Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
@piotrc porownujesz roczna sprzedaz tesli (35 tysiecy) z miesieczna sprzedaza vw za grudzien (pond 30 tysiecy)? :duh:

 

really?


odnoszę się do ilości z tego linka, który był wklejany dzisiaj;


https://elektrowoz.pl/auta/volkswageny-przegrywaja-z-tesla-model-3-w-niemczech-nejchatniej-kupowanym-elektrykiem-w-2021-roku-wyniki/

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Opublikowano

Hyundai wyprzedza już nawet w niektórych aspektach Teslę (800V, design). Ciekawy test praktyczny z polskiego podwórka:

https://e.autokult.pl/43489,test-hyundai-ioniq-5-kontra-tesla-model-3-czyli-podroz-elektrykiem-na-dwa-sposoby

 

test o niczym; jedyna sensowna konkluzja:

Komfort szybkiego ładowania za zachodnią granicą jest nieporównywalny z tym, co zazwyczaj można spotkać w Polsce.


prędkość 115 km/h?? chyba najgorsza.. już lepiej jechać 90 km/h równo z TIRami, niż 115 km/h i wyjeżdżać pod zderzak.. :duh:

brak czasów przejazdu, ile konkretnie zapłacili za prąd (jak już ten temat poruszyli), ile musieli nadrobić do ładowarek itp..

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Hyundai wyprzedza już nawet w niektórych aspektach Teslę (800V, design). Ciekawy test praktyczny z polskiego podwórka:

https://e.autokult.pl/43489,test-hyundai-ioniq-5-kontra-tesla-model-3-czyli-podroz-elektrykiem-na-dwa-sposoby

 

test o niczym; jedyna sensowna konkluzja:

Komfort szybkiego ładowania za zachodnią granicą jest nieporównywalny z tym, co zazwyczaj można spotkać w Polsce.


prędkość 115 km/h?? chyba najgorsza.. już lepiej jechać 90 km/h równo z TIRami, niż 115 km/h i wyjeżdżać pod zderzak.. :duh:

brak czasów przejazdu, ile konkretnie zapłacili za prąd (jak już ten temat poruszyli), ile musieli nadrobić do ładowarek itp..

 

To chyba nie zrozumiałeś artykułu albo nie przeczytałeś i Twój komentarz jest o niczym ;) TM3 z mityczną przewagą dojechał 20min wcześniej niż zacofany za Teslą Hyundai który jest do tego crossoverem. Szkoda że do testu nie wzięli TMY zamiast TM3.


115km/h na S-ce gdzie jest ograniczenie prędkości do 120km/h to bardzo wolno? Napisane jak byk że zwolnił żeby dojechać do ładowarki szybkiej której w PL nie jest jeszcze tak dużo. Zgodnie z nowym taryfikatorem jest coraz więcej tak jeżdżących. Przecież w artykule napisane wprost że na autostradzie jechał 140kmh.

Edytowane przez BMFun
Opublikowano


To chyba nie zrozumiałeś artykułu albo nie przeczytałeś :) TM3 z mityczną przewagą jako jeden dojechał 20min wcześniej niż zacofany za Teslą Hyundai który jest do tego crossoverem. Szkoda że do testu nie wzięli TMY zamiast TM3.

 

takie było założenie testu, ale gdzie tu merytoryczna treść??

zrobili kółko po autostradzie i w podsumowaniu stwierdzili, że tesla ma przewagę 20 min :duh:

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


To chyba nie zrozumiałeś artykułu albo nie przeczytałeś :) TM3 z mityczną przewagą jako jeden dojechał 20min wcześniej niż zacofany za Teslą Hyundai który jest do tego crossoverem. Szkoda że do testu nie wzięli TMY zamiast TM3.

 

takie było założenie testu, ale gdzie tu merytoryczna treść??

zrobili kółko po autostradzie i w podsumowaniu stwierdzili, że tesla ma przewagę 20 min :duh:

 

I chcesz powiedzieć że testy Bjorna 1tys km też są bez sensu bo "jedzie po autostradzie" 1 tyś km żeby powiedzieć który w jakim czasie dojechał? To chyba kompletnie nie rozumiesz koncepcji jazdy elektrykiem :mad2:

Opublikowano


115km/h na S-ce gdzie jest ograniczenie prędkości do 120km/h to bardzo wolno? .

 

pytanie - jeździsz z taką prędkością po S-ce?? :cool2:

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Opublikowano (edytowane)

I chcesz powiedzieć że testy Bjorna 1tys km też są bez sensu bo "jedzie po autostradzie" 1 tyś km żeby powiedzieć który w jakim czasie dojechał? To chyba kompletnie nie rozumiesz koncepcji jazdy elektrykiem :mad2:

 


nie znam testów bjorna, tylko mówię, że w tym art zabrakło merytorycznych danych, czego nie rozumiesz?


a jaka jest koncepcja jazdy elektrykiem?

jazda na "kropelce"? ciekawa koncepcja :twisted:

Edytowane przez piotrc

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

115km/h na S-ce gdzie jest ograniczenie prędkości do 120km/h to bardzo wolno? .

 

pytanie - jeździsz z taką prędkością po S-ce?? :cool2:

 

a jaka jest koncepcja jazdy elektrykiem?

jazda na "kropelce"? ciekawa koncepcja :twisted:

 


Odpowiem pytaniem na pytanie: jeździłeś trochę w trasie elektrykiem? Szczególnie w PL?


I nie chodzi mi o to żebyś tutaj odpowiadał na to pytanie :)

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Piotrc sugerowanie się treściami ze stronki studenta który oprócz tej śmieciowej stronki prowadzi druga piejaca zachwytem do tesli to sobie daruj. Bmwfun już czytaliśmy ze test Bjorna w Norwegii jest syntetyczny teraz czytamy ze przeprowadzony test w pl był za granica albo zaraz przeczytamy ze spreparowany i ze to haterzy tesli. Bev się nie sprzedawało każdy miał to gdzieś, liczby zaczęły być warte uwagi to wiele firm spięło tyłek i taki mamy efekt. Ionity, GreenWayPL. Czy taki Orlen albo lotos jak sobie podlicza ze zaczyna się opłacać nie dołoży ładowarek na własnych stacjach? Komu hot dogi i kawy będą wciskać jeśli tego nie zrobią? Sprzedaż 20 milionów samochodów rocznie przez tesle za 10 lat to tylko mokry sen nyska, nic więcej. Ceny akcji? Piramida finansowa. To powinno być karalne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I tak zaraz przeczytamy o mitycznej przewadze technologicznej tesli. Tunel\brak frunka to raczej efekt innego business podejscia a nie zacofania technologicznego. Naped w niczym nie ustepuje firmie z za oceanu. Kolejny pomiar przyspieszen i4 w ktorym wynik identyczny jak tm3 performance: https://www.i4talk.com/threads/bmw-i4-m50-or-bmw-gc-m440i.920/


Ciekawy komentarz uzytkownika:

 

Keep in mind that the M50 reaches its top speed of 225kph before the 1,000 meter mark, so this thing is a top-end acceleration monster.


The Tesla catches up at 23 seconds because it is still accelerating to the 1,000 meter where the M50 is cruising at top speed near the 700 meter mark until the 1,000 meter mark.

 

Krotko i na temat. Tesla ma taki sam wynik tylko dlatego ze nie ma ogranicznika predkosci bo bmw osiaga max predkosc szybciej i juz nie przyspiesza.



Kolejny film:

bmw osiaga v max szybciej. Kiedy i4 ma 225 km/h tesla ma 210 km/h.

 


https://insideevs.com/reviews/356423/tesla-model-3-performance-accelerates-0-163-mph/

Tesla M3 Perf. 0-200 km/h (125 mph): 14,1 sekundy


https://www.automobile-catalog.com/performance/2021/3005330/bmw_i4_m50.html


BMW i4 M50 0-200 km/h - 12.8 sekundy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I tak zaraz przeczytamy o mitycznej przewadze technologicznej tesli. Tunel\brak frunka to raczej efekt innego business podejscia a nie zacofania technologicznego. Naped w niczym nie ustepuje firmie z za oceanu. Kolejny pomiar przyspieszen i4 w ktorym wynik identyczny jak tm3 performance: https://www.i4talk.com/threads/bmw-i4-m50-or-bmw-gc-m440i.920/


Ciekawy komentarz uzytkownika:

 

Keep in mind that the M50 reaches its top speed of 225kph before the 1,000 meter mark, so this thing is a top-end acceleration monster.


