Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


To właśnie potwierdzenie moich słów sprzed parudziesięciu stron.

BEV pokroju i4 40/i4 M50 to świetna alternatywa dla osób poruszającymi sie na codzień samochodami pokroju 520d/320d/320i, 330i, czyli najpopularniejszymi czterocylindrowymi jednostkami, które to raczej nie dają za dużo "emocji" z jazdy w kontekście dynamiki, czy dźwięku. Jedynie w przypadku kogoś, kto jeździ w dłuższe trasy, to zasięg będzie na korzyść tych spalinowych jednostek.

Dla takich osób, czyli w sumie dla większości takie i4 40 będzie szybsze, cichsze, silnik nie potrzebuje rozgrzewania, natychmiastowa reakcja na gaz, tańsza jazda (jak ktoś ma gdzie ładować) itp. Idealne auto jako daily, pod warunkiem, że ktoś nie lata w długie trasy.

Natomiast, jeżeli ktoś plasuje się w tej grupie osób, która jeździ czymś z V8/R6/V12 pod maską, no to jakikolwiek elektryk (póki co) poza jazdą na wprost nie da raczej tych samych emocji, szczególnie tych związanych dźwiękiem, czy jazdą po zakrętach za sprawą ciężkiej baterii.


Pod testem i4 M50 Joe Achillesa było wiele komentarzy pokroju tego: " Zamówiłem i4 M50, będzie świetnym samochodem na codzień, natomiast na weekendy zostawiam M2C". To takie podsumowanie tego, co napisałem w jednym zdaniu :D

 

Wg mnie to świetne zdefiniowanie tego przysłowiowego „Kowalskiego” do którego adresowane są elektryki! Wszystko powyżej R6+ obroni się przed EV, szczególnie benzynowe. Zaś dla aut z silnikiem pokroju R3-R4 EV to ciekawa alternatyw dająca więcej i pozwalająca przełknąć niedoskonałości EV. Znam osoby które do ev przesiadły się właśnie z R4 i są zadowolone :-) Adam, Ty w sumie tez się wpisujesz w ta definicje? :-)


Sam mając wybór x3 20i/d, 30i vs iX3 wolałem zdecydowanie iX3 i pewnie tak samo bym wybrał jakbym w roku miał do zrobienia nawet te 2-3 długie trasy, bo da się je ogarnąć. Nawet jako primary auto!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
BEV pokroju i4 40/i4 M50 to świetna alternatywa dla osób poruszających sie na codzień samochodami pokroju 520d/320d/320i, 330i, czyli najpopularniejszymi czterocylindrowymi jednostkami, które to raczej nie dają za dużo "emocji" z jazdy w kontekście dynamiki, czy dźwięku. Jedynie w przypadku kogoś, kto jeździ w dłuższe trasy, to zasięg będzie na korzyść tych spalinowych jednostek.

Dla takich osób, czyli w sumie dla większości takie i4 40 będzie szybsze, cichsze, silnik nie potrzebuje rozgrzewania, natychmiastowa reakcja na gaz, tańsza jazda (jak ktoś ma gdzie ładować) itp. Idealne auto jako daily, pod warunkiem, że ktoś nie lata w długie trasy.

A biorac pod uwage, ze ta standardowa gama modelowa to ~70-80% sprzedazy marki --> mozna smialo powiedziec, ze nawet jezeli polowa z tych uzytkownikow (35-40%) przesiadlaby sie na EV (bo nie lataja w trasy do Chorwacji co tydzien) --> mowimy o milionie uzytkownikow BMW

I teraz pytanie --> kiedy BMW (za ile lat) bedzie gotowe produkowac ten milion elektrykow rocznie w konkurencyjnej cenie tak jak robi to dzis Tesla?

Za rok, za dwa lata czy za piec lat?

Tu wg mnie jest pies pogrzebany jezeli chodzi o temat "BMW zaspalo" bo okazuje sie, ze w 2021/22r inne firmy potrafia juz znalezc milion klientow rocznie na swoje elektryki (pomimo tego, ze podobno nikt nie chce nimi jezdzic, oprocz fanboyow rzecz jasna^^)


Wg tego artykulu - BMW do dzisiaj (przez ~9lat) sprzedalo LACZNIE okolo 300k szt. czystych elektrykow (BEV), mniej niz Tesla w ciagu ostatnich 3 miesiecy.

