz w modelu 3 ale w koncu to grand coupe a nie sedan.


p.s. jak to mozliwe ze ten tani HK ma wiecej mocy od top notch systemu tesli zaprojektowanego przez dezerterow z Bowersa?

 

Słonik, kto powiedział że nie przejechał. Objechał 3 serwisy tym samochodem. Zrobił około 200km, miał go cały dzień. Opinia była taka, że taki samochód elektryczny chciałby mieć na codzień. Tak naprawdę ma na codzień kilka elektryków i może wziąć coś na służbowy ale nie chce ale Tesle by chętnie przytulił.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.