The Tesla catches up at 23 seconds because it is still accelerating to the 1,000 meter where the M50 is cruising at top speed near the 700 meter mark until the 1,000 meter mark.

 

Krotko i na temat. Tesla ma taki sam wynik tylko dlatego ze nie ma ogranicznika predkosci bo bmw osiaga max predkosc szybciej i juz nie przyspiesza.



Kolejny film:

bmw osiaga v max szybciej. Kiedy i4 ma 225 km/h tesla ma 210 km/h.

 


https://insideevs.com/reviews/356423/tesla-model-3-performance-accelerates-0-163-mph/

Tesla M3 Perf. 0-200 km/h (125 mph): 14,1 sekundy


https://www.automobile-catalog.com/performance/2021/3005330/bmw_i4_m50.html


BMW i4 M50 0-200 km/h - 12.8 sekundy

 


Szkoda że to symulacja, ale krążą po sieci pierwsze testy: https://bmwi.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1859428


Na podstawie filmów YT w przybliżeniu dane mogą być zbliżone do powyższych. Ciekawy wniosek z filmów YT:


"the BMW is noticeably quicker. 0-220kmh the Tesla takes about 20 seconds, the BMW 15 sec! Battery SOC difference?"


400kg nadwagi i nieoptymalna platforma ICE, a tutaj takie wyniki? To gdzie ta przewaga Tesli w silnikach i bateriach?


Tutaj w testach AutoTopNL wychodzi 0-200kmh w ponad 15sek. To przecież ciężki SUV BMW X5 w przestarzałej technologii ICE potrafi zrobić w 13.5sek ;-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
BMW zaspało, a i tak ma szybsze auto od Tesli, co będzie jak zaczną to robić na poważnie? Przecież ta masa i4 jest nie do przyjęcia, nie wierzę, że docelowo tak to będzie. Jak by to jeździło, gdyby ważyło te 400 kg mniej? M3 by zostało zjedzone na śniadanie. BMW ma tak dużo modeli zbliżonych osiągami do siebie, że nie wiadomo ile w tych autach jest celowego działania. Nowe M2 ma miec mniejszą moc niz schodzące i nie zamontują xdrive, bo by M4 było zagrozone itd.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hyundai wyprzedza już nawet w niektórych aspektach Teslę (800V, design). Ciekawy test praktyczny z polskiego podwórka:

https://e.autokult.pl/43489,test-hyundai-ioniq-5-kontra-tesla-model-3-czyli-podroz-elektrykiem-na-dwa-sposoby

test o niczym; jedyna sensowna konkluzja:

Komfort szybkiego ładowania za zachodnią granicą jest nieporównywalny z tym, co zazwyczaj można spotkać w Polsce.

Musze sie zgodzic, ciezko to nazwac testem - jaka dokladnie trasa, gdzie czasy poszczegolnych przejazdow i ladowania, gdzie ladowanie i z jaka predkoscia etc etc - cokolwiek, jakiekolwiek merytoryczne dane? :)

Warunki brzegowe w tym tescie czyli "Tesla moze sie ladowac jedynie na SC" sa chyba testem infrastruktury SC w PL a nie testem samych aut ^^

Dla przypomnienia - jedna z zalet Tesli jest to, ze moze sie ladowac zarowno na SC jak i kazdych innych ladowarkach.

W druga strone to nie dziala (chociaz sa zapowiedzi ze kiedys to sie zmieni :cool2: )

 

TM3 z mityczną przewagą dojechał 20min wcześniej niż zacofany za Teslą Hyundai który jest do tego crossoverem. Szkoda że do testu nie wzięli TMY zamiast TM3.

Pisanie o "mitycznej" przewadze jest oznaka duzej "odwagi" opierajac sie na tym tescie :)

Gdybysmy mieli 10x wiecej szybkich (~350kW) ladowarek - zgodzilbym sie, predkosc podrozy bylaby podobna ze wzgledu na architekture 800V (za to zuzycie energii skrajnie rozne!) - ale dzisiaj taki "test" mozna przeprowadzic w sumie na max. kilku drogach w kraju.


Albo inaczej - gdyby ktorykolwiek Greenway byl akurat zajety (dzisiaj juz dosc czesta sprawa) - i ekipa Hyundaia dojechalaby 1,5h pozniej - to wtedy bysmy psioczyli na Hyundaia?

Takimi "testami" mozna udowodnic praktycznie dowolna teze :)

 

Piotrc sugerowanie się treściami ze stronki studenta który oprócz tej śmieciowej stronki prowadzi druga piejaca zachwytem do tesli to sobie daruj.

1. O co chodzi z tym studentem? Redaktor ma 40+

2. Ta "stronka", w przeciwienstwie do Ciebie, podaje zawsze zrodlo (bo jest czesto zwyklym agregatorem tresci/nowinek ze swiata EV).

Zauwazylem, ze Ty wklejasz zawsze cytaty po angielsku, bez podania zrodla, tak jakby jezyk angielski byl automatycznie alfa i omega, prawda objawiona i nienegowalna - jest to nagminne w tym watku :norty:

 

Bmwfun już czytaliśmy ze test Bjorna w Norwegii jest syntetyczny

Tak, test Bjorna jest dla polskiego czytelnika syntetyczny - a to dlatego, ze Bjorn zatrzymuje sie na szybkich ladowarkach DC (>150kW) wtedy kiedy akurat potrzebuje( i gdy jest to dla ladowania auta najbardziej optymalne), bo szybkich ladowarek DC jest w NO zatrzesienie. W Polsce cherlawe ladowarki DC 50kW sa nadal rarytasem (juz nie mowie o dostepnosci przy 1 szt.) - wiec sugerowanie sie challengami Bjorna 1000km ma sie NIJAK do sytuacji w PL dzisiaj.

Kazdy kto przejedzie sie po PL kilkaset km EV szybko to zrozumie :norty:


U nas w kraju jeszcze dlugo bedzie sie liczyla "efektywnosc" napedu a nie sama szybkosc ladowania, czyli w PL dzisiaj idealne kombo to jak najwieksza pojemnosc baterii, jak najmniejsza waga i aerodynamika Cx oraz preferowane RWD - czyli idealem sa takie auta jak Mercedes ESQ 450 czy Tesla model 3 LR RWD (chyba juz nieprodukowana).

Na drugim biegunie sa auta ciezkie, AWD, ze slaba aerodynamika czyli najczesciej wszelkie SUVy, szczegolnie te na platformie spalinowej - takie Audi e-tron jest w trasie w PL praktycznie nieuzywalne bo przejedzie 200km i trzeba stac poltorej-dwie godziny na Greenwayu 50kW - nie ma to absolutnie zadnej logiki poza miastem.

 

Sprzedaż 20 milionów samochodów rocznie przez tesle za 10 lat to tylko mokry sen nyska, nic więcej.

1. Kto to nysek? Chodzilo Ci o Muska?

2. 2 lata temu podobnie "smiale" tezy slyszalem w tym watku ogolnie o pewnym startupie co jeszcze 100k aut nie wyprodukowal a juz ma ktos czelnosc chwalic ;)

Generalnie kazdy rok istnienia tej firmy to kolejne rekordy (sprzedazy/osiagow/produkcji/fabryk etc etc) - nie sposob sie nudzic

 

Ceny akcji? Piramida finansowa. To powinno być karalne.

Powiedzial Warren Buffet na forum bmw-klub.pl, klekajcie narody i shortujcie juz dzis, zostaniecie rentierami ^^

 

Dyskusja jest głównie że ta promowana przez fan boyów mityczna "przewaga Tesli nie do nadrobienia" topnieje w oczach jak tylko inni producenci na poważnie wzięli się za elektryki. Nawet robiony na szybko ulep i4 M50i bez problemu osiąga wynoszone na piedestały osiągi dla ludu w postaci TM3 Performance mimo 400kg większej wagi. Powstaje pytanie gdzie będzie Tesla jak za 2-4 lata gdy producenci będą na poważnie produkować bev.