Wg ich zalozen, chca sprzedawac ~milion czystych elektrykow (BEV) przed 2030r, czyli osiagneliby zeszloroczna sprzedaz BEV Tesli za ~8 lat :shock:

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/bmw-hits-one-million-ev-sales-targeting-two-million-by-2025-2021-12-07/


Wiem, ze w Polsce takie plany nie wydaja sie czyms dziwnym, dla mnie z perspektywy norweskiej - jezeli firma mowi, ze w 2030r polowe swoich wysilkow (R&D, serwisy, opieka posprzedazowa etc etc ) bedzie nadal koncentrowac na silnikach spalinowych - wywoluje to grymas niedowierzania :shock:

I albo to jest dobra mina do zlej gry (podaz baterii..), mowia jedno a za kulisami robia zupelnie co innego (dokladnie to samo co Toyota), albo decydenci BMW do tej pory nie rozumieja jakie zmiany (a raczej tempa tych zmian) zachodza dzisiaj w motoryzacji (w co po prostu nie chce mi sie wierzyc)

 

Pod testem i4 M50 Joe Achillesa było wiele komentarzy pokroju tego: " Zamówiłem i4 M50, będzie świetnym samochodem na codzień, natomiast na weekendy zostawiam M2C". To takie podsumowanie tego, co napisałem w jednym zdaniu :D

Ciezko sie nie zgodzic, ja natomiast nadal jestem zdania, ze "najlepszy aparat fotograficzny to ten, ktory masz aktualnie w kieszeni" :cool2:

Mam w szafie lustrzanke Canona, robi przepiekne zdjecia, kupilem ja z 10 lat temu za jakies chore, jak na tamte czasy, pieniadze. Do tego dodatkowe pol-profesjonalne obiektywy.

Przez ostatnie lata mialem ja w rekach moze ze 2-3 razy :shock: a zdjecia na codzien robie smartphonem :oops:

I teraz pytanie - czy to moje lenistwo/wygoda/nieprofesjonalnosc czy jednak rzeczywistosc jest jaka jest.

Chodzac po ulicy i porownujac ile ludzi na codzien robi zdjecia smartphonami a ile ludzi ma w rekach lustrzanki - chyba znam odpowiedz na to pytanie.

 

Wg mnie to świetne zdefiniowanie tego przysłowiowego „Kowalskiego” do którego adresowane są elektryki! Wszystko powyżej R6+ obroni się przed EV, szczególnie benzynowe. Zaś dla aut z silnikiem pokroju R3-R4 EV to ciekawa alternatyw dająca więcej i pozwalająca przełknąć niedoskonałości EV. Znam osoby które do ev przesiadły się właśnie z R4 i są zadowolone :-) Adam, Ty w sumie tez się wpisujesz w ta definicje? :-)

Absolutnie sie w nia wpisuje, mi TM3P zastepowala 330e (a nie G80 ^^) :cool2:


Natomiast co do bronienia sie R6+ - zwroce uwage tylko na takie cos:

1. Nowe M440i wazy bodazje 1900kg i ma wykastrowany zupelnie wydech.

2. Nowe AMG w klasie C to R4 hybryda

3. Nowe M135i to R4 i FWD i dolaczany tyl.

4. Nowe S4/S5 to TDI (!), 4 rury wydechowe sa fejkowe, a na postoju nowe Audi maja ogranicznik obrotow na 3k?


Jezeli ktos mysli, ze takie kwiatki beda sie bronic przed EV, ktore bez problemu schodza w okolice 3s do setki a ich uzywanie na codzien kosztuje 1/3 czy 1/4 tego co spalinowe - nie jestem taki pewny :roll:

Edytowane przez adamjttk

.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Wybór auta elektrycznego jest ok, jeśli jedziemy dom-praca-szkola -dom.

U mnie np. elektryk nie racji bytu.

Do biura 5 km, ale częste wyjazdy na budowy odleglosc 200-300km w jedną stronę, sumarycznie daje to 400 -600km dziennie. Żeby starczyło dnia to cisnę w trasie (autostradą tempomat 160-170), czas na budowie ( nadzór) 2-4h i ogarniam całość w 8-12h

W elektryku wyjdzie dodatkowy dzień...

Narracja, że elektryki są super jest nie do końca prawdziwa.