Ciekawy watek, ktory sie przewija w internecie tysiace razy :cool2:

1. Co sklania Cie dzisiaj do myslenia, ze tradycyjni producenci motoryzacyjni beda gonic/przescigna Tesle, a nie odwrotnie - ze ta bedzie im uciekac jeszcze dalej?

2. Czy to, ze BMW po 4 latach od premiery TM3 wypuscilo i4 M50, ktore w przedziale predkosci 100-200km/h jest o sekunde-dwie szybsze bo jest optymalizowane pod autostrady? Przeciez 0-100, cwiartke, 200-250 ma wolniejsze badz nie udostepnia w ogole takich osiagow ze wzgledu na ta wlasnie slabosc technologiczna?

3. Czy historia Taycana nie nauczyla Cie odrobiny "szacunku" do technologii Tesli? W sensie Porsche, po 7 latach od premiery modelu S, pokazalo "Tesla-killera" i ile sie nacieszyli z jego odrobine lepszych osiagow? Rok-poltora? Tesla wyskoczyla za chwile z Plaidem i nie ma czego po prostu zbierac. Z Porsche i jej legendarnej tradycji motosportu! Gdzie tu BMW? :roll:

4. Czy uwazasz, ze skoro BMW wypuscilo i4 M50 to bedzie juz teraz z gorki teraz jezeli chodzi o osiagi/uklad napedowy? Przeciez nie maja zadnego know how jezeli chodzi o topowe osiagi w EV, gdzie Tesla zbiera sobie dane z setek tysiecy ich aut przez ostatnie lata, ktore robia ta mityczna setke w 2-3s. A jak to ladnie Slawomir ujal kiedys - za te skrajne osiagi placi sie najwiecej, trzeba najwiecej R&D bo problemy technologiczne mnoza sie wtedy wykladniczo, a kazda wtopa (naped, baterie, BMS etc) skutkuje akcja serwisowa dziesiatek tysiecy aut czyli miliardowymi stratami! Tesla ogarnia temat Plaidem, jego technologia w koncu splynie na budzetowe TM3P, gdzie jest know-how EV BMW - z M5CS, z M8? Czy tez z i8? :D

5. Budzet. Na dzis Tesla ma mozna powiedziedziec nielimitowwany budzet ze wzgledu na jej wycene gieldowa, moze sciagac dowolna ilosc miliardow $ na R&D/wykupowanie obiecujacej konkurencji/ etc etc

6. OTA. Jezeli pojawiaja sie wtopy technologiczne/produkcyjne w Tesli czy odwrotnie - usprawnienia - ta w ciagu kilku dni potrafi softwarowo obnizyc/podwyzszyc moc, przyciac/polepszyc ladowanie, obnizyc/podwyzszyc vmax etc etc - slowem przeciwdzialac problemom czy dowolnie sterowac osiagami auta. Jak to wyglada w BMW/grupie VW - chyba kazdy wie, przez OTA usprawniane sa jakies mikro-bzdury typu aktualizacja map raz na rok, a jakakolwiek powazna ingerencja w soft auta skutkuje sciaganiem auta do ASO tak czy inaczej.


Dlugo by pisac, mnie niezmiernie cieszy to, ze i4 jest szybsze te 100-200, nie ma nic lepszego niz bezposrednia konkurencja i jej oddech na plecach - to sprawia, ze auta z roku na rok sa coraz lepsze, szybsze, wydajniejsze :cool2:

Gdyby nie TM3P nie byloby dzis w ogole i4 M50, gdyby nie model S nie byloby Taycana - to jest wszystko bezposrednia odpowiedz europejskiej motoryzacji na konkurencje zza oceanu.

Dziala to tez tak samo w druga strone - np TM3 dostala niedawno pompe ciepla, klejone szyby czy na dniach maja sie pojawic w koncu perforowane siedzenia zeby sie d*** nie kleila ^^

Gdyby tak jeszcze ten headup dolozyli w TM3 i zeszli sub 3.0 do setki to rozwazylbym kupno odswiezonej TM3P, dla samego funu postepu technologicznego i mialbym gleboko w powazaniu stara bude :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Hyundai wyprzedza już nawet w niektórych aspektach Teslę (800V, design). Ciekawy test praktyczny z polskiego podwórka:

https://e.autokult.pl/43489,test-hyundai-ioniq-5-kontra-tesla-model-3-czyli-podroz-elektrykiem-na-dwa-sposoby

test o niczym; jedyna sensowna konkluzja:

Komfort szybkiego ładowania za zachodnią granicą jest nieporównywalny z tym, co zazwyczaj można spotkać w Polsce.

Musze sie zgodzic, ciezko to nazwac testem - jaka dokladnie trasa, gdzie czasy poszczegolnych przejazdow i ladowania, gdzie ladowanie i z jaka predkoscia etc etc - cokolwiek, jakiekolwiek merytoryczne dane? :)

Warunki brzegowe w tym tescie czyli "Tesla moze sie ladowac jedynie na SC" sa chyba testem infrastruktury SC w PL a nie testem samych aut ^^

Dla przypomnienia - jedna z zalet Tesli jest to, ze moze sie ladowac zarowno na SC jak i kazdych innych ladowarkach.

W druga strone to nie dziala (chociaz sa zapowiedzi ze kiedys to sie zmieni :cool2: )

 

Ale dlaczego czepiasz się słowa "test"? Są testy gdzie jest dużo cyferek, a są testy gdzie jest większy poziom subiektywnych wrażeń opisanych. Ten test należy do tego drugiego typu. Oczywiście elekrowoz może nazywać testami artykuły w którym nie ma cyferek, ale w którym Tesla "wygrywa" :duh: https://elektrowoz.pl/testy/wybieral-auto-elektryczne-dla-rodziny-faworyci-ioniq-5-wysoko-vw-id-4-kto-wygral-tesla-model-y/


Masz napisane że Hyundai dojechał 20min za Teslą, masz info skąd jechali, gdzie się ładował, a nawet z jaką prędkością jechał większość trasy. To są merytoryczne dane. Jak chcesz cyferek, to przecież są testy Bjorna w którym Hyundai przejechał ten dystans 5min wolniej od TM3 Perf i 15min wolniej od TMY (jadącej w bardziej sprzyjających warunkach pogodowych).



 

TM3 z mityczną przewagą dojechał 20min wcześniej niż zacofany za Teslą Hyundai który jest do tego crossoverem. Szkoda że do testu nie wzięli TMY zamiast TM3.

Pisanie o "mitycznej" przewadze jest oznaka duzej "odwagi" opierajac sie na tym tescie :)

Gdybysmy mieli 10x wiecej szybkich (~350kW) ladowarek - zgodzilbym sie, predkosc podrozy bylaby podobna ze wzgledu na architekture 800V (za to zuzycie energii skrajnie rozne!) - ale dzisiaj taki "test" mozna przeprowadzic w sumie na max. kilku drogach w kraju.


Albo inaczej - gdyby ktorykolwiek Greenway byl akurat zajety (dzisiaj juz dosc czesta sprawa) - i ekipa Hyundaia dojechalaby 1,5h pozniej - to wtedy bysmy psioczyli na Hyundaia?

Takimi "testami" mozna udowodnic praktycznie dowolna teze :)

 

Mityczna przewaga Tesli to jest coś co w kółko powtarzasz do porzygu, a takie testy w polskich warunkach czy testy Bjorna pokazują że ta "przewaga" krucha jest. Tesla potrzebowała 10 lat zbierania doświadczenia, żeby taki producent jak np Hyundai, Kia nie mający tego mitycznego know-how zrobili z marszu samochód który w polskich warunkach pokonuje długi dystans w bardzo zbliżonym czasie. W norweskich też patrząc na wyniki Bjorna. A pamiętaj że Bjorn jest miłośnikiem Tesli, zna ją bardzo dobrze, więc wie jak optymalnie wykorzystać jej możliwości.

 

Bmwfun już czytaliśmy ze test Bjorna w Norwegii jest syntetyczny

Tak, test Bjorna jest dla polskiego czytelnika syntetyczny - a to dlatego, ze Bjorn zatrzymuje sie na szybkich ladowarkach DC (>150kW) wtedy kiedy akurat potrzebuje( i gdy jest to dla ladowania auta najbardziej optymalne), bo szybkich ladowarek DC jest w NO zatrzesienie. W Polsce cherlawe ladowarki DC 50kW sa nadal rarytasem (juz nie mowie o dostepnosci przy 1 szt.) - wiec sugerowanie sie challengami Bjorna 1000km ma sie NIJAK do sytuacji w PL dzisiaj.

Kazdy kto przejedzie sie po PL kilkaset km EV szybko to zrozumie :norty:


U nas w kraju jeszcze dlugo bedzie sie liczyla "efektywnosc" napedu a nie sama szybkosc ladowania, czyli w PL dzisiaj idealne kombo to jak najwieksza pojemnosc baterii, jak najmniejsza waga i aerodynamika Cx oraz preferowane RWD - czyli idealem sa takie auta jak Mercedes ESQ 450 czy Tesla model 3 LR RWD (chyba juz nieprodukowana).

Na drugim biegunie sa auta ciezkie, AWD, ze slaba aerodynamika czyli najczesciej wszelkie SUVy, szczegolnie te na platformie spalinowej - takie Audi e-tron jest w trasie w PL praktycznie nieuzywalne bo przejedzie 200km i trzeba stac poltorej-dwie godziny na Greenwayu 50kW - nie ma to absolutnie zadnej logiki poza miastem.

 

Kolego, wejdź sobie na plugshare czy cokolwiek i zobacz że ładowarek szybkich już trochę jest. Przykładowo na całym A1 masz ponad 5 punktów ładowania 90kW+ (Ionity, Greenway, Orlen) + poza trasą w Gdańsku, Katowicach, Łodzi. Także nie mydl ludziom oczu że trzeba mieć Teslę, bo inaczej zginiesz na ładowarkach 50kW. Stacji SC za to jest na tym samym odcinku cała 1szt., więc nawet w PL nie widzę tutaj istotnej przewagi Tesli w podróży. Sam przez moment po zakupie iX3 uległem tym mitom, aż sobie policzyłem z kalkulatorem, że jeśli w PL dojadę nad przysłowiowe morze 500km w czasie 6:30h zamiast 6:20h czy 6:10h, to mi wystarczy i nie potrzebuję do tego mieć Tesli. Wystarczy mi nawet trochę mniej efektywny napęd o te parę kWh, ale z racjonalnym zasięgiem jak iX3, EQC, Kia, Hyundai i parę innych i mam w d... przewagi Tesli, skoro mam inne korzyści które są dla mnie ważniejsze a których mi Tesla nie daje. Na stronie Tesli robię tą trasę TMY z 50min ładowaniem. W iX3 wystarczą mi 2 ładowania na Ionity po ok 25-40min każde zależnie od prędkości przelotowej.

 

Dyskusja jest głównie że ta promowana przez fan boyów mityczna "przewaga Tesli nie do nadrobienia" topnieje w oczach jak tylko inni producenci na poważnie wzięli się za elektryki. Nawet robiony na szybko ulep i4 M50i bez problemu osiąga wynoszone na piedestały osiągi dla ludu w postaci TM3 Performance mimo 400kg większej wagi. Powstaje pytanie gdzie będzie Tesla jak za 2-4 lata gdy producenci będą na poważnie produkować bev.

Ciekawy watek, ktory sie przewija w internecie tysiace razy :cool2:

1. Co sklania Cie dzisiaj do myslenia, ze tradycyjni producenci motoryzacyjni beda gonic/przescigna Tesle, a nie odwrotnie - ze ta bedzie im uciekac jeszcze dalej?

 

 

Wiele przykładów np to że Tesla 10 lat doskonali swoje super napędy, a BMW które zaspało i naprędce zrobiło i4, które ma osiągi TM3 Performance, a nawet w niektórych dyscyplinach lepsze. Inny przykład Hyundai/Kia z marszu robią auto które w teście Bjorna robi 1tys km w zbliżonym czasie. A z przykładów z życia z innych branż jest setki. Zawsze uciekający ma trudniej, bo konkurencji jest dużo, konkurencja kopiuje, ulepsza i bardzo często prześciga. Ale to jeden z mitów w które wierzą fanboje, że przecież jest wielki Musk, który jest mądrzejszy od reszty świata.

 

2. Czy to, ze BMW po 4 latach od premiery TM3 wypuscilo i4 M50, ktore w przedziale predkosci 100-200km/h jest o sekunde-dwie szybsze bo jest optymalizowane pod autostrady? Przeciez 0-100, cwiartke, 200-250 ma wolniejsze badz nie udostepnia w ogole takich osiagow ze wzgledu na ta wlasnie slabosc technologiczna?

 

Tak. Skoro jak sam mówisz na szybko stworzona i4 pokonuje Teslę M3, to znaczy że ta przewaga strasznie krucha jest.

 

3. Czy historia Taycana nie nauczyla Cie odrobiny "szacunku" do technologii Tesli? W sensie Porsche, po 7 latach od premiery modelu S, pokazalo "Tesla-killera" i ile sie nacieszyli z jego odrobine lepszych osiagow? Rok-poltora? Tesla wyskoczyla za chwile z Plaidem i nie ma czego po prostu zbierac. Z Porsche i jej legendarnej tradycji motosportu! Gdzie tu BMW? :roll:

 

Nie nauczyło mnie "szacunku do technologii Tesli", bo takowy w religii Muska jest może wymagany, ale ja nie jestem jej wyznawcą :lol: Mi to pokazało jedynie że Porsche bez doświadczenia ev Tesli pokonało jej osiągi przy tym dużo lepiej się prowadząc i o niebo lepiej wyglądając, że o serwisach i dbaniu o klienta nie wspomnę. To że Musk nieodpowiedzialnie bawi się w wyścig zbrojeń udostępniając do użytku cywilnego tak mocne samochody, nie znaczy że wszyscy będą chcieli pójść tą drogą, bo to jest udowadnianie nie wiem czego. Wsadzanie za chwilę silnika 1kW, 1.5kW, 2kW, 3kW i co dalej?....czy to ma sens? Gdzie jest granica? Może koncepcyjne wersje dla samego udowodnienia, ale nie rozumiem co ma to dać. W motosporcie od zawsze były limity mocy w różnych kategoriach, bo by się ludzie pozabijali, czy są umowne limitery prędkości dla typowych aut do 250km/h.

 

4. Czy uwazasz, ze skoro BMW wypuscilo i4 M50 to bedzie juz teraz z gorki teraz jezeli chodzi o osiagi/uklad napedowy? Przeciez nie maja zadnego know how jezeli chodzi o topowe osiagi w EV, gdzie Tesla zbiera sobie dane z setek tysiecy ich aut przez ostatnie lata, ktore robia ta mityczna setke w 2-3s. A jak to ladnie Slawomir ujal kiedys - za te skrajne osiagi placi sie najwiecej, trzeba najwiecej R&D bo problemy technologiczne mnoza sie wtedy wykladniczo, a kazda wtopa (naped, baterie, BMS etc) skutkuje akcja serwisowa dziesiatek tysiecy aut czyli miliardowymi stratami! Tesla ogarnia temat Plaidem, jego technologia w koncu splynie na budzetowe TM3P, gdzie jest know-how EV BMW - z M5CS, z M8? Czy tez z i8? :D

 

No i niech sobie zbiera, tylko to jest narzędzie a nie cel sam w sobie. Mimo tego zbierania liczba kwiatków jakie wychodzą jest dużo większa niż w innych markach o czym świadczą rankingi usterkowości. Także na nic konkretnego się to nie przekłada. Technologia ICE jest dużo bardziej skomplikowana i przez dekady producenci sobie lepiej lub gorzej radzili z problemami technicznymi czy akcjami serwisowymi.

 

5. Budzet. Na dzis Tesla ma mozna powiedziedziec nielimitowwany budzet ze wzgledu na jej wycene gieldowa, moze sciagac dowolna ilosc miliardow $ na R&D/wykupowanie obiecujacej konkurencji/ etc etc

 

No i niech to robi, niech sobie wykupi od razu całą branżę automotive :) Nie znaczy to że inne firmy motoryzacyjne też nie mają swojego R&D. Pamiętaj że wprowadzanie nowego pomysłu jest droższe niż jego kopiowanie, bo kopiujesz tylko pomysły które chwyciły.