Opublikowano
Faktycznie Taycan 4S z baterią Performance zrównuje się z zasięgiem do TM3, nie widziałem go wcześniej bo patrzyłem tylko na Cross Tourismo. Praktycznie jak ktoś jeździ dziennie nie więcej niż 400km i ma Wallboxa to temat zasięgu rozwiązuje się automatycznie. Przy przebiegach dziennych do 250km można jeszcze się cieszyć z dostępnej mocy i gonić 99% klasy premium bo ile z tych premium ma w okolicach 4s do setki. Jak dla mnie ciekawie wygląda EQE, deklarują 660km zasięgu WLTP czyli prawie jak Tesla S, tylko Tesla ma praktycznie wszystko. Jak dla mnie Tesla jest testem organoleptycznym jak to wszystko faktycznie działa i czy mogę się przekonać. Narazie wygląda to tak że można się przyzwyczaić. Jak pojadę ponad 400km to trzeba bardziej pomysleć o doładowaniu na szybkiej ładowarce.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy jest na tym forum ktoś kto ubolewa tak jak Adam, że BMW tak wolno wprowadza elektryki i nie może kupić elektryka BMW, bo za mały wybór?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie jestem pewnien ale taycan cross turismo chyba ma już w standardzie większa baterie czyli zasięg taki sam co zwykły z performance. Co do Eqe to może hyc ciekawe auto, ale z tak dużym zasiegiem to raczej osiowego sporo słabsze od taycana 4s.


Adam pora wyjechać albo poczytać troszkę o innych krajach bo na Norwegii świat się nie kończy chociaż patrząc od góry prawie się zaczyna. Jaki procent sprzedaży na dzień dziś to samochody elektryczne w tak mocno rozwiniętym kraju jak USA? Dlaczego toyota oprócz elektryków wprowadza na rynek niowiutki silnik diesla?


Podaż baterii? Jak będą chętni to i fabryki szybko powstaną. Rynek nienawidzi pustki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

przez adamjttk » 06 Sty 2022, 10:54


...........

I teraz dla zinteresowanych tematem - zobaczcie z ciekawosci za jakis czas ile z tych serwisow napisze sprostowanie, ze sie mylili co do przyczyny pozaru, ze to nie auto elektryczne bylo przyczyna pozaru.

Stawiam, ze zaden, z prostej przyczyny - takie tematy sie nie "klikaja" wiec nie ma kasy z reklam :norty:


I jestem pewny, ze przy kolejnym pozarze, narracja pudelkow bedzie identyczna - 10 artykulow, ze tym razem to juz na pewno wina samozaplonu elektryka ^^

 


fajnie że obstawiasz że biegli i prokuratura są nie omylni

Opublikowano
fajnie że obstawiasz że biegli i prokuratura są nie omylni

A co chcesz obstawiać, ze dziennikarze na podstawie zdjęć wydadzą trafniejszą opinie? :D Ja tu czuje foliarstwo.

 

Adam pora wyjechać albo poczytać troszkę o innych krajach bo na Norwegii świat się nie kończy chociaż patrząc od góry prawie się zaczyna. Jaki procent sprzedaży na dzień dziś to samochody elektryczne w tak mocno rozwiniętym kraju jak USA? Dlaczego toyota oprócz elektryków wprowadza na rynek niowiutki silnik diesla?


Podaż baterii? Jak będą chętni to i fabryki szybko powstaną. Rynek nienawidzi pustki.

Szybko powstaną fabryki? :D Ej no, szybko to jest kilka lat! Dlatego BMW nie potrafi nadążyć, bo postawili na złego konia. A same fabryki to jedno, trzeba jeszcze mieć logistykę i umowy (podpisane duzo wczesniej) na dostawy surowców.


A po USA jeździłeś kiedyś? Tam jak chcesz pojechać do miasta obok to robisz 500km :D

Opublikowano

Natomiast co do bronienia sie R6+ - zwroce uwage tylko na takie cos:

1. Nowe M440i wazy bodazje 1900kg i ma wykastrowany zupelnie wydech.

2. Nowe AMG w klasie C to R4 hybryda

3. Nowe M135i to R4 i FWD i dolaczany tyl.

4. Nowe S4/S5 to TDI (!), 4 rury wydechowe sa fejkowe, a na postoju nowe Audi maja ogranicznik obrotow na 3k?


Jezeli ktos mysli, ze takie kwiatki beda sie bronic przed EV, ktore bez problemu schodza w okolice 3s do setki a ich uzywanie na codzien kosztuje 1/3 czy 1/4 tego co spalinowe - nie jestem taki pewny :roll:

 

R6 (B58) i ~400 koni wg. hamowni:

1. M340i waży 1650-1750kg, (w zależności czy RWD czy xDrive) i ma niewykastrowany dach jak to ująłeś. I nawet bobra nie ma.