Także ja się tutaj nie obawiam zupełnie o brak konkurencji, szczególnie że Tesla robi auta brzydkie na zewnątrz, brzydkie w środku, słabe jakościowo, jedyne co jest ich przewagą to soft który piszą dopracowany.


Patrząc po wyglądzie, to duuużo bardziej podobają mi się elektryczne mercedesy, audi, Kie, hyundaie i wiele innych.

 

6. OTA. Jezeli pojawiaja sie wtopy technologiczne/produkcyjne w Tesli czy odwrotnie - usprawnienia - ta w ciagu kilku dni potrafi softwarowo obnizyc/podwyzszyc moc, przyciac/polepszyc ladowanie, obnizyc/podwyzszyc vmax etc etc - slowem przeciwdzialac problemom czy dowolnie sterowac osiagami auta. Jak to wyglada w BMW/grupie VW - chyba kazdy wie, przez OTA usprawniane sa jakies mikro-bzdury typu aktualizacja map raz na rok, a jakakolwiek powazna ingerencja w soft auta skutkuje sciaganiem auta do ASO tak czy inaczej.

 

Ale mi przewaga....BMW od dekad obniża moc jak mu jakieś wskazania czujników odbiegają od normy :D Niech rzuci pierwszy kamień komu w BMW nie wyskoczył taki komunikat wraz z check engine. Nie ekscytuj się tak tym OTA, bo to jest dla producenta, a nie dla użytkownika. Chyba że jarają Cię dyskoteki ze świateł które w ramach OTA dochodzą albo inne bajery którymi sypnie Musk raz na jakiś czas :mad2: OK, widok 3d view online jest pokazem siły software'u i mocy serwerów to obsługujących i pokazujący jak mocno w tej kwestii inne marki wraz z BMW są do tyłu, ale to wciąż bajer.

 

Dlugo by pisac, mnie niezmiernie cieszy to, ze i4 jest szybsze te 100-200, nie ma nic lepszego niz bezposrednia konkurencja i jej oddech na plecach - to sprawia, ze auta z roku na rok sa coraz lepsze, szybsze, wydajniejsze :cool2:

Gdyby nie TM3P nie byloby dzis w ogole i4 M50, gdyby nie model S nie byloby Taycana - to jest wszystko bezposrednia odpowiedz europejskiej motoryzacji na konkurencje zza oceanu.

Dziala to tez tak samo w druga strone - np TM3 dostala niedawno pompe ciepla, klejone szyby czy na dniach maja sie pojawic w koncu perforowane siedzenia zeby sie d*** nie kleila ^^

Gdyby tak jeszcze ten headup dolozyli w TM3 i zeszli sub 3.0 do setki to rozwazylbym kupno odswiezonej TM3P, dla samego funu postepu technologicznego i mialbym gleboko w powazaniu stara bude :norty:

 

Wiem że możesz długo pisać, ale większość tych Twoich argumentów przekonują Ciebie i paru innych fanbojów Tesli, a pozostali patrzą na tą markę krytycznie. I żeby nie było markę BMW również tutaj bardzo wiele osób krytykuje, mimo że jesteśmy na forum BMW. Jesteś ślepo zapatrzony w Teslę, wybiórczo przedstawiasz fakty, manipulujesz cyferkami, a na końcu udajesz że obiektywnie patrzysz :) Już raz Ci pisałem, ale robisz tutaj Tesli krecią przysługę, bo np mnie bardziej zniechęcasz do tej marki niż zachęcasz tymi argumentami. I trochę żałuje że wątek zamiast o EV to robi się z niego krucjata przeciwko niewiernym w Teslę.


Na tym forum jest wielu zwolenników marki BMW, ale nie są tak zapatrzeni bezkrytycznie jak Ty w Teslę. Nikt ze zwolenników marki BMW nie pieje nt przewag BMW nad resztą świata, a wręcz ostatnio więcej wytykamy wad. Nikt też tutaj tym bardziej nie mówi że BMW jest w czołówce jeśli chodzi o ev, chociaż pewnie niektórzy kibicują marce. Z zaciekawieniem obserwuję jak się plączesz w argumentach, gdy się okazuje że większość z Twoich przewidywań odnośnie tego jak i4 będzie jeździło, nie sprawdziło się. A najlepsze było stwierdzenie niedawno że i4 w takim razie ma prawo jeździć tak dobrze jak Tesla, bo TM3 to model który jest na rynku 4 lata :mad2: Albo "no bo TM3 jest szybsze 200-250" albo BMW z pewnością ograniczyło max do 225 bo ma ograniczenia technologiczne :D


Może jednak da Ci to do myślenia i trochę odpuścisz w swoich nieomylno-radykalnych stwierdzeniach dotyczących przyszłości, bo może część z Twoich prognoz odnośnie przyszłości Tesli vs inne marki są równie nietrafione jak estymacja osiągów BMW i4 vs TM3 :) A jakbyś jeszcze zmniejszył nachalność wychwalania Tesli, to może na forum przybędzie Tesli i może wszystkich jeszcze nie zniechęciłeś do tej marki ;-) ;-) ;-) bo co do zasady nikt nie mówi że Tesla jest zła, a szczególnie TM3 jest pod wieloma względami udany. Taka Toyota/Skoda wśród elektryków :)

Edytowane przez BMFun
  • Moderatorzy
Opublikowano
Piękny post, zgadzam się w 100001% z każdym słowem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A w debacie o przewagach Tesli nad innymi BEV i ICE każdy stoi tak daleko na swoim stanowisku, że patrząc z boku wygląda ona nieraz jak w tym wciąż aktualnym klasyku :)


Opublikowano

prędkość 115 km/h?? chyba najgorsza.. już lepiej jechać 90 km/h równo z TIRami, niż 115 km/h i wyjeżdżać pod zderzak.. :duh:

 

a od 90kmh lepsze jest 60kmh chyba, że jeszcze lepsze jest 30kmh :norty:


Jeździłem teraz przez dwa tygodnie camperem, który miał dotykowy wyświetlacz no i dla mnie obsługa tego w trakcie jazdy jest bardzo uciążliwa. To nie tylko domena tesli oczywiście ale i większości współczesnych pojazdów.

Jak się wam użytkuje taką dotykową obsługę?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a od 90kmh lepsze jest 60kmh chyba, że jeszcze lepsze jest 30kmh :norty:

 

Popraw please cytowanie, bo to nie ja sugerowałem jazdę 90kmh po Sce, bo bym chyba zwariował ;-)

 

Jeździłem teraz przez dwa tygodnie camperem, który miał dotykowy wyświetlacz no i dla mnie obsługa tego w trakcie jazdy jest bardzo uciążliwa. To nie tylko domena tesli oczywiście ale i większości współczesnych pojazdów.

Jak się wam użytkuje taką dotykową obsługę?

 

Ja w x5 mam sposób jak muszę skorzystać z dotykowego i potrzebuję precyzji - wciskam kciukiem, a pozostałymi palcami stabilizuję rękę opierając je o tylną część "tabletu".

Opublikowano


Ale dlaczego czepiasz się słowa "test"? Są testy gdzie jest dużo cyferek, a są testy gdzie jest większy poziom subiektywnych wrażeń opisanych.

 

chyba faktycznie nie doczytałem testu (tekstu?) bo nie odczułem tego większego (wyższego?) poziomu wrażeń :mrgreen: :duh: :norty:



 

a od 90kmh lepsze jest 60kmh chyba, że jeszcze lepsze jest 30kmh :norty:

 

Popraw please cytowanie, bo to nie ja sugerowałem jazdę 90kmh po Sce, bo bym chyba zwariował ;-)

 

To chyba kompletnie nie rozumiesz koncepcji jazdy elektrykiem :mad2:

 

ano tak, koncepcja jest na 115 km/h- wszystkie ev jeżdżą wg tej samej koncepcji, komuno wróć :twisted:


chyba też zakupię tego ix3 z napędem 2wd, fotowoltaika jest, tylko kapelusz trzeba kupić :D

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie zapomnij o piorku do kapelusza :D Do kazdego BEV powinno byc w gratisie.

p.s. ciekawe ile ta tesla pedzil ze zajechal cale 20 minut szybciej na 900km trasy :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
..

wow, sporo zolci Ci sie ulalo, nie bede za duzo cytowal i dokladal do pieca, odniose sie tylko w kilku punktach.


1. Nie dalej jak tydzien-dwa temu pisales, ze nie ladowales sie jeszcze na stacji DC swoim iX3 bo nie jezdzisz nim w trasy.

Ale na temat "mitycznej" przewagi Tesli w trasie masz juz wyrobiona opinie i "zygasz" jak ktos probuje punktowac Twoje argumenty - tu jedno wielkie rotfl :norty:

2. Hyundai/Kia maja akurat spoooro know-how jezeli chodzi o EV, Ioniq 5 nie jest EV "z marszu" wbrew temu co Ci sie wydaje :duh:

Ich Kony czy oryginalny Ioniq byly jednymi z najbardziej wydajnych EV na rynku juz ~6-7 lat temu, byly lekkie, nie zachecaly do dynamicznej jazdy, potrafily po miescie przejechac 400-500km bez problemu.

Koreanczycy nie zaspali :cool2:

3. Pisanie o "fanbojach" sobie daruj bo robi sie to nudne - nawet w wiadomosci prywatnej kiedy pisales o zakupie EV/Tesli, napisalem Ci - przetestuj porzadnie zanim sie zdecydujesz bo Tesla ma tyle samo "fanbojow" co "hejterow" - to ze mi sie podoba nie znaczy, ze podoba sie wszystkim. Moja lista wad/zalet nie musi byc tozsama z Twoja lista. Wybrales iX3 - swietnie, natomiast pisanie o wadach/zaletach konkretnych EV w "trasie", kiedy sie zadnej nawet nie zrobilo, a opierajac sie na wesolej przejazdzce kilku kolegow, jest delikatnie mowiac niezbyt madre :cool2:

4. Czy Ty w ogole wiesz jaka wersja Ioniq 5 oni jechali w tym "tescie"? :)

Porownywanie 200HP RWD crossoveru do 500KM AWD sedana i wyciaganie na tej podstawie jakichkolwiek wnioskow poza "fajna zabawa" jest smieszne samo w sobie.

5. Na merytoryczne argumenty piszesz "niech sobie zrobia", "niech sobie kupia", "niech sobie zbieraja" - rozmowa merytoryczna jak ze sfochowanym nastolatkiem i tutaj odrobine zdziwienia z mojej strony :roll:

6. Porownywanie OTA w Tesli z kontrolka "check engine" w BMW - w sumie piekna puenta tej "dyskusji", rece sie skladaja do oklaskow ^^


Pozwole sobie na te 3 cytaty jeszcze:

..szczególnie że Tesla robi auta brzydkie na zewnątrz, brzydkie w środku, słabe jakościowo, jedyne co jest ich przewagą to soft który piszą dopracowany.

Skoro jest tak zle z ta Tesla, to czemu jest tak dobrze? parafrazujac klasyk :D Nowa religia?

iX3 jest ladne na zewnatrz (jak przeciez kazde BMW), ladne w srodku (ambienty, skora, aluminium, premium goni premium), jakosciowo top notch, soft i jego obsluga przeciez lepsza, bardziej dopracowana od Tesli (I-drive, gesty, nie to co beznadziejne dotykowe tablety) - tylko klientow na ta przeswietna technologie brakuje, u dealerow wyprzedaze, upychaja po kilkadziesiat tys PLN mniej byleby ktos kupil :cool2:

 

Jesteś ślepo zapatrzony w Teslę, wybiórczo przedstawiasz fakty, manipulujesz cyferkami, a na końcu udajesz że obiektywnie patrzysz :)..robisz tutaj Tesli krecią przysługę, bo np mnie bardziej zniechęcasz do tej marki niż zachęcasz tymi argumentami.

To jest forum, wymiana subiektywnych opinii a nie kompedium wiedzy o EV. Wiele razy to mowilem.

Skoro kupilem 2 szt. TM3 za wlasne pieniadze to znaczy, ze subiektywnie dokonalem wyboru najlepszego dla mnie w danym miejscu i czasie.

Jezeli moje argumenty sa "wybiorcze" czy "manipulujace" - dawaj kontrargumenty, ale takie z cyferkami, zrodlami, jakimis rzetelnymi danymi etc, bo pisanie o "fanbojach" czy "religii" czy o "a niech kupuja, niech zbieraja, ja wole moje iX3 i tak" ma sie z logika na bakier rozmawiajac o przewadze/technologii etc.

Co do slepego zapatrzenia w Tesle - 30 razy pisalem o jej wszystkich wadach, jak znasz jakies ktore pominalem to dawaj, chetnie dopisze do listy :cool2:

 

Z zaciekawieniem obserwuję jak się plączesz w argumentach, gdy się okazuje że większość z Twoich przewidywań odnośnie tego jak i4 będzie jeździło, nie sprawdziło się.

A najlepsze było stwierdzenie niedawno że i4 w takim razie ma prawo jeździć tak dobrze jak Tesla, bo TM3 to model który jest na rynku 4 lata :mad2:

Ja z zaciekawieniem obserwuje jak przeinaczasz fakty i nie odrozniasz osiagow auta na prostej (w jakims przedziale predkosci) od wyrazenia "jak to auto jezdzi/jak sie tym autem jezdzi" :norty:

BMW i4 to produkt wtorny/generyczny, zrobiony tak, by w jak najwiekszym zakresie skopiowac to co pokazala Tesla ze swoim TM3 kilka lat temu, jak to ktos ladnie okreslil "ulep" zrobiony na szybko zeby zaspokoic narzekania/oczekiwania inwestorow i klientow, ktorzy domagali sie EV.

Natomiast nie zmienia to faktu, ze jest to nadal produkt BMW, firmy z wieloletnia tradycja i legenda - i pomimo swoich kompromisow - moze byc nadal swietnym wyborem JEZELI ktos jest swiadomy wad/zalet poszczegolnych elektrykow.

Ja do tej pory nie wiem jak to auto jezdzi naprawde, za 2h przetestuje to jakas tam pierwsza opinie sobie wyrobie, wiem co lubie/co mnie drazni w TM3 SR+, wiem z YT/specyfikacji jakie sa mocne/slabe strony i4 - reszta to "feeling" podczas jazdy.

 

Może jednak da Ci to do myślenia i trochę odpuścisz w swoich nieomylno-radykalnych stwierdzeniach dotyczących przyszłości, bo może część z Twoich prognoz odnośnie przyszłości Tesli vs inne marki są równie nietrafione jak estymacja osiągów BMW i4 vs TM3 :) A jakbyś jeszcze zmniejszył nachalność wychwalania Tesli, to może na forum przybędzie Tesli i może wszystkich jeszcze nie zniechęciłeś do tej marki ;-) ;-) ;-) bo co do zasady nikt nie mówi że Tesla jest zła, a szczególnie TM3 jest pod wieloma względami udany. Taka Toyota/Skoda wśród elektryków :)

Patrzac na moje "prognozy" sprzed 2 lat i widzac co sie dzieje na rynku - jakos pluc w brode sobie nie musze :norty:

Kupisz TM3? Fajnie. Kupisz iX3 - tak samo fajnie. Co mnie to prywatnie obchodzi? Akcji zadnej z firm nie posiadam.

Tu jest forum, gada sie o zaletach/wadach i takich tam a na koniec dnia kazdy robi co chce.

Nie spodziewam sie, ze Tesla znajdzie wielu fanow na forum BMW przeciez, chociaz jakby ich przybywalo niebezpiecznie w tym watku tak czy siak ^^

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
..

wow, sporo zolci Ci sie ulalo, nie bede za duzo cytowal i dokladal do pieca, odniose sie tylko w kilku punktach.

To oczywiście nic personalnego :) Szanuję Twoje opinie, tylko to może jakiś mechanizm się aktywował po wkładaniu przykładów Tesli gdzie się da na forum :-) Potraktuj to jako moje subiektywne odczucie przesytu lokowania produktu które możesz zignorować lub chwilę pomyśleć skąd takie odczucia się biorą ;-)

 

1. Nie dalej jak tydzien-dwa temu pisales, ze nie ladowales sie jeszcze na stacji DC swoim iX3 bo nie jezdzisz nim w trasy.