2. M240i waży 1550-1650kg (RWD dostępne na dniach)


Tylko że jak zwykle wybierasz przykłady pod swoją tezę. Jak się nie chce znaleźć fajnych R6, to się nie znajdzie :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poczytaj troszkę o sprzedaży aut w USA to moze zmienisz perspektywę. Sprzedaż samochodów elektrycznych w 2021 roku w USA to 4 procent. Największa jest w californi ale pik był w 2018 roku od tamtej pory jest tylko gorzej. USA chce wspomóc bev i target ma ze sprzedaż sięgnie 50 procent do 2030 roku. To jest oficjalne stanowisko władz poparte analizami ekspertów. Odpowiedz mi dlaczego BMW niby przespalo I ma się targetowac na 100 procent sprzedaży bev w 2030 roku skoro analizy mówią ze sukces to będzie 50 procent? Czy maja zmienić cele bo w Norwegii jest inaczej czy dlatego ze Adam kupił 2 tesle?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

fajnie że obstawiasz że biegli i prokuratura są nie omylni

A co chcesz obstawiać, ze dziennikarze na podstawie zdjęć wydadzą trafniejszą opinie? :D Ja tu czuje foliarstwo.

 

oczywiście że nie, bardziej mam na myśli że te same organy orzekają winę ludzi niewinnych i wsadzają na 20 lat, przy tak dużych zniszczeniach może dojść do błędów w sztuce czy należy wierzyć bez granicznie ?

Dodatkowo czy był kiedyś pożar w takiej skali spowodowany przez :


"wystąpienie awaryjnego stanu pracy instalacji elektrycznej".

Edytowane przez gorik79
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
Czy jest na tym forum ktoś kto ubolewa tak jak Adam, że BMW tak wolno wprowadza elektryki i nie może kupić elektryka BMW, bo za mały wybór?

Nie ma :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
  • Moderatorzy
Opublikowano


oczywiście że nie, bardziej mam na myśli że te same organy orzekają winę ludzi niewinnych i wsadzają na 20 lat, przy tak dużych zniszczeniach może dojść do błędów w sztuce czy należy wierzyć bez granicznie ?

Dodatkowo czy był kiedyś pożar w takiej skali spowodowany przez :


"wystąpienie awaryjnego stanu pracy instalacji elektrycznej".

 


Może ktoś miał elektryka i ciągle wywalało zabezpieczanie. Podmienił bezpiecznik, ale instalacja za bezpiecznikiem się zapaliła, tak sobie tylko gdybam.....

Opublikowano

Myślę, że w czasach gdy Niemcy wyłączają elektrownie jądrowe, Rosja przykręca gazociąg a ceny gazu i energii elektrycznej szybują do góry łącznie z cenami emisji, trend wzrostowy dla EV może się jeszcze odwrócić. Nie piszę, że chciałbym takiej sytuacji.


Wystarczą 1-2 dłuższe blackouty, gdy ludzie utkną w swoich EV na ulicach albo nie będą mogli wyjechać rano z garażu do pracy to akcje firm produkujących auta typowo elektryczne polecą na giełdzie dość mocno w dół a ludzie zaczną się zastanawiać, czy EV to bezpieczne i niezawodne rozwiązanie.


Kolej w niektórych krajach już teraz częściowo wraca do lokomotyw spalinowych ze względów ekonomicznych nie patrząc na zanieczyszczenie środowiska.


https://obserwatorlogistyczny.pl/2021/12/27/ceny-pradu-sa-tak-wysokie-ze-wegrzy-wracaja-do-lokomotyw-spalinowych/


https://spidersweb.pl/2021/10/lokomotywy-elektryczne-wycofane-cena-pradu-drozeje-pociagi-spalinowe.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://elektrowoz.pl/auta/bmw-zaprezentowalo-najmocniejsze-ix-m60-i-lakier-ktory-moze-zmieniac-kolor-dzieki-e-atramentowi-wideo/


Moc BMW iX M60 wynosi 397 kW, ale przez „mniej niż 10 sekund” samochód jest w stanie osiągnąć 455 kW/619 KM oraz 1 015 Nm momentu obrotowego. W trybie Sport, z aktywnym Lanych Control i specjalnym zawieszeniem maksymalny moment obrotowy rośnie do 1 100 Nm.