Ale na temat "mitycznej" przewagi Tesli w trasie masz juz wyrobiona opinie i "zygasz" jak ktos probuje punktowac Twoje argumenty - tu jedno wielkie rotfl :norty:

Pisałem że przestałem iX3 jeździć po mieście ostatnio, bo chętniej biorę ICE (efekt nowości), ale pewnie na krótkie trasy miejskie wróci. Natomiast trasy dłuższe z ciekawości zrobiłem nim 2: 2x500km nad morze oraz 2x200km. W listopadzie opisywałem ładowania na Ionity i Orlen chwaląc szybkość ładowania. Elektryk ma już prawie 4tys w km po 3 miesiącach, więc coś już o nim powiedzieć mogę. Sam cytowałeś kolegę z forum który iX3 zrobił 3900km po Europie i wrócił zadowolony i chwali dalej iX3, więc nie tylko Tesla daje satysfakcję z jazdy EV w trasie jeśli ktoś akceptuje ten styl jazdy.

 

2. Hyundai/Kia maja akurat spoooro know-how jezeli chodzi o EV, Ioniq 5 nie jest EV "z marszu" wbrew temu co Ci sie wydaje :duh:

Ich Kony czy oryginalny Ioniq byly jednymi z najbardziej wydajnych EV na rynku juz ~6-7 lat temu, byly lekkie, nie zachecaly do dynamicznej jazdy, potrafily po miescie przejechac 400-500km bez problemu.

Koreanczycy nie zaspali :cool2:

 

A ile tego sprzedali? Więcej niż BMW i3? To Koreańcy nie zaspali a BMW zaspało produkując i3 od ponad 8 lat i sprzedając całkiem znośne wolumeny jak na czasy gdy EV raczkowało.

 

3. Pisanie o "fanbojach" sobie daruj bo robi sie to nudne - nawet w wiadomosci prywatnej kiedy pisales o zakupie EV/Tesli, napisalem Ci - przetestuj porzadnie zanim sie zdecydujesz bo Tesla ma tyle samo "fanbojow" co "hejterow" - to ze mi sie podoba nie znaczy, ze podoba sie wszystkim. Moja lista wad/zalet nie musi byc tozsama z Twoja lista. Wybrales iX3 - swietnie, natomiast pisanie o wadach/zaletach konkretnych EV w "trasie", kiedy sie zadnej nawet nie zrobilo, a opierajac sie na wesolej przejazdzce kilku kolegow, jest delikatnie mowiac niezbyt madre :cool2:

 

To dla równowagi powiem, że pewnie jestem w jakimś stopniu fanbojem BMW :) skoro po testach przekonało mnie bardziej to co znam i lubię w BMW. Ja byłem ciekawy jak się jeździ EV i chciałem trochę oswojenia z tą technologią i czytając dane na papierze, info z forum już praktycznie zamawiałem TM3 lub TMY. Jednak jazdy testowe i chwila analizy na gorąco mnie przekierowała na iX3 ze względu na moje potrzeby i oczekiwania. Nie powiem że jakaś niezaspokojona ciekawość jak to jest w Tesli cały czas gdzieś tam siedzi w głowie ;-) Może Tesla trafiła na gorszy moment, może nie byłem na to gotowy, a może jestem zbyt zagorzałym fanbojem BMW :P A może BMW w akcie desperacji dało dobrą cenę za bardzo dobrze wyposażone auto. Jako konsument skorzystałem na tym, więc konkurencja ma dobre strony :)

 

4. Czy Ty w ogole wiesz jaka wersja Ioniq 5 oni jechali w tym "tescie"? :)

Porownywanie 200HP RWD crossoveru do 500KM AWD sedana i wyciaganie na tej podstawie jakichkolwiek wnioskow poza "fajna zabawa" jest smieszne samo w sobie.

 

A czym się różni jazda w trasie EV 200KM i 500KM? :)

 

5. Na merytoryczne argumenty piszesz "niech sobie zrobia", "niech sobie kupia", "niech sobie zbieraja" - rozmowa merytoryczna jak ze sfochowanym nastolatkiem i tutaj odrobine zdziwienia z mojej strony :roll:

 

No bo to jest fantazjowanie co by mogło być, więc jak się mam odnieść. Równie dobrze mógłbym napisać że mogą się pojawić jakieś grube wpadki Tesli w stylu dieselgate albo debiucie na rynku mocnego konkurenta TM3 np od Toyoty albo wpadki z gigafabryką w DE i wycenę akcji masz zamiast $1k, nagle po $100. I to jest takie fantazjowanie na które odpowiesz, to niech sobie Toyota wypuszcza, ja będę szczęśliwy jako konsument.

 

6. Porownywanie OTA w Tesli z kontrolka "check engine" w BMW - w sumie piekna puenta tej "dyskusji", rece sie skladaja do oklaskow ^^

 

Bo to był właśnie celowo argument ku Twojej uciesze :) BMW przecież zczytuje mnóstwo danych z samochodów, masz kupę pozycji do akceptacji w sekcji "ochrona danych". W ASO zbierają zrzuty z parametrów silników przy każdej wizycie, bo przecież nieraz wykrywali ludziom historycznie dłubanie programów po awarii w silnikach. Tylko tym się nikt tak nie jara, bo to nie przekłada się na użytkowanie. Mnie interesuje produkt końcowy - jak auto jeździ, ile zużywa energii i oceniam wypadkową tych elementów i oceniam czy są dla mnie ok. Nie wybieram sobie jednego parametru i nie wieszczę na tej podstawie upadku Tesli jako marki i to że zaspała.

 

Pozwole sobie na te 3 cytaty jeszcze:

..szczególnie że Tesla robi auta brzydkie na zewnątrz, brzydkie w środku, słabe jakościowo, jedyne co jest ich przewagą to soft który piszą dopracowany.

Skoro jest tak zle z ta Tesla, to czemu jest tak dobrze? parafrazujac klasyk :D Nowa religia?

iX3 jest ladne na zewnatrz (jak przeciez kazde BMW), ladne w srodku (ambienty, skora, aluminium, premium goni premium), jakosciowo top notch, soft i jego obsluga przeciez lepsza, bardziej dopracowana od Tesli (I-drive, gesty, nie to co beznadziejne dotykowe tablety) - tylko klientow na ta przeswietna technologie brakuje, u dealerow wyprzedaze, upychaja po kilkadziesiat tys PLN mniej byleby ktos kupil :cool2:

 

Jestem fanbojem BMW ale nie takim zaślepionym, używam kolejnych generacji Drive od wielu lat i jestem do nich przyzwyczajony i się odnajduję i mi z nim dobrze, ale nie piszę że to przewaga BMW i Tesli jest gorszy. Gubiłem się w infotainments Tesli, ale bym się go pewnie po paru dniach nauczył. Natomiast faktem jest o którym pisałem że Tesla ma ten soft bardzo dopracowany, działający na wydajnych komponentach i bardzo przypomina mi tą z Apple, co jest dużym uznaniem. Bycie fanbojem nie przeszkadzało mi że prawie kupiłem TM3 czy Q8, jednak finalnie mnie do Audi zniechęciło parę rzeczy, ale nie o tym jest wątek.

 

Jesteś ślepo zapatrzony w Teslę, wybiórczo przedstawiasz fakty, manipulujesz cyferkami, a na końcu udajesz że obiektywnie patrzysz :)..robisz tutaj Tesli krecią przysługę, bo np mnie bardziej zniechęcasz do tej marki niż zachęcasz tymi argumentami.

To jest forum, wymiana subiektywnych opinii a nie kompedium wiedzy o EV. Wiele razy to mowilem.

Skoro kupilem 2 szt. TM3 za wlasne pieniadze to znaczy, ze subiektywnie dokonalem wyboru najlepszego dla mnie w danym miejscu i czasie.

 

No i super. Skoro tak jest, nie musisz obrzydzać wyborów innych np zakup Ferrari zamiast Plaid ;-P

 

Jezeli moje argumenty sa "wybiorcze" czy "manipulujace" - dawaj kontrargumenty, ale takie z cyferkami, zrodlami, jakimis rzetelnymi danymi etc, bo pisanie o "fanbojach" czy "religii" czy o "a niech kupuja, niech zbieraja, ja wole moje iX3 i tak" ma sie z logika na bakier rozmawiajac o przewadze/technologii etc.

Co do slepego zapatrzenia w Tesle - 30 razy pisalem o jej wszystkich wadach, jak znasz jakies ktore pominalem to dawaj, chetnie dopisze do listy :cool2:

 

Ale już bardzo wiele przykładów było że pomijałeś czyjeś argumenty, albo je trywializowałeś albo cytowałeś swoje cyferki przykrywając albo przecząc tezom które sam wcześniej głosiłeś (typu wychwalanie przyspieszenia 0-100 jako wielka przewaga Tesli, a potem przyznajesz że z tego niewiele korzystasz, bo max w NO to 100kmh, a w mieście się nie da tak szybko jeździć). Także ja czy wiele innych osób odpuszcza czasem polemikę, bo zagadasz na forum każdego cyferkami i fun factami :)

 

Z zaciekawieniem obserwuję jak się plączesz w argumentach, gdy się okazuje że większość z Twoich przewidywań odnośnie tego jak i4 będzie jeździło, nie sprawdziło się.

A najlepsze było stwierdzenie niedawno że i4 w takim razie ma prawo jeździć tak dobrze jak Tesla, bo TM3 to model który jest na rynku 4 lata :mad2:

 

Ja z zaciekawieniem obserwuje jak przeinaczasz fakty i nie odrozniasz osiagow auta na prostej (w jakims przedziale predkosci) od wyrazenia "jak to auto jezdzi/jak sie tym autem jezdzi" :norty:

BMW i4 to produkt wtorny/generyczny, zrobiony tak, by w jak najwiekszym zakresie skopiowac to co pokazala Tesla ze swoim TM3 kilka lat temu, jak to ktos ladnie okreslil "ulep" zrobiony na szybko zeby zaspokoic narzekania/oczekiwania inwestorow i klientow, ktorzy domagali sie EV.

Natomiast nie zmienia to faktu, ze jest to nadal produkt BMW, firmy z wieloletnia tradycja i legenda - i pomimo swoich kompromisow - moze byc nadal swietnym wyborem JEZELI ktos jest swiadomy wad/zalet poszczegolnych elektrykow.

Ja do tej pory nie wiem jak to auto jezdzi naprawde, za 2h przetestuje to jakas tam pierwsza opinie sobie wyrobie, wiem co lubie/co mnie drazni w TM3 SR+, wiem z YT/specyfikacji jakie sa mocne/slabe strony i4 - reszta to "feeling" podczas jazdy.

 

No ale pisałeś że to auto nie będzie miało podejścia do TM3 bo jest za ciężkie? I będzie się źle prowadzić. A tutaj niespodzianka - dobre wyniki, dobre pierwsze recenzje. Sam mówię "ulep" na iX3, i4, a do iX nie mam przekonania, ale jak biorę całokształt, to pewne kompromisy są dla mnie OK. jak mam zestawić iX3 z TMY, to wynik znasz. I4 vs TM3 - wolę I4. Jak porównam Model X do iX, to jak by mnie ktoś zmusił, to wybiorę już to iX 50 lub 60 jak w końcu wyjdzie.


Sam jestem ciekawy Twojego porównania po jeździe i4 bo masz duże rozeznanie w ev, ale tylko takie porównanie będzie dla mnie miało wartość jeśli je zrobisz z naprawdę otwartym umysłem. Bo jeśli jedziesz z podświadomym nastawieniem że Tesla jest lepsza, to się skupisz na tym co w Tesli lepsze i opinia będzie zbyt subiektywna.


 

 

Może jednak da Ci to do myślenia i trochę odpuścisz w swoich nieomylno-radykalnych stwierdzeniach dotyczących przyszłości, bo może część z Twoich prognoz odnośnie przyszłości Tesli vs inne marki są równie nietrafione jak estymacja osiągów BMW i4 vs TM3 :) A jakbyś jeszcze zmniejszył nachalność wychwalania Tesli, to może na forum przybędzie Tesli i może wszystkich jeszcze nie zniechęciłeś do tej marki ;-) ;-) ;-) bo co do zasady nikt nie mówi że Tesla jest zła, a szczególnie TM3 jest pod wieloma względami udany. Taka Toyota/Skoda wśród elektryków :)

Patrzac na moje "prognozy" sprzed 2 lat i widzac co sie dzieje na rynku - jakos pluc w brode sobie nie musze :norty:

Kupisz TM3? Fajnie. Kupisz iX3 - tak samo fajnie. Co mnie to prywatnie obchodzi? Akcji zadnej z firm nie posiadam.

Tu jest forum, gada sie o zaletach/wadach i takich tam a na koniec dnia kazdy robi co chce.

Nie spodziewam sie, ze Tesla znajdzie wielu fanow na forum BMW przeciez, chociaz jakby ich przybywalo niebezpiecznie w tym watku tak czy siak ^^

 

Mnie to najbardziej dziwi że akcji Tesli wciąż nie kupujesz, czyli nie do końca wierzysz w te prognozy ;-P Ja też nie wierzę w konkretną markę z BMW włącznie, natomiast wierzę że EV jest nieuniknione, dlatego oswajam się z technologią i ją "badam na własnej skórze". Widać to po ETFach na branżę EV, widać to po akcjach BMW które przez rok zyskały ok 40% jak BMW na stronie pisze o elektryfikacji swojej gamy i robi swoje ulepy, ale nadal odcina kupony na "legendzie" M, technologii ICE R6, V8 itp. EV jest chwytliwe i nieuniknione i stąd te wyceny giełdowe wg mnie. Tesla dziś to adidas wśród elektryków, jutro może być to Toyota, KIA czy VAG. Tesla idzie sprawdzoną drogą jak np Apple, więc raczej myślę że wykroi swój stabilny kawałek tortu ev i nie padnie. Być może będzie istotna korekta jak konkrencja mocniej urośnie, albo zmiany polityczne nastąpią. Jednak polityka nie pozwoli żeby zbyt mocno urosła. Nie pozwolą na to Chiny, nie pozwolą Niemcy czy UE. Silnik elektryczny czy baterie to nie jest rocket science i jest rozwijane od dzięsiątków lat w różnej postaci. EV jest modne jak ekologia i dlatego więksi producenci mają na swoich stronach tyle o ev.


Swoją drogą tą magia cyferek na którą tak się mocno powołujesz, mógłbym powiedzieć że BMW dogania Teslę szybciej niż ona ucieka bo przez ostatni rok wycena giełdowa BMW rośnie szybciej niż Tesla :P Politycy chętnie korzystają z tej właśnie magii i zawsze znajdziesz cyferki które obronią tezę którą masz w głowie.


Jak tak dalej będziesz nachalnie lokować produkt Tesli jak do tej pory, to będę musiał wypożyczyć albo kupić TM3, pojeździć i rzetelnie wytknąć wszystkie jej wady w tym wątku, albo wpaść w sidła Muska i dołączyć do fanbojów Tesli :P

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja jestem tylko ciekawy jakie miny i poczucie wstydu beda mieli ubrani w akcje tesli zakupione po cenie +1000 dolarow kiedy rynek zda sobie sprawe, ze niemozliwe jest zeby jedna firma sprzedawala 20 milionow samochodow rocznie na rynku o pojemnosci 70 milionow a aktualna wartosc nigdy nie przelozy sie na adekwatne wyniki finansowe. Kilkanascie lat temu jezdzily po trojmiescie samochody z napisem aloe vera. Pamietam jak janusze biznesu najpierw chwalily sie ile to nie zarobia a pozniej palili sie ze wstydu, ze tak latwo dali sie wyrolowac :D :D
Opublikowano

Pozwalam sobie zauważyć, że obecnie czas oczekiwania na i4 to 9 miesięcy - zatem i4 będzie musiało konkurować nie tylko z aktualnymi TM3, ale i z prawdopodobnie ich kolejnymi, odświeżonymi falami. To będzie ciekawe.


Wróciłem z wycieczki na Sycylię, w sumie 5688km i 2198.9zł za prąd, jazda praktycznie zawsze z prędkością równą legalnemu górnemu jej limitowi, tylko dwa razy udało mi się naładować za darmo. Koszt porównywalny do V12 w LPG.

Radość z jazdy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.