210 km kilometrów na autostradzie przy 120 km/h


ktoś rozumie o co tu chodzi? Taki zasięg przy 120 km/h. Kto tym by chciał tym jechać tak wolno? To są jakieś żarty chyba...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jest właśnie dla mnie ten dysonans ale ja czesto akurat korzystam z autostrady a1, lub a2 . Właśnie został oddany kolejny odcinek a1, dojechać odemnie w okolice Sławomira będzie bajka. No i tak mam drogie szybkie auto , wyjeżdżam na autobahne, ruch znikomy wiec sobie depne… no i …. No i zaraz ściągam nogę z gazu bo zużycie dramat. Z miesiąc temu jechałem do Łodzi z jakieś 160-170 km/h i wyprzedził mnie jag ipace. Nie goniłem gościa. Po 10 minutach mijałem go jadącego grzecznie prawym pasem pewnie tak ze 120 km/h. I nie chodzi tutaj o Chorwację ale zwykły weekendowy wyjazd.


Apropo tego bloku. Blok całkiem nowy i hajczy się instalacja…. Tia… na pewno nic elektrycznego nie miało z tym nic wspólnego. Musiało być przeciążenie i bev tutaj idealnie pasuje. Ktoś kiedyś jeszcze pisał ze w tej hali było,ładowane całkiem sporo hulajnóg ale nie wiem czy tak zużycie mogło by podnieść.

  • Moderatorzy
Opublikowano


51799536205_e747ce24e7_o.png


51799173819_7e060fb6e4_o.png

 


O, tutaj dobrze widać przyjemne czytelne zegary BMW.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tym zdjęciu z ekranu tesli trzeba być sherlockiem żeby wypatrzeć które jest moje auto.to jest kompletnie nieczytelne. Jeśli to te auto delikatnie bardziej podkolorowane to skąd tesla wie ze za nią po tym samym pasie jadą 2 auta? Czary mary jakieś.?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMW i4 M50 recenzja - sprawdźmy, czy jest szybszy od 0 do 60mph od M3!


  • Moderatorzy
Opublikowano
W tym zdjęciu z ekranu tesli trzeba być sherlockiem żeby wypatrzeć które jest moje auto.to jest kompletnie nieczytelne. Jeśli to te auto delikatnie bardziej podkolorowane to skąd tesla wie ze za nią po tym samym pasie jadą 2 auta? Czary mary jakieś.?

 

W dodatku trzeba patrzeć w bok :shock:

Opublikowano
Myślę, że w czasach gdy Niemcy wyłączają elektrownie jądrowe, Rosja przykręca gazociąg a ceny gazu i energii elektrycznej szybują do góry łącznie z cenami emisji, trend wzrostowy dla EV może się jeszcze odwrócić. Nie piszę, że chciałbym takiej sytuacji.


Wystarczą 1-2 dłuższe blackouty, gdy ludzie utkną w swoich EV na ulicach albo nie będą mogli wyjechać rano z garażu do pracy to akcje firm produkujących auta typowo elektryczne polecą na giełdzie dość mocno w dół a ludzie zaczną się zastanawiać, czy EV to bezpieczne i niezawodne rozwiązanie.


Kolej w niektórych krajach już teraz częściowo wraca do lokomotyw spalinowych ze względów ekonomicznych nie patrząc na zanieczyszczenie środowiska.


https://obserwatorlogistyczny.pl/2021/12/27/ceny-pradu-sa-tak-wysokie-ze-wegrzy-wracaja-do-lokomotyw-spalinowych/


https://spidersweb.pl/2021/10/lokomotywy-elektryczne-wycofane-cena-pradu-drozeje-pociagi-spalinowe.html

 


Wedle danych koncernu BP, wyprodukowanie 1 litra paliwa zużywa 7KW prądu. Na 7 KW prądu EV przejedzie 50km, na 1 litrze paliwa spalinowy przejedzie 10-20km. Więc jeśli zabranie prądu dla EV, to zabraknie też koncernom paliwowym, więc i zapasy paliwa się szybko skończą :D

Opublikowano

Wedle danych koncernu BP, wyprodukowanie 1 litra paliwa zużywa 7KW prądu. Na 7 KW prądu EV przejedzie 50km, na 1 litrze paliwa spalinowy przejedzie 10-20km. Więc jeśli zabranie prądu dla EV, to zabraknie też koncernom paliwowym, więc i zapasy paliwa się szybko skończą :D

 

Ale bierzesz tutaj pod uwagę, że mówimy o potencjalnym blackout w Europie a paliwo w większości wydobywane i przetwarzane jest na innych kontynentach? Energia potrzebna do wydobycia i przeróbki ropy naftowej pozyskiwana jest też często w dużej części ze spalania odpadów z ropy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.